چگونه ناحیه تناسلی زیبا و سالمی داشته باشیم؟!

خانم ها به صورت غریزی علاقه به خودآرایی و بهبود وضع ظاهری دارند . این میل غریزی به میزان مختلف تا پایان عمر در خانم ها باقی می‌ماند. نکته مهمی که باید مورد توجه قرار داد، رسیدن به زیبایی بخش های پنهان است؛ طبق آمارهای به دست آمده درصد بسیار زیادی از طلاق ها به دلیل ناکام ماندن از رابطه جنسی خوشایند و موفق است. بنابراین لازم است به این بعد از زندگی زناشویی توجه ویژه و خاصی شود . یکی از نکات مهم در بهبودی روابط جنسی وضع ظاهری است از این رو جراحی زیبایی واژن و روش‌هایی که منجر به روشن شدن پوست واژن می‌شوند، طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. در ادامه راهکارهای موثر و سریع برای سفید شدن ناحیه تناسلی را بررسی می‌کنیم. 

پوست ناحیه تناسلی :
حساس ترین و ظریف ترین بخش از بدن خانم‌ها، ناحیه تناسلی است . پوست این ناحیه به دلیل سبک غلط زندگی، شستشوی مداوم با آب و خشک نکردن، استفاده از لباس زیرهای نامناسب با جنس‌های غیرنخی و روش‌های ناکارآمد رفع موهای زائد موجب تیرگی پوست ناحیه تناسلی می‌شود . و از آنجایی که خانم ها در سنین پایین از مراقبت های شخصی و اصولی غافل می‌مانند ، این تیرگی‌ها بسیار شایع است و دستگاه تناسلی در اکثر افراد تیره تر از باقی نواحی بدن است .

روشن شدن واژن با صابون :
برخی از زنان برای روشن شدن پوست واژن از صابون‌های مخصوصی کمک می گیرند که متاسفانه PH ناحیه تناسلی‌شان به شدت به هم می خورد که در صورت تداوم این کار عواقب جبران ناپذیری فرد را تهدید خواهد کرد .

روشن کردن پوست ناحیه تناسلی با لیزر :
اثربخش ترین و سریع ترین راه برای روشن شدن پوست واژن لیزرهای تخصصی و مخصوص هستند که علاوه بر روشن کردن پوست ناحیه تناسلی موجب جوانسازی این ناحیه نیز می شود . سفید کردن واژن با لیزر روشی موقتی نبوده بلکه برای همیشه آثار تیرگی از پوست ناحیه تناسلی حذف می شود . 

همه خانم ها درباره سلامتی واژن نگران هستند. واژن سالم معمولاً (به طور طبیعی) اسیدی هست و شامل مقدار غنی از باکتری های مفید هست که به از بین بردن عفونت ها و ایجاد PH نرمال کمک می کنند. واژن سالم معمولاً مقدار کمی ترشح برای تمیزی خود واژن تولید می کند. مثل ترشحات بزاق که دهان را تمیز نگه می دارند.

هرگونه تداخل با این شرایط عادی، ممکن است شما را با سوزش یا عفونت واژن مواجه کند. در اینجا می گوییم که چگونه واژن (مهبل) خود را تمیز نگه دارید:

۱- محافظت تعادل PH واژن بدون دوش واژینال:

دوش واژینال می تواند سطح PH واژن را به هم بزند. PH نرمال واژن بین ۳٫۸ تا ۴٫۵ هست. اگر واژن شما بوی تند و ناخوشایندی می دهد به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید، دوش واژینال بوی بد را پوشش می دهد (مخفی می کند) ولی مشکل را حل نخواهد کرد. از استفاده از صابون های تند معطر یا تمیزکننده های واژن و فرج و داخل مهبل خودداری کنید. چون آنها بر تعادل PH نرمال واژن تأثیر می گذارند.

۲- حفظ یک رژیم غذایی سالم برای واژن سالم:

شاید باور نکنید، ولی داشتن یک رژیم غذایی مغذی سالم و متعادل و نوشیدن فراوان مایعات کلید سلامت واژن و باروری شماست.

۳- رابطه جنسی امن برای خروج باکتری های مضر:

استفاده از کاندوم در هنگام رابطه جنسی انسان را در برابر بیماری های مقاربتی مثل HIV، تبخال تناسلی، سیفلیس، سوزاک، زگیل تناسلی و کلامیدیا محافظت می کند. بعضی بیماری های مقاربتی مثل HIV و تبخال تناسلی درمان ندارند. و بقیه مثل ویروس پاپیلومای انسانی که باعث زگیل تناسلی می شوند، باعث ایجاد سرطان یا بیماری های دیگر می شود.

۴- ملاقات پزشک متخصص زنان برای مراقبت های پیشگیرانه:

داشتن معاینات منظم زنان و زایمان برای حفظ سلامت واژن بسیار مهم است. خانم ها از سن ۲۱ سالگی مهم است که به پزشک متخصص زنان مراجعه کنند و به طور مرتب طبق دستور پزشک این معاینات را تکرار کنند. پزشک زنان برای تشخیص اختلالات و بیماری های واژن و دستگاه تولید مثل آموزش دیده اند. و همچنین تست پاپ اسمیر را برای بررسی تغییرات سلول های واژن را انجام می دهند برای تشخیص سرطان رحم.

۵- درمان عفونت وقتی به وجود می آید:

سه نوع عفونت وجود دارد:

۱- عفونت قارچی

۲- واژینوز باکتریال

۳- تریکومونیاز

این عفونت ها با انواع مختلف قارچ ها تولید می شوند. واژینوز باکتریال با رشد بیش از حد قارچ در واژن تولید می شود. تریکومونیاز از راه جنسی منتقل می شود. درمان این عفونت ها حیاتی هستند. زیرا درمان نکردن آنها باعث مشکلات ناخوشایند ناباروری، دردناک و جدی منجر شود.

هر سه آنها را می توان با داروهای خوراکی یا موضعی درمان کرد.

۶- استفاده به اندازه و درست از روان کننده ها به غیر از وازلین

برخی از خانم ها در طول برانگیختگی ترشح کافی برای رابطه جنسی ندارند و ممکن است آسیب ببینند. در این موارد خانم ها باید یک روان کننده مصنوعی استفاده کنند ولی از وازلین یا روان کننده های غیراستاندارد استفاده نکنند زیرا باعث پاره شدن کاندوم یا عفونت می شوند بهتر است در این مورد با پزشک خود مشورت کنید.

۷- انتخاب لباس زیر مناسب و خشک نگه داشتن آن

واژن شما باید تمیز و خشک باشد و اینکه شما چه چیزی می پوشید بر این تمیزی تأثیر دارد. انواع خاصی از پارچه ها گرما و رطوبت را در این ناحیه افزایش می دهند و باعث رشد بیش از حد عفونت و باکتری می شوند. (مثل پارچه هایی که مواد پلاستیکی دارند.) استفاده از لباس زیرهای نخی مناسب است.

از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان خودداری کنید و لباس های مرطوب شنا و لباس های تمرین ورزشی را سریع تعویض کنید.

۸- بهداشت خوب

– بعد از اجابت مزاج، برای جلوگیری از آلودگی باکتریایی واژن خود را از جلو به عقب پاک کنید.

– در طول دوران قاعدگی نواربهداشتی خود را مرتب و سریع تعویض کنید.

– در دوران غیر از قاعدگی اگر ترشح دارید می توانید از پدهای روزانه استفاده کنید ولی در غیر این صورت نباید از این پدها استفاده کنید چون ایجاد رطوبت و گرما می کند که باعث عفونت می شود. 

منبع خبر : drnematolahi

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. با استفاده از کاندوم در آمیزش جنسی، می توان از بیماری های مقاربتی، مانند ایدز، هرپس تناسلی، سیفلیس، سوزاک، زگیل تناسلی و کلامیدیا، جلوگیری کرد. بعضی از این بیماری ها، مانند ایدز و هرپس تناسلی، غیر قابل درمان هستند. برخی دیگر مانند ویروس پاپیلومای انسانی، که باعث به وجود آمدن زگیل های تناسلی می شود، یکی از عوامل سرطان و سایر بیماری های شناخته شده است. برای جلوگیری از ورود باکتری های مضر به داخل واژن، بهتر است بعد از رابطه جنسی دهانی یا مقعدی، برای دخول از راه واژن، کاندوم را عوض کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *