گوش درد در نوجوانان؛ 15 روش و درمان خانگی موثر برای گوش درد در مواقع اضطراری

گوش درد در نوجوانان؛ ۱۵ روش و درمان خانگی موثر برای گوش درد در مواقع اضطراری

اگرچه گوش درد می تواند آزاردهنده باشد، اما معمولا نشانه هیچ مشکل سلامتی جدی نیست. ممکن است درمان های خانگی با استفاده از ترکیبات طبیعی تسکینی برای این درد فراهم کند. با این حال، هیچ شواهد علمی برای سودمندی این درمان ها در مقایسه با داروهای بدون نسخه وجود ندارد. در این مقاله ما ۱۵ درمان ساده برای امتحان کردن را ارائه خواهیم داد. اگر گوش درد بیشتر از ۲۴ تا ۴۸ ساعت طول کشید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. در صورتی که وجود مشکل زمینه ای باعث بروز این درد شده باشد، آنها می توانند مشکل را بررسی کنند.

۱۵ درمان برای رفع گوش درد

حتی اگر گوش درد قسمتی از مشکلات بزرگتری باشد، ممکن است بتوانید درد را با هر دو روش طبیعی و پزشکی کاهش دهید. در ادامه ۱۵ درمان برای کاهش گوش درد وجود دارد:

۱٫ کیسه یخ

کیسه یخ

یک کیسه یخ یا آب سرد، لیف نمناک را به مدت ۲۰ دقیقه روی گوش نگه دارید. ممکن است این کار درد گوش را بی حس کند و هر نوع التهابی که منجر به این درد شده را کاهش دهد.

۲٫ سیر

سیر یک درمان طبیعی برای گوش درد است که از هزاران سال پیش مورد استفاده قرار گرفته است. آلیسین یک ماده در سیر است که گفته می شود برای مقابله با عفونت های باکتریایی که ممکن است باعث بروز گوش درد شدند، مفید باشد. گفته می شود مصرف سیر خام برای کاهش گوش درد مفید است .با این حال، ممکن است مصرف سیر با آنتی بیوتیک ها تداخل داشته باشد؛ بنابراین صحبت کردن با پزشکتان قبل از مصرف آن، موضوع مهمی است.

۳٫ پدهای گرمایشی

گذاشتن پد گرمایشی یا پارچه گرم  به مدت ۲۰ دقیقه روی گوش تان می تواند موقتا برای تسکین درد مفید باشد. درحالیکه دمای سرد می تواند درد را بی حس و التهاب را کاهش دهد، اما پد گرمایشی می تواند عضلات را آرام و به بهبود گردش خون کمک کند.

۴٫ قطره های گوش

درمان با داروهای بدون نسخه می تواند برای بعضی از افراد موثر باشد، به ویژه برای کسانی که  قبل از آن روش های طبیعی را امتحان کرده اند. داروهای بدون نسخه زیادی وجود دارد اما کسانی که پرده گوش آنها پاره شده یا قبلا جراحی گذاشتن لوله ها در گوش را داشته اند، نباید از آنها استفاده کنند. بعضی از افراد به معاینه شدن توسط پزشک نیاز دارند تا مطمئن شوند درمان طبیعی که انتخاب کرده اند با هر نوع دارویی که در حال حاظر برای آنها تجویز شده تداخلی ایجاد نخواهد کرد.

۵٫ ضد دردها

مسکن هایی مانند ایبوپروفن یا دیگر داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAIDS) می توانند به کنترل گوش درد کمک کنند. با این وجود، این دارو ها نباید برای پوشاندن درد استفاده شوند، مخصوصا اگر گوش درد با مشکلات زمینه ای مرتبط بوده باشد.

۶٫ به حالت صاف خوابیدن

اغلب توصیه می شود که برای کمک به کاهش تجمع فشار در گوش به حالت صاف بخوابید.

۷٫ آدامس جویدن

آدامس جویدن

ممکن است آدامس جویدن  به “گرفتگی” گوش به ویژه در سفرهای هوایی کمک کند. اگر گوش درد شما در طی یا بعد از سفر هوایی یا رفتن به ارتفاعات بالاتر رخ داده است، ممکن است آدامس جویدن برای “گرفتگی” گوش و کاهش فشار مفید باشد.

۸٫ پرت کردن حواس

یکی از بهترین روش ها برای کاهش احساس درد، به ویژه در کودکان پرت کردن حواس آنها از گوش درد است. بازی کردن، تماشای تلویزیون یا ورزش کردن می تواند برای کاهش توجه به گوش درد مفید باشد.

۹٫ ماساژ دادن

یکی از روش های درمان گوش درد ماساژ دادن است که یک روش سلامتی جایگزین می باشد. ماساژور با کار کردن بروی عضلات و استخوان ها به دنبال کاهش درد و دیگر مشکلات سلامتی است. اعتقاد بر این است که ممکن است گوش درد ناشی از ناهمترازی استخوان های بالای گردن باشد. ممکن است ماساژ دادن به برگرداندن این استخوان ها “در یک راستا” کمک کند و برای کاهش گوش درد هم مفید باشد.

۱۰٫ روغن درخت چای

روغن درخت چای کاربردهای زیادی دارد. روزانه ریختن دو قطره روغن گرم شده در گوش می تواند گوش درد را تسکین دهد. با این وجود، قبل از ریختن روغن در گوش مهم است روغن را روی پوست تان امتحان کنید تا مطمئن شوید به آن حساسیتی ندارید. روغن درخت چای باید با روغن زیتون، بادام شیرین یا روغن های حامل دیگری رقیق شود. معمولا برای این کار ۳ تا ۵ قطره را در یک اونس روغن ترکیب می کنند. روغن درخت چای خواص ضد عفونی، ضد قارچی و ضد التهابی دارد.

۱۱٫ روغن زیتون

استفاده از روغن زیتون یک روش قدیمی است، اما فاقد هر نوع تایید شواهد علمی می باشد. با این حال، آکادمی اطفال آمریکا می گوید افزودن چند قطره روغن زیتون گرم شده بی خطر است و می توند تا حدودی برای تسکین گوش درد موثر باشد.

۱۲٫ تمرینات گردن

گاهی اوقات گوش درد می تواند به دلیل فشارهای ماهیچه های اطراف کانال گوش که احتمالا به این ناحیه وارد می شوند،ایجاد شود. اگر دلیل ناراحتی این باشد احتمالا بعضی از ورزش های ساده گردن می تواند این مشکل را رفع کند. برای مثال، به آرامی گردن و سر را بچرخانید و شانه ها را در جهت گوش ها بلند کنید. این حرکت را در طول روز تکرار کنید.

۱۳٫ هیدروژن پراکسید

هیدروژن پراکسید

برای مدت طولانی از هیدروژن پراکسید به عنوان درمان طبیعی گوش درد استفاده شده است. ۵ تا ۱۰ قطره را داخل گوش بریزید، بعد به مدت ۱۰ دقیقه به پهلو دراز بکشید طوری که گوشی که درد می کند رو به بالا باشد. سپس آن را روی سینک خالی کنید و با آب سرد بشویید. نگران حباب ها نباشید، این حباب ها می توانند به خارج شدن موم از کانال گوش کمک کند.

۱۴٫ زنجبیل

زنجبیل به عنوان ماده ای با خاصیت طبیعی ضد التهاب در نظر گرفته می شود. مالیدن آب زنجبیل (زنجبیل خرد شده در روغن زیتون گرم شده و صاف شده) در اطراف گوش خارجی (قسمت بیرونی گوش) می تواند درد را تسکین دهد. زنجبیل خاصیت ضد التهابی دارد. زنجبیل را مستقیما در گوش خود قرار ندهید.

۱۵٫ سشوار

بعد از حمام، سشوار را روی حالت گرمای کم تنظیم کنید و آن را با فاصله از گوش خود نگه دارید. این کار را بیشتر از ۵ دقیقه ادامه ندهید. مراقب باشید گوش تان را نسوزانید. اگر گوش درد بیشتر از ۲۴ تا ۴۸ ساعت ادامه داشت، دریافت مراقبت های پزشکی مهم است.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *