بارداری با پیشاب ممکن است؟!

بارداری با پیشاب ممکن است اما احتمال آن ضعیف است.

من با نامزدم رابطه کامل داشتم و جلوگیری ما طبیعی بود و به محض انزال، آلت خود را خارج کرد. اما نگرانی من از پیشاب است. بارداری با پیشاب ممکن است؟؟؟

پاسخ:

بارداری با پیشاب ممکن است اما این احتمال ضعیف است. بهتر است از یک روش پیشگیری مطمئن مثل کاندوم استفاده کنید چون احتمال بارداری با روش جلوگیری طبیعی بالاست. یعنی درصد خطای آن نسبت به روشهای دیگر پیشگیری مثل کاندوم و قرص ال دی بالاتر است.

پیشاب یا مایع پیش انزال همان مایع شفافی است که پیش از انزال از آلت مردانه تراوش می‌کند. بیشتر مردها کنترلی روی آن ندارند و تراوش آن را احساس هم نمی‌کنند. این مایع دارای تعدادی اسپرم است پس می‌تواند بارداری ایجاد کند اما این احتمال ضعیف است. برای اطمینان از عدم بارداری می توانید قرص اورژانسی استفاده کنید.

هدف این مایع، کمک به خنثی سازی فضای اسیدی میزراه و نیز حفاظت از اسپرم برای عبور از میان آن است.

چه تعداد اسپرم برای باردارشدن زن لازم است؟
فقط یک اسپرم برای لقاح تخمک کافی است اما به ازای یک اسپرمی که به تخمک‌ می‌رسد و باعث لقاح آن می‌شود، چند میلیون اسپرم از دست می‌رود.مایع منی مرد، تقریبا ۵۰۰میلیون اسپرم دارد. مردانی که شمار اسپرم‌هایشان در هر میلی‌لیتر منی کمتر از ۲۰ میلیون اسپرم باشد، با اشکال در باروری مواجه می‌شوند،سلول ها”اسپرم” باید از حرکت خوبی جهت باروری تخمک برخوردار باشند

چرا این همه اسپرم برای تشکیل یک جنین لازم است؟
چون در حرکت اسپرم‌ها از واژن به لوله‌های رحمی (لوله‌های فالوپ) برای رسیدن به تخمک‌ تلفات زیادی می‌دهند،فقط تعداد محدودی زنده می‌مانند، نفوذاسپرم ها به درون تخمک به این سادگی‌ها نیست. تخمک با لایه ضخیمی پوشیده شده است که لقاح را مشکل می‌کند. اسپرم تا حدود ۵ روز می تواند در راههای تناسلی زنانه باقی بماند و تخمک تا ۲۴ ساعت پس از آزاد شدن قابل بارور شدن است.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *