آمپول سلکسان بعد از انتقال جنین/ آیا ترشحات زیاد طبیعی است؟!

من انتقال جنین دارم، امپول سلکسان استفاده میکنم ولی خیلی ترشح سفید رنگ دارم…

آمپول سلکسان بعد از انتقال جنین چه عوارضی دارد؟

سلام خسته نباشید من انتقال جنین دارم امپول سلکسان استفاده میکنم ولی خیلی ترشح سفید رنگ دارم میخواستم بدونم علتش چیه؟!

پاسخ مشاور نی نی نما:

سلام نگران نباشید این مسئله طبیعی است و علت آن تغییرات هورمونی است. امپول سلکسان باعث کاهش احتمال سقط و برای رقیق کردن خون استفاده می شود.
در صورت مصرف طولانی مدت احتمال پوکی استخوان هست که با مصرف لبنیات می توانید از ابتلا به این عارضه پیشگیری کنید.

عوارض جانبی احتمالی آمپول سلکسان

داروها و عوارض جانبی احتمالی آنها ممکن است به روش های مختلف بر افراد تاثیر بگذارد. موارد زیر برخی از عوارض جانبی این دارو است:

خونریزی. اگر علائم خونریزی را در هنگام درمان با این دارو داشتید، مثلا خونریزی بینی، کبودی، سرفه یا استفراغ خونی، خون در ادرار، یا مدفوع سیاه، تار، به پزشک خود اطلاع دهید.
درد و تحریک و کبودی در محل تزریق.
 لخته های خون که تورم جامد در محل تزریق را تشکیل می دهند (هماتوم).
 کاهش تعداد پلاکت ها در خون (ترومبوسیتوپنی).
 خونریزی عمده (خونریزی)، به عنوان مثال در شکم یا داخل جمجمه.
 تغییر در نتایج آزمایشات عملکرد کبدی.
 افزایش سطح پتاسیم خون (هیپرکالمی).
 مرگ سلول های پوست (نکروز) در محل تزریق.
 لخته های خون در ناحیه نخاعی (هماتوم داخل شکمی) در افرادی که دارای بی حسی نخاعی یا اپیدورال هستند.
 پوکی استخوان (کاهش تراکم استخوان که باعث شکستگی استخوان می شود) پس از درمان طولانی مدت با یک دارو مشابه هپارین.
عوارض جانبی ذکر شده در بالا ممکن است شامل تمام عوارض جانبی گزارش شده توسط سازنده دارو نباشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد هرگونه خطری که ممکن است در ارتباط با این دارو باشد، لطفا اطلاعات موجود در این دارو را بخوانید یا با دکتر یا داروساز مشورت کنید. 

نکات مهم بعد از انتقال جنین

زمانی که جنین منتقل می‌شود کار خاصی وجود ندارد که بیمار برای تحت تأثیر قرار دادن نتیجه‌ی چرخه‌ی خود انجام دهد. در حال حاضر شواهد ثبت‌شده‌ای وجود ندارد که نشان دهد استراحت مطلق یا ادامه دادن فعالیت‌های روزمره بعد از انتقال جنین، تفاوتی در نتیجه حاصل خواهد کرد. شما خودتان با توجه به مشاوره‌ای که از پزشک دریافت کرده‌اید، وضعیت بدن و ذهنتان باید تصمیم بگیرید که کدام اقدامات برای شما لازم است.

با این حال واضح است که خیلی از بیماران همچنان سؤالاتی درباره‌ي یکسری فعالیت‌ها بعد از انتقال جنین خواهند داشت. این زوج‌ها نگرانی‌هایی درباره‌ی بایدها و نبایدهای بعد از لقاح آزمایشگاهی یا تزریق درون سیتوپلاسمی اسپرم (میکرواینجکشن) دارند. در ادامه با یکسری از اقدامات و احتیاط‌هایی که رعایت آن‌ها توصیه می‌شود آشنا می‌شوید:

پرهیز از رابطه‌ی جنسی
در صورتی که بعد از انتقال جنین، رابطه‌ی جنسی داشته باشید احتمال خطر عفونت واژن افزایش می‌یابد. پرهیز از نزدیکی برای مدتی به تخمدان‌های شما نیز این فرصت را می‌دهد تا به حالت عادی بازگشته و بهبود یابند.

پرهیز از بلند کردن وسایل سنگین
از انجام فعالیت‌های شدید بپرهیزید. شما باید طی چند هفته‌ی اول تا تأیید شدن بارداریتان بیشتر مراقب باشید. عضلات شکمی شما به اندازه‌ي کافی به خاطر روش‌های انجام شده برای انتقال جنین تحت استرس بوده است و بلند کردن اجسام سنگین فقط اوضاع را بدتر می‌کند.

پرهیز از حمام آب گرم
اغلب گفته می‌شود که برای جلوگیری از ورود مواد خارجی به واژن و بروز عفونت، بهتر است حداقل تا دو هفته‌ی اول حمام صورت نگیرد. عفونت در این مرحله باعث سقط می‌شود. بعد از انتقال جنین از دوش واژینال نیز باید دوری کنید. در صورت نیاز به یک استحمام ساده اکتفا کنید.

پرهیز از ورزش‌های سنگین
ایروبیک و تمرینات سنگین بعد از انتقال جنین توصیه نمی‌شود. برای حفظ سلامت خود به ورزش‌های سبک مانند پیاده‌روی بپردازید.

مصرف پروژسترون
زمان تخمک‌گذاری مهم است که اطمینان حاصل کنید بدنتان میزان کافی پروژسترون تولید می‌کند. بدون پروژسترون کافی، ادامه‌ی بارداری ممکن نیست. بدن به طور طبیعی پروژسترون تولید می‌کند ولی گاهی دریافت پروژسترون به شکل شیاف یا تزریق برای حفظ سطح کافی پروژسترون لازم است. به همین علت گاهی تا حدود هفته‌ی دوازدهمِ بارداری تزریق پروژسترون لازم است. بعد از این زمان بدن به تنهایی میزان کافی از این هورمون را تولید می‌کند.

ترک سیگار
یکی از مهم‌ترین اقدامات بعد از انتقال جنین، ترک سیگار است. تنفس سموم سیگار اثرات منفی روی بارداری شما خواهد داشت. دوری از محیط‌های دودآلود نیز مهم است زیرا در معرض دود سیگار بودن نیز اثرات مخربی روی لایه‌ی داخلی رحم دارد.

دوری از مصرف الکل و سایر داروها
ترک مصرف الکل یا حداقل کاهش مصرف آن در صورت ناتوانی در ترک کامل، بسیار مهم است. در مصرف کافئین و داروهای دیگر نیز باید دقت کنید.

یادتان نرود که مهم‌ترین اقدام بعد از انتقال جنین نداشتن استرس درباره‌ی بارداریتان، نگرش مثبت به قضیه و استراحت کافی می‌باشد.

منبع خبر : mom،ooma

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.