نحوه تزریق آمپول hcg

نحوه تزریق آمپول hcg | تزریق همزمان دو آمپول hcg

با سلام دکتر من آمپول اچ سی جی ۲ عدد همزمان یا یکجا تجویز کردند من یک آمپول از سمت چپ و یک آمپول از سمت راست تزریق کردم آیا این روش درست است؟

تزریق همزمان دو آمپول hcg

پاسخ
با سلام مشکلی ندارد ولی می توانستید هر ۲ آمپول را در یک سرنگ تزریق کنید.

پاسخ توسط پزشکان مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا

نحوه تزریق آمپول hcg

آمپول اچ سی جی در زنان به منظور آزاد کردن تخمک ها در روز و ساعت مشخصی تزریق می شود. روز و ساعت تزریق این آمپول خیلی مهم است و باید در آن دقت شود. تزریق این آمپول بصورت عضلانی می باشد و از عوارض جانبی آن سردرد، خستگی و تحریک پذیری می باشد. معمولا ۳۶ ساعت بعد از تزریق این آمپول تخمک ها در بدن آزاد می شوند.

هورمون hCG چیست؟

هورمون hCG در حین حاملگی تولید می شود. این هورمون توسط جفت که تخم را پس از لانه گیزی در رحم تغذیه می کند، ایجاد می شود . hCG اولین بار حدود ۱۱ روز پس از لقاح در خون و بین ۱۲ تا ۱۴ روز پس از لقاح در ادرار قابل اندازه گیری است . به طور طبیعی مقدار HCG هر ۷۲ ساعت دوبرابر می شود . سطح این هورمون در هفته های ۸ تا ۱۱ به حداکثر خود رسیده و سپس در ادامه حاملگی کاهش می یابد.

هورمون های HCG – LH – FSH – TSH همگی از دو بخش یا Sub Unit تشکیل می شوند : آلفا و بتا که بخش آلفا در همه ی این هورمون ها مشابه است و افتراق اینها از هم با بخش بتا صورت می گیرد.

از ملاقات اسپرم واوول تخمک لقاح پیدا میکند. تخمک لقاح یافته به طرف رحم رفته و در جدار آن لانه گزینی میکند. بین ۱۰-۳ روز بعد جفت تشکیل میشود. HCG ( هر دو بخش آلفا و بتا ) توسط سلولهای تروفوبلاستیک جفت سنتز می شود و نیمه عمر آن ۳۶ – ۱۲ ساعت است. مهمترین وظیفه این هورمون نگه داری از جسم زرد است که تولید استرادیول و پروژسترون می کند.

مقدار این هورمون در حاملگی طبیعی از روز ششم تا دهم بعد از لقاح در سرم مادر بالا میرود ( حتی گاه از روز سوم لقاح هم قابل شناسایی است. )
معمولا ۲۵ -۲۰ روز پس از آخرین قاعدگی ( و نه زودتر از آن ) مقدار این هورمون در ادرار مادر به اندازه ای میرسد که قابل اندازه گیری باشد.

معمولا چه زمانی این تست انجام میشود؟

این هورمون در حاملگی طبیعی ۴ – ۶ هفته بعد از شروع بارداری افزایش چشم گیر پیدا کرده و سپس کم کم افت پیدا می کند . اما در موارد حاملگی خارج رحمی – حاملگی مولار- برداشت کل رحم – کورتاژ پس از حاملگی سیر نزولی سریعتر آن را شاهد هستیم.

سایر کاربردهای تست حاملگی یا هورمون بتا اچ سی جی(Beta H.C.G)

در مردان در موارد تشخیص تومورهای بیضه و نئوپلاسم آن کاربرد دارد که همراه با آلفا فیتو پروتئین تست می شود . در بعضی بدخیمی ها از قبیل کوریوکارسینوما – امبریونال سل کارسینوما و نیز حاملگی خارج رحمی میزان BeteHCG به شدت بالا می رود و اندازه گیری های مرتب آن برای سنجش پاسخ بیمار به شیمی درمانی ضروری است.

تزریق همزمان دو آمپول

این آزمایش چه زمانی و به درخواست چه کسی قابل انجام است؟

این آزمایش را هرزمان که مشکوک به حاملگی طبیعی ویا حتی موارد خارج رحمی باشیم انجام دهیم و درخواست آن بوسیله خود بیمار هم قابل قبول است.

بعلاوه در موارد بدخیمی هائی که نامبرده شد ویا حین درمان آنها نیز کاربرد دارد. (برای ارزیابی چگونگی پاسخ بیمار به درمان)

چه موقع فرد میتواند مراجعه کند؟ آیا ناشتائی و یا سایر شرایط دیگری باید رعایت شود؟

ناشتا بودن لازم نیست. مصرف آب مانعی ندارد و حتی قطع داروهای دیگر فرد ضروری نیست.

آزمایش HCG با چه نمونه ای انجام میشود و چقدر طول میکشد؟

چون هورمون ابتدا در خون ظاهر میشود سپس بعد از شروع متابولیزه شدن در ادرار آمده و دفع میشود پس آزمایش خون حساستر است و زودتر مثبت میشود. درموارد حاملگی خارج رحمی هم که حتما باید خون تست شود.

مدت زمان آزمایش نیم ساعت است ودر هرساعت شبانه روز قابل انجام میباشد.

• در مورد سطوح hCG نکات زیر را به خاطر داشته باشید:
• در ۸۵% حاملگیها مقدار این هورمون طی ۷۲-۴۸ ساعت دوبرابر می شود. هرچه سن حاملگی بیشتر می شود، زمان دوبرابر شدن این هورمون طولانی تر شده و حداکثر به ۹۶ ساعت می رسد.
• در مورد مقادیر این هورمون می بایست توجه نمود. زیرا در برخی حاملگیهای طبیعی مقدار این هورمون می تواند کم باشد ولی نوزادی کاملا سالم به دنیا بیاید. سونوگرافی در هفته های ۶-۵ صحت بیشتری نسبت به اندازه گیری hCG دارد.
• سطح هورمون hCG کمتر از mIU/ml 5 نشاندهنده عدم حاملگی است. هر مقداری بیش از mIU/ml 25 نشاندهنده وجود حاملگی می باشد.
• مقدار این هورمون با واحد (milli-international units per milliliter (mIU/ml) اندازه گیری می شود.
• زمانی که سطح hCG به ۲۰۰۰-۱۰۰۰ برسد، سونوگرافی ترانس واژینال می تواند ساک حاملگی را تشخیص دهد. چون سطوح این هورمون می تواند مختلف باشد و زمان لقاح نیز به درستی مشخص نشده باشد، تشخیص با یافته های سونوگرافی تا زمانی که مقدار هورمون به ۲۰۰۰ نرسد قابل انجام نخواهد بود.
• تنها انجام یک نوبت آزمایش برای اندازه گیری این هورمون در بیشتر موارد کافی نیست. در مواردی که شک به سلامت بارداری وجود دارد می بایست چند آزمایش با فاصله از هم انجام شود تا بتوان یک نتیجه گیری درست انجام داد.

• سطوح پایین HCG نشانه چیست؟

مقادیر پایین hCG علل مختلفی می تواند داشته باشد و می بایست آزمایش طی ۷۲-۴۸ بعد تکرار شود تا با توجه به تغییرات سطح هورمون بتوان قضاوت نمود. سطوح پایین hCG میتواند نشاندهنده موارد زیر باشد:
• اشتباه در تعیین سن حاملگی
• احتمال سقط یا Blighted Ovum
• حاملگی نابجا Ectopic Pregnancy

• سطوح بالای HCG نشانه چیست؟

مقادیر زیاد hCG علل مختلفی می تواند داشته باشد و می بایست آزمایش طی ۷۲-۴۸ بعد تکرار شود تا با توجه به تغییرات سطح هورمون بتوان قضاوت نمود. سطوح بالای hCG می تواند نشاندهنده موارد زیر باشد:
• اشتباه در تخمین سن حاملگی
• حاملگی مولار
• چندقلویی

• آیا مقدار hCG می بایست به طور مرتب در طی حاملگی اندازه گیری شود؟

مقدار این هورمون به طور معمول توسط پزشکان دوباره اندزاه گیری نمی شود مگر این که مشکلی به وجود آمده باشد. در صورت خونریزی، درد شدید شکمی یا سابقه سقط ممکن است پزشک این آزمایش را تکرار کند.

• آیا عاملی می تواند مقدار hCG را تحت تاثیر قرار دهد؟

هیچ عاملی نمی تواند مقدار این هورمون را تحت تاثیر قرار دهد بجز داروهایی که حاوی این هورمون باشند. این داروها برای درمان نازایی مورد استفاده قرار می گیرد و پزشک در مورد زمان انجام این آزمایش پس از دریافت این داروها، شما را راهنمایی خواهد نمود. سایر داروها مثل آنتی بیوتیکها، ضد دردها، قرصهای ضد بارداری خوراکی یا سایر داروهای هورمونی هیچ تاثیر بر مقدار این هورمون نخواهند داشت.

در چه مواردی تست بارداری از راه خون (BCHG) ویا ادرار (گراویندکس )مثبت می شود:
۱- بارداری ۲- بیماری مول و یا بچه خوره ۳- سرطان رحم

در چه مواردی تست بارداری از راه خون (BCHG) ویا ادرار (گراویندکس ) منفی می شود:
۱- ادرار رقیق ۲- سقط جنین ۳- حاملگی خارج رحم

علت نتایج مثبت کاذب:

۱- آلودگی باکتریائی ادرار۲-وجود پروتئین و یا خون در ادرار ۳-مصرف متادون توسط بیمار

ارزیابی حاملگی از روی مقدار هورمون
اگر مقدار هورمون BhCG کمتر از ۱۰ باشد شخص باردار نیست
اگر مقدار هورمون BhCG بیشتر از ۲۵ باشد فرد باردار است
اگر مقدار هورمون BhCG بین ۱۰ تا ۲۵ باشد نمی توان با قاطعیت گفت شخص باردار است ویا خیر

کلیاتی در باره کیت های تشخیص بارداری خانگی
home pregnancy tests=HTPS

همه ی کیت های تشخیصی بارداری خانگی امروزی, حاوی آنتی بادی های مونو کلونال یا پلی کلونال متصل به یکی از بخش های مولکول HCG بسیار حساس بوده و اگر مولکول HCG در ادرار موجود باشد توسط آنتی بادی ثانویه ضد HCG به دام افتاده و سنجش می شود. برای سیستم آشکار سازی کیت از یک آنتی بادی ثانویه که حاوی آنزیم است استفاده می شود.

آنتی بادی ثانویه کمپلکس آنتی بادی اولیه HCG را آشکار می سازد. تغییر رنگ و ایجاد پاسخ مثبت و یا منفی ناشی از فعالیت یا عدم فعالیت آنزیم است. ایجاد دو خط رنگی نشانه ی بارداری را نشان می دهد. HCG ادرار به صورت کیفی و توسط HPTS یا همان home pregnancy tests سنجش می گردد.

زمان تزریق آمپول اچ سی جی

نحوه جمع آوری و نگهداری نمونه ادرار

۱- ادرار اول صبح به طور معمول بیشترین غلظت HCG را در بردارد و لذا بهترین نمونه برای انجام تست ادرار است.اگر چه هر نمونه ادرار ممکن است استفاده شود

۲- نمونه ادرارباید در یک ظرف تمیز شیشه ای یا پلاستیکی جمع آوری شود و از پروزاتیو استفاده نشود

۳- اگر نمونه بلافاصله پس از جمع آوری تست نشود, تا ۴۸ ساعت بعد که مورد آزمایش قرار می گیرد باید در دمای ۲ تا ۸ درجه سانتی گراد یخچال نگه داری شود و قبل از تست به دمای اتاق برگردانده شود

اگر نمونه برای بیش از ۴۸ ساعت مورد استفاده قرار نگیرد باید در دمای منهای ۲۰ درجه فریز شود. یک نمونه ی یخ زده که بیش از ۲ هفته نگهداری شده باشد نباید دیگر استفاده شود. قبل از آزمایش نمونه یخ زده باید کاملا آب شده و به دمای اتاق برسد

پاسخ های مثبت کاذب

در شرایطی مثل مصرف بعضی داروها مثل پرومتازین یا کلردیازپوکساید , وجود بیماریهائی مثل پروتئینوری , هموگلوبینوری , و زایمان جدید تا سقط جنین , اشتباه در روش اجرای تست , خطا در خوندان نتایج , ممکن است پاسخ مثبت کاذب دیده شود که در تفسیر نتیجه باید در نظر داشت

پاسخ های منفی کاذب

زمانی که HCG در حد اکثر غلظت ( در روز های ۶۰ تا ۸۰ ) می باشد , ۵ تا ۱۰% امکان ایجاد جواب منفی کاذب وجود دارد. پاسخ های منفی کاذب معمولا ناشی از خطا در انجام روش ارائه شده می باشند. علت دیگر پاسخ منفی کاذب انجام تست در روز های اول لقاح است که هنوز هورمون HCG وارد ادرار نشده است. نگهداری ادرار در ظروف غیر استاندارد , عدم رعایت دهای لازم برای واکنش و مصرف داروی کاربامازپین هم ممکن است منجر به پاسخ منفی کاذب شود.

چرا بعضی از خانم های باردار قبل از قطع قاعدگی , تست بارداری مثبت دارند ولی بقیه خانمها تا چندین روز دیرتر آزمایش مثبت ندارند؟

عوامل موثر در طولانی تر شدن زمان حصول پاسخ مثبت توسط تستهای خانگی :
۱- تاخیر در زمان لانه گزینی
۲- پائین بودن ترازHCG خون
۳- پائین بودن غلطت HCG ادرار
۴- میزان حساسیت تست بارداری

اشتراک‌گذاری
308 نظر
  1. سلام میشه ب امپول اس جی سی حساسیت داشت ح

  2. این هورمون اس جی سی از ادرار زنان حامله گرفته میشود و در اوایل حاملگی از جفت و جنین تراوش می شود این هورمون باعث افزایش هورمون LH در بدن می شود تزریق این هورمون برای زنانی که مشکل تولید مثلی دارند می تواند باعث ازاد شدن تخمک شود و در مردان باعث افزایش هورمون تستسترون و درمان کاهش تراوش آن استفاده می شود مثلا در نهان خایگی بچه ها و استفاده دیگری هم در ورزشکاران دارد چون سطح تستسترون را بالا می برد پس باعث عضلانی شدن می شود برای افزایش تراوش پروژسترون هم در زنان استفاده می شود.مکانیسم همانطور که میدانید دو هورمون LH, FSH دو هورمون اصلی در شروع چرخه تولید مثلی زنان و برای تولید اسپرم است در حقیقت این هورمون باعث تراوش این دو هورمون و بیشتر LH در بدن می شود هورمون LHدر بدن مردان و زنان کارهای متفاوتی میکند مثلا در مردان باعث تراوش هورون تستسترون می شود خوب تمام فیزیولوژی بدن مرد و ساخت اسپرم به عهده تستسترون است ممکن است در اختلالات تراوشی این هورمون تجویز شود در مردان. در زنان هورمون LH باعث تخمک ریزیٰ تشکیل جسم زرد که در ساخت هورمون پروژسترون نقش اساسی دارد و حفظ اولیه رویان را باعث میشود..

  3. سلام
    من ٣٢ سال دارم اندازه فوليكولم ٢٦ است آيا ميتوانم از آمپول اچ سي جي استفاده كنم اگر رهنمايم كنيد ممنون ميشم

  4. آمپول اچ سی جی برای آزاد شدن فولیکول است اگر تخمدان پلی کیستیک هستید یعنی تخمکتان تبدیل به کیست می شود با مشورت و تجویز پزشک می توانید از این آمپول استفاده کنید. تا فولیکولتان آزاد شود.

  5. با سلام . اگه یه راهنمایی کنید ممنون میشم.امپول هاش سی جی که ۵۰۰۰ ا یو هست رو اگه بخوام روزی ۵۰۰ ا یو استفاده کنم چطور اینکارو انجام بدم .اگه غاطی بشه با پودرش میشه روزی ۵۰۰ ایو استفاده کرد یا بقیش مثل پنی سیلین سفت و گچ میشه.ممنونم اگه جوابم رو بدین

    1. سلام من شرح حال کامل شما را ندارم بهتراست طبق دستور پزشک خودتان آمپول خود را تزریق نمایید.

  6. خسته نباشی بابت سایت خوب شما

  7. با سلام و خسته نباشی
    من بعد از ۵ سال ازدواج پس از مراجعه به دکتر و ازمایشات مشخص شد که خانمم مشکل ضعیف بودن تخمدان را داره که پس از مرحله اول امپول بصورت تزریق زیر جلدی در ماه اول متاسفانه بار دار نشد ولی ماه دوم پس از تزریق امپول بصورت زیر جلدی بار دار شدند.الان پس از ۵ سال باز هم اقدام کردیم خانمم هم دکتر براش امپول بصورت عضلانی نوشته و این ماه هم باردار نشد .احتمال داره تو ماه دوم پس از زدن مرحله دوم امپول باردار بشه .میخاستم بدونم سیکل اول و دوم و… چه اتفاقی میافته چرا مرحله اول امپولها تاثیر خودشون نزاشتن .البته شاید برای بعضی ها جواب بده مرحله اول .سوال دوم این امپولها چقدر میتونه بروی جنین تاثیر بزاره .چند درصد امکان داره با تحریک کردن تخمدان بوسیله امپول جنین ناقص بوجود بیاید .یک سوال دیگه امپولی که بصورت زیر جلدی زده بشه با امپول عضلانی باهم فرق دارن هردوی انها واسه تحریک تخمک هستش .با تشکر

    1. سلام ممنون. این آمپولها روی جنین تاثیری ندارند این آمپولها را هم میشود به طریق عضلانی وهم به طریق زیر جلدی تزریق کرد و فرقی ندارد برای تخمک گذاری ممکنه سایز فولیکول ها مناسب نبوده به همین علت تاثیر نکرده همسر شما باید پروسه درمانی خود را ادامه دهد.

  8. با سلام و تشکر از شما عزیزان ک وقتتون رو در خدمت مردم میزارید

    زنی ۳۰ساله هستم که چهار بار حاملگی طبیعی داشتم ک دو بچه اولم دوتا دختر با سزارین دنیا اوردم و شکرگزار خدا هستم واسه این دوتا دسته گل ک بهم داده دختر کوچیکم نه سالشه دوبار بعدش ناخواسته حامله شدم ک شوهرم گفت سقط کن ..چهار سال از اخرین سقطم میگذره و الان اقدام ب بارداری کردم البته با روش ای یو ای تعین جنسیت

    دوبار ای یو ای ناموفق داشتم البته دکترم گفت تخمدان پلی کیستیک دارم ولی من اطلاعی نداشتم چون همیشه سیکل قاعدگی منظمی دارم …بار اول ای یو ای دوتا فولیکول ۱۴و۱۸داشتم با یک امپولhcg ولی باردار نشدم و روزی ک پریود شدم با یونو مشخص شد ک یک کیست ۴۰میلی دارم بار دوم هم با دوتا امپول گونا اف دوتا فولیکول ۲۰و ۱۸داشتم ک اینار دوتا امپول hcgزدم و باز هم باردار شدم و با یونو مشخص شد ک باز کیست زدم با این حال خیلی مضطرب شدم چون در یک شهرستان دور از دکتر هستم و برای درمان هم ب اهواز میروم و کلی هزینه رفت و امد و مشکل تا نصف شب تو جاده دارم و میخوام سریع مشکلم حل شه ب نظرتون چکار کنم ک حتی با دوتا امپول هم تخمک ازاد نمیکنم خیلی نگرانم لطفا کمکم کنید

    باز هم باردار نشدم

    خواهش میکنم کمکم کنید احساس میکنم دکترم میخواد با همین روند پیش بره تا هر وقت ک جواب داد ولی من نمیتونم رفت و امد برام سخته

    1. سلام شما باید حتما زیر نظر پزشک متخصص باشید پروسه درمانی خود را ادامه دهید ممکنه یکی از علتهای مشکل شما سقطهای عمدی بوده که انجام داده اید زیرا یکی از عوارض سقط های عمدی ناباروری است.

  9. لطفا بگید چکار کنم ک تخمک ازاد کنم داروی جز امپول هاش سی جی هست؟؟

    1. فعلا خیر

  10. سلام خسته نباشيد ، من همه علايم بارداري رو دارم روز ١٣سيكل يكي ،و١٤،سيكل يك امبول هاش سي،جي زدم،٥٠٠٠واحد روز ١٦سيكل رفتيم سونو كفت جسم زرد و عمل اولاسيون رويت است و كفتش دو تا تخمك ازاد كردي ،امروز هم ٢١ سيكل هستم تست كذاشتم يه خط بسياركم رنك افتاد، ايااوميدي است

    1. سلام ممنون. باید صبر کنید اگر تاخیر در قاعدگی داشتید میتوانید از تست بیبی چک استفاده نمایید.

  11. با سلام. من ۵ سال هست که ازدواج کردم و سال چهارم متوجه شدم که اسپرمهای شوهرمضعیف هست. یکسال با داروهای گیاهی تا حد زیادی بهتر شد. الان دو ماه هست که برای به ivf اقدام کرده ام. دوره انسولین و آمپولها دور ناف و عضلانی را تمام کردم که دکترم گفت وضعیت فولیکول ها خوب هستند و یک آمپول pregnyl 5000 iu حاوی دو آب و دو پودر را عضلانی ساعت ۱۱ شب استفاده کردم. ولی صبح روز بعد یعنی امروز احساس سوزش شدید واژن و خونریزی رقیق و کمرنگ به هنگام ادرار دارم. بنظر شما آیا این مساله مشکل ساز است؟

    1. سلام عزیزم اگر در هنگام دفع ادرار به همراه ادرار خون میبینید بهتره پزشک معالج خود را در جریان بگذارید ممکن است عفونت ادراری داشته باشید.

  12. من الان نزدیک ب۸ماه هست اقدام ب بارداری میکنم اول دکترم گفت رحمت زخم فریزانجام بده بعد۲هفته بیامیل بزنم میل زدن بعدرفتم سونوداخلی فولیکولام ۱۴*۱۶بوده گفتن کوچیکه بهم قرص دوفاستون دادن بعدباردارنشدم دوباره برام قرص لتروزل دادن دوباره رفتم سونوفلیکول۲۰*۱۰داشتم گفتن ۱۳قائدگی۲تا امپول هاش سی جی بزن ولی من یکیش دیشب یکش دیگه امروز باهم اشکالی نداره ک نزدم

    1. قسمت آخر سوال واضح نیست.

  13. با عرض سلام خسته نباشید.من حدود ۴سال ازدواج کردم ولی هنوز بچه دارنشدیم حدود دو ماه پیش به دکتر مراجعه کردم و ایشون ازمایش سونو رو برام نوشت جواب ازمایش خیلی ضعیف بودن اسپرم بود و بیضه نزول نکرده و حالا آمپول گونادو تروپبن را برایم نوشته و به اضافه ال کارنیتین تقریبا حدود یک ماه ونیمه که استفاده میکنم میخواستم بدونم ایا امیدی برای خوب شدنم هست یا نه

    1. سلام باید بعد از چند ماه زیر نظر متخصص ارولوژی مجدد آزمایش اسپرم بدهید تا روند بهبودی شما ارزیابی شود نگران نباشید.

  14. سلام من ۲۹ سالمه ۱سال پیش یه سقط داشتم و بعد ۷ماه دوباره اقدام به بارداری کردم اما تو این ۷ماه هیچ اتفاقی نیفتادبه دکترم مراجعه کردم بهم قرص گلومفین داد که از روز ۵پریود ۱دونه خوردم امروز روز ۱۳ پریودمه که سونو انجام دادم و نوشتهتصویر چند فولیکول به قطر حداکثر۵ م م در تخمدان راست و ۱ فولیکول به قطر ۱۵م م در قطر چپ دیده میشود و مایع آزاد در کلدوساک خلفی مشهود نhcg امروز دکتر ۳تا آمپول hcg روزی ۱عدد و ۲تا آمپول hcc باهم نوشته؟آیا امکان حاملگی من هست بعد استفاده از این آمپولا؟

    1. سلام با توجه به سایز فولیکول های شما نیازی به آمپول هاش سی جی نیست باید سایز فولیکول بین ۱۷ تا ۲۲ باشد تا آمپول اثر کند شما باید حتما شبی دو عددقرص کلومیفن مصرف کنید تا سایز فولیکول شما به حد نرمال برسد.

  15. ممنون از راهنماییتون اما من پریودام نامنظمه و دکتر گفت هنوز فولیکولات نرسیده بعد از زدن این ۵تا آمپول شب ۴شنبه و ۵شنبه نزدیکی کن.یعنی اثری نداره زدن این آمپولا؟قرصهای کلومفینو از کی باید شروع کنم؟

    1. اگر سایز فولیکول شما مناسب باشد آمپول تاثیر دارد باید طبق دستور پزشک معالج خود مصرف کنید.

  16. سلام خسته نباشید,من۲۵سالمه و۳ساله ازدواج کردم ولی باردار نشدم,الان پنج ماهه تحت نظر دکتر هستم وسه ماه اول قرص متفورمین استفاده کردم واین ماه قرص کلومیفن روزی سه عدد ازپنج پریود تا۹استفاده کردم روز۱۶پریود سونوانجام دادم دوتا فولکول۲۲،۲۳درتخمدان چپم بود که دکتر گفت دوتا آمپول اچ سی جی بزنم ,مشکلم تنبلی تخمدانه,آیا امیدی هست این ماه باردار بشم,ممنون ازسایتتون

    1. سلام ممنون نگران نباشید امیدی برای باردار شدن شما هست پروسه درمانی خود را زیر نظر پزشکتان ادامه دهید تا نتیجه بگیرید.

  17. سلام من روز ۱۴ قاعدگی سونو دادم دوتا فلیکول ۱۵*۱۲م م داشتم دکتر برام آمپولhcg زد بعد یک روز زیر شکم درد میکرد ایا امیدی برا بارداری هست…

    1. سلام برای تزریق آمپول هاش سی جی سایز فولیکول باید بین ۱۷ تا ۲۲ باشد بهتر بود پزشک شما برای ماه بعدی آمپول هاش سی جی برای شما تجویز میکردند و باید دوز داروهای تحریک تخمک گذاری را برای شما دوبرابر کنند تا فولیکولهای شما به سایز مناسب برسند نگران نباشید امید به بارداری در شما هست باید پروسه درمانی خود را ادامه دهید موفق باشید.

  18. سلان خسته نباشین من خیلی نگرانم امپول اچ سی جی رو صبح دور ناف تزریق کردن برام مشکلی داره

    1. سلام دوست عزیز آمپول هاش سی جی یکی از داروهای کمک باروری میباشد که برای تحریک تخمک گذاری برای خانمهای نا بارور تجویز میشود پس نگران نباشید.

  19. سلام
    من بعد از امپول هاش سي جي خونريزي زيادي دارم الان ٤روزه .دكترم ١٠روز قرص دوفاستون داده؟ايا امكان داره باردار باشم با اين خونريزي؟ايا اين خونريزي چه دليلي ميتونه داشته باشه؟ممنون ميشم از راهنماييتون

    1. سلام با توجه به خون ریزی شما احتمال بارداری ضعیف است.

  20. باسلام خدمت دوستان عزیزومادران آینده.پیشتهاد میکنم بحای این دکتراون دکترواین مطب اون مطب رفتن.باهمسرتون بریدجهاددانشگاهی شهرتون قسمت درمان ناباروری.تمام آزمایشها ودرمانهارواونجاشروع کنیدزودترنتیجه میگیرید

  21. سلام ممنون از سایت خوبتون
    یه سوال داشتم من بعد از زدن آمپول اچ سی جی در روز ۱۲ اردیبهشت با فولیکول ۱۵ی که داشتم باردارشدم و بی بی چک یه خط پررنگ و یه کمرنگ نشون داد ۳۰م آزمایش بتا دادم و جواب تیترش ۱۷۹٫۵ بود دکتر بهم گفت حامله ای ولی تیتر پایینه باید آزمایش ۴۸ساعت دیگه تکراربشه.خیلی استرس دارم چون دردای پریودی دارم حتی درد مقعد به نظرتون دلیلش چی میتونه باشه؟ممکنه بارداری حارج رحمی باشه؟

    1. سلام نگران نباشید میتوانید ۷۲ ساعت بعد ، آزمایش بتای خود را تکرار کنید.

  22. اینم بگم که من جمعه هفته پیش از بی بی چک استفاده کردم اما منفی بود ولی جمعه این هفته مثبت شد.امکان داره نطفه تازه تشکیل شد۶ باشه که بتا کمه؟بهتر نیست به جای ۴۸ ساعت ۷۲ ساعت دیگه تورار کنم آزمایشو؟

  23. سلام خسته نباشید من ماه قبلی ۱۴قاعدگی امپول اچ سی چی با فلیکول ۱۵م م زدم ولی باردار نشدم این ماه از ۵قاعدگی قرص کلومفین استفاده میکنم دیگه امپول برام ننوشت ایا باید امپول استفاده کنم یا امکان بارداری با قرص وجود دار ممنون

    1. سلام ممنون. مبتوانید این ماه آمپول تزریق نکنید وفقط از قرص کلومیفن استفاده کنید احتمال بارداری با مصرف قرص کلومیفن وجود دارد.

  24. سلآم خواستم بدونم آمپول اچ ام سی برای جیست. توضیح دهیدممنون میشم

    1. سلام این آمپول برای آزاد شدن تخمک تجویز میشود واز داروهای کمک باروری میباشد.

  25. سلام خسته نباشید، روز دهم پریود سونوگرافی واژینال انجام دادم پنج فولیکول در هردوتخمدان داشتم از ۱۳تا ۱۸،دکترم برای من آمپول منو پیور تجویز کردند و سه شب استفاده کردم، شب چهارم دوتا آمپول hcg تزریق کردم و بعد برای من آی یو آی انجام دادن، حالا که موعد پریود من یک روز به تاخیر افتاده است هیچ نشانه ای از بارداری ندارم فقط سه روز پیش ترشح بی رنگ داشتم و یکبار هم ترشح کمی زرد، سینه هام کمی درد میکنه و درد زیر دل در تخمدان دارم، در ضمن من تخمدان چپم کمی پلی کیستیک است، حالا میخواستم بدونم آیا امکان داره که با تزریق آمپول فولیکول های من رها نشده باشه و تبدیل به کیست شده باشند قبلا هم سا بقه کیست تخمدان داشته ام

    1. سلام ممنون. با توجه به اینکه سایز فولیکول شما مناسب بوده احتمال اینکه کیست ایجاد شده باشه کمه اگر تا ۲ روز آینده پریود نشدید میتوانید از تست بیبی چک استفاده کنید.

  26. سلام, من دیشب ساعت ۱۱ امپول hcg زدم و امروز ظهر ازمایش خون دادم که مقدار BetaHcg را ۱۰۲ نشان داد, با توجه به فاصله ی کمی که بین تزریق امپول و ازمایش بوده و همچنین مقدار بتای جواب ازمایش میشه نتیجه گرفت که حاملگی قطعی و جواب واقعی ست؟

    1. سلام وقتی آمپول هاش سی جی تزریق میشود باید شما تازه اقدام به بارداری کنید یعنی تا ۴ روز یک شب در میان باید برای بارداری اقدام کنید و صبر می کنید اگر تاخیر در پریود داشتید ان وقت تست بارداری میدهید.

  27. سلام وقتتون بخیر، من قبلا اینجا از شما سوال کردم در مورد اینکه میشه با فولیکول های مناسب و تزریق hcg با تاخیر پریود کیست باشه! که شما فرمودید آزمایش بارداری بدم، بعد از شش روز تأخیر پریود آزمایش خون دادم بتا ۷۱۹بود، حالا دیشب ناگهان حالتی مثل گرفتگی در سمت چپ تقریبا زیرسینه و قفسه سینه برام پیش آمد حدود دو ساعت خوابیدم وقتی بعدش دستشویی رفتم یک ترشح خونی با رنگ متوسط به اندازه دوتا بند انگشت ازم دفع شد، ادرارم تیره رنگ بود و احساس کردم بعد ادرار حالت خونابه داشتم و تا حدود ساعت ده شب اینجور بودم بعد از اون رنگ ادرارم کاملا طبیعی شده و اون خونابه هم قطع شد ولی ترشح رنگی روی دستمال داشتم شب شیاف پروژسترون گذاشتم تا امروز حدود ساعت یازده ظهر کم کم ترشحات رنگی هم قطع شد و دردی هم ندارم، در ضمن من در بارداری اولم دو هفته لکه بینی داشتم، حالا نگرانم که آیا این نشانه حاملگی خارج رحمی هست یا نه؟ در ضمن من روزه بودم و تشنگی هم من اذیت کر کرده بود، ممنونم ازتون

    1. سلام ممنون. خیر نشانه حاملگی خارج رحمی نیست نگران نباشید.

  28. سلام بازم ممنونم از توجه و پاسخگویی شما، ببخشید من چون خیلی استرس دارم مرتب سوال میپرسم، میخوام بدونم امکان داره اون ترشح خونی دو بندانگشت و خونابه بعد از اون، و همینطور لکه بینی یک روزه، نشانه ی سقط جنین باشه؟ اگه سن جنین کم باشه میشه اینا نشانه این باشه که با همون ترشح جنین دفع شده باشه؟ بعد از سقط خونریزی ادامه پیدا میکنه؟ و دوم اینکه بتا ۷۱۹برای شش روز تأخیر پریود خوبه یا نه؟ و سوم اینکه اگر بارداری من خارج رحمی نیست یا سقط نشده پس چرا این لکه و خون بعد از روز هفتم تاخیر در پریود اومد چرا از اول نبوده و علتش چیه؟ ببخشید زیاد سوال میپرسم و ممنون

    1. سلام عدد بتای خون شما نرمال است نگران نباشید جنین شما سقط نشده است.

  29. سلام ممنونم از سایت خوبتون
    من دوره قبل از شب ۵ پریودم کلومفین خوردم شب ۲ تا بعدشم یک فولیکول ۱٫۹۲ سمت چپ داشتم و دکترم بخاطر اینکه کیست نشه آمپول پنی سیلین۱٫۲۰۰ و دگزا تجویز کردن که بترکه اما متاسفانه این دوره باردار نشدم می خوام بدونم که این دوره بازم کلومفین مصرف کنم یا نه؟
    و سوال دیگم اینه که من دوره قاعدگیم منظم نیست مثلاو تو این ۳ دورره به ترتیب ۳۰روزه ،۲۲ روزه و ۲۶ روزه بوده علتش چی میتونه باشه قبلا همیشه ۲۲ روزه بودره؟؟

  30. سلام خسته نباشید ببخشید من مجدد سوال میکنم امشب درد خیلی شدیدی مثل پریود در سمت چپم احساس کردم بعدش احساس کردم حالت نفخ دارم رفتم دستشویی بعد از دفع، به یکباره خون بسیار زیادی اومد و درد من آروم شد، مجدد شیاف گذاشتم ولی فکر میکنم که اینبار سقط باشه من تجربه ای در زمینه سقط ندارم فعلاً چیز جامدی از من دفع نشد فقط خونریزی شدید بود حالا نمیدونم باید چکار کنم آیا به شیاف گذاشتن ادامه بدم یا نه؟ هنوز خونریزی مثل پریود دارم، هیچ پزشک متخصص زنان در دسترسم نیست لطفا راهنمایی کنید در ضمن من سوم اردیبهشت پریود شده بودم و هجدهم اردیبهشت با پنج فولیکول آی یو آی کرده بودم، ممنون

    1. سلام باید سونوگرافی انجام بدهید.

  31. سلام تزریق امپولHCG طریقه تزریق صحیح چگونه است عضلانی صحیحه ویا زیر جلدی دست صحیحه یا اصلأ فرقی نداره هر کجا باشه

    1. سلام باید عضلانی تزریق شود.

  32. سلام.ببخشید من بازم مزاحمتون میشم
    همینجور که قبلا گفتم در روز ۹تا۱۱اردیبهشت آمپول اچ ام جی و روز۱۲ اردیبهشت ۲تا اچ سی جی باهم باردارشدم.حالا سوال من اینه که وقتی ۱۰ خرداد رفتم سونو ترانس واژینال تشخیص داده شد که ۵هفته و ۳روزمه و هنوز قلب جنین تشکیل نشده بود البته ساک و کیسه زرده وجودداشت
    طبق محاسبات خودم اگه حتی فولیکول ۱۴اردیبهشتم آزاد شده باشه من در روز ۱۰ خرداد باید ۵هفته و ۶روزم میشد نه ۵ هفته و ۳ روز.از اون موقع خیلی استرس دارم.میترسم جنین رشدنکرده باشه.خواهش میکنم کمکم کنید از این نگرانی دربیام

    1. سلام دوست عزیز تا یک هفته اختلاف بین سن بارداری با سونوگرافی طبیعی تلقی میشود وجای نگرانی ندارد.

  33. سلام عوارض جانبی مصرف این امپولها HCGوHMG میشه بگید چون دکتر بنده از این نوع امپول برام نوشته و باید هروز بزنم در طول دوماه تقریبأ این یک هفته هم دارم این امپولارو می زنم از وقتی که این امپولارو می زدم احساس می کنم یه تغیراتی شده مثلأ سرفه می کنم با چرک و جای عضلانی که امپول تزریق می کنم یکم درد دارم و…لطفأ راهنمایم کنید چکار کنم

    1. سلام این امپول ها برای درمان ناباروری شما تجویز شده به هر حال همه داروها عوارض دارند اما چون مزایای آنها خیلی بیشتر از عوارض دارو می باشند تجویز میشوند تا درمان شما صورت بگیرد.

  34. خواهشا جوابموبدید

  35. سلام خسته نباشید، ببخشید مزاحمتون شدم من قبلا گفتم که آی یو آی کرده بودم و در تعطیلات دچار خونریزی شدید شدم روز شانزدهم خرداد مجدداً آزمایش بتا دادم و چون عدد تیتراژ بالا بود دکترم گفتن ک وضعیت جنین طبیعی است و سقط نشده، و احتمالا خونریزی مربوط به جفت سرراهی هست، من دوشنبه، ۲۲خرداد باید به تهران برای بررسی وضعیت بارداری مراجعه کنم و دکترم تاکید کرد که باید حتما مراجعه کنم حالا با توجه به شرایط نگران هستم خواستم ببینم میتونم مسافرت هوایی داشته باشم مسافرت از شهر ما تا تهران یک ساعت و ربع طول می کشه ولی با اتوبوس حدود هشت ساعت طول می کشه، ممنون

    1. سلام ممنون. بله میتوانید مسافرت داشته باشید و باید از هواپیما استفاده کنید زیرا سوار شدن اتوبوس برای شما ضرر دارد باید زیر نظر پزشک معالج خود از شیاف پروژسترون استفاده کنید.

  36. سلام وقت بخیر، ببخشید من خیلی سوال میپرسم ولی استرس دارم و هرروز اتفاق تازه ای برام میوفته قبلا گفتم سوم اردیبهشت آخرین پریودم بود و هجدهم آی یو آی کردم هشت خرداد بتا ۷۱۹شد، سیزده خرداد خونریزی شدید داشتم، تا ظهر قطع شدتیتراژ بتا رو شانزدهم تکرار کردم، شب شده بود ۱۳۰۰۰،ولی گاهی بعد از اینکه ببخشید دفع مدفوع دارم یه ترشح رنگی تیره هم روی دستمال دارم قبلا بهم گفته بودین خارج رحمی نیست ممکنه اینا نشانه ی خارج رحمی باشه؟ در ضمن درد خاص یا مستمری ندارم، ممنون

    1. سلام ممنون. خیر علائم حاملگی خارج رحمی نیست.

  37. سلام.شب بخیر
    دچار تنبلی تخمدان بودم.دوماه متفورمین استفاده کردم و از ۵پریود لتدوزول .امروز روز ۱۳ هستم.ب پزشکم مراجعه کردم و گفت سایز فولیکولات طبیعی شده و امپول hcg تزریق کردم.ی مقدار از نیمه های دیشب ترشح اب مانندداشتم.ولی از ساعت ۴ ک hcg زدم ترشحم خیلی کم و شیری رنگ شده.در سمت راست تخمدان هم دردهای تیری خیلی زیادی دارم.
    الان خیلی نگرانم.میترسم از وقت تخمک گذاریم گذشته باشه و من هنوز نزدیکی نکردم.و دکترم گفت ۳۶ ساعت بعد نزدیکی کن.لطفا راهنماییم کنید.خیلی ناراحتم

    1. سلام نگران نباشید از فردای تزریق آمپول هاش سی جی میتوانید یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  38. سلام،من ۸ماهه اقدام کردم شوهرم ضعیف بود و ال کارنیتین خورد و ازمایشش خوب شد، خودمم سالم بودم ولی ماه اخر تخمدانم کیست اورد و دکتر گفت تنبلی خفیف داری، یک ماه قرص HD خوردم و ماه بعد از روز سوم پریودی شبی دوتا لتروزول مصرف کردم روز ۱۳پریودی دوتاتخمک ۱۸ و ۱۶ سمت راست داشتم دکتر امپول HCGداد اما گفت روز ۱۷پریودی بزن و ۳۶ساعت بعدش اقدام،چند درصد احتمال بارداری دارم؟ کی ازمایش بدم و این که چرا انقدر دیر بهم گفت امپول بزنم؟

    1. سلام باید صبر کنید اگر تاخیر در پریود داشتید ان وقت از تست بیبی چک استفاده کنید با توجه به مصرف قرص لتروزول و تزریق امپول هاش سی جی احتمال باردار شدن شما وجود دارد.

  39. سلام قرص متفورمین وکلومفین میخورم،دکترگفته پنج پریودی بایدبیای آمپول بزنی؟اما همه میگن ماسیزده پریودی زدیم،دوم اینکه اگ پنجم بزنم خوبایدفرداش نزدیکی کنم امامن پریودیام هفت روزه س،بنظرتون پنجم بایدبرم؟

    1. سلام بهتره با پزشک خود تماس گرفته و سوال بفرمائید.

  40. با سلام خدمت شما من ۲ دوره کلومفین استفاده کرده دفعه اول یه فولیکول داشتم که تو اون ماه باردار نشدم دوره دوم مصرفم ۴ تا تخمک در یک سمت ایجاد شده اما سمت دیگه یه کبیست ۶ سانتی هم ایجاده شده دکترم قرص تجویز کردن و گفتن اگه این ماه باردار نشدی همسرم آز مایش اسپرم بدن و اگه مشکلی نداشت من باید برم عکس رنگی بگیرم حالا من خیلی استرس گرفتم که آیا این کیست با مصرف دارو از بین میره یانه ؟؟ وشانس بارداری دارم در این ماه با وجود این کیست ؟ و اینکه عکس رنگی خیلی میگن درد داره شما بنظرتون لازمه؟؟؟
    ممنون میشم سوال ها رو پاسخ بدید

    1. سلام شما میتوانید ۳ دوره از قرص کلومیفن استفاده کنید وزیر نظر پزشک معالج خود در زمان تخمک گذاری خود از آمپول هاش سی جی استفاده کنید و بهتر است همسر شما هم آزمایش اسپرم بدهد اگر بعد از این مراحل تا ۳ ماه دیگر باردار نشدید آن وقت عکس رنگی بیاندازید.

  41. سلام مرسی از اینکه پاسخ دادین ، اما این دورع من کلومفین مصرف کردم دکترم به من آمپول اصلا ندادن روز سیزدهم پریودم رفتم دکتر سونوگرافی واژینال انجام دادن گفتن از امشب یک شب در میان نزدیکی داشته باش اما هیچ آمپولی حتی هاش سی جی ندادن ، بنظرتون مشکلی پیش میاد؟؟

    1. سلام خیر مشکلی پیش نمی اید اگر بعد از ۲ دوره از مصرف قرص کلومیفن باردار نشدید آن وقت امپول تجویز میشود.

  42. سلام، وقت بخیر، من قبلا سوال کرده بودم و در مورد لکه بینی وخارج رحمی و.. سوال کردم، به پزشکم در تهران مراجعه کردم جنین هفت هفته در سونوگرافی واژینال دیده شد و همچنین قلب جنین تشکیل شده بود، دکتر در خصوص خونریزی قبلی و لکه بینی ک حتی به صورت لکه قهوه ای یا ترشح زردرنگ همان روز سونوگرافی وجود داشت فرمودند که مقداری خونریزی پشت جفت وجود داشته که باید با خوردن آب بسیار زیاد و استراحت و شود شیاف پروژسترون و آمپول هم دادند، حالا برای من این سوالات ایجاد شده که :اول من سوم اردیبهشت پریود شدم هیجدهم آی یو آی شدم اگر محاسبه از اونروز باشه ت ۲۲خرداد سن بارداری پنج هفته میشه که دکترم گفتن هفت هفته است این چجور ممکنه؟ دوم اینکه من یک روز بعد دچار یه حادثه رانندگی مختصر شدم و در حالیکه پشت ماشین دراز کشیده بودم لاستیک ماشین ترکید و مقداری تکانهای شدید خورد، بعد از اون در مراجعه به منزل مقداری نفخ داشتم و بعد از دفع دل درد من رفع شد اما ترشحات قهوه‌ای برای یک روز کمی بیشتر بود شیاف گذاشتم کم کم از بین رفتن ممکنه جنین من در این اتفاق از بین رفته باشه بدون اینکه من درد زیاد یا خونریزی داشته باشم یعنی همون ترشحات ممکنه نشانه توقف رشد باشه؟ سوم اینکه الان دو روزه که اصلا ترشحات حالت قهوه‌ای و یا خون نیستند و به شکل ترشحات زرد رنگ بدون بو و خارش هستند آیا اینا عفونت هستند؟ یا اینکه ربطی به اون حادثه دارند؟ من هرروز دوتا شیاف واژینال و یک آمپول پروژسترون استفاده میکنم. چهارم اینکه دکتر گفتن خونریزی تمام شد با توجه به غلظت خون مختصر من آسپرین استفاده کنم حالا من نمیدونم این ترشحات زرد رو جزو خونریزی حساب کنم یا با وجود اینها شروع به مصرف آسپرین کنم؟ ممنون از پاسخ‌گویی شما و ببخشید که زیاد شد

    1. سلام ممنون. پزشک شما سن بارداری شما را از روز اول پریودی محاسبه کرده است پس سن بارداری که پزشک شما تعیین کرده درست میباشد نگران نباشید شما سقط نکرده اید زیرا فقط دچار لکه بینی جزئی شده اید زمانی سقط تلقی می شود که دچار خون ریزی شدید شده باشید شما مشکلی ندارید نگران نباشید.

  43. با سلام- من در روز یازدهم پریودی دو تافولیکول ۹ و ۱۴ داشتم که دکترم اچ ام جی در روز یازده و دوازدهم تجویز کردن در روز چهاردهم دوره سونو واژینال انجام دادم که فولیکولها ۱۸ و ۱۶ شذه بود دکتر گفت که روز شانزدهم آمپول اچ سی جی ۵۰۰۰ یک عدد صبح تزریق کنم سوال من اینه از کی میتونم اقدام کنم واسه بارداری و ایا احتمال بارداری هست؟ من سه ماه پیش یک جنین دوماهه در هفته هشت که قلبش از ضربان افتاده بود بطور طبیعی و کامل سقط کردم .میشه راهنماییم کنین که اینماه میتونم باردار بشم؟ و زمان نزدیکی بعد از تزریق آمپول کی میباشد

    1. سلام بعد از تزریق امپول تا۳۶ ساعت بعد زمان دارید که برای بارداری اقدام کنید اما بهتر است از روز ۱۷ سیکل قاعدگی تا ۲۱ سیکل یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  44. سلام وقت شما بخیر، ممنون از پاسخگوییتون، ببخشید من گاهی وقت ها که از خواب بیدار می شم در قسمت روی ماهیچه ران دردی دایره ای حس میکنم ک حالت فرورفتن جسم تیزی در آن همراه با حرارت حس میکنم، میخواستم بدونم ممکنه این درد از عوارض مصرف آمپول و شیاف پروژسترون باشه یا بخاطر عدم تحرک من و استراحت مکرر من هست؟
    در ضمن میشه بفرمایید اون ترشحات زرد رو ک الان من بعد از پایان لکه بینی دارم ادامه لکه بینی حساب کنم یا نه؟ چون اگه لکه نداشته باشم باید آسپرین و استفاده کنم، در ضمن ممکنه این ترشحات عفونت باشه ولی بوی بدی ندارن، سپاسگزارم

  45. سلام….من در اردیبهشت ماه سونو انجام دادم که یک فولیکول چهارده در روز چهارده دیده شددکترم کلومیفن از سوم پری ماه بعد تجویز کرد که روز دوازدهم پریی خرداد ماه سونو انجام دادم..روز دوازده پری دو تخمک در راست به اندازه۱۳_۱۶ودر تخمدان چپ۱۲_۱۳_۱۶_۲۱فولیکول داشتم و دکترم راضی بود که با اولین دوره قرص جواب داد و امپولhcgبرام تجویز کردن همون روز زدم…الانم روز بیست ویکم پریم…نمیدونم باردارم یا نه؟؟؟؟در این نه روزمانده به پری نزدیکی داشته باشم .

  46. سلام خسته نباشید، من آزمایش روتين بارداری دادم و الان از نگرانی و ترس خوابم نمیبره در هفته نهم بارداری هستم قند ناشتام ۱۱۴و قند یک ساعت بعد با خوردن دکستروز ۲۳۰بوده، حالا باید چکار کنم؟ ممکنه مربوط به استراحت مطلق این مدت من بخاطر خونریزی بوده باشه؟ البته من به توصیه برخی پزشکان برای کمک به لانه گزینی جنین و قطع لکه بینی روزی چند بار نشاسته خوردم شیاف و آمپول هم زدم، در ضمن قبل بارداری روزی نصف قرص لووتیروکسین خوردم تی اس اچ اون موقع ۵٫۵بود، حالا تو روتين بازم بالاست ۵٫۳۹هست و تی ۴هم ۱۳ک خیلی افزایش داشته، دارم از نگرانی میمیرم از دیشب جرات نکردم غذا بخورم هروقت گرسنه شدم فقط میوه خوردم همش ضعف دارم خواهش میکنم راهنمایی کنید چکار کنم نگرانم

  47. سلام من ۳ دوره کلومیفن استفاده کردم که فولیکول ۱۰ داشتم و بعد از ان ۲ دوره مصرف لتروزل داشتم بعد از انجام سونو فولیکول ۱۷ رویت شد, دکتر به من پیشنهاد امپول اچ سی جی رو دادن, میشه در مورد زمان تزریق امپول توضیحی بدهید

    1. سلام باید فردای روزی که فولیکول سایز ۱۷ داشتید آمپول هاش سی جی تزریق کنید این آمپول به آزاد شدن تخمک از داخل فولیکول کمک می کند

  48. سلام من ۳ دوره کلومیفن استفاده کردم که فولیکول ۱۰ داشتم و بعد از ان ۲ دوره مصرف لتروزل داشتم بعد از انجام سونو فولیکول ۱۷ رویت شد, دکتر به من پیشنهاد امپول اچ سی جی رو دادن, میشه در مورد زمان تزریق امپول توضیحی بدهید

  49. سلام وخسته نباشید من یک ساله اقدام برای بارداری دوم هستم ۶ماه امپول hcgزدم امپول ها رو ۱۵قاعدگی میزدم قرص کلومفین از ۲۰قاعده گی وقرص DUPBASTON در ۱۱قاعده مصرف کردم این ماه بعد از زدم امپول همش حالت تهوع دارم امکان اینکه حامله باشم هست هنوز نه تست دادم نه بی بی چک گذاشتم .

    1. سلام ممنون. باید صبر کنید اگر تاخیر در پریود داشتید ان وقت از تست بیبی چک استفاده کنید تا مشخص شود.

  50. سلام ببخشید سوال داشتم
    از روز دوم پریودی شبی دو عدد لتروزول مصرف میکنم دکتر برام آمپول از سی جی نوشته ۲ عدد و سونو فولیکول سوالم اینه آمپول بعد سونو بزنم یا قبلش؟؟؟

    1. سلام زیر نظر پزشک معالج خود باید آمپول را بعد از سونو تزریق کنید .

  51. فرنوش مهدیقلی پاسخ

    سلام من دکترم از روز ۵ پریود قرص کلومفین داد روز ۱۴ هم آمپولhcg زدم از روز ۱۰ یک روز در گیان نزدیکی داشتم تا روز ۲۰ .بی اشتها شدم و خیلی عصبی اصلا حوصله کسی و ندارم.قبلا هم چند سری بی بی چک گرفته بود حامله نبودم واسه همین اینسری هم دستم نمیره اصلا بی بی چک بگیرم نگرانم .پارسال حامله شدم اما قلب جنین تشکیل نشد سقط کردم به نظرتون حامله میشم؟

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد اگر تاخیر در پریود داشتید ان وقت از تست بیبی چک استفاده کنید.

  52. ببخشید من ضعیفی تخمک دارم

  53. من آمپول زدم به نظرتون حامله میشم؟ولی یک شب درمیان نزدیکی نداشتیم

  54. سلام
    من نمی خوام باردار شم اما برای الوپسیم (ریزش موی سکه ای شدید) میخوام امپول اچ س جی تزریق کنم میشه؟ عوارضی نداره و چند نوبت باید اینکارو انجام داد

    1. سلام باید زیر نظر پزشک متخصص باشید با توجه به شرح حال شما و انجام ازمایشات هورمونی اگر پزشکتان صلاح دانستند برای شما تجویز می کنند.

  55. سلام آمپول اچ سی جی با مسکن ها تداخل دارویی داره یا نه

    1. سلام خیر ندارد.

  56. سلام آمپول اچ سی جی با مسکن ها تداخل دارویی داره یا نه

  57. سلام خدمت شما.ببخشید،من چند ساله که امپول تستسرون تزریق میکنم که دکتر غدد برام نوشته بودن.ایشان گفتن که احتمال اینکه بچه دار نشی هست.منم یه بار ازمایش اسپرم دادم که اسپرمم ضعیف بود در حد صفر.بعد یه ماه پیش رفتم پیش دکتر اورولوژیست که گفتن دیگه امپول تستسرون نزن امپول جدیدhcgبرام نوشتن.میخواستم بدون این امپول جدیدبه اسپرم یا تسترون تاثیری داره خوب میشم؟؟؟؟ممنون میشم راهنمایی کنید

  58. سلام
    دکتر من آمپول اچ سی جی برام تجویز کرده و زمانش رو بعداز اتمام قرص هام که روز ۷ پریود است اعلام کرده یعنی من باید روز ۸ این آمپول رو استفاده کنم اما هرجا که تحقیق کردم و بیماران مشابه رو دیدم اونها روز ۱۳ و ۱۴ تزریق کردند آیا تجویز پزشک من درسته؟ لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام آمپول هاش سی جی باید بعد از انجام سونوگرافی و مناسب بودن سایز فولیکول در زمان تخمک گذاری شما تزریق شود.

  59. سلام چند درصد احتمال چندقلو زایی با تزریق آمپول اچ سی جی و اچ ام جی وجود داره؟

    1. سلام نمیشه دقیقا در صد تعیین کرد اما ریسک چند قلوزایی در روش ای وی اف زیاد است.

  60. سلام من يه فرزند ٧ ساله دارم و براي بارداري دومم ١٨ ماهه كه اقدام كردم اما نشد اين ماه دكتر برام امپول منوتروپين ٤ تا نوشته بود كه ٢ تاپودرو با يه اب مقطر روز ٩ قاعدگي و ٢ تا پودر و يه اب مقطرو فرداش يعني روز ١٠ قاعدگي بزنم اما وقتي رفتم براي تزريق با اينكه دستور پزشك بود متوجه نشدن و ٤تاشو باهم تزريق كردن الان خيلي نگرانم ميخوام بدونم اين ماه نتيجه ميگيرم يا نه و ايا اين ماه امپولارو اشتباه زدن تأثير نداره خيلي نگرانم لطفا راهنمائيم كنيد چيكار كنم

    1. سلام نگران نباشید تاثیر دارد.

  61. سلام وقت به خیر
    من ۲۹ سالمه و الان چهار ماهه که برای بارداری اقدام میکنم ولی نتیجه نمیگیرم. چون پسر میخوام سه ماه رژیم مخصوص دارم و از روز سه تا هفت شبی دو تا لتروزل میخورم و روز هشتم و نهم آمپول هاچ اس جی میزنم اندازه فولیکولم هم معمولا بالای بیست هست و همین ماه دو تا ۲۵ و ۲۷ داشتم که دکتر گفتند احتمال دوقلوزایی هست ولی متاسفانه نشد. به نظر شما مشکل چیست؟ و اگر همسرم تعداد اسپرمش کم باشد راهی برای افزایش هست؟

    1. سلام سایز مناسب فولیکول برای تزریق امپول هاش سی جی بین ۱۸ تا ۲۳ میباشد اگر بیشتر از ۲۳ باشد ممکن است تبدیل به کیست شود اگر تعداد اسپرم کم باشد درمان دارویی دارد.

  62. من دوماه است ک اقدام ب بارداری کردم و نتیجه نگرفتم و درضمن پلی کیستیک هستم ..میتونم این ماه اگر بعد از سونو مطمئن شدم ک فولیکول مناسب دارم امپول اچ سی جی تزریق کنم تا از ازاد شدن تخمک مطمئن بشم؟؟ مشکلی پیش نمیاد؟ و اینکه دوز داره این امپول ؟ من با چه دوزی باید استفاده کنم

    1. باید به پزشک مراجعه نمایید تا در صورت نیاز برای شما دارو تجویز نماید .

  63. سلام،خواستم بدونم قیمت آمپول hcg چقدر هست؟ و اینکه داروخانه بدون نسخه میفروشه؟

    1. قیمت آمپول HCG بین ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان (سال ۹۶) می باشد و بستگی به این دارد که برای چه شرکتی باشد و فروش آن بدون نسخه ممنوع است و حتماً باید با تجویز پزشک باشد.

  64. با سلام
    پسر۱۱ماهه ای دارم که از بدو تولد مشکل عدم نزول بیضه سمت راست داره
    تا دو ماه پیش با دست لمس میشد ولی در حال حاضر به داخل شکم رفته
    پزشک برای درمانش چهار امپول اچ سی جی تجویز کرده خواستم عوارضشو بدونم
    ممنون میشم جواب بدین ما خیلی نگرانیم

    1. دکتر آذر آبادی ارولوژیست: سلام، تا یک سالگی صبر کنید. تا چند سال قبل آمپول فوق تجویز می شد ولی الان آین أمپول ها توصیه نمی شود، زیرا اثری ندارد. اگر تا پایان یک سالگی بیضه پایین نیومد ،باید عمل بشود.

  65. با سلام و خسته نباشي من زنى ٢٦ساله هستم و پنج ساله كه ازدواج كردم و تا الان از بارداري جلوگيري ميكرديم ،الان كه سونو و آزمايش دادم دكترم گفته مشكل خاصى ندارم يك فوليكول غالب ٢٠ داشتم.دكتر قرص لتروزول و آمپول منوتروپين تجويز كردن .ميخواستم بدونم ممكنه كه تو همين دوره باردار بشم و چند درصد ممكنه كه دوقلو باردار بشم ؟و اينكه اگر در دوره اي كه آمپول استفاده ميكنم قبل از سونوي دهم اشكالي نداره نزديكي داشته باشيم؟ممنون

    1. سلام خیر اشکالی ندارد شانس بارداری شما با مصرف دارو های کمک باروری بیشتر میشود.

  66. با سلام و خسته نباشي من زنى ٢٦ساله هستم و پنج ساله كه ازدواج كردم و تا الان از بارداري جلوگيري ميكرديم ،الان كه سونو و آزمايش دادم دكترم گفته مشكل خاصى ندارم يك فوليكول غالب ٢٠ داشتم.دكتر قرص لتروزول و آمپول منوتروپين تجويز كردن .ميخواستم بدونم ممكنه كه تو همين دوره باردار بشم و چند درصد ممكنه كه دوقلو باردار بشم ؟و اينكه اگر در دوره اي كه آمپول استفاده ميكنم قبل از سونوي دهم اشكالي نداره نزديكي داشته باشيم؟ممنون

  67. سلام خسته نباشید سه ماهه اقدام به بارداری کردم سیکل مشخصی ندارم ولی بیش از ۳۵روز نمیشه ماه پیش کلومیفن مصرف کردم و امپولhامپولhcgزدم دوتا فولیکول خوب هم داشتم و همچنین نزدیکی زیادی هم داشتم اما باردارنشدم این ماه هم کلومیفن مصرف کردم دوتافولیکول۲۳و۱۶ داشتم امپول هم زدم همسرم ازمایش اسپرم دادن جواب ازمایشش۵۵درصد اسپرم نرمال هست ۴۱میلیون اسپرم در هر میلی و درصد اسپرم های سریعش۲۴/۸و اسپرم های کم سرعتش۲۸ درصده…تو اینترنت خوندم که حداقل اسپرم های پرسرعت برای بارداری باید۳۰درصد باشه.ایا الان همسرم مشکلی برای بارداری داره؟ ایا من این ماه باید زدن امپول و نزدیکی به موقع با این درصد اسپرم نرمال با اون سرعت باردار میشم؟
    در ضمن همسرم شغلشون موبایل فروشی و تعمیراته زیاد با کامپیوتر واینترنت در ارتباطه ایا این براش ضرری داره؟

    1. سلام بهتر است همسر شما به متخصص ارولوژی مراجعه کند.

  68. سلام خسته نباشید، من الان هجده هفته و چهار روز باردارم، خیلی نگرانم چون تکانهای جنین رو خیلی حس نمیکنم چندروز یکبار از شانزده هفتگی به بعد حرکت نبض مانند ریزی حس کردم ولی این حرکت دائم و هرروز نیست البته من شکمم خیلی چربی داره و وقتی با اولتراسوند صدای قلب چک میشه خیلی طول میکشه تا جنین رو پیدا کنند، این بارداری دوم من هست و جنسیت بچه پسر هست سونوی ان تی و سل فری دی ان ای هم سالم بودن، از همون ابتدای بارداری لکه و خونریزی داشتم ک با مصرف شیاف و آمپول بعد از ده هفته قطع شده ولی الان هم گاهی ترشحات نه خیلی غلیظ دارم و نگرانم ک این ترشحات مربوط به سوراخ شدن کیسه آب باشه، ترشحات معمولی هستند و در روز یک تا دوباردر هنگام خشک کردن خودم متوجه اونها میشم بو ندارند ولی گاهی کمی رنگی و گاهی شفاف هستند، میشه راهنمایی بفرمایید که آیا چطور متوجه بشم که حرکات جنین طبیعی هست یا نه؟ و آیا این ترشحات غیرطبیعی است یا نه؟

    1. سلام حرکات جنین از هفته ۲۰ بارداری به بعد به تدریج توسط مادر باردار حس میشود و تا ۲۲ هفتگی مادر باردار زمان دارد تا حرکات جنین را متوجه شود ترشحات شما طبیعی است.

  69. سلام وقتتون بخیر، ممنون از پاسخ‌گویی شما، میشه لطف بفرماییدو به من بگید آیا میشه من به جای سونوگرافی آنورمالی سونوی سه بعدی انجام بدم یا نه؟ چون من شهرستان هستم و اینجا نوبت آنورمالی تا قبل از هفته ۲۱نتونستم بگیرم ولی مراکز سونوی سه بعدی راحت تر نوبت میدن و من هفته ی ۱۹هم میتونم انجام بدم، من الان دقیقا در هفته ی نوزده و یک روز هستم، و لطفا بفرمایید آیا این سونوگرافی ها یعنی آنورمالی و سه بعدی برای جنین خطرناک هستند یا خیر؟ سپاسگزارم

    1. سلام سونوگرافی سه بعدی می توانید انجام بدهید ایرادی ندارد.

  70. سلام.من۲۶ساله هستم.برای اهدا جنین بعد ازانجام آزمایشات وسونو داخلی از روز دوم پریودم آمپول گونال استفاده کردن برام.به مدت۸روز.فولیکولهامم خوب بوده ولی اطلاعاتی بهم ندادن از اندازه وتعدادفولیکولهام.وقضیه منتفی شدچون همسرم ایراد گرفتن ویهدفعه منصرف شدن از اینکار.حالا اگه خودم بخوام اقدام به بارداری کنم ضمن اینکه آمپول hcgهم زدم آیا مشکلی برام بوجود میاد.ودردوران بارداریم باید بازم از این آمپولها استفاده کنم

    1. سلام خیر در دوران بارداری نیازی به تزریق این آمپول ها نیست .

  71. سلام پسرمن حدود ۱۱ سال داره دکتر غدد بردم گفت طی سونوگرافی انجام شده بیضه هاش پایین نیومده و براش یک دوره سه هفته ای دوروز درهفته امپول hcgتجویز کرده البته با دوز ۱۵۰ cc و گفت ۲۴ ساعت بعد ازمایش بده حالا دلشوره دارم نمیدونم این امپولا عوارض جانبی داره یا نه؟ لطفا راهنماییم کنید

  72. سلام خسته نباشید، من ۱۳پریودی آمپول اچ سی جی تزریق کردم با فولیکول ۲۲،۱۸پریودی نزدیکی داشتم آیا اثر آمپول از بین رفته، بدون آمپول با این فولیکول احتمال بارداری هست؟؟

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد.

  73. باسلام وخسته نباشید.خونریزی قاعدگی من همیشه ۷روزه هست که ۳روزاول شدیدو۴روزبعدی کم ولی این ماه تغییرکرده ۳روزاول لکه بینی وازروزچهارم ب بعدشدیدهست که تاالان که ۹روزه من پریودهستم بامصرف مفنامیک اسیدخیلی کم شده باتوجه ب اینکه پزشکم لترزول ب من داده مه ازشب پنج پری دارم استفاده میکنم وامپول منوتروپین که تا۱۱قاعدگی دارم باوجودخونریزی طولانی ایافولیکولی برای من میمونه که تخمک گذاری داشته باشم .باتشکر

    1. سلام بله نگران نباشید از شب ۱۲ سیکل قاعدگی تا ۲۰ یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  74. سلام ممنون از سایت خوبتون من حدود ۷ ماه اقدام ب بارداری میکنم در موقع پریودی رفتم دکتر بهم قرص لتروزول داد روز۱۲پریودیم رفتم سونو ۳ تا امپول hcgبرام نوشت روز۱۴ امپول ها رو زدم از اون شبش نزدیکی داشتیم الان بعده روز سمت راستم درد دارم و بعضی وقتا گرفتگی داره نشانه چیست ایا احتمال بارداری وجود داره؟؟؟

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد اگر تاخیر در پریود داشتید بهتر است از تست بیبی چک استفاده کنید.

  75. سلام.واقعاخسته نباشین.خیلی خوشحالم ک هنوزانسانهای فرشته ای مثل شماوجودداره که بدون هیچ چشمداشتی ب مردم کمک وراهنمایی میکنند.خداخیرتان بدهد.من اخرین امپول منوتروپین روامروزکه روز۱۰قاعدگی هست میزنم درپیام قبلی اشتباه کردم که گفتم تاروز۱۱دارم تصحیح میکنم.فرداسونوگرافی دارم تااندازه فولی هام مشخص بشه.ی دختر۵ساله دارم والان زیرنظردکترهستم ک اگه خدابخوادی پسرسالم وصالح بهم بده ب نظرشمااین داروهای که دارم استفاده میکنم تاچه اندازه درجنسیت جنین موثراست واینکه اندازه فولیکول هم درجنست موثره.ممنون

    1. سلام این داروها و اندازه فولیکول ربطی به جنسیت ندارد.

  76. سلام.واقعاخسته نباشین.خیلی خوشحالم ک هنوزانسانهای فرشته ای مثل شماوجودداره که بدون هیچ چشمداشتی ب مردم کمک وراهنمایی میکنند.خداخیرتان بدهد.من اخرین امپول منوتروپین روامروزکه روز۱۰قاعدگی هست میزنم درپیام قبلی اشتباه کردم که گفتم تاروز۱۱دارم تصحیح میکنم.فرداسونوگرافی دارم تااندازه فولی هام مشخص بشه.ی دختر۵ساله دارم والان زیرنظردکترهستم ک اگه خدابخوادی پسرسالم وصالح بهم بده ب نظرشمااین داروهای که دارم استفاده میکنم تاچه اندازه درجنسیت جنین موثراست واینکه اندازه فولیکول هم درجنست موثره.ممنون

  77. سلاو.خسته نباشید.امروزرفتم سونو.ی دونه فولیکول داشتم که ۲۵mmدرتخمدان راستم وضخامت اندومتر۵mm.درضمن روز۱۱قاعدگی هستم که خونریزی من این ماه ۱۰روزبودداروهای محرک هم استفاده کردم.ایااحتمال بارداری برای من هست.تخمک گزاری من چه روزی میشه

    1. سلام از روز ۱۱ سیکل قاعدگی تا ۱۷ یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  78. سلام.ببخشیدکه همینطورسوال میپرسم اخه خیلی وقت ندارم چندماهه دارم تغذیه رورعایت میکنم .من برای جنسیت پسراقدام میکنم.ایابافولیکول ۲۵نیازی ب امپول هاش سی جی نیست واینکه من امروز کیت گذوشتم خط اول قرمزبودولی ن پررنگ وخط دوم فقط ی کوچولوهاله بوداین به چه معناست.لطفااگه میشه جواب دوتاسوالم روبدهید.خداخیرتون بده

    1. سلام خیر نیازی به تزریق آمپول هاش سی جی نیست یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  79. سلام وقت بخیردیروزساعت عصری امپول هاش سی جی ۵۰۰۰تزریق کردم .امروزدردزیردل دارم وبدنم مرطوب شده .برای پسردارشدن اقدام میکنم لطفابهم بگین برای پسرشدن جنین ازچندساعت بعدازتزریق امپول رابطه داشته باشیم.

    1. سلام نمی توان صد در صد تعیین جنسیت کرد باید زمانی که کیت شما مثبت می شود اقدام به بارداری داشته باشید بعد از تزریق امپول ۱۲ تا ۳۶ ساعت بعد تخمک آزاد می شود .

  80. لطفااگه میشه زودترب سوالم پاسخ بدین که وقتوازدست ندهم.امروزازکیت تخمک گزاری مکس ۱۴استفاده کردم اماچیزی نشون نداد.ولی کیت مدیکورکه استفاده کردم دوتاخط پررنگ بودامادیروزازهمین مارک خط پایینی هاله بود

  81. سلام خسته نباشید من امپول hcg این ماه۲۷زدم و۲مهر پام خیلی سفت شد انگاردقیقا جایی که امپول زدم تا انگشت شصت پام میسوزه وسفت شده براچی اینطوری شده ومن اولین باره که ازاین امپول استفاده میکنم برا بارداری و۵ساله اقدامم.ویه سوال دیگ بعد از زدن امپول کی که سونو انجام بدم مشخص میشه که تخمک گذاری دارم ؟؟؟

    1. سلام از عوارض آمپول می باشد بعد از تزریق امپول تا ۳۶ ساعت برای آزاد شدن تخمک وقت دارید .

  82. سلام به من دکتر این آمپول رو داده آیا در ماه اول باردار میشم یا دوره طولانی هست

    1. سلام شانس بارداری با تزریق آمپول افزایش می یابد.

  83. سلام خسته نباشید.من سیکل ۲۴ روزه دارم.این ماه روز سیزدهم رفتم سونو و دوتا فولیکول ۲۰ ویک ۲۲ داشتم.همون شب امپول hcg زدم.همیشه هم قاعدگی منظم دارم تا حالا اصلا تاخیر نداشتم.ولی ایندفعه پنج شنبه یعنی سیزدهم باید پریود میشدم ولی نشدم تا دیشب که یک مقدار لک دیدم و دیگه قطع شد.هرچی بیبی چک هم میزارم منفیه.یک روز قبل از موعد پریود هم رفتم ازمایش ولی عددش ۱ و خرده ای بود.حالا یعنی من الان باردارم یا نه؟امپول اچ سی جی باعث تاخیر پریود میشه؟اگر ازمایش بدم الان مشخص میشه؟

    1. سلام احتمال اینکه باردار باشید ضعیف است ممکن است به علت عوارض داروها پریود نشده باشید اما اگر تا ۱۰ روز دیگر پریود نشدید آن وقت از تست بیبی چک استفاده کنید.

  84. راستی توی سونو ضخامت اندومترم ده و نیم بود.

  85. سلام وقت بخیرمن تنبلی تخمدان دارم رفتم پیش متخصص برا بارداری که برام۵تا دونه کلومیفن ودگزامتازون نوشت از روز سوم پریودام بخورم و روز ۱۳ برم سونو که من روز ۱۴رفتم سونو که سونو در اومد سمت راست کیست ۳۰در۱۵ودر سمت چپ فولیکول ۱۶در۱۲دیده شدع که به دکتر نشون دادم بهم۲ آمپول HCGداد که همون ساعت زدم .وحالا سوال من اینه آیا اون کیسته چون به دکتر گفتم گفت ما اصن اینو کیست حساب نمیکنیم فکر میکنیم فولیکوله.؟؟وسوال دومم اینه چند درصد امکان داره من این ماه حامله بشم؟؟؟

    1. سلام با مصرف داروهای کمک باروری شانس باردار شدن بیشتر می شود.

  86. خب اون تخمدان سمت راست کیسته یا فولیکول؟؟؟
    همون ۱۵در۳۰

  87. ضمن عرض سلام و تشکر بابت وقتی که در اختیار ما میذارین
    آیا ممکنه با وجود فولیکول ۲۰میلی در روز ۱۴سیکل و تزریق hcg در همون روز ۱۴م، بعد از تزریق hcg تخمک ها بعد از ۴،۵روز آزاد بشن؟ یعنی روز ۱۹سیکل آزاد بشن؟

    1. سلام احتمال آن کم است.

  88. سلام. حدود دوماه است که باردارم امروز که به مطب پزشک رفتم مامائی که انجا کار میکند اشتباها امپول هورمونی خانمی را که مشکل نازایی داشت به من تزریق کرد حالا دچار استرس شده ام میخواهم بدانم این امپول روی جنین تاثیری نخواهد داشت.

  89. سلام.ببخشید میشه روش تزریق امپول پرگنیل رو بگیر.من نمیدونم دوتارو توی دوسرنگ جدا یا باهم تو یه سرنگ بزنم
    دکترم بهم قرص کلومفین داد ازروز۵تا۹قاعدگی مصرف میکنم و متفورمینم روزی دوتاهرروز.حالا صبح روز۱۵قاعدگیگفتن این امپول رو بزنم.ایا امکان بارداری من هست تو این ماه بامصرف این دداروها.چندروز بعدازاستفاده دارو چک بی بی بزنم

    1. سلام داروهای خود را طبق دستور پزشک معالج خود مصرف کنید با این دارو ها شانس بارداری شما افزایش می یابد بر کنید اگر تاخیر در پریود داشتید ان وقت از تست بیبی چک استفاده کنید.

  90. سلام من این ماه برا بارداری اقدام کردم قرص کلومیفن خوردم و روز ۱۴پری هام آمپولhcgزدم الان سه روز از روزپریودام گذشته و هنوز نشدم میخواستم بدونم الان حامله آخه تست زدم منفی دراومد یعنی زوده برا تست یا برم به متخصص مراجعه کنم درد زیرشکم هم دارم یکمی

    1. سلام بهتر است تا یک هفته دیگر صبر کنید اگر پریود نشدید آن وقت از تست بی بی چک استفاده کنید.

  91. سلام خسته نباشید من سیکل هام ۲۴ روزه است و اینکه روز ۱۱ پریودی فولیکول ۲۱ داشتم و همون روز امپول اچ ام جی زدم و نزدیکی داشتم و روز ۱۳ سونو دادم و گفت که همون فولیکول شده ۱۷ دفورمه و مقداری ترشح در کلدوساک هم هست
    میخواستم بدونم چرا فولیکول ۲۱ شده ۱۷ دفورمه و اینکه این اتفاق افتاده این ماه باردار نمیشم ؟؟

    1. سلام با توجه به اینکه در روز ۱۱ سیکل قاعدگی سایز فولیکول شما خوب بوده نیازی به تزریق آمپول هاش ام جی نبوده است .

  92. و اینکه چند ماه پیش باردار شدم و تو ۶ هفته دکتر سونو واژینالم کرد و افتادم به خونریزی و سقط شد و الان بعد از چند ماه اقدام کردم و این ماه دومه میخوام بدونم با این اتفاق باردار میشم و اینکه به خاطر زدن آمپول بوده که فولیکول دفورمه شده !!اگه نه که دلیلش چی میتونه باشه و اینکه دفورمه شدن یعنی اینکه این ماه بارداری اتفاق نمیفته ؟؟
    خواهشمیکنم جوابمو بدید خیلی غصه میخورم
    ازتون ممنونم

  93. خب یعنی احتمال داره شخصی از این دارو ها استفاده کنه حامله نشه( البته علائمه منو داشته باشه یعنی پریود نشه)؟؟؟؟؟

    1. شما شرح حال کاملی از خودتان به ما نداده اید در صورت تمایل با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس گرفته و شرح حال خودتان را شرح دهید تا بهتر راهنمایی شوید.

  94. یعنی چرا دفورمه شده فولیکول و اینکه ترشح در کلدوساک بوده پس چی بوده یعنی تخمک ازاد نشده و اینکه باردار نمیشم این ماه

  95. یعنی این امپول باعث دفورمه شدن فولیکول شده و اینکه تاثیرش توی بدنم تا ماه دیگه میمونه که بازم فولیکولم دفورمه بشه یا نه
    خواهشا جواب بدید

  96. با سلام و خسته نباشید، دکتر من به دلیل سابقه ۲ بار سقطی که قبلا داشتم یکبار پوچ و یکبار بخاطر حاملگی مول، قرص لتروزول ۲٫۵ و کلومیفن داده از شب ۵ پریودی هر شب ۲ عدد، از طرفی امپول منوتروپین و سولونت هم داده که شب ۵ و ۷ و ۹ پریودی باید بزنم و در روز ۱۳ پریودی هم امپول هاش سی اچ ، میخواستم بدونم ِآیا مصرف اینا همه باهم مشکلی ندارند؟ و آیا نیازی به سونو برای امپول هاش سی اچ نیست؟ چون دکترم چیزی نگفتند و فقط روزها رو مشخص کردند، همچنین مصرف همزمان لتروزول و کلومیفن چطور؟

    1. سلام با توجه به تجویز آمپول ها بهتر بود یکی از دو قرص لتروزول ویا کلومیفن برای شما تجویز می شد و مصرف هر دو با هم ضرورتی ندارد .

  97. سلام میشه جوابمو بدید میخواستم بدونم به خاطر امپول اچ ام جی که روز ۱۱ پریودی زدم فولیکول من دفورمه شده و اینکه امکان داره ماه بعد هم به خاطر این امپول فولیکول من دفورمه بشه یعنی اثرش میمونه

  98. چرا هیچ توجهی به سوال های من نمیکنید

  99. سلام من این ماه برا بارداری اقدام کردم دکتر بهم کلومیفن داد تا روز چهاردهم پریودام آمپولhcgزدم الان ۸ روز از پریودام گذشته و مریض نشدم ودوتا تست زدم هر دو مثبت شدن زیر شکمم و کمرم هم درد میکنه البته آزمایش ادرار هم دادم منفی در اومد الان یعنی من زود آزمایش دادم؟آبجیم هم چهار ماهش بود رفت همین آزمایشگاه ازمایش داد گفتن حامله نیستی.راستی تخمدان سمت راستم هم یه کیست ۳۰میلی هم داره .لطفا راهنماییم کنید .الان من حامله ام یا نه ؟مرسی

    1. سلام باید آزمایش بتا بدهید ‌.

  100. آیا یه کیست تخمدان ۳۰/۱۵mباعث میشه بی بی چک مثبت کاذب بشه؟؟؟؟

    1. خیر باعث مثبت شدن بی بی چک نمی شود.

  101. وضعیت تاهل:متاهل
    تعداد فرزند:۰
    پرسش:باسلام.و خسته نباشید.
    بنده مدتی ست در اقدام بارداری هستم.
    تنبلی تخمدان دارم.و پلی کیستیک هستم.
    در سونوگرافی کیستهای ریز دیده میشه.
    تیرویید کم کار دارم و البته تحت نظر پزشکم وکنترل شده هست.پریودهام هر ۲ ماه و یا بیشتر هستش.بار اخر ۲۲ مهر پریود شدم از روز چهارمم یعنی ۲۶ مهر ۱۷ عدد آمپول منوتروپین تزریق کردم.در نهایت در سونوگرافی ۲ تا تخمک ۱۹،۵ داشتم.
    ۲ تا امپول برای آزادسازی تخمک ،زیر جلدی ۶آبان ۱۱ شب تزرزق کردم.روزهای ۷.۸.۹ آبان نزدیکی داشتم.
    ۱۵ و ۱۶ و۱۷ابان لکه قهوه ای خیلی کم رنگ و با مقدار کم داشتم.الانم که ۱۸ ابانه تقریبا ترشحاتی ندارم.
    ۱۷ آبان دل پیچه و بیرون روی داشتم.
    سینه هام در روزهای نزدیک به تخمکگذاری بسیار درد میکرد.وحساس شده بود.
    اما الان خیلی کم شده.جوری که دیگه تقریبا دردی ندارم.
    واز ۶ آبان هر شب ۱ عدد شیاف فرتیژست مقعدی دریافت کردم.
    ۲۱ ابان ارمایش بارداری دارم.
    میخواستم بدونم احتمال داره این ماه بارداریم مثبت بشه. الان احتمال داره باردار باشم.
    و اینکه اگه باردار نباشم کی باید پروید بشم.؟؟
    ممنون میشم کمکم کنید

    1. شما باید تا ۲۲ آبان ماه صبر کنید اگر پریود نشدید آن وقت از تست بی بی چک استفاده کنید ویا آزمایش خون انجام بدهید.

  102. سلام خسته نباشید من باردارم و تنبلی تخمدان هم داشتم با قرص باردار شدم وتخمدان سمت راستم کیست۳۰/۱۵داره میخواستم بپرسم برا بچه خدای نکرده خطرناک نیست؟

    1. سلام خیر نگران نباشید خطری برای جنین شما ندارد.

  103. سلام خسته نباشید من باردارم و تنبلی تخمدان هم داشتم با قرص باردار شدم وتخمدان سمت راستم کیست۳۰/۱۵داره میخواستم بپرسم برا بچه خدای نکرده خطرناک نیست؟

  104. واقعا از ته دل ازتون ممنونم که وقت گرانبهاتون رو برای ما میگذارید و به سوالات ما جواب میدید و کمکمون میکنین.واقعا کم پیدا میشه آدم های بزرگ و شریفی مثل شما???ان شاالله همیشه موفق باشید تو زندگیتون

  105. من برای پسردارشدن اقدام کردم ماه پیش اندازه فولیکولم۲۲ بود روز ۱۳ امپول اچ سی جی زدم ۱۲ساعت بعدش درد داشتم وطرف راستم تیر نی کشید ۳روز بعدش ۱۴و۱۵و۱۶ نزدیکی داشتم باردار نشدم این ماه دکتر برام لیتروزول واستروژن وویتاگونوس نوشت وگفت سنو لازم نداری فقط ۱۳و۱۴ و۱۵نزدیکی داشته باش نظر شما چیست

    1. بهتر است از شب ۱۲ سیکل قاعدگی تا ۱۸ یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  106. باسلام وقتتون بخیر.من لیلا بیست وچهار سالمه و سه سال ازدواج کردم هیچ جلوگیری نداشتم والان هفت ماه اقدام به بارداری کردم وتمام ازمایشات رو خودم و همسرم انجام دادیم هردو سالم سالم هستیم.علت باردار نشدنم چیه

    1. سلام بهتر است به مرکز تخصصی ناباروری مراجعه نمایید تا علت مشکل شما دقیق تر بررسی شده و پروسه درمانی خود را ادامه دهید تا نتیجه بگیرید.

  107. سلام من ۶ماهه برای بارداری اقدام میکنم ولی بی نتیجهنتیجه بوده دکتر برام این ماه از روز ۳پریودی هرشب دوتا کلومفین تجویز کردن و داکسی سایکلین برای عفونتم روز ۱۶دوره ام دوتا امپول hcg زدم ولی هیچ دردی احساس نمیکنم یه دردای خیلی خفیف روز اول تزریق امپول داشتم این یعنی تخمک خوبی نداشتم ؟همزمان متفورمینم میخورم اینا تداخلی باهم ندارن ؟

    1. سلام نگران نباشید با توجه به اینکه برای شما آمپول hcg تجویز شده است نشان می دهد که فولیکول های مناسبی داشته اید تا ۳۶ ساعت بعد از تزریق آمپول زمان برای آزاد شدن تخمک وجود دارد داروهای تجویزی تداخلی با هم ندارند.

  108. سلام.من آمپول اچ سی جی رو تو بازو تزریق کردم.اشکالی نداره؟آخه از داروخانه که پرسیدم گفتن هر دو.مدلسلام میشه تزریق کرد.آخه من با تزریق توی پا خیلی اذیت میشم.

    1. سلام خیر اشکالی ندارد .

  109. سلام من یه روز بعد از تزریق آمپول HcG دلدرد شدید گرفتم و قسمت سمت چپ زیر نافم خیلی درد میکرد بعدش نزدیکی داشتم علت درد چی میتونه باشه

  110. سلام من یه روز بعد از تزریق آمپول HcG دلدرد شدید گرفتم و قسمت سمت چپ زیر نافم خیلی درد میکرد بعدش نزدیکی داشتم علت درد چی میتونه باشه

    1. سلام تحریک تخمدان ها برای آزاد شدن تخمک علت درد شما می باشد جای نگرانی وجود ندارد .

  111. حميدرضا شيرازي پاسخ

    عاليه

  112. با سلام دکتر بهم ۳ تا آمپول اچ سی جی ۵۰۰۰ واحد تجویز کرده گفته از روز ۱۴ قاعدگی بزنم ..بنطرتون همه رو باهم بزنم یا جدا

    1. سلام باید طبق دستور پزشک معالج خود آمپول ها را تزریق نمایید.

  113. من ۲۸سالمه نهنه ماه پیش باردار شدم ولی هفته هفتم جنین سقط شد طی ازمایش های متعدد مشکلی نداشتم سه ماه است که اقدام به بارداری کردیم دکتر قرص کلومفین داد ک از روز پنجم قاعدگی هرشب دوتا بخورم بعد دوتا هم امپول داد یکی روز پانزدهم قاعدگی باید میزدم دوتا هم روز پنجم ولی متاسفانه باردار نشدم میخوام ابن ماه هم بزنم ولی اسم امپول رو یادم نمیاد از شما میخوام کمکم کنید

  114. من ۲۸سالمه نه ماه پیش باردار شدم ولی هفته هفتم جنین سقط شد طی ازمایش های متعدد مشکلی نداشتم الان سه ماه اقدام به بارداری کردیم دکتر قرص کلومفین داد ک از روز پنجم قاعدگی هرروز دوتا میخوردم روز پنجم وششم ی امپول داد ک زدم روز پانزدهم قاعدگی هم ی امپول دیگه زدم ولی باردار نشدم میخوام این ماه هم بزنم ولی اسم امپول ها یادم نیس لطفا کمک کنید

  115. سلام من امروز روز یازده پریودم.دوتا آمپولhcg دوتا پودر با یک آب به صورت عضلانی زده بودم و امروز بعد از سونو فولیکول ۱۲،۱۶،۱۸،و ۱۵ دو سه تا دیگه داشتم بهم چرا دوباره برای دو روزhcg با چهارپودر و دوتا اب دادن خیلی اذیت میشمبرا تزریق همراهش هم دور ناف و هم دور بازو دارم. خیلی عصبی شدم از درد همش سره همسرم داد میزنم استرس تو این چند وقت نابودم کرده. کلی وزن کم کردم خسته شدم قراره بعدش باید برم برا مشخص شدن وقت عمل.بعدش چقد دیگه تزریق دارم؟

  116. سلام وخسته نباشین من روز ۱۵ سیکلم رفتم سونو وگفتن تخمک ازاد شده من همون روز اقدام کردم فقط یکبار درتخمک گذاری ۲سات بعد زیر دلم درد گرفت تاشبش بیشتر میشد تا۲روز درد زیر دل داشتم سردرد هم ب دل درد اضافه شد بعد بهت ر شدم اماهنوز خیلی سردرد ودرد زیر دل دارم پهلوهام هم درد میکنه ۸اذر ماه پریود شدم بنظر شما اینا میتونه نشونه بارداری باشه چرا ازروز تخمک گذاری وبعد اقدام درد دارم هیچوقت اینجوری نبودم

    1. سلام احتمال بارداری وجود دارد بهتر است صبر کنید اگر تاخیر در پریودی داشتید آن وقت از تست بی بی چک استفاده کنید.

  117. با سلام و عرض ادب
    بنده ٣٧ سالمه و پس از ٦ ماه اقدام طبيعي جهت بارداري كه موفق نبود پزشكم براي اين ماه از شب سوم پريود شبي ٢ عدد كلوميفن تجويز كردند و روز چهاردهم پريود هم يك عددhcg 50000 تزريق كردم، البته دكترم هيچگونه سونوگرافي هم تجويز نكردن. امروز ١٢ روز از تزريق آمپول ميگذره و از روز ٩ بيبي چك با خط كمرنگ مثبت ميشه. امروز روز ٢٦ سيكلم هست( سيكلهاي من خيلي منظمه و معمولا ٢٦ تا ٢٨) ميباشد. سوالم اين هست كه آيا بيبي چك مثبت، كاذب هست و هنوز اثر آمپول در من هست؟
    اگر الان تست خون بدم جوابش معتبره؟

    1. سلام احتمال بارداری وجود دارد برای اطمینان می توانید آزمایش خون انجام بدهید .

  118. سلام خدمت مشاور عزیز قبلا بهتون علایمم رو گفتم روز ۳دیماه بی بی چک گذوشتم مثبت شد خط پایینش کمرنگتر از بالایی اماخب رنگ داشت ۳تا بی بی چک مثبت دیروز که ۴ دیماه میشد ازمایش بارداری دادم مشکوک بود ۸اذر پریود شده بودم الانم از دیشب یکم تغییر در رنگ ترشحاتم دارم یکم رگه خونی هم داخلش بود نظر شمادرمورد مشکوک بودن از بارداری بیشتر مثبته یا منفی …چند روز دیگه برم برای ازمایش

    1. سلام به احتمال زیاد شما باردار هستید برای اطمینان فردا آزمایش خون انجام بدهید .

  119. باسلام من در تنو قبلی درمورداینکه از مایش بارداری دادم ومشکوک بوده گفتم الان کمی لکه بینی خیلییییییییییییی کمرنگ دارم که قرمز نیست ودرد شکمی زیاد دارم میتوان از شیاف پرزسترون استفاده کنم چون هنوز ازمایش من مثبت نشده استفاده از شیاف مشکلی پیش میاره

    1. سلام باید اول تست بارداری انجام بدهید اگر نیاز باشد پزشک برای شما شیاف پروژسترون تجویز می نماید .

  120. باسلام وممنون از مشاوره های خوبی که بما میدهید من ازمایش تیتر بتا دورروز پیش از موعد پریودی انجام دادم ومثبت بود ومیزان بتام ۲۵۱ بود …ایا میزان بتا ربطی ب جنسیت جنین دارد یاخیر

    1. سلام خیر عدد بتای خون ربطی به جنسیت جنین ندارد.

  121. سلام ممنون از راهنمایی

  122. سلام و وقت بخیر.من برای بارداری یکبار لتروزول خوردم و موفق نبود.ماه دوم که لتروزول خوردم روز ۱۳ سونو دادم که فولیکول ۱۵ و ۱۳ داشتم.دکترم فرمودن روز ۱۴ یک آمپول hcGو دو روز بعد یک آمپول دیگر بزنم؟سوالم اینه که آمپول باعث بزرگتر شدن تخمک هم میشه یا فقط رها سازی؟و اینکه چرا با فاصله تجویز شده.باتشکراز عنایتتون.

    1. سلام با توجه به سایز فولیکول شما پزشک معالج آمپول hcg را برای دو روز تجویز نموده است این آمپول باعث رها سازی تخمک از داخل فولیکول می شود.

  123. باسلام و عرض ادب، من ۶ ماهه اقدام به بارداری کردم که ماه چهارم به پزشک مراجعه کردم و متوجه کیست ۷۰ میلی متری در تخمدان چپم شدم و بعد از دو ماه مصرف ال دی و متفورمین این ماه در روز ۱۴ پریود رفتم سونوگرافی و کیست برطرف شده بود و تخمدان راست حاوی یک فولیکول ۲۳ بود. دکتر دو تا آمپوا اچ سی جی دادن و همون شب زدم و صبح نزدیکی داشتم ولی دو روز بعد از آمپول بسیار درد شدیدی در تخمدان راستم داشتم که فکر کردم آپاندیسه. هنوز هم بعد ۴ روز درد خفیفی دارم. علت چیست؟ آیا امکان بارداری هست؟

    1. سلام به علت عوارض داروهای مصرفی است جای نگرانی وجود ندارد بله احتمال بارداری وجود دارد.

  124. سلام من ۳۱سالمه و یک ونیم سال ازدواج کردم با پیشگیری طبیعی الان سه ماهه اقدام میکنم نمیشه تنبلی دارم و دفعه قبل فردای اتمام پریودی سونو دادم بعد پریودی فولیکولی دیده نشده بود پریودم هم نامنظمه
    دکتر بهم قرص لتزول روزی دوتا از یوم پریودی و دگزامتازون از شب سوم و دوتا امپول hcgداده که روز ۴ و ۶ پریودی بزنم ولی همه اینجا میگن بین روزهای ۱۰ و ۱۴ امپول زدن خواهشا برام توضح بدین چرا اینجوری برا ما نوشتن چون روز ۴ فرداست و جمعه خواهش میکنم راهنمایی کنید نگین به دکتر مراجعه کند

    1. سلام آمپولhcg روز ۴ و۶ پریودی تزریق نمی شود شما اشتباه متوجه شده اید .

  125. سلام وقت بخیر من قبلا تنبلی داشتم رفتم دکتر بهم همین آمپولو داد با کلومیفن حامله شدم اما دو ماه بعد بچه ام سقط شد الان سه ماه از سقطش میگذره و من پریودام منظم شد .سوالم اینه یعنی بخاطر اینکه حامله شدم بیماری تنبلی تخندانم هم خوب شد ؟؟؟؟مرسی

    1. سلام بله بارداری تاثیر دارد .

  126. سلام وقت بخیر من قبلا تنبلی داشتم رفتم دکتر بهم همین آمپولو داد با کلومیفن حامله شدم اما دو ماه بعد بچه ام سقط شد الان سه ماه از سقطش میگذره و من پریودام منظم شد .سوالم اینه یعنی بخاطر اینکه حامله شدم بیماری تنبلی تخندانم هم خوب شد ؟؟؟؟مرسی

  127. سلام من روز ۱۲ پریودی سونو انجام دادم گفت فولیکولم ۱۰ هست و کمه رپز ۱۶ هم انجام دادم بازن ۱۰ بود و رشد نکرده بود این ماه رفتم دکتر گفت یه کم تخمدونات ضعیفه متفورمین و لیتروزول و آمپول اچ ام جی بهم داد گفت روز ۸ و ۹ و۱۰ پریودی بزن و روز ۱۱دوباره بیا سونو .آیا احتمال بارداری هست ضمنا اولین بار هست میخوام برای بارداری اقدام کنم.آیا این دارو ها عوارضی برایم ندارند؟

    1. سلام بله با مصرف داروهای کمک باروری شانس باردار شدن شما افزایش می یابد.

  128. با سلام.من سه ماهه دارم کلومفین و امپول hcg استفاده میکنم.وزنم زیاد شده.البته ورزش و رژیم هم دارم اما وزن اضافه ایجاد شده کم نمیشه.ب خاطر این داروهاست ک چا۹ق شدم؟

    1. سلام اگر رژیم غذایی داشته باشید وورزش کنید مصرف دارو شما را چاق نخواهد کرد.

  129. با سلام خدمت شما.ببخشید من یک ماه ۱۲ پریودیم فولیکولم ۱۰ بود ۱۶ پری هم ۱۰ بود رفتم دکتر متفورمین لتریزول و آمپول اچ ام جی دادن گفتن ۹ و ۱۰ و ۱۱ پریودی بزن و ۱۱ پریودی بیا سونو آمپولو زدم رفت سونو گفت یه فولیکول۲۸ داری که به نظر خودم اندازش خوب نبود بعد بهم آمپول hcg دادن ۱۲ پریودی آمپول رو زدم ۱۳ پریودی شب نزدیکی داشتم دیگه نداشتم اول آیا روز خوبی نزدیکی داشتم ؟ دوم اینکه آیا احتمال بارداری هست؟ و اینکه الان دو روزه بعد از نزدیکی ترشحاتی از بدنم خارج میشه که علت چیست؟

    1. سلام معمولا اگر سایز فولیکول بالای ۲۳ باشد آمپول هاش سی جی تجویز نمی شود به هر حال باید صبر کنید تا زمان پریودی شما فرا برسد اگر تاخیر در پریودی داشتید آن وقت از تست بی بی چک استفاده کنید.

  130. سلام مجدد سوال دیگه هم دارم اینکه من ۱۲ پریودی hcg که زدم فرداش ۱۳پریودی سونو دادم فولیکولی که ۲۸ بود مشاهده نشده و اینکه گفت آزاد شده شبش نزدیکی داشتم دیگه نداشتم الان دو سه روز از روز نزدیکی گذشته ولی ترشحات واژن دارم میشه بفرمایید دلیلش چی میتونه باشه؟ واینکه امروز از کیت تخمکگذاری استفاده کردم دوخط پررنگ شد دلیل اینکه دو خط پررنگ شده چیه؟

    1. سلام این مسئله طبیعی است.

  131. باسلام و وقت بخیر و ممنون بابت پاسخگویی صبورانه به سؤالات
    من ۳۴ سالمه و ماه سوم اقدامم ماه دوم اقدام متفورمین خوردم و فولیکولم ۱۲ بود
    ایم ماه کلومیفن دوتا و لتروفم دوتا و سه تا آمپول اف اس اچ زدم
    فرتیل اید هم ده روز خوردم و روز ۱۲ سونو دادم
    فولیکول ۲۲ و۱۳ و ۱۲ تو تخمدان راست و ۱۳ و ۱۲ و ۱۸ و ۷ تو تخمدان چپ داشتم
    همون شب پرگنیل ۵۰۰۰ تزریق کردم فرداشم تزریق کردم
    دکترم گفت روز ۱۱ و از روز ۱۳ به مدت سه شب نزدیکی داشته باش که اقدام داشتم
    بااجازتون چند تا سؤال دارم
    اول اینکه در هر سیکل چند تخمک آزاد میشه و احتمالش هست من که سیکلم ۳۲ تا ۳۵ روزه است و ۱۸ پریودی روز تخمک گذاری قبل تزریق آمپول هست دوباره تخمک گذاری داشته باشم که اون فولیکولهای ۱۲ و ۱۳ بالغ شده باشن و یا این دوتا فولیکول ۱۸ و ۲۲ جداگانه آزاد میشن؟
    دوم چند ساعت بعده آمپول اول یا دوم تخمک آزاد میشه؟
    سوال سوم که بیشتر ناراحتم بابتش
    حجم اسپرم شوهرم یک هستشو تو این اقدامها احساس کردم خیلی کم ازشون منی اومد البته تعداد اسپرمشون براساس آزمایش ۱۰۸ میلیون هستش و ۲ درصد از اسپرمها شکلشون آبنرماله و تحرک هم زده گرید III 85 درصد گرید II رو هم زده ۱۵ درصد و non motility رو هم زده ۱۵ درصد فقطwbc ایشون ۴-۲ هستش که آریتروماسین مصرف کردن بخاطر عفونت
    من فقط نگران حجم منی ایشون هستم که نتونه باردارم کنه
    ممنون میشم صبورانه و دلسوزانه عین همیشه بهم جواب بدین

    1. سلام تا ۳۶ ساعت بعد از تزریق آمپول تخمک آزاد می شود آزمایش همسر شما مشکل جدی ندارد نگران نباشید.

  132. سلام من ۲۲سالمه،سه ساله ازدواج کردم و یکساله برابارداری اقدام کردم،هفت ماه پیش پنج هفته باردارشدم که سقط شد،دوماه بعدش کیست ۳۲میای متری داشتم که درتخمدان سمت راستم مشاهده شدوبعدازدوماه درمان شد،الان سه ماه مداوم هرماه روزسوم پریودی لتروزول واوومید مصرف کردم وروز دوازدهم پریودی دوآمپول اچ سی جی باهم زدم،الان بعداز سه دوره باردار نشدم،آزمایش اسپرموگرام همسرم سالم بود،الان چکارکنم؟

  133. سلام من ۲۲سالمه،سه ساله ازدواج کردم و یکساله برابارداری اقدام کردم،هفت ماه پیش پنج هفته باردارشدم که سقط شد،دوماه بعدش کیست ۳۲میای متری داشتم که درتخمدان سمت راستم مشاهده شدوبعدازدوماه درمان شد،الان سه ماه مداوم هرماه روزسوم پریودی لتروزول واوومید مصرف کردم وروز دوازدهم پریودی دوآمپول اچ سی جی باهم زدم،الان بعداز سه دوره باردار نشدم،آزمایش اسپرموگرام همسرم سالم بود،الان چکارکنم؟

  134. باسلام، من ۴ماهه از روز۵ پریودی کلومیفن به مدت ۵ شب میخورم این ماه روز ۱۴ سیکل فولکول هام درتخمدان راست ۱۲،۱۳،۱۴ ودرتخمدان چپ۲۴، ۲۵ بود،همون روز آمپول hcg5000 دو تا زدم قبل آمپول زدن هم نزدیکی داشتم بعد آمپول زدن هم چندبار داشتم آیا احتمال بارداری تو این ماه دارم،؟آیا اصلا نیاز به زدن آمپول بوده یا نه به طور طبیعی احتمال بارداری بوده؟ ممنون ازتون

    1. سلام بله شانس بارداری شما با استفاده از داروهای کمک باروری افزایش می یابد.

  135. باسلام، من ۴ماهه از روز۵ پریودی کلومیفن به مدت ۵ شب میخورم این ماه روز ۱۴ سیکل فولکول هام درتخمدان راست ۱۲،۱۳،۱۴ ودرتخمدان چپ۲۴، ۲۵ بود،همون روز آمپول hcg5000 دو تا زدم قبل آمپول زدن هم نزدیکی داشتم بعد آمپول زدن هم چندبار داشتم آیا احتمال بارداری تو این ماه دارم،؟آیا اصلا نیاز به زدن آمپول بوده یا نه به طور طبیعی احتمال بارداری بوده؟ ممنون ازتون

  136. با سلام من بعد از زدن اچ سی جی و آزاد شدن تخمک نزدیکی داشتم الان ۱۰ روزه از نزدیکی میگذره ترشح شدید دارم علت چی میتونه باشه آیا از نشانه های بارداری است؟ و اینکه روز ۶ بعداز نزدیکی یه درد های خفیف عضلات شکم و پا داشتم علت چیست؟ آیا ترشحات میشه بخاطر زدن آمپوا باشه نه بارداری؟ اگه میشه لطف کنید به سه تاش جواب بدین و دقیق برام بگین ممنونتون میشم تشکر.

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد برای اطمینان باید صبر کنید اگر تاخیر در پریودی داشتید آن وقت از تست بی بی چک استفاده کنید موفق باشید.

  137. سلام من الان ۱۵ روزه از نزدیکی میگذره دردهای کمردرد و دل درد دارم امروز تا فردا باید پریود بشم آیا میتونه درد پریودی باشه یا بارداری؟ چند روز بعد از تاخیر پریودی بی بی چک استفاده کنم؟

    1. سلام باید صبر کنید تا زمان پریودی شما برسد اگر تاخیر در پریودی داشتید آن وقت می توانید از تست بی بی چک استفاده کنید.

  138. سلام مجدد من روز ۱۶ بعد از نزدیکی دفیفا موقع پریودیم شب روی دستمال لکهای قهوه ای دیدم و تا صبح خیلی دل درد و کمردرد دقیقا مث پریودی داشتم صبح خون صورتی روی دستمال دیدم به اندازه یه کف دست کمتر یه لخته کوچیک هم دیدم بعدش دیگه هیچ خونی ندیدم نوار هم گذاشتم اما هیچ خونی امروز ندیدم میشه بفرمایید این خون پریودیه یا لانه گزینی؟

    1. سلام اگر تا ۳ روز آینده به خون ریزی نیافتادید از تست بی بی چک استفاده کنید .

  139. سلام من ماه قبلی دوتا فولیکول ۱۳ و یک ۲۸ داشتم که ۲۸ آزاد شد و اینکه آیا این ماه اون دوتا ۱۳ که اگر روزی ۲ میلی بیاد روش خیلی بزرگ شده و بدرد نمیخوره؟ آیا امکان داره بزرگ نشده باشن؟

    1. سلام فولیکول ماه گذشته ربطی به این ماه ندارد .

  140. سلام من الان روز سوم پریودی هستم درد شدید در سمت راست و تخمدان سمت راست دارم و حالت تهوعی که قبل از پریودی داشتم رو دارم علت چی میتونه باشه؟ آیا امکان داره بارداری صورت گرفته باشه اما خارج از رحمی؟ در صورت خونریزی؟ و اینکه آیا بی بی چک بارداری خارج رحم را نشان میدهد؟

    1. سلام اگر به خون ریزی افتادید احتمال بارداری وجود ندارد بله با تست بی بی چک مشخص می شود.

  141. من ماه پیش با استفاده از متفورمین و لتروزول و سه تا آمپول اچ ام جی روز ۱۱ پریودی فولیکولم شد ۲۸ که خیلی بزرگه میخوام این ماه فقط متفورمین و لترزول بخورم و آمپول نزنم آیا به حد متعادل بزرگ میشه یا حتما باید آمپول بزنم؟

    1. خیر نیازی به تزریق آمپول نیست .

  142. سلام من ماه قبل با متفورمین لتروزول و ۳ تا آمپول اچ ام جی فولیکولم خیلی رشد کرد و خوب نبود شد ۲۸ و اولین بار اقدامم بود.میخوام بپرسم که این ماه میخوام فقط متفورمین بخورم آیا امکان داره رشد نکنه؟ آیا اگه روز ۱۲ پریودی سونو بدم و کوچیک باشه دارویی بخورم که تا ۱۴ پریودی رشد خوبی داشته باشه؟

  143. سلام من پریودی هام ۲۷ روزه هستش این ماه از روز دهم پریودیم هر روز کیت تخمک گذاری استفاده کردم تا روز ۱۷ پریودی ولی همش یک خط در بالا بیشتر نمایان نمیشد هر روز همون یک خط بود هیچ درد تخمک گذاری هم نداشتم فقط وسط سیکل ترشحاتی داشتم و چرا کیت نشون نمیداد آیا ممکنه این ماه تخمک گذاری نداشته باشم؟

    1. سلام بله احتمال آن وجود دارد.

  144. سلام چرا هیچ جوابی به سوالات داده نمیشه؟ من الان روز ۱۸ پریودیم هست ولی بازم بعد از ۱۸ روز دوباره خون دیدم و امروز خونریزی داشتم

    1. سلام سیکل های قاعدگی از ۲۱ روز تا ۴۰ روز طبیعی است اگر سیکل قاعدگی شما کمتر از ۲۱ روز است باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما بررسی شود .

  145. ساام همونطور که. گفتم من دوره هام ۳۷ روزه است ۱۷بهمن پریود شدم سه روز خون دیدم از دهم پریودیم کیت زدم تا ۱۸ وریودی ولی تخمک گذا ی نداشتم بعد دوباره ۴اسفند پریود شدم که خییییلی زود پریود شدم آیا بعد از این پریودی زود هنگام امکان تخمک گذاری وجود دارد؟ میشه راهنماییم کنید؟

    1. سلام بهتر است برای منظم شدن پریودی خود زیر نظر پزشک دارو مصرف کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

  146. سلان من پریودیم منظم هست و ۲۷ روزه ولی این دفه دوبار در یک ماه پریود شدم یه بار ۳ روز خون دیدم و ۱۵ روز پاک شدم و دوباره پریود شدم و ۴ روزخون دیدم دفه اولش کیت زدم نشون نداد و تخمک گذاری نداشتم آیا احتمال هست این دفه با وجو اینکه ۱۵ روز بعد دوباره پریود شدم تخمک گذاری نداشنه باشم؟

    1. سلام خیر نمی توان صد در صد گفت که شما این دفعه نیز تخمک گذاری نداشته باشید.

  147. سلام من پریودام نزدیکه ترشح دارم مثل یه لایه نازک سفید رنگه دلیلش چی میتونه باشه خانم دکتر

    1. سلام به علت تغییرات هورمونی این ترشحات به وجود می آید.

  148. با سلام من آمپول گنارکس را دور ناف زدم اشکالی پیش نمیاد.

  149. با سلام من آمپول گنارکس را دور ناف زدم اشکالی پیش نمیاد.

    1. سلام خیر مشکلی ندارد.

  150. خب این ترشحات برای حاملگی مشکلی پیش نمیاد

  151. باسلام ۲۳ ساله ام ۸ ماه برای بارداری اقدام میکنم هیچ مشکلی ندارم همه ازمایشاتم خوب بوده هم خودم هم همسرم یکبار دکتر برام امپول HCG در روز ۱۴ سیکلم تجویز کرد که یک روز بعد تزریق سنو دادم دکتر گفت فولیکولت پاره نشده نزدیکی کردیم و بچه دار نشدیم فولیکولامم ۲۳ در تخمدان چپ بود بعد استفاده امپول ۲۸ بود با ریز فولیکل های ۷ م بعدشم متوجه شدم کیست خونی زدم دیگه استفاده نکردم از این امپول
    بنظر شما مشکلی نداره بازم استفاده کنم آیا جواب میگیرم اخرین باریکه رفتم برای فولیکول یک ماه پیش بود که فولیکول ۲۲ در روز ۸ ام پری داشتم نزدیکی ام داشتم اما بار دار نشدم پریودامم منظم هیچ مشکلی ام ندام ازمایش ذخیر تخمدانیمم نرمال بود تیروئیدم ندارم حتا عفونت ساده ام ندارم .علت بار دار نشدنم چی میتونه باشه .قاعدگی هامم هر ۲۸ روز در میان به مدت ۷ روزه که ازوقتی تو اقدامم تا ۳ روز لک میبینم بعدش شروع میشه دکتر امیدی به بچه دارشدنم هست ؟ دیگه خسته شدم بسکه دکتر رفتم و جواب نگرفتم

    1. سلام نگران نباشید اگر سایز فولیکول بالای ۲۲ باشد نباید آمپول هاش سی جی تزریق شود زیرا تبدیل به کیست می شود بهتر است عکس رنگی از رحم ولوله های رحمی بیاندازید.

  152. سلام من سه ماهه حامله ام ترشح دارم مثل لایه نازک میمونه قبلا ازتون پرسیدم گفتین بخاطر تغییرات هورمونی هستش سوزش و خارش هم ندارم میخواستم بدونم خدای نکرده برای جنین خطرناک نیست؟؟؟

    1. سلام به علت تغییرات هورمونی ترشحات خانمهای باردار زیاد می شود و این مسئله طبیعی است وجای نگرانی ندارد.

  153. سلام.من دو روز پیش امپول اویترال ۲۵۰تزریق کردم ،دفعه اولم بود و اندازه فولیکول هام ۲۰بود.امروز بی بی چک زدم خط صورتی کم رنگ میفته.آیا باردارم؟اگر نیست چند روز دیگه باید تست بدم؟

    1. سلام باید صبر کنید اگر تاخیر در پریودی داشتید آن وقت از تست بی بی چک استفاده کنید.

  154. با سلام خسته نباشی من ۱۰هفته ام بود رفتم سونو بهم گفت جنین تا ۶هفته رشد کرده و ضربان قلب هم مشاهده نمیشه .الان من چیکار کنم سقطش کنم؟؟؟؟؟؟

    1. سلام باید به بیمارستان مراجعه نمایید .

  155. با سلام خسته نباشی من ۱۰هفته ام بود رفتم سونو بهم گفت جنین تا ۶هفته رشد کرده و ضربان قلب هم مشاهده نمیشه .الان من چیکار کنم سقطش کنم؟؟؟؟؟؟

  156. سلام خسته نباشید من حامله بودم وگروه خون A-هستش ومال همسرA+هستش بخاطر همین بهم گفتن باید در هفته ۲۸بارادری یه امپول بزنم .ولی در هفته ۱۰سقط کردم .یکی از اشناهام دکتره بهم گفت که باید اون آمپول (اسمشو نمیدونم)در سه روز اول سقط بزنم .به نظرتون بزنم خانم دکتر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. سلام بله باید آمپول رگام را بعد از سقط تزریق کنید .

  157. سلام خسته نباشید من حامله بودم وگروه خون A-هستش ومال همسرA+هستش بخاطر همین بهم گفتن باید در هفته ۲۸بارادری یه امپول بزنم .ولی در هفته ۱۰سقط کردم .یکی از اشناهام دکتره بهم گفت که باید اون آمپول (اسمشو نمیدونم)در سه روز اول سقط بزنم .به نظرتون بزنم خانم دکتر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  158. من گروه خونم A-هستش و یه سقط داشتم آمپول رگام نزدم الان دوباره سه ماه ام بود سقط کردم و چهار روزه هنوز آمپول رگام نزدم میگن تو سه روز اول سقط بزنن الان من تو چهار روزام مشکلی نداره؟الان باید آمپول رگام رو بزنم

    1. باید سریعتر آمپول رگام را زیر نظر پزشک تزریق کنید .

  159. باسلام من سه ماه بودکه پریودنمیشدم به دکترمراجعه کردم دکتربهم قرص مدروکسی پروژسترون دادند بعدیک هفته پریودشدم.روز سوم پریودبه دکترمراجعه کردم ودکترگفتندکه ریزکیست های زیادی دارم وبهم قرص متفورمین وکلومیفن وآمپول hcgدادن.قراره کلومیفن روازروزسوم پریودروزی سه تا مصرف کنم وآمپول وروزهای۸و۹و۱۰پریودتزریق کنم.چون شهرستان هستم در دکترنازایی دسترسی ندارم به دکترزنان مراجعه کردم.به نظرشمابایدطبق نظراین دکترپیش دلم یانه؟؟

    1. سلام بهتر است قرص کلومیفن را از شب سوم پریودی به مدت ۵ شب از شبی یک عدد شروع کنید فعلا نیازی به تزریق آمپول هاش ام جی نیست .

  160. باسلام من سه ماه بودکه پریودنمیشدم به دکترمراجعه کردم ودکتربهم قرص مدروکسی پروژسترون دادبعدازیک هفته پریودشدم. روزسوم پریودبه دکترمراجعه کردم ودکترگفتندکه ریزکیست های زیادی دارم وبهم قرص متفورمین وکلومیفن وآمپول hcgدادن. قرص کلومیفن روازروزسوم پریودروزی سه تا مصرف کنم وآمپول hcgروروزهای۸و۹و۱۰پریودمصرف کنم.من چون درشهرستان هستم وبه دکترخوب دسترسی ندارم به نظرشماطبق نظراین پزشک بایدپیش برم.

  161. سلام من ی دختر مجردم پریودیام نامنظم و همراه با درد بود رفتم دکتر گفت کیستای ریز و تنبلی تخمدان داری بهم قرص یاز داداستفاده کردم ولی هیچ اثری نداشت راهنماییم کنید ایا امکان داره باعث نازایی در اینده بشه

    1. سلام اگر اضافه وزن دارید بهتر است وزن خود را کاهش دهید نگران نباشید مشکل شما با مصرف دارو برطرف می شود.

  162. با سلام
    من سه روز پيش اي وي اف كردم ،روز سوم امپولhcgداشتم كه اشتباها به جاي عضلاني ،برايم زير جلدي تزريق شد)۵۰۰۰(
    ميخاستم بپرسم مشكلي برام ايجاد ميكنه،متاسفانه به پزشك متخصص در اين زمينه دسترسي ندارم،ممنون ميشم پاسخ بدين

    1. سلام نگران نباشید خیر مشکلی ندارد.

  163. سلام خسته نباشید من یه مدت بود خارش داشتم و ترشح نرفتم دکترو از کرم واژینال استفاده میکنم ولی وقتی استفاده میکنم زیر شکمم درد میکنه .آیا این عادیه؟؟

  164. سلام خسته نباشید من یه مدت بود خارش داشتم و ترشح نرفتم دکترو از کرم واژینال استفاده میکنم ولی وقتی استفاده میکنم زیر شکمم درد میکنه .آیا این عادیه؟؟

  165. باسلام و خسته نباشید.
    اینکه آمپول اچ سی جی رو پانزده ماه بعدی پریودی باید زد یعنی چی؟؟؟
    من ۲۵سالمه و شوهرم ۲۹ الان ۴ سال ازدواج کردیم و هیچ جلوگیری نداشتم …اما یک سال اقدام به بارداری کردم و تمام آزمایشات را انجام دادیم هیچ کدام مشکلی برای بارداری نداریم هردو سالم سالمیم..
    اما دکتر این ماه تجویز کردن که ۲۳و۲۴و۲۵ پریودی امپول پروژسترون رو بزنم…
    و ماه بعدم همینطور امپول پروژسترون زده شود..و پانزده پریودی بعدی امپول اچ سی جی….
    که من تشخیص نمیدم یعنی هفت روز که پریودهستم و هشت روز از پریودی بگذره این امپول رو بزنم ……

    1. سلام اگر تمایل داشتید با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس بگیرید تا شرح حال کاملی از خودتان شرح دهید وتوضیحات لازم برای شما شرح داده شود.

  166. با سلام من روز سه تا ۷ روزی سه قرص لتروزول مصرف کردم روز ۱۲ سیکل سونو دادم دو عدد فولیکول ۱۹ و۲۳در تخمدان راست وجود داشت حالا سوال من اینه آیا آمپول hcg را باید همان روز ۱۲ تزریق می کردم چون با توجه به تجویز پزشکم روز ۱۴ زدم البته اینم بگم دکترم اصلا سونو برام ننوشته بود خودم رفتم دادم تا ببینم آیا فولیکول غالب دارم

    1. سلام بهتر بود که همان روز ۱۲ سیکل قاعدگی آمپول hcg را تزریق می کردید.

  167. با سلام روز۱۲ سیکل دو عدد فولیکول ۱۹ و۲۳میلی درتخمدان راست داشتم اما با توجه به تجویز پزشک آمپول را روز۱۴تزریق کردم آیا روز تزریق درست است ؟یا باید همان روز ۱۲تزریق میشد؟ لازم به ذکر است که دکترم اصلا سونو ننوشته بود خودم دادم و اینکه از روز
    ۳تا ۷ پریود روزی ۳عدد لتروزول مصرف کردم

  168. باسلام اگر آمپول اچ سی جی را در یک وعده فراموش شود چه اتفاقی پیش می آید آیا تمام پروسه ی درمان بی اثر میشود؟

    1. سلام خیر بی اثر نمی شود .

  169. سلام خسته نباشيد من ۷و۹ پريود آمپول(اف اس اچ )داشتم که ساعت ۶عصر بايد ميزدم يکيشو اشتباهي ۱۱ صبح زدم ميخواستم بدونم اشکالي نداره که؟

  170. سلام،اگه كسي مرفين و منتزون مصرف كرده باشه بعد امپول اچ سي جي ٥٠٠٠ بزنه براي اولين بار،اتفاقي براش نمي افته؟!!

  171. سلام من امروز صبح آمپول اچ سی جی زدم منتها برای من از باسن زدن یعنی مشکلی پیش میاد آخه دوستان همخ گفتن از دور ناف زدن

    1. سلام خیر مشکلی به وجود نمی آید.

  172. سلام من امروز صبح آمپول اچ سی جی زدم منتها برای من از باسن زدن یعنی مشکلی پیش میاد آخه دوستان همه گفتن از دور ناف زدن

  173. سلام من ۳۰سالمه ازمایش اسپرم دادم صفربود دکترسونوگرافی بیضه برام تجویزکردبیضه هام سالم بودن ازمایش خون تجویز کردمشکل هیپوفیز دارم و برام هاچ سی جی وسینال اف تجویز کرد آیا امیدی به بهبودی هست؟ ممنونم

  174. سلام خسته نباشید من۳۰سالمه و ازمایش اسپرمم صفربود دکتر برام سونابیضه تجویز کرد مشکلی نداشتم ونرمال بود ازمایش خون تجویز کردن که هورمون lhوfshخیلی پایین بود دکترگفتند که هیپوفیزتون عملکرد خوبی نداره برام هاچ سی جی وسینال اف۹۰۰تجویزکردند آیا امیدی بهبهبود هست؟

  175. سلام
    من ۳۸ سال دارم و حدود ۳ ماهه که برای بارداری اقدام کردم. تا الان هیچ سابقه بارداری نداشتم. چون عجله دارم دکتر به من ۱۵ قرص اوومید داد. از رود سوم, هر روز ۳ عدد تا روز ۸٫
    از زوز ۸ روزی دو قرص استرادیول به مدت ۵ شب و روز ۱۴ تزریق دو امپول hcg

    می شه بگید شانس بارداری خدودا چقدره. و اگه باردار نشدم یاید تکرار بشه یا درمان دیگه ای هست؟ سونوگرافی هم باید بدم؟
    خیلی ممنونم

    1. سلام ۳۰ تا ۴۰ درصد احتمال بارداری وجود دارد.

  176. با سلام و خسته نباشید من ۳۳ سال دارم و ۶ ماه هست که اقدام به بارداری کردم و مشکل پلی کیستیک هم ندارم ولی توی این چندماه هم بی نظمی قاعدگی ،تخمک سایز خوب نداشتم اگرهم تخمک خوب داشتم ازاد نمیشد و تبدیل به کیست میشد از ماه پیش دکتر بهم کلومیفن داد از شب پنجم یه دونه و روز ۱۲ پریودی با سایز ۲۱فولیکول در تخمدان راست امپول اچ اس جی تزریق کردم و ۴۸ ساعت بعد سونو انجام دادم و تخمک ازاد شده بود و اقدام داشتم اما بارداری صورت نگرفت اما این ماه از شب پنجم شبی دوتا کلومیفن و ۲ تا اچ اس جی تجویز کردن میخواستم بدونم تزریق یکی از اچ اس جی۵۰۰۰ ایا کافی نیست وقتی با یکی تخمک ازاد شده چرا دوتا باید مصرف کنم و چقدر احتمال بارداری وحود داره ممنونم؟

    1. سلام باید داروهای خود را طبق دستور پزشک معالج خود استفاده کنید اگر باردار نشدید باید همسرتان نیز آزمایش اسپرم انجام بدهند.

  177. سلام .یه سوال ازتون داشتم ممنون میشم جوابمو بدید .شوهرم مشکل کمبود اسپرم داشتن دکتر براشون۴تا امپول گنادو تریپین تجویز کردن ولی تودفترچه نحوه استفادش واضح نبود ماهم دیگه دسترسی به دکتر نداریم .حالااسترس گرفتیم که چه جوری باید مصرفش کنیم.توروخداجواب بدید.اینم بگم که این نسخه مال خیلی وقت پیشه که الان موفق شدیم بگیریمشون

  178. با سلام آیاآمپول منوگون باهاش ام چی فرق داره آخه ما هرچه می گردیم منوگون پیدا نمیکنیم

  179. توروخدااگه میشه جواب دیروقت ندارم میشه به جای آمپول منوگون باهاش ام چی استفاده کرد

  180. سلام من۲۷سالمه یک سال ونیمه ازدواج کردم حدودیک ساله که اقدام به بارداری کردم وباردارنمیشم.آزمایش وسنوهای زیادی دادم که هیچکدام مشکلی نداشت ماه پیش دکتربرام قرص لتروفوم نوشت ازشب۳قاعدگی شبی ۲تامصرف کردم.روزدوازدهم قاعدگی سنوانجام دادم که دوتافولیکول ۱۶و۱۴ داشتم دکتردوتا آمپول برام نوشت وتزریق کردم گفت که برای تایین جنسیت بایدیک ساعت بعدازآمپول نزدیکی داشته باشم هر۱۲ساعت یک بارتاسه روز.ولی متاسفانه این ماه هم باردارنشدم.ببخشیدزیادشد?.ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. سلام بهتر است همسر شما آزمایش اسپرم انجام بدهند.

  181. سلام ببخشید من قراره ای وی اف بشم امروز جمعه هستش منم یکشنبه عمل تخمک کشی دارم دیروز تزریق زیر جلدی تموم شد داروی hcjامشب قراره تزریق کنم زیر جلدی بزنم بهتره؟ لطفا کمکم کنیم

    1. سلام بله می توانید منعی ندارد.

  182. سلام،برای تزریق آمپول HMG وHCG دکتر گفت دوتا باهم،لطفا بگید دوتامایع رابایک محلول درسرنگ بکشم یا دومایع رو با دومحلول دریک سرنگ بکشم؟

  183. سلام خسته نباشید
    من ۳۵سالمه سیکلهام نامنظمه(۳۲ ، ۳۳)
    دو ساله هیچ پیشگیری نداشتم برای بارداری اقدام کردم موفق نشدم
    به دکتر مراجعه کردم برام قرص لتروزول تجویز کردن از روز سوم پریودی به مدت پنج روز ۲عدد
    سه روز بعد از تمام شدن قرص سونو دادم سایز فولیکول ها ۱۰،۱۲،۱۴ در هر دو تخمدان داشتم
    روز ۱۴پریود هم آمپول اچ سی جی زدم دوتا باهم و از دوشب قبلش هم یه شب در میان نزدیکی داشتیم
    چون پریودهام نامنظم هست قرص مدروکسی پروژسترون هم از۱۴ ام (یعنی همون شب که آمپول اچ سی جی زدم)
    به مدت ده روز ۲عدد صبح و شب خوردم
    اما هیچ تغییری حاصل نشد و دوباره با سه روز تاخیر پریود شدم و باردار نشدم
    میخواستم ازتون بپرسم سایز فولیکول هام برای تزریق آمپول خوب نبوده یا مصرف مدروکسی پروژسترون مانع شده ؟
    اگه بخوام دوره دوم لتروزول مصرف کنم دوباره مثل ماه قبل مصرف بشه یا به همراهش داروی دیگری نیاز هست؟

  184. سلام اگر آمپول hcg عضلانی که دو پودر و دو آب است ، اشتباها دو پودر و یک آب تزریق کنیم مشکلی پیش میاد؟

  185. سلام وقت بخیر

    پزشکم به من گفتن یکی و نصفی امپول hcg 5000تزریق کنم و من نمیدونم چ مقدار از این امپول رو تزریق کنیم که بشه یکی و نصفی اخه امپول بصورت پودری هستش ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *