چطور می‌توان بلیط هواپیمای ارزان خرید؟

چطور می‌توان بلیط هواپیمای ارزان خرید؟

این روزها با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی راحت به وب‌سایت‌های مختلف برای انجام خرید‌های اینترنتی، در کمترین زمان می‌توانیم تقریبا تمام کالاها یا سرویس‌های مورد نیازمان را به صورت آنلاین تهیه کنیم. اگر هم قصد سفر داشته باشیم، خیلی راحت می‌توانیم در وب سایت‌های خرید اینترنتی بلیط، پروازها و قیمت‌هایشان را با گوشی موبایلمان چک کنیم و رزرو پرواز را انجام دهیم. البته نکته‌ای که وجود دارد این است که خیلی از ما ترجیح می‌دهیم هزینه‌های سفرمان را کاهش داده و با خرید ارزانترین بلیط هواپیما به جای اینکه هزینه‌ی اضافی صرف راه کنیم همان مقدار هزینه را صرف رزرو هتل بهتر و یا خرید کنیم. با دانستن و رعایت چند نکته ساده اما کاربردی، می‌توانید به مقدار زیادی در هزینه‌های خرید بلیط هواپیمایتان صرفه جویی کنید.

زمان سفر، یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار در قیمت بلیط هواپیما

اگر بتوانید نسبت به زمانی که برای سفرتان در نظر گرفته‌اید کمی انعطاف بیشتری نشان بدهید و روزهای آخر هفته و تعطیلات رسمی را برای سفر انتخاب نکنید، می‌توانید خرید بلیط هواپیما را با قیمت بسیار پایین‌تری انجام دهید. سفر در فصل‌هایی که شهر موردنظرتان رونق گردشگری و تقاضای بیشتری دارد، شما را مجبور به پرداخت هزینه بیشتر برای بلیط می‌کند. مثلا سفر به کیش، قشم و بندرعباس در تابستان و سفر به تبریز، ارومیه یا کرمانشاه در زمستان به دلیل رونق کمتر گردشگری در این زمان‌ها، برایتان ارزان‌تر تمام خواهد شد. از طرفی دیگر، با توجه به اینکه متقاضیان سفر در آخر هفته نسبت به روزهای کاری وسط هفته، بیشتر می‌شود، قیمت بلیط هواپیما نیز در این روزها، افزایش می‌یابد. پس برای خرید اقتصادی‌تر، بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما در روزهای وسط هفته و دور از تعطیلات است. علاوه بر قیمت بلیط هواپیما، جالب است بدانید که سایر هزینه‌های سفر مثل مثل هزینه اقامت هم در روزهایی کم ترافیک گردشگری، ارزان‌تر است، چون ظرفیت هتل‌ها و اقامتگاه‌ها معمولا در این فصل‌ها، خالی است.

با خرید آنلاین بلیط هواپیما، دستتان بازتر است

مانند خریدهای اینترنتی هر کالای دیگر، برای خرید بلیط هواپیما هم دست شما برای مقایسه قیمت‌های مختلف و تحلیل بازتر است. مثلا در وب سایتی مانند اسنپ تریپ، می‌توانید با استفاده از تقویم قیمتی، قیمت بلیط هواپیما را در روزهای قبل و بعد از زمان انتخابی‌تان ببینید تا بهترین انتخاب و مناسب‌ترین قیمت را داشته باشید. علاوه بر این، اسنپ تریپ، جشنواره‌های تخفیفی زیادی را روی بلیط‌های هواپیما دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کرده و در هزینه‌های خرید بلیط هواپیما، کنید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *