برای انتقال جنین در عمل IVF “شیاف پروژسترون” بهتر است یا “آمپول پروژسترون”؟!

برای انتقال جنین آمپول پروژسترون بهتر است یا شیاف آن؟

پاسخ
 از نظر علمی این دو تفاوت خاصی با هم ندارند هر چند در بعضی از منابع ذکر شده که جذب آمپول پروژسترون بهتر از شیاف آن می باشد.

پاسخ توسط پزشکان مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا

پروژسترون مترشحه از تخمدان تا هفته هفتم حاملگی برای حفظ بارداری لازم است. در سیکل های با روش های کمک باروری تجویز آگونیست های GnRH و همچنین برداشت اووست و سلول های گرانولوزای همراه آن باعث نارسایی جسم زرد می شود و پروژسترون مترشحه از تخمدان کافی برای حفاظت حاملگی نخواهد بود. امروزه بهترین راه حمایت فازلوتئال تجویز پروژسترون است.

نتایج درمان با پروژسترون تزریقی و یا شیاف واژینال پروژسترون به منظور کمک به حفظ و ادامه موفقیت آمیز حاملگی در سیکل های به دنبال IVF و یا ICSI یکسان است و می توان نوع برآورده را برحسب مورد انتخاب کرد. از نظر اقتصادی آمپول پروژسترون توصیه می شود.

اشتراک‌گذاری
3 نظر
  1. IVF، یک پیشنهاد ویژه پاسخ

    ////IVF، یک پیشنهاد ویژه برای درمان ناباروری////
    لقاح آزمایشگاهی یا (In Vitro fertilization) IVF، به معنی لقاح تخمک و اسپرم در محیط آزمایشگاهی است. IVF مرحله عبور تخمک از لوله های فالوپ را حذف می کند و امکان بارداری را بالا می برد. برای انجام IVF، داروهای تحریک کننده تخمک گذاری تجویز می شوند. این داروها تخمدان ها را تحریک می کنند که تعداد زیادی تخمک آزاد کنند. زمان دقیق بالغ شدن تخمک ها با کمک سونوگرافی واژینال و آزمایش خون تعیین می شود. زمانی که تخمک ها به بلوغ رسیدند، با ایجاد بی حسی موضعی از تخمدان برداشت می شوند. سپس لقاح تخمک و اسپرم در محیط آزمایشگاهی انجام می گیرد.
    یک روز بعد از مجاورت تخمک و اسپرم، تخمک ها ارزیابی می شوند تا مشخص شود لقاح صورت گرفته است یا خیر. تخمک های بارور شده چند روز رها می شوند که تقسیم سلولی انجام شود. سپس یک یا چند جنین سالم انتخاب و به رحم مادر انتقال داده می شوند. فرایند انتقال جنین به بدن مادر یک فرایند ساده مانند پاپ اسمیر است. سایر جنین های سالم توسط آزمایشگاه فریز می شوند تا در صورت نیاز، در آینده دوباره برای این زوج مورد استفاده قرار گیرند.

  2. ایا در مرحله دوم آی وی اف موفقیت بیشتری وجود دارد

    1. نمیشه صد در صد تعیین کرد و گفت در صد موفقیت مرحله دوم چقدر بیشتر از مرحله اول می باشد واقعا نمیشه گفت شانس موفقیت چقدره نسبت به بار اول.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.