نوار بهداشتی تاریخ گذشته چه عوارضی دارد؟!

تاریخ انقضا نوار بهداشتی معمولاً ۳ سال است و بعد از آن کیفیت خود را از دست داده و گاهاً گوله گوله می شود و ممکن است باعث خارش و حساسیت پوستی و عدم جذب مناسب باشد. بنابراین حتماً به تاریخ مصرف نوار بهداشتی توجه داشته باشید و از خریدن نوار بهداشتی که تاریخ گذشته است و یا نزدیک به انقضاست خودداری کنید.

تاریخ مصرف نوار بهداشتی

حتما به مواد تشکیل دهنده نوار بهداشتی توجه فرمایید؛ بسته به نوع مشتق شدن نوار بهداشتی، مواد نفتی می‌توانند شامل مواد شیمیایی سمی و هیدروکربن‌های آروماتیک چند حلقه‌ای باشند و هر کدام از آن‌ها عامل بروز انواع مختلف سرطان‌هایی همچون معده، کبد، مثانه، ریه و سرطان پوست شوند.

یكی از مهم ترین مواردی كه زنان جامعه باید از آن اطلاع داشته باشند، استفاده درست از محصولات بهداشتی مثل نوار بهداشتی است كه دانستن خصوصیات و ویژگی های اساسی این محصولات مانع بروز عفونت و بیماری می شود و از خطرات و آلودگی های جانبی آن جلوگیری می كند. با ازاد سازی واردات لوازم آرایشی و بهداشتی، انواع و اقسام این محصولات اعم از مرغوب و نا مرغوب به بازارهای كشور راه یافته كه اطلاع از كیفیت مطلوب آنها تنها از طریق كنترل وزارت بهداشت و درمان میسر است. بنابر این ضروری است خانم ها چنانچه از كیفیت محصولات خارجی اطمینان نیافته اند، از تولیدات داخلی با نشان استاندارد استفاده كنند.

به هر جهت، ذكر ویژگی های نوار بهداشتی مطلوب در این مقوله خالی از فایده نیست:

۱- وجود هر یك از اجزا تشكیل دهنده (فلاف پالپ ، تیشو، نوار نازك پلی اتیلن، نان وون، چسب و نوار سیلیكون)
۲- قدرت و ضریب جذب متناسب با توجه به ابعاد نوار بهداشتی و میزان قید شده روی بسته
۳- عدم وجود جمع شدگی، نایكنواختی ، قطع شدگی و بیرون زدگی در سطح لایه نوار
۴- عدم وجود هر گونه آلودگی
۵- استحكام كافی در برابر پارگی و از هم پاشیدگی در عین لطافت، نرمی و عدم حساسیت
۶- چسبندگی كامل خط چسب پشت نوار

مسلماً با رعایت كامل موازین بهداشتی و بسته بندی صحیح از طرف كارخانه های كشور و دقت در انتخاب نوع محصول بدون در نظر گرفتن قیمت، می توان از بیماری های پوستی و تداوم آن جلوگیری كرد.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.