آیا رابطه از پشت باعث حاملگی می شود؟!

رابطه از پشت باعث حاملگی نمی شود…

دو ساله عقد هستم و به خاطر مشکلات مالی نمی تونیم فعلاً سر خونه خودمون بریم. نامزدم از من رابطه می خواد اما به دلیل ترس از حاملگی فقط رابطه از پشت داریم…

 آیا رابطه از پشت باعث حاملگی می شود؟

رابطه از پشت باعث حاملگی نمی شود و در واقع بارداری نمی‌تواند در اثر رابطه جنسی مقعدی اتفاق بیفتد، اما به دلیل اینکه دهانه واژن و مقعد بسیار نزدیک است، احتمال انتقال اسپرم به واژن وجود دارد. با این حال، احتمال بسیار کمی دارد که رابطه از پشت باعث حاملگی شود.

آیا رابطه از پشت باعث حاملگی می شود؟

حاملگی چگونه رخ می دهد؟

در هنگام آمیزش جنسی حدود سیصد و پنجاه میلیون اسپرم که در مایع منی مرد وجود دارد رها می‌شود. برای شروع فرآیند حاملگی این اسپرم‌ها می‌بایست به عمق دستگاه تناسلی زن برود. اسپرم‌ها از مسیر دهانه رحم به طرف رحم و از آنجا به طرف لوله‌های شیپوری می‌روند.

در این حرکت بیشتر آنها از بین می‌روند و فقط ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ عدد آنها پس از داخل شدن در رحم به لوله‌های شیپوری می‌رسند. از طرف دیگر در زن، از زمان بلوغ تا زمان یائسگی به هر ماه در حدود روز چهاردهم قاعدگی یک تخمک آزاد شده که آماده باروری است از مسیر لوله شیپوری به طرف رحم می‌رود.

این عمل را که هر ماه یک بار انجام می‌گیرد تخم‌گذاری می‌نامند. اگر تخم‌گذاری در همان زمانی انجام گیرد که اسپرم‌ها در دستگاه تناسلی زن‌ رها شده است و تخمک در لوله شیپوری آماده باشد، اسپرم مرد با تخمک زن تماس پیدا می‌کند و بدین صورت است که سر اسپرم به تخمک نفوذ می‌کند و هسته با آن یکی می‌شود و دم اسپرم از سر آن جدا می‌گردد. اگر در آن زمان، تخمک وجود نداشته باشد، اسپرم‌ها ممکن است در حدود ۷۲ ساعت به انتظار ورود تخمک زنده بمانند.

از طرفی تخمک‌ها نیز تنها تا ۳۶ ساعت می‌توانند در لوله‌ی رحمی برای ملاقات با اسپرم و عمل لقاح سالم بمانند. بعد از آن تخمک‌ها پیر و از کار افتاده شده و احتمال باروری وجود ندارد.پس تا اینجا دانستیم که برای وقوع حاملگی نیاز است که اسپرم‌ها وارد واژن شده و بتوانند خود را با حرکت دم خود به لوله‌ی شیپوری رحم برسانند و در انجا با تخمک ملاقات کند و حاملگی صورت بگیرد.

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. خانوما شوهراتون را به رابطه از پشت عادت ندید بعد یه مدت دهانه مقعد شل میشه و بی اختیاری مدفوع پیدا می کنید درد و عفونت و اینها هم که هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *