چگونه لکه رنگ مو از روی فرش پاک کنم؟

این لکه ها مانند هر لكه دیگری هر چه زودتر پاك شوند، بهتر است. این لكه ها اگر روی فرش خشك شوند و مدت زیادی از ایجاد آنها بگذرد پاك كردنشان به مراتب مشكل تر و حتی گاهی غیرممكن می شود. بهتر است سریع و قبل از اینكه رنگ خشك شود، تا آنجا كه ممكن است رنگ را با دستمال كاغذی بردارید. 

در این مرحله، باید مراقب باشید رنگ بیشتر روی فرش پخش نشود. دستمال كاغذی را به آرامی روی لكه بگذارید و تا زمانی كه دستمال رنگی را به خود جذب می كند، این كار را ادامه دهید. یادتان باشد، لكه را با دستمال خشك بردارید. استفاده از دستمال مرطوب، باعث ثابت شدن رنگ روی فرش می شود. 

بعد از اینكه لكه را تا جایی كه ممكن است پاك كردید، كمی تینر یا تربانتین روی یك تكه پارچه یا دستمال بریزید و سپس دستمال را به آرامی روی لكه فرش قرار دهید. مراقب باشید در این مرحله لكه رنگ، عمیق تر یا پخش تر نشود و به طور كامل برطرف شود. بهتر است برای این كار از پارچه سفید استفاده كنید تا مراحل پاك شدن لكه را بهتر مشاهده كنید. بعد از پاك كردن لكه با تینر یا ترپانتین، آن قسمت از فرش را كه به تینر یا ترپانتین آغشته شده، با مواد پاك كننده بشویید و پس از خشك شدن جارو كنید (یادتان باشد تینر و ترپانتین از حلال های خطرناك هستند و باید هنگام كار با آنها احتیاط كرد.) بعد از اینكه فرش خشك می شود، ممكن است بوی حلال ها روی فرش بماند. 
برای برطرف كردن این بو، می توانید كمی جوش شیرین روی آن قسمت از فرش بریزید و بعد از یك ساعت آن را به طور كامل جارو كنید. جوش شیرین به عنوان جاذب عمل می كند و باقیمانده حلال ها را از بین می برد. می توانید این كار را چند بار تكرار كنید تا بوی حلال ها به طور كامل از بین برود و برطرف شود.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *