کیسه کشیدن پوست صورت

کیسه کشیدن پوست صورت ضرر دارد؟!

کيسه کشيدن پوست تمام سلول هاي جمع شده از روي پوست را از بين مي برد و باعث کاهش عرق بدن مي شود. وقتي روي پوست کيسه کشيده مي شود، اکسيژن رساني به پوست راحت تر صورت مي گيرد و در نتيجه پوست سالم تر و شفاف تر مي شود. کيسه چرک و استفاده حداقل يکبار از سفيدآب در طول هفته باعث مي شود. تمام آلودگي ها از روي پوست از بين برود و متخصصان بهداشت توصيه مي کنند حتما پوست خود را پس از کيسه کشيدن زير آب يخ قرار دهيد، زيرا عمل ليفتينگ طبيعي (کشیده شدن پوست) به صورت خود به خود برايتان انجام مي شود.

کیسه کشیدن پوست صورت

از کیسه یا لیف‌های زبر در شستشوی پوست صورت استفاده نکنید چرا که باعث تحریک پوست صورت، حساس شدن و آزرده شدن و آسیب پوست و ایجاد لک در پوست صورت می‌شود. بهترین کیسه‏‌ها، کیسه‏‌هاى پشمی است. باید توجه داشت که به هیچ وجه نباید از لیف‌های زبر و یا کیسه در شستشوی پوست صورت استفاده شود چرا که تحریک پوست باعث آزرده شدن و آسیب پوست و ایجاد لک در پوست می‌شود.

مطلب پیشنهادی: شستن صورت با آب برنج: آماده سازی، تهیه و نحوه استفاده از آب برنج برای شست و شوی پوست

کیسه کشیدن برای پوست صورت

شستن همراه با فشار شدید و به صورت سایشی می تواند عاملی برای تحریک پوست و همچنین در صورت وجود جوش بر روی صورت، سبب تشدید آن شود و همچنین باید این نکته را در نظر داشته باشید که عاملی که باعث بوجود آمدن آکنه، سطح پایین سطح بهداشت فردی نیست.

پزشکان متخصص پوست و زیبایی توصیه کرده اند که از لیف زدن صورت خودداری کنید، زیراکه بهتر است پوست صورت مرطوب نگه داشته شود و نباید لایه های محافظ پوست را با شستشوی شدید از بین برد  صورتتان را لیف نزنید، لیف زدن پوست، باعث تحریک و التهاب بیشتر آن می‌شود!

عموم مردم به کیسه شدن بدن بسیار اعتقاد دارند این کار باعث می شود تا پوست مرده کنده شود جریان خون بهتر عمل می کند و در نتیجه رنگ بهتری به پوست می دهد. بدن دائماً در حال دوباره سازی سلول هایش می باشد و هر وقت که ما جریان خون آن را بهتر کنیم در واقع به جایگزینی پوست تازه کمک کرده ایم.

شاید فکر کنید استفاده روزانه لیف و مصرف مواد لایه‌بردار و شامپوهای لایه‌بردار برای پاک‌سازی و سلامت پوست‌تان مفید است. اما اصلاً اینطور نیست.  شست‌وشوی زیاد و پاکسازی دائمی باعث می‌شود پوست‌تان حساس‌تر شود و به همین ترتیب آلودگی‌ها و باکتری‌ها را بیشتر جذب کند. هر چند روز یک بار از لیف استفاده کنید. لایه‌برداری هر روزه برای پوست‌های خشک نیز بسیار آسیب رسان است و باعث ایجاد حساسیت و خشکی بیشتر پوست می‌شود. یک بار لایه‌برداری پوست در هفته کافی است پس لازم نیست هر روز لیف بزنید.

 

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *