نوار بهداشتی مخصوص شب

نوار بهداشتی ویژه شب چیست؟

احتمالا تاکنون برای شما هم پیش آمده که به مغازه یا داروخانه برای خرید نوار بهداشتی مراجعه کرده باشید و بر روی بسته های محصول عنوان «ویژه شب» یا «ویژه روز» را مشاهده کرده باشید. آیا می دانید که نوار بهداشتی ویژه شب یا ویژه روز چیست؟ چه تفاوت هایی با هم دارند؟ اگر می خواهید پاسخ این سوالات را بدانید، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

نوار بهداشتی چیست؟

نوار بهداشتی دستمالی است که شبیه به پوشک بچه به نظر می رسد و زنان در دوران قاعدگی برای جلوگیری از نفود خون خارج شده از رحم آن را در داخل شورت خود قرار می دهند. نوار بهداشتی ها کاملا استریل هستند و از الیاف مصنوعی و پنبه و ماده جاذب مایعات تهیه می شوند. این نواربهداشتی ها انواع مختلفی دارند که نوار بهداشتی ویژه شب نیز یکی از این انواع محسوب می شود. در ادامه همه آنها را توضیح خواهیم داد.

انواع نوار بهداشتی های زنان

نوار بهداشتی نرمال

این نوار بهداشتی ها جذب متوسطی دارند و برای خونریزی های شدید نمی توانید از این نواربهداشتی ها استفاده کنید. معمولا برای استفاده در روز سوم قاعدگی به بعد موثر هستند. برای استفاده از نوار بهداشتی در روزهای اول، نوار بهداشتی نرمال توصیه نمی شود.

نوار بهداشتی سوپر

نوار بهداشتی های سوپر قدرت جذب فوق العاده ای دارند و برای استفاده در روزهای اول تا سوم قاعدگی فوق العاده هستند. برندهای مختلف این نوار بهداشتی ها انواع و ضخامت های مختلف دارند و به طور معمول از نوارهای بهداشتی نرمال ضخیم تر هستند. به همین دلیل اگر آنها را با لباس های تنگ و چسبان به تن کنید، به چشم می آیند.

نوار بهداشتی مخصوص شب

نوار بهداشتی های شب پهن تر و بلند تر از سایرین هستند. معمولا قدرت جذب بیشتری داشته تا در طول شب خون را به طول کامل جذب کرده و باعث کثیف کردن رخت خواب نشود. اگر شما خونریزی شدیدی در طول روز دارید، می توانید از این نوار بهداشتی استفاده کنید؛ زیرا از نوار بهداشتی های سوپر بهتر و موثرتر عمل می کنند.

مطلب پیشنهادی: نوار بهداشتی تاریخ گذشته چه عوارضی دارد؟!

نوار بهداشتی ویژه شب

مطلب پیشنهادی: سوختگی با نوار بهداشتی | عوارض نوار بهداشتی نامرغوب

نوار بهداشتی پس از زایمان

این نوار بهداشتی ها در مقایسه با نوارهای بهداشتی معمولی بزرگ تر و جاذب تر هستند. با این حال در صورت خونریزی شدید، برخی از خانم ها از پوشک های سایز بزرگ کودکان برای جلوگیری از خونریزی استفاده می کنند.

پد روزانه

این پدها از همه انواع نوار بهداشتی نازک تر هستند و قابلیت جذب کمتری دارند. این نوع پدها را در اواخر دوران قاعدگی که خونریزی بشتر شبیه به لکه بینی است، استفاده می کنند تا لباس را کثیف نکند.

با توجه به نکاتی که در مورد هر کدام از نوار بهداشتی ها توضیح داده شد، می توانید بر اساس اینکه در کدام روز از دوران قاعدگی تان قرار دارید و بر اساس شدت خونریزی، نوار بهداشتی مورد نیاز خود را خریداری کنید. به طور معمول افرادی که دوره های قاعدگی با خونریزی بسیار شدید دارند، از نوار بهداشتی ویژه شب استفاده می کنند که هم اندازه بزرگ تری داشته و هم قدرت جذب بیشتری دارد.

نکاتی در خصوص دوران قاعدگی

صرف نظر از اینکه از کدام نوع نوار بهداشتی استفاده می کنید، حتما در دوران قاعدگی نکات زیر را رعایت کنید:

  • نوارهای بهداشتی خود را به طور مکرر هر ۴ تا ۶ ساعت عوض کنید.
  • از لباس زیر نخی استفاده کنید.
  • لباس زیر خود را در زیر نور خورشید آویزان کنید و با اتو ضد عفونی کنید.
  • جهت شستن لکه های خون از آب سرد و صابون استفاده کنید.
  • همیشه در کیف خود یک شورت و نوار بهداشتی اضافی به همراه داشته باشید
  • در این دوران کار سنگین انجام ندهید و استراحت کنید.

تذکر: هرگز تعویض زود به زود نوار بهداشتی ها را نادیده نگیرید. محیط خون آلود دستگاه تناسلی در دوران قاعدگی محل مناسبی برای رشد میکروب ها است و استحمام و تعویض زودهنگام نوار بهداشتی می تواند از رشد میکروب ها و بروز هر گونه عفونتی جلوگیری کند.

سخن آخر

نوار بهداشتی ها در انواع و اقسام مختلف موجود هستند. باید بر اساس میزان خونریزی و اینکه در چه روزی از دوران قاعدگی تان قرار دارید، نوار بهداشتی مورد نیاز خود را تهیه کنید. نوار بهداشتی ویژه شب از سایر انواع خود قدرت جذب بیشتری داشته و بزرگ تر است. بنابراین اگر خونریزی شدید دارید، می توانید از این نوع نوار بهداشتی برای جلوگیری از کثیف کردن لباس خود استفاده کنید. اگر هر گونه سوالی در خصوص نوار بهداشتی ها داشتید، لطفا در بخش نظرات زیر با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.