چیکار کنم سینم رگ کنه؟/ شیرم کی میاد؟

تقریبا در روز سوم یا چهارم تولد است که اغلب نوزادان به شکل بارز و متمایزی از حالت خواب آلودگی اولیه بیرون می آیند و بیدارتر و گرسنه تر می شوند و این همان موقعی است که شیر در سینه مادر بیشتر می شود و به اصطلاح سینه مادر رگ می کند…

۲ روزه سزارین کردم و شیر ندارم.. فقط در حد چند قطره است.. چیکار کنم سینم رگ کنه و شیر بیاد تو سینه؟؟؟

سینه مادر از روز سوم یا چهارم رگ می کند و پر شیر می شود. جریان شیر در سینه و موقع آن در همه ی مادران یکنواخت نیست. معمولا روز سوم یا چهارم تولد، شیر وارد سینه می شود و در آن جریان می یابد. این کیفیت در شکم اول دیرتر و درشکمهای بعدی زودتر برقرار و جاری می شود. گاهی جریان شیر چنان ناگهانی است که مادر می تواند آن لحظه را دقیقا تشخیص دهد ولی در برخی افراد ورود شیر در سینه تدریجی است.

چیکار کنم سینم رگ کنه

تقریبا در روز سوم یا چهارم است که اغلب نوزادان به شکل بارز و متمایزی از حالت خواب آلودگی اولیه بیرون می آیند و بیدارتر و گرسنه تر می شوند و این همان موقعی است که شیر در سینه مادر بیشتر می شود و به اصطلاح سینه مادر رگ می کند.

این هم یکی از حکمتهای پروردگار و نمونه ای است از عملکرد دستگاه طبیعت که هر چیزی را متناسب با مخلوق خود خلق کرده است. بررسی نوزادانی که با شیر مادر، تغذیه شده اند نشان میدهد که اکثریت آنها، بین روز سوم و ششم، حدوداً روزی ۱۰ الى ۱۲ بار به شیر خوردن تمایل داشتند، دفعات دفع مدفوع نیز بیشتر بوده است.

این مطلب ممکن است سبب يأس مادرانی شود که علاقه مند به دادن شیر خود به نوزاد هستند. زیرا تصور می کنند که این تکرار دفعات تغذیه، دلیل عدم کفایت شیر آنها است و این تصور، نوعی بدبینی است. بهتر است تصور کنید که نوزاد در این مرحله، خوردن و رشد کردن را بسیار جدی تلقی می کند و برای تامین این منظور سینه را به وسیله ی مکیدن و تغذیه مکرر و طولانی تحریک می کند تا با تهیه شیر کافی در سینه مادر، بتواند احتياجات روزافزون خود را به دست آورد.

از طرف دیگر در نیمه دوم هفته اول تولد است که سینه ها در حقیقت به وسیله ی هورمون و ترشحات داخلی غده های دیگر بدن، برای تولید شیر تحریک می شوند. جای تعجب نیست که در چند روز اول بعد از تولد، گاهی اوقات سینه ها کاملا پر و زمانی آنقدر خالی است که حتی گرسنگی نوزاد را نمی تواند ارضا کند. کار بدن کامل تر از آن چیزی است که بتوانیم آن را طرح کنیم.

عامل هورمونی بدن به تدریج نقصان می یابد، ولی شدت گرسنگی نوزاد سینه ها را طوری تحریک و تربیت می کند که مقدار لازم شیر را متناسب با احتياجات نوزاد تولید کند نه فقط احتياجات هفته های اول، بلکه ماههای بعدی را نیز بتواند تامین کند. به عبارت دیگر هنگامی که نوزاد چند ماهه است و احتیاجات بیشتری دارد تولید شیر نیز به همان اندازه زیاد خواهد شد. لذا باید مدت هر وعده شیر دادن را به تدریج افزایش دهید.

مراقب نوک سینه ها باشید!

برای حفظ سلامت نوک سینه ها مدت هر وعده را به تدریج و آهسته اضافه کنید. در سه روز اول، مدت هر وعده گرفتن سینه نباید بیشتر از ۵ دقیقه باشد، روز چهارم ۱۰ دقیقه، روز پنجم ۱۵ دقیقه، سپس در ظرف چند روز تا بیست دقیقه افزایش دهید. اگر در ظرف ۱۰ روز ثابت شد که نوک سینه ها در نتیجه ی مکیدن درد نمی گیرد در این صورت مدت هر وعده بسته به میل نوزاد و راحتی مادر خواهد بود. ممکن است مدت آن در هر روز و یا در هر وعده تفاوت داشته باشد. ولی اغلب نوزادان بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه از مکیدن سینه ارضا میشوند و بیش از ۴۰ دقیقه مکیدن سینه لزومی ندارد.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *