درمان پاشنه خشک و ترک خورده به صورت طبیعی

مرطوب کننده خانگی خودتان را برای پاشنه های خشک و ترک خورده درست کنید!

وقتی پوست روی و اطراف پاشنه  پا ضخیم می شود (پینه بسته می شود) یا خشک می شود باعث ترک خوردگی آن می شود. این ترک ها می توانند از حالت خفیف تا شدید باشند و در نتیجه عواملی مانند افزایش فشار / وزن و کفش های نامناسب گرفته تا آب و هوای خشک و عفونت های قارچی مانند پای ورزشکاران ایجاد شوند. چه پاشنه خشک و ترک خورده شما باعث ناراحتی تان شده باشد یا اینکه فقط باعث بدنما شدن پاهای تان شده باشند ، سعی کنید یک مرطوب کننده عسل برای استفاده روزانه تهیه کنید تا دوباره نرم و لطیف شوند. ترکیبات: شیر ، عسل ، آب پرتقال برای درمان پاشنه خشک و ترک خورده مناسب است.

مطالب پیشنهادی: رفع ترک های پوستی: ۱۸ درمان خانگی و ۶ درمان پزشکی

درمان خانگی پاشنه خشک و ترک خورده

طرز تهیه کرم خانگی مناسب برای درمان پاشنه خشک و ترک خورده

عسل برای درمان پاشنه خشک و ترک خورده

عسل یک ماده مرطوب کننده است ، به این معنی که رطوبت را به دام می اندازد و آن را حفظ می کند ، و آن را برای استفاده در ناحیه پاشنه های خشک و ترک خورده ایده آل می کند. آن را روی پاهای تان بمالید و جوراب بپوشید این کار در واقع باعث جذب رطوبت می شود و به از بین بردن خشکی و بهبود ترک ها کمک می کند. همچنین عسل  به دفع باکتری ها هم کمک می کند ،که در صورت وجود ترک های باز که عمیق تر شده اند این کار برای تان مفید است.

 شیر برای درمان پاشنه خشک و ترک خورده

شیر سرشار از ویتامین A است که برای سلامت پوست ضروری است ، زیرا به ترمیم و بازسازی آن کمک می کند. همچنین کمی به رقیق تر شدن عسل کمک می کند و باعث می شود مالیدن عسل روی پا آسان تر شود.

 آب پرتقال برای درمان پاشنه خشک و ترک خورده

پرتقال و بعد آب آنها حاوی ویتامین C زیادی است.ویتامین C تولید کلاژن را تحریک می کند، کلاژن در اصل ماده ای است که به پوست قابلیت ارتجاع و لطافت می دهد. با افزایش سن ،تولید کلاژن ما کاهش می یابد ، به همین دلیل است که دچار چین و چروک می شویم. استفاده از ویتامین C به صورت موضعی به پوست شما کمک می کند تا انعطاف پذیری را حفظ کند و این امکان را می دهد که بدون شکافتن آن با فشار دادن آن روی پوست این کار را انجام دهید.

 آب پرتقال برای درمان پاشنه خشک و ترک خورده

مواد لازم کرم خانگی شیر ، عسل ، آب پرتقال :

شما به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

  • ۱ فنجان عسل ارگانیک ،که کمی گرم شده است
  • ۱-۲ قاشق غذاخوری شیر ، ترجیحاً کامل
  • ۱-۲/۱ آب یک پرتقال کامل
  • سوهان پا یا سنگ پا(اختیاری)

دستور تهیه کرم خانگی شیر ، عسل ، آب پرتقال  :

  • کمی عسل را گرم کنید تا پخش کردن آن آسان شود.
  • ۲ قاشق غذاخوری شیر (گرم شدن شیر نیز به این کار کمک می کند)
  • ۲/۱ آب یک پرتقال را بهم بزنید.

قبل از پخش لایه ای از مخلوط به طور یکنواخت روی پاشنه های خود برای برداشتن  کمی از پینه های پوست پای تان اگر سوهان یا سنگ پا داردی، از آنها استفاده کنید و بعد مخلوط را پخش کنید برای جذب بهتر مخلوط ان را روی پاهای تان ماساژ دهید. شما به یک لایه فوق العاده ضخیم و پر احتیاج ندارید ، اما با این وجود باید تمام قسمت های خشک را کاملاً بپوشاند. بگذارید مخلوط به مدت ۴۵ دقیقه روی آن بماند و بعد اگر دوست دارید ، با آب گرم بشویید و کاملا خشک کنید. این کار را روزانه دو بار انجام دهید. اگر ترجیح می دهید ، می توانید این مخلوط را قبل از خواب روی پاشنه پا بمالید و بگذارید خشک شود و یک شب بماند. اگر مجبور هستید که راه بروید می توانید آن را با گاز بپوشانید ، اما هنوز هم ممکن است کمی کثیف شود و گاز به آن بچسبد.

خشکی پوست برای هیچکسی خوشایند نیست ، اما هنگامی که فقط مربوط به چیزهای خاصی است که شما را در طول روز با آن جا به جا می شوید (مثل پاهایتان) این یک مشکل منحصر به فرد است ، نه تنها این مشکل می تواند برای برخی افراد  منظره آزار دهنده ای باشد ، بلکه پاشنه های خشک و ترک خورده ناخوشایند و گاهی اوقات واقعا دردناک هستند. اگر متوجه شدید که کرم های مرغوب پا کاری را برای مشکل تان انجام نمی دهند یا می خواهید به طور کلی از  بروز این مشکل جلوگیری کنید ، سفر به سرزمین شیر و عسل ممکن است تمام چیزی باشد که به آن نیاز دارید باشد.

درمان فوری پاشنه خشک و ترک خورده به صورت طبیعی

نکته مهم برای کرم خانگی درمان پاشنه خشک و ترک خورده :

این کرم خانگی تا یک ماه در یخچال سالم باقی می ماند. آن را در کاسه آب داغ (در ظرف آن) قرار دهید تا پخش آن راحت تر شود. من مقدار حدودی مانند ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری شیر یا ۱/۲ قاشق غذاخوری آب پرتقال به جای یک پرتقال کامل را ترکیب کردم – زیرا بسته به میزان غلظت یا رقیق بودن موادی که می خواهید تهیه کنید قابل تنظیم باشد. من معمولاً موادم را تا حدی رقیق تر و شفافتر تهیه می کنم. گاهی اوقات اجازه می دهم مواد روی پاها بمانند و گاهی اوقات آنها را می شویم  و بعضی اوقات فقط مواد اضافی را پاک می کنم و آن را نمی شویم ،این موضوع واقعاً به خود شما بستگی دارد.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *