ایا مصرف سرکه سیب در زمان شیردهی بی ضرر است؟

ایا مصرف سرکه سیب در زمان شیردهی بی ضرر است؟

سرکه سیب یا ACV یک محصول تخمیر شده است که از خواص دارویی ان به عنوان غذا دارو مورد استفاده قرار می گیرد. ترکیباتی مانند اسید استیک، انزیم ها، ریز مغذی ها و بیواکتیوها (زیست فعال) موجود در ACV خاصیت دارویی دارند. اما ایا می توان در زمان شیردهی از آن استفاده کرد؟ آیا تاثیری بروی کودک دارد؟ در این مقاله nininama ما درباره بی ضرر بودن مصرف ACV در زمان شیردهی، مزایای سلامتی، عوارض جانبی و موارد بیشتر صحبت می کنیم.

آیا مصرف سرکه سیب در زمان شیردهی بی ضرر است؟

بله،سرکه سیب ارگانیک، تصفیه شده و پاستوریزه برای مصرف در زمان شیردهی بی ضرر است. ACV خام و غیرپاستوریزه می تواند حاوی مواد مغذی زیادی باشد اما احتمالا این سرکه حاوی باکتری از طریق سیب خام است. اما در صورت مصرف ACV غیرپاستوریزه توسط مادر تاثیر آن بروی سلامت کودک کاملا مشخص نیست. اما در صورتی که باکتری بر سلامت مادر شیرده اثربگذارد، ممکن است بطورغیرمستقیم شیردهی مادر را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

مزایای سلامتی سرکه سیب در زمان شیردهی

به نظر می رسد سرکه سیب دارای اسید استیک، پکتین، مولتی ویتامین هایی مانند ب۱،ب۲،ب۶، بیوتین و ویتامین ث باشد. همچنین اعتقاد براین است که این ماده حاوی ترکیبات بیواکتیو متعددی مانند پلی فنول است که به فعالیت های انتی اکسیدانی تعلق دارند.

۱- کاهش وزن

مصرف ACV به کاهش وزن کمک می کند.مطالعه تحقیقی که در مجله Bioscience،Biotechnology وBiochemistry منتشر شد،مشخص شد که اسید استیک می تواند توده چربی در بدن حیوانات را تحت فشار قرار دهد.مطالعه اینطور نتیجه گیری کرد که مصرف روزانه سرکه سیب می تواند در کاهش چربی مفید باشد،که به این ترتیب،به پیشگیری از سندروم متابولیکی کمک خواهد کرد.

۲- تنظیم قند

سید استیک به عنوان اجزء اصلی سرکه سیب تاثیر را بروی متابولیسم گلوکز و جذب ان نشان داده است. علاوه براین،این ماده بهبود عملکرد سلول های بتا پانکراس را هم نشان داده بود. بعلاوه، در افراد سالم تاثیر ان بر تاخیر گاستریت معده(ورم معده) بعد از خوردن غذاهای نشاسته ای هم نشان داده شده است.

۳- سلامت دستگاه گوارش

اگر سرکه سیب بطور منظم مصرف شود احتمالا به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک می کند. بااین وجود، مطالعات کلینیکی محدود شده ای برای بررسی فواید ای ماده بروی سلامت دستگاه گوارش وجود دارد. اگر قصد مصرف سرکه سیب برای سلامت دستگاه گوارش تان را دارید مشورت کردن با پزشک تان کار خوبی است.

۴- بهبود سیستم ایمنی

مطالعه تحقیقی که در مجله بین المللی ویتامین و مواد مغذی منتشر شد،تحقیق اسید استیک را به خاطر خاصیت ضدمیکروبی ACV عامل بهبود کیفیت سیستم ایمنی دانست.مطالعه دیگری خاصیت ایمونومدولاتوری سرکه سیب را نشان داده است.

۵- سلامت قلب

مطالعه تحقیقی پیشنهاد می دهد که احتمالا سرکه سیب به کاهش خطر بیماری های قلبی و عروقی کمک می کند. مصرف مرتب ACV کاهش کلسترول LDL و تری گلیسیریدرا در سرم نشان داده است.مطالعه ای که در مجله Membrane Biology منتشر شد، می گوید سرکه سیب دارای خاصیت تخریب رادیکال های ازاد و محدودیت پراکسیداسیون لیپیدها می باشد که برای کاهش سطوح چربی سرم لازم است.

۶- سم زدایی

سرکه سیب که برای مصرف پزشکی استفاده می شود می تواند به سم زدایی بدن کمک کند.مصرف منظم ان می تواند ترمیم و تعادل  PHبدن نیز کمک کند.

عوارض جانبی ممکن ACV در زمان شیردهی

سرکه سیب می تواند منجر به عوارض جانبی شود که احتمالا بر شیردهی اثر می گذارد. چند مورد از عوارض جانبی در اینجا وجود دارد:

۱- کاهش سطوح پتاسیم

مصرف بیش از حد ACV با کاهش سطح پتاسیم مرتبط بوده است.اگر برای فشار خون بالا دارویی مصرف می کنید(ادراراور )بعد از مصرف سرکه سیب می تواند سطوح پتاسیم را بدتر کند.

۲- کاهش سطوح قند خون

سرکه سیب به عنوان تنظیم کننده سطوح قند درمیان افراد دیابتی شناخته شده است.با این وجود،شما باید مراقب میزان مصرف ACV باشید چون می تواند اثرمتقابل ممکنی با انسولین داشته باشد.احتمالا این اثر متقابل منجر به نوسانات منفی بر سطوح قند می شود،بنابراین می تواند سلامت و به طور کلی تندرستی تان را تهدید کند.

مزایای سلامتی سرکه سیب در زمان شیردهی

اقدامات احتیاطی در هنگام مصرف سرکه سیب

احتمالا سرکه سیب برای مصرف بی خطر است. با این وجود، برای کاهش هر نوع خطر عوارض جانبی می توانید این موارد زیر را دنبال کنید.

فقط محصولات سرمه سیب ارگانیک، تصفیه شده و پاستوریزه برند قابل اطمینان را خریداری کنید.

سرکه سیب را با اب رقیق کنید،ACV رقیق نشده اسیدی است و می تواند باعث سوزش بافت های دهان و گلو شود. برای رقیق کردن سرکه ۲قاشق غذاخوری سرکه سیب را با ۲۳۷میلی لیتر اب ترکیب کنید.

سرکه سیب را فقط به میزان متعادل مصرف کنید چون مصرف بیش از حد ان می تواند باعث کاهش میزان مواد معدنی شود.

همیشه بعد از مصرف ACV دهان تان را با آب بشویید، حتی اگر سرکه رقیق شده باشد. این کار به شما اطمینان می دهد که PH حفره دهانی حفظ می شود،بنابراین با اسیب مینا دندان ها مقابله می شود.

اگر قصد دارید ACV را به طور موضعی استفاده کنید برای جلوگیری از هر نوع سوزش روی پوست تان فقط  بصورت رقیق شده از ان استفاده کنید.

دستورالعمل های ساده استفاده از سرکه سیب برای مادران شیرده

۱- نوشیدنی عسل و سرکه سیب

این دستورالعمل برای روتین صبح زود شما یک ترکیب عالی می باشد.شیرینی عسل با تندی سرکه یک ترکیب بی نظیر است که بی حالی صبحگاهی تان را کاهش می دهد و به شما نشاط و انرژی برای انجام کارهای طول روزتان را می دهد.

شما به موارد زیر نیاز خواهد داشت:

  • ۲ فنجان اب
  • ۲/۱ قاشق چای خوری عسل ارگانیک
  • ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب
  • ۱ قاشق چای خوری اب لیمو
  • یک ذره فلفل قرمز
  • قالب های یخ
طرز تهیه

اب را داخل لیوان بریزید و مواد را به محلول اضافه کنید.خوب ترکیب کنید.برای طعم دادن به ان قلب های یخ را اضافه کنید.نوشیدنی سم زدای شما اماده است.

راهکار:می توانید یک قاشق چای خوری دانه چیا را به این دستورالعمل اضافه کنید.اگر قصد دارید دانه چیا به ان اضافه کنید پس نوشیدنی را به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه قبل از مصرف داخل یخچال بگذارید.

۲- چای گیاهی با سرکه سیب

این ترکیب خوبی برای رژیم غذایی تان بعد از مصرف غذا یا روتین عصرگاهی تان است.اثرات ارامش بخش چای گیاهی با طعم خوش بو ACV می تواند به شما احساس سرزندگی بعد از یک روز خسته کننده بدهد.

شما نیاز دارید:

  • ۱قاشق غذاخوری سرکه سیب
  • ۲/۱ قاشق چای خوری اب لیمو
  • ۲ یا ۳ قطره عسل
  • ۱ عدد چای کیسه ای سبز
  • یک عدد زنجبیل پوست شده و خرد شده
  • یک ذره دارچین
طریقه اماده سازی

یک فنجان چای کیسه ای سبز را اماده کنید و ان را به مدت ۳تا۴ دقیقه در اب بخیسانید.چای را صاف کنید و باقی مواد را به ان اضافه کنید.قبل از مصرف به خوبی ان را ترکیب کنید.

۳ سالاد با سرکه سیب

این دستورالعمل یک افزودنی با ارزش برای سالادهای شما است.این ماده را روی سالاد سبزیجات یا مرغ تان بریزید و از طعم تند ان لذت ببرید.

شما به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

  • ۴/۱ فنجان سرکه سیب
  • ۱ قاشق چای خوری اب لیمو
  • ۴/۱فنجان روغن زیتون خالص
  • ۱ قاشق چای خوری فلفل قرمز
  • نمک و فلفل برای طعم دار کردن
نحوه اماده سازی

سرکه سیب،فلفل قرمز و اب لیمو را در کاسه کوچکی سریع هم بزنید.به ارامی روغن زیتون را به ترکیب اضافه کنید و خوب ان را هم بزنید.نمک و فلفل را به عنوان چاشنی به سالاد اضافه کنید.همچنین می توانید محتویات را در ظرف بدون هوا نگه دارید و ان را با سالاد سبزیجات خرشده و تازه ترکیب کنید.

مصرف مرتب ACV پاستوریزه به شما کمک خواهد کرد که از مزایای سلامتی ان لذت ببرید.با این وجود،این ماده خوراکی باید با رژیم متعادل و سبک زندگی فعال ترکیب شود که درنهایت به سالم ماندن تان در طولانی مدت کمک خواهد کرد.ایا موردی از مصرف سرکه سیب در زمان شیردهی برای اشتراک گذاری دارید؟اجازه دهید در قسمت نظرات ما از انها مطلع شویم.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *