توده لوبوله چیست؟، توده واسکولاریته

توده هیپواکو در سینه | آیا توده هیپواکو خطرناک است؟

سلام
در سونوگرافی که انجام دادم در سینه راستم یک توده هیپواکو با حدود مشخص به اندازه ۹*۵ mmدر ساعت۹ دیده شده است.و یک فولیکول به قطر ۲۱mm در تخمدان چپ. آیا با توجه به سابقه خانوادگی امکان سرطانی بودن آن هست؟ در ضمن ۳۶ سال دارم و ۱ فرزند دارم.

پاسخ:

در توده با حدود مشخص و به این اندازه احتمال بدخیمی خیلی نادر است در هر حال اگر سابقه خانوادگی دارید سونوگرافی سریال می ­تواند کمک­ کننده باشد.

سوال در مورد توده هیپواکو در سینه

من دختری ۲۵ ساله و مجردم حدود یک سال پیش متوجه وجود یک توده در سینه چپم شدم. چند روز پیش که سونوگرافی رفتم مشخص شد که یک نودل هیپواکو به ابعاد ۱۵*۵*۶ در سینه ام وجود دارد. به نظرتون مشکل خاصی وجود دارد. خیلی نگرانم برام مشخص کنین که این توده سرطانیه یا نه؟؟؟؟؟

در سن شما و اندازه توده فوق و مشخصات ذکر شده احتمال بدخیمی بسیار نادر است، سونوگرافی سریال کمک­ کننده است.

پاسخ توسط پزشکان مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا

لنف نود هیپواکو چیست؟

توده هایپواکو توده ایست که عمدتا بی خطر است و این توده به دلایل مختلف می تواند در هر قسمتی از بدن تشکیل شود. توده هایپواکو ممکن است رشد غیر طبیعی داشته باشد و به حالتی خوش خیم بدل شود که به سایر نقاط بدن کاری ندارد و یا اینکه حالت بدخیم به خود بگیرد و دیگر اعضای بدن را مورد حمله خود قرار دهد.

توده هيپواكو در سينه

دومین علت مرگ و میر زنان ناشی از سرطان، سرطان سینه میباشد. از این جهت توصیه می شود زنان بطور منظم بررسی های سینه و غربالگری  را انجام دهند.  اما خوشبختانه بیشتر رشد ها در سینه بصورت خوش خیم هستند. و درصد زیادی از توده های شکل گرفته در سینه زنان به شکل هایپواکو هستند. به دلیل شباهت های زیاد ممکن است همانند سرطان باشند دلایل ایجاد توده های هایپواکو را در زیر بیان کرده ایم.

متاپلازی آپوکرین
نکروز چربی
فیبروآدنوم
تغییر فیبروکیستیک
فیبروماتوز یا تومور دمیوئید
تومور سلولی گرانول
مايوفيبروبلاستوما
هیپرپلازی استرومای پوسیدوآنژیوماتوز
اسکار رادیال
اسکلروز آدنوز
ضایعات سلول های اسپیندل
آدنوم لوله ای

دلایل دیگر ایجاد توده های خوش خیم در سینه زنان که در اثر عفونت، ترومت و شرایط التهابی ایجاد میشود:

آبسه
رباط کوپر
ماستیت
ماستیت گرانولوماتوز
انفارکتوس سینه یا کلسیفیکاسیون
ماستوپاتی دیابتی
زخم فیبروتیک
سارکوئیدوز
سیلیکون تزریق شده

اما نمونه های توده بدخیم سینه 

کارسینوم مجرای تهاجمی
کارسینوم لوبولار مهاجم
سرطان التهابی سینه

لازم به توضیح است که توده هیپواکو در ستیر اعضای بدن مانند کبد، گلیه، رحم، معده، بیضه ها، تخمدانها، روده، غده تیروئید، پوست نیز ایجاد شود.

آیا توده هیپواکو خطرناک است؟

درمان توده هیپواکو به چه صورت است؟

انتظار

صبر کردن یکی از روش های درمانی توده هیپواکو است. پزشکان در این روش از بیمار خود می خواهند منتظر چگونگی عملکرد توده باشد. احتمال کوچک شدن و از بین رفتن این توده بصورت خود به خود وجود دارد.

عمل جراحی

در صورت رشد توده خوش خیم هایپواکو در سینه می تواند باعث ایجاد درد، انسداد شود. در این صورت پزشکان ترجیح می دهند با استفاده از عمل جراحی لاپروسکوپی یا آندوسکوپی که لازمه ان ایجاد چند برش کوچک و در کاهی از مواقع حتی نیاز به برش هم ندارد، اقدام به برداشتن توده بکنند.

تخریب

پزشکان برای کوچک کردن توده از جریان الکتریکی استفاده می کنند.

 

برای دیدن همه پرسشها لطفاً کلیک کنید…

برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید…

 

اشتراک‌گذاری
593 نظر
  1. سلام
    من زنی۴۸ ساله و متاهل هستم چند روز پیش که سونوگرافی رفتم مشخص شد که یک توده هیپواکو لوبوله به ابعاد ۸٫۷*۱۴ و به فاصله ۱۲mm از سطح پوست در ساعت ۱۰-۹ در سینه چپ رویت شد
    خیلی نگرانم میشه لطف کنید بگید این توده سرطانیه یا نه؟؟

  2. سلام
    من زنی۴۹ ساله هستم چند روز پیش که سونوگرافی رفتم مشخص شد که یک توده در سمت چپ به ابعاد ۵*۱۰ (stable) دیده شده خیلی نگران شدم میخواستم ببینم این توده سرطانی هست؟

    1. سلام من نگاره هستم ضایعه هیپو اکو سالید با حدود ۲۵در۲۱ میلی و۳۷در۲۱ و۱۰در۱۱ میلی متر در ساعت ۱۰ و۱۱ در سینه ام دیده شده است لطفا راهنمایی ام کنید.

    2. سلام من نگاره هستم ضایعه هیپو اکو سالید با حدود ۲۵در۲۱ میلی و۳۷در۲۱ و۱۰در۱۱ میلی متر در ساعت ۱۰ و۱۱ در سینه ام دیده شده است لطفا راهنمایی ام کنید.

      1. سلام باید به متخصص جراح پستان مراجعه کنید تا در صورت لزوم ام ار ای درخواست شود.

  3. ممکنه کیست باشه سارینا جان یا یک توده خوش خیم. به دلت بد راه نده.

  4. سلام
    خواستم ببينم توده ي هيپواكو با بردر واضح و لبوله قابل درمان است يا ن؟

  5. بيماري فيبروکيستيک پستان:
    اين بيماري که در واقع حاصل تغييرات طبيعي پستان‌ ها در پاسخ به هورمون‌ ها است، موجب نگراني بسياري از بانوان به خصوص در سنين ۳۵ تا ۵۵ سالگي مي ‌شود، اما همان‌ طور که گفته شد اين تغييرات، طبيعي بوده و در واقع بيماري نيست.
    اين تغييرات در ۱۰ درصد خانم ‌ها ديده مي ‌شود و مي ‌تواند سابقه ي اين بيماري در بستگان نزديک وجود داشته باشد.
    علائم آن به صورت دردهاي دوره ‌اي پستان‌ ها به خصوص نزديک به شروع عادت ماهانه همراه با احساس بزرگ شدن پستان‌ ها همراه است.
    اين بيماري مي ‌تواند بدون درد بوده و تنها در معاينه با احساس توده‌ هاي متعدد پستاني تشخيص داده مي ‌شوند، در سونوگرافي به صورت کيست‌ هاي متعدد و دو طرفه ‌پستان ديده مي ‌شوند.
    در برخي بيماران ترشحات زرد مايل به سبز يا بي ‌رنگ از نوک ‌پستان‌ ها ديده مي ‌شود.
    اندازه ي اين کيست‌ ها کمتر از ۳ سانتي متر بوده و اغلب در اندازه ‌هاي ۲ تا ۱۰ ميلي‌ متر وجود دارند.
    اين کيست‌ ها هر چند وقت از بين رفته و کيست ‌هاي جديد تشکيل مي ‌شوند.
    بر خلاف تصور عمومي، اين کيست‌ ها بسيار به ندرت منجر به سرطان پستان مي ‌شوند.
    درمان خاص و مطمئني براي اين بيماري پيدا نشده است، ولي توصيه مي ‌شود رژيم ‌هاي غذايي خاص رعايت شود، يعني از خوردن مواد کافئين‌ دار مثل قهوه و شکلات و کولاها و همين ‌طور چاي پرهيز شود. از مصرف ادويه ‌جات و غذاهاي چرب و پنير هم پرهيز شود تا از بزرگ شدن کيست ‌ها و دردهاي همراه با آن جلوگيري شود.
    در کنار توصيه ‌هاي فوق داروهاي مختلفي، مثل ويتامين اي، دانازول و روغن گل ‌پامچال براي درمان آزمايش شده‌ اند.
    در مورد پيگيري و مراقبت‌ هاي لازم در اين بيماران، معاينه ماهانه پستان ‌ها توسط بيمار و معاينه توسط پزشک در کنار سونوگرافي يا ماموگرافي سالانه(جهت بررسي تغييرات سايز ناگهاني کيست ‌ها) توصيه مي‌ شود.
    ::::::::::::::::::فيبروآدنوما:::::::::::::::
    از بيماري ‌هاي ديگر پستان فيبروآدنوما است که مخصوص سنين پايين ‌تر ۱۵ تا ۳۵ سال است. اغلب به صورت يک توده ي نرم و متحرک، لمس مي ‌شود، اما مي ‌تواند متعدد هم باشد که در سنين پايين(۲۵ سالگي) يافت مي ‌شوند.
    اين توده‌ ها دردناک نيستند و معمولا از ۳ سانتيمتر بزرگ ‌تر نمي ‌شوند(اما انواعي هم وجود دارد که بسيار بزرگ مي‌ شوند).
    اين ها اغلب خود به خود بهبود مي ‌يابند و نياز به درمان ندارند و تنها جهت تشخيص سرطان‌ هاي احتمالي سينه(که تنها در ۴ درصد موارد چنين است) معاينه و سونوگرافي سالانه ي آن لازم است.
    در موارد خاص نمونه ‌برداري از اين توده ‌ها لازم مي ‌شود.

  6. با سلام، من سونوگرافی کردم فيبرو آ دنوما هيپواکو تو سینه چپ ام مشاهده شد دکتر سونوگرافی میکرد گفت مشکلی نیست عادی ولی خودم یکم ترسیدم خواهش می کنم راهنماييم کنيد

  7. توده خوش خیمی هست که دکتر گفته چیزی نیست سارا خانوم … نگران نباش

  8. من ۳۷ سال سن دارم .ودارای دو فرزند هستم.درسونوگرافی انجام شده تصویر توده هایپر اکو سالید بیضوی شکل به ابعاد تقریبیmm 6*9 واجد جزکیستیک mm2واجد حدود منظم ومشخص درساعت ۳-۲ سینه چپ مشهود است. لطف کنید جواب دهید آیا خطر دارد یا نه وتوضیح دهید؟

  9. بیشتر توده هایی که در سینه احساس می شود سرطانی نیست و ممکن است توده چربی باشد که با قرص یا جراحی کوچک درمان می شود.

  10. سلام ..من ۲۸سالمه سینه هام حساسیت و خارش و درد شدیدی دارن با سونگرافی معلوم شد سینه راستم هیپواکوئیک ۳*۵ ب ساعت ۹ که میتواند خوشیم باشد هست ..خیلی نگرانم اینکه نوشته میتواند خوش خیم باشد یعنی احتمالش زیاده سرطانی باشه؟ ب کدام دکتر مراجعه کنم ؟

  11. سمیرا خانوم باید به متخصص و جراح بیماری‌های پستان مراجعه کنید.كیست‌ها توده‌هایی با دیواره ظریف و حاوی مایع هستند، درست مانند یك توپ پینگ پنگ كه از آب پر شده باشد. این كیست‌ها در هر جای بدن از جمله سینه می‌توانند ایجاد شوند و بسیار شایع هستند طوری که تعداد زیادی از خانم‌ها ممکن است یک یا چند کیست در یک یا هر دو سینه خود داشته باشند. کیست‌ها علت خاصی ندارند اما به نظر می‌رسد که با وضعیت هورمونی فرد در ارتباط باشند، با این حال وجود کیست لزوما به معنای اختلال هورمونی در یک خانم نیست. خوشبختانه كیست‌ها در اغلب موارد خوش خیم هستند و مشكلی برای بیمار ایجاد نمی‌كنند. برای درمان آنها اگر با درد همراه باشد می‌توان از داروهای خوراکی استفاده كرد. اگر کیست بزرگ باشد یا پزشک تشخیص دقیق تر را لازم بداند، اقدام به تخلیه آن با سوزن ظریف خواهد کرد که کار بسیار راحت و بدون دردی است و به صورت سرپايی انجام می‌شود. اگر كیست‌های كوچك مشكوك باشند می‌توان آنها را با هدایت سونوگرافی تخلیه كرد و نمونه را براي بررسی سلولی به آزمایشگاه فرستاد. در اغلب موارد اقدامات فوق برای درمان کیست کافی است اما به ندرت عمل جراحی نیز لازم می‌شود؛ برای مثال درکیست‌هایی که مایع داخل آنها خونی باشد یا در کنار آنها توده‌ای دیگر نیز مشاهده شود یا اگر پس از چند بار تخلیه و به فاصله‏ كوتاه از زمان تخلیه کیست عود كند یا اگر قسمتی از آنها سفت یا توپر باشد یا اگر مشكوك به بدخیمی باشند، نیاز به جراحی وجود دارد.

  12. سلام من توي سينه ي راستم چند توده دارم كه در سونو مشخص شد ساليد هيپواكو هست آيا اين توده بي خطر هست يا سرطاني من ٣٠ساله هستم

  13. سلام من یک توده سالید و هیپواکو با حدود ماکرولوبوله به ابعاد هجده در هفت میلیمتردرساعت ۱ پستان راست دارم ۲۱سالمه ایا خطرناکه کممک کنید

  14. سلام مادرم سونوداده جواب سونو این جور نوشته شده.درساعت۲پستان توده هترواکو درعمق ۱۳میلیمتری از سطح پوست ودرفاصله ۳سانتیمتری از نیپل با مارژین مشخص ومختصر لوبوله به ابعاد ۱۶×۸میلیمتر رویت میشود مادرم حدود ۴۵ سال دارد از پستان نمنه برداری هم شده اما هنوز جوابش نیامده به نظر شما ایا این توده خوش خیم است یا نه ؟خیلی نگران هستم .

  15. کیستهای سینه معمولا خوش خیم هستند و توده چربی اند نه توده سرطانی.

  16. سونوگرافی سینه دادم،جوابش این بود:در پستان راست تصویر توده هیپواکو با حدود مشخص و ماکرولوبوله به دیامتر mm10*9 در ساعت۹
    با توجه به سابقه سرطان در خانوادم آیا لازمه نمونه برداری کنم؟یا تکرار کنم سونوگرافی رو
    سینه
    در سینه چپم هم کیست ساده ۴mmدر ساعت۷رؤیت میشود
    ۳۱سالمه.تشکر

  17. باسلام من چند روز پیش سونوگرافی دادم در سینه سمت راستم هیپو ندول به اندازه ۶×۸ به ساعت ۱۰مشاهده شد. ایا این خطرنا ک هست لطفا راهنمایی کنید.

  18. نترسيد! يافتن توده در پستان به تنهايي دليلي بر وجود سرطان پستان نيست. توده شما مي‌تواند يكي از بيماري‌هاي خوش‌خيم پستان باشد كه انفاقا خيلي هم شايعند. اما به هر حال براي اينكه خيالتان راحت شود، بهتر است به پزشك مراجعه كنيد. برخي از توده‌‌هاي خوش‌خيم و شايع پستان، اينها هستند:
    )۱ تغييرات فيبروكيستيك: بيش از نيمي از زنان دچار اين حالت هستند. علايم و نشانه‌هاي آن عبارتند از: درد و افزايش توده‌هاي پستان (اغلب دوطرفه) كه هر ماه با نزديك شدن به زمان خونريزي ماهانه تشديد مي‌شود و بعد از خونريزي، علايم فروكش مي‌كند. اين مشكل در زنان سنين ۳۰ تا ۵۰ سال بيشترين شيوع را دارد. تكثير سلول‌ها در غدد پستان و رشد بيش از حد فيبرها در بافت نگهدارنده پستان، موجب اين تغييرات مي‌شود.
    درمان تغييرات فيبروكيستيك عبارت است از تغيير نحوه زندگي و مصرف دارو. بعضي تحقيقات نشان مي‌دهد كه اين بيماري با مصرف كافئين كه موجب احتباس آب مي‌شود، ارتباط دارد. بنابراين ممكن است پزشكتان به شما توصيه كند مصرف محصولات كافئين‌دار مثل شكلات، قهوه، چاي و بقيه نوشابه‌ها را قطع كنيد.
    مراقبت‌هاي شخصي شامل پوشيدن سينه‌بند مناسب و مصرف مسكن‌ها مثل استامينوفن و ايبوپروفن نيز مي‌تواند موثر باشد. البته داروهاي ديگري هم وجود دارد كه در موارد شديد و تنها با تجويز پزشك مي‌توان از آن استفاده كرد.
    )۲ كيست‌ها: كيسه‌هاي پر از مايعي هستند كه از مجاري متسع به‌وجود مي‌آيند. توده‌هاي كيستيك ممكن است به خودي خود رفع شوند. البته با معاينه باليني نمي‌توان به‌طور قطعي كيست را تشخيص داد و بايد مايع كيست كشيده شده و بررسي شود. اگر بعد از اينكه پزشك مايع كيست را تخليه كرد، توده شما ناپديد شد و بعد از ۶ هفته عود نكرد، احتمالا شما به درمان ديگري نياز نخواهيد داشت.
    )۳ فيبرآدنوما: فيبرآدنوم‌ها توده‌هاي گرد، سفت و لاستيكي، خوش‌خيم هستند كه از رشد بيش از حد بافت غددي و همبند ناشي مي‌شوند. فيبرآدنوم‌ها معمولا بدون درد هستند و ممكن است با فشار دادن كمي حركت كنند. اين توده‌ها به تغييرات هورموني پاسخ مي‌دهند، به‌طوري كه‌ در طي حاملگي بزرگ شده و بعد از يائسگي چروك مي‌شوند. زنان در هر سني ممكن است به آن دچار شوند، اما شايع‌ترين سن، معمولا سنين زير ۲۰ تا ۳۰ سال است. فيبرآدنوم ممكن است خودبه‌خود ناپديد شود. اما اگر نشود، يا بزرگ‌تر شود يا اگر شما درباره وجود آن مضطرب باشيد، پزشكتان برداشت جراحي آن را توصيه خواهد كرد.
    )۴ ماستيت: عفونت بافت پستان است كه اغلب به وسيله باكتري‌هايي كه طي شيردهي وارد پستان مي‌شوند، ايجاد مي‌شود. درد، قرمزي و تورم و گرمي از علائم اصلي ماستيت هستند. درمان حالت خفيف اين بيماري تجويز آنتي‌بيوتيك‌هاست. با اين وجود، اگر آنتي‌بيوتيك‌ها عفونت را برطرف نكند، يا اگر بيماري تشديد شود و آبسه ايجاد كند، ممكن است نياز به جراحي و تخليه آبسه باشد

  19. سلام خسته نباشید من ۱۸ سالمه و تو سونوگرافی که انجام دادم ی توده هایپواکو به ابعاد۱۹*۸ میلی متر با حاشیه مختصری لوبوله در ربع فوقانی داخلی سینه راستم دیده شده،،،و بهم توصیه شده پاتولوژی رو انجام بدم،،،آیا این توده خطرناکه یا نه؟؟؟

  20. سلام من ٢٥ سالمه سونوگرافي انجام دادم توده هايپو به ابعاد ١٥*٣٠ با واسكولاريتي با نماي bengin ديده شده ام ار اي توصيه شده اين توده خطرناكه؟؟

  21. سلام مادر من چند وقت پیش سونو دادن و پزشک گفتن کیست هست بعد ی مدت دوباره رفتن سونو که دکتر گفتن بزرگتر شده و هیپواکو هستش بخدا دارم میمیرم از نگرانی راهنمایی کنید؟؟؟؟

  22. کیستها معمولاً خوش خیم هستند و توده ی چربی اند .

  23. سلام من۲۷ سال دارم حدود دوسال ماستیت پستان داشتم و تحت درمان آنتی بیوتیک بودم و بعد جراحی شدم مقداری از پستانم برداشته شد و بهتر که نشدم بدتر شدم و کیستها به ۱۳ عدد رسیدند که دگزامتازون و مترکس به مدت ۹ ماه مصرف کردم تغییر ایجاد نشد در پی مهاجرتی که داشتم درمانم متوقف شده الان تو سونوگرافیم اومده علاوه بر سه کیست ،میعان بینائی هیپواکوئیک (البته این ترجمه ای هست که از متن ترکی کردم) وجود دارد این یعنی چی دقیقا ، ممنون میشم راهنمایی کنید

  24. سلام میشه راجع به توده هیپو اکو توضیحاتی بدین؟؟؟ هیچ جا توضیحی نمیدن راجع بهش

  25. سلام
    وقت بخیر
    یه سوال داشتم،مادربزرگ مادری من سرطان پستان داشت،من پارسال که ۲۱ سالم بود یه فیبروآدنوم از سینه سمت چپم که سایزش خیلی بزرگ شده بود عمل کردم و درآوردم طبق روال قرار شد بعد از یک سال دوباره سونو بگیرم و ببرم پیش پزشکم رفتم سونو که گفتن دوتا توده دیگه هم دارم تو هر دو سینم و اسمشون هیپواکو هست.
    این چه نوع توده ای هست؟
    در بررسی سونو گرافیک با پروب:
    ضخامت پوست و نسج زیر جلد نرمال است.
    پترن فیبروگلاندولار در دو طرف نرمال می باشد.
    در ساعت ۴ پستان چپ به فاصله ۵cm از نیپل در عمق ۹mm از سطح پوست تویر یک توده هیپواکو با حدود شارپ به ابعاد ۶*۱۳ mm مشاهده می شود. BIRADS=3
    توده ی دیگری به نمای مشابه ، در ساعت ۸ پستان راست به فاصله ۸cm از نیپل در عمق ۶mm از سطح پوست به ابعاد mm 28*10 دیده می شود.
    قطر داکتها نرمال می باشد.
    در نواحی آگزیلاری نکته پاتولوژیک مشاهده نگردید.
    این جواب سونوم هست.
    سپاس گزارم

    1. سلام جای نگرانی نیست منظور فیبروادنوم یا فیبروکیستیک می باشد.

  26. باعرض سلام خسته نباشیدضایعه کیستیک، هیپواکو باحدود ۱۲*۶ میلیمتر درفاصله ۸ سانتیمتر نیپل راست مشاهده میشود (۳۶ساله)لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام احتمالا فیبرو کیستیک میباشد جای نگرانی نیست.

  27. سلام خسته نباشید درساعت ۸و پریفرال پستان راست یک ضایعه هترواکو بامارزین نامنظم نکروز سنترال و حاوی واسکولاریته به ابعاد ۱۵*۱۲ دیده شود birads=,5b بیوپسی از ضایعه جهت رد malignancy
    صخامت پوست طبیعی است.درنواحی آگزیلاری دوطرف لنفادنوپاتی دیده نش

    1. سلام ممنون. باید از ضایعه نمونه برداری انجام شود.

  28. باسلام وخسته نباشیدتخمدان راست با ابعاد۳۱*۱۸ میلیمتر حاوی چند فولیکول باقطر حداکثر ۱۷ میلیمتر مشاهده شد لطفا راهنمایی فرمایید مرسی

    1. سلام ممنون. شما ذکر نکرده اید که روز چندم سیکل قاعدگی فولیکول ۱۷ داشته اید.

  29. سلام دختری ۲۶ ساله هستم به کیست دیامتر ۲/۵mm درساعت ۱ در سینه راستم مبتلام و تغییرات فیبروکیستیک خفیف در پستان راستم مشاهده شده و ضایعه هیپواکو وراند و با ابعاد ۱۱*۷/۵mm در ساعت ۱۱ در پستان چپ مشاهده شده. بافت فیبروگلاندولار هر دو پستان نرمال و پوست و نسج زیر جلدی نمای نرمال می باشد.
    لنف نود به دیامتر ۱۷mm و با ضخانت کورتکس نرمال در اگزیلای راستم‌ مشاهده شده و لنف نود به دیامتر۱۱mm و با ضخامت کورتکس ۳mm در اگزیلای چپ مشاهده شده
    سنوگرافی جدیدم اینارو نشون داده خواستم بدونم اینا خطری دارن؟ ممکنه سرطانی باشه؟ و آیا باید ماموگرافی و بیوسی انجام بدم یانه؟امروزم میخوام برم‌ پیش جراح ممنون میشم‌از نگرانی درم بیارید.

    1. سلام خیر نیازی به ماموگرافی و بیوپسی نمیباشد توده های فیبرو کیستیک توده های خوش خیم پستان هستند که با مصرف دارو برطرف میشوند نگران نباشید.

  30. سلام خواهش میکنم جواب منو بدین خیلی خیلی نگرانم ، جواب سونوگرافی من بدین شرح است :
    در ساعت ۳ برست سمت چپ تصویر یک ضایعه هیپواکو به سایز ۸*۱۱ mm و دیگری به سایز ۶*۷ mm بنفع فیبروادنوم مشهود است .
    خواهش می کنم بهم حواب بدین

    1. سلام نگران نباشید فیبرو ادنوم جزء کیست های خوش خیم پستان میباشد.

  31. تو سونگرافی اینو نوشته
    تصویر یک ضایعه هایپو اکو با حدود محو به سایز ۸*۶٫۶ در قسمت فوقانی و خلق بیضه چپ رویت گردید. و یک کیست به سایز ۲٫۶ میلی مجاور ضایعه ذکر شده و چسبیده به آن در قسمت فوقانی بیضه چپ مشهور است
    لطفا راهنمایی کنید احتمال سرطان بودن آن است

    1. خیر نمیشود گفت که احتمال سرطان وجود دارد احتمال دارد یه کیست خوش خیم باشد نگران نباشیدبهتر است جواب سونو ی خود را نزد متخصص ارولوژی ببرید.

  32. سلام
    من امروز سونو دادم جوابش این بود
    در ساعت۱۱یک توده سالید هیپواکوی well-defind به دیامتر های تقریبی ۱۰*۵mm با نمای benign در درجه اول فیبروادنوما خیلی نگرانم لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام نگران نباشید فیبروادنوم جزء کیستهای خوش خیم پستان میباشد پس استرس نداشته باشید.

  33. با سلام وخسته نباشيد،من سونوگرافي دادم نشان داده توده اي ساليد هيپواكوئيك با حدود مشخص به ابعاد٩*٤/٥ميلي متر در ساعت ١٢در پستان راست ديدهمي شود،لطفا من را راهنمايي كنيد خيلي نگران هستم.با تشكر

    1. سلام ممنون. نگران نباشید ممکنه فیبروکیستیک یا فیبروادنوم باشد که جزء کیست های خوش خیم پستان میباشند بهتره جواب سونوی خود را نزد پزشک معالج خود ببرید.

  34. سلام. خواهش میکنم این جمله سونوگرافی را برای من توضیح دهید؟
    “تصویر لنف نود هیپواکوا با هایلوم اکوژن به ابعاد ۳۰*۱۵*۱۲ در قسمت تحتانی اگزیلاری راست مشاهده میشود”
    پزشک جراح با لمس و معاینه متوجه هیچ توده ای نشد و فعلا داروی متروماکس و سفیکسیم داده تا یک ماه دیگه مراجعه کنم.
    ممنونم.

    1. سلام یعنی اینکه لنف سمت راست زیر بغل شما متورم بوده بهتره داروها را مصرف کرده و دوباره سونوی مجدد بدهید.

  35. با عرض سلام و احترام ،خانمم ۲۹ سالشه و اخیرا سونوگرافی سینه انجام داده که جوابش بدین شرح میباشد: سونگرافی breast هر دو طرف:
    در برسی سینه سمت راست: مجاری شیری در خلف نیپل سینه سمت راست متسع شده و نمایی سیستیک به قطر ۵mm پیدا کرده اند. بقیه سمت راست نرمال میباشد.
    در برسی سینه سمت چپ: یک توده هاپیواکو solid به ابعاد mm 5*3 در سوپرولترال حدود ساعت دو رویت شد که سه سانتی متر تا نوک سینه و ۵mm تا سطح پوست فاصله دارد. برای بیمار ضایعات خوش خیم از جمله فیبروادنوم و … مطرح میباشد.بقیه نسج سینه نرمال است.
    سونوگرافی نسج نرم:
    در بررسی آگزیلاری سمت راست: یک توده هاپیواکو با مرکز اکواژن به ابعاد ۱۱*۵ mm در آگزیلاری سمت راست رویت شد که مطرح کننده لنف نودی ری اکتیو میباشد.
    در بررسی آگزیلاری سمت چپ : یک توده هاپیواکو با مرکز اکواژن به ابعاد ۵*۸ mm در آگزیلاری سمت چپ رویت شد که مطرح کننده لنف نود ری اکتیو میباشد. پیگیری بیمار توصیه میشود.
    سوالم این است که دکتر سونوگرافی به خانمم گفته فعلا نبایستی دستکاری شود فکر کنم منظورش نمونه برداری نشه،و دکتر جراحی عمومی بهش گفته بایستی نمونه برداری بشه،و خانمم خیلی نگرانه، میشه بفرمایید آیا جای نگرانی است یا خیر؟

    1. سلام همسر شما کیست های فیبروادنوم دارد که جزء کیست های خوش خیم پستان میباشند وجای نگرانی نیست در رابطه با لنف زیر بغل هم باید بگویم جای نگرانی نیست اما بهتره با جراح عمومی هم مشورت داشته باشید.

  36. سلام ، من یه ضایع سالید هایپو اکو با حاشیه لوبوبه در ساعت ۱۰ پستان راست به ابعاد ۷در ۱۳ میلیمتر دارم، البته فیبرو آدونما تشخیص داده شده ، و follow upتوصیه شده ،خواهشن راهنمای کنید

    1. سلام جزء توده های خوش خیم پستان میباشد جای نگرانی ندارد.

  37. سلام خسته نباشید.
    من دختری ۲۵ ساله هستم در برسی سونو گرافی هر دو پستان تغیرات فیبرو کیستیک مشاهده شد.تصویر یک توده هایپوهترواکو در ساعت۱ناحیه ی فوقانی ارجی پستان سمت چپ به ابعاد تقریبی ۱۵:۱۰م.م ودارای بورد لوبوله که در برسی با کالر داپلر دارای واسکو لاریته می باشد.
    در اگزیلاری سمت چپ تصویر دو لنف نود با نمای هایپو اکو به ابعاد ۱۰:۴م.م ودیگری ۹/۱:۵/۵ م.م رویت شد دارای ضخامت کورتکس افزایش یافته میباشند .
    یافته های فوف در مجموع BlRADS_4aمی باشد
    خواهشن راهنمایی کنید این توده خطرناک است.در ضمن ماهلم تازه ازدواج کردم

    1. سلام خیر خطرناک نیست جزء توده های خوش خیم پستان میباشد.

  38. سلام من کمتر از یک ماه پیش سونوی سینه داشتم که در ان نوشته: تصویر لنف نود اکوژن به قطر ۶٫۵ و دو لنف نود هیپواکوا با قطرهای ۴٫۵ و ۵ میلیمتر با نمای خوش خیم در اگزیلاری جپ مشهود است.
    چند روزی است که در ناحیه زیر بغل چپ و گاهی در بازو و ساق و گاها کف دست چپ دردی احساس میکنم. کانون درد در همان منطقه اگزیلاری چپ و شبیه درد کوفتگی است که با فشار خارجی تشدید میشود. با توجه به اینکه فقط ۶ روز به عادت ماهانه ام فاصله دارم و شواهد سونوگرافی آیا دزد این بخش به لنف نودهای مشاهده شده و فعالیت آنها و احتمال ناگواری مربوط میشود؟ممنونم

    1. سلام نگران نباشید بهتره سونوگرافی خود را به جراح پستان نشان دهید.

  39. سلام
    من خانمی ۲۵ساله هستم.چن بار سونوی سینه گرفتم وویتامین ایی هم تحت نظرپزشک مصرف کردم.اما کیست اصلا کوچک نشده وازاین بابت خیلی نگرانم.سونوی آخرم به این شرحه
    درسینه راست ساعت ۱۲٫٫کیست به قطر۵م.م
    ساعت۹٫٫۸/۵م.م……..ساعت۱۰…۴ م.م
    درسینه چپ توده هایپواکو بیضوی شکل به ابعاد
    ۱۰×۱۷م م و۶×۹م.م هردو درساعت ۱۲ وبهم چسبیده اند
    ودرساعت۱۱به ابعاد۴×۹/۵با احتمال فیبروآدنوم مشاهده شد.
    من درسونوی قبلم فقط یک کیست ساده ۶/۵م.م داشتم الان شده سه کیست
    آیا برای برداشتنشون اقدامی بکنم یا کلا بیخیالشون بشم .خیلی نگران هستم لطفاجواب بدید ممنونم

    1. سلام نگران نباشید فیبرو ادنوم جزء کیست های خوش خیم پستان میباشد وبا دارو برطرف میشود بهتره جواب سونوی خود را به جراح پستان نشان دهید.

  40. سلام. لطفا بفرمایید بهترین زمان برای انجام سونو و یا ماموی سینه چندمین روز از دوره ماهانه هست؟ممنونم

    1. سلام چند روز بعد از پاک شدن میتوانید سونو ویا مامو گرافی انجام دهید.

  41. سلام من ۳۹ سالمه و دوتا بچه دارم الان دوباره باردار شدم و توی سونو برام ۶ هفته زده بارداریمو دقیقه از هفته دوم بارداریم سینه سمت راستم درد گرفته که سونو انجام دادم و جوابش این هستبافت فیبرو گلاندو نرمال هست در ساعت ۹_۱۰ تصویر توده هایپو اکوی سالید به ابعاد ۲۱*۱۴ mmبا فاصله ۱ سانت از نیپل دیده شده که حدود نامنظم دارد .حالا میخواستم ببینم به نظرتون خطرناکه خیلی نگرانم

    1. سلام نیازی به سونوگرافی نبوده در بارداری به علت تغییرات هورمونی خانم باردار در قسمت سینه ها درد احساس میکند که کاملا طبیعی میباشد وبه مرور از درد سینه ها کاسته میشود.

  42. سلام دختري ٢٣ساله ام .مجرد،٣ماه پيش در هر دو سينه ام درد داشتم رفتم سونو گرافي كه ٢بار رفتم با ٢٠روز فاصله جواب اين بود :بافت فيبرو گلاندولار بفرم كيستيك كوچك لانه زنبوري در هر دو پستان بوده،هيپواكوييك ٧،٤ميليمترساعت ١٢نيپل چپ وبقطر۵m ساعت ١٠در راست با ايعات خوش خيم سازگاره،،آيا اين جاي نگرانيه؟در حالي ك دكتر قرص ويتامين Eداده .الان ٤/٣روزه باز درد دارم،جواب بدين لطفا،متشكر

    1. سلام خیر جای نگرانی ندارد فیبرو کیستیک جزء کیست های خوش خیم پستان میباشد با مصرف ویتامین ای کاهش می یابد.

  43. سلام توروخدا جواب بدین خیلی خیلی نگرانم .مامانم چندوقتی بود که تو سینه سمت چپش درد و سوزش داشت امروز سونو داد جواب سونوش:بافت فیبروگلندولر پستانها ضخیم تر همراه با اکوژنسیته بالاتر از حد نرمال خصوصا درUOQSدیده شدند.
    کانون هیپواکو بیضوی شکل به ابعاد ۵*۱۰ میلیمتر در محور ساعت ۱۲ سوپر ارئول پستان چپ مشاهده میشود.
    چند کانون میکروکلسیفیه داخل ان رویت میشود.
    دو لنف نود به ابعاد ۵*۱۰میلیمتر در اگزیلاری چپ دیده میشود.
    اخرش هم نوشته تطابق با یافته های ماموگرافی ضروری است.این منو خیلی نگران کرده خواهش میکنم زود جواب بدین ایا احتمال سرطان هست یا نیاز به دارو و جراحی داره؟در ضمن مامانم ۴۴ سالشه.

    1. سلام عزیزم نگران نباشید این طور نیست که مادر شما حتما سرطان گرفته باشد کانون های میکروکلسیفیه معمولا غیر سرطانی هستند اما برای بررسی بیشتر باید حتما ماموگرافی انجام بدهند.

  44. باسلام من پارسال رفتم سونو ک جوابش بود تصویریک ناحیه هیپواکودارلی سایه خلفی حدودنامنظم ب ابعاد۵mmو۴٫۵و۵٫۸درساعت۱-۱۲ب فاصله۴cmنیپل پستان چپ مشاهده میشود و نمونه برداری توصیه کردن ک دکترم گف بجای نمونه ام آر آی بگیر ک گرفتم و دکترم جوابشو دیدو گف چیزی نیس کپسول گل مغربی و ویتامینEخوردم و فقط سونو کنترل توصیه کرد ک پنج ماه بعد سونو رفتم جوابش بودتصویرناحیهFainthypoechoب ابعاد۵mmو۳*۳در ساعت۱-۱۲ب فاصله۴ cmنیپل پستان چپ مشاهده میشود.باتوجه ب کاهش سایز سونو کنترل ۶ماهه توصیه میشود.. بعد گل مغربی و گفتن نخور فقط ویتامینEبخور منم دیگ یادم میرف زیاد نخوردم تا بعد از شش ماه ک امروز رفتم سونو جوابش بودتصویر ناحیه هیپواکوحدودناواضح ب ابعاد تقریبی mm 4*6.3*4.4در ساعت۱-۱۲ ب فاصله۴cmنیپل پستان چپ مشاهده میشود.و دوباره نمونه توصیه کردن گفتن نود درصد ممکنه بافت فیبروکیستی باشه ده درصد مشکوکن ک من دکترم نیس تا شنبه ولی نگرانم گفتم زودتر بدونم چیه رابطه ای با سرطان داره لطفا زود جوابمو بدین ممنون.

    1. سلام جای نگرانی ندارد مشکلی نیست.

  45. با سلام من امروز سونو دا دم سنم ۳۷ساله یک فرزند دارم در دو سینه ام کیست های متعددی دیده شده یک کیست بزرگ با جداره نازک ۱۳x7mmساعت ۹پستان راست یک کیست بزرگ ۲۵×۱۴,mmدر حدود ،۲ساعت سینه چپ کیست از نوع شیر کلسیم یک ضایعه هایپو اکو بیضوی ۸٫۵x4mmحدود ساعت ۱سینه راست در فاصله ۶cmاز نوک سینه ایا اینها خطر ناک هستن

    1. سلام میتوانید با مشورت پزشکتان برای بررسی بیشتر ماموگرافی انجام دهید نگران نباشید در صد بالایی از این کیستها در بررسی بیشتر توسط ماموگرافی خوش خیم گزارش میشوند.

  46. سلام. در سونوگرافی اگزیلاری چپ که برای سومین انجام دادم اینطور نوشته: در اگزیلاری تیل پستان چپ ناحیه ای با نمای تغییرات فیبروکیستیک فوکال با ابعاد ۱۵×۸ مشاهده شد لذا فعلا بیوپسی انجام نشود ولی برای ۴ تا ۶ ماه آینده ماموگرافی کنترل توصیه میشود.
    من در این قسمت درد زیادی دارم ولی پزشک جراح حتی دارو نداده و گفته به موقع برای ماموی مجدد بیا. نگرانم آیا دارو نمیخواد؟آیا جزو خوشخیم هاست؟ممنونم

    1. سلام نگران نباشید خوش خیم میباشد برای کاهش درد شما بهتر بود پزشکتان قرص ویتامین ای تجویز میکردند میتوانید با مشورت پزشک جراح پستان قرص ویتامین ای مصرف کنید وزیر نظر متخصص جراح پستان باشید.

  47. با سلام مردی هستم ۳۹ ساله ،در چند روز اخیر در سینه راستم احساس خارش داشتم متوجه سفتی غده مانندی شدم ،پس از مراجعه به پزشک و سونوگرافی مشخص شد که سه عدد توده سالید هیپراکو باحدود صاف و با غلاف مشخص مشاهده میشود به ابعاد ۳۲*۱۲-۳۰*۱۱-۱۸*۸در ساعت دو ،و شش من چون مادر بزرگم سرطان سینه دارد نگران هستم لطفا من را راهنمایی کنید

    1. دکتر آذرآبادی متخصص ارولوژی: سلام،باید به جراح عمومی مراجعه کنید.

  48. سلام من ۲۲ سالمه سینه سمت چپم درد میکرد رفتم سونوگرافی در سینه راستم توده هیپواکو در ساعت ۱ به قطر تقریبی ۹mm دیده شده و دکتر گفت که باید برداشته شه یه دکتر دیگه بردم نشون دادم گفت هیچ کاری نمی خواد انجام بدم بعد از ۳ ماه دباره برم سونوگرافی دارو هم نداده باید چیکار کنم ؟

    1. سلام نیازی به جراحی نمیباشد باید سونوگرافی مجدد بعد از ۳ تا ۶ ماه انجام دهید وزیر نظر پزشک متخصص باشید.

  49. سلام ،خسته نباشيد،من ٢٣سالمه و مجردم چند وقت پيش هم جواب سونو مو واستون فرستادم .انروز مجددا رفتم سونو بازم به اين شرح بود؛يافته هاي خوش خيم بصورت بافت فيبرو گلاندولار بفرم كيستيك كوچك بفم لانه زنبوري ديده شده
    هيپوا بقطر ۷٫۴mدر حوالي ساعت ۱۲در ناحيه فوقاني نيپل بفاصله ۱cmاز نيپل
    و در پستان راست هيپوا بقطر ۵mحوالي ساعت ۱۱-۱۰ديده شده.تعدادي لنف دژنرهبه بزرگترين قطر ١٠mدر زير بغل ديده شده…
    جناب دكتر دقيقا مثه سريه قبل و فرقي نكرده.خيلي نگرانم.خود پزشك گف اگه زياد درد دارم ب صورت يه خراش ميتونه دراره .آيا اين كارو انجام بدم بنظرتون،خاهشا جواب بدين ..متشكر

    1. سلام کیست های شما خوش خیم هستند و جای نگرانی ندارد میتوانید برای کاهش درد با مشورت پزشک معالج خود از قرص ویتامین ای استفاده کنید.

  50. سلام .خسته نباشین .من چن روز پیش سونو دادم نتیجه این بوده .در هر دو سینه کیست های متعدد دیده میشود که بزرگ ترین ان در ساعت ۵سینه چپ به ابعاد ۶۵در ۳۴ دیده شده که در مجاورت ان کیست های کوچک نیز دیده میشه .در تعدادی از کییت های سینه چپ پست های داخلی دیده میشه .لطفا رهنمایی فرمایید.ممنون

    1. سلام من شرح حال کامل شما را ندارم بهتره به متخصص جراحی پستان مراجعه نمایید.

  51. سلام با عرض معذرت
    سوالم اينه كه براي اونايي ك فيبرو كيستيك دارند آيا ورزش هاي هوازي يا ورزش هايي ك مربوط به سينه است ميتونه تاثير داشته باشه بر روي كاهش كيست!؟

    1. سلام از نظر علمی اثبات نشده است اما ورزش تاثیر مثبتی روی سیستم بدن دارد وممکن است روی کیست ها هم تاثیر گذار باشد وباعث کاهش آن شود اما صد در صد اثبات نشده است.

  52. بخشین تصحیح میکنم.کیست های حاوی سپتا دیده میشه .منظور از کیستهای سپتا چیه.و ایا خطرناکه ؟؟؟ ممنون .

    1. دوست عزیز باید متن کامل سونوگرافی وشرح حال کامل خودتآن را برای ما باید بفرستید تا بتوانیم بهتر راهنماییتان کنیم.

  53. سلام .خسته نباشيد
    ببخشيد اگر بخايم كيستمونو دربياره دكتر بازم امكانش هست دوباره كيست بوجود بياد!؟دكترم گفت فقط ب خاطر دردش عرض ١ساعت ميتونه اونو دربياره!ايا اين كارو انجام بدم جاي نگراني نيس!؟كيستيك كوچك فقط يدونه هست
    هيپوا بقطر ٧.٤mدر چپ و٥mدر سينه راست.
    در ضمن دومين دوره هست ك ويتامين اي ميخورم .تاثيري نداره جز كاهش درد
    راهنمايي كنين لطفا

    1. سلام ممنون بهتره جراحی در خط آخر درمانی قرار بگیرد بهتره قرص ویتامین ای را ادامه دهید.

  54. سلام من سونوگرافی دادم برا سینه دکتر گفت مشکلی نداره ولی بعد یه مدت دارو برا کیستا گفتم دوباره سونو بدم گفت لازم نیست الان تقریبا من برج شیش پارسال سونو دادم…

    پستان دوطرف از پوست تا عضلات پکتورال مورد بررسی قرار گرفت.
    نسج گلندولار و بافت چربی دارای نمای متناسب با سن بیمار میباشد(۲۶سالمه).
    اکوی پارانشیمی افزایش یافته است و Tduls برجسته میباشد که مطرح کننده تغییرات فیبروکیستیک است.
    پارانشیم فاقدDistortion بوده و Compressibility در حد طبیعی میباشد.
    لیگامان کوپر وضعیت نرمال دارد.کلسیفیکاسیون دیده نشد.در بررسی نیپل/رتروآرئولار/پوست و چربی زیر جلدی عارضه ای دیده نشد.
    لنف نود پاتولوژیک و عارضه فضاگیر در آگزیلاری دو طرف دیده نشد.
    کیست های متعدد در هردوسینه ب شرح زیر:
    سینه راست: به قطر۶mmساعت۱۱, به قطر۵mmدارای سپتاناحیه رتروآرئولار،به قطر ۵mm_5/5mmساعت ۹، به قطر۳mm_3mmساعت۸

    سینه چپ:به قطر ۵mmساعت۵، به ابعاد ۴×۶وبه قطر ۲mm,به قطر ۴mmساعت ۳

    لطفا راهنمایی کنید..آن سپتا ناحیه رتروآرئولار چیه هست؟؟

    آیا نیاز ب سونو یا مامو گرافی هست؟؟

    1. سلام نگران نباشید کیست های شما خوش خیم هستند نیازی نیست.

    2. سلام من امروز رفتم ماموگرافی و سونگرافی جواب مامو گرافی رو ندادن اما گفتن کیست داری اما در سونگرافی خانم گفتن سرطانه خیلی راحت جواب اینه
      تغییرات فیبرو کیستیک شدید منتشر همراه با مجاری برجسته کیستهای کوچک پراکنده در هر دوسمت رویت شد
      در سمت راست ضایعه ای دیده نشد ناحیه اگزیلاری راست طبیعی
      منطبق بر توده قابل لمس ومنطقه حداکثر درد فرد و یافته ماموگرافی یک توده هیپو اکو باحدود نامنظم همراه با distortion نسخ به ابعاد ۲۷ در ۱۱mmدر ساعت ۴ چپ به نفع شایعهB5در اگزیلر چپ پنج لنف توده بانمایsuspisious با کورتکس ضخیم و حفظ هلیوم با حداکثر قطر ۱۴mm درگیری لنفاوی مطرح است. به خاطر کرونا دکترها نبودن و من خیلی نگرانم و ۴۳ سال سن دارم و بچه ام ندارم و هیچ عمل جراحی نداشتم. لطفا کمکم کنید.

  55. سلام من ۵۰ ساله هستم امروز جواب سونوگرافیم رو گرفتم که در پستان راستم ضایعه ی هیپواکو به ابعاد ۱۷*۵ در ساعت ۱۱ بود لطفا جواب بدین تورو خدااااااااااااااااااااابزرگگگگگگگگگگگگگگگ

    1. سلام نگران نباشید بهتره به جراح پستان مراجعه کنید تا در صورت صلاح دید وبرای بررسی بیشتر برای شما مامو گرافی درخواست دهند.

  56. سلام زنی ۳۴ ساله هستم در نتیجه ی سونو آمده: پستان راست تصویر ضایعه ی هایپواکو در ساعت ۸ فاصله ی ۲ cm نیپل به ابعاد ۷*۱۴ mm دارای نواحی اکوژن داخلی در درجه ی اول مطرح کننده ی entrapped fat lobule در بافت فیبروگلندولار پستان میباشد. ممنون میشم اگه بفرمایید این چه مفهومی میتونه داشته باشه؟ ممکنه خطرناک باشه؟ به نمونه برداری نیاز داره؟ ممنون به خاطر وقتی که میذارید

    1. سلام خیر خطرناک نیست نیازی به نمونه برداری ندارد.

  57. درود خدمت شما عزیزان و تشکر بابت سایت خوبتون.
    جواب ماموگرافی و سونوگرافی مادر ۴۵ ساله ام به این شرح است.در ضمن گفتنی است ایشون احساس درد و همچنین ترشح ندارند.
    ماموگرافی : تغییرات فیبروکیستیک دوطرفه همراه با کانون های اپاک با حدود well defind دو طرفه مشاهده می شود که سبب افزایش دانسیته پستان ها شده است. جهت بررسی ماهیت کانون های اپاک سونوگرافی تکمیلی توصیه می شود. در نواحی اگزیلر ضایعه ای دیده نمیشود.
    سونهوگرافی : سونوگرافی پستان ها و نواحی اگزیلر با پروب ۱۲ مگاهرتز :
    تغییرات فیبروکیستیک دوطرفه همرا با کیست های ریز در پستان راست و چپ دیده می شود که بزرگترین آن در پستان راست به قطر ۴ میلیمتر و در پستان چپ به قطر ۳ میلیمتر می باشد. در حدود ساعت ۱۱ پستان چپ توده هیپواکویی با ابعاد ۱۴*۲۱ میلیمتر و لوبوله مشاهده می شود.چون در بعضی از نواحی جداری آن نامنظمی و گسترش اینترلوبولار دیده می شود بیوپسی توصیه می شود . در بررسی نواحی اگزیلر لنفادنوپاتی دیده نمیشود.
    ببخشید طولانی شد.هنوز جواب این آزمایشو دکتر ندیده ، بنظرتون خطرناک یا مورد خاصی هست؟؟؟اگه جواب بدین ممنون میشم.واقعا نگرانیم.

    1. دوست عزیز فیبروکیستها جزء کیست های خوش خیم پستان میباشند و جای نگرانی ندارد.

  58. سلام با عرض معذرت
    سوالم اينه كه براي اونايي ك فيبرو كيستيك دارند بيشتر چ غذاهايي بايد بخورند!ايا مصرف غذاهاي چربي ميتونه رو كيست تاثير بزاره؟ممنون

    1. سلام غذاهایی که حاوی ویتامین Eباشند واز خوردن غذاهای فست فودی سوسیس کالباس و نوشابه و قهوه و شکلات پرهیز داشته باشید و مقدار مصرف نمک را در رژیم غذایی خود کاهش دهید.

  59. باسلام،دختری هستم ۲۲ساله،درسونوگرافی که انجام دادم توده هیپواکوبه ابعاد۵*۹٫۵درساعت ۹Mid zone درسمت راست دیده شده،ایامشکل خاصی هست؟؟؟

    1. سلام خیر نگران نباشید مشکل خاصی ندارید.

  60. با سلام در سونوگرافی مادرماین طور نوشته شده که تغییرات فیبرو کیستیک در mildدر گلاندولارن هردو پستان با ارجحیت در لترال دیده می شود.تصویر کانون کیستیک با اینترنال اکو به ابعاد mm2 *2 منطبق برساعت ۲ پستان چپ مطرح کننده کیست کمپلیکه دیده میشود
    میشه لطف کنید بگید این یعنی چی و آیا خطرناک هست یا نه؟؟

    1. سلام این کیستها جزء کیست های خوش خیم پستان میباشند وجای نگرانی ندارد.

  61. سلام خسته نباشيد.سوالم اينه ك من ليستيك دارم الان قرص ويتامين اي هم ميخورم و دومين دوره ايه ك اين قرص ها رو ميخورم الان دو روزه ك درد در ناحيه ي زير بغل ام دارم ك ميزنه به كتفم ،ايا فقط داروي كيست ويتامين اي هستش؟
    ايا كمپرس نمك داغ تاثيري براي از بين بردن كيست داره!اين تاكيد يك دكتر مامايي بود.

    1. سلام ممنون. از نظر علمی اثبات نشده اما میتوانید این روش را امتحان کنید.

  62. سلام خسته نباشید ۶۱ ساله هستم سونو دادم در پستان چپ در موقعیت ساع ۳ یک ندول سالید ایزو هیپو اکو به ابعا ۳/۵در ۶/۲ میلیمتر مشاهده شد نگرانم لطفا بگوئید چیست ممنونم

    1. سلام ممنون بهتر است به پزشک جراح پستان مراجعه نمایید.

  63. سلام ۵۵ ساله هستم در سونوگرافی نوشته شده در قسمت سنترال هر دو پستان دانسیته های توبولارکه به نیپل ختم می شود چند ندول کیست پراکنده به قطر ۲ تا ۳ میلیمتر مشاهده میشود لطفا توضیح دهید متشکرم

    1. سلام باید به جراح پستان مراجعه نمایید که اگر صلاح دانستند نمونه از این ندول ها بگیرند.

    2. سلام خسته نباشین،ماه پیش ی سقط داشتم ک بارداری پوچ بود و سینه هام بشدت درد میکردم ولی به مرور خوب شدن قبل از سقط دو روز بعد از سقط متوجه شدم ی توده تو سینه م بوجود اومده ک من به پزشک مراجعه کردم گفت توده س و باید درش بیاری و واسم مامو و سونو اوکی کرد ک من جفتشو رفتم و در این مدت سه تا آنتی بیوتیک تزریق کردم توده خیلی کوچیک شد و بعد تو مامو چیزی مشخص نبود ولی سونو زده برست راست :دو massکوچک سالید هایپواکو مختصرا هتروژن با حدود مشخص و منظم وparallel به دیامتر ۳/۳×۵/۴mmو۴/۴×۷mmبین ساعت ۱۱-۱۲ودر فاصله ۳/۵cmاز نیپل
      یک کیست دارای stranding اکوژن داخلی در امتداد ساعت۳وناحیه رترارول به دیامتر۵/۲×۸/۴mm
      مدول هایپواکو بصورت ovalوparallel به ابعاد ۲/۸×۶/۵mmدر ساعت ۱۰در فاصله ۲/۵cmاز نیپل
      برست چپ:کیست کوچک دارای استند اکوژن ۶/۳×۳/۷mmدر ساعت ۱۱در فاصله ۳/۵cmاز نیپل
      لنف نود اینترامامری به دیامتر ۷/۵×۴mmبین ساعت۲_۳فاصله ۴cmاز نیپل
      مدول هایپواکو به دیامتر ۴/۲mmدر ساعت۲در فاصله ۴cmاز نیپل
      در اگزیلاری دوطرف ادنوپاتی significant مشهود نیست
      عذر خواهی میکنم انقدر طولانی شد فقط خواستم همه چیزو بگم واسه تشخیصتون
      خیلی خیلی نگرانم لطفا راهنماییم کنین

  64. باسلام پدر من حدود ۵۰ سالش ویه سنو گرافی داده که متن سنو گرافی اینه . اندازه واکوی پستان دو طرف نرمال بوده وندول دراهادیده نمی شود. ندول هیپراکو بقطر۱۵میلیمتر همراه باناحیه کیستیک درقسمت زیرجلدی راست قفسه سینه دیده میشود که می تواند ناشی ازلیپوم باشد.رزکش ضایعه پیشنهاد می گرد د.یک لنف نود بطول۱۰میلیمتردراگزیلای راست دیده میشود که میتواند راکتیوباشد.follow upپیشنهاد میگردد

    1. سلام باید به پزشک معالج پدرتان این سونوگرافی را نشان دهید.

  65. سلام زنی مسن هستم(۶۰ ساله) جهت چک کردن سینه ماموگرافی و سونوگرافی انجام دادم در ماموچیز بدخیمی وجود نداشت در سونوهم جز چند کیست پراکنده و یک ندول که دکتر گفت چیزی نیست فقط هر شش ماه چک شود به منظور جلوگیری از بزرگ شدن و قرص کلسیم و و یتامین ای داد فقط با فشار دادن نوک پستانها مایعی تیره رنگ خارج شد و نمونه آن به آزمایشگاه برای سیتولوژی داده شد که آنهم چیزی مشاهده نشد با توجه به اینکه هیچ سابقه شیردادن ندارم با اینحال نگران هستم ممکن است چیز بدی باشد هنوز اطمینان ندارم خواهش میکنم راهنمائی فرمائید آیا ترشح با فشار زیاد از پستان علت خاصی دارد

    1. سلام با توجه به جواب مامو گرافی وسونوگرافی شما که نرمال بوده است جای نگرانی وجود ندارد نباید نوک سینه خود را با دست فشار دهید زیرا این کار باعث تحریک آن میشود وترشحات آن بیشتر میشود بهتره دستکاری نکنید خود به خود ترشحات آن کم شده و از بین میرود.

  66. سلام من رفتم سونگرافی و ماما گرافی سمت چپ سینه ام یک توده فیبرو کیستیک هست ولی سمت راست توده هیپو اکو به۵*۸با حدود کمی نامنظم دوطرف زیر بغلم لنفوم نود سه تا سمت چپ بزرگترین به ابعاد۱۱/۵درسمت راست بزرگترین به ابعاد۱۲/۵ میلیمتر دیده شده رفتم دکتر بهم ویتامین eو گلهای مغربی و یک مسکن داد ولی دردم کم نشدگفت دوهفته دیگه بیا ولی نمی دونم الان باید چیکار کنم سونوگرافی توصیه نمونه برداری کرده باتوجه به اینکه من۳۴سال سن دارم و دوبار عمل کردم هر دوبار توده های خوش خیم در سینه چپم

    1. سلام بهتره با مشورت جراح پستان از توده هیپو اکو نمونه برداری انجام دهید.

  67. با سلام من خانم ۳۳ ساله ای هستم با بچه ۳ ساله ۴ ماه پیش به دالیل درد پستان به متخصص مراجعه کردم و پس از معاینه برای محکمکاری سونو نوشتن برام بعد سونو هم گفتن مشکلی نداری فقط ۶ ماه یکبار برا سونو باید برم ولی تو جواب سونو نوشته : تغییرات فیبروکیستیک باعث افژایش اکوزنیسیته بافت فیبروگلاندولر پستانها شده و چند کیست پراکنده در دو پستان مشهوده .بزرگترین ساعت ۹ به دیانتر۳ mm. تصویر ضایعه هیپواکو به ابعاد ۷ * ۳/۵ mm در ساعت ۱۰پستان مشهوده که به نفع ضایعات benign نظیر فیبرواندوم یا فیبروکیستیک میباشد .آدنوپاتی در تواحی آگزیلاری مشهود نیست .
    من از هیچ کدوم این مفاهیم سردر نمیارم و نگرانم کرده ممنون میشم راهنماییم کنید .

    1. سلام نگران نباشید توده های فیبرو کیستیک فیبرو ادنوم جزء کیستهای خوش خیم پستان میباشند.

  68. سلام.مادرم ۵۱ سالشه در سونوگرافی که انجام داد در پستان چپ .در ساعت ۱/۵ توده هیپواکوی به ابعاد ۱۶در ۱۱ میلیمتر همراه با distorion tissue در بافت مجاور دیده میشود .به صورت لترال افزایش ضخامت پوستدر پستان چپ دیده میشود.چند Ln با نمای infiltrative به اندازه حداکثر ۳۰در ۱۵ میلیمتر در آگزیلر چپ مشهود است.بیوپسی هم انجام دادیم منتظر جوابیم این احتمال بدخیم بودن است یا خوشخیم ؟ ممنون میشم جاب بدین

    1. سلام باید صبر کنید جواب بیوپسی بیاید تا بتوان خوش خیم بودن یا بدخیم بودن آن را بواسطه جواب بیوپسی صد در صد گفت.

  69. با سلام و خسته نباشید:
    من یه پسر ۲۲ ساله هستم حدودا یه سالی میشد بدنم همیشه کوفته بود و خیلی احساس خستگی میکردم بعد بدنم خیلی عجیب عرق میکرد هم روزا هم شبا خیسه عرق میشدم تا چند وقت پیش شکمم درد عجیبی داشت چون بیشتره وقت ها هم توی مدفوعم (خون) میدیدم بعضی وقتا هم بصورت (لخته) توی به همین خاطر به دکتر مراجعه کردم با آزمایشاتی که انجام دادم گفتن که توی آزمایش ادرارم هم (خون) مخفی دیده شده با سونوگرافی که کردم باز گفتن که ((طهالت بزرگ شده)) حتی گفتند که بدنت((عفونت داخلی)) داره یکی دوسالیم میشد دوتا سینه هام (ترشح) دارشتند ترشحاتشم بصورت (چرک) بعضی وقتها (چرک و خون) به همین خاطر سونوگرافی از سینه هام برام نوشت
    سونوگرافیم به صورت زیر بود:

    تصویر یک ناحیه هایپواکو به ابعاد ۱۴٫۱۰mm در ناحیه رتروآرئولار پستان چپ مشهود است که مطرح کننده ژنیکوماستی میباشد.
    ضایعه فضاگیر Cystic و Solid مشاهده نمیشود.
    ضخامتپوست در حد طبیعی است.
    تصویر چندین لنف نود هایپواکو در اگیزیلاری دوطرف دیده میشود که در سمت راست ۱۵٫۵mm و در سمت چپ ۱۷٫۷mm میباشد.
    همچنین لنف نودهای مشابه در نواحی اینگوئینال دوطرف و زنجیره های لنفاوی گردنی مشهود است.
    هرچند لنف نودهای مذکور دارای ناف اکوژن میباشند و نمای واکنشی دارند ولی با توجه به تعدد بررسی از نظر بیماریهای لنفوپرولیفتراتیو توصیه میشود.

    الان خواستم بدونم که این چیزها باتوجه به آزمایشات و سونوگرافیم خطرناک هست یا نه؟؟و خواستم بدونم که آیا علائم سرطان توش دیده میشود یا نه؟؟
    لطفا خواهشا راهنمایی کنید..

  70. سلام در سونوگرافی از سینه هایم که برای معاینه انجام دادم بدین شرح است یک کیست حاوی اکوی داخلی به ابعاد ۲*۵ میلیمتر در موقعیت ساعت ۲ برست چپ در فاصله ۳ سانتی از نیپل مشاهده شد یک توده هیپواکو با حدود مشخص به ابعاد ۴*۸ میلیمتر در موقعیت ساعت ۳ برست چپ در فاصله ۵ سانتیمتری از نیپل مشاهده شد یک کیست حاو سپتای داخلی به ابعاد ۲*۶ میلیمیتر در موقعیت ساعت ۵ برست چپ در فاصله ۵ سانتیمتری از نیپل مشاهده شد یک لنف نود با ناف اکوژن به ابعاد ۴*۲۳ میلیمتر در ناحیه اگزیلاری چپ مشاهده شد که به نفع آدنوپاتی reactive می باشد کانون های میکروکیستیک به صورت پراکنده در هر دو برست مشاهده شدند که به نفع تغییرات فیبروکیستیک می باشند خواهش میکنم راهنمائی فرمائید سنم ۶۱ سال است

    1. سلام توده های فیبرو کیستیک جزء توده های خوش خیم پستان میباشند.

  71. سلام ببخشیدمادرمن چندوقت قبل سونوگرافی سینه دادن مشخص شده یک توده باحدودمشخص درسینه چپ دارن توده ماکرولوپه درموقعیت رترونپیل دکترگفتن بایدتوده دراورده بشه وپاتولوژی بشه خیلی نگران هستیم کانون اکوژن مطرح شده هم کلسیفیکاسیون به همراه نکروتیک دیده شده خیلی نگران هستیم ولی ظواهرهردوسینه روطبیعی ذکرکردن غددلنفاوی دست رو هم سالم ذکرکردن

    1. سلام دوست عزیز باید از توده نمونه برداری انجام شده وبه پاتولوژی فرستاده شود تا ماهیت این توده مشخص شود نگران نباشید این طور نیست که صد در صد این توده بدخیم باشد برای اطمینان بیشتر نمونه برداری انجام میشود وممکن است این توده خوش خیم باشد.

  72. سلام ببخشیدمن مادرم دیروزعمل شدن قراربود ضمن عمل نمونه برداری کنن اگه مشکلی بود غددلنف روهم چک کنن ولی باتوجه به عملشون فقط توده روبیرون اوردن گفتن مشکلی نداشته سلول سرطانی هم ندیدن ولی خودتوده روبازفرستادن پاتولوژی ده روزدیگه جواب میادخواستم بدونم امکان داره جواب پاتولوژی چیزدیگه ای باشه؟اخه دکترگفتن سلول سرطانی ندیدن ولی پس چرا دوبارپاتولوژی فرستادن

    1. سلام باید حتما توده به پاتولوژی فرستاده بشود تا ماهیت سلولها ی توده از نظر خوش خیم ویا بدخیم بودن مشخص شود نمیشود به ظاهر توده اکتفا کرد نگران نباشید در صد بالایی از این توده ها معمولا خوش خیم گزارش میشوند.

  73. باسلام من ۲۵سال دارم در هنگام معاینه سینم سفتی های نزدیک زیربغل احساس کردم به دکتر زنان مراجعه کردم و اونم سونو سینه نوشت . متن سونوگرافی به اینصورت هست که ضخامت پوست نرمال.nipple فرورفته نبود وتوده solid یاsysticدر آن مشهود نمیباشد. اکوژنیسته نسج فیبروگلاندولار هردو سینه نرمال ودرمقایسه بین دو سینه تغییر اکوژنیسته مشهود نمیباشد. دیامتر مجاری غدد زیر nipple دوطرف نرمال میباشد. تصویر توده solid هیپواکو سینه سمت راست به دیامتر۵*۱۲mm ودر ساعت۱۰و سمت چپ به دیامتر ۷*۱۶mmدرساعت ۲ که بیشتر مطرح کننده لنف نود میباشد مشهود است . سایر قسمت ها توده solidیا significantcystic داخل پارانشیم سینه ها نمیاد. سونوگرافی از ناحیه اگزیلری دوطرف:
    تصویر چند لنف نود reactiveدراگزیلری هردو طرف مشهود میباشد.
    نظریه لنف نود سینه

    ??خواهش میکنم بهم بگین خطرناکه باید نگران کننده باشه برام یانه ممنون میشم برام توضیح بدید .

    1. سلام خیر مشکلی وجود ندارد و خطرناک نیست.

  74. سلام زنی ۳۵ساله هستم .در پستان چپ ناحیه ارئولار توده هیپواکو عمقی در ابعاد۹*۱۸ میلیمتر با جدار صاف با فاصله ۱۶ میلیمتری از سطح پوست دیده می شود.(birads=3)
    لطفا راهنمایی کنید این توده بدخیمه با خوش خیم است؟؟؟سابقه ی بیماری در خانواده داریم.

    1. سلام دوست عزیز باید زیر نظر پزشک جراح پستان سیتی اسکن یا مامو گرافی انجام دهید تا دقیقا مشخص شود.

  75. سلام من سه ماه پيس سونو كردم كه نتيجه اين بود،،يه توده ايزو اكو به ابعاد٣.٥درساعت١و٢سينه چپ و با بردر منظم ديده شد البته علت مراجعه من درد در سينه ي چپ كه تا زير بغل ادامه داره بود،سنم٣٦سال هست و دو فرزند دارم و لينكه براي هر دوتاشون فقط با سينه راست شير ميدادم چون سمت چپم شير نداشت و نوزاد موقع ميك زدن خسته ميشد،سابقه خانوادگي وجود نداره،درناحيه زيربغل دوطرف برجستگي ناشيي از غددشيري فرعي وجود داره،دكتر زنان برام گل مغربي و سونو مجدد بعد از ٤ماه رو توصيه كردن،ايا اين توده رو ميشه بصورت پيشگيري باجراحي برداشت،ايزوتونيك يعني چه؟ايا برداشتن اكسسوري برست با جراحي پلاستيك خوبه يا عوارض داره،ايا جاي زخمش مشخص ميشه بعدها

    1. سلام برای کاهش درد خود میتوانید زیر نظر پزشک خود از قرص ویتامین ای وقرص گل مغربی استفاده نمایید و مجدد بعد از ۶ ماه سونوگرافی انجام بدهید و بهتر است سوالات مربوط به جراحی را با جراح پستان مشورت نمایید.

  76. سلام من ۳۹دارم،رفتم ماموگرافی نوشته هیپواکو با حدود نسبتا مشخص به ابعاد (mm۳.۵*۵) مشهود است در ضمن سابقه خانوادگی هم دارم، لطفا بنده رو راهنمایی کنید

  77. سلام من دو سال پیش سونوگرافی سینه انجام دادم نتیجه این بود در بررسی سونوگرافیک از برست راست با پروپ سطحی در پوست و بافت زیر جلدی ضایعه ای مشهود نیست بعلاوه ساعت ۱_۱۲حاشیه اریول دو توده در کنار هم یکی کاملا سالید به ابعاد mm9*9/5 ودیگری با اکوی میکس سالید و سیستیک به ابعاد ۱۱*۱۴ با حدود مشخص بدون کلسیفیکاسیون و سایه خلفی و در ساعت ۱۰کیستی به قطر ۴mm مشاهده میشوند بررسی بیشتر توده با اکوی میکس با بیوپسی توصیه می شوددر بررسی از برست چپ در ساعت ۱ حاشیه اریول کیستی به ابعاد ۲۰*۱۰ در ساعت ۴ با فاصله ۲cm از اریول کانونی سالید و هیپو اکو با حدود مشخص به ابعاد ۵*۳/۵بدون کلسیفیکاسیون وسایه خلفی مشهود است خیلی نگرانم لطفا راهنمایی کنید ضمناً من الان ۳۷ سالدارم

  78. سلام مامان من سو نو گرافی و نمونه برداری کرده که اینارو نوشته لطفا بگین معنی چیه و در چه مرحله ای؟ضایعه اسپیکوله برست راست،کانون هیپواکو به سایز ۲۳در ۱۶م م با جدار اسپیکوله و کلسیفیکاسیونهای ریز داخلی مشاهده میشودکه همراه با تغییرات التهابی قابل توجه نمیباشد،تصویر یک بهم ریختگی بافتهای حدود اسپیکوله در کوادران تحتانی داخلی برست راست مشاهده میشود ،توروخدا جواب بدین مامانم باید شیمی درمانی بشه؟

  79. سلام امکانش هست ویژگی invasive mosinous carsinoma رو بگیدمعنیش رونگاه کردم سرطان مهاجم میشه ولی توپاتولوژی مادرم که نگاه میکنم درگیری اعصاب ولنف روزده دیده نشده حاشیه های توده روهم زده سالم فقط درنهایت نوشته تغییرات فیبروکیست ورشدسلولی هم دیده شده عمل کردن موقع عمل دکترگفتن اثاری ازسرطانی بودن نداره ولی پاتولوژی این رونوشته

  80. سلام ببخشیدمادرم توده دو ونیم سانتی توسینه چپ داشتن جراحی کردن موقع عمل اثاری ازسرطان نداشت توپاتولوژی نشون داده وضعیت Er.وprهردومثبت هستن
    ۱۰۰درصدزده و
    وضعیت her/neoروزده منفی باscore+۱و
    وki67روزده مثبت در ۱۰درصددرسلول تومور
    ووضعیت e kadherinروهم زده مثبت درسلول تومور
    اطراف تومر ورگهای لنف وعصبی روهم سالم ذکرکردن خواستم بدونم الان به شیمی درمانی نیازه؟یاهورمون درمانی کافیه تواین مراحل

    1. سلام باید طبق دستور جراح معالج مادرتان عمل کنید.

  81. سلام.
    مادر من سال گذشته دچار سرطان سینه شد. با جراحی یک سینه اشو برداشتن و ۶ جلسه شیمی درمانی انجام داد. بعد هم قرص هورمونی روزانه. ۶ ماه از اتمام شیمی درمانی گذشته و توی این مدت چند بار هم سونوگرافی کردن. توی سونوگرافی دو تا ضایعه کیستی یکی در محل اسکار و یکی بالاتر دیده شده. که هربار هم جراح و هم متخصص سونوگرافی گفتن از عوارض تیپیک جراحی هست و حتی ممکنه جسم خارجی بجا مونده از جراحی باشه. یک ماه قبل مادرم یک توده نزدیک محل اسکار زیر دستش حس کرد و مجدد پیش جراحش رفت. جراح بعد از معاینه گفت چیز غیر طبیعی نیست بعد از سونوگرافی باز هم گفتن اکیست اینترنال اکو هست و مهم نیست و احتمالا همون موردی هست که توس سونوهای قبلی دیده شده. اما دیروز دقیقا روی خط جراحی نزدیک همون جایی که مادرم کیست اینترنال اکو رو احساس کرده بود اندازه یک سانتی متر متورم و قرمز شده که خارش داره. وقتی دست میزنیم انگار یه حلقه توخالی زیر این محل تورم هست. نگران شدیم.

    1. سلام مادر شما باید به جراح معالج خود مراجعه کرده تا از طریق معاینه وسونوگرافی بررسی شود.

  82. سلام. آیا امکان دارد توده ای درپستان هم سالید و هم سیستیک باشد؟ آیا وجود چنین توده ای خطرناک است؟ آیا امکان سرطانی شدن آن وجود دارد؟ لطفا جواب بدین خیلی نگرانم

    1. سلام نگران نباشید زیر نظر پزشک جراح پستان باشید مشکلی پیش نمی اید.

  83. سلام . وقت بخیر.
    من امروز بابت چکاپم سونوی سینه انجام دادم که نتیجه اش توده هایپو اکو در سینه راست به اندازه ی ۴٫۸ * ۷٫۳ میلیمتر در ساعت ۱۱ و ۱٫۷ * ۴٫۲ در ساعت ۳ در سینه سمت چپ بود. به دکترم که نشون دادم گفت مامو گرافی باید انجام بدی. سنم هم ۳۶ سال هست. میخواستم بدونم چقدر امکان خطرناک بودن این توده هست. ممنون میشم من رو راهنمایی کنین.

    1. سلام ممنون. باید ماموگرافی انجام بدهید تا ماهیت توده ها مشخص شود درصد بالایی از این توده ها خوش خیم هستند بنابراین نگران نباشید.

  84. با سلام وخسته نباشی من۲۲سالمه چند روز پیش به دلیل اینکه نوک سینه هام تو رفته هستن یعنی از اول اینجور بودن بقیه اعضای خونواده هم همینجورن وهیچ گونه دردی نداشتم ولی گفتم یه سونو بدم جواب سونو اینجوره ۲-۳لنف نود با نمای راکتیو با حداکثر دیامتر ۱۵.۸/۶/۸در اگزیلای دو سمت مشهود است تغییرات فیبروکیستیک mild در فیلد پستان ها مشاهده شد RTbreast:BIRADSII
    Nipple retractionدر دوسمت مشاهده شد
    در ساعت ۹پری ارئولار پستان چپ patchهایپراکو با ابعاد حدود۱۱،،۱۴/۷حاوی کانون های Microccysticداخلی ونیز microcalcification هایی با ظاهر monomorph
    (??FCC Patch)دیده شد BIRADS IIIکنترل بالینی وfu سونوگرافی ۶ماه بعد توصیه میشود من خیلی استرس دارم تورو خدا کنکور دارم اصلا نمیتونم درس بخونم از بس استرس داشتم دکتر دیروز برام مامو گرافی نوشت تو مامو گرافی همه چی سالمه هیچ چیزی هم دیده نشده فقط گفته یک لنف نود در اگزیلای سمت چپه الان کدومشون درسته دارم میمیرم از استرس اگه میشه جواب بدین ممنون میشم

    1. سلام ممنون. دوست عزیز شما نیازی به انجام سونوگرافی سینه نداشته اید وتورفتگی نوک سینه شما ارثی بوده نیازی به مداخله طبی نداشته است ماموگرافی در خانمهایی که جوان هستند وسن ان ها کم است توصیه نمیشود در خانمها یائسه که بافت سینه کوچک وشل شده انجام مامو گرافی توصیه میشود اگر در معاینه سینه توده ای مشاهده ولمس نشده وهیچ علایم دیگری ندارید نگران نباشید شما مشکل خاص و نگران کننده ای ندارید.

  85. سلام.من در پستانمیک توده هیپواکویک با ناف اکوژن وفلوی خون به ابعاد ۵×۳ m m در ساعت ۲ در فاصله ی۶۰mmاز nipple دیده شدکه احتمال یک لنف نود اینرمامری است بعد در اخر سنو گفته شده سونوگرافی نرمال رد ککنbreast cancer نیست ایا این سونو نشون دهنده ی چیز خطرناکی هست “

  86. سلام ببخشیدمادرمن توده سینه دارن منتهی گفتن استروژن وپروستوژن مثبت هستن وher2منفی هستن خواستم بدون چنین شرایطی چه طورهستش ki67 هم ده درصدهستن

  87. سلام من دیروز برا ورم گردن سونوگرافی رفتم جوابش تعدادی لنف نود گردن با قطر کوتاه ۳-۶ میلیمتر در زنجیره گردنی دو طرف دیده شد همچنین چند لنف نود هیپواکو با قطر کوتاه ۸-۴ میلیمتر در ناحیه ساب منتال رویت شد. می خواستم بدونم اینا چیه درمانش چطور هست و چرا به وجود اومده و خطرناکه؟ ممنون میشم از جوابتون

  88. سلام سر کار خانم دکتر لطفا به سوال بنده هم در صورت امکان پاسخ بدید ممنونم

  89. سلام
    من ۳۱ سالمه بار اری دوم هفت ماهه هستم.ده ساله یه توده ای در سینه سمت راستم دارم. دیروز دوباره رفتم سونو اینا رو نوشته بود.
    توده سولید هیپو هترو اکو با جدار ماکرولوبوله و فاقد acoustic shaow با ابعاد ۱۱در ۲۰ در ساعت ۹.به احتمال وجود ضایعات خوش خیم
    و تعدادی لنف نود ریاکتیو با جداری صاف و منظم و فاقد acoustice shadow و با حاشیه کورتیکال نازک هیپو اکو و با حفظ چربی اکوژن سانترال در فضای اگزیلاری دو طرف دیده میشه.

    بعد از بارداریم نیاز به بیوبسی و ام ار ای هست؟..

    1. سلام خیر نیازی نیست این توده ها خوش خیم هستند.

  90. سلام خسته نباشيد.ببخشيد منم فيبروًكيستيك دارم و مجردم .ايا اين كيستها بعد ازدواج مشكلي پيش نمياره؟يا در زمان بارداري و زايمان؟
    خيلي ها گفتن بعد زايمان كيست رفع شده ايا امكانش هست يا از الان اقدام به جراحي كنم ؟

    1. سلام ممنون. خیر نیازی به جراحی نیست این کیست ها خوش خیم هستند و مشکلی ایجاد نمی کنند.

  91. سلام.
    من توده هیپواکو به شکل بیضی با حاشیه لبوله مشخص با فلوی عروقی به دیامتر ۱۵×۳۰ در ساعت ۱۰ پستان راست تشخیص داده شده که بیوپسی توصیه کردن نمونه برداری بشه ممکنه راهنمایی کنید ضمنا من ۲۷ سال سن دارم و مجردم

    1. سلام بهتر است زیر نظر متخصص جراحی پستان ام ار ای ویا بیوپسی انجام دهید.

  92. با عرض سلام و خسته نباشید من ۲۱سالمه…چندماهی هست که تو ی هردوتا سینم تعدادی توده لمس میکنم تا الان ۳بار سونوگرافی رفتم آخریش اینجوری بوده که:
    تصویر افزایش نسج فیبروگلاندر درهر دوبرست همراه با نواحی توبولار هیپواکو مطرح کننده تغییرات فیبروکیستیک دیده میشود.
    دربرست چپ درامتداد ساعت ۱ به فاصله ۳cmازنیپل ضایعه هیپواکویی باحدود ماکرولوبوله به ابعاد ۵*۱۵٫۵mmدیده میشود.
    بین ساعت ۵و۶ در منتهی الیه بافت برست ضایعه دیگری به ابعاد ۴*۸٫۵mmمشهود است.
    دربرست راست تعدادی ضایعه هیپواکو به شرح زیر مشهوداست:
    درامتداد ساعت ۱۲ به ابعاد ۷٫۵در۱۶٫۵mm
    درامتداد ساعت ۲ دوتاچسبیده به هم به ابعاد ۱۴*۵٫۵ mmو ۸٫۵*۶mm
    درامتداد ساعت ۳ به ابعاد ۱۱٫۵*۲۲
    درامتداد ساعت ۶ دوتاچسبیده به هم به ابعاد ۹٫۵*۲۲mmو ۵٫۵*۹mm
    درامتداد ساعت ۹ دوتا در کنارهم به ابعاد ۱۰*۵٫۵mm و ۶*۹٫۵mm
    درامتداد ساعت ۱۰ به ابعاد ۴*۸mm
    درمقایسه با سونوگرافی قبلی سایز ضایعات به ضایعه ساعت ۳ دربرست راست افزایش سایز نداشته لذا احتمال ضایعه خوش خیم مطرح است.
    ضایعه ساعت ۳نیز باتوجه به حدودونمای آن احتمالا خوش خیم است باتوجه به افزایش سایز بیوپسی توصیه میشود درغیراینصورت سونوگرافی کنترل توصیه میشود
    خواهش میکنم راهنمایی کنید …خیلی استرس دارم چرا انقد توده هست توسینم

    1. سلام ممنون.توده های فیبروکیستیک پستان جزء توده های خوش خیم هستند وجای نگرانی وجود ندارد نیازی به بیوپسی نمی باشد.

  93. با عرض سلام و خسته نباشید من ۲۱سالمه…چندماهی هست که تو ی هردوتا سینم تعدادی توده لمس میکنم تا الان ۳بار سونوگرافی رفتم آخریش اینجوری بوده که:
    تصویر افزایش نسج فیبروگلاندر درهر دوبرست همراه با نواحی توبولار هیپواکو مطرح کننده تغییرات فیبروکیستیک دیده میشود.
    دربرست چپ درامتداد ساعت ۱ به فاصله ۳cmازنیپل ضایعه هیپواکویی باحدود ماکرولوبوله به ابعاد ۵*۱۵٫۵mmدیده میشود.
    بین ساعت ۵و۶ در منتهی الیه بافت برست ضایعه دیگری به ابعاد ۴*۸٫۵mmمشهود است.
    دربرست راست تعدادی ضایعه هیپواکو به شرح زیر مشهوداست:
    درامتداد ساعت ۱۲ به ابعاد ۷٫۵در۱۶٫۵mm
    درامتداد ساعت ۲ دوتاچسبیده به هم به ابعاد ۱۴*۵٫۵ mmو ۸٫۵*۶mm
    درامتداد ساعت ۳ به ابعاد ۱۱٫۵*۲۲
    درامتداد ساعت ۶ دوتاچسبیده به هم به ابعاد ۹٫۵*۲۲mmو ۵٫۵*۹mm
    درامتداد ساعت ۹ دوتا در کنارهم به ابعاد ۱۰*۵٫۵mm و ۶*۹٫۵mm
    درامتداد ساعت ۱۰ به ابعاد ۴*۸mm
    درمقایسه با سونوگرافی قبلی سایز ضایعات به ضایعه ساعت ۳ دربرست راست افزایش سایز نداشته لذا احتمال ضایعه خوش خیم مطرح است.
    ضایعه ساعت ۳نیز باتوجه به حدودونمای آن احتمالا خوش خیم است باتوجه به افزایش سایز بیوپسی توصیه میشود درغیراینصورت سونوگرافی کنترل توصیه میشود
    خواهش میکنم ر اهنماییم کنید خیلی استرس دارم چرا انقد توده هست توی سینه هام …

    1. با عرض سلام و خسته نباشید من ۲۱سالمه…چندماهی هست که تو ی هردوتا سینم تعدادی توده لمس میکنم تا الان ۳بار سونوگرافی رفتم آخریش اینجوری بوده که: تصویر افزایش نسج فیبروگلاندر درهر دوبرست همراه با نواحی توبولار هیپواکو مطرح کننده تغییرات فیبروکیستیک دیده میشود. دربرست چپ درامتداد ساعت ۱ به فاصله ۳cmازنیپل ضایعه هیپواکویی باحدود ماکرولوبوله به ابعاد ۵*۱۵٫۵mmدیده میشود. بین ساعت ۵و۶ در منتهی الیه بافت برست ضایعه دیگری به ابعاد ۴*۸٫۵mmمشهود است. دربرست راست تعدادی ضایعه هیپواکو به شرح زیر مشهوداست: درامتداد ساعت ۱۲ به ابعاد ۷٫۵در۱۶٫۵mm درامتداد ساعت ۲ دوتاچسبیده به هم به ابعاد ۱۴*۵٫۵ mmو ۸٫۵*۶mm درامتداد ساعت ۳ به ابعاد ۱۱٫۵*۲۲ درامتداد ساعت ۶ دوتاچسبیده به هم به ابعاد ۹٫۵*۲۲mmو ۵٫۵*۹mm درامتداد ساعت ۹ دوتا در کنارهم به ابعاد ۱۰*۵٫۵mm و ۶*۹٫۵mm درامتداد ساعت ۱۰ به ابعاد ۴*۸mm درمقایسه با سونوگرافی قبلی سایز ضایعات به ضایعه ساعت ۳ دربرست راست افزایش سایز نداشته لذا احتمال ضایعه خوش خیم مطرح است. ضایعه ساعت ۳نیز باتوجه به حدودونمای آن احتمالا خوش خیم است باتوجه به افزایش سایز بیوپسی توصیه میشود درغیراینصورت سونوگرافی کنترل توصیه میشود خواهش میکنم ر اهنماییم کنید خیلی استرس دارم چرا انقد توده هست توی سینه هام …

      1. سلام توده های فیبرو کیستیک جزء توده های خوش خیم پستان هستند جای نگرانی وجود ندارد .

  94. سلام.خسته نباشيد،امروز سونو دادم از سينه ام چون چند روزي بود درد خفيفي داشتم و يك جسم توش احساس ميكردم در سينه سمت راستم.توي جواب گفته شده،توده هايپواكتيو در ساعت شش سينه راست و به فاصله سه سانتيمتر از نيپل قرار دارد به ابعاد ١٠*٢٢ ميليمتر با بوردر مشخص و لوبوله.كه در درجه اول مطرح كننده فيبرادنوما هست.ولي با توجه به يافته هاي باليني و سونو فالواپ اگه ضايعه رشد كرد بايد بيوبسي بشه. ميشه راهنماييم كنيد و بگيد ايا خطرناك هست با خير. ٣٣ساله هستم و مجرد.خيلي نگرانم.

    1. سلام خیر خطرناک نیست فیبرو ادنوم جزء توده های خوش خیم پستان هستند .

  95. ‎ سلام.خسته نباشيد،امروز سونو دادم از سينه ام چون چند روزي بود درد خفيفي داشتم و يك جسم توش احساس ميكردم در سينه سمت راستم.توي جواب گفته شده،توده هايپواكتيو در ساعت شش سينه راست و به فاصله سه سانتيمتر از نيپل قرار دارد به ابعاد ١٠*٢٢ ميليمتر با بوردر مشخص و لوبوله.كه در درجه اول مطرح كننده فيبرادنوما هست.ولي با توجه به يافته هاي باليني و سونو فالواپ اگه ضايعه رشد كرد بايد بيوبسي بشه. ميشه راهنماييم كنيد و بگيد ايا خطرناك هست با خير. ٣٣ساله هستم و مجرد.خيلي نگرانم.

  96. سلام ببخشید من چند روز پیش سونو دادم گفتن که تو ده هایپواکو در ساعت ۱۱ به ابعاد۶*۱۲با حدودill defined مشاهده شده، که ام آر آی با تزریق یا CNBاز توده پیشنهاد شده، بنظرتون خطرناکه؟ ممکنه سرطان باشه؟

    1. سلام در صد بالایی از این توده ها خوش خیم هستند اما برای اطمینان بیشتر حتما آن ام ار ای انجام بدهید.

  97. سلام امروز سونو داشتم توسونوگرافی اینو نوشته دراکزیلری چپ ۳عدد لنف نددرابعاد۶/۳؛۷/۳:۸/۴میلیمتر مشاهده شده خطرناک است یانه؟

    1. سلام خیر خطرناک نیست اما بهتر است به متخصص جراحی پستان مراجعه نمایید تا معاینه کامل شوید.

  98. باسلام وخسته نباشید با سونایی که انجام دادم وجوابی که گرفتم از سینه هام همه چی طبیعی بود اما یک بند اون نظریه دکتر این بود که ناحیه هیپواکوبا حدود نامشخص در ساب آرئولر هردوپستان مشهود است لطفا محبت کنید بهم بگید منظورش چیه یعنی مشکل خاصی دارم ممنون میشم ازپاسختون باسپاس فروان

    1. سلام در صد بالایی از این توده ها خوش خیم هستند اما بهتر است به متخصص پستان مراجعه کنید.

    2. با تشکر یعنی امکان داره عمل کنم یا که ن با دارو رفع میشه ؟!

      1. سلام باید زیر نظر متخصص پستان سونوگرافی سینه ویا ام ار ای انجام بدهید نیازی به جراحی نمی باشد.

  99. باسلام و خسته نباشید.مادر من حدوده۶ماهه یه یه کیست تو کمرشه رفت سونوگرافی کفتن هپیواکو هستش.خیلی هیلی تگران شدبم.بطفا بگین چیزه خطرناکیه؟ یا خوش خیم و جای تکرانی نیس؟؟؟؟

    1. سلام درصد بالایی از این کیست ها خوش خیم هستند اما بهتر است زیر نظر متخصص پستان باشند.

  100. سلاام وخسته نباشی خدمت شما ببخشید من همونم که گفتم ۲۲سالمه برا نوک سینه هام رفتم که گفته یه توده هایپو اکو به ابعاد ۱۴/۷در ۱۱حاوی کانون های میکروکیستیک ومیکروکلسیفیکاسیون هایی با ظاهر monomorphکه گفتن ۶ماه دیگه بیاین دکتر سونوگرافیست b3گفتن این سونو رو یک هفته قبل از اینکه پریود شم دادم بعد بهتونم گفتم رفتم ماموگرافی اونم گفت سالمه بعدش رفتم یه سونوی دیگه این جوابش بودکه تعدادی کیست مجاور هم اندازهی بزرگترینشون ۳میلی متر در ناحیه به وسعت ۱۳در ۸که مطرح کننده تغییرات فیبروکیستیک میباشد بعد چند کانون ریز کلسیفیکاسیون دراین ناحیه مطرح است که توصیه میشود نمونه برداری شود دکتر سونوگرافی بهم گفت که فیبروکیستیکه ولی چون استرس داری برا اینکه خیالت راحت شه برو پاتولوژی من اینارو بردم پیش یه جراح که خیلی هم کارشون خوبه مسخرم کرد گفت نیازی به نمونه برداری نیست ونیاز نبوده مامو گرافی هم بدی بعدش از میکروکلسیفیکاسیون ترسیدم گفت اونم تو همه سینه ای هست اگه خوشه ای باشه بده الان که دوماه میگذره من خیلی دستکاری میکنم سینم رو هی میگردم ببینم کجان این کیستا بعد پریودم کوچیک میشن واینکه از زیر دستم در میرن حالت ندولاریتی دارن ریزن الان بنظرتون من چیکار کنم خواهرم میگه مشکل اعصابته وسواس داری بیا ببریمت روان پزشک من خیلی میترسم بنظرنون اینا سرطان نیست

    1. سلام خیر خطرناک نیست.

  101. با سلام و خسته نباشید .من بطور اتفاقی متوجه توده در سینه راستم شدم سونوگرافی گفته کانون هیپو اک با مختصری اسپیکولاسیون به ابعاد ۵.۸ میلیمتر در برجستگی قابل لمس زیر پوستی در ساعت۹ در ناحیه رتروآرئورئال.کیست به ابعاد۳.۵ و کانون سالید با مختصری لوبوله به ابعاد۶.۸/۵ میلیمتر در ساعت ۹_خیلی نگرانم دکتر گفته باید جراحی کنم. میشه بگید خطرناکه یا نه؟

    1. سلام باید زیر نظر متخصص بیماریهای پستان نمونه از توده گرفته شود.

  102. سلام تو جواب ماماگرافی مادرم نوشته دانسیته توده بیشتر کناره مشخصcircumscribed
    این یعنی چی خاهشا راهنمایی کنید

    1. سلام بهتر است برای بررسی بیشتر زیر نظر جراح پستان باید از توده نمونه برداشته شود.

  103. سلام خدمت مشاور خسته نباشید روزتون بخیر در انجام سونوگرافی که از خانمم انجام شد خانم بنده ۳۰سال سن دارد
    در بررسی سونوگرافی بعمل امده از Bilateral Breast
    تغییرات فیبرو کیستیک در هر دو پستان مشاهده شد
    در پستان راست :یک توده هیپو اکو با حدود شارپ به قطر ۱۳mmدر پر ی ارئولار در ساعت۱۱ویک توده لوبوله هیپو اکو هتروژن دیگر بهmm14-13باحدود شارپ در ساعت ۷وفاصله ۳cmاز نیپل ویک توده هیپو اکو هتروژن دیگر به قطر تا ۱۰mmدر مجاورت ان همراه با یک ناحیه کلسیفیه پریفرال در ان مشاهده گردید که بیوپسی از این توده توصیه میشود .
    یک توده هیپو اکو تا ایزو اکو لوبوله دیگر به ابعاد۱۰×۱۳م م در ساعت ۵مشاهده شد .غیر از ضایعه فوق الذکر بقیه ضایعات دیگر بیشتر نمای از فیبرو ادنومای کلاسیک دارند .
    پستان چپ:یک توده هیپو اکو با حدود شارپ به قطر ۸-۹م م در ساعت ۱۱و ۸م م از سطح پوست در پری ارئولار پستان چپ مشاهده شد.
    در بررسی نواحی اگزیلاری دو طرف لنفادنوپاتی بارزی مشاهده نشد. پوست،نیپل دو طرف طبیعی می باشد .
    در خانواده خودشون دو خواهر و مادر ایشان سابقه کیست داشتن از شما خواهشمند هستم بنده را راهنمایی بفرمایید باید چکار ی رو انجام بدم دکتر سونو گراف به ما یک دکتر رو معرفی کردن که از اون توده ی بزرگتر وسفت هستش باید نمونه برداری بشه اون هم با سوزن ایا کاردرستی هست که ما انجامش بدیم
    با کمال تشکر .

    1. سلام نگران نباشید توده های فیبرو کیستیک و توده های فیبرو ادنوم خوش خیم هستند.

  104. ببخشید پارانشیم پستانهاheterogenous dense یعنی چی؟
    خدای نکرده خطرناکه؟
    نوشتن مطابقت با سونوگرام توصیه مبشود
    تورو خدا بگید

    1. نگران نباشید خطرناک نیست اما بهتر است زیر نظر متخصص جراحی پستان سونوگرافی انجام دهید.

  105. سلام ممنون که ما رو از نگرانی در اوردین ۰۰۰
    ولی من خودم طاقت نیاوردم و سریعا به مطب اقای دکتر عبدالرسول طالعی رسوندم

  106. با سلام ممنون از اطلاعاتی که میدین من ۲۶ سالمه و بعد عید احساس کردم تو هر دوسینم احساس توده کردم به دکتر مراجعه کردم و تومعاینه دکترهم مشکوک شد سونو انجام دادم که توش نوشته در بررسی انجام شده با پروب سینه سطحی ۱۳mhzضخامت پوست نرمال میباشد . nippleفرو رفته نبوده و توده solidیاcycticدر آن مشهود نمیباشد اکوژنسیته نسج فیبروگلاندولار هردوسینه نرمال و درمقایسه بین دوسینه تغییراکوژنسیته مشهود نمیباشد. دیامتر مجاری غدد زیر nippleدوطرف نرمال میباشد تصویر توده solidهیپواکوسینه سمت راست به دیامتر ۱۲٫۵mmودر ساعت ۱۰ سمت چپ به دیامتر ۱۶٫۷mmودر ساعت ۲ که بیشتر مطرح کننده لنف نود میباشد مشهود است سایر قسمت تودهsolidیا significantcysticداخل پارانشیم سینه ها مشهود نمی باشد.
    سونوگرافی از ناحیه اگزیلری دوطرف :
    تصویر چند لنف نود reactiveدر اگزیلری هردو طرف مشهود میباشد .
    به چند جراح مراجعه کردم جواب درست حسابی نگرفتم آخرین بار که به یه جراح زبره مراجعه کردم معاینه مجدد کرد و انجام سونوی دیگری رو ازم خواست که فعلا تو نوبت سونو هستم تا ۳۱مردادولی لازم دوستم که بگم موها زاید بدنم خیلی زیاده شده خصوصا تو ناحیه فک و نزدیک پنج ساله با چندین ماه تاخیر پریود میشم و یک بار هم به دکتر مراجعه کردم وگفتن مشگل تیروئید هم دارم مطالب رو راجع به مشگل های دستگاه لنفاوی خوندم نگرانی هام زیاد شد ببخشین اگه حرفها م زیاد و طولانی شد خواهشا اگه میشه شما نظرتون رو راجع به سونو و علایم من بگین . با تشکر?

    1. سلام جای نگرانی وجود ندارد بهتر است سونوی مجدد انجام دهید .

  107. سلام وخسته نباشی ببخشید خانم دکتر من کیستای ریز حاوی چند نقطه ریز کلسیفیکاسیون داشتم رفتم پیش جراح گفت که اینا ماکرو هستش وسالی یه بار چک کن ولی دکتر سونوگرافیستم گفت ۶ماه دیگه بیا برو دارو بخور هرجا میرم دارو برام نمینویسن چرا خانم دکتر مگه قرار نیست دارو بخورم کوچیک شن پس چرا فقط ویتامین Eمینویسن که میگن ویتامین فقط برا کاهش درده اگه لطف کنین بگین چه داروهایی استفاده کنم دکتر حیدری زاد که جراحه ودبی هستن جوابارو براش فرستادم گفتن باید دارو بخوره ولی متاسفانه این ماه ایران تشریف نمیارن شهریور میان من استرس دارم که تا یه ماه دیگه دارو نخورم بزرگ نشن ?

    1. سلام نیازی به مصرف داروی خاصی نیست زیر نظر پزشک متخصص جراحی پستان سالی یک بار سونوگرافی از سینه خود انجام بدهید.

  108. سلام خسته نباشيد
    من ٢٣ سالمه در جواب سونوگرافي من اينطور نوشته شده كه :در سينه راست ساعت ٧ ناحيه midzonr با حدود لوبوله به ابعاد ۵*۱۴ و هم چنين ساعت ٧ ناحيه mid to far zone به ابعاد ۱۰*۴ حاوي نواحي كيستيك ظريف
    ودر سينه چپ:ساعت ٣ ناحيه پري آرئولار به ابعاد ۳*۵
    و در ادامه نوشته شده كه probably benign
    ممنون ميشم به من بگين كه اينها خوش خيم هستند ؟و نياز به عمل جراحي دارند يا خير؟

    1. سلام خیر نیازی به عمل جراحی نیست.

  109. با سلام من يه ساله ازدواج كردم دو هفته پيش يه سقط تو هفته هشتم داشتم ديروز به طور اتفاقي تو سينه سمت راستم يه توده لمس كردم و سونوگرافي كردم كه جوابش به اين شرح;
    يك توده ساليد با حدود مشخص با تشديد صوتي خلفي به ابعاد ١٤*١٩ ميليمتر در ساعت ٢ و توده مشابه به ابعاد ٦*١٢ ميليمتر در ساعت ٣ راست نوشته خوش خيم
    امكان داره با مرور زمان اين توده تبديل به بدخيم بشه و اينكه احتمال داره بخاطر بارداريم ايجاد شده و در اخر من عمم هم مشكل سرطان سينه دارن

    1. سلام ممکن است به علت تغییرات هورمونی در بارداری ایجاد شده باشد جای نگرانی وجود ندارد امکان بدخیم شدن آن ضعیف است.

  110. سلام خواهر من ۵۰ سال سن داره در سونوگرافی که انجام داده نوشته تصویر solid mass هیپو اکو با حدود مشخص در ابعاد ۱۱٫۷mm*10.5 دارای واسکولاریتی به همراه یک ناحیه کیستیک کوچک در ناحیه پریفرال آن در بین ساعت۹ و ۱۰ برست راست دیده می شود.انجام core needle biopsy تحت گابد سونوگرافی از آن ضروری است.
    mass مشابه در ابعاد ۶٫۴mm* 5.5 در ساعت ۳ برست راست دیده می شود.
    تصویر از توده سالید و کیستیک در برست چپ دیده نمی شود
    نمای نسج زیرجلدی و بخش رئروارنولار برست دو نرمال است.
    در اگزیلاری دو طرف لنف نود پاتولوژیک دیده نمی شود
    تصویر لنف نودهای نرمال با سایز insignification و شکل طبیعی در ابعاد حداکثر ۶mm*12 در اگزیلاری راست و ۵mm*12 در اگزیلاری چپ دیده می شود که فاقد اهمیت پاتولوژیک می باشند.
    با توجه به سن بیمار تکمیل screening با ماموگرافی ضرورت دارد.
    ضنا خواهر من ۸ سال پیش دو تا توده خوش خیم بزرگ از دو تاسینه ش در اوردن سینه چپ ۶ سانت و راست مجموعا ۴ سانت
    نگرانشیم یکی از دوستانمون می گفت وجود واسکولاریتی یک مقدار ریسک رو بالا می بره
    لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام زیر نظر متخصص جراحی پستان باید MRIانجام شود.

  111. سلام
    خسته نباشین
    مادرم ۵۴ ساله هستن ماموگرافی انجام دادن که جواب به صورت زیر است و اولین ماموگرافی هست که انجام دادن
    ماموگرافی پستان دو طرفه انجام شد و به روش مدیولاترال ابلیک و کرانیوکودال:
    ترکیب بافت پستانی بر اساس تقسیمات ACR
    تورم جلد و زیر جلد مشاهده نمیشود.ضخامت پوست و نمای نیپل هر دو طرف طبیعی هست
    دانسیته های ندولر کوچک و کلسیفیکاسیون های Benign typeدر هر برست رویت میشود
    نوده: تصویر یک نودل هیپراکو با جدار لبوله و تقریبا اسپیکوله در ربع فوقانی-خارجی برست راست مشاهده میشود.آشفتگی ساختاری پستانها مشاهده نمیشود
    عدم تقارن بافتی مشاهده نمیشود
    کلسیفیکاسیون نوع بدخیم مشاهده نمیشود
    نواحی زیربغل ها: تصویر ۲لنفنود در زیر بغل مشاهده میشود
    لنفادنوپاتی در نواحی اگزیلری مشاهده نمیشود
    (باید توجه داشت که در ۱۵درصد موارد منفی بودن ماموگرافی در صورت وجود علائم بالینی نمیتوان لزوم بیوپسی را رد کرد)
    BIRDS:4
    پزشک گفتن باید برن نمونه برداری بشه

    لطفا نظرتون رو بگین
    یعنی خدای نکرده سرطان هست؟?????

  112. سلام
    خسته نباشین
    مادرم ۵۴ ساله هستن ماموگرافی انجام دادن که جواب به صورت زیر است و اولین ماموگرافی هست که انجام دادن
    ماموگرافی پستان دو طرفه انجام شد و به روش مدیولاترال ابلیک و کرانیوکودال:
    ترکیب بافت پستانی بر اساس تقسیمات ACR
    تورم جلد و زیر جلد مشاهده نمیشود.ضخامت پوست و نمای نیپل هر دو طرف طبیعی هست
    دانسیته های ندولر کوچک و کلسیفیکاسیون های Benign typeدر هر برست رویت میشود
    نوده: تصویر یک نودل هیپراکو با جدار لبوله و تقریبا اسپیکوله در ربع فوقانی-خارجی برست راست مشاهده میشود.آشفتگی ساختاری پستانها مشاهده نمیشود
    عدم تقارن بافتی مشاهده نمیشود
    کلسیفیکاسیون نوع بدخیم مشاهده نمیشود
    نواحی زیربغل ها: تصویر ۲لنفنود در زیر بغل مشاهده میشود
    لنفادنوپاتی در نواحی اگزیلری مشاهده نمیشود
    (باید توجه داشت که در ۱۵درصد موارد منفی بودن ماموگرافی در صورت وجود علائم بالینی نمیتوان لزوم بیوپسی را رد کرد)
    BIRDS:4
    پزشک گفتن باید برن نمونه برداری بشه

    لطفا نظرتون رو بگین
    یعنی خدای نکرده سرطان هست؟?????

    1. سلام نمونه برداری دلیلی برای بدخیم بودن توده نیست نگران نباشید درصد بالایی از این توده ها خوش خیم هستند.

  113. سلام من به خاطر کیست مدت یک سال است که دوره ای سونوگرافی میرم ۳۵ سالمه.این نتیجه آخرین سونو من است.
    تعدادی کیست و
    An oval hypoechoic shaped with mild irregular margin 5*2.5 mm@9 clock near zone and another superficial located hypoechoic lesion 8.5*3.5 mm @8 o clock in near zone
    دکترم و دکتر سونو گفت احتمالا چیزی نیست و فعلا صبر کن تا ۳ ماه بعد ولی من خیلی نگرانم

    1. سلام مشکلی وجود ندارد اما بهتر است زیر نظر متخصص جراحی پستان باشید.

  114. سلام.میشه ازسونوگرافیم نتیجه گیری کنید.نگرانم.۹ساله بچه دارنمیشم.همسرمم اسپرم ضعیفه.سه ماهه پریود نشدم.بادردسینه مراجعه کردم پزشک سونوگرافی از سبنه تجویز کردن:تصویر یه توده هتروژن هایپو اکو ۱۲*۲۰در ساعت ۱۲پستان چپ با فاصله ۱۳سانتی از نیپل.تصویرتوده مشابه دیگربا سایز ۹*۱۴در ساعت۱۱پستان چپ با فاصله ۴سانتی از نیپل.تصویر یک پاستریور شادان ناشی از کلسیفیکاسیون در ساعت ۷پستان چپ.ماموگرافی توصیه میگردد.تصویر ۳ توده هتروژن هایپو اکو بیضی شکل با حدود مشخص سایزهای:۴.۵*۸۰۱
    ۴.۱*۸.۹
    ۵.۱*۱۲.۵بترتیب در ساعت ۱۰و۱۲پستان راست.دیده شد.سونوگرافی کنترل هر۶ماه توصیه.بوت و نیپل نمای نرمال.نواحی اگزیلری دوطرف لنفادنوپاتی دیده نشد.مورد اول و دوم بیوپسی توصیه میگردد.میشه راهنمایی کنید.نگرانم.هنوز نرفتم پیش جراح

    1. سلام نگران نباشید بهتر است زیر نظر جراح پستان ام ار ای انجام بدهید.

  115. به نظرتون نمونه برداري لازم ندارم

  116. سلام میشه از سونوگرافیم نتیجه گیری کنید تصویرmassهیپواکوبامارژینمشخصباابعاد۲۱*۶*۱۸میلیمتردرساعت۱۰درپریفری برست راست مطرح کننده probably benign lesionمشهود است

  117. سلام.من تو دوتاسینم توده هیپواکو ب ابعاد۵.۵ درساعت۱۲پستان چپ و ۹.۵ درساعت۱۱ پستان چپ ودرآخر زده فیبروآدنوم مشاهده شده.و کیست ۷.۵م م در ساعت۱۱ و ۳م م در ساعت ۲ برست چپ و کیست ۳م م در ساعت۱۲ و ۴ م م درساعت ۱۰ برست راست رویت شد و در نواحی آگزیلری دو طرف لنفادنوپاتی مشاهده نشد.
    و تنبلی تخمدان در چپم دارم
    میخام بدونم مشکلم چیه؟؟این کیستها تبدیل ب سرطان میشه یا ن؟؟
    با تشکر فراوان

    1. سلام نگران نباشید این کیست ها جزء توده های خوش خیم پستان هستند.

  118. سلام خسته نباشید من رفتم سونو علاوه بر اینکه هردر طرف سینه ام کیست داره.در ساعت ۱۰ در فاصله۴۰mm از nipple راست دو توده هیپواکوئیک به ابعاد۶‌*۳و ۴*۳ در مجاورت یکدیگر دیده شده ک مشخصات ظاهری انها probably benign است.ولی جدول ریسکی ک زیر سونوم زده بیشتر منو نگران کردهک نوشته احتمال اینکه پر خطر بباشه ۹۵ درصد احتمال اینکه خوشخیم باشه ۲ درصد احتما بدخیم بودنش ۳۹درصد توروخدا جوابمو بدید خیلی نگرانم

    1. سلام نگران نباشید بهتر است زیر نظر متخصص جراحی پستان ام ار ای انجام بدهید.

  119. با سلام. پاسخ ماموگرافی مادرم به این شرح می باشد. یک پزشک اعلام نیاز به جراحی کرده. نظر چنابعالی چیست.
    ماموگرافی دیجیتال در پلانهای مدیولترال اولیک و کرانیوکودال انجام شد.
    تصویر ماسی بیضی شکل با مارژین نسبتا شارپ در کوادران فوقانی داخلی پستان راست مشاهده می شود.
    میکروکلسیفیکاسیون پاتولوژیک دیده نشد. دیس تورشن پارانشیمال در پستان ها رویت نگردید. پوست و نیپل دو طرف نرمال هستند.
    در نواحی اگزیلاری دو طرف تصویر چند لنف نود مشاهده می شود.
    سونوگرافی مکمل توصیه می شود.

    اگر ممکن است پاسخ را به ایمیل بنده ارسال فرمایید.
    با سپاس فراوان.

    1. سلام بهتر است زیر نظر متخصص جراحی پستان ام ار ای انجام شود.

  120. سلام من ۱۸ سالمه تو سینه سمت چپم توده هیپواکو و هتروژن به ابعادmm ۱۴×۲۲ و کانون ماکروکلسیفیه به قطر۲mm دیده شده باید چیکار کنم؟؟؟نیاز به جراحی هست؟؟لطفا جواب بدین ممنون

  121. سلام من ۱۸ سالمه تو سینه سمت چپم توده هیپواکو و هتروژن به ابعادmm ۱۴×۲۲ و کانون ماکروکلسیفیه به قطر۲mm دیده شده باید چیکار کنم؟؟؟نیاز به جراحی هست؟؟لطفا جواب بدین ممنون

    1. سلام خیر نیازی به جراحی نیست بهتر است زیر نظر متخصص جراحی پستان باشید.

  122. سلام من ۵۵ ساله هستم جواب سونو و مانو گرافی من به این شرح است میخواستم بدونم ایا مشکلی دارم ؟
    بقایای فیبرو گلاندولار در هر دو پستان مشهود است(typeII) و در هر دو سمت سیمیتریک میباشد.میکرو کلسیفیکاسیون و رتراکشن غیر طبیعی پارانشیم دیده نمیشود.در نواحی اگزیلاری ادنوپاتیBenigneمشهود است.Mild fibrocyctic change در نواحی مرکزی پستانها مشاهده میشود یک کیست دارای دبری به قطر۶Mدر ناحیه رترو ارئولار پستان راست و دو کیست ساده به قطر ۴M در سمت چپ مشهود است.تصویری از solid mass در نسج پستان ها مشاهده نمیگردد در نواحی اگزیلاری لنفادنو پاتی significantمشاهده نمیشود

    1. سلام نگران نباشید کیستهای شما خوش خیم است.

  123. باسلام خدمتشما عزیزان و تشکر بابت سایت خوب و همچنین پاسخگویی سریعتون.
    جواب نمونه برداری مادر ۴۵ ساله ام به این شکل هست. نظرتون رو میخوام بدونم آیا خطرناکه و اینه آیا نیاز به جراحی هستش؟؟؟
    Diagnosis : core needle biopsy of left breast mass , 10 oclock :
    Findings are compatible whith fibroadenoma.
    Gross : the specimen is received in formalin & consists of pieces of creamy soft tissue measuring 1.5*1.5*2 cm. T.S in one block.
    Microsopic : sections show breast tissue & fragments of tumoral lesion composed of proliferation of ducts surrounded by spindled stroma arranged in fascicles. immunostaing for SMA show presence of myoepithelial layer around ducts. there is no evidence of malignancy.
    ببخشید طولانی شد. بخش تشخیص رو اول نوشتم. ممنون اگه جواب بدین.سپاس

  124. یا سلام و وقت بخیر
    عمه ی بنده پنجاه ساله هستند و در مامو گرافی ایشون نوشته شده که در ناحیه ی اگزیلاری دو طرف ادنوپاتی راکتیو دیده شده با توجه به اینکه ایشون در ۳۰ سالگی تب مالت شدیدی گرفتند ایا نیاز به بررسی های بیشتر هست و بیماری خاصی ایشون دارند؟
    با تشکر

    1. سلام خیر مشکل خاصی وجود ندارد.

  125. باسلام و وقت بخیر.
    جواب نمونه برداری مادر ۴۵ ساله ام در قسمت تشخیص جواب نمونه برداری به این شکل است :
    Findings aew compatible with fibroadenoma
    آیا خطرناکه؟ و یا نیاز به جراحی هست؟
    توو قسمت Gross هم :
    pieces of Creamy soft tissue measuring 1.5*1.5*0.2 cm

  126. با سلام
    من چندوقت پیش سوال کردم یازدهمین سوال از پایین.شما فرمودید ام آر آی انجام بدم.پزشک متخصص فرمودند نمونه برداری کنم و توده ها خارج کنم.توده های ریزمم صبر کنم بزرگ بشن تا خارج کنم.پزشک طب سنتی گفتن چون باردار نشدم ماموگرافی نکنم و نمونه برداری باعث وحشی شدن وعود کیست و توده ها میشه.واقعا سردرگمم .پزشک طب سنتی دارو دادن گفتن سه ماه صبرکن بعد سونو مجدد بدم.

  127. سلام جواب سونو مامان
    توده سالید به ابعاد۵.۵*۵.۷ مم در محور ۸ به ۹ پستان چپ در پری آرئول در قسمت های مشخص و نامنظم مشاهده شده اند نمونه برداری ضروری است..
    نیاز به نمونه برادی هست و آیا خطرناکه؟؟

    1. سلام باید متخصص جراحی پستان در رابطه با آن تصمیم بگیرد .

  128. سلام من ١٨سالمه
    در برست چپ در امتداد ساعت ١٢ در كنار ارئول ضايعه هتروژن هيپواكويي ٣٧*١٨ ديده ميشه لطفا راهنمايي كنيد خيلي خيلي نگرانم

    1. سلام جای نگرانی وجود ندارد باید به پزشک متخصص جراحی پستان مراجعه کنید تا در صورت لزوم برای شما ام ار ای تجویز شود .

  129. سلام خسته نباشین ماموگرافی مامانم میخوام بگم خیلی نگرانم لطفا جواب بدین.
    پارانشیم بافتی هردو پستان مخلوطی از بافت چربی و گلاندولار دیده میشود.شواهدی بنفع وجود توده پاتولوژیک و یا میکروکلسیفیکاسیون واضح در سمت راست رویت نشد.ضخامت پوست و چربی زیر جلدی طبیعی است.
    بافت پستان فرعی در آگزیلاری چپ و تصویر یک توده و کانونهای کلسیفیه پلئومورفیک در قسمت میانی داخلی پستان چپ مشهود هست.
    Birads 1پستان راست و birads 4cپستان چپ
    تورو خدا زود جواب بدین نگرانم

    1. سلام نگران نباشید مشکل جدی وجود ندارد بهتر است زیر نظر متخصص بیماری های پستان باشد.

  130. سلام. من دختری ۱۶ ساله هستم. تازگی متوجه غده ای در زیر بغلم شده ام که همراه با درد و تب و لرز و استخوان درد است. در سونوگرافی ام نوشته : یه ندول نسبتا اکوژن در بردر سوپرولترال برست چپ با ابعاد (۶*۷) م.م و فاصله (۳/۵) م. م از سطح پوست بنفع لیپوم و.. میباشد.
    فالواپ توصیه میشود.
    در بررسی از ناحیه ساب آگزیلری چپ: ندول هیپواکو با ابعاد (۹*۵)م. م و فاصله (۲)م. م از سطح پوست اندازه گیری شد.
    توروخدا راهنماییم کنین مشکل چیه
    ایا به سرطان سینه یا پستان مرتبط است؟ خیلی نگرانم

  131. سلام. من دختری ۱۶ ساله هستم. تازگی متوجه غده ای در زیر بغلم شده ام که همراه با درد و تب و لرز و استخوان درد است. در سونوگرافی ام نوشته : یه ندول نسبتا اکوژن در بردر سوپرولترال برست چپ با ابعاد (۶*۷) م.م و فاصله (۳/۵) م. م از سطح پوست بنفع لیپوم و.. میباشد.
    فالواپ توصیه میشود.
    در بررسی از ناحیه ساب آگزیلری چپ: ندول هیپواکو با ابعاد (۹*۵)م. م و فاصله (۲)م. م از سطح پوست اندازه گیری شد.
    توروخدا راهنماییم کنین مشکل چیه
    ایا به سرطان سینه یا پستان مرتبط است؟ خیلی نگرانم

    1. سلام نگران نباشید بافت چربی است بهتر است زیر نظر متخصص بیماری های پستان دارو مصرف کنید.

  132. سلام. من دختری ۱۶ ساله هستم. تازگی متوجه غده ای در زیر بغلم شده ام که همراه با درد و تب و لرز و استخوان درد است. در سونوگرافی ام نوشته : یه ندول نسبتا اکوژن در بردر سوپرولترال برست چپ با ابعاد (۶*۷) م.م و فاصله (۳/۵) م. م از سطح پوست بنفع لیپوم و.. میباشد.
    فالواپ توصیه میشود.
    در بررسی از ناحیه ساب آگزیلری چپ: ندول هیپواکو با ابعاد (۹*۵)م. م و فاصله (۲)م. م از سطح پوست اندازه گیری شد.
    توروخدا راهنماییم کنین مشکل چیه
    ایا به سرطان سینه یا پستان مرتبط است؟ خیلی نگرانم

  133. سلام خسته نباشيد من دختري ٢٥ ساله هستم چند روزي ميشه زير بغلم درد ميكرد رفتم سونوگرافي جوابش اين بود، يك ناحيه mass like هايپواكو به ابعاد ٨* ٢/٨ م م در ناحيه زير جلدي در ناحيه آگزيلاري سمت چپ مشاهده ميشود و در درجه اول مطرح كننده انكلوژن اپيدرمال سيست ميباشد چند لنف نود Reactive كوچك در ناحيه آگزيلاري مشاهده ميشود
    اين يعني چي!؟ ميشه كمكم كنيد

    1. سلام جای نگرانی ندارد اما بهتر است زیر نظر متخصص جراحی بیماریهای پستان ام ار ای انجام بدهید .

  134. سلام. وقت شما بخیر.
    آیا استفاده از مواد ضدعرق برای زیر بغل میتواند تاثیری روی ایجاد و یا تغییر توده های خوش خیم و یا بدخیم داشته باشد؟
    لطفا نظرتان را راجع به ضدعرق های گیاهی هم بیان فرمایید.
    سپاس

  135. سلام . من دختری ۲۸ ساله مجرد هستم. جواب سونوگرافی من از سینه : پستان راست تصویر توده کیستیک به ابعاد ۲۰/۲۶ میلی متر در قسمت فوقانی به همراه دو عدد کیست کوچک در این سمت قابل رویت است. پستان چپ: تصویر توده هیپو اکویک به ابعاد ۴/۵*۸ میلیمتر در حدود ساعت ۴ قابل رویت است. اگزیلاری غدد لنفاوی دیده نشد‌ . آیا وضعیتم خطرناکه ؟امکان سرطان وجود داره؟

    1. سلام خیر خطرناک نیست نگران نباشید .

  136. با سلام سینه سمت چپ مادرم یک توده هست که نزدیک به ده سال کوچیک بوده و الان بزرگ شده و از آ ن قسمت خونریزی داره البته نه از نوک سینه. نتیجه ماموگرافی توده درست زیر پوست قسمت فوقانی خارجی به عرض ۲۹ و عمق ۲۱ با حدود نا منظم و استطاله ای با نمای malignant دیده میشود لنف نود نامحدود نا منظم به ابعاد ۱۲*۱۵ میلیمتر زیر بغل چپ و یک توده هایپواکوئیک به ابعاد ۹*۱۵ میلیمتر با کورتکس ضخیم شده و نمای متاستاتیک دیده میشود اکوژینسته پارانشیمال و نسوج گلاندولار و سیستم داکتال و لوبول های چربی نرمال است. پوست و چربی نرمال است. ودر سینه چپ هیچ ضایعه ای نبوده. به نظر شما احتمال خطر چقدره؟؟؟

    1. سلام مادر شما باید به متخصص جراحی پستان مراجعه نماید تا درمان را شروع کند.

  137. سلام و خسته نباشيد،مجردم ٢٤سالمه سونوي سينه رفتم جواب به اين شرحه لطفا راهنمايي كنين افزايش اكوي نسج فيبروگلاندولار در هر دو سينه منتشردر زمينه ي dense breast مشهود است.در مقايسه بين دو سينه تغيير اكوژنسيته مشهود نميباشد.تصوير توده solidهيپواكو سينه سمت راست ب ديامتر ۳٫۵*۶٫۵و در ساعت ١١و سمت چپ ديامتر ۲٫۵*۶و در ساعت ١٢ك بيشتر فيبرو ادونوم خوش خيم بنظر ميرسد مشهود است.
    سونواز ناحيه اگزيلري دو طرف؛تصوير چند لنف نود reactive در اگزيلري هر دو طرف مشهود است.
    لطفا راهنمايي كنين منشكر

    1. سلام نگران نباشید فیبرو ادنوم جزء کیستهای خوش خیم پستان می باشد.

  138. با عرض معذرت بنده جواب سونوي سينه را شرح دادم ابعادي ك گفتم هر دو به ميليمتر بود فراموش كردم .

  139. سلام. ببخشید آیا استفاده از انواع مام و اسپری ضدعرق برای زیربغل میتونه در ایجاد و یا تشدید توده های خوش و بدخیم و یا حتی دیگر عارضه های زیربغل یا سینه تاثیرگذار باشه؟ من نگران مصرف اینها هستم
    سپاس

    1. سلام از نظر علمی اثبات نشده است.

  140. با سلام وخسته نباشید,من دختری ۳۰ ساله هستم که ۱۰روز قبل از عادت ماهانه سینه چپم شروع به درد سوزش کردوموقع لمس در قسمت نوک سینه قسمت خارجی هاله نوک سینه احساس وجود توده شدم که موقع لمس کردن درد داشت,با مراجعه به دکتر و انجام سونو گرافی نتیجه به این صورت بود
    دربررسی به عمل آمده با پروب سطحی,لنفادنو پاتی به طول ۱۱میلیمتر در آگزیلاری چپ دیده شد.نمای honey comb likeحاکی از تغییرات فیبروکیستیک در هر دوپستان و توده هیپو اکوی بیضوی با حدود مشخص وبه صورت کوبایل درناحیه رتروارعولار پستان چپ به ابعاد ۳۱*۹.۵میلیمتر دیده شد(فیبرادنوم).دراگزیلاری راست ضایعه پاتولوژیک مشاهده نشد.
    تطبیق با علاعم بالینی توصیه میگردد.
    این نتیجه سونو گرافیم بود که دکتر برام آزمایش هورمون نوشت که طبیعی بود.وبهم گفت چون کیستت بزرگه و دردناکه باید با سرنگ تخلیه بشه.من خیلی میترسم که کیست دستکاری بشه .آیا امکان داره با دارو درمان بشه؟بدون تخلیه با سرنگ؟واینکه جواب آزمایشم دقیقا چی هست یعنی هر دو سینه من مشکل داره؟آیا واقعا خطرناکه ؟اگه تخلیه نکنم ممکنه مشکلی برام پیش بیاد و توده خطرناک بشه یا عود کنه؟خیلی ممنون میشم جواب سوالم بدین
    با تشکر

    1. سلام نیازی به تخلیه کیست نیست درد سینه قبل پریودی به علت تغییرات هورمونی طبیعی است برای کاهش درد می توانید زیر نظر جراح پستان یک روز در میان ویتامین Eمصرف کنید .

  141. سلام من پسری ۲۲ ساله ام از بچگی کم خونیه خیلی خیلی شدید داشتم و دارم حدودا دو سالی بود خیلی احساس خستگی میکردم خیلیم عرق میکرد روز و شب نوک سینه هامم خیلی سفت بودنو (چرک و خون) ازشون میزد بیرون دائم توی مدفوعمم (خون) لخته میدیدم سرمم هرروز خیلی عجیب درد میکرد بعضی وقتام چشام و پشت گوشام تا یه روز شکمم به طور فجیحی درد گرفت به همین خاطر به دکتر مراجعه کردم با آزمایشاتی که انجام دادم گفتن که تو ادرارم(خون) مخفی هست ((طهالت بزرگ شده)) و بدنت((عفونت داخلی)) داره سونوگرافیمم به صورت زیر بود:
    تصویر یک ناحیه هایپواکو به ابعاد ۱۴٫۱۰mm در ناحیه رتروآرئولار پستان چپ مشهود است که مطرح کننده ژنیکوماستی میباشد.
    ضایعه فضاگیر Cystic و Solid مشاهده نمیشود.
    ضخامتپوست در حد طبیعی است.
    تصویر چندین لنف نود هایپواکو در اگیزیلاری دوطرف دیده میشود که در سمت راست ۱۵٫۵mm و در سمت چپ ۱۷٫۷mm میباشد.
    همچنین لنف نودهای مشابه در نواحی اینگوئینال دوطرف و زنجیره های لنفاوی گردنی مشهود است.
    هرچند لنف نودهای مذکور دارای ناف اکوژن میباشند و نمای واکنشی دارند ولی با توجه به تعدد بررسی از نظر بیماریهای لنفوپرولیفتراتیو توصیه میشود.
    دکترا جواب قطعی ندادن بعضی گفتن به سرطان خون مشکوکه بعضیاگفتن سه ماه دیگه بیا دوباره ازمایش بده منم دیگه نرفتم تو این مدتم هیچ تغیری نکردم بعضی وقتام پشت سرم با پشت گوشم چیزه سفتی اندازه گردو در میاد که خیلی درد داره یه ماهم میشه که نمیتونم یک ساعت بخوابم سردردمم مدام ادامه داره
    خواستم بدونم خطر داره؟و علائم سرطان توش دیده میشه یا نه؟
    لطفا خواهشا راهنمایی کنید..؟

  142. سلام من ٣٢ سالمه يه توده با حاشيه ماكرولوبوله به ابعاد١١*١٥ ميلي متر در ساعت ٣-٢ در سينه چپم ديده شده. خواهشا راهنمايي كنيد

    1. سلام نگران نباشید مشکل جدی وجود ندارد .

  143. سلام تو رو خدا منو راهنمايي كنيد خيلي نگرانم در سينه چپم توده با خصوصيات مشابه ١٠*١٤و ٧*٩ و ٧* ١١ ميلي متردر ساعت ٣-٢ مشهود است و توده اي با حاشيه ماكروبوله به ابعاد ١١/٥*١٥ ميلي متر در ساعت ٣-٢ مشهود است … ما اصلا در خانواده سابقه توده نداشتيم فقط ميخواستم بدونن نياز به نمونه برداري دارد يا خير؟؟در ضمن گفتن كه نام تودها فيبروادونا ميباشد و من اين سونو رو در روز چهارم پريوديم انجام دادم

    1. سلام نگران نباشید توده های فیبرو ادنوم جزء توده های خوش خیم پستان می باشند وجای نگرانی ندارد و نیازی به نمونه برداری نیست.

  144. ببخشيد ٣٣ سالمه
    سنم رو فراموش كرده بودم بنويسم۳x

  145. سلام من زنی۴۷ساله هستم در سنوگرافی که انجام دادم یک توده ایزاکو مشاهده شده میشه راهنماییم کنید؟

    1. سلام من اطلاعی از متن کامل سونوگرافی شما ندارم به این شکل نمی توان نظر داد در صورت تمایل با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس گرفته تا متن کامل سونوگرافی خود را بخوانید .

  146. من ۵۱ساله کههنوز یایسه نشدم سونوگرافی من این طور نوشته لطفا نظر بدهید
    یک ناحیههایپو اکو با احتمال کیست حاوی اکوی داخلی و سپتابا دیامتر پنج میلی متر در ساب اریول است ناحیه هایپو اکودر پوست قسمت تحتانی در محل عملجراحی مشاهده که به نفع تغییرات پوست اوپریت میباشد تعدادی کانون کلسیفیکاسیون در داکت متسع لترال ساب اریول مشاهده ودر سمت جپ یک ناحیه هایپو اکو اوول شیپ با حدود مشخص با سایز ۷*۱۳در زون مدیال ساعت ۱۰مشاهده واحتمال کیست حاوی اکوی داخلی یا توده خوش خیم با بریدز سه مطرح است

    1. نگران نباشید مشکل جدی وجود ندارد و توده شما خوش خیم است بهتر است زیر نظر پزشک جراح بیماریهای پستان باشید .

  147. سلام من دختر ۳۰ ساله ام، در سونوگرافی سینه : تغییرات فیبروکیستیک منتشر همراه با کیستهای کوچک پراکنده در در هر دو برست مشهود است، توده قابل لمس در رتروارئولار ساعت سه برست چپ با یک کیست بزرگ با جداره ضخیم و نامنظم به ابعاد ۴۶* ۳۴ م.م همخوانی دارد، در برسی با کالر داپلرواسکولاریتی در جداره این کیست مشهود است کیست التهابی توده solid و بهم خوردگی نسجی در هر دو سمت دیده نشد. در اگزیلاری هر دو چند لنف نود با کورتکس ضخیم و نامنظم و حفظ هیلوم با حداکثر دیامتر ۱۳ م.م به نفع لنف نود راکتیو مشهود است. ممنون می شم راهنمایی کنید. من ده روز از پریودی گذشته بود که باد درد زیاد و حجم بزرگ متوجه شدم.

    1. سلام نگران نباشید توده های فیبرو کیستیک پستان جزء توده های خوش خیم پستان هستند.

    2. سلام، امروز جراح عمومی رفتم ولی چون آقا بودن راحت نبودم معاینه کنند، گفتند سایزش خیلی بزرگه و احتمال جراحی زیاده، نظر شما چیه، به نظرتون این سایز و جداره ضخیم مشکل جدی است؟

    3. خواستم به کسانی که مشکل من رو داشتم بگم نگران نباشن ولی پیگیر باشن، مشکل من ده دقیقه ای حل شد و خدا رو شکر جراح عمومی با سرنگ کیست را تخلیه کرد، فقط ممکن هست دوباره این کار بعدا با پر شدن دوباره کیست انجام بشه، ممنون از مشاورین این سایت

  148. سلام من رفتم سنوسینه ای سمت چپم دردمیکرداینم جواب سنوگرافیم .ساعت ۱۱دوتوده بیضوی باحدودمنظم باقرارگیری عمقی ب ابعاد۸x5mm.توده هیپواکوی لوبوله باحدودمنظم باقرارگیری سطحی ب ابعاد۱۱x5mmهمچنین درساعت ۱۱فاصله
    ۴-۵cmازنیپل دوتوده هیپواکودرمجاورت یکدیگربافاصله اندکی ازدوتوده فوق(فاصله تقریبی ۶cmازنیپل)ب ابعاد۸x4mmو۱۲x7mmمشاهده شدندگرچه درمجاورت توده بزرگتریک توده هیپواکوی کوچک ب دیامتر۵x3mm چسبیده ب ان مشهوداست ک احتمال داردلوبولاسیونی ازتوده معهذاکنترل کنترل کیلینیکی وکنترل شش ماهه سونوگرافی توصیه میشود،نواحی اگزیلای طبیعی است

    1. سلام نگران نباشید مشکل جدی وجود ندارد .

  149. خیلی ممنون که جواب دادین، اجرتون با خدا، موفق باشید و همیشه سلامت

  150. سلام من ۲۳سالمه و ۴سال پیش سینمو بخاطر بزرگی زیاد عمل کردم. حالا هر۲طرف توده حس کردم سونو دادم که گفت هردو پستان حاوی کیست هستن. و در ساعت ۱۲ پستان چپ یک توده هایپواکواورال با حدود circumscribed به ابعاد ۳۳×۱۸mm که حاوی فرکوس هایcoarse calcification. میخواستم بدونم سرطانیه؟ یا احتیاج به عمل هست؟ دارم دق میکنم

    1. سلام خیر این توده ها بدخیم نیستند نیازی به عمل جراحی نیست نگران نباشید .

  151. سلام من چندروز پیش سونو سینه دادم کیستی ب اندازه ۹*۱۹ در سینه ام وجود داشت دکتر زنان گفت بزرگه باید تخلیه بشه ولی من نرفتم ترسیدم بنظرتون چیکار کنم

    1. سلام سایز کیست سینه شما کوچک است وجای نگرانی ندارد بهتر است به متخصص جراح پستان مراجعه نمایید تا بررسی کامل صورت بگیرد.

  152. باسلام
    من ۳۴ سالمه و بخاطر سابقه فامیلی سرطان در خالم ،و نگرانی که دارم مرتب از سینه هام سونو گرافی میکنم.اخیرا در سونوگرافی نوشته یه توده هیپو اکو بابعاد۳/۸×۲/۷در کناره لاترال نیپل چپ دیده شده که نسبت به سونو قبل به طور محسوس کوچک شده
    ایا این توده میتونه منشا بدخیمی داشته باشه ؟خیلی نگران هستم خاهش میکنم منو راهنمایی بکنید

    1. سلام خیر نگران نباشید مشکلی وجود ندارد.

  153. سلام من ۲۵ سالمه باردار هستم نه از همون ابتدای بارداریم متوجه یه چبزی شبیه یه عدس زیر بعلم شدم الانم همونجوری هستش خیلی نگرانم میترسم با کترم در میون بذارم هیچی علایمی هم نداره ولی وقتی خیلی دستکاری میکنم احساس درد دارم

    1. سلام نگران نباشید در بارداری به علت تغییرات هورمونی این مسئله طبیعی است وجای نگرانی ندارد .

  154. یک توده هایپواکوبا حدود مشخص فاقد کلیسیفیکاسیون به ابعاد ۹*۱۰ mm فاصله از سطح پوست ۹ mm فاصله از نیپل ۲۰ mm در موقعیت ساعت ۱۲ برست راست مشاهده شد . در بررسی ناحیه اگزیلاری دو طرف توده و یا لنفادنوپاتی مشهود نیست . لطفا منظورش چیه

    1. شما مشکل جدی ندارید اما برای بررسی بیشتر بهتر است به متخصص جراح پستان مراجعه نمایید.

  155. با سلام
    من امروز رفتم سونوگرافي برا همه اندام ها همه چي خدا شكر طبيعي بود
    در سونوي سينه ها نوشته:
    همه چي از جمله عدم وجود بافت فيبري و…ضايعات فضاگير و… و وضخامت پوست و نيپل طبيعي
    اما خط زير رو پر رنگ نوشتهك
    لنف نود راكتيو با مركز اكوژن به ابعا ۶*۱۶ ميليمتر در عمق اگزيلاي راست و ۸*۱۴ ميليمتر در چپ
    اين خط يعني چي؟ ممنون ميشم بفرماييد

    1. سلام با توجه به اینکه لنف نود راکتیو گزارش شده است طبیعی است وجای نگرانی ندارد.

  156. با سلام
    من امروز رفتم سونوگرافي برا همه اندام ها همه چي خدا شكر طبيعي بود
    در سونوي سينه ها نوشته:
    همه چي از جمله عدم وجود بافت فيبري و…ضايعات فضاگير و… و وضخامت پوست و نيپل طبيعي
    اما خط زير رو پر رنگ نوشتهك
    لنف نود راكتيو با مركز اكوژن به ابعا ۶*۱۶ ميليمتر در عمق اگزيلاي راست و ۸*۱۴ ميليمتر در چپ
    اين خط يعني چي؟ ممنون ميشم بفرماييد

  157. سلام دیروز سونوگرافی سینه رفتم جوابش این بود. غلبه بافت فیبرو گلاندولا ربصورت تصاویر کیستیک کوچک فرم لانه زنبوری توام با برجسته شدن TDLUدر هردو پستان دیده می شود که با یافته های خوش خیم پستانی در زمینه تغییرات فیبرو کیستیک سازگار است.
    درپستان راست تصویر هیپو اکوییک در اقطار ۳*۶میلیمتر با حدود لبوله ورشد بیشتر در جهت عرضی در حوالی ساعت۱۰در فاصله تقریبی ۱سانتی متر از حاشیه آریول و۶میلیمتر از سطح پوست مشاهده می گردد(category Bl_Rads۳)(probably Benign)کنترل ۶ماهه توصیه می شود
    شما را به خداااااا شما رو به امام حسین بگین منظورشون چیه آیا خوش خیمه یا بدخیمه…؟؟؟؟؟
    من خیللی نکرانم تورو خدا جواب بدینااااا

    1. سلام توده های سینه شما خوش خیم است وجای نگرانی ندارد بهتر است زیر نظر پزشک بیماریهای پستان باشید.

  158. باسلام من داخل سینه ام یه توده سفتی احساس میکردم که رفتم سونو دادم ۲۳سالمم هست جواب سونوگرافیم این بودکه بافت فیبروگلندولارضخیم واکوژن متناسب باسن بیمار داردمجاری درهردوسمت برجسته رویت شد.منطبق برسفتی قابل لمس درقسمت فوقانی پستان راست درساعت ۱و۲یک توده منطقه هیپواکوباقرارگیری ابلیک وحدودنامتظم به ابعا۱۴×۱۹رویت شد.این منطقه اززیرپوست درزیربافت جلدبه سمت بافت پستانی گسترش یافته است.البته درقسمت دیستال به یک منطقه هیپواکومشابه باقرارگیری افقی موازی باسطح پوست ۴/۵×۱۱ خاتمه می یابد.این منطقه دوجز باقرارگیری ابلیک وافقی دارد.پوست این ناحیه ضخیم بوده ومختصرپرخونی همچین مشهود است ودروهله اول ضایعه التهابی ،عفونب بنفع ماستیت وسلولیت همراه مطرح می باشد.نکته حائز اهمیت دومنطقه مشابه بافاصله درساعت ۲درزیر سطح پوست به ابعاد ۵×۱۴ودرفاصله ۳cmبه ابعاد ۵×۱۲می باشد.در اگزیلایه راست چند لنف نود بانمای Reactiveوکورتکس ضخیم با حداکثرقطر ۱۳mmرویت شد.درسمت چپ ضایعه ایی دیده نشد .آگزیلاری چپ طبیعی میباشد.بچه هم شیر دادم واینکه دکتربهم فقط قرص سفالکسین ۵۰۰داده هر۶ساعت بخورم ولی خیلی نگرانم دکترمم متخصص جراح عمومی هستن

    1. سلام نگران نباشید به دلیل شیردهی دچار ماستیت سینه شده اید که با مصرف قرص سفالکسین مشکل شما درمان می شود .

  159. سلام، دخترم ۲۹ سالشه بدون هیچ علائمی خواست سونو سینه انجام بده که دکترش نواحی اگزیلاری رو هم بررسی کردن.نسج و پارانشیمال طبیعی و یکنواخت بود ضایعه کیستیک هم نداشت فقط نوشته یک آدنوپاتی قدیمی و غیر پاتولوژیک به دیامتر ۹ میل در حفره آگزیلاری راست دیده شده. میشه منو راهنمایی کنید؟آدنوپاتی غیرپاتولوژیک چیه؟

    1. سلام جواب سونوگرافی دختر شما نرمال می باشد وجای نگرانی وجود ندارد.

  160. سلام خیلی ممنون میشم جواب بدین خیلی خیلی نگرانم
    در قسمت فوقانی و میدزون پستان راست توده سولید هیپواکوهتروژن لوبوله با حدود مشخص به ابعاد ۳۰*۱۵دیده شد.
    در قسمت فوقانی محیطی پستان راست سه توده
    سولید هیپواکوکمی هتروژن به ابعاد ۱۳*۸ و ۱۱*۸و در قسمت تحتانی آرئول پستان راست توده ی دیگری با همان مشخصات به ابعاد ۱۳*۵ دیده شد.
    یافته ها به نفع توده های خوش خیم مانند فیبروادنومای متعدد میباشد اما سایر توده ها را نمیتوان رد کرد.
    در قسمت تحتانی آرئول چپ چهار کیست ساده به دیامترهای تقریبی ۲_۳ میلی دیده شد.. در حد دقت سونوگرافی در نواحی آگزیلاری دو طرف لنفادنوپاتی پاتولوژیک دیده نشد..
    خیلی ممنون میشم اگه جواب بدین.. ایا توده های خطرناکی هستند و اینکه نیاز به جراحی هست؟؟

    1. سلام خیر خطرناک نیستند نیازی به عمل جراحی نیست.

  161. سلام و خسته نباشید ممنون میشم نظرتون رو بدونم خیلیییی نگرانم
    در بررسب پستان ها در قسمت فوقانی و میدزون پستان راست توده سولید هیپواکو هتروژن لوبوله با حدود مشخص ابعاد ۳۰*۱۵ دیده شد.
    در قسمت فوقانی محیطی پستان راست سه توده سولید هایپواکو کمی هتروژن به ابعاد ۱۳*۸و ۱۱*۸و۸*۵ میلی متر در قسمت تحتانی ارِیول پستان راست توده دیگری با همان مشخصات به ابعاد ۱۳*۵ دیده شد.
    یافته ها به نفع توده های خوش خیم پستان مانند فیبروادنوماهای متعدد میباشد .سایر توده های پستان را نمی توان رد کرد.
    در قسمت تحتانی اریول پستان چپ پهار کیسه ساده به دیامترهای تقریبی ۲-۳ دیده شد. در حد دقت سونوگرافی در نواحی اگزیلاری دو طرف لنفادنوپاتی پاتولوژیک دیده نشد.

    ایا اینا توده های خطرناکی هستن و ایا نیاز به جراحی هست؟؟

  162. بیخشید فراموش کردم سنمو بگم من ۲۳سالم هست

  163. سلام خسته نباشید خیلی نگرانم ممنون
    میشم راهنماییم کنید
    ۲۳سالمه و تازه ازدواج کردم به علت لمس توده ای در سینم که چندماهی میشه ک لمس میشه سونو دادم که جوابش این بود.
    در قسمت فوقانی و میدزون پستان راست توده سولید هیپواکو هتروژن لوبوله با حدود مشخص به ابعاد ۳۰*۵ دیده شد.
    در قسمت فوقانی محیطی پستان راست سه توده سولید هیچواکو کمی هتروژن به ابعاد ۱۳*۸و ۱۱*۸ و ۸*۵ در قسمت تحتانی اریول پستان راست توده دیگری با همان مشخصات به ابعاد ۱۳*۵ دیده شد.
    یافته ها به نفع توده های خوش خیم مانند فیبرو ادنوما است سایر توده های پستان را نمیتوان رد کرد.
    در قسمت تحتانی اریول چستان چپذچهار کیست ساده به دیامترهای ۲-۳ سافت شد. در حد دقت سونوگرافی در نواحی اگزیلاری دو طرف لنفودنوپاتی پاتولوژیک دیده نشد.

    خیلی نگرانم خواهش میکنم جواب بدید
    ایا خطرناک هست یا ن و اینکه نیاز ب جراحی هست
    نمیدونم میتونه مرطبت باشه یا خیر من یک خواهر دوقلو ناهمسان داشتم ک در سن ۵سالگی ب علت کنسر ریه فوت شدن..
    لظفاااااا راهنماییم کنین نگراااانم ممنونم
    خدا خیرتون بده

  164. سلام و خسته نباشید این تا چه حد است ممنون میشم بگید تصویر توده هترواکو دارای حدود مشخص و لوبوله به ابعاد ۸٫۵در ۱۷ میلیمتر در موقعیت رترواریو لار پستان چپ قابل رویت است همچنین توده ایزو اکو دارای حدود مشخص به ابعاد ۶٫۵ در ۱۱٫۵ در موقعیت اریولار ماژین ساعت ۱۲ این پستان دیده میشود دو توده مذکور تغییر سایز واضحی نسبت به سونو گرافی قیلی نشان نمیدهند توده ایزو اکو دارای حدود مشخص به ابعاد ۴ در ۹ میلی متر در موقعیت neae zone ساعت ۱ دیده میشود
    تصویر تعدادی کیست و فیبرو کیستیک دیده میشود ابعاد ۳ در ۵٫۵ و فیبرو به سایز ۴٫۵ در ۱۰ میلی متر در ناحیه رترواریولار پستان راست کیستی به سایز ۴ در ۴ میلی در ساعت ۱۱ و patch tdfv, ;dsjd; fi فیبرو کیستیک به سایز ۶ در ۱۴٫۵ میلی متر در ساعت ۹ ضخامت پوست در هر دو پستان طبیعی است
    معاینات هر شش ماه و mri با در نطر گرفتن نوع بافت فیبرو گلاندور انجام جهت غربالگری لطفا بگید ممنون میشم ۴۱ ساله

    1. سلام جای نگرانی وجود ندارد توده های فیبروکیستیک توده های خوش خیم پستان هستند بهتر است زیر نظر پزشک جراح بیماریهای پستان باشید.

  165. سلام و خسته نباشید این تا چه حد است ممنون میشم بگید تصویر توده هترواکو دارای حدود مشخص و لوبوله به ابعاد ۸٫۵در ۱۷ میلیمتر در موقعیت رترواریو لار پستان چپ قابل رویت است همچنین توده ایزو اکو دارای حدود مشخص به ابعاد ۶٫۵ در ۱۱٫۵ در موقعیت اریولار ماژین ساعت ۱۲ این پستان دیده میشود دو توده مذکور تغییر سایز واضحی نسبت به سونو گرافی قیلی نشان نمیدهند توده ایزو اکو دارای حدود مشخص به ابعاد ۴ در ۹ میلی متر در موقعیت neae zone ساعت ۱ دیده میشود
    تصویر تعدادی کیست و فیبرو کیستیک دیده میشود ابعاد ۳ در ۵٫۵ و فیبرو به سایز ۴٫۵ در ۱۰ میلی متر در ناحیه رترواریولار پستان راست کیستی به سایز ۴ در ۴ میلی در ساعت ۱۱ و patch tdfv, ;dsjd; fi فیبرو کیستیک به سایز ۶ در ۱۴٫۵ میلی متر در ساعت ۹ ضخامت پوست در هر دو پستان طبیعی است
    معاینات هر شش ماه و mri با در نطر گرفتن نوع بافت فیبرو گلاندور انجام جهت غربالگری لطفا بگید ممنون میشم ۴۱ ساله ,و شش سال برای ناباروری ای یو ای و ای وی اف بارها اقدام کردم و بتازم در شرف اقدامم.

  166. تورو به خدااااااا جوابمو بدین خیییییییلی نگرااااااانم:(

  167. سلام و ممنون از جوابتون من متن بالایی رو فرستاده بودم ۴۱ ساله که فرمودید جای نگرانی نیست میخواستم بدونم میتونم حتی با توجه به این شرایط برای ای وی اف اقدام کنم یا نه ممکن است به شرایطی بد تبدیل شود ..چون میخواستم ادامه ندم بخاطر اینکه خیلی میترسم ولی دکترم میگن ای وی اف کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام می توانید ای وی اف انجام بدهید البته باید پزشک معالج تصمیم نهایی را بگیرد.

  168. سلام ببخشید من سونگرافی دادم در گزارش اومد تصویر کیست های متعدد در زمینه تغیرات فیبرو کیستیک در هر دو طرف که بزرگترین آن ۱۲ میلیمتر هست و توده سالید و کیست مشکوک مشاهده نشد لنفو نود های خوش خیم در آگزیلاری دو طرف مشهود است این لنف نوود خوش خیم چی هست ؟

    1. سلام گزارش سونوگرافی سینه شما نرمال است وجای نگرانی ندارد.

  169. سلام خيلي ممنون ميشم راهنمايي كنيد مادر من ٥٢ سالشونه ميگفتن در سينه سمت چپشون زير كتفشون بعضي موقع ها درد ميگيره سونوگرافي دادن و با توجه به حرف هايي كه شنيدن خيلي نگران هستن چون گفتن سينه سمت راستشون بايد بررسي بشه ممنون ميشم راهنمايي كنيد متن سونوگرافي اين هست ..
    سونوگرافي سينه و نواحي آگزيلاري دو طرف :لوبولهاي چربي نرمال به همراه بافت فيبروگلاندولر متراكم و اكوژن MOTTELD متمركز در نواحي UOQ و سانترال در هر دو سينه در زمينه BENIGN BREASTS CHANGES رويت گرديد .
    در سينه چپ تصوير دو توده هيپو اكو با حدود مشخص ديده ميشود كه به ترتيب عبارتند از: ساعت ٩ ناحيه پري آرئولار به ابعاد ۴*۸
    mm
    حاوي كانون اكوژن (كلسيفيكاسيون)به قطر۲٫۶
    mm
    منطبق بر يافته ماموگرافي (b:2
    ساعت ١ ناحيه MID ZONE به ابعاد
    ‏b:3)(٥*١٠)mm )
    در سينه راست ساعت ١٢ ناحيه پري آرئولار توده هيپو اكو با حدود نسبتا لوبوله به ابعاد
    (۱۰*۵mm) (B:4a)
    در نواحي آگزيلاري دو طرف لنف نود راكتيو غير پاتولوژيك رويت شد.

  170. سلام . ضمن تشکر وخسته نباشد از مشاور گرامی من ۳۵ سالمه در بررسی سونوگرافی از پستانها نتیجه این بود .: تصویر نواحی افزایش اکو و هیدروژنسیته در بافت فیبروگلاندولر پستانها مربوط به تغییرات فیبروکیستیک مشهود است . در سامان آنفولانزا پستان راست حدود ساعت ۸ تا ۹ در ۱۰ سانتی متر از نیپل تصویر ناحیه iso echo با نسج پستان با ابعاد ۹*۱۶ میلیمتر مشاهده شد .در بتراش پستان راست حدود ساعت ۳ تصویر توده هیپو اکوی دیگر با ابعاد ۵*۶ میلیمتر با حدود circumscribed موازی با سطح پوست با posterior enhancement مشاهده شد . تصویر نواحی سیاتیک پراکنده در سطح پستان مشاهده شده است . در تحتانی نیپل چپ تصویر ناحیه سیستیک با ابعاد ۱۱*۱۶ میلیمتر مشاهده شد . در اینفرو مدیال پستان چپ حدود ساعت ۸_۷ زون ۳ تصویر ناحیه سیستیک با ابعاد ۸*۷ میلیمتر حاوی سپتا مشاهده شد . تصویر نواحی سیستیک پراکنده کوچکتر در سطح پستان مشاهده شد . باتوجه به این که قصد بارداری دارم , آیا با بارداری خوب ميشه یا با بارداری بدتر میشه و منظور از این نتیجه سونوگرافی چیه.?راهنماییم کنید . ممنون

    1. سلام زیر نظر پزشک می توانید برای بارداری اقدام کنید .

  171. سلام خواهرم تو سینش درد احساس میکرد۳۵سالشونه به پزشک مراجعه کردن سونگرافی دادن جواب سونگرافیشون این هست…
    در برسی انجام شده اکتازی داکتها دیده نشد
    یکmassهیپواکوباحدود مشخص به ابعاد۷.۵۴ mm درموقعیت ساعت دوازده برست چپ مشاهده شد.
    Bl_ RADS llllدرنواحیAxillaryدوطرف لنفاد نوپانیSignificantدیده نشد.
    ممنون میشم با راهنماییتون مارو از نگرانی در بیارید..تشکر

    1. سلام مشکل جدی در سونوگرافی انجام شده دیده نمی شود.

  172. سلام و تشکر
    نتیجه سونو من اینه
    سال پیش فیبرو کیستیک داشتم اما الان
    درساعت ۲ ارنول چپ کانون هیپواکوی کوچک منظم به قطر۵mmمشاهده شده و در ساعت ۹پستان راست ضایعه کوچک هیپو اکو با حدودصاف و منظم به ابعادmm 5*9دیده شده
    نظر شما ؟نگرانم

    1. سلام مشکل جدی وجود ندارد.

  173. بافت فیبروگلندولارضخیم واکوژن متناسب باسن بیمار داردمجاری درهردوسمت برجسته رویت شد.منطبق برسفتی قابل لمس درقسمت فوقانی پستان راست درساعت ۱و۲یک توده منطقه هیپواکوباقرارگیری ابلیک وحدودنامتظم به ابعا۱۴×۱۹رویت شد.این منطقه اززیرپوست درزیربافت جلدبه سمت بافت پستانی گسترش یافته است.البته درقسمت دیستال به یک منطقه هیپواکومشابه باقرارگیری افقی موازی باسطح پوست ۴/۵×۱۱ خاتمه می یابد.این منطقه دوجز باقرارگیری ابلیک وافقی دارد.پوست این ناحیه ضخیم بوده ومختصرپرخونی همچین مشهود است ودروهله اول ضایعه التهابی ،عفونب بنفع ماستیت وسلولیت همراه مطرح می باشد.نکته حائز اهمیت دومنطقه مشابه بافاصله درساعت ۲درزیر سطح پوست به ابعاد ۵×۱۴ودرفاصله ۳cmبه ابعاد ۵×۱۲می باشد.در اگزیلایه راست چند لنف نود بانمای Reactiveوکورتکس ضخیم با حداکثرقطر ۱۳mmرویت شد.درسمت چپ ضایعه ایی دیده نشد .آگزیلاری چپ طبیعی میباشد. سلام من قبلا این سونو براتون فرستاده بودم گفتم که دکتر جراحم بهم فقط قرص سفالکسین ۵۰۰ داده هر ۶ساعت بخورم شماهم گفتید قرصی که میخوزم خوبه سینه ات ماستیت شده ولی الان دقیقا همونجایی که توده هست قرمزه شده وحشتناک ویه حالت تاول قهو هایی زده نوک سینه ام میخواره زیاد،ویکم رفته تو خیلی نگرانم توروخدا بگید چیکارکنم روزی که رفته بودم سونو اینقدر قرمز نبود سینه ام خیلی ترسناک شده وقتی نگاه میکنم ،من دوسال پیش بچه هم شیر دادم چیکارکنم میشه راهنمایی کنید خیلی توروحیه ام تاًثیر گذاشته جراحی لازمه

  174. بافت فیبروگلندولارضخیم واکوژن متناسب باسن بیمار داردمجاری درهردوسمت برجسته رویت شد.منطبق برسفتی قابل لمس درقسمت فوقانی پستان راست درساعت ۱و۲یک توده منطقه هیپواکوباقرارگیری ابلیک وحدودنامتظم به ابعا۱۴×۱۹رویت شد.این منطقه اززیرپوست درزیربافت جلدبه سمت بافت پستانی گسترش یافته است.البته درقسمت دیستال به یک منطقه هیپواکومشابه باقرارگیری افقی موازی باسطح پوست ۴/۵×۱۱ خاتمه می یابد.این منطقه دوجز باقرارگیری ابلیک وافقی دارد.پوست این ناحیه ضخیم بوده ومختصرپرخونی همچین مشهود است ودروهله اول ضایعه التهابی ،عفونب بنفع ماستیت وسلولیت همراه مطرح می باشد.نکته حائز اهمیت دومنطقه مشابه بافاصله درساعت ۲درزیر سطح پوست به ابعاد ۵×۱۴ودرفاصله ۳cmبه ابعاد ۵×۱۲می باشد.در اگزیلایه راست چند لنف نود بانمای Reactiveوکورتکس ضخیم با حداکثرقطر ۱۳mmرویت شد.درسمت چپ ضایعه ایی دیده نشد .آگزیلاری چپ طبیعی میباشد.سلام این سونو رومن براتون فرستادم قبلا بهتون گفتم که دکتر جراحم فقط بهم قرص سفالکسین ۵۰۰ داده هر۶ساعت بخورم وشما گفتید که قرصی که میخورم خوبه وسینه ات دچارماستیت شدهولی الان دقیقا همونجایی که توده حس میشه قرمز شده به طرزوحشتانکی ویه حالت تاول قهوهایی هم روش زده نوک سینه ام خارش شدید داره و یه کم رفته تو سینه ام خیلی بدشده خیلی ریختم بهم به تظرشما چیکارکنم مشکل من چیه من قبلا بچه شیر دادم حدود دوسال قبل میشه راهنماییم کنید خواهش میکنم

    1. باید به جراح بیماری های پستان مراجعه نمایید تا پیگیری وبررسی شود.

  175. سلام . ایا فیبرو ادنوم فقط در سونو گرافی مشخص میشود ؟ نظرتون راجب دکتر عطری ؟

    1. سلام بله در سونوگرافی مشخص می شود.

  176. با سلام و عرض خسته نباشید من زنی چهل و دو ساله برای درد تخمدان ها و سینه ام به پزشک مراجعه کردم و در ماموگرافی به عمل آمده نوشته شده است:ندول کوچک هیپواکوتیپ ندولهای Benign در پستان راست(فیبروآدنوم)بدون یافته پاتولوژیک در بقیه بررسیهای به عمل آمده.و در سونو گرافی واژینالی که انجام شد نوشته شده بود:کیستnabothian به سایز ۸mm در سرویکس مشاهده گردید.و پزشک معالج از هر گونه توضیح کافی امتناع کرد و اینجانب بسیار نگران بوده و از شما خواهشمندم توضیحی ارائه فرمایید که آیا هردو خطرناک بوده و نیاز به عمل جراحی دارد یا با دارو حل می شود?
    با تشکر از شما و سایت خوبتان

    1. سلام نگران نباشید خیر خطرناک نیستند وبا دارو رفع می شود .

  177. سلام خسته نباشید۳۱ سالمه ومجرد توی جواب سونوی من زده توده ای با اندازه ۱۳٫۷*۲۱ ولی ننوشته چیه خیلی نگرانم هر دکتریم زنگ میزنم وقتشون تا عید پره میگن بعد عید خیلی نگرانم

  178. سلام خسته نباشید۳۱ سالمه ومجرد توی جواب سونوی من زده توده ای با اندازه ۱۳٫۷*۲۱ ولی ننوشته چیه خیلی نگرانم هر دکتریم زنگ میزنم وقتشون تا عید پره میگن بعد عید خیلی نگرانم

  179. سلام من ۲۴ سالمه اگه ممکنه این سونو رو واسم توضیح بدهید ممنون میشم.
    یک توده هیپواکوییک به ابعاد۵*۱۳ میلیمتر با حدود مختصر نامنظم درساعت۵پستان راست موقعیت(R5.2B)یک توده هیپواکوییک ۵میلیمتری درساعت ۱۲ پستان راست موقعیت( R12.1B)با احتمال فیبروکیستیک یا کیستبیبا محتویاط غلیظ ایا نیاز به عمل دارد یا بیوپسی ایا سرطانیه ؟؟

    1. سلام نگران نباشید مشکل جدی وجود ندارد.

  180. سلام در سونو گرافی که دارم از سینه سینه سمت راست من یه ندول بیضی شکل هیپواکو قطر ۱۳*۱۰ وجود دارد با حدود نسبتا منظم ماهیت مشخص نیست دقیق ولی احتمالا منشا لنفاوی داره

  181. سلام من سونو گرافی کردم در سینه سمت راست من یه ندول بیضی شکل سولید هیپواکو به قطر ۱۳*۱۰ در ساعت ۷ سینه راست مشهود است با حدود منظم ماهیت دقیق مشخص نیست ولی احتمالا منشا لنفاوی دارد من ۳۱ ساله هستم

    1. سلام مشکل جدی وجود ندارد برای بررسی بیشتر به پزشک جراح بیماری های پستان مراجعه نمایید.

  182. سلام خسته نباشید من سونو دادم یه هفته قبل از عادت ماهیانه در سونو شوند همه چیز نرمال بود فقط در سینه سمت یه ندول بیضی شکل سولید هیپواکو به افطار ۱۳*۱۰در ساعت ۷ سینه راست مشهود است با حدود منظم ماهیت دقیق مشخص نیست احتمالا منشا لنفاوی دارد میشه لطفا بگید یعنی چی خیلی دل شوره دارم

  183. سلام من ۳۱ سالمه چند وقت بود ک دستم درد میکرد و انگشتام گز گز میکردن آزمایش کامل دادم سالم بود و تنها گفتن اگه بیشتر شد یه نوار عصب و عضله بده . بعد یه مدتم بود ک سینه چپم تیر میکشید توخانواده سابقه سرطان نیست ولی توفامیل بوده ک دکتر عمومی برام سونوگرافی نوشت انجام دادم و به این شرح بود.
    تغیرات فیبرو کستیک درهردو پستان دیده میشه.
    توده هایپواکو باحدود مشخص در ابعاد ۶/۳ * ۳/۸م.م درساعت ۲/۵ پستان چپ با فاصده ۳ سانتی متر از نیپل دیده شدک در برسی کالر داپلر و سکولاریتی غیر طبیعی درآن مشهود نیست.
    توده دیگر با مشخصات مشابه در ابعاد ۷/۱ * ۴/۶ م.م درساعت ۱۲/۵ ناحیه رتروآرئولر پستان چپ دیده شد .توده دیگر نیز باهمین مشخصات در ابعاد ۸/۳*۴/۵م.م درساعت ۷/۵ پستان چپ با فاصله ۴ س .م از نیپل دیده شد.
    همه توده های زیر بیشتر دارای نماد خوش خیم‌بوده.(مطرح کننده فیبرو آدنوم یا تغیرات فوکال فیبرو کیستیک) و سونوگرافی ۳ ماه بعد توصیه میشه.
    کیست به سایز ۴ م.م در ساعت ۱۱ پستان راست دیده شد.
    توده درپستان راست دیده نشد.
    درفضای آگزیلاری دوطرف توه و یا آدنوپاتی مشهود نیست.
    ممنون میشم جوابمو بدین آخه خیلی نگران چون تازه ۲ ماه میشه ک عروسی کردم از وقتی فهمیدم کارم شده گریه. قراره دکتر جراح متخصص زنان هم برم این سونو گرافیو نشون بدم‌. خواهش میکنم راهنماییم کنید ک آیا سرطانی میشه یا با دارو میشه ک این توده ها از بین بره آخه من قسط داشتم ۶ ماه دیگه باردار بشم حالا نگرانیم بیشتره ک میتونم یا مشکل ساز میشه.چیکار کنم.یعنی با دارو این توده ها آب میشه؟?

    1. سلام نگران نباشید توده های فیبروادنوم وفیبروکیستیک جزء توده های خوش خیم پستان هستند بهتر است زیر نظر جراح بیماری های پستان باشید تا برای شما دارو تجویز شود.

  184. سلام خسته نباشید من دیروز به دلیل درد پستان سونو وماموگرافی دادم .در سونو سینه سمت چپ ضایعه هایپواکوبه طول۱۰میلیمتروقطر۳میلیمتر که مطرح کننده احتمالی ductدیالته با تغیرات فیبرو کیستیک وکانون های میکروکلسیفیکاسیون داخلی میباشد.لنف نود دیده نشد.که مامو انجام دام و توصیه به بیوبسی داشت ام پزشکم گفت لازم نیست .خیلی ابن قصیه نگرانم کرده ۳۷ سال سن دارم وسابقه خانوادگی هم ندارم.ممنون میشم جوابم رو بدید

    1. سلام نگران نباشید توده های فیبروکیست پستان جزء توده های خوش خیم پستان هستند

  185. سلام خسته نباشید من دیروز به دلیل درد پستان سونو وماموگرافی دادم .در سونو سینه سمت چپ ضایعه هایپواکوبه طول۱۰میلیمتروقطر۳میلیمتر که مطرح کننده احتمالی ductدیالته با تغیرات فیبرو کیستیک وکانون های میکروکلسیفیکاسیون داخلی میباشد.لنف نود دیده نشد.که مامو انجام دام و توصیه به بیوبسی داشت ام پزشکم گفت لازم نیست .خیلی ابن قصیه نگرانم کرده ۳۷ سال سن دارم وسابقه خانوادگی هم ندارم.ممنون میشم جوابم رو بدید

  186. سلام خسته نباشيد ٣١ سالمه چند ساله ازدواج كردم سونو و ماموگرافي انجام دادم چندين توده از دو تا سينم مشاهده شده بزرگترينش ٢٧/٢٢ mm خورده و خورده حاوي عروق پراكنده هست و زده تغييرات فيبروكيستيك شديد دارم ممنون ميشم راهنمايي كنيد

    1. سلام توده های فیبروکیستیک پستان جزء توده های خوش خیم پستان هستند.

  187. سلام.سینه چپم درد میکرد سونو رفتم.چند کانون آدنوپاتی در ناحیه آگزیلاری اکوژن به صورت راکتیو درهردو طرف م دیده شده.ولی زده هیچ نوع توده ای مشاهده نشد.حتی با دستم هم زیربغل سمت چپم لمس میشه.ببخشید چیز بدی هست.البته دکتر سونو گفتن همون فیبروکیستیک هست چون قبلا هم داشتم فیبروکیستیک رو.ممنونم از راهنمایی تون.

    1. سلام نگران نباشید توده های فیبروکیستیک پستان جزء توده های خوش خیم پستان هستند.

  188. باسلام سونوگرافی انجام دادم گفت که چنند لنف نود بانمای خوش خیم در سینه راست است.
    بعد مامو گراقی انجام دادم هیچ توده یا کلسیفیکاسیونی نبود اونم گفت که لنف نود در ناحیه اگزیلاری هست.ایا بنظرتون نگران باشم?
    سینه راستم سایزش یه مقدار جزیی بزرگتر شده
    ممنون میشم بهم پاسخ بدین

    1. سلام مشکل جدی وجود ندارد اما بهتر است زیر نظر پزشک جراح بیماری های پستان باشید .

  189. سلام جواب سونوی سینه چپم نوشته افزایش اکو و تراکم بافت فیبروگلندولار در پستان ها ب تغییرات خوش خیم میباشد در ربع خارجی فوقانی پستان چپ یک گروه کیست با کلسیفیکاسیون های داخلی کنار هم ب ابفاد ۱۱٫۵*۵٫۷ و ..مشاهده شد.این یعنی چی؟ من سی سالمه

  190. سلام خسته نباشید من خانوم ۲۶ ساله هستم یه فرزند دارم ویکسال هست از شیر گرفتمش من بخاطر درد وسوزش وترشحات زرد رنگ که بافشارخارج میشد مراجعه کردم به دکتر که گفتن سینه ات عفونت کرده برام قرص سفیکسیم نوشت که ورمی که داشت برطرف شد الان هم دردی شبیه قلب درد دارم وشدت درد به بازوی سمت چپ کشیده میشه سونو انجام دادم به شرح زیر منظره Glandular tissueدرپستانها طبیعی بوده وداکت اکتازیای خفیف تا متوسط درپستان چپ وخفیف درسینه راست همراه باmass های هیپواکو باحدود منظم به ابعاد ۶×۵میلیمتردرکوادرانت فوقانی داخلی پستان چپ موقعیت ساعت ۱۰ به فاصله ی ۱ونیم سانتیمتر ازنیپل وبه ابعاد ۸ونیم در ۶ میلیمتردرکوادرانت فوقانی داخلی پستان چپ موقعیت ساعت ۱۰و۵ به فاصله ۱سانتیمتر ازنیپل وبه ابعاد ۹در۶ونیم میلیمتر در کودارانت فوقانی داخلی پستان چپ موقعیت ساعت ۱۱به فاصله ۱ونیم سانتیمتر ازنیپل دیده میشود داکت اکتازیای خفیف تامتوسط درپستان چپ وخفیف در پسان راست دیده میشود فضاگیرsolid-Cystic درپستان راست دیده نمیشود لنف نودsignificant درنواحی اگزیلاری دیده نشد نظریه داکت اکتازیای پستانهاوmass های پستان چپ تیپ ضایعاتBI-RDS4aمیشه بگین یعنی چی؟؟؟

  191. خانمی ۴۵ساله در نتایج ماموگرافی نوشته شده ساختار سینه چرب.اما فرورفتگی در پوست ونوک پستان مشاهده نشده.ذرات کلسیفکاسینو مشاهده نشده.هیچ ساختار پیچیده مشاهده نشده.یک توده کوچک در جانب فوقانی در سینه چپ دیده شده.
    در نظرات
    ساختار سینه باعلامتAنشان داده شده وسونوگرافی توصیه شده لطفا بفرمائید این تفسیر ها به چه معناست

    1. باید به جراح بیماری های پستان مراجعه نماید تا معاینه وبررسی بیشتر صورت بگیرد اما در کل مشکل جدی وجود ندارد.

      1. سلام وقت بخیر ۱۹ سالمه
        سونوگرافی گفته یک توده هایپواکو oval موازی با سطح پوست به ابعاد۶*۳ م.م در ساعت ۱ پستان چپ پری ارئولار middle zone مشهود است
        تو رو خدا بگید این چیز خاصی نیست؟
        من باید چیکار کنم

  192. سلام زنی ۳۱ساله هستم که با احساس لمس توده در سینه چپ به جراح مراجعه کردم جواب سونو= یک توده ایزواکو حاوی کانونهای میکروکیستیک و فوکوس های اکوزن به ابعاد ۱۴*۹ میلیمتر در ساعت ۱ برست چپ در فاصله ۳ سانتیمتری از نیپل مشاهده شد که به نفع
    focal fcc میباشد.birads3
    قبل از انجام این سونو دکتر فقط با معاینه گفت باید نمونه برداری بشم اما وقتی این سونو گرفتم و بردم پیش یه دکتر دیگه گفت نیازی به نمونه نیست. فقط سه ماه یا شش ماه بعد بیا سونو بده. بنظر شما چیکار کنم؟

    1. سلام بهتر است زیر نظر پزشک جراح بیماری های پستان ام ار ای انجام بدهید به نظر بنده نیازی به نمونه برداری نیست .

  193. با سلام، بنده تقریبا از سنی که سینه هام شروع به رشد کردن سینه سمت راستم ترشح داشت همیشه، که هر بار به دکتر مراجعه کردیم گفتن مشکلی نیست. البته کمی هورمون پرولاکتینم بالاست که دکتر دارویی تجویز نکردند.
    از حدود چندماه پیش در سینه سمت چپ احساس درد کردم که سونوی دو ماه پیشم چیزی نشون نداد و به علت اینکه حس کردم توده ای دارم در معاینه با دست دوباره سونو دادم یعنی به فاصله یک ماه. که در سونوی دوم بهم گفتن بهتره نمونه برداری انجام بدم و مشکوکه. میشه یه راهنمایی بفرمایید؟ خیلی زیاد استرس دارم
    an ill defined irregular border hypochoice lesion measuring(10*10 mm) whith vertically oriiented is seen in lower outer of LT breast at 5 o’clock,BIRADS 5 (biopsy is recommended)

  194. با سلام، من ۲۷ سالمه و تقریبا از سنی که سینه هام شروع به رشد کردن سینه سمت راستم ترشح داشت همیشه، که هر بار به دکتر مراجعه کردیم گفتن مشکلی نیست. البته کمی هورمون پرولاکتینم بالاست که دکتر دارویی تجویز نکردند.
    از حدود چندماه پیش در سینه سمت چپ احساس درد کردم که سونوی دو ماه پیشم چیزی نشون نداد و به علت اینکه حس کردم توده ای دارم در معاینه با دست دوباره سونو دادم یعنی به فاصله یک ماه. که در سونوی دوم بهم گفتن بهتره نمونه برداری انجام بدم و مشکوکه. میشه یه راهنمایی بفرمایید؟ خیلی زیاد استرس دارم
    an ill defined irregular border hypochoice lesion measuring(10*10 mm) whith vertically oriiented is seen in lower outer of LT breast at 5 o’clock,BIRADS 5 (biopsy is recommended)

  195. سلام من ۲۲ سالمه و یک توده بزرگ و قابل لمس در سینم بود در سونوگرافی انجام‌شده
    در حد فاصل ساعت ۹_۱۰ در فاصله تقریبی ۳cm از نیپل تصویر یک توده solid هایپو اکوئبک با حدود welldefined ماکرولوبه به ابعاد ۲۳،۲۳، ۱۴/۵ با حاشیه ماکرولوبه و…… دیده شده
    میخواستم‌بدونم احتمال سرطان زیاده یا خیر؟

    1. سلام خیر احتمال آن ضعیف است باید زیر نظر پزشک جراح بیماری های پستان باشید.

  196. با سلام، من ۲۷ سالمه و تقریبا از سنی که سینه هام شروع به رشد کردن سینه سمت راستم ترشح داشت همیشه، که هر بار به دکتر مراجعه کردیم گفتن مشکلی نیست. البته کمی هورمون پرولاکتینم بالاست که دکتر دارویی تجویز نکردند. از حدود چندماه پیش در سینه سمت چپ احساس درد کردم که سونوی دو ماه پیشم چیزی نشون نداد و به علت اینکه حس کردم توده ای دارم در معاینه با دست دوباره سونو دادم یعنی به فاصله یک ماه. که در سونوی دوم بهم گفتن بهتره نمونه برداری انجام بدم و مشکوکه. میشه یه راهنمایی بفرمایید؟ خیلی زیاد استرس دارم an ill defined irregular border hypochoice lesion measuring(10*10 mm) whith vertically oriiented is seen in lower outer of LT breast at 5 o’clock,BIRADS 5 (biopsy is recommended)

    ببخشید من نمونه برداری کردم و جراح به محض دیدن توده گفت این نکروز چربیه. ولی باز نمونه رو فرستادن پاتولوژی. امکان داره چیز دیگه ای باشه جواب؟ با توجه به اینکه این توده رو من فشار میدادم درد داشت ولی تو مشخصات نکروز چربی من خوندم که میگن دردی نداره

  197. سلام خسته نباشید من ۴۱ سالمه در جواب سونوگرافی سه توده هیپو اکوئیک ovallبا ابعاد منظم و مشخص به ابعاد ۳*۲٫۵*۵و ۳*۲٫۵*۴٫۵و ۳*۲٫۵*۷ میلیمتردرسینه راست و در سینه چپم یک توده ۳*۴*۷میلیمتردیده شده همراه با تعدادی کیست در لابلای بافت سینه با ابعاد منظم و مشخص …میشه لطفا راهنمایی بفرمایید خیلی نگرانم

    1. سلام مشکل جدی وجود ندارد .

  198. سلام توروخدا منو راهنمایی کنید از غصه دارم میمیرم
    مامانم از سر سینه اش فشار که داد خون و مایع زرد و سفیدی خارج شد که رفتیم مامو گرافی این بود جوابش افزایش کدورت پراکنده در هر دوپستان بدون میکروکلسیفیکاسیون مشاهده میگردد
    ساختمان‌پوست و نپیل هردوپستان نرمال است
    رفتیم سونوگرافی این بود بود جوابش

    در برست راست ..تصویر ندولی هیپواکو باحدود صاف و منطم باسایز ۱۴*۶mm
    تصویر توده ای محادات ساعت ۳ در عمق برست باسایز ۱۶*۸mm
    با احتنال کیست کمپیلکه و یا….مشاهده میشود
    برست چپ….تصویر کیست کمپیلکه محازات ساعت ۱۱ با سایز۱۴&۱۳mm
    محازات ساعت۱۲و ۱۰mm

    وکیست های متعدددر قسمت لترال برست چپ مشاهده
    مجموعا تشکیل فیبروکیستیک رامیدهد
    داکتا اکتزیا درسمت چپ مشاهده گیشود
    تورو خدا جواب بدین

    1. سلام نگران نباشید توده های فیبروکیستیک پستان جزء توده های خوش خیم پستان هستند باید زیر نظر متخصص جراح بیماری های پستان باشند.

  199. سلام.خسته نباشید.مادرم ماموگرافی دادن وموردخاصی نداشته فقط لنفادنتوپاتی اگزیلاری مشاهده شده که درخواست سونوگرافی براشون دادن.ایشون۵۶سالشونه.من خیلی نگرانم.لطفابگیدمساله خاصی هست یانه؟توروخداجواب بدین.ممنون

    1. سلام باید سونوگرافی از ناحیه آگزیلاری انجام شود تا بتوان نظر قطعی داد.

  200. سلام خواهش میکنم منو راهنمایی کنید در سونو که انجام دادم اینطور نوشته در اگزیلاری چپ چند لنف نود واکنشی به حداکثر دیامتر ۱۲mmمشاهده می شود

    1. سلام نگران نباشید باید به متخصص جراح بیماری های پستان مراجعه نمایید تا بررسی های لازم صورت گیرد.

  201. با سلام. ۳۲ سال سن دارم. شیر دهی هم دارم. مدتی پیش یک توده در سینم احساس کردم که در سونوگرافی یک کیست ۲۷ میلی با جز سولید ۱۷ میلی نشان داده شد و جراحی توصیه شد. اما زمانی که دکتر با سوزن اونرو تخلیه کردن تماما شیر بود. و گفتن مشکلی نیس و ۳ماه دیگه برای معاینه برم. بعد از دو ماه مجددا همون ناحیه همون توده ایجاد شد. آیا ممکن است با زهم شیر باشد؟ اگر بله دلیل چیست و آیا چیز نگران کننده ای است؟

    1. سلام نگران نباشید در دوران شیردهی این توده ها طبیعی است و نیازی به پیگیری ندارد.

  202. خیلی خیلی ممنون از شما که برامون وقت میذارین. خدا خیرتون بده. یعنی جز سالید که تو سونوگرافی اومده هم میتونه شیر باشه که رسوب کرده؟ ممنون از شما.

  203. سلام . من تا حالا سه بار سونو کردم به فاصله شش ماه . پستان هایم دارای تغییرات فیبرو کیستیک هست . کیستها در هر سونوگرافی متفاوت و در جاهای مختلف .و به اندازه حداکثر ۵ میلی متر . در سونوی آخر علاوه بر تغیرات فیبروکیستیک عنوان کرد multi cyst ) simple ویاdebri containing . لطفا راهنمایی کنید debri یعنی چه و آیا مشکوک به سرطان می باشد . در ضمن به شدت پستان هایم درد دارد . .بقیه موارد نرمال گزارش شده .

    1. سلام نگران نباشید خیر سرطان نیست شما کیست های متعدد داخل سینه دارید وخوش خیم هستند.

  204. ممنون از پاسخگویی

  205. جواب سونو گرافی من بدین شرح است و هر دکتری یه نظردارد لطفا راهنمایی کنید
    تصویر ساختمان هایپواکو ‌ triangular در رتوواریول سمت چپ به ابعاد mm 22*9 مشاهده میشود. Gynecomastia

  206. با سلام من چند روز پیش سونو دادم که جوابش اینگونه میباشد .
    لوبول های چربی نرمال به همراه بافت فیبرو گلندولار نرمال متراکم و اکوژن motteldمتمرکز در نواحی فوقانی -خارجی و سنترال هر دو پستان در زمینه تغیردات خوش خیم دیده میشود .تصاویر کیستهای متعدد در پستان چپ با حداکثر دیامتر ۴mm واقع در ساعت ۲ رویت شد .یه توده هیپو اکو با ابعاد ۴٫۵ و ۸٫۵ در ساعت ۱ پستان چپ به نفع ضابعات probably benign رویت شد
    توده solid با نمای supiciousو یا بهم خوردگی بافتی دیده نشد
    در نواحی اگزیلاری دو طرف غدد لنفاوی پاتولوژیک دیده نشد .سونوگرافی پیگیری ۶ ماه بعد پیشنهاد میشود لطفا جواب بدید خطرناکه .نیاز به جراحی داره ؟

    1. سلام نگران نباشید خیر مشکل جدی وجود ندارد.

  207. سلام خسته نباشید من یه ماهه که زیر بعل من متورم شد سنوگرافی که رفتم این طوری نوشته خیلی نگرانم تورو خدا بگید در ربع فوقانی خارجی پستان چپ و در محدوده ساعت ۲ و در فاصله ۵ سانتی از آرئول کانون هایپواکو با حدود نا منظم و اسپیکوله به أقطار ۱۴*۱۳ به نفع مالیگننسی دیده میشود خواهش میکنم جواب بدید مرسی

  208. سلام چرا کسی جواب منو نداد

  209. سلام خسته نباشید من ۲۸سالمه و متاهل.دیروز سونوگرافی انجام دادم در جواب سونو نوشته تغییرات آدنوزی در بخش غددی هر دو پستان دیده شده و در ساعت ۷ پستان چپ یک ضایعه فضاگیر توپر هیپواکو بدون سایه خلفی به قطر ۱/۷*۱ سانتی متر دیده شده. BI-RADS=3 ممنونم اگه راهنماییم کنین

    1. سلام باید به متخصص جراح بیماری های پستان مراجعه نمایید تا بررسی و پیگیری شود.

  210. سلام خسته نباشید من ۲۸سالمه و متاهل.دیروز سونوگرافی انجام دادم در جواب سونو نوشته تغییرات آدنوزی در بخش غددی هر دو پستان دیده شده و در ساعت ۷ پستان چپ یک ضایعه فضاگیر توپر هیپواکو بدون سایه خلفی به قطر ۱/۷*۱ سانتی متر دیده شده. BI-RADS=3 ممنونم اگه راهنماییم کنین

  211. سلام.خسته نباشید.ببخشید تو جواب سونوگرافی عمم نوشته یک ضایعه فضاگیر هیپواکوی ماکرو لبوله تی در ساعت ۱۰ از nipple با اندازه ۱۰*۶میلیمتر مشاهده شد.این ینی چی؟خطر داره؟

    1. سلام خیر خطرناک نیست اما بهتر است زیر نظر پزشک جراح بیماری های پستان باشند.

  212. حدود دو ماه قبل متوجه یه توده در ساق پای راستم شدم.
    پس از مراحعه به پزشک عمومی و رادیولوژی ایشون گفتن چیزی نیست و نگران نباش.
    مرحله بعد به متخصص خون و آنکولوژی مراجعه کردم.
    دیروز جواب سونو رو آوردم و پزشک برام نمونه برداری از بافت رو تجویز کرده.
    تو رو خدا راهنمایی کنید. خیلی نگران شدم.
    جواب سونو: تصویر یک توده هایپواکوی بیضی شکل با مارژین شارپ و مشخص به ابعاد ۱۲*۲۳ mm در داخل شیت عضلات قسمت مدیال ساق پای راست دیده شد. که در بررسی با کالر داپلر دارای واسکولاریته مختصر می باشد که مطرح کننده ضایعات تومورال همانند myxofibrosarcoma,leiomyoma,schwannoma و یا low grade liposarcoma می باشد. core needle biopsy در زیر گاید سونوگرافی توصیه می شود.

  213. سلام خسته نباشید. خواهش میکنم پاسخ من و بدید. آیا کیست گالاگتوسل توی سوتوگرافی بصورت یک کیست ساده مشاهده میشه یا جز سالید هم داره؟ اخه من یه کیست شیری داشتم که البته بعد از تخلیه با سوزن تماما شیر بود اما چون توی سونو نوشته بود کیست با حز ساید همش نگرانم که پس اون جز سالید چیه؟ در صمن من در دوره شیردهی هستم .
    ممنون و سپاسگذارم

    1. سلام در دوران شیردهی این کیست ها طبیعی است وجای نگرانی ندارد.

  214. سلام من مادرم رفتم ماما گرافی سینه جوابش اومده هر دوسینه نرمال است و نمونهی بدخیمی مشاهده نشده ولی در زیر جواب ازمایش نوشته یک توده کوچک است وباید به سونوگرافی مراجعه کنه لطفا تو رو خدا راهنمایی کنید دارم از غصه میمیرم. ممنون

    1. سلام نگران نباشید مشکل جدی وجود ندارد.

  215. سلام با تشکر از سایت خوبتون…ببخشید میشه این متن رو برام توضیح بدید ممنون میشم. دو لنف نود با ناف اکوژن به سایز ۱۵ mm

  216. سلام، نتیجه سونوگرافی سینه راست به این صورت است.درمحاذات ساعت ۱_۱۱نسبا به نیپل ودرمجاورت ان توده هیپواکو با کانون های اکوژن درمتن (میکروکلیسیفیکاسیون؟)وباحدودلوبوله به ابعادmm14/6*34*38/5رویت گردید کهدرlV c
    Biradsقراردارد
    لنف نود راکتیو بارهلیوم اکوژن به ابهاد ۷*۱۷دراگزیلای راست مشهود است
    مسئول سونوگرافی گفت مشکوک هست حتما نمونه برداری لازمه.خیلی نگران کرد،میشه لطفا نطرتون رو بفرمایین.ممنون

    1. سلام برای بررسی بیشتر باید به متخصص جراحی بیماری های پستان مراجعه نمایید.

  217. با سلام و خسته نباشید .مرسی از سایت خوبتون.من ۳۳ سالمه و امروز رفتم سونو گرافی .تو سینه چپ یک توده ایزاکو و ovalبه ابعاد ۷٫۸*۵٫۲mm ساعت ۳ در آئورلامارجین با نمای probably benign mass(birads3)دیده شده در ضمن در هر دو پستان میکروکیست کلاستر به ابعاد کم وجود داره لنف نود با نمای پاتولوزیک در نواحی اگزیلری دو طرف دیده نشده.لوبولهای چربی نرمال به همراه بافت فیبروگلندولر متراکم و اکوژن mottledمتمرکز در نواحی uoq و سانترال در هر دو پستان در زمینه benign brest changesرویت گردید.در حال حاضر تولده solidبا نمای suspiciousو به هم خوردگی بافتی مشهود نیست.

  218. سلام خسته نباشید .من۳۰ساله هستم. من یه سوال داشتم راجع سینه فیبروکیستیک و یه توده که تو سونو گرافی بیان شده داشتم . درسونوگرافی بعمل امده از پستانهااکوی بافت فیبروگلاندولرهردو پستان افزایش یافته و تصویر کیستهای کوچک متعدد مطرح کننده پستان فیبروکیستیک مشاهده شد.که بزرگترین کیست در ساعت ۳ پستان چپ ۳*۴میلیمتر و درساعت ۹ در پستان راست ۳*۳میلیمتر میباشد. در ساعت ۱۰ پستان راست یک mass اکوژن با قطر ۱۶*۷میلیمتر مشاهده شده. که مطرح کننده benign mass از جمله فیبروآدنوما میباشد.در اگزیلاری دوطرف تصویر لنف نود با مرکز هیپراکو ونمای reactiveمشاهده شده که درراست بقطر۱۴*۷میلی متر و در چپ به قطر۱۳*۵میلیمتر میباشد.سونوی کنترل توصیه میشود. میشه لطف کنید بگید اوضاع درچه حاله خطرناکه این موضوع ؟

    1. سلام مشکل جدی در سونوگرافی انجام شده وجود ندارد بنابراین نگران نباشید اما بهتر است تحت نظر پزشک جراح بیماری های پستان برای چکاب سالیانه باشید.

  219. سلام من سونوگرافی پستان انجام دادم نوشته توده توپر و کیست مشاهده نشد. و در زیر نوشته لنف نود های ری اکتیو به حداکثر ضخامت کورتیکال ۱٫۴mm در نواحی آگزیلری مشهود است. میخواستم بدونم منظورش از این جمله چیه .ممنون میشم جواب بدین

  220. سلام من سونوگرافی پستان انجام دادم نوشته توده توپر و کیست مشاهده نشد. و در زیر نوشته لنف نود های ری اکتیو به حداکثر ضخامت کورتیکال ۱٫۴mm در نواحی آگزیلری مشهود است. میخواستم بدونم منظورش از این جمله چیه .ممنون میشم جواب بدین

  221. با سلام در برگه سو نو برای پستان چپ من تغیرات فیبرو کیستیک نوشته و توده هایپو اکو با حدود ۱۸*۷در ساعت ۱۱ نوشته وکیست کوچک ۳و ۴ mmنوشته است.لطفا منو راهنمایی کنید خیلی نگرانم و دست چپ من خیلی درد میکنه آیا بخاطر همین توده است با تشکر

    1. سلام باید به متخصص جراحی پستان مراجعه نمایید تا بررسی و پیگیری انجام شود.

  222. سلام من سونو سینه رفتم نتایج به این صورت بود
    یک کسیت ۱۰*۴ mm مشاهده شده. این کیست حاوی مقداری echogenic material with fine septation هست
    نوشته احتمالا عارضه خوش خیم هست
    خیلی نگرانم ممنون میشم بگید چکاری انجام بدم

    1. سلام باید تحت نظر پزشک متخصص جراح بیماری های پستان باشید.

  223. سلام دیروز از پستانم سنو گرفتم درموقعیت ساعت ۷-۸ توده های هیپواکو مجار هم (۴عدد) هر یک به قطر ۱ سانتیمتر ودر پست نیپل همین پستان نواحی هیپواکو مربوط مجاری دیلاته با محتویات مایع هیپواکو وتوده هیپواکوی دیگری به قطر ۱ سانتیمتر در مو قیا ساعت ۳ در حاشیه رتروارئولار درپستان راست دیده می شود که بیشتر بنظر می رسد تجنعات مایع غلیظدر مسیر مجاری هستند (BIRADS3)
    همچین در ربع فوقانی خارجی پستان راست نیز نواحی هپیواکو باهمان تشخیص اختمالی از سطح به عمق اسانتیمتر نسج پستان دیده می شود لنفادونو پاتی در ناحیه اگزیلادی راست دیدنمی شود لطفا جواب

  224. من یک زن توده هیپواکوییک به ابعاد ۲۷ *۲۰ mm در ساعت یازده در peripheral zone راست دیده شد (BIRADS=4b)در سایر نواحی پستانها واگزیلاها توده فضاگیر دیده نشد . ضخامت پوست و نسوج زیر پوست و خلف پستانها در حد طبیعی بود . اکوژنیسیته نسوج پستانها بالا تر از میزان مورد انتظار برای سن بیمار است به جراح پستان نشان دادم گفت بدخیم است باید جراحی شود الان خیلی نگرانم تور خدا جواب بدید

  225. باسلام میشه تفسیر این سونو سینه رو برام بگین خیلی نگران هستم .در پستان چپ دو ضایعه هایپواکو نامنظم و کمی اسپیکوله به ابعاد۱۰میلیمتر و ۶ میلیمتر مشهود است بررسی ماموگرافی پیسنهاد میشود.لدفن پاسخ بدین توده سرطانی؟

    1. سلام باید تحت نظر پزشک متخصص جراح بیماری های پستان مامو گرافی انجام بدهید.

  226. سلام طاعات قبول
    من خانم۴۱ساله جواب ماموگرافی
    پارانشیم پستانها بصورت scattered fibrogladular tidsue است.
    درصورت لمس توده یاسفتی سونو توصبه میشود
    تصویر توده واضح یا میکروکلسیفیکاسیون بانمای بدخیم مشهود نمیباشد
    پوست نیپل وآگریلا نرمال بنظر میرسد
    من درد دارم توی سبنه م ایا بخاطر کیست هاست؟ جای نگرانی داره؟ تشکر میکنم و ممنون از ساپورت ومحبت تون

    1. سلام مشکل جدی وجود ندارد .

  227. سلام ،مادر من،امروز سونو گلو انجام داده که در جواب سونو زده بوده نودل و کیست وجود نداره،ولی زده بود لنف نود زنجیره ژوگولار دیده میشه؟یعنی چی؟چیز خطرناکیه؟گلوشم خیلی درد میکنه تب ولرزم داره بعضی وقتا،هفته بعد دکترش میاد خیلی استرس داره،توروخدا جواب بدید

  228. سلام.وقتتون بخیر.عذر میخوام مادرم ماموگرافی انجام دادن و جوابش به این صورته.ایا چیز خطرناکی وجود داره؟
    Fibroglandalor tissue density in both breasts is normal.
    Patchy densities in both retroareolar spaces is seen.
    No definite mass or suspecious microcalcification is seen.
    Focal distortion in Rt.central is seen.
    BIRADS:0

  229. منطبق محل شکایت شده بیماردر ساعت ۳-۲پستان چپ به فاصله تقریبی۴سانتی متری از نیپل تصویرسه توده هیپوا توده بهم چسبیده با بردرلوبوله به سایز۱۸-۲۸-۲۲-۲۶-۲۱-۲۴حاوی جزنکروتیک درونی رویت میشد خواهش میکنم جواب منو بدید خیلی نگرانم

    1. باید به پزشک متخصص جراح بیماری های پستان برای بررسی بیشتر مراجعه نمایید.

  230. سلام
    در سونوگرافی که انجام دادم یک توده هیپواکو به ابعاد ۱۳*۱۴*۲۲ میلیمتر در ساعت ۸ به فاصله ۳ سانتیمتر از نیپل در عمق ۳ میلیمتر از سطح پوست در پستان چپ دیده میشود.
    قصد بارداری داشتم. اول جراحیش کنم بعد باردار بشم؟
    یا مشکلی برای بارداری و شیردهی پیش نمیاد؟
    یه دکتر زنان گفت اصلا مشکلی نداره
    یه دکتر جراح عمومی گفتن باید جراحیش کنی

    1. سلام خیر نیازی به عمل جراحی نیست اما برای اطمینان تحت نظر پزشک MRI انجام بدهید.

  231. سلام من سونوگرافی دادم تصویر توده هایپو اکو باحدود مشخص و منظم با تشدید صوتی خلفی و موازی با سطح به ابعاد ۹/۷,۷/۶میلیمتر در ساعت یک برست چپ به فاصله شش سانتی متر از نیپل رویت می‌شود و چن تا کیست در هر دوسینه هس آیا مشکل خاصی است یا ن

    1. سلام باید برای بررسی بیشتر به پزشک جراح بیماری های پستان مراجعه نمایید .

  232. با سلام من ۳۱سالمه یک سال پیش،برای چکاو سونوی سینه انجام دادم که در سینه سمت راستم یک توده هیپو اکواووال با حدود مشخص با ابعاد ۲*۴ میلی متر به فاصله چهار سانتی متری نیپل و۱۴میلیمتری پوست دیده شد،لنفادوپاتی اگزیلاری دیده نشدbirad3سونوی کنترل شش ماه بعد توصیه کردن،بعد از شش ماه دوباره سو نو انجام دادم اندازه توده۲*۵ میلیمتر بود دوباره سونوی کنترل پیشنهاد کردن خیلی نگرانم،میشه من و راهنمایی کنید؟

    1. سلام نگران نباشید مشکل جدی وجود ندارد باید هر یک سال تحت نظر پزشک جراح بیماری های پستان سونوگرافی کنترل انجام شود .

  233. مریم وحیدی:
    سلام من سونوگرافی دادم تصویر توده هایپو اکو باحدود مشخص و منظم با تشدید صوتی خلفی و موازی با سطح به ابعاد ۹/۷,۷/۶میلیمتر در ساعت یک برست چپ به فاصله شش سانتی متر از نیپل رویت می‌شود و چن تا کیست در هر دوسینه هس یه دکتر گفته سرطان هس بدخیمه ایا درسته به معالجه ادامه بدم یا نه

    1. سلام باید تحت نظر پزشک جراح بیماری های پستان MRI انجام بدهید.

  234. سلام من ۳۴ سالمه و در سونو سینه راست زده کیست کمپلیکه لوکوله به ابعاد ۱۱*۷/۵میلی در زون داخلی ساعت ۱۲ و توده هیپواکوی ملکرولوبوله به ابعاد ۲۰*۱۱ میلی در سانتر uoQ دیده شد . اینا یعنی چی ؟ احتیاج به جراحی داره؟

    1. سلام خیر نیازی به جراحی نیست بهتر است به پزشک جراح بیماری های پستان مراجعه نمایید تا در صورت صلاح دید پزشک بعد از معاینه MRIدرخواست شود.

  235. با سلام و خسته نباشید در سونوی من نوشته

    در آگزیلاری یک لنف نود با ضخیم شدگی فوکال ۳×۳mm غیر قرینه و نامنظم به قطر ۱۲mm رویت گردید.
    آیا بدخیمه؟
    با تشکر

    1. سلام بهتر است تحت نظر پزشک جراح بیماری های پستان MRI انجام بدهید.

  236. سلام
    من شش ماه پیش با خودآزملیی متوجه یک توده شدم که بهد از سونو و نمونه برداری فیبروادنوم تشخیص دادن الان بعد از ۶ ماه باز هم سونو دادم که گفتن حدود یک میلیمتر بزرگتر شده که چیز خاصی نیست اما یک توده کوچیکتر حدود ۳ در ۴ mm در کنارش پیدا شده که تشخیص سونو گرافی همون فیبروادنوم اما یک قسمتی رو نشونم دادن و گفتن بافت غیر یکنواخت داره که الان چیزی توش دیده نمیشه این بافت که نزدیک توده هم هست می تونه در اثر نمونه برداری باشه یا خیر نمونه برداری با سوزن کلفت بود و تا چند وقت احساس سفتی در اون ناحیه داشتم و احتیاج به نمونه برداری دوباره هست از توده ها؟؟ ممنون میشم پاسخ بدین

    1. سلام خیر نیازی به نمونه برداری مجدد نیست باید تحت نظر پزشک جراح بیماری های پستان چند ماه دیگر مجدد سونوگرافی انجام بدهید .

  237. سلام مادرم سونو گرافي انجام داده،متن سونو رو مينويسم ،در Far zonساعت ٨ ونيم تصوير داكت ديلاته Irregularبه ابعاد ٣*١٦ ميليمتر با نواحي كلسيفيه داخلي عمران با distortion بافت مجاور مشهود است،birads4b l از توده مذكور پس از لوكاليزه نمودن و استريل كردن تحت گايد سونوگرافي بيوپسي انجام شد،

  238. سلام من یک خانم ۴۲ ساله هستم.در سینه راستم یک ضایعه هیپواکو با شکل لبوله وحدود مشخص به قطر ۵*۴میلی متر دارم.راهنمایی کنید که باید چکار کنم؟

    1. سلام باید تحت نظر پزشک جراح بیماری های پستان پیگیری و بررسی صورت بگیرد.

  239. سلام.توي جواب سونو و ماموگرافيه مامانم اين بود سينه چپ مشكل نداشت ولي سينه ي راست اينطوريه

    يك ناحيه هاپيواكو به ابعاد ٣١*١٧*٢٨ م م با حدود ميكرو لوبوله و در بعضي قسمتا به صورته اسپيكوله و در قسمتي به صورت نكروزه در موقعيت ساعت ٦ برست راست مشاهده
    ك يك فوكس كلسيفيه در مركز ان مشهود است.
    يك ناحيه هاپيواكو با حدود ميكرولوبوله به ابعاد ١١*١٢*١٥ م م در موقعيت ساعت ٩ برست راست مشاهده.
    يك لنف نود هاپيواكو به ابعاد ٩*٣ در ناحيه اگزيلاري راست .

    رفت دكتر جراح گفت بايد بره نمونه برداري رفت نمونه برداري انجام داد ك هنوز جوابش نيومده!
    چيزه خوبي نيست؟تروخدا بگيد??

    1. سلام باید جواب نمونه برداری باشد که بتوانیم نظر بدهیم .

  240. سلام.توي جواب سونو و ماموگرافيه مامانم اين بود سينه چپ مشكل نداشت ولي سينه ي راست اينطوريه يك ناحيه هاپيواكو به ابعاد ٣١*١٧*٢٨ م م با حدود ميكرو لوبوله و در بعضي قسمتا به صورته اسپيكوله و در قسمتي به صورت نكروزه در موقعيت ساعت ٦ برست راست مشاهده ك يك فوكس كلسيفيه در مركز ان مشهود است. يك ناحيه هاپيواكو با حدود ميكرولوبوله به ابعاد ١١*١٢*١٥ م م در موقعيت ساعت ٩ برست راست مشاهده. يك لنف نود هاپيواكو به ابعاد ٩*٣ در ناحيه اگزيلاري راست . رفت دكتر جراح گفت بايد بره نمونه برداري رفت نمونه برداري انجام داد ك هنوز جوابش نيومده! چيزه خوبي نيست؟تروخدا بگيد??

    اين پيام قبل بود جواب نمونه برداري هفته ديگه مياد.
    احتماله چي هست ميشه بگيد؟؟؟

  241. سلام من حدود ی ماهه سونوگرافی انجام دادم که تو هر دو سینه ام کیست با قطر ۳ و ۵ و ۸ میلیمتری داشتم.که کیست های ریز زیادی هم وجو داشته . ۳۸ ساله ام.نگرانم کرده. این قطرها برای کیست زیاد نیست؟

    1. سلام خیر نگران نباشید سایز کیست ها کوچک هستند ماهیت کیست برای ما مهم است.

  242. سلام من حدود ی ماهه سونوگرافی انجام دادم که تو هر دو سینه ام کیست با قطر ۳ و ۵ و ۸ میلیمتری داشتم.که کیست های ریز زیادی هم وجو داشته . ۳۸ ساله ام.نگرانم کرده. این قطرها برای کیست زیاد نیست؟

  243. سلام خانمی ۲۱ساله هستم باسابقه منفی سرطان پستان یافته ها…تصویر کانون هايپو اکو ب ديامتر۱۷*۲۱م م در ۲سانتي متری از نيپل در موقعیت ساعت ۲با قرار گیریparallelداراي واسکولاريته داخلی در برست چپ رویت شد بورد کانون در قسمتهایی نامنظم و obscureميباشد میکرو کلسيفاکسيون در قسمتهایی یافت شد ۴A ..اکتازي المثال در ناحیه رترو آرزوهای در هردوبرست ب حداکثر ۲دیامار رویت شد شواهدی ب نفع ب هم خوردگی بافت یا توده سالی. یافت نشد لنفادنوپاتي سيگنيفيکنت AXILLARYرویت نشد در صورت صلاحدید CNB…دارم دق میکنم ترو خدا کمکم کنید واقعا لازمه نمونه برداری بشه من ک مردم آنقدر گریه کم کردم

    1. سلام می توانید تحت نظر پزشک جراح بیماری های پستان MRI انجام بدهید نگران نباشید درصد بالایی از این توده ها خوش خیم هستند.

  244. مادرم ۶۲ساله است در ماموگرافی انجام شده برای او تصویر توده ایزواکوا با حدود مشخص در پستان چپ مشاهده شده میخواستم ببینم این توده بدخیم است؟

    1. باید متخصص جراح پستان با معاینات بالینی ودر صورت نیاز نمونه برداری نظر قطعی را بدهد.

  245. سن ٤٢ كيست سپتوم دار با جداره ظريف با مختصرى لبواه در سينه سمت چپ لطفاً بگيد چى هست

    1. باید به پزشک متخصص جراح بیماری های پستان مراجعه نمایید تا بررسی شود.

  246. سلام خواهر من سونوگرافی داده بعد تو جوابش گفتن هیپواکوی بیضوی تو ناحیه ی ۱۱ سینه ی چپش داره میخواستم ببینم خطرناکه یا نه؟

    1. سلام باید به پزشک متخصص جراح بیماری های پستان مراجعه نمایند تا بررسی بیشتری صورت بگیرد.

  247. سلام من یه اختر ۱۳ ساله هستم. امروز داداشم یه ضربه به سینم زد ولی درد نداشت میخواستم بپرسم ک این باعث میشه شرط آن سینه بگیرم؟

  248. سلام دختری ۳۴ ساله هستم پیش سونو کردم که نوشته افزایش اکوژنیسته نسج فیبروگلاندولار هردوسینه که مطرح کننده
    being fibrocystic changes میباشد
    در سینه راست توده هیپو اکو به اندازه ۴×۵ میلی متر آیا این خطرناکه
    دور هاله سینه سمت راستم ورم دیده میشه
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام باید تحت نظر پزشک جراح بیماری های پستان پیگیری و بررسی صورت بگیرد .

  249. سلام سن ۴۵ در سونویی که انجام دادم توده هایپو اکو حاوی چند کانون کلسیفیکاسیون به ابعاد ۱۲/۵در ۱۳ میلی متر در رترو ائولار ساعت ۱۱ پستان راست و مجاور آن یک توده دیگر با همین خصوصبات به ابعاد ۵ در۹ میلی متر مشاهده شد سوال من اینه آیا خطرناکه؟

    1. سلام باید تحت نظر پزشک جراح بیماری های پستان بررسی دقیق تری صورت بگیرد .

  250. سلام من درسال ۹۳ سونو سینه نرمال داشتم وبعد از۴ بار ای وی اف وسقطامسال سونو دادم که درپستان راست توده هیپواکو بیضی شکل بامارژین مشخص ومنظم وفاقدعروق خونی به اندازه ۵×۹میلیمتردرحاشیه ارئول ودراگزیلاری دوطرف تعدادی لنف نودبانمای خوش خیم که ابعادبزرگترین درسمت راست۵×۱۲ودرسمت چپ۵×۱۷داشتم پیش متخصص جراح عمومی رفتم وگفتن جای نگرانی نیست وویتامین ای ومنیزیم وB6دادن و۶ماه دیگه سونو تکراربشه.من خیلی نگرانم .لطفاراهنماییم کنید

    1. سلام نگران نباشید مشکل جدی وجود ندارد باید ۶ ماه دیگر سونوگرافی انجام بدهید.

  251. در کواندران تحتانی خارجی بین ساعت ۴-۵ در لبه ارئول یک توده هایپو تا ایزو اکو و کمی هتروژن در لبه ارئول به ابعاد ۲۳*۵mm رویت شد حدود این توده شارپ و منظم بوده و سپتاهای اکوژن در داخل این توده دیده می شود و نسبت به سونو گرافی قبلی ۹.۱.۹۷ یافته جدید است نمای توده suspicious نمی باشد و ضایعه new finding می باشد.تصویر افزایش یافته اکوی نسج فیبروگلاندولار همراه با نواحی توبولار هیپواکو در بافت هردو برست مطرح کننده bening breast change می باشد.۲۸ سالمه میشه بگید یعنی چی خطرناکه ?

    1. خیر خطرناک نیست اما برای اطمینان به پزشک جراح بیماری های پستان برای بررسی دقیق تر مراجعه نمایید.

  252. سلام .من دراولین ای وی اف باردارشدم که سقط شدن دردومین ای وی اف ۷تا جنین بدست اومد که انتقال دادم وبازم باردارشدم که توهفته هفتم سقط شدوسومین انتقال هم باردارشدم که اونم سقط شد وازمایش ژنتیک وکلی ازمایش سقط دادم که همگی نرمال بودن وشوهرم ازمایش داد که گفتن کیفیت اسپرمها پایینه والانم که ۳تا فریز دارم .بنظرشما دلیل سقط چیه؟من ۳۶ سالمه وتتنبلی تخمدان دارم وشوهرممم قبلنا واریکوسل جراحی کردن.

    1. سلام بهتر است بعد از انتقال جنین تحت نظر پزشک از آمپول های رقیق کننده ی خون استفاده کنید .

  253. دكتر من خانمي ٤٤ ساله هستم در ازمايشم نوشته در پستان سمت راست توده مولتي لبوله داراي spiculation مختصر در ناحيه فوقاني خارجي ديده ميشود در ناحيه deep medial و نزديك به ان يك اسيمتري كوچك نامنظم مشاهده ميشود كه به نظر ميرسد در ارتباط با توده الذكر باشد. در نواحي قابل بررسي اگزيلاري لنف نود significant ديده نميشود. دكتر ايا اين غده خطرناك است؟

  254. دكتر من خانمي ٤٤ ساله هستم در ازمايشم نوشته در پستان سمت راست توده مولتي لبوله داراي spiculation مختصر در ناحيه فوقاني خارجي ديده ميشود در ناحيه deep medial و نزديك به ان يك اسيمتري كوچك نامنظم مشاهده ميشود كه به نظر ميرسد در ارتباط با توده الذكر باشد. در نواحي قابل بررسي اگزيلاري لنف نود significant ديده نميشود. دكتر ايا اين غده خطرناك است؟

    1. باید توسط پزشک جراح بیماری های پستان بررسی دقیق تر صورت بگیرد.

  255. سلام خسته نباشید در سونوگرافی مادرم اینطور نوشته شده
    ضایعه پاتولوژیک در اگزیلای دو طرف دیده نشد.
    اتساع مجاری Lactiferous و شاخه های آن در زیر پستان راست دیده شد که با مواد اکوزن پر شده اند که همراه با افزایش جریان خون در دیواره این مجاری و نیز بافت فیبروگلاندولر بین آنهاست همچنین افزایش ضخامت پوست کمپلکس آروئل و بافت رتروارسولان نیز دیده میشود. (ماستیت پری داکتال شدید سمت راست )
    قطر قدامی خلفی Lactiferous در پستان راست حداکثر ۸ میلیمتر میباشد.
    غدد لنفاوی بزرگ شده ولی به شکل oval و با حفظ مرکز اکوزن و به قطر حداکثر ۳۳ میلیمتر و کوچک تر در اگزیلای سمت راست دیده شدند.
    توده هتروزن به شکل نامنظم و با حدود انگولار به ابعاد ۳۷*۲۶ میلیمتر در Lower outer پستان راست دیده شد که از طریق فیستول های متعدد به زیر نیپل پستان راست به ابعاد ۴۱*۱۱ میلیمتر گسترش یافته است که در الاستوگرافی به روش Shere wave متوسط الاستوسیتی آن از ۴۳ کیلو پاسکال به ۹۵ کیلوپاسکال متغیر میباشد که مشخصه نامتجانس بودن ضایعات میباشد
    آدم شدید و وسیع چربی فیبروگلاندولر در اطراف ضایعات فوق دیده شدند.
    فاصله ضایعات فوق از زیر نیپل تا حدود ۵ سانتیمتر در Lower outer پستان راست دیده شد.
    نظریه/آبسه suab acute و مزمن پستان راست با ماستیت پری داکتال همان طرف
    IDC التهابی احتمال کمتر در DDX است.
    کنترل بعد از درمان توصیه میشود.

    1. سلام نگران نباشید چون ماستیت گزارش شده است باید تحت نظر پزشک دارو مصرف کنند و مجدد بعد از درمان سونوگرافی انجام بدهند.

  256. سلام من فیبرو آدنوم دارم در سینه چپم. ۴تا. ک بزرگترینس ۳۲*۱۴ هست. رفتم سونو بعدشم پیش جراح عمومی که فقط ویتامین ای داد. اونم ۱۰۰میل هفته ای دو عدد. بنظرتون این نعداد کم نیس.

    1. سلام قرص ویتامین ای محلول در چربی است و مصرف زیاد آن توصیه نمی شود بنابراین هفته ای دو بار مناسب است.

  257. سلام من فیبرو آدنوم دارم در سینه چپم. ۴تا. ک بزرگترینس ۳۲*۱۴ هست. رفتم سونو بعدشم پیش جراح عمومی که فقط ویتامین ای داد. اونم ۱۰۰میل هفته ای دو عدد. بنظرتون این نعداد کم نیس.

  258. سلام.خانم ۲۷ ساله هستم.یک هفته بود سینه راستم درد میکرد امروز سونودادم جوابش این هست یک توده هیپواکوئیک با حدود مختصر لوبوله ابعاد تقریبی ۱۷*۱۶ در ساعت ۱۰ و در فاصله ۵ سانتی متر از نیپل در عمق ۵ میلی متر از سطح پوست.میشه لطفا سریع جواب من رو بدید.تا فردا ببرم برای دکتر جواب رو ,, دیگه دل تو دلم نمی مونه.ایا جای نگرانی هست؟ خواهش میکنم زود جواب بدید

  259. سلام مشکل درد داخل هر دو پستان دارم شش ماه است که فرزندم را از شیر گرفته ام نتیجه سونوگرافی عبارت است از تصویر چندین داکت متسع حاوی inspissated secretion در رتروآرئول هر دو پستان دیده شد
    یک توده هیپواکو با حدود well defined به ابعاد ۴*۷ میلیمتر درساعت ۵ پستان راست به فاصله ۱ سانتیمتری از آرئول دیده شد که در تشخیص افتراقی ان کیست دارای اینترنال اکو قرار می گیرد لطفا پاسخ و راهنمایی کنید

    1. سلام باید به پزشک جراح بیماری های پستان مراجعه نمایید تا بررسی شود.

  260. باسلام وعرض خسته نباشیدخدمت شما.درجواب سونوی سینه ام نوشته شدهتوده هیپواکوئیک به ابعادسه ونیم در دومیلیمترباحدودشارپ بدون کلسیفیکاسیون اندکی بالاتر ازتیپل حدودساعت ۱۲به فاصله ۱۲میلیمترازسطح پوست مشهوداست لطفا بفرمایید جای نگرانی هست؟
    ممنون ازلطفتون

    1. سلام خیر مشکل جدی وجود ندارد.

  261. سلام وخسته نباشید.برای ازبین بردن توده های سینه چیکارکنیم ایا فقط ویتامین Eموثره؟
    میتونیم از طب سنتی استفاده کنیم؟

  262. شما جواب هر کاربری رو که تمایل داشته باشین میدین.و این بنظر من اصلا کار درستی نیست.من پنج روزه مدام به سایت سر میزنم که جواب کامنتمو ببینم ولی در کمال تعجب میبینم کامنتای بعد من و جواب دادین و برای من رو ندادین.اوکی.ممنونم از لطف بیکرانتون

    1. لطف کنید شرح حال کامل خودتان را بفرستید تا راهنمایی شوید.

  263. با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما
    ۲۷ سال سن دارم که در دو سونوگرافی به فاصله ی شش ماه فقط ذکر شد که فیبروکیستیک وجود دارد و توده ای نبود، جواب سونوگرافی جدید به این شرح است:
    “تصویر ناحیه هایپو اکو well defined, oval shape ماکرولوبوله به سایز ۸*۱۸ mm در ساعت ۱۱ پستان سمت راست که در درجه ی اول مطرح کننده ضایعات خوش خیم نظیر macro adenoma باشد. Birads=3, سونوگرافی کنترل ۶ ماه بعد توصیه میشود.
    ضخامت پوستی در حد طبیعی است. nipple retraction مشهود نمیباشد. نسج فیبروگلاندولار پستانها اکوژن و mottled بوده و prominent ducts مطرح کننده تغیرات فیبروکیستیک (FCC) میباشد. لنفادنوپاتی significant در اگزیلاری های در هر دو طرف مشهود نیست.”
    خواهش میکنم راهنمایی کنید که آیا احتمال سرطانی بودن وجود دارد؟؟؟، باید چه کار کنم؟؟؟ خیلی زیاد نگرانم ، ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام نگران نباشید خیر مشکل جدی وجود ندارد توده سینه شما خوش خیم می باشد .

  264. با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما
    ۲۷ سال سن دارم که در دو سونوگرافی به فاصله ی شش ماه فقط ذکر شد که فیبروکیستیک وجود دارد و توده ای نبود، جواب سونوگرافی جدید به این شرح است:
    “تصویر ناحیه هایپو اکو well defined, oval shape ماکرولوبوله به سایز ۸*۱۸ mm در ساعت ۱۱ پستان سمت راست که در درجه ی اول مطرح کننده ضایعات خوش خیم نظیر macro adenoma باشد. Birads=3, سونوگرافی کنترل ۶ ماه بعد توصیه میشود.
    ضخامت پوستی در حد طبیعی است. nipple retraction مشهود نمیباشد. نسج فیبروگلاندولار پستانها اکوژن و mottled بوده و prominent ducts مطرح کننده تغیرات فیبروکیستیک (FCC) میباشد. لنفادنوپاتی significant در اگزیلاری های در هر دو طرف مشهود نیست.”
    خواهش میکنم راهنمایی کنید که آیا احتمال سرطانی بودن وجود دارد؟؟؟، باید چه کار کنم؟؟؟ خیلی زیاد نگرانم ، ممنون میشم راهنمایی کنید.

  265. سلام من امروز از سینه ام نمونه برداری کردم وسوزش در ناحیه سینه زیاده برای رفع این سوزش باید چکار کنم لطفا جواب بدین من سه تا بچه دارم ۳۶ سالمه

    1. سلام باید به پزشک معالج خود اطلاع دهید تا برای شما دارو تجویز شود.

  266. سلام خسته نباشید یک ماه پیش مادرم سونو داد که نشون متخصص داد گفت آبسه مزمن با ماستیت پری داکتال شدیده داره دکتر واسه یک ماه بهش دارو داد گفت بعد یک ماه یه سونوی دیگه بده دیروز که سونو دادیم توده های مادرم بزرگتر شدن توروخدا جواب منو بدید مشکلش چیه

    1. سلام بهتر است تحت نظر پزشک جراح بیماری های پستان MRI از سینه انجام بدهند.

  267. سلام من ۶ماه پیش سونو سینه انجام دادم در سینه چپ توده هایپواکو لوبوله ۱۶*۱۱ در ساعت ۲ بود بعد ۶ماه دوباره سونو انجام دادم و ابعادش ۱۹*۱۶ شده
    ۲۷سالمه و سابقه سرطان در خانواده نبوده میشه راهنمایی کنید

    1. سلام نوع کیست مهم می باشد اگر فیبرو کیستیک باشد مشکل جدی وجود ندارد نیازی به پیگیری نیست‌.

  268. سلام .میخواستم بدونم توده سینه که درد داشته باشه خطرناکه یا درد نداشته باشه؟

    1. سلام نمی توان صد درصد تفریق داد باید سونوگرافی سینه ودر مراحل بالاتر MRI انجام شود .

  269. سلام خسته نباشید من ۲۹ سالمه پسرم من تو سینه چپم یه توده ۱۱ میلی هایپواکو دارم که سال گذشته سونوگرافی کردم بود اما الان احساس میکنم زیر توده یه توده بزرگتر در امده توده اولم هم یه ذره جابه جا شده میشه رهنمایی کنید

  270. سلام خسته نباسید من ۲۹ سالمه یه توده ۱۱ میلی هیپواکو تو سینه سمت چپم هست الان احساس میکنم از کنارش یکی هم داره در میاد در ضمن من یه پسرم ممنون میشم راهنمایی کنین

  271. سلام.تاحالا سه بار ای وی اف کردم وسه تا سقط داشتم ودراخرین بارداری هپارین تزریق میکردم که توهفته ششم سقط شد والان ۳ جنین فریز دارم .قبل از ای وی اف هام سونو سینه نرمال بود والان سونو دادم یه توده هیپواکومنطم ومشخص وفاقد عروق خونی به اندازه ۵×۹دارم وفیبروکیستیک خفیف که باید۶ ماه دیگه سونو بدم وآیا میتونم دوباره انتقال بدم ؟اگه مراحل ای وی اف رو از اول شروع کنم برای سینه هام مشکلی پیش نمیاد؟خیلی میترسم درمان رو شروع کنم ومشکلی برای سینه هام پیش بیاد

    1. سلام توده های فیبروکیستیک پستان جزء توده های خوش خیم پستان می باشند جای نگرانی وجود ندارد ‌.

  272. سلام.لطفادرصورت امکان پاسخگوباشید.خیلی خیلی نگرانم .مادرم۴۳سالشونه.مدتی است که در سینه راست خود احساس درد دارد.جواب سونوگرافی بدین شرح است:دربررسی اولتراسونیک بافت فیبروگلاندولر پستانها نمای طبیعی دارند.در UOQ پستان راست ندول هیپواکودبه ابعاد ۵*۹میلیمترب ساعت ۱۱دیده شد‌.borderکاملامشخص ندارد.probably benignاست ولی معاینه بالینی وکنترل ضروری است.ضایعه فضاگیر cysticمشاهده نمیشود‌ضخامت پوست نرمال میباشد.دربررسی از آگزیلاری هردوطرف شواهدی دال برmassواثرفشاری مشهودنبود.در اگزیلاری راست مختصری بافت پستان فرعی دیده شد.
    دیروز هم مادرم نمونه برداری انجام دادن که گفتن تا ۲۰روز اینده بدخیم وخوش خیم بودن مشخص میشود.ینی مادربنده سرطان دارد؟

    1. سلام باید صبر کنید تا جواب پاتولوژی آماده شود تا بتوانیم نظر بدهیم.

  273. سلام.مادرم مدتی درسینه خود احساس درد دارد.جواب سونوگرافی مادرم بدین شرح است: دربررسی اولتراسونیک بافت فیبروگلاندولر پستانها نمای طبیعی دارند.درUOQپستان راست ندول هیپواکو ب ابعاد ۵*۹میلیمتردیده شد.border کاملا مشخص ندارد. Probably benign است ولی معاینه بالینی وکنترل ضروری است.ضایعه فضاگیرcysticمشاهده نمیشود.ضخامت پوست نرمال میباشد.دربررسی از اگزیلاری هردوطرف شواهدی دال بر massواثرفشاری مشهود نبود.دراگزیلاری راست مختصری بافت پستان فرعی دیده شد.
    دیروز هم مادرم نمونه برداری کردن که گفتن ۲۰روز دیگ خوش خیم یا بدخیم بودن ان مشخص میشود.ینی مادرم سرطان دارند؟

  274. سلام.مادرم مدتی درسینه خود احساس درد دارد.جواب سونوگرافی مادرم بدین شرح است: دربررسی اولتراسونیک بافت فیبروگلاندولر پستانها نمای طبیعی دارند.درUOQپستان راست ندول هیپواکو ب ابعاد ۵*۹میلیمتردیده شد.border کاملا مشخص ندارد. Probably benign است ولی معاینه بالینی وکنترل ضروری است.ضایعه فضاگیرcysticمشاهده نمیشود.ضخامت پوست نرمال میباشد.دربررسی از اگزیلاری هردوطرف شواهدی دال بر massواثرفشاری مشهود نبود.دراگزیلاری راست مختصری بافت پستان فرعی دیده شد.
    دیروز هم مادرم نمونه برداری کردن که گفتن ۲۰روز دیگ خوش خیم یا بدخیم بودن ان مشخص میشود.ینی مادرم سرطان دارند؟

  275. سلام در ساعت۸پستان راست درfarzoneتوده solidهاپیولکو با حدود مشخص ب ابعاد ۱۱٫۶رویت شده خیلی نگرانم دکتر دارو داده میخواستم بدونم چی هس این اصلا ؟

  276. سلام من ۲۹سالمه تو جواب سونوگرافیم نوشته سینه چپ تصویر ناحیه هایکو اکو با حدود مشخص وبور در صاف به ابعاد۱۳*۶ mmدر ساعت ۴به فاصل۱۰cm از نیپتل مشهود است الان خیلی نگرانم که این توده بدخیمه یا خوشخیم اگه میشه راهنماییم کنین ممنون

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا پیگیری شود .

  277. با سلام و خسته نياشيد خانم٣٢ساله هستم
    پارسال سونوگرافي رفتم در بررسي كه شد گفته شد كه درناحيه RUQ جدار شكم درحد قابل بروسيا يك عدد توده پاتولوژيك solid ايزواكو با ابعاد حدود١٦mm*٢٣ در ناحيه زيرجلد به نفع توده هاي خوشخيم مشاهده شد و امسال يك سونوگرافي ديگه رفتم كه طبق بررسي نسج نرم قسمت تحتاني سمت راست قفسه سينه داخل چربي زير جلدي ضايعه ايزواكو با حدودنسبتا مشخص به ديامتر تقريبي٢٠*٤٤ *٤٨ م م مشاهده شد مع در درجه اول مطرح كنده ليپوم ميباشد
    اينكه از پارسال توده بزرگ شده و سوزش داره خطرناكه؟؟

  278. سلام من ۴۰ سالمه در سونو در پستان راست چند کیست ساده به ابعاد ۲۲*۲۰ و ۷*۸م.م و در پستان چپ کیستهای متعدد به ابعاد ۶*۷م.م تا ۲/۸*۲/۵م.م و یک کانون کیستیک حدود لوبوله و نامنظم به ابعاد ۹*۱۱ م.م در فوقانی مدیال اردئولار دیده شد.
    لطفا راهنمایی کنید من خیلی نگرانم

  279. با سلام و خسته نباشید
    خانمی ۳۱ ساله هستم درجواب سونوگرافی ام نوشته شده ضایعه هایپواکو باحدود کاملا مشخص با ابعاد۹*۱۶ mm در حاشیه آرئول متمایل به ساعت ۶ سینه چپ… خیلی نگرانم میشه لطفا نظرتون رو بدید..با تشکر فراوان

  280. با سلام و خسته نباشید. من چند روز پیش حمام رفتم خیلی اتفاقی حس کردم زیر بغلم یه خورده متورم شده. البته در ظاهر چیز خاصی مشخص نیست. فقط در برخی زوایا وقتی خیلی عمیق زیر بغلم رو فشار میدم حس میکنم یه چیزی مثل تورم حس میکنم. ضمنا من در همان سینه یک کیست شیری هم دارم. به نظر شما لازمه به دکتر مراجعه کنم. خواهش میکنم پاسخ منو بدید. متشکرم

    1. سلام اگر توده احساس می کنید بهتر است برای اطمینان به پزشک مراجعه نمایید.

  281. سلام.سونوسینه من درسینه راست توده هیپواکومنظم ومشخص وفاقدعروق خونی وسایز۵×۹بودوفیبروکیستیک خفیف به جراح عمومی مراجعه کردم بعد ازمعاینه گفتن یه توده برست توسینه چپم هم هست ولی توسونو چیزی توسینه چپم دیده نشدو۶ماه دیگه سونو تکراربشه.سینه چپم موقع پریودی وقتی لمسش میکنم یکم درد داره وبعد ازپریودی درد نداره.خیلی نگرانم .ممکنه توسونو چیزی دیده نشده باشه.راهنماییم کنیید.ممنون

    1. سلام نگران نباشید خیر مشکلی جدی وجود ندارد درد سینه در زمان پیش از قاعدگی طبیعی است.

  282. با سلام و خسته نباشید.سونوگرافی همسر بنده به شرح ذیل میباشد لطفا راهنمایی بفرمایید.ممنون
    لنف نود اینترا مامیلاری به قطر کوتاه ۴میلی متر در یاعت ١ در برست چپ مشهود است.
    MASS ایزو اکو با حدود مشخص به دیامتر ١٣*۶ میلی متر حدود ۵ میلی متر زیر جلد در ساعت ٣_۴ بر برست چپ دیده می شود که مطرح کننده ضایعاتی نظیر لیپوم میتواند باشد.

  283. سلام درسینه من توده هیپواکو مشاهده شده، ایاباردار شدن خطردارد ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام خیر منعی ندارد.

  284. سلام دختری ۲۳ ساله و مجرد هستم.مدتیه در سینه راستم ضایعاتی حس میکردم که خیلی دردناک بودند بخصوص موقع ورزش.در سونو بهم گفتن تغییرات فیبروکیستیک و ضایعات هایپواکوف با ناف انکوژن مطرح کننده لنف نوداینترامامری در ربع فوقانی-خارجی به ابعاد۳*۱۰در ساعت ۱۰ و ضایعی مشابه با ابعاد ۵٫۶ در ساعت۹ دیده میشود.آیا این مشکلی داردیا نه؟
    با تشکر

    1. سلام توده های فیبرو کیستیک جزء توده های خوش خیم پستان می باشند.

  285. با سلام،من دختر ٢٥ ساله هستم نتيجه سونوگرافيم به شرح زير بود:در پستان چپ توده سوليد بزرگ هيپواكوئيك با حدود لبوله و رشد بيشتر عرضي در اقطار تقريبي ٣٢*٥٥ ميليمتر در حوالي ساعت ٤-٣ و در اقطار حدود ١٤*٢٣ ميليمتر در حوالي ساعت ١٢ در حاشيه آرئول و در پستان راست دو عدد در مجاورت و در ارتباط باهم در اقطار كلي ١٠* ٢٣ با رشد عرضي در far zone ساعت ٩ مشاهده ميشود.لنفادنوپاتي در زير بغل وجود ندارد،و تيپ فيبروآدنوم است

    1. سلام در سونوگرافی انجام شده مشکل جدی وجود ندارد.

  286. با سلام و سپاس از راهنمایی ها و مطالب ارزشمندتان؛
    خانم دکتر سودابه بیوس؛ متخصص زنان و طب سنتی نیز در خصوص درمان کیست ها و ناباروری تبحر دارند، دوستان در صورت تمایل می توانند به ایشان مراجعه کنند.
    آدرس: قم، ابتدای خیابان چهارمردان، مقابل کوچه عشق علی (بانک ملت)، پ ۱۳۰. (چهارشنبه ها: تهران)، نوبت دهی از طریق پیام رسان ایتا ۰۹۱۹۲۹۴۳۰۷۹

  287. سلام من ۳۱ سالمه دو سال پیش سونوگرافی سینه انجام دادم که همه چی طبیعی بود بجز این که نوشته بود فیبروکیستیک چنج در پستانها وجود دارد و در ناحیه اگزیلاری راست دو لنفادنوپاتی ودر چپ یک عدد باقطر ۱۱M و نمایbenigne وجود دارد.
    آیا اینا خطرناکن و باید دوباره سونو میرفتم؟

  288. باسلام.دختری ۲۴ساله هستم که عمل ماموپلاستی کردم.قبل عمل سینه هام سالم بوده و جواب ازمایش پاتولوژی هم سالم بوزه.در اخرین سونوگرافی ای ک رفتم نوشته شده که
    تصویر توده ی هایپر ایزو اکو با حدود نسبتا مشخص بیضی شکل به ابعادmm 11*9.5 در رتروآرئولار پستان راست وmm 8*15 درساعت ۱۰پستان چپ به فاصله ی ۳cm از نیپل با نمای احتمالی فیبروز فوکال و یا فیبرو آدنوم مشهودند.ولیکن ب علت سایز بیوپسی نیدل توصیه میشود.ایا این دلیل بیوپسی این هست که ممکنه توده ی من بدخیم باشد ؟ ج بدید لطفا خیلی نگرانم.

    1. سلام خیر بدخیم نیست .

  289. سلام خسته نباشید من ۴۱سالمه پارسال یهویی درد شدید سینه گرفتم به همراه درد دستها مامو و سونو فیبرو کیستیک نشان داد ویتامین ،E,DB به من دادند با رژیم دردم خوب شد حتی موقع پریودی که قبلا درد می گرفت دیگه درد نمی گرفت هر سه ماه چکاپ می کردم الان دوباره درد شدید زیر بغل و پستانها و دیتها رو دارم به همراه لرز و تب از درون طوریکه صورتم می سوزه و لبام خشک میشه رفتم سونو جواب سونو اینجوری نوشته
    تغییرات فیبرو کیستیک با اینترنال اکو به ابعاد mm2*3منطبق بر ساعت ۱۲پستان راست مطرح کننده کیست کمپلیکه دیده می شود( BIRADSII)
    تصویر کانون هیپو اکو بیضوی با حدود مشخص و بدون دیستورشن پارانشیمال اطراف محور طولی ان در خط افق،همراه با پوستریو انهنسمت به ابعاد mm4/2*2/9به فاصله۸میلیمتر از سطح پوست و ۳سانتی متر از نیپل منطبق بر ساعت ۳-۲پستان راست دیده می شود که تشخیص افتراقی ان عبارتند از:
    ۱) فوکال فیبرو کیستیک
    ۲) کانون کیستیک با اینترنال اکو هموژن و ظریف داخلی ( با اختمال بیشتر).(BIRADSII
    که در صورت صلاحدید توصیع به فالو اپ با سونو گرافی طی ۴ماه اینده می گردد
    تصویر کانون های هیپو اکو بیضوی محور طولی افقی دارای ناف اکوژن و کورتکس نازم به ابعاد mm 12*5منطبق بر اگزیلای راست و mm ۱۲*۴منطبق بر اگزیلای چپ دیده می شود که می تواند مطرخ کننده لنف نودهای راکتیو باشد
    لطفا راهنماییی کنید بگید حواب سونو یعنی چی سایز کیست ها بزرکه علت این همه درد چیه اصلا نمی تونم دستهام را خرکت بدم قادر به هیو کاری نیستم
    با تشکر از زحمات شما بزرگواران

  290. سلام من ۱۷سالمه جواب سونوم اینه
    تصویر یک ضایعه هایپواکو با حدود مختصر لوبوله و با پترن رشد taller than wideو واجد کپسول ضخیم به ابعاد تقریبی ١١.٧*١٥.٨mmدر نمای رادیال و ابعاد ۱۱.۸*۱۰.۶در نمای آنتی رادیال در ساعت ۱۲ وبا فاصله ۵س.م از نیپل پستان راست مشهوداست .احتمال سرطان وجود داره؟غیر از این ۳تا ضایعه دیگه هم هست ممنون میشم جواب بدین .

  291. سلام من ۲۱ سالمه میشه راهنماییم کنید من خلیلی نگرانم میترسم جراحی بشم ایا با قرص این توده ها رفع میشن؟دو mass هیپواکو مجاور هم و لوبوله به ابعاد ۲۲*۱۸و۲۲*۱۵میلیمتر در ساعت ۴و۵ پستان چپ به فاصله ۴ سانتیمتر از نیپل مشهودند.دارای حاشیه مشخص و enhancementخلفی بوده .در بررسی کالر داپلر هر دو توده نسبتا واسکولار هستند .در بررسی الاستوگرافی نیز strain ration برابر ۲ میلیمتر بوده که top limit است.با این وجود در بررسی سونو گرافی در gray scale نمای benign دارد.ادنوپاتی sigificant در نواحی اگزیلاری مشاهده نشده است ولی چند reactive lymmph node در نواحی اگزیلاری دو طرف رویت شدند بزرگترین ان در طرف راست به قطر ۵میلینتر و در طرف چپ به قطر ۵ میلیمتر میباشد.ممنون میشم جواب بدین .

  292. سلام من ۲۲ سالمه سونوگرافی که انجام دادم یک توده سویلد هیپواکوئیک ماکروبوله به سایز ۴ سانت و نیم دیده شده که واجد واسکولاریتی خفیف سانتراله .دکتر بهم گفته باید عمل بشم احتمال بد خیمی داره؟کسیی این عمل رو انجام داده؟

  293. سلام ببخشید مادر من ۴۵سالشه و چن روزه که بالای سینه راستش پف کرده و بدجوری هم درد میکنه رفتیم سونوگرافی نوشته ک تو جوابش:
    در سونوگرافی انجام شده شکل و اکوژنیسیته پارانشیم پستان ها طبیعی میباشد نسوج فیبروگلاندولار نرمال است،دو کانون کیستیک در قسمت فوقانی پستان چپ به سایزهای۶-۵mmو در سمت چپ کانون هایپواکو با حدود لوبوله با هاله اکوژن واجد فلوی عروقی در قسمت فوقانی پستان در جدار قدامی قفسه سینه به سایز۱۱*۶mmمشاهده شد(BIRADS IV B)
    در پستان راست توده فضاگیر دیده نمیشود.علائمی به نفع Distortion بافتی و retraction نیپل و پوست رویت نگردید، لنف نود پاتولوژیک در نواحی Axilla دو طرف دیده نمیشود،بررسی بافتی از کانون سمت چپ قابل توصیه است.
    میشه بگین ک واسش مشکلی پیش اومده یا نه؟؟جای نگرانی هست؟؟؟خیلی نگرانیم!میشه لطفا جواب بدید!

    1. سلام برای بررسی بیشتر باید به پزشک جراح بیماری های پستان مراجعه نمایید تا معاینه شوند.

  294. سلام آیا خوردن ۵عدد قرص ال دی باعث بزرگترشدن توده هیپواکو باحدودمشخص ومنظم باسایز۵×۹میلیمتر میشه؟
    ممنون میشم جواب بدید.سپاس

  295. سلام در۹۷/۵/۱۶سونودادم که توده هیپواکوبیضی شکل بامارژین مشخص ومنظم به ابعاد۵×۹فاقد عروق خونی درکالرداپلر داشتم وامروز۹۷/۱۱/۱۴ سونو دادم که سینه چپ دوتا ضایعه کیستیک با مارژین مشخص ومنظم با جدارنازک به ابعاد۲×۴و۴×۶داشتم وتوده هیپواکوبیضی شکل با مارژین مشخص ومنظم فاقدعروق خونی ومختصرکاهش به ابعاد۴×۸ داشتم وتغییرات فیبروکیستیک خفیف درپستان ها بود خیلی نگرانم راهنماییم کنید

    1. سلام مشکل جدی وجود ندارد اما برای اطمینان بهتر است به پزشک جراح بیماری های پستان مراجعه نمایید تا بررسی دقیق صورت بگیرد.

  296. دربرسی پستان چپ توده هیپواکومختصرهتروژن باابعاد۲۲*۱۳*۲۸م م درعمق۶م م از سطح پوست وموازی باان دارای نواحی کلسیفیه ظریف باحدودمشخص ولی کمی انگولاردرکنارهایه ان به فاصله ۱۰م م ازنیپل چپ درساعت ۹-۸بدون شادوی خلفی دیده میشود BIRADS”4aبیوپسیCNB توسیه میشود
    باسلام من ۲۵ساله شش ماهه غده درون سینه چپم در اومده این جواب سونوم میشه راهنمایی کنید

    1. برای بررسی بیشتر باید به پزشک جراح بیماری های پستان مراجعه نمایید.

  297. سلام و عرض ادب ۲۲ساله هستم و سال ۹۴ به علت درد سینه به پزشک مراجعه کردم و سونو انجام دادم.که در سونو تشخیص داده شد که چند لنف نود با حداگر۶٫۵mmدر اگزیلاری راست وحداکثر۵mmدراگزیلاری چپ وجود داره.پزشک تشخیص دادن که چیز مهمی نیست.اما تا الان که سه سال از اخرین مراجعه من به پزشک میگذره درد سینه داشتم مخصوصا در دوران قبل از قاعدگی.الان با دست زد به سینه چپ متوجه چند غده تقریبا درشت میشم.خیلی نگرانم و واقعا میترسن به پزشک مراجعه کنم.لطفا راهنماییم کنید?

    1. سلام بهتر است سونوگرافی سینه انجام بدهید تا علت مشکل شما بررسی شود.

  298. سلام من۲۸ سالمه دردسینه داشتم بهم سونو دادن تو سینه سمت چپ توده هیپواکو۷mm هستش بعد دکترم ازمایش خو خیم بدخیم بودن داده میترسم میخواسم بدونم خطرناکه

    1. سلام باید صبر کنید تا جواب آزمایش شما آماده شود تا بتوان نظر قطعی را داد.

  299. سلام .در سونو مادرم نوشته لنف نود اینترامامیلری در ساعت ۲ به اندازه۳.۵×۵.۵در پستان چپ دیده شد و منطبق بر اسیمتری مشاهده شده که در مامو در قسمت تحتانی راست ضایعه پاتو لوژیک مشاهده نمیشود لذا fcmvتوصیه میشودو patch های اکوژن و افزایش ضخامت داکتال مطرح کننده تغییرات خوش خیم در پستان هاست تغییرات فیبرو کیستیک دیدا میشود یعنی چه خیلی نگرام تا نوبت دکترس ممنونم از شما

  300. با عرض سلام و خسته نباشید
    تو رو خدا هر چه سریعتر جواب منم بدین خیلی نگرانم.
    من یه ماه قبل سونو دادم که متنش به شرح زیر است:
    بافت پستانها بصورت منتشر خشن و اکوزن بوده منظره لانه زنبوری دارد.
    کیست به قطر ۴ میلیمتر در ربع فوقانی خارجی پستان راست
    ندول هیپراکو ۴ در ۶٫۵ میلیمتر در خلف ارئول ربع فوقانی خارجی پستان چپ
    لنف نود هیپواکو بیضی ۵ در ۱۳ میلیمتر در زیربغل راست
    لنف نود هیپواکو بیضی با ناف اکوزن ۵ در ۱۶ میلیمتر در زیربغل چپ که مربوط به غدد لنفاوی راکتیو هست
    اینم بگم من سی سالمه، متاهل هستم و سابقه زایمان و بارداری نداشتم.
    دکتر فقط گفت بعد سه ماه مجدد سونو بدین چیز خاصی نگفت.
    ولی من یکم مطالعه کردم ندول پستان چپ خیلی نگرانم کرده شب و روز ندارم.
    ندول هم میتونه خوش خیم باشه؟

  301. سلام مادرم ۴۶ ساله اس ،دقیقا دوسال پیش ب علت غده بدخیم سینه سمت چپ بریده شده تا الان سونو ب شرح زیره ، لطفا راه درمان رو بگید
    یک توده هیپواکوهتروژن حاوی فوکوس های اکوژن ساجستیو میکرو کلسیفیکاسیون به ابعاد ۱۸*۲۰ میلیمتر در پایین اگزیلای چپ و لترال به اینسیژن مشهود است که ساجستیو عود malignancy می باشد(Birads5) ضایعه در عمق نسج نرم قفیه سینه قرار دارد.
    بررسی بیشتر با FNA توصیه میشود.
    اکوی بافت فیبرو گلاندو لاربرست راست افزایش نشان میدهد.
    یک ضایعه هیپو اکو حاوی کیست ریز ساجستیو تغییر فیبر و سیستیک فوکال به ابعاد ۳*۵/۵ میلیمتر در ساعت ۱۰ برست راست مشهود است.
    یک کیست Echo free سه میلیمتری در ساعت ۱۰ برست راست مشهود است.
    قطر مجاری ترشحی رتروآرنولار طبیعی میباشد
    ضخامت پوست نرمال است
    تعداد اندکی عقده لنفاوی با نمای واکنشی خوش خیم و حفظ ساختار طبیعی در هر دو اگزیلا مشهود است که قطر محور کوتاه آنها کوچکتر از ۱۲ میلیمتر میباشد (not significant )
    یک عقده لنفاوی دو لوبی با پارانشیم ضخیم هیپواکو و محوشدگی چربی هایلار به ابعاد ۲۰*۳۲ میلیمتر در اگزیلای چپ بالاتر از توده قفسه سینه مشهود است که ساجستیو ادنوپاتی اینفیلتره متاستاتیک میباشد.

    1. سلام باید به پزشک جراح بیماریهای پستان مراجعه نمایند تا پیگیری شود.

  302. سلامـ من ۲۳ساله ۷ماه پیش احساس کردم توده ای تو سینه مه رفتم دکتر سونو دادم نوشته بود تغییرات فیبروسیستیک دیده شده دکتر ی سری ویتامین داد ک مصرف کنم و گفت ۶ماه دیگه باز سونو بده الان تو سونوی جدید نوشته کیستی ب قطر ۳میلیمتردر ساعت۱۰پستان چپ هست باید چیکار کنم؟؟؟ خطری نداره؟

    1. سلام خیر مشکل جدی وجود ندارد.

  303. کلثوم عبداله زاده پاسخ

    سلام خستە نباشید ببخشید واقعا منتظر جوابتون هستم مرتب هر روز چند دفعه میام پاسخ شما رو نمی بینم لطفا جواب بدید و بگید چجوری جوابمو میگیرم ممنونم ازتون

    1. دوست گرامی لطفاً سوال مامایی خود از همینجا مطرح فرمایید و تا ۷۲ ساعت منتظر پاسخ باشید.

  304. باسلام.سنوی سینه انجام دادم.وجواب این شد:لنف نود اینترامامری درساعت ۱۰پستان راست به ابعاد ۱۱*۵میلی بود ودراگزیلاری ها دولنف نود بانمای ری اکتیو ودرابعاد۱۳*۱۰باضخامت کورتکس نرمال دیده شده.وضایعه ی بافتی وتوده فضاگیر پاتولوژیک وری تراکشن نیپل وپوست روئیت نشد.شکل واکوژنیسیته پارانشیم پستان طبیعی است.نسوج فیبروگلاندولارنرمال است

    1. سلام مشکل جدی در سونوگرافی انجام شده گزارش نشده است و وضعیت نرمال است.

  305. سلام من دوتا جوش ریز در ناحیه قهوه ای رنگ سینم بود به دکتر مراجعه کردم معاینه کرد گفت چیزی نیست برا اطمینان بیشتر میخای سونو بده.
    من ۳۰ سالمه یکسال ازدواج کردم بچه ندارم و سابقه فامیلی سرطان سینه نداریم. جواب سونو من این بود خواهش میکنم جواب منو بدید خیلی نگرانم.
    هر دو breastدارای ضخامت پوست طبیعی. نسوج فیبروگلندولار با تغییر پراکنده فیبرو کیستیک دیده می شود. Distortion بافتی در هر دو breast دیده نشد.لنف نودهای متعدد با نمای ری اکتیو با ابعاد بزرگترین ۱۵*۵در اگزیلاری چپ دیده شد.
    تصویر یک ضایعه سالید هایپواکو با حدود لوبوله به ابعاد ۱۵*۸در ساعت ۳ پستان چپ و در near zonدیده شد. BIRADS4a یافته های بیوپسی زیر گاید سونو پیشنهاد می شود.
    تصویر ی ضایعه سالید هایپو اکو به ابعاد ۶*۳ در ساعت ۱۰ پستان راست mid zon دیده شد.BIRADS3.
    در نوحی رتروآرئول و رترماماری ضایعه دیده نشد.
    االبته دکتر سونو گفت هم میتونی نمونه بداری کنی یا هر سه ماه سونو بدی خیلی نگرانم تو ی شهر خیلی کوچکم میخام هر چه سریعتر اقدام کنم. نظراتتون خوندم میگفتین خیلی جاها اثلا نیاز به نمونه برداری نیست. برای من چی؟؟؟؟؟

    1. سلام باید به پزشک جراح بیماری های پستان مراجعه نمایید تا در صورت نیاز MRI درخواست شود.

  306. با سلام و وقت بخیر ۲۷ ساله هستم در سونو که انجام دادم در ساعت ۱۲ پستان سمت چپ و در قسمت محیطی و در ناحیه mid to deep zone ضایعه cyst like حاوی اکوی داخلی با حدود لوبوله و نسبتا مشخص به دیامتر تقریبی ۱۲*۲۰م م مشاهده شد.مواردی نظیر کیست کمپلیکه کمپلکس و یا سایر ضایعات در تشخیص افتراقی قرار میگیرد.کیست های متعدد به طور منتشر در هر دو پستان به حداکثر دیامتر ۸*۲۴م م ساعت ۱۲ و در مجاورت آرئول و حداکثر دیامتر ۶*۲۳ م م در سمت راست ساعت ۱۲ به فاصله تقریبی ۴ سانتی متر از نوک پستان مشاهده شد.برخی ازین کیست ها دارای سپتاسیون و اکوی ظریف داخلی میباشند که کمپلیکه بودن کیست باشد فوکوس ظریف و کلسیفیه در هر دو پستان مشاهده شد .ببخشید من چه مشکل یا مریضی دارم؟؟؟

  307. سلام من دختر۱۷ساله هستم مدت دوماهی میشه یک توده درسینه چپم هست ک الان سونوگرافی دادم به شرح زیر نوشته تغییرات فیبروکیستیک پستان ها دیده می شود ،درTailپستان چپ ،massهیپواکوهتروژن ماکرولوبوله به ابعاد۱۵*۲۱میلیمتردیده میشود۰ LNبیضوی باHilumاکوژن به ابعاد۵*۱۵میلیمتردرناحیه اگزیلری چپ دیده می شود۰ درناحیه اگزیلری راست لنفادنوپاتی دیده نشده است .
    توروخدا زودتر بهم بگین ک خطرناک هست یا خیر؟ خیلی نگرانم

    1. سلام خیر مشکل جدی وجود ندارد.

  308. سلام خواهشا جوابمو بدین مادرم خیلس استرس داره و همش گریه میکنه
    سنوگرافی و مامو گرافی انجام داده جواب ماموگرافی این بودکه:
    در سینه چپ تصویر توده سالید هیپواکو با حدود صاف و منظم یا اورینتیشن افقی محاذات ساعت۳ باسایز۲۲*۱۱مشاهده شد
    ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام برای بررسی بیشتر باید به پزشک جراح بیماری های پستان مراجعه نمایند.

  309. سلام مامانم۳۷ سالس سونو پستان کرده توده ی هیپو اکو۱۴،۲۰ درسینه ی چپش دیده شده دکتر گفته باید بیوپسی کنه خیلی نگرانم راهنمایی کنید

    1. سلام بهتر است ام آر ای انجام شود .

  310. سلام ۳۵ ساله هستم و متاهل و دراری یک فرزند
    در سونوگرافی سینه نتایج زیر بدست آمد.
    در لترال برست راست توده هیپو اکو با حدود مشخص و ابعاد ۴/۵* ۷/۳ و با قسمت مرکز هایپر اکو به مخاذات ساعت ۹ مشاهده شد.
    در سونوگرافی زیر بغل سمت راست نود لنف ری اکتیو ۱۸/۳ میلیمتری و در سمت چپ نو لنف ری اکتیو ۱۶ میلیمتری مشاهده شد.
    خیلی نگران هستم خواهش می کنم جواب بدین.

  311. با سلام لطفا راهنمایی کنید در سونوگرافی من نوشته در ساعت ۹ پستان راست توده ی نسج ترم هیپواکویی به قطر ۱۳ میلیمتر به فاصله ی ۱۴ میلیمتری از سطح پوست دیده میشود همچنین در سال های ۹۲ تا ۹۶ سونوگرافی شده ام که قطر توده قبلا ۱۱ بعد۱۲ شده بود همچنین نوشتهBirads 2 لطفا راهنمایی کنید خیلی نگران هستم تشکر

  312. سلام ميشه سوال من رو جواب بديد،٤٧ساله هستم سونو من به اين شرح:
    دو عدد ضايعه هايپو اكو با حدود ميكرولوبوله به ابعاد ١٠. ٧*٥ و ٨. ٥*٤ ميليمتر در ساعت ٣پستان چپ به فاصله ٥-٤ سانتيمتر از نيپل مشاهده مي شوند.كه در بررسي كالرداپلر فلوي عروقي به ميزان كم در ضايعات مشهود است.ضايعات فوق نماي suspicious to malignancy دارند.
    خواهش ميكنم زودتر جواب بديد.

  313. سلام شبتون بخير، ازتون خواهششش ميكنم پاسخ سوال من و بديد و ما رو از نگراني دربياريد تروخداااا، مادر من ٥٣ سالشونه بعد از ماموگرافي درخواست سونوگرافي شد و اين جواب سونوشون هستش:
    بافت هر دو پستان نمای homogenous fatty-fibroglandular دارد.
    تصوير توده هايپواكو و موازي با شكل irregular و با حاشيه اسپيكوله به ابعاد ٢٠*١١ ميليمتر در UIQ پستان چپ مشهود است،انجام CNB توصيه مي گردد . (۵=BIRADS)
    لنف نود پاتولوژيك در نواحي اگزيلري ديده نمي شود.
    خواهشي كه دارم فقط بگيد سرطاني هستش؟ خطرناكه؟ و اينكه نمونه برداري لازمه؟ التماس ميكنم پيام من رو جواب بديد

    1. سلام باید به پزشک جراح بیماری های پستان مراجعه نمایید تا بررسی های لازم انجام شود نگران نباشید این طور نیست که حتما بدخیم باشد .

  314. سلام شبتون بخير، ازتون خواهششش ميكنم پاسخ سوال من و بديد و ما رو از نگراني دربياريد تروخداااا، مادر من ٥٣ سالشونه بعد از ماموگرافي درخواست سونوگرافي شد و اين جواب سونوشون هستش:
    بافت هر دو پستان نمای homogenous fatty-fibroglandular دارد.
    تصوير توده هايپواكو و موازي با شكل irregular و با حاشيه اسپيكوله به ابعاد ٢٠*١١ ميليمتر در UIQ پستان چپ مشهود است،انجام CNB توصيه مي گردد . (۵=BIRADS)
    لنف نود پاتولوژيك در نواحي اگزيلري ديده نمي شود.
    خواهشي كه دارم فقط بگيد سرطاني هستش؟ خطرناكه؟ و اينكه نمونه برداري لازمه؟ التماس ميكنم پيام من رو جواب بديد

  315. سلام مادرم حدود ۵۰ سال داره و تو سینه ی راستش یک توه به اندازه ی ۱۰mmمشاهده شده تو ماموگرافی و دکتر سونوگرافی نوشته ایا سرطانیه؟؟

    1. سلام خیر به این شکل نمی توان نظر قطعی را داد باید تحت نظر پزشک جراح بیماری های پستان بررسی شود.

  316. سلام تو پستان راست مادرم تو ماموگرافی یک توده ۱۰میلی متری مشخص شده ایا سرطانیه؟

  317. سلام من ۳۶ سالمه بدون سابقه خانوادگی
    در ساعت سه پستان راست تصویر یک توده
    هایپواکوی بضیوی با حدود نا واضح مشاهده کرده ( BIRADS 4a)
    بیوپسی تحت گاید سونوگرافی توصیه گردید
    لنفادنوپاتی پاتولوژیک در اگزیلاری هر دو سمت
    رویت نگردید
    ایا نیاز به نمونه برداری است؟
    یا ام ار ای بهتره؟

    1. سلام می توانید تحت نظر پزشک جراح بیماری های پستان ام آر آی انجام دهید.

  318. سلام وقتتون بخیر
    من دختری ۱۷ساله و مجرد هستم یک سالی هست ک در سینه راستم متوجه یک توده بنام هاپیواکو شده ام به سایز
    mm40*21/5*24
    مطرح کننده توده های خوش خیم پستان میباشد این توده در هر سونوگرافی رشد داشته و همچنین یک کیست به سایز
    mm73*54
    در لترال تخمدان راست مشاهده میشود کیست در سونوگرافی ها رشد کمی داشته
    دکتر متخصص بیماری های زنان تشخیص دادن ک این کیست داخل تخمدانم را بردارم و در یک عمل ،توده داخل پستان را هم با جراح عمومی در بیاورند میخواستم بدونم ک واقعا این دو عمل نیاز و من میتونم چندسالی عملمو تاخیر بندازم و بدون مشکل زندگی کنم اخه عمل تو این سن …؟!
    و یا میتونم بدون عمل بهبود یابم؟
    اگر واقعا باید این عملارو انجام بدم
    میتونم دوتاشو باهم انجام بدم و مشکلی برام نداره یا باید جداجدا انجام بدم ؟!
    ممنون

    1. سلام می توانید با مصرف دارو کیست خود را برطرف کنید نیازی به عمل جراحی نیست بهتر است تحت نظر پزشک دیگری زودتر شروع به مصرف دارو کنید تا کیست شما برطرف شود.

  319. سلام خسته نباشيد.جواب سونو من در سينه راست درmidzone دو توده هيپواکو در حدود ۳×۵ ميلي متر . کنترل شش ماه بعد نوشتن. دقيقا اين چيه جاي نگراني هست. البته ۶ماه قبل يک توده ۵ميلي متر فيبرو ادنوم گزارش شده بود.

  320. من ۲۰سالمه در سونو گرافی در پارانشیم برست سمت راست راست تصاویر سه توده هیپواکوو سولید با ابعاد ۲۶٫۱۹،۱۷٫۱۶،۱۲٫۱۰mm،،دیده شده در سمت چپ تصویر توده سولید وهیپواکو به قطر ۱۲٫۴دیده شده. و نوشته توده های هر دو برست با علاعم احتمالی فیبروادنوم هست لطفا راهنماییم کنید خیلی استرس دارم

    1. کیست های شما خوش خیم است و جای نگرانی وجود ندارد.

  321. با سلام . کیست های متعددی با دیامتر متوسط ۱۲-۸ mm و دیامتر بزرگترین ۸*۲۵ mm در کوادران فوقانی پستان راست موقعیت ساعت ۱۰ و به فاصله تقریبی ۵٫۵ از نیپل بصورت پراکنده در بافت هر دو پستان دیده میشود . و یک ضایعه ی کیستیک به ابعاد تقریبی ۳٫۱*۷٫۴ m دارای دیواره ی نسبتا ضخیم دارای واسکولاریتی جداری در کوادران فوقانی داخلی پستان چپ موقعیت ساعت ۱۱ به فاصله تقریبی ۳٫۵ cm از نیپل مشهود است . لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون

  322. سلام ۴۳ سال سن دارم . در سونو گرافی پستان که انجام دادم تصویر یک ضایعه ی
    کیستیک به ابعاد تقریبی ۳*۷٫۴یک میلی (mm ) دارای دیواره ی نسبتا ضخیم دارای واسکولاریتی جداری در کوادران فوقانی داخلی پستان چپ موقعیت ساعت ۱۱و به فاصله ی تقریبی ۳٫۵cm از نیپل مشهود است لطفا بررسی شود .ممنون

  323. سلام مادرم ۴۵سالشه برای مشکل پادردش رفت پیش دکتر ،این متن روی برگه ازمایشش نوشته شده:(افزایش کدورت غیرقرینه در ربع فوقانی_خارجی پستان چپ با کلسیفیکاسیون سانترال مشاهده می شود.رتراکسیون و افزایش ضخمامت پوست دیده نمیشود.لطفا راهنمایی کنید الان باید چیکار کنه ممنون

    1. سلام باید به پزشک معالج خود مراجعه نماید .

  324. با عرض سلام و ادب و احترام.همسرم الان سه سالی هست که درگیر کیست سینه هستن که آخریشم همین چند روز پیش سونو دادن که تو این مدت کیستها بزرگتر شدن و زیر نظر پزشک هستن و ویتامین eمصرف میکنن.متن سونو آخر:یک توده hypoechoic 9 و ۴ میلی متر در منطقه ۱۲ اطراف پریرولار سینه سمت راست وجود دارد که ممکن است مربوط به یک آوار حاوی کیست جاسازی شده در یک لکه اکو چگالی ۲۰ و ۱۷ میلی متر به نفع یک لکه کانونی ضایعه در حال رشد باشد. از آخرین امتحان دیده می شود هیچ اثبات قطعی از توده جامد یا کیستیک در سینه سمت چپ وجود ندارد. ضخامت پوست و ایزولار طبیعی است. غدد لنفاوی زیر بغل واکنشی منفی مشاهده می شود که سونوگرافی چربی hilum.control پس از ۶ ماه برای مقایسه توصیه می شود.ممنون میشم پاسخ دهید وقت دکترش دو هفته دیگست خیلی نگرانم

  325. اصلاحیه متن قبل:
    یک توده hypoechoic 9 و ۴ میلی متر در منطقه ۱۲ اطراف پریرولار سینه سمت راست وجود دارد که ممکن است مربوط به یک آوار حاوی کیست جاسازی شده در یک لکه اکو چگالی ۲۰ و ۱۷ میلی متر به نفع یک لکه کانونی ضایعه در حال رشد باشد.چند کیست تا ۵ میلی متر کیست در ساعت ۱۲_۲ از پستان راست نیز ذکر شده است ، در یک منطقه ۵۰٫۸۰ میلی متر به نفع یک لکه کانونی FCC جمع آوری می شود. از آخرین امتحان دیده می شود هیچ اثبات قطعی از توده جامد یا کیستیک در سینه سمت چپ وجود ندارد. ضخامت پوست و ایزولار طبیعی است. غدد لنفاوی زیر بغل واکنشی منفی مشاهده می شود که سونوگرافی چربی hilum.control پس از ۶ ماه برای مقایسه توصیه می شود.

  326. سلام من سونو گرافی انجام دادم یک ضایعه هیپواکو دارای نمای F.C.C patch ب ابعاد ۷*۴ mm درساعت ۱۲ پستان راستم ب فاصله ۲ cm از نیپل مشهود است کمی نگرانم میشه راهنماییم کنید؟

  327. سلام سونوی سینه انجام دادم در دوران شیردهی هستم و ۳۳ سالمه متن سونو اینو نوشته:
    توده هیپواکو با حاشیه مشخص و با ابعاد۶*۹ میلیمتر وعمق۵ میلیمتری پوست در ساعت ۲ پستان چپ در فاصله ۵ سانتیمتری از نیپل مشاهده میشود birads3
    این یعنی چی مشکلی هست؟؟؟
    ممنون راهنمایی می کنین

  328. سلام سونوی سینه انجام دادم در دوران شیردهی هستم و ۳۳ سالمه قبلا فیبرو ادنوم داشتم مجدد سونو دادم متن سونو اینو نوشته: توده هیپواکو با حاشیه مشخص و با ابعاد۶*۹ میلیمتر وعمق۵ میلیمتری پوست در ساعت ۲ پستان چپ در فاصله ۵ سانتیمتری از نیپل مشاهده میشود birads3 این یعنی چی مشکلی هست؟؟؟ ممنون راهنمایی می کنین

  329. ایاین خوارزمی پاسخ

    توده هیپواکو به سایز ۸ که می تواند مطرح کنینه ندهفیبروادنوم یا کیست باشد در سنه چپ لطفا راهنمایی کنید

    1. فیبرو آدنوم جزء کیست های خوش خیم پستان می باشند.

  330. سلام من ۳۷سالمه وسه بار ای وی اف کردم وسونو سینه دادم که دوتا کیست۲×۴/۵و۶/۴وتوده هیپواکوبامارژین مشخص ومنظم وفاقدعروق خونی درتاریخ ۹۷/۱۱/۱۴داشتم والان درتاریخ ۹۸/۷/۱۷ سونوکردم ودوتا کیست رو داشتم وتوده هیپواکو ازبین رفته بود الان میخواستم انتقال جنین بدم متخصص جراح عمومی میگن باید ماموگرافی بدم آیا واقعا نیازی به ماموگرافی هست؟شنیدم ماموگرافی زیر ۴۰ سال خطرناکه وهیچگونه ترشحی ندارم لطفا راهنماییم کنید خیلی نگرانم ممنون

    1. سلام اگر ماهیت کیست ها ، فیبرو کیستیک و یا فیبرو آدنوم باشد انجام سونوگرافی سینه کافی بوده که شما انجام داده اید نیازی به انجام ماموگرافی نیست .

  331. سلام من ۳۵ سالمه تو سونو گفته شده در سینه راست در ساب ارئو ل متمایل به ساعت ۹ یک ناحیه کیستیک حاوی یک اکوی داخلی بدون فلو عرو فی (احتمال کیست با اکوی داخلی و یا اکتازی لوکالیزه داکتال) B3 لطفا بگین منظورش چیه نگرانم?

  332. سلام .مادر من ۶۴سالشونه.و در سونوگرافی نوشته شده که ناحیه mass like هیپواکو بیضوی به ابعاد تقریبیmm ۱۰*۲۷ در عمق۱۱mm ازسطح پوست در ساعت ۹رتروآریول پستان راست دیده شد.که پزشکشون با لمس و معاینه چیزی حس نکردن.ولی گفتن چون سونو اینو نشون داده باید نمونخ بردازی بشه ولی ما صبر کردیم تا به یه پزشک متخصص پستان هم نشون بدیم جواب رو.به نظر شما این توده خطرناکه؟

    1. سلام بهتر است تحت نظر پزشک جراح بیماری های پستان ام آر آی انجام دهند .

  333. سلام.من ۳۲سال دارم.امروز سونو دادم و خیلی خیلی نگرانم.خواهش میکنم راهنمایی ام کنید.چون دکتر درست چیزی بهم نگفت
    .در ساعت ۳ پستان سمت چپ یک کیست ساده به قطر ۷٫۵*۶mmدر مجاورت آن یک کیست با جدار ظخیم به ابعاد ۱۱*۸mmحاوی دبری و سپتای ظریف و جز سالید بدون فلوی عروقی رویت می گردد که سونوگرافی کنترل با فاصله نزدیک. سه ماه آینده.توصیه می گردد.
    لنف نود با نمای ری اکتیو در اگزیلاری سمت چپ که بزرگترین آنها به ابعاد ۱۲٫۵*۶٫۵mmرویت شد..
    خواهش میکنم کمکم کنید نگران کننده آیا هست یا نه؟.خیلی استرس دارم.???????

  334. سلام خسته نباشید خواهرم ۲۷ سالشه مجرده سونو انجام داده توده ی راست هایپو اکو در ابعاد۱۰*۳۶در اینفریورنیپل حدودساعت ۶ رویت شد که تانوع سینه ۳ سانتیمتر وتاسطح پوست ۶mmفاصله داردودر چپ به ابعاد۵*۱۲حدود ساعت ۴ چسبیده به نیپل رویت شد که تا سطح پوست۳mmفاصله دارد.در بررسی آگزیلاری راست:هاپیواکوبا مرکز اکوژل به ابعاد۶*۱۲رویت شدودر چپ به ابعاد۵*۱۶رویت شدکه مطرح کننده ی لنف نود ری اکتیو می باشد.لطفا بگین سونوش خوبه دارم ممیمیرم از نگرانی

  335. سلام
    وقت بخیر
    همسرمن ۳۰ سالشونه و یه پسر ۳ ساله داریم. چندوقتی توی هر دو سینه درد داشت، بعد از سونو(اواخر سال ۹۷) مشخص شد که تعدادی کیست وجود داره که به پیشنهاد دکتر ویتامین E مصرف میکرد
    دیروز که رفته برای سونو جدید جوابیه سونو این بود:
    There is a hypoechoic oval parallel mass lesion with multiple coarse
    Calculations and blood flow in the left breast supra areola, measuring 14 * 11 * 7 mm suggesting hamartoma
    این توده هیپواکو که گفته چیه؟
    هامارتوم با ابعاد ۱۴*۱۱*۷ چی هستش؟خطرناکه؟
    آخه بهش گفتن فعلا باردار نشین!
    الان باید چیکار کنیم؟ممنون میشم پاسخ بدین

  336. سلام وقت بخیر امروز به خاطر درد سینه هام و زیر بغلم سونوگرافی انجام دادم که به این صورت بود
    تصویر یک توده هایپواکو و هایپوواسکولار با حدود صاف کپسوله به نفع لیپوم به ابعاد ۹*۲۱میلیمتر در ساعت ۱۲ پستان رویت شد جهت بررسی بیشتر به fndتوصیه میشود
    میشه لطفا کمکم کنید خیلی نگرانم

    1. سلام مشکل جدی وجود ندارد.

  337. سلام وقت بخیر امروز به خاطر درد سینه هام و زیر بغلم سونوگرافی انجام دادم که به این صورت بود
    تصویر یک توده هایپواکو و هایپوواسکولار با حدود صاف کپسوله به نفع لیپوم به ابعاد ۹*۲۱میلیمتر در ساعت ۱۲ پستان رویت شد جهت بررسی بیشتر به fndتوصیه میشود
    میشه لطفا کمکم کنید خیلی نگرانم

  338. سلام سونوگرافی انجام دادم اینطور نوشته هایپواکو با حدود لوبوله ونامنطم بهدابعاد ۱۳در۷میلمتر درعمق ۱۳در موقعیت ۱۲ا برست راست که دارای اکوژن درونی میباشد برست ۴ بعد ۴ماه از نمونه برداری که انجام دادم ۵ ماه قبلش که تو اون جواب فیبوادنوما بود اما الان بعد ۵ ماه انجام دادم این سونو این نوشته بود خیلی نگرانم یه دکتر میگه هیچی نیس یکی میگه خانم باید جراحی بشه مشکوکه من چکار کنم لطفا منو راهنمای کنید

    1. سلام مشکل جدی نیست اما باید تحت نظر پزشک جراح بیماری های پستان باشید .

  339. سلام سونوگرافی انجام دادم دربررسی سونوگرافی انجام شده ازبرست ها واگزیلای دوطرف ادم درلبوله های چربی همراه با نواحی ادم دربافت فیبروگلاندلاردرکوردان تحتانی خارجی پستان راست مشاهده می شودوضايعه masslikeوهيپو اکوباابعادتقريبی۲۸*۴۶درکودران تحتانی خارجی پستان راست مشاهده شد دولنف نود به دیامتر mm14mmب۲۹ابا ضخامت کورتکس افزایش یافته دراگزيلای راست مشاهده می شوند

    1. سلام باید برای بررسی بیشتر به پزشک جراح بیماری های پستان مراجعه نمایید.

  340. سلام خانمی هستم ۳۸ ساله یک هفته پیش سونواز سینه برای چکاپ انجام دادم جوابش این بود خیلی نگرانم. دربررسی انجام شده افزایش اکوژنیستی بافت فیبروگلاندولار پستانها همراه با درجاتی از اکتتزی داکتال مشهود است که نشانگرتغییرات فیبروکیستیک است.توده بیضی هیپواکو۷×۹م م در حاشیه ارئول ساعت ۱۰ پستان راست موید توده خوش خیم است.درساعت ۱۲پستان چپ یک کانون هیپواکو دارای جز solid. Cystic و میکروکلسیفیکاسیون با ابعاد تقریبی ۵×۷ مشاهده شد.در ساعت ۳ پستان چپ توده هیپواکو لبوله ۴×۱۰ موید توده خوش خیم رویت گردید.کانونهای میکروسیستیک پراکنده در بافت زمینه ای هردو پستان مشهود است.در نواحی اگزیلری ادنوپاتی دیده نشد.
    خیلی نگرانم به دکتر نشون دادم دکتر یزدان خواه گفت چیزی نیست ممکنه شماهم راهنمایی کنید یه دنیا ممنون.L24

    1. سلام این توده ها خوش خیم است و جای نگرانی وجود ندارد.

  341. سلام من ۳۵ سالمه یک توده در سینه سمت چپم حس کردم و جواب سونوگرافی: وجود توده هیپوهترواکو well defined به ابعاد ۲۱*۴۵ که دارای اجزای کیستیک و وسکولاریته مختصر می باشد.
    خواهش میکنم به من سریع پاسخ بدین دارم از نگرانی میمیرم.گفتن توده مشکوکه

    1. سلام باید به پزشک جراح بیماری های پستان مراجعه نمایید تا بررسی دقیق تر شود .

  342. سلام مادرم ۵۲ سالشه جواب سونوگرافیش به این شکل بوده یک ناحیه هایپو اکو و هتروژن به دیامتر ۱۴*۱۵٫۵ میلی متر با حاشیه دندانه دار در ساعت ۲ در سمت چپ، در فاصله ۱۰ سانتی متری از نیپل مشهود است که نمای suspicious دارد. لذا fna ازآن پیشنهاد می‌شود. یک لنف نود هایپو اکو با نمای پاتولوژیک به دیامتر ۱۴ * ۲۰ میلی متر در آگزیلاری چپ مشاهد می‌شود. دو لنف نود مشابه ولی با اندازه کوچکتر در اطراف آن مشاهده شد. تو را ب قرآن جواب بدید

    1. سلام باید مادر شما به پزشک جراح بیماری های پستان مراجعه نمایند تا بررسی بیشتری شود .

  343. سلام،سونوگرافی انجام دادم،۳۵ سالمه دربررسی آگزیلای سمت راست توده سالیدهیپو اکو با حدود مشخص و در قسمت لوبوله آگزیلای راست به ابعاد ۱۷/۸ mm در عمق ۲mm مشاهده شد . آدنوپاتی مشهود نیست…

    1. سلام باید به پزشک جراح بیماری های پستان مراجعه نمایید.

  344. سلام.امروز سونا بودم تو سینه سمت راستم یکmassهایپواکو،oval,circumscribedبه سایز ۱۰*۵mmدرساعت۱۲-۱۱،mid zone رویت شد که ب نفع ضایعهprobably benign میباشد. بنظرتون توده خوش خیمه یا بد خیم؟؟؟؟؟

  345. من یک خانم ۳۱ساله هستم و دارای دو فرزند که دیروز سونوگرافی دادم و مطلب زیر ذکر شده است«در آگزیلای راست یک لنف نود هایپو اکو به دیامتر ۱۱م.م مشاهده میگردد.(با توجه به ظاهر این لنف نود بعد از درمان طبی و در صورت صلاحدید FNA توصیه میشود.)» تجویز بفرمایید.

    1. باید به پزشک جراح بیماری های پستان مراجعه نمایید تا بررسی شود .

  346. سلام،خانم ۴۰ ساله هستم،امروز سونودادم در سینه چپ در ساعت۶ یک ندول هایپواکو وسالید به قطر۸ میلیمتر فیبروادنوم ودرخلف نیپل کیستی به قطر ۷ میلی متر دیده مشود،لطف می کنید راهنمایی کنید خیلی نگرانم ممنون

    1. سلام فیبرو آدنوم ها جزء توده های خوش خیم پستان می باشند.

  347. سلام من ۴۴سال سن دارم اخیر متوجه شدم که یک توده هیپواکو به ابعاد ۸*۶ در ساعت۹ سینه دارم خیلی نگران هستم لطفا راهنمایی کنید که توده سرطانی و خطرناک هست؟

    1. سلام برای بررسی بیشتر باید به پزشک جراح بیماری های پستان مراجعه نمایید.

  348. سلام. مادر من یه دونه روی سینه ش بود که چرک میداد رفت مامو و سونو گرافی زده همه چیزش طبیعیه. بجز این جمله ک نوشته لنف نود مشاهده شد. خطر ناکه؟؟؟

    1. سلام باید برای بررسی بیشتر به پزشک جراح بیماری های پستان مراجعه نمایید.

  349. سلام من۴۴ سال سن دارم سه سال پیش یه توده داخل سینه راستم بودکه جراجی کردم و نتیجه پاتولوژی قیبروآدنوما تشخیص داده شد. که به دستور دکترم هر ۶ ماه چکاو میکنم الان هم ماموگرافی دادم و توی سینه چپم زدم توده med-inf خیلی نگران هستم یعنی باید نمونه برداری کنم میشه لطفا راهنمایی کنید متشکرم

    1. سلام نگران نباشید خیر نیازی به نمونه برداری نیست .

  350. سلام
    مادر من سونوگرافی انحام دادن جوابش اومده. توده هیپواکو هتروزن با حدود لوبوله و نامنطم به سایز ۱۶.۵*۸.۲ میلی متر
    جوابش یعنی چی

    1. سلام برای بررسی بیشتر باید به پزشک جراح بیماری های پستان مراجعه نمایند.

  351. سلام خواهش میکنم من را راهنمایی کنید سونوگرافی پستان دو طرف ارتشاح و شواهد بدخیمی دیده نشد نسج breast یکنواخت و منظم است شواهد عفونت آبسه ارتشاح سلولیت در پستانها و اگزیلاری دو طرف دیده نشد تصویر فیبرو آدنوما حاوی کلسیفیکاسیون و حاوی جریان خون پاتولوژیک با نمای غیر یکنواخت با حدود نسبتا مشخص و منظم بدون کپسول در امتداد ساعت ۵ حاشیه ی آرئول پستان راست و چسبیده به آن به ابعاد ۱۸mm×۲۷ و کمی بالاتر از آن یک کیست به ابعاد ۱۱mm×۱۴ می باشد تصویر منطقه ی tender به ابعاد حاوی نسج غیر یکنواخت و نواحی هیپواکوی کوچک که مجاری دیلاته به نظر می رسند در زیر آرئول پستان چپ مشهود است دکتر گفته که باید نمونه برداری بشه بعد درش بیارن خواهش میکنم راهنمایی کنید که آیا خطر ناکه ؟

  352. سلام من سه ماه پیش متوجه یک توده در سینه سمت چپم شدم ک حرکت میکنه سونو انجام دادم دکترا بهم گفتن ک فیبرو آدنوم هست و سونو هم همینو گفت الان سه ماه گذشته و من دوباره رفتم سونو بهم گفتن ک این توده هایپواکو هست البته با سونوگرافی بعد الان هر دکتری میرم بهم میگن باید برم پاتولوژی و منم خیلی میترسم اخه همشون جواب سربالا بهم میدن میشه راهنماییم کنی؟

  353. سونوگرافی انجام دادم جوابش اومده در محل لمس توده ی برست چپ در موقعیت ساعت ۹-۷ افزایش اکوژنیسیته چربی های بافت فیبروگلاندولار و اتساع خفیف مجاری لاکتی فروس به دیامتر حداکثر ۲٫۵ م م همراه با دبری های اکوزن داخلی ترشحات غلیظ رویت می شود شواهدی به نفع تشکیل کالکشن و یا ابسه در حال حاضر رویت نمی شود راستش دکتر جراح گفته باید نمونه ازش برداریم تا دارو تجویز کنیم و الان هم خیلی درد دارم. چکار باید بکنم.نظریه سونوگرافی ماستیت فوکال با BIRADS III

  354. سلام خسته نباشید.من درد داشتم سینه ی راستم امروز سونو رفتم به این شرح :تغییرات فیبرو کیستیک خفیف در هر دک برست مشهود است.در پستان راست یک توده هایپواکو well defind, probably benign,benign soft elastography به ابعاد ۱۹*۷ (ساعت یک – ۱cm نیپل) و یه کیست به ابعاد ۸/۵*۶/۵(ساعت ۱۱/۵- ۴cmنیپل) مشاهده میشود …در پستان چپ یک کیست به ابعاد ۷*۲/۵ (ساعت ۲ – ۱cm نیپل) مشاهده میشود

  355. سلام من ۴۰ ساله هستم
    جواب سونوی سینه من اینجوریه و من خیلی نگرانم
    در بررسی برست چپ و راست ضخامت پوست کاملا نرمال و منظم است لایه premammary ضخامت و دانیسته و پترن نرمال دارد
    فاسیای سطحی و عمقی خلفی پستان منظم و ضخامت طبیعی دارد
    لایه چربیهای post -mammary منظم و intact هستند
    در برست راست در محاذات ساعت ۱۰ توده هیپو اکو با حدود واضح به ابعاد ۴/۳×۴/۶ میلیمتر مشاهده شد .
    لازم به یاد آوریست سونوگرافی قادر به تشخیص تمام توده های مستانی و تودهدهای ایزواکوئیک نمیباشد
    در زیر بغل راست و چپ آدنوپاتی رویت نشد
    نظریه توده سالید کوچک خوش خیم برست راست
    با اینکه نوشته خوش خیم ولی بازم نگرانم آزا ممکنه بعدا بد خیم بشه؟؟؟؟؟ اصلا معنی این سونو یعنی چی نمیدونم کدوم دکتر برم؟

  356. فاطمه اسکندری پاسخ

    سلام من خانم ۴۲ ساله هستم. امروز آندوسونگرافی انجام دادم جوابش : ضایعات متعدد hypoechoic در لوزالمعده سر و گردن. مطابق تاریخچه بیمار ، متاستاز به لوزالمعده یا گره های لنفاوی قبل از قاعدگی چندگانه بسیار مطرح است که باعث زردی انسداد می شود. لطفا راهنمایی کنین در ضمن پوستم و چشمم هم بسیار زرد شده

  357. سلام
    سونوگرافى ستان ها و اگزيلارى دو طرف :
    شرح حال : بيمار خانم ٤٢ ساله با توده پستان راست كه در حال حاضر جهت بيوپسى مراجعه كرده اند
    نوع بافت : فيبروگلاندولار هتروژن
    يافته ها :
    تصوير دو توده هايپواكو با حدود irregular به ابعاد mm 13*25 ء(anterior zone)و به ابعاد mm18*22 ء(mid to posterior zone در ساعت ٩ پستان رأست با فاصله حدود ٦٠ mm از نبپل رويت شد همچنين توده هايى small متعدد ديگه ( حداقل ١٠ عدد ) در اطراف ان و مديال به ان با ابعاد ١٠-٨ mm ديده ميشوند
    تصوير دولنف نود suspicious با كورتكس ضخيم با ابعاد ١٠*٢٢ mm و ضخامت كورتكس ٧ mm و لنف نود ديگر با ابعاد ٨*١٥ mm وضخامت كورتكس ٤mm در اگزيلارى رأست رويت شددن
    در نواحي اينفرا و سوپراكلاويكولار لنفادنوپاتى مشاهده نشد
    شواهد به نفع كيست توده suspicious يا ديستورشن بافتى درپستان طرف چپ مشاهده نگرديد
    در نواحي اگزيلارى طرف چپ لنفادنوپاتى مشاهده نشد
    بيوپسى توده پستان رأست تحت گايد سونوگرافى :
    تحت گايد سونوگرافى از توده ساعت ٩ پستان رأست (anterior zone) به ابعاد ١٣*٢۵ mm بيوپسى به عمل امد

    لطفاً بگيد احتمال سرطان سينه چقدر ؟

  358. سلام توروخدا این سونوگرافیو برام معنی کنید
    در هر زیر بغل چندین لنف نود برجسته هیپواکوئیک با مرکز اکوژن باریک به ابعاد ۲۰×۷ و۱۸×۹ و۱۹×۷ و ۱۶×۸ میلیمتر دیده میشود (تیپ التهابی)

  359. سلام توروخدااین سونوگرافی برام معنی کنیدخیلی استرس دارم درساعت ۱۲پستان راست به فاصله ۳سانتی مترازnippleتصویریکmassهیپواکوباجدارwell circumscribeبه صورتparallelبه ابعاد۶*۶/۵م م مشاهده شد

  360. سلام
    توده هایپواکو با حدود لوبوله به ابعاد ۱۱*۷*۸mm در ساعت ۹٫۵ به فاصله ۳mm از سطح پوست واجد واسکولاریته قابل توجه داخلی و indeterminate elastogram رویت شد که بیوپسی آن اکیدا توصیه می شود (BIRADS IVb) .

    این متن سونوی امروز منه مربوط به سینه سمت چپ. خانم ۴۷ ساله هستم. لطفا منو راهنمایی کنید‌. خیلی نگرانم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *