خیانت عاطفی در مقابل دوستی

خیانت عاطفی در مقابل دوستی؛ مرز بین آنها کجاست؟

احساسات می تواند به چیزی آزار دهنده تبدیل شود. چگونه می توانید بگویید که این خیانت عاطفی یا دوستی که شما در آن قرار دارید؟ این مرزها به راحتی ممکن است نادیده گرفته شوند.

هر از گاهی، به میزان از درک عاطفی خاص نیاز داریم که به نظر می رسد از شریک زندگی خود دریافت نمی کنیم. آیا شما تا کنون در چنین موقعیتی بوده اید؟ اگر آن را تجربه کرده اید، ممکن است در مورد مرز بین خیانت عاطفی در مقابل دوستی متعجب شوید. آیا این مرز مبهم تر از آن است که ابتدا فکر می کردید؟

شاید شما احساس می کنید که همسرتان وضعیتی که در آن قرار دارید را درک نمی کند. شاید او بخاطر مشکلی که خودش دارد درگیر است و شما احساس می کنید که نیازهایتان نادیده گرفته می شوند. این اتفاق رخ می دهد. اما نحوه برخورد شما با این وضعیت نکته کلیدی برای بقای رابطه شما بعد از این آشفتگی است. یکی از مهمترین نتایج آن، روی آوردن به یک شخص ثالث است.

اکنون؛ این لزوماً به معنای شروع رابطه فیزیکی با شخصی دیگر و خیانت جنسی به همسر نیست. هر فردی در این سیاره، تعریف متفاوتی از خیانت دارد. برای من، بوسیدن یک خط قرمز است. برای شخصی دیگر، این می تواند کاملاً قابل بخشش باشد.

بنابراین، چگونه می توانید بگویید که وقتی شما یا همسرتان برای رفع نیازهای عاطفی به شخصی دیگر روی آورد، به معنای خیانت عاطفی است یا دوستی؟

خیانت عاطفی در مقابل دوستی

بیایید این اصطلاح را بشکافیم تا واقعاً مشخص شود که خط بین خیانت عاطفی در مقابل دوستی چیست.

همه ما می دانیم دوستی چیست. در رابطه دوستی هیچ قصد عاشقانه ای در کار نیست. شما بسته به کیفیت دوستی و اینکه چه مدت است یکدیگر را می شناسید، از یکدیگر پشتیبانی می کنید و همدیگر را تقریباً مثل خانواده دوست دارید.

برای مثال، من دوستانی دارم که به معنای واقعی کلمه خانواده من هستند. همچنین دوستانی دارم که به آنها زیاد نزدیک نیستم. من همه آنها را دوستانم می نامم و هیچ نیت عاشقانه ای نسبت به هیچکدام ندارم، که مطمئنم از شنیدن این خبر خیلی خوشحال خواهند شد!

ما در چنین مواقعی به دوستان خود روی می آوریم، زیرا آنها ما را به خوبی می شناسند و درک می کنند. به این معنی که آنها کمک و حمایت لازم را به ما می دهند تا زمانیکه به اندازه کافی قوی شویم که به خودمان کمک کنیم.

خیانت عاطفی در مقابل دوستی؛ مرز بین آنها کجاست؟

پس، خیانت عاطفی دقیقاً چیست؟

باز هم هر کسی تعریف خود را دارد، اما شاید راحت باشد که نظر خود را در میان بگذارید. آنچه که فکر می کنید را با ذهن خود مقایسه کنید.

از نظر من، خیانت عاطفی زمانی است که همسر فرد برای رفع نیازهای عاطفی به شخصی دیگر روی می برد، اما در نهایت قصد دیگری دارند. ممکن است آنها در ابتدا این را ندانند، اما احساسات عاشقانه بین آنها ایجاد شود و ارتباط کمی فراتر از دوستی برود. برای مثال، آنها در ساعات غیر معمول قرار ملاقات می گذارند و همیشه در شبکه های اجتماعی در حال صحبت کردن هستند. شاید فرد رازهایی از زندگی خود را که تنها باید بین زن و شوهر باقی بماند را برای آن شخص ثالث فاش کند.

برای من، وقتی نیاز ایجاد می شود، زمانی است که این مرز قطع شده است. وقتی نیاز دارید تا با آن شخص ملاقات کنید، وقتی نمی توانید برای دیدن او صبر کنید، وقتی با وارد شدن او به اتاق احساسات شما اوج می گیرد.

اینها نشان می دهد که شما دچار مشکل شده اید. و ارتباط شما از مرز یک رابطه دوستی رد شده به سمت خیانت عاطفی رفته است.

البته شما به طور فیزیکی خیانت نمی کنید؛ شما هرگز همدیگر را نمی بوسید، هرگز با هم نمی خوابید، ممکن است هرگز بیش از چند ثانیه همدیگر را در آغوش نگیرد. اما مهم نیست، غلبه بر خیانت عاطفی اغلب سخت تر از خیانت جسمی است زیرا احساسات درگیر است و این عمیق تر است.

کارهای خود را متوقف و ارزیابی کنید

اگر شما در این شرایط هستید و نمی دانید مرز بین رابطه دوستی و خیانت عاطفی را رد کرده اید، با دقت فکر کنید. این واقعیت که شما در ذهنتان خیانت عاطفی در مقابل دوستی را مورد بررسی قرار داده اید به این معنی است که می دانید شاید چیزی کمی فراتر از آنچه باید باشد، رفته است.

البته ممکن است گمان کنید که همسر شما به این شکل به شما خیانت می کند زیرا با شخصی، دوستی نزدیک ایجاد کرده است. خیانت عاطفی در مقابل دوستی همیشه به این معنی نیست که فرد در حال خیانت کردن است، این لزوماً به این معنا نیست که خیانت در این مسابقه بوکس برنده است.

گاهی اوقات این یک دوستی اصیل است. در این صورت به سادگی، با مکالمه می توان شکاف به وجود آمده و در حال رشد بین زوج را برطرف کرد.

پس، خیانت عاطفی دقیقاً چیست؟

پس، چطور باید با آن مقابله کنید؟

درباره روابط خود و آنچه برای شما معنی دارد با دقت فکر کنید. اگر در حال ایجاد رابطه نزدیک با شخص دیگری هستید، از خودتان چند سوال سخت بپرسید و احتمال خیانت عاطفی در مقابل دوستی را بسنجید. آن را با دقت ارزیابی کنید. تصمیم بگیرید که در کدام سمت خط قرار بگیرید. اگر احساس می کنید که از مرز دوستی رد شده اید، زمان آن است که به طور موقت از همسرتان فاصله بگیرد و روی احساسات خود کار کنید، یا از دوستی خود یک قدم عقب بروید و مشکل ایجاد شده در رابطه اصلی خود را دریابید.

شما نمی توانید و نباید هر دو را در زندگی داشته باشید

اگر شما در سوی دیگر ماجرا قرار دارید و فکر می کنید که همسرتان در حال شکل دادن رابطه ای صمیمی با کسی است که ادعا دارد فقط دوستش است، باید با دقت پیش بروید. این هرگز ایده خوبی نیست که شروع به تهدید کردن طرف مقابل خود کنید، زیرا اگر شریک زندگیتان در حال نزدیک شدن به آن شخص باشد، ممکن است شما با این کار به راحتی او را با آن سمت سوق دهید.

روی روابط خود کار کنید. توجه کنید که کجا اشتباه کرده اید و چه چیزهایی را می توانید تغییر دهید. با همسر خود صحبت کنید و آن جرقه را بزنید. اگر این کار نکرد، شاید زمان آن است که بنشینید و واقعاً مشکل را بیان کنید. به همسر خود توضیح دهید که چگونه به ارتباط او با آن شخص دیگر شک کرده اید و این باعث احساس ناراحتی شما می شود.

هرگز ایده خوبی است که شریک زندگی خود را به هر چیزی متهم کنید. فکر خوبی نیست که خیلی زود این کار را انجام دهید، اما اگر همه راه ها شکست خورد، چه چیزی را باید از دست بدهید؟ به معنای واقعی هیچ چیز. در این مرحله، این کار نجات دهنده است یا دور کننده است.

پس، چطور باید با خیاات عاطفی مقابله کنید؟

اگر شما در سمت دیگر بودید چه احساسی داشتید؟

رابطه دوستی هرگز با عواطف عاشقانه آمیخته نمی شود. طبیعی نیست که وقتی دوست شما وارد اتاق می شود، ناگهان آدرنالین شما بالا برود و دچار برانگیخته شدن احساسات شوید. اگر این حس را تجربه کردید باید بدانید که چیزی به جز احساس دوستانه است. شاید این بزرگترین نشانه آن است که رابطه شما در حال رفتن به سمتی بیش از دوستی است.

در نهایت، دوستی چیزی است که باید از آن استقبال کنیم و در اوقات سخت به ما کمک می کند. اشتباه نیست که هنگام برخورد به مشکل در رابطه خود با دوستان صحبت کنیم. گاهی اوقات یک دیدگاه بیرونی می تواند به حل مسئله شما کمک کند. با این حال، وقتی شما شخصی را برای رفع نیازهای عاطفی خود می بینید و در نتیجه به او وابسته می شود، واقعاً باید بنشینید و روی این کار کنید که آیا از خطوط قرمز اصلی عبور کرده اید یا خیر.

بهترین اندازه گیری چیست؟ از خودتان سوال کنید اگر شما به در سمت دیگر داستان قرار گرفته بودید، چه حسی داشتید. اگر شریک زندگی شما به همین شکل با شخص دیگری رابطه ای نزدیک پیدا کند، آیا باعث ناراحتی شما می شود؟ آیا با این قضیه مشکل دارید؟

اگر جواب مثبت است، شما تا الان خیلی از این مرزها را رد کرده اید، بهتر است قبل از بدتر شدن اوضاع متوقف شوید. اگر کاری که انجام می دهید می توانست در صورت معکوس بودن وضعیت باعث ناراحتی شما شود، باید بدانید که دارید کار اشتباهی انجام می دهید. در این حال، همسرتان را در این وضعیت قرار می دهید؟

خیانت عاطفی در مقابل دوستی می تواند بحثی پیچیده باشد. همه ما برای دریافت حمایت به دوستان خود متوسل می شویم، اما وقتی این حمایت کمی بیشتر شود، وقت آن است که سوال کنیم چه کاری انجام می دهیم و چرا.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *