چگونه پستان هایی زیبا داشته باشیم؟!

 زیبایی پستانها، فاصله بين دو سينه،  فاصله بين سينه ها،  آرايش سينه،  سينه هاي برجسته

یک توازن مناسب هورمونی لازمه ی داشتن پستان هایی زیبا، سفت و با طراوت می باشد. این بالانس هورمونی از منطقه ای عصبی (هیپوتالاموس) واقع در مغز کنترل می شود، مطابق با وضعیت روحی زن تغییر می یابد و به همین خاطر داشتن روحیه ای شاد، خوش بین و متوازن زمینه ساز سینه هایی سفت و زیباست. در شرایط خاصی شاید بتوان فرم و اندازه ی سینه ها را با یک عمل جراحی تغییر داد ولی با مراعات قوانین ساده و مختصر بهداشتی و عدم سهل انگاری حداقل میتوان از شل و آویزان شدن آنها جلوگیری کرد.

آیا قرار دادن پستانها در معرض آفتاب مضر است؟

به نظر می رسد که نور خورشید باعث سرطان سینه نمی شود، با این وجود بهتر است به دلیل پوست بسیار حساس و آسیب پذیر شان آنها را تا حد ممکن از تابش نور شدید آفتاب پوشاند. نور آفتاب تأثیر مخربی روی بافت پیوندی و فیبرهای الاستیک سینه ها دارد و موجب پیری زودرس آنها می شود. بنابراین همیشه قبل از قرار گرفتن در معرض نور شدید آفتاب، پستان ها را با کرم ضد آفتاب بپوشانید.

آیا حجم سینه ها با دیگر تغییر و تحولات بدن فرق می کند؟

با افزایش وزن، بافت چربی موجود در پستان ها و در نتیجه حجمشان افزوده می شود. در مقابل با کاهش وزن بافت پیوندی و الاستیک نامتغییر باقی مانده و بافت چربی کاهش می یابد. از آنجایی که تغییر وزن موجب نابودی رشته های الاستیک و شل شدن پوست می شوند، بهتر است از تغییرات رادیکالی وزن جلوگیری کرد.

یکی از پیامدهای حامله گی افزایش حجم پستان ها است. اصولا پس از خاتمه ی دوران شیردهی که پستان ها به حالت اولیه خود باز می گردند، کمی جمع و چروکیده می شوند. مکمل های استروژن و پروژستون»، داروها، اختلالات هورمونی، یائسگی و در نهایت کهولت سن، هر کدام به نحوی موجب تغییرات عدیده در حجم پستان ها می شوند. با بالا رفتن سن، پوست نازکتر شده و هورمون ها در بدن افزایش می یابند که به نوبه ی خود باعث جمع شدن لوبولهای پستان می شود. لازم به ذکر است که برخی از محققین، آمیزش جنسی مداوم در طول زندگی را روشی طبیعی برای حفظ طراوت و شادابی پستان ها می دانند.

وزن زیاد سینه ها طی مدت طولانی موجب آویزان شدن آنها می شود. استفاده از سوتین باعث حفظ الاستیسیتی یا حالت کشسان پوست می شود. به هر حال بدون در نظر گرفتن سایز پستان ها پوشیدن سوتین به هنگام ورزش هایی از قبیل دو و دیگر فعالیتهای پرشی توصیه می شود. زنان حامله و شیرده نیز می بایست از سینه بند استفاده کنند، اما هنگام شنا لزومی به داشتن آن نیست.

چرا پستان ها دارای فرم های متفاوت هستند؟

اگر رشد غدد پستانی هم سطح و هم تراز دنده ها بود شکل آنها نیز پهن و کشیده می شد. در صورت عمودی بودن این رشد فرم آنها نیم کره ای می شود. حالت میانی آن باعث می شود تا فرم های گوناگونی پدید آید.

چرا همه پستان ها دارای سفتی و استحکام یکسان نیستند؟

زمینه ی یک سینه سفت و محکم بودن بافت پیوندی نسبت به بافت چربی دلیل سفتی و استحکام آنها است و برعکس در صورت غالب بودن بافت چربی، سینه ها شل تر خواهند بود.

چرا معمولا یکی از پستان ها بزرگ تر از دیگریست؟ 

نیمه ی راست انسان با نیمه ی چپ آن گرچه در ظاهر مشابه و متناسب به نظر می رسد ولی در واقع کاملا متقارن نیست. این پدیده در مورد پستان ها نیز صدق می کند، وجود دو عضو جفت متقارن در بدن بسیار نادرست است. ۹۹/۹ درصد سینه های بانوان با هم متقارن نیستند، بدین معنی که هر کدام دارای مقدار متفاوتی از چربی، بافت پیوندی، لوب ها و دیگر اجزای تشکیل دهنده ی آنها می باشند. نوک پستان ها نیز می توانند دارای تفاوتهایی در سایز، رنگ و برجستگی یا فرورفتگی باشد. برخی ناهموار و برخی دارای چند تار مو است.

چرا پستان ها در سایزهای متفاوتی دیده می شوند؟

فاکتورهای تعیین کننده در چگونگی سایز پستان ها بسیار می باشند، مقدار بافت پیوندی، درصد چربی بدن، ارث و تعداد حامله گیها در اندازه ی آنها تأثیر چشم گیری دارد.

آیا نوک فرو رفته ی پستان ها قابل ترمیم هستند؟

این نوع پستان برخلاف حالت معمول آن، که برجسته است، مانند ناف در بدن فرو رفته است. این حالت مادرزادی است و در آینده فرد را به هنگام شیردهی دچار مشکل می سازد. البته با یک عمل جراحی مختصر می توان این اشکال را برطرف کرد.

آیا امکان موزدایی در ناحیه ی نوک پستان وجود دارد؟

وجود چند تار مو روی نوک پستان به دلیل وجود غدد در این ناحیه کاملا عادی است و موزدایی در این مورد بی خطر است. اما از آنجایی که پوست نوک پستان حساس است بهتر است که برای جلوگیری از عفونت به جای کندن مو از ریشه، روزانه آن را بتراشید.

چرا باید از گرما خودداری شود؟

حرارت حاصل از تابش آفتاب و یا آب تنی با آب داغ موجب منبسط شدن رگها و کند شدن جریان خون در رگهای سینه می شود، از طرفی قبلا نیز اشاره شد که قرارگیری در معرض نور شدید آفتاب باعث پیری پیش از موعد پوست، زایل شدن رشته های الاستیک شده و در نتیجه موجب چروکیده شدن آن می شود. از این رو توصیه می شود سینه های خود را از حرارت شدید دور نگه دارید و سعی کنید با آب خنک پستان ها را مالش داده و با تحریک جریان خون در رگها، بافت آنها را تقویت کنید. یک دوش دو دقیقه ای آب سرد برای سینه های کوچک و سه دقیقه ای برای سایز بزرگ توصیه می شود. دوش آب سرد گردش خون در رگها را سرعت بخشیده و به دفع توکسینها (مواد سمی) کمک می کند.

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. سینه های خانمها بعد از زایمان و شیردهی آویزون و شل میشه باید موقع شیردهی حتما سوتین و سینه بند ببندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.