چگونه موهای وز و فر را صاف کنیم

چگونه موهای مجعد خود را فورا مرتب کنید | چگونه موهای وز و فر را صاف کنیم

آیا موهایتان همیشه مجعد و فرفری به نظر می رسد؟ مو پیچیده است، زیرا از سه لایه و هزاران سلول تشکیل شده است. اما دلیل مجعد شدن موها نسبتا ساده است. لایه بیرونی مو، یعنی کوتیکول را به عنوان قسمتی از مو که از پوسته سر بیرون آمده، در نظر بگیرید. وقتی موهایتان نرم و صاف است، قسمتی که از پوسته سر بیرون آمده (زوستر)، صاف است. اما هنگامی که موهای خشک و مجعد خود را شانه می کنید، زوستر برآمده شده و باعث مجعد شدن سطح موها می شود و یک روز بد دیگر برای موها محسوب می شود. می توانید انواع مختلفی از محصولات مو را نیز امتحان کنید، زیرا ممکن است برخی از محصولات ذکر شده برای نوع خاص موهای شما مناسب نباشند.

روش اول صاف کردن موهای مجعد

استفاده از محصولات حرفه ای مو (رفع سریع)

۱٫ قبل از مدل دادن به موها، از یک سرم سیلیکون استفاده کنید. این سرم ها با پوشاندن هر تار مو عمل کرده تا کوتیکول ها حتما صاف مانده و مجعد نشوند . از یک شانه با دندانه هایی با فاصله زیاد از هم استفاده کنید تا سرم را بر روی موها اعمال کرده و اجازه دهید تا خشک شود یا با سشوار آن را فرم دهید. محصولات سیلیکونی هنگامی که با یک ابزار حرارتی حالت دهنده مو استفاده شوند، بهتر عمل می کنند.

۲٫ قبل از استفاده از شانه، اسپری مو بر روی آن اعمال کنید. این اسپری به موهای شما وزن داده تا به سمت پایین بیایند و آنها را صاف نگه می دارد .

۳٫ از اسپری حالت دهنده مو کودکان استفاده کنید تا شانه کردن راحت تر شود. اسپری حالت دهنده مو کودکان به اندازه سایر محصولات مشابه چرب نیست و به شما کمک می کند تا هر گونه مشکل گیر کردن و گره خوردن موها را حل کنید. همچنین می توانید با پر کردن بطری اسپری با یک سوم مرطوب کننده و دو سوم آب، اسپری حالت دهنده خود را تهیه کنید.

۴٫ برای جلوگیری از هر گونه بلند شدن موها (بر روی هوا ماندن)، از اسپری براق کننده استفاده کنید. اسپری براق کننده را بر روی دستان خود اسپری کرده و سپس آن را بر نوک موهای خود بمالید. از اعمال آن به طور مستقیم بر روی موها و یا ریشه موها اجتناب کنید، زیرا می تواند باعث چرب شدن موهایتان شود. می توانید اسپری های براق کننده را به صورت آنلاین یا از داروخانه خریداری کنید.

۵٫ موهای خود را به صورت دم اسبی بسته یا بالای سر خود ببندید. اگر در هنگام صبح فقط ۵ دقیقه فرصت دارید تا به موهای مجعد خود حالت بدهید، شاید بهترین کار این باشد که موهای خود را به مدل آپدو ببندید و این کار را تمام کنید . موهای دم اسبی گزینه خوبی برای مدل آپدو موهای مجعد است، زیرا ظاهر به هم ریخته و غیر رسمی دارد.

۶٫ شامپو و نرم کننده ملایمی خریداری کنید. بهتر است که از استفاده از شامپوهای خشن خودداری کنید، زیرا می تواند موهایتان را بیشتر خشک کند. عادت کنید که برای موهای خود بعد از شست و شو با شامپو از نرم کننده استفاده کنید. اینکه هر چند وقت یک بار باید از شامپو و نرم کننده استفاده کنید، بستگی به این مساله دارد که پوست سر چرب یا خشک داشته و همچنین اینکه موهایتان را رنگ کرده اید و به کیفیت آبی که با آن استحمام می کنید، بستگی دارد. یک پرسشنامه یا ارزیابی آنلاین مو انجام داده تا مشخص شود که چند وقت یک بار باید از شامپو و نرم کننده استفاده کنید.

۷٫ به دنبال یک نرم کننده مو سرشار از پروتئین باشید. این مدل نرم کننده به کنترل موهای مجعد کمک کرده، و موهای درخشان و سالمی ایجاد می کند. مگر اینکه موهای خوبی داشته باشید، در غیر این صورت همیشه باید به دنبال مرطوب کننده قوی باشید و قبل از شستن موها اجازه دهید تا به مدت ۵ دقیقه بر روی موها باقی بماند. به خاطر داشته باشید که اگر بر روی محصول این برچسب درج شده باشد، برای استفاده مکرر بیش از حد قوی است.

۸٫ محصول مو خود را برای وجود الکل بررسی کنید. الکل می تواند موهایتان را خشک کند، به خصوص اگر ترکیب اصلی سازنده محصول باشد، که در نهایت موها را مجعد کرده و یا حتی میزان مجعد بودن موها را افزایش می دهد. مراقب نام های زیر بر روی برچسب درج شده بر روی محصول باشید (یا هر گونه اسم های مشابهی): اتانول، اتیل الکل، الکل SD، الکل دناتوره، پروپانول یا پروپیل الکل. انواع دیگر مورد استفاده در محصولات مو، الکل های چرب هستند، که به خوبی قابل تحمل هستند. این الکل ها معمولاً دارای پیشوندهایی مانند لوریل، ستیل، استریل یا چیزهای مشابه هستند.

۹٫ مقداری آب و کمی اسپری مو را تهیه کرده و در یک بطری اسپری با هم مخلوط کنید. یک ساعت قبل از دوش گرفتن، آن را به آرامی بر روی انگشتان خود اسپری کرده و بر روی موهای مجعد خود بمالید. جذب موها خواهد شد و صاف کردن موهای مجعد شما را قابل کنترل تر می کند. وقتی استحمام به پایان رسید، از یک تی شرت کتان برای خشک کردن موها استفاده کنید و بله! به جای حوله های معمولی، از تی شرت کتان خود برای خشک کردن موها استفاده کنید که به صاف و لطیف شدن موهای شما کمک می کند.

۱۰٫ استفاده از مرطوب کننده و کاهنده رطوبت را بر اساس نوع موهای خود در نظر بگیرید. برای افرادی که موهای فر دارند، استفاده از مرطوب کننده برای جذب رطوبت هوا و کاهش مجعد شدن مو خوب است. برای جلوگیری از مجعد شدن موهای صاف، از یک کاهنده رطوبت برای جلوگیری از رطوبت اضافی استفاده کنید. بر اساس میزان رطوبت، ممکن است در طول سال به این محصولات به میزان بیشتر یا کمتر نیاز داشته باشید.

روش دوم صاف کردن موهای مجعد

چگونه موهای مجعد خود را فورا مرتب کنید

استفاده از داروهای طبیعی (کمتر از یک ساعت)

۱٫ شست و شو با آب گازدار را امتحان کنید. این کار، ساده ترین و راحت ترین روش برای درمان موهای مجعد است. سطح pH پایین در آب گازدار به کاهش مجعد شدن موها کمک می کند. موهای خود را با شامپو و نرم کننده شست و شو دهید. پس، در شست و شو نهایی از چند پیمانه آب گازدار استفاده کنید.

۲٫ از شست و شو موها با سرکه استفاده کنید. اسیدیته موجود در سرکه سیب به طرز شگفت انگیزی موهای مجعد را حالت داده و درخشندگی سالمی به موهای شما می بخشد. پس از شامپو زدن و شست و شو کامل با هر گونه شامپو، سرکه سیب را با نسبت ۴ به ۱ آب رقیق کرده و از ریشه تا نوک موهای خود بریزید. اجازه دهید تا حدود ۳۰ ثانیه بر روی موها باقی بماند و سپس آن را با آب خنک شست و شو دهید. به استفاده از نرم کننده برای موها مطابق با همیشه ادامه دهید. این روش درمانی را یک مرتبه در هفته تکرار کنید.

برای افرادی که شدیدا موهای مجعدی دارند، یک پیمانه سرکه سیب را با دو پیمانه آب مخلوط کرده و سپس بر روی موها ریخته و اجازه دهید تا به مدت ۲۰ دقیقه بر روی موها باقی بماند. پس از آن با آب سرد به طور کامل شست و شو دهید، اطمینان حاصل کنید که کاملا سرکه را از روی موهای خود پاک می کنید تا از بوی آن اجتناب کنید.

۳٫ یک ماسک آووکادو و روغن زیتون برای موها تهیه کنید. این مواد به عنوان نرم کننده های طبیعی موهای شما عمل خواهند کرد، زیرا هم روغن آووکادو و هم روغن زیتون دارای خواص آبرسان بسیار خوبی هستند. آووکادو همچنین دارای اسید چرب خوب و همچنین ویتامین E مناسب است که به حالت دادن موهای مجعد کمک می کند. یک آووکادو را در داخل کاسه له کرده و سپس روغن زیتون را در داخل کاسه بریزید. دو ماده را به خوبی با هم ترکیب کنید. پس از شست و شو موها با شامپو و با حوله خشک کردن آن، ماسک آووکادو را بر روی آن اعمال کرده و اطمینان حاصل کنید که به طور کامل موهای شما را پوشش دهد. اجازه دهید تا به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت بر روی موها باقی بماند و سپس به طور کامل با آب شست و شو دهید. از نرم کننده استفاده کرده تا از شر بوی آووکادو خلاص شوید. همچنین می توانید سس ماینوز را به مخلوط آووکادو اضافه کنید، زیرا چربی موجود در ماینوز به ایجاد یک ماسک طبیعی و مرطوب کنندگی موها کمک می کند.

از این ماسک مو یک یا دو مرتبه در هفته استفاده کنید تا از خشکی موها جلوگیری کرده و موها را نرم کنید.

۴٫ از تخم مرغ خام برای آب رسانی به موها استفاده کنید. تخم مرغ ها حاوی آمینواسیدهای ضروری هستند که برای احیای فولیکول های مو و صاف کردن موهای مجعد بسیار مفید است. تخم مرغ همچنین حاوی آنزیم هایی است که باعث از بین رفتن باکتری ها و خلاص شدن از شر روغن ناخواسته در پوست سر می شوند . یک تخم مرغ را با یک قاشق پر از روغن زیتون مخلوط کنید. اجازه دهید ماسک به مدت ۳۰ دقیقه بماند تا مواد حل شوند. آن را بر روی موهای خود اعمال کرده و اطمینان حاصل کنید که کل موهای شما را می پوشاند و اجازه دهید تا به مدت ۲۰ دقیقه بر روی موها باقی بماند. نگه داشتن آن به مدت طولانی تر می تواند باعث شود که موها شکننده شوند. سپس موها را با آب شسته و از یک شامپو معمولی برای شست و شو موها استفاده کنید. اگر احساس می کنید که استفاده از تخم مرغ خیلی باعث کثیف کاری می شود، می توانید به جای آن از روغن تخم مرغ استفاده کنید.

۵٫ روغن های طبیعی مانند نارگیل و روغن زیتون را بر روی نوک موهای خود بمالید. روغن نارگیل یک آب رسان فوق العاده است و به عنوان یک مزیت، بوی خوبی دارد. وقتی موهایتان احساس خشک شدگی یا بی حالی داشت، مقداری روغن نارگیل را بر روی انگشتان خود ریخته و آن را بر روی موهای خود مالش دهید. به جای اعمال روغن بر روی ریشه ها، آن را بر روی نوک موهای خود اعمال کنید، زیرا نمی خواهید که پوست سر شما بیش از حد چرب شود.

می توانید روغن زیتون را نیز به این روش اعمال کنید. چند قطره از آن را بر روی دستان خود ریخته و نوک موهای خود را با آن خیس کرده تا مرطوب به نظر برسد.

۶٫ ماساژ یا ماسک روغن داغ را امتحان کنید. همیشه مطمئن شوید که روغن در دمای مناسبی قرار دارد که بتوانید آن را بر روی پوست سر اعمال کنید. می توانید با استفاده از روغن زیتون کاملا خالص، روغن نارگیل، روغن کرچک، روغن بادام یا روغن رزماری یک داروی خانگی تهیه کنید. یک پیمانه از روغن انتخابی تان را در قابلمه ریخته و اجازه دهید تا به مدت ۲ تا ۴ دقیقه بر روی اجاق گاز گرم شود. اجازه دهید تا خنک شده و به دمای اتاق یا به یک دمای قابل تحمل برسد که در هنگام اعمال بر روی پوست سر، دردناک نباشد. می توانید دو قاشق غذاخوری عسل را به روغن اضافه کنید، زیرا عسل گرم به صاف کردن الیاف در موهای شما کمک می کند.

روغن را بر روی پوسته سر اعمال کرده، به آرامی از ریشه تا نوک موها ماساژ دهید. یک کیسه پلاستیکی یا حوله داغ تهیه کرده و سر خود را پیچیده و رطوبت موها را در این روش درمانی حفظ کنید. اجازه دهید تا به مدت یک ساعت موهای شما پوشیده شده باشد و سپس از شامپو و نرم کننده استفاده کرده و روغن را از روی موها پاک کنید.

۷٫ برای مرطوب کردن موها، آن را با آبجو شست و شو دهید. آنزیم های طبیعی موجود در آبجو به حالت دادن موهای مجعد کمک کرده و یک شکل سالم و درخشان به موها می بخشند. آبجو های تیره بیشترین مواد مغذی و رطوبت را تامین می کنند، بنابراین برای شست و شو موها با آبجو، به سراغ آبجو تیره amber ale یا استات باشید. موهای خود را با آبجو پوشانده و اجازه دهید تا برای چند دقیقه باقی بماند. موهای خود را با آب سرد شست و شو دهید، زیرا آب سرد کمک می کند تا از شر بوی آبجو خلاص شوید. همچنین می توانید آبجو را در بطری اسپری ریخته و بر روی موهای خود اسپری کنید، سپس بعد از چند دقیقه با آب بشوئید.

روش سوم صاف کردن موهای مجعد

چگونه موهای فر را زیبا کنیم

بدانید که از چه چیزهایی باید اجتناب کنید

۱٫ از شانه کردن موهای خیس اجتناب کنید. شانه زدن موهای خیس نه تنها در کوتیکول موها اختلال ایجاد می کند، بلکه باعث کشیدگی و شکنندگی موها نیز می شود. در عوض، موهای خود را به آرامی با یک حوله میکروفیبر یا تی شرت قدیمی خشک کرده و آن را شانه کرده یا از انگشتان خود برای شانه کردن (مرتب کردن) استفاده کنید. کمی از نرم کننده ای که ترجیح می دهید یا محصول ضد مجعد شدن موها را بر روی شانه بریزید.

۲٫ قبل از استفاده از انگشتان برای شانه کردن موها (مرتب کردن موها)، انگشتان خود را خیس کنید.  اگر نمی توانید موهای خشک خود را شانه کنید، اما هنوز هم در یک روز مرطوب یا روشن باید موهای مناسبی داشته باشید، دستان خود را خیس کرده و سپس از انگشتان خود برای مرتب کردن موها استفاده کرده تا هر گونه موهای مجعد را مرتب کنید و به هر گونه درهم برهمی موها نظم دهید.

۳٫ تنها ریشه های مو را با سشوار خشک کنید. به این ترتیب هنوز هم می توانید بدون خشک کردن ساقه و نوک موها، آن را مرتب کنید. به دنبال سشوارهایی با یک دفیوزر باشید، زیرا می تواند میزان گرمای زیاد بر روی ریشه ها را محدود کند.

۴٫ برای صاف کردن موهای خود، از یک برس مو یا برس گرد استفاده کنید. همانطور که ریشه های مو را خشک می کنید، دور موهای خود را شانه کنید تا به صاف شدن کوتیکول های مو کمک کند.

۵٫ از خشک کردن موها با حوله اجتناب کنید. خشک کردن موها به جای ایجاد سطح صاف کوتیکول ها، باعث زبر شدن انها می شود و مجعد به نظر می رسد. در عوض، از یک حوله میکرو فیبر جاذب استفاده کنید تا آب به آرامی از روی موها خارج شود.

۶٫ استفاده از اتو مو و اتو فر کننده مو را کنار بگذارید. این محصولات به جای آب رسانی، موها را حرارت می دهند که در نهایت باعث مجعد شدن بیشتر موها می شود.

۷٫ از استفاده پیش از حد از ریلکسر و صاف کننده موها اجتناب کنید. این روش های درمانی می توانند باعث شکنندگی موها شده و در نهایت به موها آسیب برسانند، پس به میزان کم از آنها استفاده کرده و یا به طور کلی از مصرف آنها اجتناب کنید. در صورت نیاز می توانید از محافظ گرما بر روی موهای خود استفاده کنید. برای صاف کردن یا فر کردن موهای خود، روش بدون نیاز به گرم کردن را امتحان کنید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *