گوله شدن شير در سينه بعد از زایمان/ چه کنم؟!

دو روزه زایمان کردم سینه هام مثل سنگ سفت شده و شیر تو سینم گوله شده.. چیکار باید بکنم؟

هنگامی که بعد از زایمان سینه ها از شیر پر می شود، می تواند آزاردهنده باشد. یک راه برای جلوگیری از پر شدن دردناک و به اصطلاح عامیانه گوله شدن شیر در سینه، شروع شیردهی بلافاصله بعد از تولد نوزاد است.

راهکارهای مؤثر دیگر برای پیشگیری از گوله شدن شير در سينه، پوشیدن سوتین محکم (نه تنگ) و ماساژ دادن سینه ها قبل از شیر دادن است.

گوله شدن شير در سينه

ماساژ جاری شدن شیر را تسهیل می کند و مقداری از پری سینه خالی می شود. همچنین می توانید بر روی سینه های خود کمپرس گرم بگذارید. (برخی از خانم ها احساس می کنند گذاشتن کیسه ی یخ بهتر است – هر دو را امتحان کرده تا ببینید کدام یک اثر بهتری برایتان دارد.)

 انسداد مجاری شیر نیز علت دیگر گوله شدن شير در سينه است
گاهی بعضی از مجاری شیر در سینه با زایده هایی مسدود می شود. در صورت بروز چنین چیزی، یک غده ی کوچک، سفت و قرمز رنگ درون سینه ی شما شکل می گیرد ممکن است غده ملتهب باشد، ولی معمولا با تب یا درد طاقت فرسا همراه نیست.

بهترین راه برای درمان مجرای مسدود شده ی سینه، خالی کردن کامل آن سینه پس از هر بار شیر دادن است. زمانی که نوزاد بیشتر گرسنه است، با همان سینه شروع کنید.

در صورتی که نوزاد سینه را کاملا خالی نکرد، از یک شیردوش برای همان سمت استفاده کنید تا زمانی که شیر کاملا بیرون بیاید. همچنین، کمپرس گرم بر روی غده و ماساژ دادن با دست مؤثر است. از همه مهمتر آن است که به شیر دادن ادامه دهید.
در صورتی که غده بیش از چند روز باقی مانده با پزشک خود تماس بگیرید تا از عدم ایجاد آبسه اطمینان یابید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *