احتمال بارداری در استخر وجود دارد؟!

احتمال بارداری در استخر نزدیک به صفر است! 

من به طور تفریحی هفته ای دو بار استخر میرم و اونطور که شنیدم آب استخر را هر چند روز یکبار عوض می کنند استخری که میرم هم برای خانمهاست و هم آقایان. از یکی شنیدم که اگر اسپرم مرد در آب استخر باشه ممکنه باعث باردار شدن بشه. احتمال بارداری در استخر چقدره؟؟

پاسخ مشاور نی نی نما:

احتمال بارداری در استخر نزدیک به صفر است و بسیار بعید است. از این بابت جای هیچ نگرانی نیست.

امکان اینکه اسپرمی به آن کوچکی بتواند در حجم آب یک استخر یا وان حمام و … شنا کند و خودش را به واژن برساند و بارداری رخ دهد، بعید به نظر می‌رسد. اگر انزال در آب ولرم اتفاق بیفتد، اسپرم فقط چند دقیقه می‌تواند زنده بماند و اگر در آب استخر دارای موادشیمیایی، حباب یا سایر مواد رخ دهد، چند ثانیه زنده می‌ماند.

مدت زنده ماندن اسپرم به محلی بستگی دارد که اسپرم بعد از نعوظ خارج شده است. اسپرم اگر بعد از نعوظ وارد واژن شود تا ۵ روز زنده می ماند. این مدت زنده ماندن به دلیل تاثیر محافظتی مخاط دهانه رحم است.

اما اگر اسپرم در وضعیتی قرار بگیرد که خشک شود، مطمئنا می میرد. اسپرم اگر بعد از نعوظ روی یک سطح سرد و خشک قرار بگیرد، بعد از چند دقیقه می میرد، به ندرت پیش می آید در این حالت هم اسپرم تا ۳۰ دقیقه زنده بماند. اگر اسپرم وارد آب داغ شود سریعتر از بین می رود که این مسئله به دلیل گرمای آب یا مواد شیمیایی موجود در آب رخ می دهد.  

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. اگر رابطه جنسی در زمان تخمک گذاری باشد و بدون دخول واژن داخل استخر آب سرد (زیاد سرد ن) صورت بگیرد و مایع منی داخل اب و در نزدیکی واژن ریخته شود، احتمال بارداری وجود دارد؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *