سفت شدن پوست شکم پس از بارداری

۹ ترفند برای سفت شدن پوست شکم پس از بارداری ، بدون جراحی

پس از زایمان و بدنیا آمدن کودک تان ، تغییرات هورمونی باعث انقباض رحم و بازگشت  آن به حالت قبل از بارداری می شود.اما خلاص شدن از افتادگی و شلی پوست شکم تان زمان می برد. اما با تلاش و پشتکار ، بازگشت به اندام قبل از بارداری تان غیرممکن نیست. در این پست MomJunction ، ما نکاتی را درباره سفت شدن پوست شکم پس از بارداری به اشتراک می گذاریم که ممکن است به سفت شدن پوست شکم بعد از بارداری کمک کند.

مطالب پیشنهادی: سفت شدن سينه نشانه چيست؟ | علت سنگين شدن سينه ها

نکاتی برای سفت شدن پوست شکم بعد از بارداری

روش های زیر ممکن است برای ترمیم و سفت شدن پوست شل شده شکم بعد از بارداری مفید باشند. با این حال ، ممکن است این روش ها برای همه یکسان عمل نکنند.

روش سفت شدن پوست شکم پس از بارداری

۱٫ سفت شدن پوست شکم پس از بارداری با تغذیه سالم

پوست شما برای حفظ قابلیت ارتجاعی خود به مواد مغذی نیاز دارد. بنابراین ، شما باید مواد مغذی کافی را برای حفظ انعطاف پذیری و لطافت پوست تان مصرف کنید. یک رژیم غذایی متعادل از میوه ها ، سبزیجات ، پروتئین بدون چربی و چربی ها داشته باشید تا خاصیت ارتجاعی و سفت شدن پوست شل شده را تقویت کنند.

خوردن غذای سالم نیز ممکن است به چند روش دیگر هم مفید باشد :
میوه ها و سبزیجاتی مانند کلم بروکلی ، اسفناج و توت فرنگی حاوی ویتامین های A و C هستند. ویتامین A می تواند به جلوگیری از خشک شدن پوست کمک کند، در حالی که ویتامین C به تولید کلاژن کمک می کند تا پوست را سفت کند. بادام ها، تخمه آفتابگردان و فندق حاوی چربی های سالم هستند. آنها همچنین دارای ویتامین E و آنتی اکسیدان هم هستند که به سلامت پوست کمک می کنند. لیمو شیرین ، پرتقال ، توت سیاه ، توت فرنگی و تمشک باعث تولید کلاژن می شوند که به سفت شدن پوست کمک می کنند. سبزیجاتی مانند کاهو ، اسفناج ، گوجه فرنگی ، کلم بروکلی ، هویج ، چغندر و فلفل دلمه ای نیز منابع خوبی برای تولید کلاژن هستند غذاهای غنی از روی ، از جمله دانه کدو تنبل ، نخود ، بادام هندی ، و قارچ نیز می توانند به سفت شدن پوست کمک کنند. غذاهای غنی از پروتئین مانند تخم مرغ ،حبوبات، شیر سویا ، جوانه ها و کینوا ممکن است باعث تقویت عضلات شوند.

نحوه سفت شدن پوست شکم پس از بارداری

۲٫ انجام ورزش برای کاهش وزن تدریجی

ورزش با تقویت عضلات شکم می تواند به سفت شدن پوست افتاده و شل کمک کند. این کار به شما کمک می کند تا وزن اضافی خود را کاهش دهید ، عضلات شکم تان را تقویت کنید و اندام تان را تغییر شکل دهید. ورزش همچنین باعث گردش خون می شود ، که اکسیژن رسانی به بافت ها را بهبود می بخشد و به تقویت کلاژن و الاستین کمک می کند.
ورزش روزمره شما می تواند شامل موارد زیر باشد:
ورزش های کاردیو یا هوازی که با سوزاندن چربی اضافی به عضلات شکم کمک می کنند. می توانید برای این نوع ورزش  پیاده روی سریع ، دویدن ، دوچرخه سواری یا شنا را امتحان کنید. اما در مورد اینکه پس از زایمان چه زمانی می توانید ورزش کردن را شروع کنید با پزشک خود صحبت کنید. تمرینات قدرتی عضلات را قوی و تقویت می کنند ، که این کار به بهبود قابلیت ارتجاعی پوست کمک می کند. دوچرخه سواری ، کرنچ و بالا بردن پا برخی از مواردی است که می توانید امتحان کنید. با شروع تمرینات کاردیو یا قدرتی ، تنوع را به ورزش خود اضافه کنید. قبل از شروع تمرین ، بدن را گرم کرده و حرکات کششی انجام دهید. سعی کنید هر دو هفته حرکات و روش ها ورزشی را تغییر دهید زیرا ممکن است هر روز از انجام تمرینات مشابه خسته شوید.

۳٫ سفت شدن پوست شکم پس از بارداری با تنفس صحیح

قبل از اینکه در هر رژیم ورزشی یا فعالیتی شرکت کنید ، میزان تنفس خود را اصلاح کنید. از طریق بینی عمیق نفس بکشید و اجازه دهید هوا ریه های شما را پر کند. بازدم را به آرامی از طریق دهان انجام دهید تا ریه ها خالی شود. انبساط و انقباض شکم از طریق تنفس نیز ممکن است در سفت شدن پوست شل موثر باشد.

۴٫ ذهن سالم داشته باشید

اگر نمی توانید پوست شکم خود را سفت کنید آرامش خود را از دست ندهید. این کار زمان می برد و شما برای تمرکز بر آن به ذهن سالم نیاز دارید.

  • خودتان را درگیر فعالیتهایی کنید که باعث خوشحالی تان می شوند.
  • تنفس عمیق و مدیتیشن را تمرین کنید.
  • به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید.
  • با کوچولوی خود بازی کنید.
  • برخی از فعالیت های بیرون از خانه مانند باغبانی را انجام دهید.
    از زمان خواب کودک برای چرت زدن استفاده کنید.

برای سفت شدن پوست شکم پس از بارداری ذهن سالم داشته باشید

یک مطالعه تحقیقی بیان می کند مادران نوزادان تازه متولد شده که در شب کمتر از پنج ساعت می خوابند ، احتمال اینکه وزن کودک خود را از دست بدهند و همچنین اضافه وزن پیدا کنند در آنها کمتر است. تمرکز بر سلامت احساسی و ذهنی شما به سلامتی جسمی تان کمک می کند که این موضوع برای کار بر روی پوست شل شکم ضروری است. اما برای رسیدن به نتیجه به صبر و شکیبایی نیاز خواهید داشت.

۵٫ برای سفت شدن پوست شکم پس از بارداری آب بنوشید

هیدراته ماندن باعث تقویت و حفظ حالت ارتجاعی پوست می شود. در طول روز به طور منظم آب بنوشید. این کار احتباس آب را کاهش می دهد و باعث سوزاندن کالری می شود که باعث می شود پوست شل کمتر مورد توجه قرار گیرد.استفاده از مرطوب کننده به توانایی پوست در سفت شدن پوست نیز کمک می کند.

۶٫ برای سفت شدن پوست شکم پس از بارداری به کودک خود شیر دهید

شیردهی هم برای شما و هم برای کودک تان مفید است. چند مطالعه نشان می دهد که شیردهی ممکن است به مادر جدید کمک کند تا روزانه چند کالری اضافی از دست بدهد.

۷٫ لایه برداری پوست برای سفت شدن پوست شکم پس از بارداری

لایه برداری باعث رشد پوست جدید می شود که نسبت به پوست قدیمی سالم و محکم خواهد بود. همچنین گردش خون را بهبود می بخشد ، که باعث ایجاد پوست جدید و تقویت قابلیت ارتجاعی ان می شود.هنگام استحمام از لیف یا برس مخصوص حمام استفاده کنید.
برخی از اسکراب های لایه بردار خانگی که ممکن است امتحان کنید:

  • یک سفید تخم مرغ را با نصف قاشق چای خوری آب لیمو
  • دو قاشق غذاخوری نمک دریا ترکیب کنید.
  • خوب مخلوط کنید و روی شکم خود ماساژ دهید.
  • نصف فنجان پودر بلغور جو دوسر
  • دو فنجان نمک دریا و چند قطره روغن زیتون و روغن هسته انگور
  • را ترکیب کنید و روی شکم خود اسکراب کنید.

لایه برداری پوست برای سفت شدن پوست شکم پس از بارداری

۸٫ اسپا(spa) را برای جمع کردن شکم تان امتحان کنید

انجام پوشش های پوستی در اسپا ممکن است به پوست استحکام بیفزاید ، اما این کار موقتی است. یک پوشش اسپا شامل نمک دریا ، جلبک دریایی پودر شده ، خاک رس ، جلبک یا روغن های مغذی است. همه آنها از پوست سم زدایی می کنند  و به سفت شدن آن کمک می کنند.

۹٫ استفاده از ماساژ برای سفت شدن پوست شکم پس از بارداری

انجام ماساژ شکمی می تواند گردش خون را تقویت کند. با این حال ، قبل از قرار دادن آن در برنامه روتین تان ، با پزشک خود مشورت کنید. شما می توانید از روغن زیتون برای مالیدن روی خطوط شکم استفاده کنید زیرا این روغن حاوی آنتی اکسیدان است.

چقدر طول می کشد تا پوست شکم سفت شود؟

سرعت و درجه تغییر وضعیت تان به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت. برای برخی ممکن است فقط چند ماه طول بکشد در حالی که برای برخی دیگر ممکن است زمان بیشتری طول بکشد. چند عامل موثر برای این موضوع عبارت اند از:

  • اندازه شکم قبل از بارداری
  • افزایش وزن در دوران بارداری
  • سطح فعالیت در دوران بارداری
  • ساختار استخوان
  • ژن

اگر حتی پس از تحرک ، خوردن غذای سالم و مقوی قادر به کاهش شلی پوست شکم تان نیستید نگران نباشید زیرا حفظ سبک زندگی سالم و سالم و شاد بودن از سفت شدن پوست شکم مهمتر است. شما چطور فکر میکنید؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *