کوچک شدن بیضه/ عوارض امپول تستوسترون و قرص دیانابول برای بدنسازی

پسری ۳۵ ساله هستم طی ۵ سال اخیر بیضه هایم بمرور خیلی خیلی کوچک شده اند …

سلام
متاسفانه با بی اطلاعی به مدت دو ماه امپول تستوسترون و قرص دیانابول در باشگاه بدنسازی استفاده کردم به شدت بیضه هایم کوچک شده است ازمایش دادم ازمایش منی نرمال بود و میزان تستسترون ۵۵۰ بود ولی میزان lh و fsh با اینکه در محدوده نرمال بود اما کاملا لب مرز بود یعنی در مقیاس حدود ۱ تا ۱۴ یک و یک دهم بودند حدودا. به همین دلیل دکتر اورولوژیست با توجه به نرمال بودن کاری برایم نکرد میخواستم بدانم با توجه به اینکه کاملا لب مرز بود ایا به دکتر دیگری مراجعه کنم؟ با اینکه عملکرد عادی دارد اما اندازه بسیار کوچک بیضه هایم مرا بسیار افسرده کرده. در ضمن حدود ۱۰ ماه از مصرف تستوسترون گذشته . همچنین من به علت ضعف عضلانی شدید با مشورت پزشک میخواهم از هورمون رشد سوماتروپین استفاده کنم ایا بر روی بیضه هایم ضرر دارد ؟

استفاده از داروی ذکر شده قطعاً نادرست بوده است. ولی نباید برای کم کردن اثرات مضر آن از داروی دیگری استفاده کرد و فقط لازم است مدتی صبر کنید. احتمال آنکه با گذر زمان شرایط به سمت بهبود متمایل شود، زیاد است.

سلام
-پسری ۳۵ ساله هستم طی ۵ سال اخیر بیضه هایم بمرور خیلی خیلی کوچک شده اند و از این موضوع رنج می برم.آزمایشات هورمونی و خونی همگی نرمال بودند و معاینه شدم واریکوسل نداشتم.نعوظ نیز دارم ولی دفعات آن کم شده.خواهش میکنم اگر راه درمان یا دارویی برای بازگشت و بزرگ شدن مجدد بیضه ها است مرا راهنمایی کنید.

کوچک شدن بیضه­ ها به علت کم شدن بافت­ های موجود در آن است (خصوصاً لوله­ های اسپرم ­ساز) در این شرایط ارزیابی جامعی برای بررسی علل مختلف احتمالی ذخیل در این فرآیند ضرورت دارد تا اصلاحات لازم انجام شود. در صورتیکه کوچک شدن بیضه­­ ها ایجاد شده و مداومت یابد، احتمال اصلاح آن از بین می­رود.

پاسخ توسط پزشکان مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا

برای دیدن همه پرسشها لطفاً کلیک کنید…

برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید…

اشتراک‌گذاری
3 نظر
  1. سلام.من ۹ماه پیش ی دوره استروییدی ب مدت ۲ماه استفاده کردم.یک ماه بعد از آخرین تزریق ۲عدد آمپول اچ سی جی ۵۰۰۰ زدم.۳ماه پیش ۳عدد تست انانتات ۱۰۰میلی گرم استفاده کردم اما ادامه ندادم.۱ماه بعد بخاطر کاهش میل جنسی ۱عدد اچ سی جی استفاده کردم و تست اسپرم دادم ک مورفولوژی ۱٫۷،اسپرم کامل عملکردی ۲٫۱،PR چهار درصد،cunt_7.9 و تعداد کل اسپرم هم ۵۵میلیون بود.بخاطر کاهش شدید میل جنسی و کاهش خفیف سایز بیضه مخصوصا بیضه چپ ۲عدد اچ سی جی(طبق گفته مربی نما)استفاده کردم اما تغییری جز کاهش سایز بیضه و میل جنسی حاصل نشد.ب دکتر اورولوژی مراجعه کردم بعد از معاینه پنتوکسی فیلین و ویتامینe تجویز کردن.دو سه روزی هم هست تو بیضه هام احساس درد دارم ک گفتن چیز مهمی نیست.حالا سوالم اینه ک من باید چیکار کنم.با همین دارو مشکلاتم حل میشه؟آتروفی بیضه ها درمان میشه باهاش؟درد بیضه هام ربطی ب این موارد نداره؟ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. پاسخ از دکتر آذرآبادی ارولوژیست: سلام، شما باید یک بررسی کامل و معاینه شوید. آتروفی بیضه ممکنه کمی بهتر بشه. درد ارتباطی به داروها ندارد.

  2. مصرف قرص دیانابول به مقدار کم خوبه یا نه؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *