معرفی بهترین ویتامین ها برای سینه فیبروکیستیک

درمان کیست سینه و سینه فیبروکیستیک با مصرف ویتامین ها

تغییرات سینه فیبروکیستیک برای خانوم ها در سنین باروری شایع است. سینه فیبروکیستیک بصورت بافت های طنابی، ناهنجار، پر از برامدگی و با حساسیت احساس می شود و ممکن است این تغییرات دقیقا پیش از قاعدگی محسوس باشد. ممکن است مصرف بعضی از ویتامین ها در کاهش سینه فیبروکیستیک مفید باشد. قبل از مصرف ویتامین ها برای تشخیص صحیح و برنامه درمانی شخصی، با یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی متخصص در امور تغذیه مشورت کنید.

ویتامین ای (E)

ویتامین ای (E)

ممکن است مصرف ویتامین ای برای بیماری سینه فیبروکیستیک مفید باشد. به گفته دکتر توری هادسون پزشک طبیعی درمانی و نویسنده “Women’s Encyclopedia of Natural Medicine”، اغلب از ویتامین ای برای درمان بیماری سینه فیبروکیستیک که خوش خیم یا غیر سرطانی است، استفاده می شود. اگرچه همه مطالعات تاثیر قابل توجه مصرف ویتامین ای بر سینه فیبروکیستیک را نشان نمی دهد، اما بعضی از مطالعات ثابت کرده اند که مصرف ویتامین ای می تواند درد و حساسیت ناشی از تغییرات فیبروکیستیک را تسکین دهد. دکتر هادسون توصیه می کند برای ارزیابی کارامدی ویتامین ای حداقل به مدت ۲ ماه آن را مصرف کنید. ویتامین ای دارای ۸ شکل مختلف آنتی اکسیدان است. و شکلی که بدن آن را بیشتر حفظ می کند نوع طبیعی، نه مصنوعی و نوع d-alpha توکوفرول است. d-alpha توکوفرول به عنوان یک ممکل موجود است و ممکن است در روغن های گیاهی، آجیل ها، غلات سبوس دار و سبزیجات برگ سبز هم وجود داشته باشد.

ویتامین آ (A)

ویتامین آ (A)

ویتامین آ کاهش علائم سینه فیبروکیستیک را نشان داده است. دکتر هادسون گزارش می دهد که بافت پستان حاوی گیرنده هایی برای جذب ویتامین آ است که بر DNA اثر می گذارد و خطر بروز هر دو تغییرات سینه فیبروکیستیک خوش خیم و بد خیم را کاهش می دهد. به نظر می رسد برای تسکین علائم سینه فیبروکیستیک دوز بالای ویتامین آ لازم باشد، البته ممکن است این درمان برای همه خانوم ها مفید نباشد. مصرف مقدار زیاد ویتامین آ می تواند منجر به عوارض جانبی مانند سردرد و خشکی پوست و دهان شود. همچنین در دوران بارداری نباید ویتامین آ مصرف شود. بتاکاروتن یک گزینه جایگزین است، چون این ماده می تواند ویتامین آ را برای شما فراهم کند و به نظر نمی رسد که دارای عوارض جانبی منفی باشد. بتاکاروتن می تواند در میوها و سبزیجات زرد و نارنجی پیدا شود. سایر منابع غذایی حاوی ویتامین آ شامل روغن کبد ماهی کاد، تخم مرغ ها، کره و شیر است. همچنین ویتامین آ به صورت مکمل به شکل رتینیل پالمیتات، رتینیل استات و بتاکاروتن هم موجود است.

ویتامین ب۶ (B-6)

ویتامین ب6 (B-6)

ویتامین ب۶ سه شکل دارد: پیریدوکسال، پیریدوکسین و پیریدوکسامین. به گفته مرکز اطلاعات ریز مغذی موسسه Linus Pauling در دانشگاه ایالتی اورگان، پیریدوکسال ۵ فسفات حالت کوانزیمی ویتامین ب۶ است که برای انجام تعدادی زیادی از واکنش های شیمیایی در بدن ضروری است. ویتامین ب۶ برای عملکرد مغز، اعصاب، قلب، گلبول قرمز، سیستم ایمنی و هورمون ها مهم است. تغییرات سینه فیبروکیستیک می تواند نتیجه عملکرد هردو عوامل هورمونی و گوارشی باشد. ویتامین ب۶ به تنظیم این سیستم ها کمک کند. ویتامین ب۶ به عنوان یک مکمل یا به تنهایی یا به عنوان بخشی از ویتامین ب کمپلکس موجود است. ویتامین ب۶ در موز، ماهی سالمون، بوقلمون، مرغ، سیب زمینی ها و اسفناج وجود دارد.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *