کودک از چه زمانی میتواند پنیر بخورد؟بهترین نوع پنیر برای بچه چیست؟

کودک از چه زمانی میتواند پنیر بخورد و بهترین نوع پنیر برای بچه چیست؟

اکثر نوزادان به محض عادت کردن به جویدن یا صمغ کردن انواع مختلف مواد غذایی، معمولاً در حدود ۶ تا ۹ ماه، می توانند پنیر بخورند. برای جلوگیری از خفگی، پنیر را به اندازه نوک انگشت کودکتان خرد و تکه تکه کنید. اما اگر کودک شما اگزمای مزمن یا حساسیت غذایی دارد، قبل از دادن پنیر به کودک، ابتدا با پزشک صحبت کنید. پنیر یکی از غذاهای حساسیت زا نیست، اما همچنان می تواند آلرژی ایجاد کند، زیرا حاوی پروتئین شیر است. بخش آکادمی کودکان اطفال (AAP) در مورد آلرژی و ایمونولوژی می گوید که اکثر نوزادان می توانند بعد از چند غذای جامد سنتی (مانند غلات کودک، گوشت پوره شده، سبزیجات و میوه ها) بدون واکنش به آلرژی معرفی شوند، و شروع به خوردن پنیر کنند.

دادن پنیر به کودک

حتی کودکانی که مبتلا به اگزمای خفیف یا سابقه خانوادگی آلرژی غذایی یا آسم هستند، تا زمانی که اول غذاهای متداول را تحمل می کنند، می توانند پنیر بخورند. هنگام معرفی یک ماده غذایی حساسیت زا، AAP توصیه می کند که آن را به کودک خود در خانه بدهید، و نه در مهد کودک یا رستوران. و مانند هر غذای جدید، حداقل سه تا پنج روز قبل از ارائه چیز دیگری آن را سرو کنید. به این ترتیب می توانید یک واکنشی را کنترل کنید و بدانید چه چیزی باعث ایجاد آن می شود. برخی از کودکان تا زمانی که دکتر چراغ سبز ندهد، نباید شروع به خوردن پنیر کنند. با پزشک صحبت کنید اگر کودک شما:

  • بعد از پیروی از برنامه درمانی پزشک، اگزمای متوسط ​​تا شدید دارد.
  • در گذشته یک واکنش آلرژیک فوری به یک ماده غذایی داشته است.
  • قبلاً با حساسیت غذایی تشخیص داده شده بود.

انتخاب پنیر مناسب برای فرزندتان

علائم آلرژی غذایی، ورم صورت (از جمله زبان و لب)، بثورات پوستی، خس خس سینه، گرفتگی شکم، استفراغ و اسهال است. اگر کودک شما هر یک از این علائم را نشان داده است -خفیف یا شدید- یا بلافاصله بعد از خوردن یک غذای جدید در تنفس مشکل دارد، سریعاً با شماره ۱۱۵ یا شماره اضطراری محلی خود تماس بگیرید. هنگام انتخاب پنیر مناسب برای فرزندتان -چه درست شده از شیر گاو، گوسفند یا شیر بز – اطمینان حاصل کنید که پاستوریزه است (روی برچسب محصول نیز نوشته شده است). پنیر ساخته شده از شیر غیرقابل تصفیه (یا خام)، برای نوزادان خارج از محدوده استفاده است؛ زیرا می تواند با لیستریا مونوسیتوژنز (listeria monocytogenes) آلوده شود. این نوعی باکتری است که می تواند منجر به بیماری کشنده ناشی از غذا بخصوص در نوزادان شود. نگران عدم تحمل لاکتوز نباشید. لاکتوز زیاد در پنیر وجود ندارد و نوزادان معمولاً در هضم آن مشکلی ندارند.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *