جراحی شکم یا ابدومینوپلاستی

جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی چگونه انجام می شود؟ عوارض، مزایا و معایب

ایا دراز و نشست هایی که انجام می دهید برای داشتن شکم سفت بی نتیجه است؟ در صورت داشتن چربی و پوست های بیش از حد در ناحیه شکم ورزش و رژیم غذایی پاسخگو این مشکل نیستند، در این موارد ممکن است به سراغ روش “تامی تاک، جراحی شکم” که پزشکان آن را جراحی ابدومینوپلاستی می نامند، بروید.

مطالب پیشنهادی: عمل جراحی زیبایی گوش کودکان از چند سالگی ممکنه؟!

جراحی ابدومینوپلاستی

این جراحی با برداشتن چربی و پوست اضافی و سفت شدن عضلات دیواره شکم ، شکم را صاف می کند. ابدومینوپلاستی مانند لیپوساکشن یا جراحی لاغری نیست، اگرچه ممکن است جراحی لیپوساکشن را به همراه این روش انتخاب کنید. این عمل، نوعی جراحی مهم و بزرگی است؛ پس اگر قصد انجام این عمل را دارید باید قبل از تصمیم گیری برای انجام این کار اطلاعات کافی درباره آن کسب کنید.

چه کسی بهترین کاندید برای انجام جراحی شکم یا ابدومینوپلاستی است؟

جراحی شکم برای مردان و زنانی که از سلامتی خوبی برخوردار هستند مناسب است. خانم هايي که حاملگي هاي متعدد داشته اند ممکن است این روش را برای سفت شدن عضلات شکم و کاهش شل شدن پوست شان مفید بدانند. جراحی شکم برای مردان یا زنانی که زمانی چاق بودند و هنوز رسوبات چربی اضافی یا شلی پوست در اطراف شکم دارند هم یک گزینه برای سفت شدن شکم شان است.

چه کسی بهترین کاندید برای انجام جراحی شکم یا ابدومینوپلاستی است؟

چه افرادی نباید جراحی شکم یا ابدومینوپلاستی را انجام بدهند؟

اگر خانومی هستید که قصد باردار شدن دارید ، ممکن است بخواهید جراحی شکم را تا زمانی که بچه دار شوید به تأخیر بیندازید. در حین جراحی ، عضلات عمودی شما سفت شده و بارداری های آینده می توانند آن عضلات را از هم جدا کنند.

آیا قصد کاهش وزن زیاد دارید؟

پس جراحی شکم برای شما هم مناسب نیست. جراحی شکم را باید بعد از اینکه بقیه موارد را امتحان کردید ،آخرین گزینه تان باشد. نباید از این روش به عنوان گزینه ای برای کاهش وزن استفاده کرد.همچنین باید جای زخم پس از جراحی شکم را هم در نظر بگیرید. قبل از جراحی می توانید در مورد جای و طول اسکار (جای زخم) با پزشک صحبت کنید.

چگونه می توان برای جراحی شکم یا ابدومینوپلاستی آماده شد؟

اولین قدم انتخاب یک جراح و ملاقات با او برای دریافت مشاوره است. در جلسه مشاوره، در مورد اهداف خود و گزینه های زیر صحبت خواهید کرد:
ابدومینوپلاستی کامل. جراح شکم شما را از استخوان لگن خاصره تا استخوان لگن خاصره برش خواهد داد و سپس پوست، بافت و عضله را در صورت لزوم شکل می دهد. جراحی شامل حرکت دادن ناف شما خواهد بود و ممکن است برای چند روز به لوله های تخلیه زیر پوست خود نیاز داشته باشید. ابدومینوپلاستی جزئی یا کوچک. جراحی ابدومینوپلاستی جزئی غالباً در افرادی که رسوبات چربی آنها در زیر ناف قرار دارد انجام می شود. در طی این روش جراح به احتمال زیاد ناف شما را حرکت نمی دهد و بسته به مورد شما ممکن است جراحی طی دو ساعت انجام شود. اگر سیگار می کشید ، پزشک از شما می خواهد که حداقل از دو هفته قبل از جراحی تا دو هفته بعد از جراحی سیگار را ترک کنید. فقط کاهش مصرف سیگار کافی نیست. باید کاملاً سیگار کشیدن را متوقف کنید، زیرا سیگار کشیدن احتمال بروز عوارض را بیشتر می کند و باعث کند شدن  روند بهبود می شود. قبل از جراحی رژیم شدید را امتحان نکنید. وعده های غذایی متعادل و کامل بخورید. یک رژیم غذایی سالم ممکن است به بهبود بهتر شما کمک کند. در مورد هر آنچه مصرف می کنید از جمله داروهای تجویز شده ، داروهای گیاهی و سایر مکمل ها به پزشک خود اطلاع دهید. جراح ممکن است به شما دستور دهد که مصرف برخی از داروها را برای مدتی قبل و بعد از جراحی متوقف کنید.

قبل از جراحی ابدومینوپلاستی، خانه خود را آماده کنید

شما به موارد زیر نیاز خواهی داشت:

  • بسته‌های یخ
  • لباس راحت و شل که به بتوانند به راحتی پوشیده و دراورده شوند
  • وازلین
  • سر دوش دستی و صندلی حمام

شما همچنین به شخصی احتیاج دارید که بعد از جراحی شکم شما را به خانه برساند. اگر تنها زندگی می کنید ، حداقل از کسی بخواهید که شب اول کنار شما بماند. برای این جراحی برنامه ریزی کنید.

جراحی شکم یا ابدومینوپلاستی چگونه انجام می شود؟

این جراحی می توانداز یک تا پنج ساعت طول بکشد. بسته به مورد شما ، ممکن است لازم باشد یک شب در بیمارستان بمانید. برای این جراحی بیهوشی عمومی خواهید داشت که در حین عمل شما را در حالت “خوابیده” قرار خواهد داد.

جراحی شکم یا ابدومینوپلاستی چگونه انجام می شود؟

عوارض جانبی احتمالی ابدومینوپلاستی

در روزهای بعد از جراحی درد و تورم خواهید داشت. پزشک تان داروی ضد درد را برای شما تجویز خواهد کرد و به شما می گوید که چگونه می توانید به بهترین وجه درد را کنترل کنید. ممکن است برای چند هفته یا چند ماه درد داشته باشید. در این مدت ممکن است احساس بی حسی، کبودی و خستگی هم داشته باشید. مانند هر عمل جراحی، برای این عمل هم عوارضی وجود دارد. اگرچه این عوارض نادر هستند، اما آنها می تواند شامل عفونت، خونریزی زیر فلپ پوست یا لخته شدن خون باشد. اگر مبتلا به گردش خون ضعیف، دیابت یا بیماری قلبی، ریوی یا کبدی باشید احتمال اینکه دچار عوارض شوید بیشتر است. ممکن است بهبودی موثری را نداشته باشید، که می تواند باعث ایجاد زخم یا از بین رفتن قابل توجهی از پوست تان شود. در صورت عدم بهبودی ، ممکن است نیاز به جراحی دوم داشته باشید. جراحی شکم روی پوست تان جای زخم به جا می گذارد. اگرچه ممکن است کمی کمرنگ شوند، اما هرگز کاملاً از بین نمی روند. جراح شما ممکن است بعد از اینکه کاملا بهبودی پیدا کردید کرم ها یا پمادهای خاصی را برای استفاده پیشنهاد دهد.

مراقبت از خودتان بعد از جراحی ابدومینوپلاستی

چه جراحی شکم کامل یا جزئی داشته باشید ناحیه ای که جراحی شده است بخیه زده و پانسمان می شود. رعایت کلیه دستورات جراح در مورد نحوه مراقبت از پانسمان در روزهای بعد از عمل بسیار مهم است. بانداژ مورد استفاده یک باند محکم وکشی است که باعث بهبودی مناسبی می شود. جراح همچنین به شما راهنمایی می کند که چگونه می توانید در حالت نشسته یا دراز کشیده بهترین وضعیت را برای تسکین درد ایجاد کنید. حداقل باید شش هفته فعالیت شدید را محدود کنید. برای اطمینان از بهبودی مناسب ممکن است لازم باشد تا یک ماه از کار خود مرخصی بگیرید. پزشک شما در مورد کارهایی که باید انجام دهید یا انجام ندهید به شما مشاوره خواهد داد.

برگشتن به زندگی روزمره و عادی بعد از جراحی ابدومینوپلاستی

به طور کلی ، بیشتر مردم دوست دارند ببینند که بعد از جراحی چطور به نظر می رسند. هرچند که ممکن است این کار زمان بر باشد، اما ممکن است ماهها بعد از جراحی احساس کنید مانند خود عادی تان نیستید. رژیم و ورزش می تواند به شما در حفظ نتایج کمک کند.

آیا بیمه جراحی ابدومینوپلاستی یا شکم را پوشش می دهد؟

شرکت های بیمه به طور کلی جراحی زیبایی را که بدون دلیل پزشکی انجام شده پوشش نمی دهند. در صورتی که به فتق مبتلا باشید می توانید جراحی شکم را از طریق مشکل فتق تحت پوشش بیمه انجام دهید چون درمان فتق هم از طریق عمل انجام می شود.
قبل از اینکه تصمیم بگیرید که آیا  جراحی شکم انجام می دهید یا نه باشرکت بیمه تماس بگیرید. بنابراین درباره اینکه شرکت بیمه شما شما چه عملی را تحت پوشش قرار می دهد و چه چیزی را پوشش نمی دهد مطلع می شوید. اگر فکر می کنید می توانید جراحی مورد نیاز تان را به عنوان دلیل پزشکی مطرح کنید، جراح شما می تواند با نوشتن نامه ای به بیمه گر به شما کمک کند.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.