10 مورد از بهترین گیاهان برای نگهداری در اتاق خواب

۱۰ مورد از بهترین گیاهان آپارتمانی برای نگهداری در اتاق خواب

اتاق خواب به معنای پناهگاهی برای بازگردانی انرژی شما است و فضای سبز می تواند به آن حس آرامش، کمک زیادی کند. اینکه آیا خانه تان پر از نور طبیعی است یا به روشنایی چراغ متکی است، گیاهان خانگی وجود دارند که می توانند در اتاق خواب شما رشد کرده و اتاق را برای یک خواب بهتر نیرو ببخشند.

۱۰ گیاه مناسب برای نگهداری در اتاق خواب

۱٫ گل صلح (اسپاتی فیلوم)

گل صلح (اسپاتی فیلوم)

گل صلح (Spathiphyllum genus) یکی از ماندگارترین و محبوب ترین گیاهان خانگی برای اتاق خواب است و دلیل خوبی برای آن وجود دارد: برگ های براق آن در شرایط پر نور یا کم نور رشد می کند و ریشه ها انواع مختلفی از عادات آبیاری را تحمل می کنند. گل صلح در هنگام احساس کم آبی برگ هایش پژمرده می شود و سریعا با دریافت آب سرحال می شود. اگر اتاق شما پنجره دارد، قرار دادن گل صلح در نزدیک پنجره می تواند گل های سفید مانند گل گریبانک تولید کند که برای هفته ها دوام می آورد. اگر اتاق شما کوچک است و شکوفا شدن گل نامحتمل به نظر می رسد، یک گل صلح با شاخ و برگ های چند رنگ مانند «دومینو» انتخاب کنید.

۲٫ گل نخل شامادورا

گل نخل شامادورا

گل نخل شامادورا (Chamaedorea elegans) در کشور بومی خودش «گواتمالا» در حالت نیمه سایه یا سایه کامل رشد می کند، به همین دلیل است که نمونه های آن در مطب، مراکز خرید، و سایر فضاهای بسته با کمی نور یا بدون حضور نور رشد می کنند. در حقیقت، نور بیش از حد برگ های این گیاه را می سوزاند، بنابراین گیاه را از پنجره های پر نور اتاق خواب دور نگه دارید. مکانی نزدیک به بخار حمام که باعث افزایش میزان رطوبت می شود، ایده آل است، زیرا باعث از بین بردن آفاتی مانند کنه عنکبوتی می شود که در شرایط خشک تکثیر می شوند.

۳٫ پاپیتال

پاپیتال

پاپیتال (Hedera helix) به عنوان یک گیاه در فضای بیرون از خانه، می تواند تهاجمی عمل کند، به شکل پیچک های رونده بر روی سازه ها عمل کرده و از تنه های درختی بالا می رود. با این وجود، می توانید از تمایل پخش شدن گل پاپیتال در اتاق بهترین استفاده کرده و به واسطه رد کردن پیچک ها از یک داربست کوچک، حلقه یا قفسه مخصوص گل برای ایجاد اثر هنری زنده استفاده کنید. با رونق گرفتن در هر شرایطی، پیچک های گل پاپیتال در حلقه های آویزان سبد یا آویزان از یک میز جانبی جذاب به نظر می رسد. آب دادن به میزان کم برای این گیاه مناسب است و در تعطیلات یک هفته ای بدون آب دوام می آورد.

۴٫ گیاه سانسوریا (زبان مادر شوهر)

گیاه سانسوریا (زبان مادر شوهر)

نام مستعار این گیاه «زبان مادر شوهر» است، که برای گیاه سانسوریا که یک نمونه تندیسی و نیرومند است، این نام منصفانه نیست. برگ های چرمی شکل و محکم سانسوریا برای زنده ماندن در شرایط سخت غرب آفریقا که خاک فقیر و بارش باران نامنظم است، سازگار شده است. در گیاه سانسوریا نیازی نیست تا با برگ های افتاده کثیف یا هرس کردن پیچیده گیاه سر و کله بزنید، تنها کافی است تا هر چند هفته یک بار به آن آب بدهید. اگر گلدان این گل که آهسته رشد می کند را عوض کردید، یک محفظه یا سوراخ زهکشی از آن ایجاد کنید، زیرا گیاه سانسوریا در آب ساکن ریشه دارد.

۵٫ گل اسنا بلالی

گل اسنا بلالی

گل اسنا بلالی (Dracaena fragrans) بدون داشتن مسائل مربوط به ارتفاع غیر قابل کنترل درختی که با بزرگ شدن فضای بیشتری را اشغال می کند، به خانه مالک آن ظاهر یک درخت می دهد. گیاه قابل توجه با برگ های بلند و براق بیرون آمده از نوک تنه تنومند که به عنوان یک چیز ثابت زیبا در گوشه اتاق خواب است. گل اسنا بلالی سایه را تحمل می کند، اما حتی ممکن است در نواحی آفتاب گیر هم گل های سفید تولید کند. اگرچه نام این گیاه چیز دیگری را نشان می دهد، اما گل اسنا بلالی سمی است و نباید در اطراف حیوانات خانگی و کودکان نگهداری شود.

۶٫ گل ژربرا

گل ژربرا

گل ژربرا (Gerbera) برای اکثر مردم یک گیاه ارزشمند است. از این گیاه بومی آفریقا انتظار هر نوع عدم رسیدگی مانند عدم وجود نور یا آب بیش از حد کم مانند گل سانسوریا و فیلودندرون را نداشته باشید. به گل ژربرا مانند گل از ساقه قطع شده که برای مدت طولانی داوم می آورد، فکر کنید: یک چیز جذاب موقت که در نهایت باید آن را دور بریزید.

گل ژربرا در شرایط گلخانه ای پرورش یافته و متنعم می شود که در یک اتاق خواب معمولی نمی توان آن شرایط را ایجاد کرد. با این وجود، داشتن گیاهی با چنین شکوفه های کامل و سرزنده ای، تنها ۵ دلار قیمت دارد تا شادابی را به میز کنار تخت خواب شما بیاورد. در مدتی که عمر می کند، عمل حذف آلاینده های آلی از هوا را نیز به خوبی انجام می دهد.

۷٫ فیکوس لیراتا (انجیر ربابی)

فیکوس لیراتا (انجیر ربابی)

فیکوس لیراتا (Ficus lyrata) با توجه به ظاهر تکراری اش در مجله های خانگی و بلاگ ها، یکی از مرسوم ترین گیاهان خانگی است. برگهای بزرگ آن نقطه کانونی آن است، بنابراین تهیه نور مناسب برای سرسبز ماندن گیاه در محیط اتاق خواب ضروری است. فیکوس لیراتا در قسمت سایه تمام نشدنی جنگل رشد می کنند، اما کمی نورهای غیر مستقیم از یک پنجره رو به شرق به رشد گیاه کمک می کند. گل فیکوس لیراتا را بر روی بشقاب سنگریزه پر از آب قرار دهید تا رطوبت موجود در مجاورت گیاه افزایش پیدا کند. به طور خلاصه، گل فیکوس لیرتا هر چیزی را در حد متوسط دوست دارد که شامل نور، آب و دما می شود. مقدار بیش از حد زیاد یا بیش از حد کم این عناصر باعث می شود تا گیاه شما با مشکل مواجه شود.

۸٫ گل فیلودندرون (گوش گرگی)

گل فیلودندرون (گوش گرگی)

گل فیلودندرون کلاسیک در زمان حاضر مانند دهه ۱۹۷۰ برای افرادی که به دنبال یک گیاه بدون دردسر در اتاق خواب خود هستند، مناسب است. این گیاهان از آویزان بودن از سبد در یک گوشه به همان اندازه خوشحال هستند که با قرار گرفتن در مرکز نور،  به عنوان یک نمونه برجسته نور دریافت کنند. گل فیلودندرون میزان زیادی نور را تحمل می کند، اما اگر محیط بیش از حد تاریک باشد، می تواند کمی شکل خود را از دست بدهد. آبیاری این گیاه هر چه کمتر باشد، بهتر است، و اگر تصمیم دارید تا گیاهان بیشتری را در گلدان های دیگر بکارید، ریشه های جدید در گلدان حاوی آب به سادگی ریشه می زند.

۹٫ گیاه عنکبوتی

گیاه عنکبوتی

اجازه دهید تا ذات گیاه عنکبوتی (Chlorophytum comosum) با هوای خوب و تازه به اتاق شما نیرو ببخشد. اکثر افراد گیاه عنکبوتی را به عنوان «گیاه هواپیما» می شناسند، که از توانایی آن در تولید چندین «انشعاب» در ساقه که از گیاه اصلی آویزان هستند، ناشی می شود. همچنین ممکن است تصمیم بگیرید که اجازه دهید تا گیاهان کوچک در فضا باقی بماند، یا آنها را بریده و برای هدیه دادن یا قرار دادن در اتاق های دیگر، آنها را در گلدان جدید قرار دهید. گیاهان عنکبوتی در انواع نور با رطوبت متوسط رشد می کنند. اگر نوک برگ ها به رنگ قهوه ای شود، آب باران را جمع کنید تا گیاهان عنکبوتی خود را آبیاری نمایید، زیرا آنها به فلوراید موجود در آب شیر حساس هستند.

۱۰٫ آلوئه ورا

آلوئه ورا

برگ های فربه گیاه آلوئه ورا (Aloe barbadensis) نیاز به قرارگیری در نقاطی از اتاق با نور روشن دارد، اما اگر چند هفته آب دادن به این گیاه را فراموش کنید، اهمیتی ندارد. این گیاه شاداب، شاخه های انشعابی تولید می کند که می توانید آنها را برداشته تا گیاه جدیدی پرورش دهید، و در صورت برداشتن برگ ها برای ژل درمانی جهت بریدگی یا آفتاب سوختگی، می تواند به عنوان جایگزین عمل کند.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *