چگونه صورتم را چاق و بزرگ کنم؟ معرفی راه های سالم برای پر کردن و تپل شدن چهره

چگونه صورتم را چاق کنم؟ معرفی راه های سالم برای پر کردن و تپل شدن چهره

اگرچه وزن گیری (افزایش وزن) به طور خاص روی صورت دشوار است، اما به طور کلی افزایش وزن یا بهبود تنش ماهیچه ای می تواند چهره فرد را پر تر جلوه دهد. برخی از تمرینات صورت و درمان های صورت نیز ممکن است به شما کمک کند. شکل چهره یک فرد به طور طبیعی در طول زندگی تغییر می کند زیرا پیری (افزایش سن) می تواند منجر به از دست دادن چربی یا تنش عضلات اطراف صورت شود. شکل صورت همچنین میتواند بسته به وزن بدن فعلی یک فرد و میزان عضله آنها نیز متفاوت باشد. برخی از افراد ممکن است بخواهند وزن خود را بر چهره خود بکشند تا ظاهری گردتر، فربه تر یا ظاهری کامل تر داشته باشند. در این مقاله، ما در مورد روش های در خانه که افراد می توانند برای افزایش وزن روی صورت تلاش کنند، و فاکتورهای مهمی که باید در نظر گرفته شود و همچنین گزینه های پزشکی صحبت کنیم.

آیا به دست آوردن چربی یا ماهیچه به چاق شدن صورت کمک می کند؟

آیا به دست آوردن چربی یا ماهیچه به چاق شدن صورت کمک می کند؟

هنگام دستیابی به وزن اضافی به طور طبیعی نمی توان صورت را هدف گرفت. با این حال، به طور کلی افزایش وزن می تواند به افراد در دستیابی به ظاهر کامل (پر) تر چهره کمک کند. کار کردن عضلات صورت می تواند باعث قوی تر شدن آنها شود که ممکن است صورت را پر رنگ تر نشان دهد. با این وجود برخی از افراد برای کاهش وزن در صورت خود از تمرینات صورت استفاده می کنند. این تمرینات می تواند منجر به چهره ای تعریف شده تر از یک ظاهر چاق یا گرد شود.

راه های سالم برای افزایش وزن

هرکسی که به دنبال افزایش وزن است باید اطمینان حاصل کند که از یک رویکرد سالم برخوردار است. در حالی که اساس افزایش وزن، خوردن کالری ای بیشتر از سوخت و ساز بدن در هر روز است، انتخاب منابع خاص این کالری ها به فرد کمک می کند تا ضمن افزایش وزن، سالم بماند.

غذاهای سرشار از مواد مغذی حاوی چربی های سالم بخورید

بسیاری از غذاهای سالم که دارای کالری بالایی هستند، ممکن است به یک فرد در افزایش وزن کمک کنند و صورت خود را فربه تر نگه دارند. گزینه های مختلف زیادی وجود دارد، اما موارد زیر نمونه های خوبی از انتخاب مواد غذایی است:

  • دانه ها و آجیل ها. این منابع انرژی طبیعی کالری بالایی دارند، اما آنها همچنین مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و اسیدهای چرب سالم را تأمین می کنند و به فرد کمک می کنند تا به روش سالم وزن خود را افزایش دهد.
  • شیر. شیر حیوانات معمولاً حاوی کالری بیشتری نسبت به نوشیدنی هایی مانند شیر گیاه، چای یا آب میوه است. همچنین سرشار از چربی است و حاوی مواد مغذی و مواد معدنی کلیدی است.
  • ماهی چرب. ماهی های چرب با آب سرد مانند ماهی قزل آلا، شاه ماهی و گربه دارای کالری بیشتری از چربی های سالم نسبت به سایر انواع ماهی و گوشت هستند. این چربی ها همچنین می توانند باعث تقویت سلامتی پوست شوند، زیرا پوست برای جوان نگه داشتن آن به سلولهای چربی احتیاج دارد.

محصولات را روی پوست بمالید

برای چاق شدن صورت، این محصولات را روی پوست بمالید

محصولات موضعی ممکن است پوست را آبرسانی کنند و استفاده طولانی مدت از این محصولات ممکن است سلولهای پوست را از پیری محافظت کرده و در نتیجه پوست کاملاً سالم ظاهر می شود. هیچ مطالعه تحقیقاتی برای تأیید این نکته وجود ندارد که محصولات موضعی می توانند افزایش وزن را بر روی صورت ترغیب کنند؛ با این وجود برخی از افراد بر این باورند که این محصولات موثر هستند. با این حال، روش های رایجی که در زیر آمده است به طور کلی برای امتحان کردن بی خطر هستند و عوارض جانبی چندانی ندارند.

عسل یا شکر

عسل و قند هر دو ماده مرطوب کننده طبیعی هستند، به این معنی که آنها رطوبت را از محیط خارج می کنند و آن را در پوست ذخیره می کنند. با انجام این کار، ممکن است ظاهر کاملی به پوست صورت ببخشند. عسل همچنین حاوی ویتامین های مفید، آنزیم ها و اسیدهای آمینه است. به عنوان مروری در مقاله مجله پوست آرایشی و بهداشتی، عسل با کیفیت بالا حاوی آنتی اکسیدان های مفیدی است و  همچنین برخی از خاصیت درمانی پوست را دارد. به طور منظم استفاده از عسل بر روی پوست ممکن است به مواد مغذی موجود در سلول های پوست کمک کرده و آن ها را از آسیب دیدن در امان نگه دارند.

روغنها

برخی از افراد ادعا می کنند که استفاده از روغنهای طبیعی روی صورت ممکن است فرد را با ایجاد گونه هایی پر و فربه تر  به چهره جوانی برساند. هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد استفاده از روغن روی صورت به فرد در افزایش وزن در این قسمت از بدن کمک می کند. با این حال، به عنوان یک مطالعه در مجله علمی بالینی و زیبایی شناسی پوست، اسیدهای چرب ممکن است فاصله بین بیرونی ترین لایه های سلول های پوستی را پر کنند. روغنهای خاصی که ممکن است هنگامی که فرد آنها را بصورت موضعی بکار میبرد برای پوست مفید باشند، شامل موارد زیر میشوند:

  • روغن زیتون
  • روغن نارگیل
  • روغن آووکادو
  • کره شی (درخت روغن قلم)
  • روغن بادام
  • روغن آملا

پوست هر فرد با روغنهای مختلف واکنش متفاوتی نشان خواهد داد. هر کس که در نظر دارد روغن را به صورت خود بمالد، باید ابتدا آن را روی یک لایه از پوست خود آزمایش کرده تا ببیند آیا باعث ایجاد واکنش یا هرگونه مسائل دیگر مانند آکنه می شود یا خیر.

ماسک صورت

ماسک صورت نیز ممکن است رطوبت پوست را به همراه داشته باشد، که ممکن است به ویژه برای چهره ای که به دلیل پیری لاغر به نظر می رسد مفید باشد. بسیاری از ماسک های مختلف فروشگاهی از فرمولاسیون ویژه ای برای بهره مندی از پوست استفاده می کنند، که غالباً شامل ترکیباتی از قبیل این موارد میشود:

  • گلیسرین
  • اوره
  • اسید هیالورونیک
  • لانولین
  • پتاسیم
  • روغن معدنی

با این حال، افرادی که ترجیح می دهند ماسک صورت خود را بسازند، می توانند از مواد طبیعی زیر استفاده کنند:

  • سیب
  • شیر
  • پاپایا
  • تخم مرغ
  • آووکادو
  • جو دوسر
  • موز
  • خیار

تمرینات صورت

انجام تمرینات به صورت منظم ممکن است به اضافه کردن حجم زیادی به عضلات صورت کمک کند که باعث بزرگتر شدن صورت می شود. یک تحقیق در سال ۲۰۱۸ به بررسی اثرات تمرینات صورت بر ظاهر پیری پرداخت. زنان بین ۴۰ تا ۶۵ سال که به صورت روزانه (روال) تمرین صورت را شامل ۳۲ تمرین به مدت ۲۰ هفته انجام دادند، از پیشرفت در ساختار صورت خود گزارش کردند. به طور خاص، گونه های فوقانی و تحتانی آنها پر رنگ تر به نظر می رسید. این مطالعه اندک بود، و مطالعات بیشتری برای پشتیبان گیری از این ادعاها لازم است. با این حال، این کار مانع از تلاش افراد برای انجام تمرین های صورت مانند یوگای صورت برای پر کردن گونه هایشان نمیشود. آنها همچنین می توانند فعالیت های دیگری را که شامل حرکت صورت است، از جمله جویدن آدامس و انجام ماساژ صورت را امتحان کنند.

انجام تمرینات صورت برای چاق شدن چهره

آیا گزینه های پزشکی برای افزایش حجم صورت وجود دارد؟

اگر روش های طبیعی برای افزایش وزن روی صورت موثر نباشد، برخی افراد گزینه های پزشکی را در نظر می گیرند. افرادی که به دنبال افزایش وزن در چهره هستند ممکن است از جراحی انتقال چربی استفاده کنند. این روش شامل جراحانی است که از قسمت دیگری از بدن چربی می گیرند و آن را به صورت تزریق می کنند. گزینه دیگر استفاده از پرکننده های پوستی است. پزشکان پرکننده ها را به قسمتهایی از صورت، به طور معمول گونه ها، تزریق می کنند تا به چهره زیبایی بیشتری بدهند. همچنین ممکن است برخی افراد تقویت گونه را برای یک راه حل دائمی تر در نظر بگیرند. جراحان برای تأکید بر (نیرو دادن به) گونه ها، یک ایمپلنت محکم بر روی گونه ها قرار می دهند. البته، جراحی همیشه شامل خطراتی است، بنابراین لازم است قبل از تصمیم گیری شخصی در مورد جوانب مثبت و منفی با پزشک صحبت کنید.

خلاصه

گذشته از افزایش وزن به طور کلی، هیچ روش مطمئنی برای افزایش وزن به طور خاص بر روی صورت وجود ندارد. ممکن است با انجام تمرینات مختلف صورت یا استفاده از محصولات موضعی امکان پر کردن طبیعی صورت وجود داشته باشد. برخی از درمان های آرایشی ممکن است یک راه حل طولانی مدت برای فردی که نسبت به ظاهر صورت خود آگاهی بیشتری داشته باشد، فراهم کند. افراد می توانند در مورد هر نوع درمان با پزشک مشورت کنند؛ پزشکی که باید بتواند در مورد گزینه های پزشکی مشاوره ای برای کمک به صورتی که کاملتر (پرتر) به نظر برسد، ارائه دهد.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *