آموزش تصویری روش درست کردن پوشک بچه در خانه در مواقع ضروری

آموزش تصویری روش درست کردن پوشک بچه در خانه برای مواقع ضروری

قبل از دوران پوشک های یک بار مصرف، والدین پوشک را در خانه درست می کردند، شما نیز می توانید این کار را انجام دهید! قیمت پوشک ها ممکن است افزایش یافته و بودجه شما به عنوان یک زوج جوان را با محدودیت مواجه کند. برای صرفه جویی در هزینه پوشک، می توانید پوشک های خانگی را با استفاده از منابع ارزان قیمت مانند تی شرت های مصرف شده و پتوی بچه گانه تهیه کنید. همین کار را می توانید وقتی به پوشک دسترسی ندارید یا مواقع اضطراری نیز انجام دهید. برای جلوگیری از جوش های پوستی، حتماً این نوع پوشک را به طور مداوم تعویض کنید. ساخت پوشک خانگی از لباس ها ساده بوده و نیازمند خیاطی نمی باشد.

چگونه پوشک خانگی درست کنیم

روش ۱: تا کردن یک پوشک تی شرتی

۱٫ از یک تی شرت که از ۱۰۰% کتان تهیه شده است، استفاده کنید

کتان نسبت به الیاف مصنوعی قابلیت جذب بیشتری داشته و به همین دلیل برای استفاده به عنوان پوشک مناسب تر می باشد.

  • یک تی شرت آستین کوتاه یا آستین سه ربع بهترین نتیجه را به همراه خواهد داشت. استفاده از تی شرتی با آستین سه ربع وصل استفاده کردن از پوشک برای نوزادان و نوپاها را آسان تر می کند اما ممکن است کمی برای نوزادان تازه متولد شده بزرگ باشد.
  • سایز پوشک را بسته به اندازه نوزادتان انتخاب کنید نوزادان بزرگتر یا نوپا نیازمند استفاده از یک تی شرت با اندازه بزرگ یا خیلی بزرگ می باشند اما برای نوزادان تازه متولد شده می توانید از تی شرتی با اندازه کوچک استفاده نمایید.

چگونه پوشک خانگی درست کنیم

۲٫ تی شرت را صاف پهن کنید

می توانید آن را بر روی زمین یا میز کار بزرگ قرار دهید. به نحوی آن را قرار دهید که آستین ها در قسمت بالا قرار داشته باشند.

پوشک های خانگی

۳٫ یک سمت تی شرت را تا بزنید

قسمت پایین تی شرت باید به اندازه یک سوم اندازه آن تا شود و درزی که آستین به تنه متصل می شود بایستی دقیقا در زیر مرکز خط یقه قرار گیرد. آستین تی شرت تا شده را رو به سمت بیرون قرار دهید.

چگونه پوشک های خانگی درست کنیم

۴٫ سمت دیگر تی شرت را بر روی سمت قبلی تا کنید

این سمت بایستی به اندازه تای زده شده در سمت قبلی تی شرت باشد تا با این کار تی شرت به سه قسمت تقسیم شود. کماکان آستین ها را به سمت بیرون نگه دارید. در این جا بایستی تی شرت به شکل حرف t انگلیسی در آمده باشد.

پوشک بچه با پارچه

۵٫ قسمت بالای تی شرت را به سمت پایین تا کنید

بخشی از تی شرت را که در امتداد بالای آستین ها قرار گرفته است را به پایین آستین ها برسانید. با این کار در واقع قسمت نوک حرف t به سمت پایین تا شده و حاصل کار به شکل حرف T بزرگ خواهد شد.

روش درست کردن پوشک در خانه

۶٫ قسمت پایین تی شرت را تا نیمه تا کنید

بخش پایینی را تی شرت را گرفته و آن را تا قسمت پایین خط آستین ها برسانید و تا کنید. با این کار، شما طول تی شرت را کاهش می دهید. شکل نهایی کار کماکان مانند حرف T الفبای انگلیسی می باشد اما طول آن کوتاهتر شده است.

چگونه با پارچه پوشک بچه درست کنیم

۷٫ اکنون پوشک را دور بدن نوزادتان بپیچید

نوزاد را بر روی بخشی از تی شرت که دقیقا از زیر آستین ها شروع می شود قرار دهید. بخش پایینی پوشک را بالا آورده و بر روی قسمت جلوی بدن کودکتان قرار دهید و سپس آستین ها را از قسمت پشت کودک به سمت جلوی شکم وی بیاورید. با استفاده از گیره های پوشک آستین ها را در محل خود ثابت کنید.

پوشک پارچه ای قابل شستشو

۸٫ اکنون پوشش پوشک را بر روی آن قرار دهید

یک پوشش ضد آب برای جلوگیری از نشت مایعات از پوشک به بیرون لازم است. با استفاده از این پوشش در واقع میزان قدرت جذب پوشک را افزایش می دهید. نوع الیاف این نوع پوشک نازک بوده و به سرعت خیس خواهد شد و در نتیجه بایستی به طور مداوم آن را تعویض نمایید.

روش ۲: تبدیل پتوی بچه گانه به پوشک

۱٫ از یک پتوی بچه گانه ۱۰۰% کتان استفاده کنید

پتوهای بچه گانه ارزان قیمت بوده و کتان قابلیت جذب بالایی دارد. شما همچنین می توانید از یک تکه پارچه مربعی شکل از جنس پارچه حوله پنبه ای یا فلانل یا سایر مواد با قابلیت جذب بالا نیز استفاده کنید.

  • حتماً از یک پتوی مربعی شکل بهره بگیرید.
  • اگر از پارچه های دیگر به غیر از پتوی بچه گانه استفاده می کنید آن را به شکل مربع ۳۴ الی ۳۶ اینچی (۸۶ الی ۹۱ سانتی متر) در هر ضلع ببرید.

تبدیل پتوی بچه گانه به پوشک

۲٫ پتو را به صورت صاف پهن کنید

از زمین یا میز کار بزرگ برای این منظور استفاده کنید. هر گونه چین و چروک در پتو را هموار نمایید.

چکونه با پتو پوشک درست کنیم

۳٫ پتو را از وسط نصف کنید

دو گوشه سمت راست پتو را گرفته و آن ها را به دو گوشه سمت چپ آن برسانید تا پتو از وسط نصف شود.

پوشک بچه برای مواقع ضروری

۴٫ مجدداً پتو را از وسط نصف کنید

این بار، دو گوشه بالایی پتو را گرفته و آنها را به دو گوشه پایینی پتو برسانید. اکنون باید دوباره پتو به شکل مربع باشد.

  • هر گونه چین و چروک را پس از تا کردن پتو از بین ببرید.

پوشک خانگی با پتو

۵٫ یک گوشه پتو را تا بزنید تا به شکل مثلث در آید

لایه بالایی گوشه سمت چپ پایین پتو را گرفته و آن را به سمت گوشه سمت راست بکشید. این گوشه باید بر روی قسمت سمت راست مابقی پتو قرار بگیرد و یک مثلث ایجاد کند. اکنون پتو باید شبیه یک مثلث گسترده با یک لایه مربعی در قسمت زیرین سمت چپ آن به نظر برسد.

آموزش گام به گام پوشک خانگی

۶٫ پتو را بچرخانید

گوشه پایین سمت راست و گوشه بالایی شکل مثلثی را گرفته و پتو را به طور کامل بچرخانید تا مثلث به جای بالا رو به پایین اشاره کند. مجدداً چین و چروک ها را هموار کنید.

آموزش گام به گام پوشک

۷٫ بخش مربعی پتو را تا بزنید

دو لبه سمت چپ پتو که شکل مربعی را ساخته اند بگیرید. آن را به شکل یک مثلث تا بزنید که بر روی میانه مثلث قبلی با دو یا سه بار تا کردن قرار بگیرد. این شکل نهایی پوشک شماست.

آموزش گام به گام پوشک مربعی

۸٫ از پوشک استفاده کنید

نوزاد را به نحوی بر روی پوشک قرار دهید که لبه پهن مثلث در راستای کمر نوزاد قرار بگیرد قسمت پایین پوشک را به سمت بالای بدن نوزاد تا کنید. هر دو سمت مثلث را به نحوی تا کنید که به قسمت جلوی بدن نوزاد برسند و در قسمت بالای دور کمر نوزاد همه آنها را به یکدیگر متصل نمایید.

  • به جای استفاده از سنجاق، می توانید در محل مناسب دکمه، قلاب یا چسبک تعبیه نمایید.

آموزش پوشک مربعی

۹٫ پوشش پوشک را بر روی آن قرار دهید

برای جلوگیری از نشت مایعات از پوشش، بهتر است از یک پوشش ضد آب بر روی پوشک دست ساز خود استفاده نمایید. پتوهای کتانی تقریباً نازک بوده و این یعنی که به سرعت ممکن است خیس شوند. حتماً پوشک های دست ساز را به طور منظم تعویض کنید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.