قرص دوفاستون تا هفته چندم بارداری

قرص دوفاستون برای چی خوبه؟ | قرص دوفاستون چجوری بخورم؟

قرص دوفاستون (duphaston) با نام علمی ديروژسترون براي درمان آندومتريوز، سقط عادتي، خونريزي غيرفونكسيونل رحم، قاعدگي دردناك، فقدان قاعدگي، سندرم پيش از قاعدگي و به منظور جانشين درماني هورموني مصرف مي شود.

قرص دوفاستون برای چی خوبه؟

در بعضی از روزهای خاص ماه بدن پروژسترون ترشح می کند و سلول تخم را برای باروری آماده می کند. در صورت تشکیل نشدن سلول تخم، از میزان پروژسترون کاسته می شود، و این گونه دوره قاعدگی آغاز میگردد.

قرص دوفاستون باعث می شود تا میزان پروژسترون تنظیم شود. پس نتیجه می گیریم قرص دوفاستون برای درمان مشکلات ناشی از هورمون پروژستون استفاده میشود. این قرص می توان به خانم هایی که دردوران بارداری خود احساس درد شکمی می کنند و یا خونریزی دارند، حتی با وجود سابقه سقط جنین به حفظ به حفظ سطح هورمون برای بارداری سالم کمک کند.

دوفاستون قاعدگی را منظم می کند و درد های دوره قاعدگی را کاهش میدهد. همچنین این دارو در درمان اندومتریوز، التهاب پوشش رحم تاثیرگذار است. دوفاستون میتواند به پیشگیری از رشد بیش از حد اندومتر که منجر به جایگزینی هورمون استروژن میشود، کمک کند. ضمن آنکه در درمان ناباروری زنان نیز به کار میرود.

قرصdupbastonبرای چیه؟

ما فکر میکنیم توضحات فوق برای کاربرد قرص دوفاستون کافیه. اما اگر میخواهید بصورتایتمی بدانید که قرص دوفاستون (dupbaston) برای چه مشکلاتی تجویز می شود، لیست زیر در اختیار شما قرار میگیرد.

  • دیسمنوره (دوره های قاعدگی دردناک)
  • آندومتریوز
  • آمنوره ثانویه
  • چرخه قاعدگی نامنظم
  • خونریزی رحم
  • PMS
  • ناباروری ناشی از کمبود لوتئال

قرص دوفاستون چجوری بخورم؟

قرص دوفاستون را ۱-۲ بار در روز همراه با یک لیوان آب یا اینکه بهتر است بهمراه با غذا بخورید. میزان دوز قرص و فاصله زمانی آن به شیوه درمانی شما بستگی دارد. تا زمانی که پزشک تجویز می کند باید قرص را مصرف کنید. ممکن است پزشک ۵ روز یا یک ماه دیگر مصرف این قرص را تمدید کند.

قرص دوفاستون لکه بینی میاره

عوارض قرص دوفاستون

– حالت تهوع
-استفراغ
-درد سینه
-خونریزی نامنظم
-سرگیجه
-کاهش وزن
-خارش
-جوش

 

قرص دوفاستون تا هفته چندم بارداری باید مصرف شود؟

معمولاً در آندومتريوز ۱۰ ميلي گرم ۳-۲ بار در روز طي روزهاي ۲۵-۵ دوره قاعدگي و يا به طور مداوم مصرف مي شود.

در سقط عادتي ۱۰ ميلي گرم دو بار در روز از روزهاي ۲۵-۱۱ دوره تا وقوع آبستني و سپس به طور مداوم تا هفته ۲۰ حاملگي مصرف و سپس به تدريج ميزان مصرف كاهش داده مي شود.

براي توقف خونريزي غيرفونكسيونال رحم، ۱۰ ميلي گرم دو بار در روز( به همراه يك استروژن) و به مدت ۷-۵ روز تا زمان قطع خونريزي مصرف مي شود.

براي جلوگيري از خونريزي، ۱۰ ميلي گرم دو بار در روز ( همراه يك استروژن ) در روزهاي ۲۵-۱۱ دوره مصرف مي شود.

در قاعدگي دردناك، مقدار مصرف آن ۱۰ ميلي گرم دو بار در روز از روزهاي ۲۵-۱۱ دوره به شرط تجويز همزمان استروژن از روز ۲۵-۱ دوره، مصرف مي شود.

در سندرم پيش از قاعدگي، mg/day10 از روز ۲۶-۱۲ دوره مصرف مي شود كه در صورت نياز مي توان به تشخیص پزشک مقدار مصرف دارو را افزايش داد.

هشدار: ترومبوفلبيت، آمبولي ريوي، ترومبوز شبكيه، لكه بيني، خونريزي هاي نابجا، تغيير اشتها و ورم قوزك پا از عوارض جانبي دارو هستند.

اشتراک‌گذاری
611 نظر
  1. دوفاستون برای منظم کردن و آماده کردن رحم برای بارداری است.
    جهت تنظیم پریود مصرف قرص دوفاستون ۱۰ میلی گرمی از روز ۱۶ پریود به مدت ده شب به مدت سه سیکل ماهیانه توصیه می شود.

  2. دوفاستون یک داروی پروژسترونی است که ترکیب قرص جلوگیری را ندارد و در شرایطی که این دارو را مصرف می کنید امکان بارداری برای تان وجود دارد.
    همچنین جهت جلوگیری از سقط و افزایش ضخامت رحم و خونریزی داده میشود و در صورت باردار بودن برای شما مشکل ایجاد نخواهد کرد.////
    نام فارسی:دیدروژسترون///

    ///نام انگلیسی:DYDROGESTRONE///

    ///نام تجاری دارو:Duphaston///

    ///گروه دارویی:پروژسترون///

    ///گروه شیمیایی دارو:مشتقات پروژسترونی///

    ///موارد مصرف:آمنوره،دیسمنوره،خونریزی فونکسیونل رحم،سندرم پیش قاعدگی،اندومتریوز،سقط عادتی///

    ///عوارض جانبی///

    آکنه،افسردگی،افزایش وزن،ادم،کهیر،کرامپ عضلانی،کاندیدیاز،خارش واژینال

    ///میزان مصرف///

    آمنوره،سقط عادتی:///

    بالغین:۱۰mg خوراکی دو بار در روز،از روز ۱۱ تا ۲۵ قاعدگی///

    دیسمنوره،آندومتریوز:///

    بالغین:۱۰mg خوراکی دو بار،از روز ۵ تا ۲۵ قاعدگی///

    خونریزی فونکسیونل رحم(جلوگیری یا درمان):///

    بالغین:استروژن درمانی همراه با ۱۰mg دیدروژسترون خوراکی دو بار در روز

  3. سلام من شش هفته هست که باردارم یه روزه که افتادم روی.خونریزی از این قرص دارم استفاده میکنم خون ریزیم بند اومده لطفا. راهنماییم کنید ممنونم

  4. نسزین جون مصرف دوفاستون با تجویز پزشک باید باشه . افت پروژسترون در خانمها باعث خونریزی میشه و در نتیجه سقط جنین. و دوفاستون نمی ذاره پروژسترون افت کنه و خودش به نوعی پروژسترون هست.

    1. باسلام من تنبلی تخمدان داشتم واضافه وزن دارم وپریودی نامنظم داشتم اختلاف پریودی من ۲۵تا۴۰ روز میشد مثلا ۱۷ روز اختلاف از یک ماه پریودی‌.دکتر برام دوفاستون نوشت ماه اول که شدم ۱۴ روز بعدش هرشب ده تا خوردم ماه بعد مثلا۱۴ باید میشدم ۱۳ شدم دوباره ماه بعد ۱۲ شدم ماه سوم تاشروع کردم قرص شروع کنم مصرف کنم تاده روز فرداش پریودشدم اون به صورت لکه های سیاه وخون قهوه ای تیره وقرمز تیره الان چیکارکنم من؟قطع کنم دارو یاادامه بدم ؟

      1. واینکه من درماه سوم قرص اورژانسی مصرف کردم ۶ روز بعدش قرص دوفاستون خوردم که فردا خونریزی یالکه های سیاه وقهوه ایی شد الان چیکار کنم؟

  5. سلام .من پریود بسیار نامنظم دارم به نحوی که ۳دا۴ ماه یکبار.دکتر برام قرص دوفاستون تجویز کرد بنظرتون پریودم منظم میشه ودر حین مصرفم امکان بارداری است.در ضمن من ازمایشات هورمونی دادم وهیچ مشکلی نداشتم وسونوی انجام شدم از رحم وتخمدان ها هم هیچ مشکلی ندارند.قرص های دوفاستون را از ۱۶تا۲۶ دوره مصرف میکنم

  6. دوفاستون از بارداری جلوگیری نمیکنه. من تنبلی تخمدان دارم و پریودم نامنظمه . مدوکسی پروژسترون استفاده می کنم تا منظم بشه.

  7. سلام سپیده جان .خوب من دکترم برام دوفاستون نوشت.بنظرت پریودمو منظم میکنه.من توی سونوم هیچ مشکلی نداشتم بنظرت امکان داره منم تنبلی تخودان داشته باشم؟

    1. سلام دوستان من سندروم تخمدان دارمپلی یکساله زیر نظرحرفت دکترم همشم دوفاستون برام مینوسیه و مصرف میکنم تاثیری نداشته .هم باردار نمیشم هم قاعدگیم نامنظمه .ممنون میشم کمکم کنیم

      1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو های تحریک تخمک گذاری تجویز شود .

  8. دوفاستون برای تنظیم پریودی هم تجویز میشه. سانی جان حتما یه مشکلی داری که پریود نمیشی بهتره دقیقتر بررسی کنی… کم کاری تیروئید هم ممکنه باعث تاخیر پریود بشه.

    1. ایشالا که باردارمیشید

  9. سلام تانیا جان.عزیزم آزمایشات تیرویید وهورمون های زنانه وهمه آزمایشات لازم رو دادم همه دادم نرمال بودن.سونوگرافیمم از رحم وتخمدان ها نرمال بود واقعا دیگه خسته شدم.چندین دکتر رفتم همه میگن طبیعت بدنت اینجوره که چند ماهی یه بار پریود بشی.ولی من اصن نمیتونم اینو قبول کنم.

  10. راستی بجه ها من خوندم که بعد از قطع مصرف دوفاستون بعد ۳تا۱۰ روز پریود میشی ولی من بعد ۲ روز پریود میشم بنظرتون دلیلش چیه

  11. سانی جان ۲ روز و ۳ روز خیلی تفاوتی نمی کنه . وقتی پروژسترون را قطع می کنی با افت هورمون، دیواره رحم خونریزی می کنه و پریود اتفاق می افته.

  12. با سلام
    من دوماه پیش برای تنظیم قاعدگی جای اینکه ۳۰عدد قرص دوفاستون را طی سه ماه و هرماه از شب ۱۴قاعدگی ب مدت ۱۰شب بخورم ب اشتباه همه را پشت سرهم و در یک ماه خوردم
    الان این ماه پریودم ۵روز جلو افتاده ک هیچ وقت جلو نمیافتاد. همش عقب می انداختم..ایا پریودم منظم شده و دیگر نباید مصرف قرص را ادامه دهم؟ یا اینکه از روز ۱۴پریود این ماه شروع کنم ب روش صحیح طی سه ماه انرا مصرف کنم؟برای باردار شدنم مانعی نداره؟

  13. نسترن جان دوفاستون برای بارداری مشکلی ایجاد نمی کنه. برای تنظیم پریودت باید استفاده کنی با یک دوره استفاده منظم نمی شه عزیزم.

  14. با سلام. اين قرص چاق مي كند ؟ متشكرم

  15. با سلام، من هفته۲۱ بارداریم، دیشب خونریزی کمی داشتم، با پزشک مراجعه کردم و قرص دوفاستون رو تجویز کردن، که الان با هم ۳ تا و از فردا هر ۱۲ ساعت یکی بخورم، درد یا مشکل خاصی هم ندارم. نمیدونم نیازه به پزشک دیگه ای مراجعه کنم؟! یا قرص رو مصرف کنم!؟ اگه تجربه ای دارید لطفا راهنمایی کنید. ممنونم

  16. قرصهای هورمونی از جمله دوفاستون به خودی خود چاق نمی کند اما اشتها آور است.

  17. فهیمه بانوی گرامی…وقتی خونریزی شما با دوفاستون کنترل شده یعنی مشکل حل شده و دوفاستون تونسته جلوی سقط احتمالی را بگیره. یکی از موارد تجویز آن قرص هم همین است.

  18. با سلام
    ۲۶ساله هستم و ب علت تنبلی تخمدان دوفاستون رو برای اولین دوره شروع کردم و درکنارش ب علت لختگی خون ک در آزمایشلتم گفته شده قرص متافورمین میخورم. حالا جوش صورت امانم رو بریده.امکانش هست از دوفاستون باشه؟ باید چکار کنم؟ تشکر

  19. آندروژنها(هورمونهای جنسی مردانه) از پایه های اساسی ایجاد آکنه می باشند و از آنجائیکه این هورمونها هم در بدن مردان وهم دربدن زنان به میزان متفاوت وجود دارند و نیز اینکه هورمونهای جنسی در بدن قابل تبدیل به یکدیگر می باشندو ذکر اینکه عادت ماهیانه در خانمها در حقیقت مانند مانیتوری ازتعادل ویا عدم تعادل هورمونهای دخیل در دوره جنسی آنها می باشد،بنابر این اختلال در عادت ماهیانه می تواند نشان دهنده عدم بالانس طبیعی هورمونهای آنها و علت مستعد کننده برای بروز جوش،چرب بودن پوست،ریزش موو عدم لطافت زنانه پوست باشد و به همین علت است که جوشهایی که در خانمها به خصوص بعد از ۲۵ سالگی و در ناحیه چانه و اطراف دهان ایجاد می شوند وقبل از عادت ماهیانه تشدید می گردند،می توانند علل هورمونی داشته وعلاوه بر درمان جوش نیاز به تنظیم هورمونی دارند.البته به صورت طبیعی نیز درصورت خانمها در روزهای قبل از عادت ماهیانه گاها جوش ایجاد و یا تشدید میگردد که این پدیده به علت افزایش پروژسترون بدن در آن روزها و اثرات آن به صورت تورم دهانه غد د چربی پوست،می باشد که آغاز کننده مکانیسم ایجاد جوش میگردد.در آقایان نیر استفاده از هورمونهای مردانه(آندروژن ها)که جهت بدن سازی وی یا افزایش توان جنسی استفاده می شود،با مکانیسم های اشاره شده ایجاد جوش می نماید.

  20. باسلام پریودیهام نا منظمه دکتر رفتم قرص دوفاستون داده تا۳ماه روزی یکی تا۱۰روز وچون چندروز عقب انداختم دکترم گفت از امشب استفاده کنم تا۱۰ روز بعدقطع کنم تا پریود بشم وازین به بعد از ۱۴ مریضی استفاده کنم
    امایک شب استفاده کردم شب دوم خون دیدم والانم خونریزی دارم بنظرتون قطع کنم مصرف قرص؟هورمونام بهم نمیخوره؟

  21. زهره جان اگه پریودت ادامه داره بزار تمام بشه بعد از روز ۱۴ پریودیت شروع کن.

  22. ناهیدپارسائی پاسخ

    سلام من به دلیل لکه بینی بعد پریودم دکتر برام دوفاستون تجویز کرد وگفتن از روز ۱۶شبی ۲عدد بخورم الان بعد دوشب کمی لکه دارم به نظرتون قرص رو ادامه بدم یانه

  23. سلام من برای بارداری به دکتر مراجعه کردم و بهم قرص دوفاستون و آمپول برای خودم و همسرم داد امپولا رو روز ۱۴ قاعدگی تزریق کرديم ولی متاسفانه زمان مصرف قرص رو فراموش کردم بین پنج روز بعد از تزریق آمپول یا روز پنج قاعدگی در شکم اگه میشه لطفا راهنماييم کنید ممنون

  24. سلام منم واسه بارداری اقدام کردم دکتر قرص دوفاستون و بهم داد گفت از شب ۱۵ پریودیت بخور

  25. سلام به همگی من برای بلرداری اقدام کردم چند ماهه رفتم دکتر قرص دوفاستون داد از روز ۱۶پریودی تا ده روز حالا موندم اگه قرص بخورم بعد وقتی تمام شد باعث میشه پریود بشم یا نه خیلی ناراحتم لطفا اگه اطلاعاتی دارین بم بگین ممنون

  26. اگر در حین خوردن قرصهای هورمونی باردار بشی معمولا برای جنین یک ماهه مشکلی پیش نمی یاره. چون باید بخوری که محیط رحمت برای بارداری آماده بشه.

  27. منظورم اینه که اگر احتمال بارداری داشته باشم این ماه امکان داره این قرص باعث بشه من پریود بشم

  28. سلام به همگی .من با اطلاعاتی که از قرص دوفاستون به دست آوردم متوجه شدم که چون فقط پروژسترون هست از بارداری جلوگیری نمیکنه و در طول دوره مصرف می تونید به قصد بارداری نزدیکی داشته باشید .بعد از قطع کردن قرص بین ۳ تا ۱۰ روز پریود میشید که من خودم بعد ۲ روز پریود میشم .من خودم ماه اول که شروع کردم به مصرف بعد از دوسه روز از مصرف لکه بینی داشتم ولی از ماه دوم که بدنم عادت کرد دیکه لکه بینی نداشتم . از عوارض این قرص میتونه لکه بینی ، سوزش و خارش دهانه رحم ، جوش صورت ، تاری دید ، خستگی ، بی حسی بدن و ….. باشه
    ولی بچها من خودم سوالم اینه که واسه تحریک تخمک گذاری چه قرصی و چطور مصرف کنم اگه تجربه استفاده دارید لطفا راهنماییم کنید ممنون

    1. سانی جون شما قرض و مصرف کر ین بعد دوروز ک حین مصرف لکه بینی داشتنی قرصوقطع کردین؟منم ماه اولیه ک میخورم روز هفتم حین خوردن قرص لکه دارم دیگ ب خوردن قرص ادامه ندم؟

  29. نه مهسا جان اگه باردار شده باشی باعث سقط و خونریزی نمی شه و در کل مانع بارداری نمی شه دوفاستون.

  30. مونا نریمانی پاسخ

    سانی عزیز برای تحریک تخمک گذاری به منظور بارداری حتما باید دکتر تجویز کنه برای من متفورمین و کلومیفن و بعد لتروزول تجویز کرد که بعد از مصرف چند دوره باردار نشدم. تنبلی تخمدان و پریود نامنظم داشتم. خودم از عطاری قرص ویتاگنوس یا همان گیاه پنج انگشت گرفتم و یکی صبح و یکی شب مصرف می کردم و تحرکم هم خیلی بالا رفت و سبزی و میوه و عسل هم زیاد استفاده می کردم در آن دوره . بعد دو ماه باردار شدم.

  31. مونا جون قرص ویتاگنوس و میشه بدون تجویز دکتر استفاده کرد من خیلی اسم این قرص شنیدم

  32. سلام منا جان،آخه من دانشجوام الان پزشکم توی دسترسم نیست،شما چطور متفورمین رو مصرف می کردید؟بعد راس میگن قرص تحریکی باعث دو قلو زایی دختر میشه؟

  33. خانومای عزیز لطفاً هیچ قرص هورمونی را بدون تجویز پزشک مصرف نکنید. سانی عزیز قرص متفورمین برای تخمک گذاری خیلی کمک میکند اما تجویز و میزان آن با توجه به شرایط خاص شما تجویز می شود. برای یک شخص روزی یک عدد برای شخص دیگری روزی ۳ عدد تجویز می شود. در ضمن احتمال دو قلوزایی با قرصهای تحریک تخمک گذاری چند درصد هست احتمال دو قلوزایی در آی وی اف و آی یو آی بالا می ره. در ضمن من فکر می کنم دختر و پسر شدن بچه دست خداست چون دختر یه سرنوشتی داره و پسر هم یه سرنوشت متفاوت دیگه! راستی قرص ویتاگنوس را می تونید بدون تجویز هم استفاده کنید من از عطاری می گیرم چون در واقع گیاه پنج انگشته.

  34. سلام سوره عزیز. منم خودم به شخصه عاشق بچه هستم و جنسیتش اصلا برام مهم نیست .ولی این قضیه رو شنیدم میخاستم ببینم راسته یا نه .ممنون از اطلاعات مفیدت

  35. با سلام و خسته نباشید.من مجرد هستم و پریودی نا منظم داشتم و بعد از مراجع به دکتر و دادن سونوگرافی و ازمایش تشخیص دادن تنبلی تخمدان دارم واسه سه دوره قرص سیپترون کامپاند تجویز کرد و بعد خوردن پریودیم منظم شد بعد سه ماه ک مراجعه کردم دوباره پیش دکتر قرص عوض کرد و دوفاستون تجویز کرد گفت از شب ۱۶ قاعدگی شبی یک عدد ب مدت ده شب بخورم الان ۱۴ روز گذشته دوباره عادت شدم الان من چکار کنم ؟کسی میتونه راهنمایی کنه؟اگر از شب ۱۴ قرص مصرف بشه مشکلی پیش میاد؟

  36. ارغوان عزیز من فکر می کنم باید منتظر بشی قاعدگیت تموم بشه و از روز ۱۶ قاعدگی دوباره مصرف کنی . چون دوفاستون برای پریود شدن هست وقتی پریود شدی فعلا نباید استفاده کنی چون دوفاستون هورمون پروژسترون را بالا می بره و بعد از قطع کردن هورمون بدن افت می کنه و باعث پریود و خونریزی رحم میشه. وقتی از روز ۱۶ تا ۲۶ استفاده می کنی در واقع برای پریود بعدی آماده می شی.

  37. سلام بغلت پریودی نامظم و مراجعه پیش پزشک قرص دئفاستون تجویز کرد.از شب ۱۶ ب مددت ده شب شبی یک عدد.دو روز خورد عادت شدم الان چکار کنم؟

  38. بعلت پریودی نامنظم رفتم پیش دکتر دوفاستون تجویز کرد از شب ۱۶ پریودی به مدت ده شب شبی یکی.دو تا خوردم پریود شدم چکار کنم؟کسی میتونه راهنمایی کنه؟

  39. نیوشا از تبریز پاسخ

    سارا جون باید قرص رو قطع کنی و دوباره از روز ۱۶ دوره قرصو شروع کنی که دوره ی بعدی پریودت تنظیم بشه عزیزم.

  40. قیمت قرص دوفاستون چقدر گرونه . دیروز یک ورق قرص گرفتم شد ۲۴ هزار تومن. فکر می کردم قیمتش مثل قیمت پروژسترون باشه که هر ورقش ۷۰۰ تومنه!

  41. خانوما کسی می دونه قرص دوفاستون خوبه واسه تنظیم پریود یا مدروکسی پروژسترون؟ اینا چه تفاوتی با هم دیگه دارن؟

  42. هر دوش یه مکانیزم داره ، منتها به هر کسی یکی ش می سازه . به نظر من دوفاستون بهتره .قرص دوفاستون و مدروکسی پروژسترون هر دو از فراورده های پروژسترون هستند و از نظر مکانیسم عمل تفاوت چندانی ندارند و کسانی که تخمدان پلی کیستیک هستند برای تنظیم سیکل قاعدگی اغلب باید یکی از این دو قرص را در نیمه سیکل مصرف کنند و شما دوست عزیز نیز باید از یکی از آن ها استفاده کنید.

  43. چه خاکی تو سرم کنم هفت روز لکه بینی دارم هفت روز پریودم قرص دوفاستون هم میخورم ولی فرقی نکرد

  44. لام خسته نباشید
    من ۲ دوره ست که پریودم نامنظم میشه سیکل پریودیم ۳۵ روز بود!
    این دوره ۲۰ روز پریودم عقب افتاد که آمپول پروژسترون زدم و بعد ۶ روز پریود شدم.دکتر برام دوفاستون تجویز کرده که از شب۱۶ م بمدت ده شب مصرف کنم…
    آیا احتمالش هس که منم به لکه بینی بیفتم بعدازشروع مصرف..؟!؟
    و بارداری با مصرف این قرص ها بازهم امکان پذیر و خطری نداره؟!؟

    توروخدا جوابمو بدین چون ۸ ماه اقدام کردم واسه بارداری و حسابی ناامید شدم:(

  45. تمام آزمایش ها رو هم دادم هم داخل سونو همه چی نرمال بود و آزمایشهای هورمونیم….
    دکتر میگفت رحمت آمادگی بارور شدن رو داره برای همین پریودت نامنظم شده..
    🙁
    بنظرتون همچین چیزی ممکنه؟!؟

  46. هورام جون دوفاستون مثل پروژسترون می مونه و در هنگام مصرف نباید لکه بینی داشته باشی اگه کسی لکه بینی طولانی مدت داشته باشد باید سونوگرافی -ازمایش هورمونی بدهد. اینکه دکترت گفته به هم ریختگی پریودت نشانه آمادگی رحم هست یکم تعجب برانگیزه!!! چون معمولا پریود را مرتب می کنند که روز تخمک گذاری معلوم بشه . به هم ریختگی پریود در واقع به هم ریختن هورمونه!

  47. خودمم از همين تعجب كردم تانیاجون…ميگفت چون اقدام برای بارداری داشتی احتمالش هست رحم خودش رو برای بارور شدن آماده میکنه ولی لقاح انجام نمیشه،پریودت نامنظم شده!آزمایش هورمونی هم دادم هیچ مشکلی نداشتم:)

  48. سلام هورام جان .منم شنیدم وقتی رحم داره واسه بارداری آماده میشه ممکنه پریودا یکی دوروز عقب و جلو بشه.ولی هرچی سرچ کردم واز دکترمم پرسیدم نگفت قرص دوفاستون پریودو عقب میندازه.ممکنه اوایل مصرف لکه بینی ایجاد بشه ولی بعدش رفع میشه.من خودم پریودام نامنظمه ولی وقتی دوفاستون مصرف میکنم دقیقا ۲۸ روزه میشن

  49. سلام به همگی.بچها من یه سوال داشتم .من ای سه ماهه که دوفاستون مصرف میکنم.این ماهم اقدام به بارداری داشتم.دوره هامم ۲۸ روزست.که من از روز ۱۲ تا ۱۷ نزدیکی داشتم.تقریبا از چند روز بعدش به شدت دل درد و کمردرد داشتم و خیلیم حساس وزود رنج شدم و همشم خستم و بی حال.به شدتم سوزش ادرار و تکرر ادرار دارم که فک میکنم عفونت ادراریه و دکتر برام آز و دارو نوشته و اون علایمم فک میکنم به خاط مصرف پروژسترونه .ولی دو سه روزه بعد ادرار وقتی خودمو با دسمال پاک میکنم یه لکه صورتی کوچولو میبینم .دیشبم یه لخته خون موقع ادرار دیدم.بنظرتون مال دوفاستونه ؟وباید چکارکنم.الان دوتا از قرصام مونده و نمیدونم بخورم یا نه؟ در ضمن ۴ روز دیگم موعد پریودمه

  50. سلام سانی جان من فکر می کنم علتش عفونت ادراری باشه که با پریودت هم همزمان شده.يکي از عواملي که سبب عفونت‌هاي ادراري در خانم‌ها مي‌شود تماس جنسي است. در هر تماس، حجم بسيار زيادي ميکروب وارد مجراي ادرار مي‌شود که اگر خانم به‌موقع و پس از تماس جنسي ادرار نکند يا حجم مايعاتي که استفاده مي‌کند کم باشد، به عفونت ادراري مبتلا خواهدشد. عامل ديگر، قطع و وصل جريان ادرار هنگام ادرار کردن است. بعضي‌ها به اشتباه فکر مي‌کنند اين‌کار براي تقويت عضلات ناحيه لگن مفيد است؛ در حالي که قطع کردن جريان ادرار سبب ايجاد خلاء يا مکش در آن ناحيه شده و اين خلاء تمام ميکروب‌هاي بيماري‌زاي اطراف مقعد و واژن را به داخل مجراي ادرار مي‌کشاند و سبب ايجاد عفونت ادراري مي‌شود. عدم رعايت بهداشت نيز علت ديگر است. با رعايت بهداشت به راحتي مي‌توان از بسياري از عفونت‌هاي ادراري پيشگيري کرد. مهم‌ترين نکته اين است که هنگام شست‌وشو و طهارت و حتي خشک کردن،‌ دست يا دستمالي که به ناحيه مقعد کشيده مي‌شود، به سمت جلو نيايد. بنابراين با شستن از جلو به سمت عقب مي‌توان از عفونت‌ها پيشگيري کرد. همچنين عوض نکردن لباس زير به‌طور مرتب و وجود رطوبت و نم در آن سبب ايجاد کلوني‌هاي ميکروبي و قارچي در لباس زير مي‌شود. سعي کنيد لباس زيرتان هميشه خشک باشد. البته برخي ميکروب‌ها به نام لاکتوباسيل هم در اين ناحيه هستند که در اطراف واژن زندگي مي‌کنند و محيط اطراف واژن و مجراي ادرار را اسيدي و اين منطقه را براي رشد باکتري‌ها نامناسب مي‌کنند. حال اگر به هر دليل اين لاکتوباسيل‌ها از بين بروند، اسيديته منطقه به هم مي‌خورد و جهت رشد ساير باکتري‌ها مناسب مي‌شود.

  51. سلام نازی جان ممنون از اطلاعاتتون.من هیچوقت سوزش نداشتم اولین بارم بودوشاید باورت نشه ولی همه ی این نکاتو که میگی تک تک رعایت میکنم وشاید این سه سال ازدواجم قط یک بار عفونت قارچی داشتم اونم اول عروسیم .خیلی بهداشتو و نکات بهداشتی رو رعایت میکنم .راستی امروز شوهرم جواب آزمو گرفت اصلا اثری از عفونت نبود آزم هیچ مشکلی نداشت.حالا واقعا گیج شدم

  52. سلام دوستان خسته نباشید.خواهر من دو سال ازدواج کرده بعد یک سال اقدام ب بارداری کرد اما باردار نمیشه البته بگم عادت ماهیانش نا منظم بود بعد از مراجعه ب پزشک دکتر قرص متفورمین تجویز کرد روزی سه تا بعد از خوردن قرص عادتش مرتب شد اما یک هفته بعد لکه بینی داشت ک دوباره رفت دکتر و قرص مدروفم داد الان عادتش کاملا مرتبه ولی بازم باردار نشده…کسی میتونه راهنمایی کنه دلیلش چیه که باردار نمیشه؟خیلی پیش دکتر مراجعه کردن و کلی ازمایش و سونو دادن هم خودش هم شوهرش دکتر گفت هر دو سالمن…ولی باردار نشده.کسی میتونه نظری بده ممنون میشم کمک کنید.با تشکر

  53. ارغوان جان پریود منظم دلیل بر تخمک گذاری نیست. یکی ممکنه پریود منظم داشته باشه اما تخمکهاش ضعیف باشن یعنی اندازه فولیکول آنها زیر ۲۰ باشد که معمولاً برای باردار شدن مناسب نیستند. باید تحت نظر پزشکشان داروهای تحریک تخمک گذاری مثل کلومیفن و لتروزول استفاده کنند که در روز ۱۲ دوره معمولاً دکتر سونوگرافی می نویسه تا اندازه فولیکولهای تخمک را ببیند. در ضمن ناباروری علل ناشناخته هم دارد. امیدوارم هر چه زودتر طعم بچه دار شدن را بچشند.

  54. سلام بچها خوبید . بچه ها کی تا حالا پیاز درمانی کرده . بپها من امروز شروع کردم ولی از اون جایی که کلال با مزه پیاز مشکل دارم . تا یه نصف لیوان خوردم جونم بالا اومد .وحشتناک بد برام . بعدشم همش حالت تهوع دارم مزش تو دهنمه . بنظرتون چکار کنم راحتتر بتونم بخورمش.

  55. سانی عزیز من این کارو (پیازدرمانی) کردم واقعا بدن سم زدایی میشه و برای مشکلات زنانه خیلی مفیده. موقع خوردن نباید مزه کنی و یک دفعه سر بکشی… ولی پیاز درمانی اصول داره—-
    —-روش تهیه و استفاده از پیاز درمانی—-

    روزی دو بار، ده دقیقه قبل از ناهار و شام، باید این نوشیدنی را میل کنید. بنابراین حدود نیم ساعت قبل از ناهار و شام، درست کردن آن را شروع کنید::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

    دو لیوان متوسّط آب بدون کلر را بجوشانید. دو عدد پیاز متوسط زرد رنگ را پوست بگیرید.( فقط آخرین لایه پوست پیاز که خشک شده است را دور بریزید.) پیازها را به ۴ یا ۶ قسمت خرد کنید و داخل آب در حال جوش بیاندازید. چون با این کار، آب از جوش می افتد کمی صبر کنید تا دوباره جوش بیاید. پس از جوش آمدن دوباره، درب ظرف را ببندید تا ۵ دقیقه بجوشد و سپس شعله را خاموش کنید. محلول را صاف کنید و صبر کنید تا کمی ولرم شود و ۱۰ دقیقه قبل از ناهار آن را بنوشید. به همین ترتیب، ۱۰ دقیقه قبل از شام نیز نوشیدنی را به صورت تازه تهیه کرده و بنوشید.

    طول مدت درمان:::::::::::::::::::::

    این درمان باید در سه ماه متوالی در قالب دوره های ۱۵ روزه به این صورت انجام شود که از روز پنجم قاعدگی شروع شده تا ۱۵ روز بعد ادامه پیدا کند.

    تذكّر مهم::::::::::::::::::::::::
    الف- زنان يائسه يا زناني كه به دلايل ديگر پريود نمي شوند مي توانند به يكي از اين دو پيشنهاد عمل كنند:

    ۱- در هر ماه، ۱۵ روز درمان كرده ۱۵ روز استراحت بدهند. البته بايد اين دوره ها منظم باشند و مثلا اگر دوره اول را از دهم آبان شروع كرديد و تا ۲۵ آبان ادامه داديد، دوره هاي بعدي را هم از دهم آذر و دهم دي شروع كنيد.
    اگر در حين اين نحو درمان عادت شديد، دوره بعدي را از روز پنجم قاعدگي شروع كنيد. ولي اگر بعد از يك بار عادت باز دچار تاخير پريود شديد مي توانيد با رعايت همان فاصله ۱۵ روزه از پايان دوره قبلي، دوره جديد را شروع كنيد.
    اگر در حين يك دوره درماني، پريود شديد(مثلا ۷ روز بعد از شروع يك دوره از پيازدرماني عادت شديد) آن را يك دوره كامل حساب كنيد و دوره بعدي را از روز پنجم قاعدگي شروع كنيد.

    ۲- درمان را سه ماه به صورت مداوم انجام دهيد.
    مجددا تذكر مي دهم كه در اين روش هم:
    اگر در حين درمان عادت شديد، دوره بعدي را از روز پنجم قاعدگي شروع كنيد. ولي اگر بعد از يك بار عادت باز دچار تاخير پريود شديد مي توانيد با رعايت همان فاصله ۱۵ روزه از پايان دوره قبلي، دوره جديد را شروع كنيد.
    اگر در حين يك دوره درماني، پريود شديد(مثلا ۷ روز بعد از شروع يك دوره از پيازدرماني عادت شديد) آن را يك دوره كامل حساب كنيد و دوره بعدي را از روز پنجم قاعدگي شروع كنيد.

    ب- زناني كه پريودهاي كاملا نامنظم و غيرقابل پيش بيني دارند اگر حدّاكثر در طول يك دوره ۴۰ روزه، يك بار عادت مي شوند(هرچند نامنظم)، به روش مقاله(شروع از روز پنجم قاعدگي) عمل كنند. ولي اگر فاصله عادت ها طولاني تر است مي توانند به شيوه بند الف عمل كنند.

    ج- اگر با شروع پیازدرمانی نظم عادت شما دچار اختلال شد، مثلا عادت به جلو افتاد، عادت جدید را مبنای ادامه درمان قرار دهید.

    چند نکته خیلی مهم::::::::::::::::::::::::::::::

    ۱- پیاز سرخ یا سفید برای این درمان مناسب نیست و باید از پیاز زرد استفاده کنید.

    ۲- جوشانده ها را حتماً باید به صورت تازه تهیه کرده و ولرم بنوشید. زناني كه به دلايلي ازجمله كار در خارج از خانه نمي توانند يكي از وعده ها را سروقت مصرف كنند بهتر است در اولين فرصت ممكن آن را تهيه و ميل كنند اگرچه طبيعتا كمي از اثرات درماني اين روش كاسته خواهد شد.

    ۳- ممکن است در طول درمان (به ویژه بعد از پنجمین روز درمان )، شاهد خونریزی و ترشحات تیره رنگ غیر معمول یا افزایش ترشحات سفید و زرد واژینال باشید. نگران نباشید، چون این امر نوعی تخلیه رحم از عوامل عفونی و غیره است.

    ۴- به دلیل خطر سقط جنین، بانوان باردار نباید از این نسخه استفاده کنند. غیر از این مورد یا احیانا بانوانی که به علّت مشکلات معدی قادر به استفاده از این ترکیب نیستند تقریبا هیچ منعی برای درمان با این روش وجود ندارد.
    البته بانوانی که قصد بارداری دارند می توانند با خیالی آسوده به این کار اقدام کنند اما در صورت شک به بارداری یا مثبت شدن تست های بارداری، باید درمان را قطع کنند.

    ۵- این دستور محدودیت سنی ندارد.

    ۶- در صورت امکان استفاده از آب چشمه، از آن استفاده کنید. گزینه دوّم، استفاده از آب چاه است. در صورتی که به هیچ کدام دسترسی ندارید آب لوله کشی را چند ساعت در ظرفی روباز نگهداری کنید تا کلر آن خارج شود.

    ۷- این نسخه باید به صورت گفته شده انجام شود و استفاده منقطع از آن، فایده چندانی نخواهد داشت. البته اگر به هر دليل،

  56. سلام شادی جان ،خوبی عزیزم،دستورشو بلدم ولی ظهر درست کردم وحشتناک اذیتم کرد چون کلا آدم حساسیم،شنیدم خیلیا درمان شدن و بچه دار شدن با این روش دوسدارم انجامش بدم ولی اینجوری برام قابل تحمل نیست ،میگم بنظرت اگه با آب مرغ ونمک درستش کنم اثردرمانیش از بین میره؟

  57. سانی جان من فکر می کنم خوردن روزانه پیاز خام هم همین خاصیت رو داشته باشه. چون بالاخره مواد پیاز جذب بدن میشه. اینطوری آدم کم میاره نمیتونه طولانی مدت استفاده کنه. من که به خاطر خواص خیلی زیاد پیاز تصمیم دارم اکثر اوقات کنار غذا به صورت خام مصرف کنم آب پیاز ولرم خیلی حال به همزنه!!!!!!!!!! در ضمن آب مرغ و مرغ خودش هورمونیه بهتره کلا حذف بشه از سفره ها.

  58. سلام هدی جان،خوبی عزیزم،من خودم پیازو هم خام و هم داخل غذا زیاد استفاده میکنم ،ولی ایقد که از خوبیای این روش شنیدم و خوندم که خیلی دوسدارم انجامش بدم ،ولی واقعا سخته برام،نمیدونم تستش کردی یا نه،باید تست کنی ببینی چه طعمیه،دیگه دنبال روشیم که خوردنش برام راحتتر بشه و خواصشم حفظ بشه،همش بهش فکر میکنم

  59. سانی جان جاری من دو سال باردار نشد ولی با پیاده روی و تغییر سبک زندگیش بعد از ۳ ماه باردار شد تنبلی تخمدان داشت غذاهای چرب و سرخ کردنی را حذف کرد و بیشتر سبزیجات و میوه استفاده می کرد روزی ۳ ساعت پیاده روی داشت. من یه بار جوشونده پیاز خوردم . اگه اصرار داری پیاز درمانی کنی نباید به طعمش فکر کنی یک دفعه سر بکش و مزه نکن شاید بعد از چند روز راحتتر استفاده کنی.

  60. سلام تو آزمایشات من مشخص شد هورمون زنانه تو بدنم کمه بخاطر همین پلی کیستیک هستم.مجردم ۲۴سالمه .دکتر قرص دوفاستون تجویز کرد قبلا میدروکسی پروژسترون خوردم که حساسیت داشتم.حالا باخوردن دوفاستون شدیدا خارش دهانه واژن دارم.دیگه از خارش واقعا کلافه شدم.ترو خدا کمکم کنین چکار کنم.

  61. سلام دوستان من اقدام به بارداری کردم قرص لتراکس از سوم پری خوردم ویه امپول اسمشو نمیدونم چی بود روز ۱۲پری زدم وچند شب نزدیکی داشتم دکتر قرص دوفاستون داده از ۱۸پریودی روزی سه تا به مدت ۴روز بخورم از وقتی دوفاستون شروع مردم خیلی دلدرد گرفتم احساس میکنم هرلحظه تخمدانام بترکه لطفا هرکی میدونه راهنمایی کنه ممکنه باردار باشم و این قرصا برا چی داده بهم…

  62. فریبا جان احتمالا شما به دوفاستون هم حساسیت داری….در صورت مشاهده هر گونه علامت غیر منتظره و غیر عادی هنگام مصرف دارویی خاص، شما باید سریعا وضعیت را به پزشک خود اطلاع دهید. اگر علامت های خفیف آلرژی را مشاهده کردید، بدون شک با قطع مصرف دارو پایان خواهند پذیرفت. اما در این مورد هم لازم است پزشک در جریان حال شما باشد تا بتواند داروی متهم را شناسایی کرده و در صورت لزوم داروی دیگری را جایگزین آن کند.

  63. فریبا خانوم عزیز خارش واژینال یکی از عوارض دوفاستون هست.

  64. سلام مصی جان اون آمپولی که برای روز ۱۲ سیکل داده احتمالا آمپول اچ سی جی بوده برای آزاد شدن تخمکت. دوفاستون کاربردهای زیادی داره که یکیش برای آماده شدن رحم و تنظیم عادت ماهیانه است برای باردار شدن. معمولا بین دو تا سه روز بعد از مصرف دوفاستون پریود شدن اتفاق می افتد شاید این دل درد علایم پریود شدن شما باشد. دوفاستون با حامله شدن تداخلی ندارد اگر اون ماه حامله نشدی با قرصهایی که مصرف کردی پریود میشی..

  65. مامان ثمین جان دکترم قطعی بهم گفت باردار شدی بعد مصرف این داروها بیا …گفت امپولو که روز ۱۲زدی نزدیکی کن چند شب بیبی چک زدم باردار نبودم…گفت قرصا دوفاستون برای نشدن سقط جنینه …

  66. مصی خانوم عزیز یکی از کاربردهای دوفاستون هم برای پیشگیری از سقط جنین هست البته برای کسانی که باردار هستند و به دلایلی مثل سابقه سقط احتمال سقط دوباره دارند نه کسانی که هنوز باردار نشده اند و قصد بارداری دارند.

  67. با سلام به خاطر لکه بینی قبل از پریود دکتر برام دوفاستون تجویز کرد که ۳ ماه مصرف کردم تست پاپ اسمیر و hpv هم انجام دادم نگاتیو بود الان مصرف قرصم تموم شده ولی ۱۸ روزه که از پزیودم میگذره و از روز ۱۶ دوباره لکه بینی دارم ایا دوباره باید دوفاستون مصرف کنم؟

  68. سلام
    پزشک برا من به علت مشکوک شدن به آندومتریوز دوفاستون تجویز کرد
    به این صورت که از روز دهم پریودی به مدت پانزده روز، روزی دو قرص
    الان پنج روزه قرصو شروع کردم و روزی دوتا قرص با هم میخورم
    دچار شک شدم
    باید هر ۱۲ ساعت یک قرص بخورم
    یا روزی دوتا باهم
    ممنون میشم راهنماییم کنید

  69. هانیه جان اگه برای آندومتریوز دکتر برات دوفاستون تجویز کرده این مطلب را بخون…….. طی یک دوره قاعدگی طبیعی، پروژسترونی که به وسیله تخمدان‌ها تولید می‌شود بر اندومتر تاثیر می‌گذارد و رشد آن‌را متوقف می‌کند و باعث می‌شود که هورمون‌ها و پروتئین‌های لازم برای حفظ بارداری ترشح شوند. در صورت عدم بارداری، سطوح استروژن و پروژسترون پایین می‌آید و اندومتر تخریب می‌شود و خونریزی قاعدگی رخ می‌دهد. اندومتریوز رشد بافت اندومتر در بخش خارجی رحم است که مانند اندومتر رحم عمل می‌کند و پاسخ آن به پروژسترون نیز به همان ترتیب است. دوفاستون ۱۰ بر اندومتر در همه‌ی نواحی اثر می‌گذارد و از رشد آن جلوگیری می‌کند و علائم اندومتریوز از جمله درد و خونریزی را از بین می‌برد……..شیوه مصرف دوفاستون………………
    قرص دوفاستون ۱۰ میلی گرمی را با یک لیوان آب، به‌همراه غذا یا بدون آن، یک یا دو بار در روز مصرف نمایید. دوز مصرف دوفاستون، تعداد آن در روز و مدت زمان مصرف آن به نوع مشکل شما بستگی دارد. شما باید به مصرف دارو تا زمانی‌که توسط پزشک مشخص شده است ادامه دهید که ممکن است ۵ روز، یک ماه، یا در هر قاعدگی باشد.

  70. سلام فیروزه جان. دوفاستون را دکتر برای شما یک دوره ۳ ماهه تجویز کرده . نباید بدون مشورت دوباره داروهاتو تجدید کنی چون ممکنه بهت استراحت بده و یا قرصهای مشابه دیگه تجویز کنه و یا اصلا دوز مصرفی را تغییر بده و یا لازم باشه بررسیهای دیگه انجام بشه. همه اینهارو باید پزشکت تشخیص بده .

  71. سلام به همگی . بچها میشه بگید چند روز بعد از قطع قرص دوفاستون پریود میشید . و آیا میزان خونریزیتون زیاد و شدیده یا نه . کسانی که مصرف کردید اگه بگید ممنون میشم

  72. سانی جان من ۳ روز بعد از مصرف دوفاستون پریود میشم ولی تا ۱۰ روز بعد هم اشکال نداره .

  73. سلام مهتاب جان خوبی عزیزم،بعدحجمش زیاده ؟مال من خیلی شدیده بعد قطع دوفاستون

  74. سانی جان من دوره اول که دوفاستون را قطع کردم پریود شدیدی داشتم اما دوره بعدی نرمالتر شد.

  75. سلام به همگی من تنبلی تخمدان دارم رفتم دکتر قرص دوفاستون برام تجویز کرده که از شب اول قاعدگی شبی ۲ تا به مدت دو دوره بخورم
    از دو دوره منظور چیه ؟؟
    پشت سر هم باید بخورم ؟؟

  76. سوگلی جان منظور از دو دوره یعنی دو دوره پریودی یعنی این ماه که عادت شدی و ماه بعدی پریودیت باید دوفاستون را مصرف کنی…

  77. سلام به همه من میخوام پریودم ۲۰ روز عقب بیفته،به نظرتون قرص دوفاستون تاثیر داره؟از کی باید شروع کنم؟چن تا در روز؟

  78. الی جان به نظر من بهتره با هورمونهای بدنت شوخی نکنی. ولی اگه همچین قصدی داری قرص ال دی که بهتره. دوفاستون خیلی گرونتره.

  79. یعنی واسه هورمونام ضرر داره؟
    به خاطر فیبروم نمیتونم ال دی مصرف کنم

  80. به هر حال دوفاستون هم هورمون پروژسترون داره و معمولا تا زمانی که مصرف بکنی پریود نمی شی اما وقتی قطع کنی ۳ تا ۱۰ روز بعدش عادت میشی. اگه ضروری نیست به نظر من کاری به کار هورمونهای بدنت نداشته باش.

  81. خیلی ممنونم ولی ضروریه
    میتونید بگید در طول روز چن تا مصرف کنم؟؟

  82. الی خانم عزیز…واقعاً این قرصهای هورمونی خطرناکند با توجه به اینکه فیبروم هم دارید برای اینکه ۲۰ روز عقب بیفتد حداقل باید ۱۸ روز دوفاستون بخورید شاید مصرف بدون وقفه آن تا ۱۸ روز برای شما زیان بار باشد تعداد مصرف دوفاستون با توجه به شرایط شما و نوع فیبروم شما تعیین می شود بهتر است دوز مصرف آن را پزشک تعیین کند.

  83. قبلا هم به عنوان درمان استفاده کردم
    الان ۶عدد خوردم به مدت ۳روز،سوزش گلو وسرفه دارم
    به نظرتون از عوارض این قرصه؟؟

  84. فکر نمی کنم الی جان اینها علایم سرماخوردگی هست بیشتر…ترومبوفلبيت، آمبولي ريوي، ترومبوز شبكيه، لكه بيني، خونريزي هاي نابجا، تغيير اشتها و ورم قوزك پا از عوارض جانبي داروی دوفاستون هستند.

  85. به نظرتون اگه هر روز یه دونه بخورم ،اثر میکنه؟؟

  86. با سلام من ۲۷ سالمه و ۲ ساله ازدواج کردم.اصلا هم قصد بارداری نداشتم و ندارم.الان ۵ ماهه کیست تخمدان در اندازه ۶ سانتیمتر دارم که گاهی درر شدید میگیره تا حالا به ۵ تا دکتر مراجعه کردم ولی همه ال دی دادن و گفتن اگه درد داشتی باید عمل کنی ولی نمیخام عمل کنم قبلا هم یک بار عمل کردم .به نظر شما قرص دوفاتسون مصرف کنم ؟ممکنه تاـیر داشته باشه و به چه اندازه بخورم ؟هیچ دکتری بمن این قرصو نداد تا از آشنایان شنیدم

  87. مریم جان به نظر من بهتره در مورد مصرفش با دکتر مشورت کنی قرصهای زیادی برای تنظیم پریود و کیست تخمدان هست و پزشک با توجه به شرایط بیمار قرص مناسب را تجویز می کند و احتمالا چون قصد بارداری ندارید ال دی تجویز کردن. راستی داروخونه بدون نسخه نمیده قرص دوفاستون رو…

  88. ا سلام.من از روز ۱۴ پریودم قرص دوفاستون میخورم.و در روز ۱۹ از پریودم لکه بینی دارم.دکتر بابت لکه بینیهایی که قبل از پریودم داشتم برام تجویز کرده.تست پاپ اسمیر و hpv دادم نگاتیو بود.۴۰ سالمه.ایا این لکه بینیها نرماله؟و اینکه ماه بعد باید زودتر قرص رو شروع کنم؟دوستان کسی در این مورد اطلاعی داره؟ممنون میشم.

  89. فیروزه جان لکه بینی یکی از عوارض دوفاستون است خونریزی غیر طبیعی رحم (لکه بینی) قبل از پریود علتهای مختلفی دارد که یکی از آنها استرس می باشد.

  90. سارا جان یعنی من باید قرصم رو عوض کنم یا ماه بعد از ۱۱ روز بعد پریودم قرص رو شروع کنم؟ممنون میشم راهنمایی کنید دوستان

  91. نه فیروزه جان لازم نیست قرصتو عوض کنی معمولا چند دوره اول مصرف دوفاستون این لکه بینیها هست . مثل پر اشتهایی یا ورم می مونه که از عوارض مصرف دوفاستون هست. دوفاستون معمولا از شب ۱۶ پریودی به مدت ۱۰ روز اسفاده میشه.

  92. به نظرتون اگه روزی یک عدد مصرف بشه قرص دوفاستون،از پریود پیشگیری میکنه؟؟ممنون

  93. آره الی جان یک قرص دوفاستون به طور روزانه از پریود جلوگیری می کنه.

  94. سلام خانوما.من باوجود خوردن لتروزول باز هم فولیکول غالب ام ۱۱ بود اندازه اش….نمی دونم چرا بزرگ نشده.همراه با متفورمین مصرف میکردم.
    بعد یه سوال دیگه ؟…من فردا روز ۱۶ پریودم هست.دافاستون گرفتم از داروخونه که شبی یکی بخورم تا ده شب.ایا این قرص باعث مهار تخمک گذاری میشه؟از روز ۱۳ تا۱۷ میگن نزدیکی داشته باشید.یعنی من شب ۱۶ و۱۷ که این قرص رو میخورم شانس نی نی دار شدن رو دارم؟یکی میگفت مهار می کنه:-(

  95. بهناز جان یکی از موارد مصرف دوفاستون آماده کردن رحم برای بارداری است و مانع تخمک گذاری و بارداری نمی شود … در مورد مصرف لتروزول و بزرگ نشدن فولیکولها… میتونی شانستو ماههای آینده هم امتحان کنی . لتروزول رو می تونی چند دوره استفاده کنی …

  96. ممنونم شهرزاد عزیزم.
    یه دونه خوردم از امشب که شب ۱۶ پری ام هستش تا ببینم چی میشه .بچه میخوام.ولی همش استرس دارم که نمیشه و نکنه نازا هستم:-(
    بازم مرسی خانومی

  97. با سلام خدمت شما عزیزان.من با مراجعه به پزشک و تایید تنبلی تخمدان مصرف دوفاستون و شروع کردم بعد مصرف ۴ عدد قرص شب پنجم فراموش کردم که مصرف کنم لطفا مرا راهنمایی کنید

  98. در صورت فراموش كردن خوردن قرص دوفاستون اگر کمتر از ۱۲ ساعت باشد سریعاً قرص فراموش شده را بخورید و بقیه قرصها را طبق روال مصرف کنید اگر بیشتر از ۱۲ ساعت بود آن قرص فراموش شده را ندیده بگیرید و شب بعدی ۲ تا قرص بخورید و بقیه قرصها را شبی ۱ قرص طبق دستور پزشکتان مصرف کنید.

  99. سلام خسته نباشیداولین روز قاعدگیم۲۹ اردیبهشت بوده الان ۶ روز که پریودیم عقب افتاده جواب ازمایشم مثبت بوده دکتر برام قرص دوفاستون تجویز کرده میخواستم بپرسم ایا من مشکلی دارم مه این قرص برام تجویز شده؟

  100. مهین جان احتمالاً سابقه سقط داشتی که برات دوفاستون تجویز کرده و یا به این علت که احتمال سقط در ۳ ماهه اول بارداری زیاده … شاید برای پیشگیری از سقط جنین تجویز کرده…

  101. سلام من به دلیل عقب افتادگی قاعدگی و داشتن تخمدان پلی،کیستیک ۴دوره دوفاستون باید مصرف میکردم که این ماه که ماه آخر هست متوجه شدم ۴شب هست که فراموش کردم از شب ۱۶قاعدگی بخورم حالا که ۴روز گذشته یادم اومده چه کار کنم ؟

  102. اگر ۴ روزه دوفاستون را فراموش کردی باید منتظر پریود بشی مهتاب جون… از ماه دیگه حواست باید باشه که مرتب مصرف کنی.

  103. با سلام من تنبلی تخمدان وکیست های ریز دارم دکتر برام قرص dupbastonنوشته می خوام هر چه زودتر باردار بشم این قرص مانع بارداریم نمیشه و قرص هام ۱۴روز بعد از پریودی تا ۱۰روز سه بسته ۲۰تایی بهم داده

  104. الهام جون دوفاستون مانع بارداری نمیشه اتفاقا رحم را آماده برای بارداری می کنه.

  105. سلام دوستان من با تجویز پزشک یک ماه قرص اچ دی رو برای کیست استفاده کردم حالا که سونو دادم دکتر گفتن کیست برطرف شده ولی تخمدانت تنبل شده ممکنه به خاطر مصرف قرص اچ دی باشه؟ حالا هم قرص دوفاستون روبرام تجویز کرده درصورتیکه پریودم منظمه اما همیشه مقدار خونریزیم زیاد بوده ممنون میشم اگه میتونید راهنمایی کنید

  106. سوگند جون قرص قرص اچ دی یک قرص هورمونی هست و باعث تنبلی تخمدان نمیشه. شاید به خاطر خونریزی زیاد رحمتان دوفاستون تجویز شده.

  107. من زود به زود پریود میشم دکتر قرص دوفاستون رو واسم تجویز کرد که از شب ۱۵ ام قاعده به مدت ۱۵ روز مصرف کنم ولی با خوردن قرص در شب اول فرداش پریود شدم .حالا باید مصرف این قرص رو قطع کنم یا تو دوره پریود هم میشه مصرف کرد?

  108. شیما جان باید مصرف قرص دوفاستون را قطع کنی اگر پریود شدی.

  109. می خوام از عزیزان بپرسم که من قرص جلوگیری می خورم ۲ ماهه بخاطر ماه رمضان قطعش نکردم آیا دوفاستون قاعدگی مرتب می کنی.

  110. آره نیاز جان یکی از موارد استفاده دوفاستون همین تنظیم پریود است.

  111. سلام به شما. من از وقتی دوفاستونو برای تنظیم پریودیم میخورم .خونریزم خیلی کم شده. ،به عبارتی دیگه فقط یه روز از ۷ روز پریودم. نمیدونم چیکار کنم.

  112. من از وقتی این قرصو مصرف میکنم .خونریزیم خیلی کم شده. خواستم بپرسم طبیعیه؟

  113. آره مریم جون قرصهای هورمونی پریودو کم می کنه.

  114. من تنبلی تخمدان دارم ودکتر برام دوفاستون تجویزکرد به مدت ۱۰شب باید۱۰عددبخرم ایابه محض اینکه ۱۰تاتمام شه کی پریودمیشم؟چون۴ماهه پریودم نشدم

  115. سلام من دوماه هست اقدام به بارداري كردم دكتر بهم قرص متفورمين داد ماه اول موفق نشديم و الان تو ماه دوم هستم هشت روز مونده به پريود بعديم كه درد پريودي شديد و كمردرد دارم و ترشح رفتم دكتر دوباره گفتم اين دود سابقه نداره من هميشه دو روز مونده به پريود دردم شروع ميشه دكتر گفت يا تخمك گذاريته يا لانه گزيني بهم ٧ تا قرص دوفاستون ١٠ ميلي داده بخورم گفت اين هفت تا باعث ميشه لانه گزيني هم براي جنين و هم مادر راحت تر بشه ايا به نظرتون باردارم يا خير ؟ و اگر باشم اين ٧ تا قرص دوفاستون براي جنين ضرر نداره ؟؟ تروخدا جواب بديد جمعه بايد پ بشم دعام كنيد ني ني دار باشم

  116. سلام من نه ماهه اقدام کردم واسه بارداری این ماه دکتر بهم قرص دوفاستون داد یعنی میشه باردارشم؟؟؟

  117. میشه همراه قرص دوفاستون قرص متفورمین مصرف کرد؟

  118. سلام منم پریود نامنظم داشتم هم تیروئید کم کار داشتم و چاق شده بودم دکتر متفرمین و دوفاستون تجویز کرد برام،از وقتی متفدرمین میخورم خیلی احساس میکنم کم اشتها شدم،دوفاستون رو از امشب شروع وردم از شب ۱۲ تا ۲۱ باید بخورم،امیدوارم اثربخش باشه…

  119. با سلام اگه کسی اطلاع داره لطفا جواب بده ممنون مصرف قرص دوفاستون در تعیین جنسیت نقش داره چون تحت درمان برای تعیین جنسیتم

  120. سلام دوستان.من از روز ۱۱ پریودم قرص دوفاستون رو شروع کردم به مدت ۱۵ روز مصرف میکنم.دکتر برام یک دوره ی ۳ ماهه نوشته ۲ ماه اول مشکلی نبود ولی الان ماه سوم هستم و ۷ روز بعد از مصرف لکه بینی دارم.دوستان اگر اطلاعاتی در این مورد دارین لطف کنین بفرمایین .ممنونم

  121. سلام خسته نباشید.ضخامت دیواره رحمم ۲۵میلیمتر بود دکتر برام قرصduphastonتجویز کرده خونریزیم ولی قطع نشده حالا باید چکار کنم؟

  122. سلام ..من قرص دوفاستون مصرف ميكنم كه دكتر بهم گفته اگه باردار شدي در حي مصرف قطعش كن .الان قطع كردم دل درد شدم پريود نميشم ميخوام بدونم اين دل درد از علايم ترك قرصه

  123. سلام.
    من یک کیست ۴سانتی توتخمدان سمت راستم دارم که سرش چسبیده ب آپاندیس خونریزیم کرده.دکترقرص دوفاستون داده یعنی کافیه احتیاج ب عمل ندارم؟؟؟امادکترگف وضعش خرابه

  124. خانم غلامی باید دکترت با معاینه کردن و سونوگرافی نظر بده.

  125. سمیرا جون دکترم گف دوفاستون بخور اگه خیلی درد داشتی بیا با لاپاراسکوپی عملش کنیم.یعنی نمیشه امیدوارم باشم که عمل نمیخواد

  126. سلام. ببخشید از روز ۱۲ پریود مصرف شود یعنی چی ؟ یعنی ۱۲ روز بعد از پریود یا از روز اول پریود حساب کنم تا ۱۲ روز بعد مصرفو شروع کنم؟

  127. روز ۱۲ قاعدگی را از روز اول پریودی حساب می کننند.

  128. با سلام خسته نباشی من دیونه شدم دیگه از دست خونریزی و پریودی الان دو ماه هست یا هر روز پریودم یا هم لکه بینی دکتر هم رفتم چکاپ کامل وسونو داخلی گفتن فقط تخم دونهام ضعیفه وبرام قرص دوفاستون نوشته گفته از روز ۱۵پریودی تا ۲۵ بخور. میخواستم بدونم چیکار کنم من ک اصلا پریودیم تموم نمیشه ک مصرفش کنم منم خودم رفتم قرص اچ دی گرفتم ک بخورم تا ۱۵پریودی بعدش اونو شروع کنم به نظر شما مشکلی نداره چیکار کنم

  129. غزل جون با هورمونهای بدنت شوخی نکن. همون دوفاستون کفایت می کنه. دستکاری هورمونها یکی از عوامل ابتلا به سرطان است!!!!!!!!!!!!!!!!

  130. من فیروزه دارم دکتر دوفاستون داده روزی سه تانظرتان دوفاستون فیبرومرا رفع میکند
    من فیبروم

  131. سلام دوستان وقت بخیر….من دوفاسون مصرف کردم به مدت ده روز …روزی دوبار….از مصرف ده روزم ۱۸ روز گذشته و پریود نشدم ممکنه باردار باشم ؟؟؟؟؟

  132. سلام من به علت نامنظم بودن پریودی م به دکتر مراجعه کردم قرص دوفاستون برام تجویز کرد و گفت از روز ۱۵ پریودی به مدت ده روز استفاده کنم ولی من بیست روزه پریود نشدم کی باید مصرف این قرصو شروع کنم لطفا راهنمایی کنید?

  133. زهرا جان قرصهای دوفاستون را چون پریود نمیشی باید شروع کنی و ۱۰ روز ادامه بدی و قطع کنی وقتی پریود شدی اون موقع از روز ۱۵ پریودی دوباره تنظیم کن و دوباره ۱۰ شب بخور که ۳ تا ۷ روز بعد پریود میشی اگه نشدی ممکنه باردار باشی مثل ترمه جون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  134. با سلام
    يك ساله تو اقدامم
    تمام ازمايشات من و شوهرم كاملا طبيعى و سالم هست
    فوليكول ١٨ سمت چپ داشتم( سونو ٢ ماه پيش)
    پريودى كاملا منظم و ٢٨ روزه دارم( نهايت هر ماه با چند ساعت اختلاف)
    دكترم دوفاستون براى سه دوره نوشته كه يك دوره مصرف كردم.
    خواستم ببينم اگه واقعا اين قرص تاثير زيادى رو باردارى نداره بيخود زمان از دست ندم و اقدام ديگه اى بكنم يا پزشكم رو عوض كنم

  135. سلام. دکتر به من قرص دوفاستون داد گفت از روز ۲۰ ام پریودی ۵ شب بخور من یک ماه انجام دادم دو روز بعد پریود شدم ولی این ماه که مصرف کردم الان ده روز گذشته نشدم اون روزا که این قرص و میخوردم سرما هم خورده بودم کپسول هم مصرف میکردم. به نظرتون ربط داره به هم؟

  136. سلام دوستان اگه کسی میتونه کمکم کنه من الان چند ماهی میشه نی نی میخوام ولی تنبلی دارم این ماه برا اولین بارم کلومفین خوردم از شب ۳ تا ۵.از شبه ۶ دیگه ترشحاتم زیاد شد شک کردم گفتم نکنه تخمکم ازاد شده باشه تا روز ۱۰ همین بود اخرا ششبیه تخم مرغی بود ولی چون شنیده بودمحداقل بعد از ۵روز از اتمام قرص تخمک گذاری رخ میده فکرشم نمیکردم. روز ۱۳ رفتم دکتر سونو دادم یه تخمک که کیست شده بود ۴۰سانتی بقیشونم سایزش کوچیک بوده .اینو هم بگم که ۲ماهه در حال خوردن دوفاستون هستم .حالا من موندم کهتخمکم ازاد شده یا نه؟؟؟این ماه هم دوباره دوفاستون داد که بخورم. خسته شدم از بس هرماه میرم دکتر و سونو نمیدونم چیکار بکنم خیلی ناراحتم فکر کردم دیگه این ماه حامله ام. دکترم گفتت تخمکت زیادی تحریک و بزرگ شده خیلی ناراحتم . دکترم حتی گفت شایدم گرفته باشه و حامله باشی حالا من موندم چیکار کنم. امکانش هست که حامله شده باشم؟ یعنی ممکنه تخکه دیگه لقاح پیدا کرده باشه اینم کنارش تبدیل به کیست شده باشه؟ اگه کسی میتونه و مثله من بوده کمکم کنه.ممنون۳۲

  137. فاطمه خانوم اگر تخمدان پلی کیستیک هستی برای بچه دار شدن باید یکم صبور باشی من بعد از ۱٫۵ سال تلاش باردار شدم. همین که تخمدونهات به این قرصها عکس العمل نشون می ده جای خوشحالی هست. حالا این بار بیش از حد تحریک و بزرگ شده … احتمالا از ماههای بعد آمپول اچ سی جی بهت میده که تخمکهات آزاد بشن و تبدیل به کیست نشن………

  138. سلام به همگي. مي خواستم بدونم آيا قرص دوفاستون واسه رفع جوشهاي هورموني هم خوبه؟ كسسي نتيجه گرفته از اين طريق؟ در ضمن، مجرد هستم.

  139. سلام ببخشید من برای تنبلی تخمدان و تنظیم هورمون این قرص رو دکتر بهم داده و از روز ۱۴ پریود به مدت ده روز این قرص رو مصرف میکنم ولی الان بیشتر از شش دوره هست که دارم مصرف میکنم شما نوشتین سه سیکل باید مصرف بشه میخواستم بپرسم که اشکال نداره من بیشتر از سه دوره مصرف کردم یا اشکال داره؟

  140. سلام دوستان.من قرص دوفازتون برا نامنظمی پریودم مصرف میکنم .ولی الان از زمانی که باید شروع میکردم به خوردن قرص( یعنی ۱۵ پریودی تا ۱۰ روز)،۴ روز گذشته . حلا نمیدونم چطوری باید قرص رو بخورم .از الان شروع کنم یا این چند روزی که باقی موندرو فقط بخورم؟ ممنون میشم راهنماییم کنین

  141. فاطمه خانوم چون پریودت نامنظمه از الان شروع کن تا ۱۰ روز بخور تا چند روز بعدش پریود بشی.

  142. راستی قرصهای هورمونی را نباید طولانی مدت مصرف کنید احتمال سرطان رو بالا می بره حتما تحت نظر پزشک باشه و به خودتون استراحت بدید.

  143. سلام . من توی تخمدانم یه کیست دارم . دکتر بهم متفورمین و دوفاستون داده . متفورمین روزی یکی و دوفاستون هم از شب ۱۴ تا ۱۰ شب . البته من اضافه وزن و عارضه ای مثل جوش و آکنه هم که معمولا میگن مال تنبلی تخمدانه ندارم ولی کم کاری تیرویید دارم که تحت کنترله و دارو میگیرم .از دوستان کسی میدنه تو اون ۱۰ روزی که دوفاستون مصرف میکنم آیا باید متفورمین رو هم ادامه بدم . یادم رفت از دکتر بپرسم . یا نکنه من دارم اشتباه مصرف میکنم . راستی الان یه مدته که این دارو ها رو مصرف میکنم جلوی سرم کم مو شده . نمیدونم طبیعیه یا نه . شما هم این طوری شدین ؟

  144. دوفاستون با متفورمین تداخل دارویی ندارد. دکتر من دوره قبل این دو را با هم تجویز کرده بود.

    قرص دوفاستون حاوی دیدروژسترون (هورمون زنانه پروژسترون مصنوعی) است، یعنی ساختار شیمیایی آن بسیار به پروژسترون طبیعی شباهت دارد و به‌همین دلیل، عملکردش مشابه پروژسترون است .
    مصرف همزمان ديروژسترون و بروموكريپتين موجب ترشح بيش از حد و خود به خودي جريان شير مي گردد. داروهاي القا كننده فعاليت آنزيم هاي كبدي مثل كاربامازپين، فني توئين و ريفامپين موجب كاهش كارآيي دارو مي شوند.

  145. سلام من ی دوره از دوفاستون استفاده کردم و برای ماه استفاده ماه دوم اقدام ب بارداری کردم این قرص روی جنین چ تاثیری میگذاره.؟؟؟ممنونم میشم جواب بدید

  146. سلام من پریودیم نامنظمه دوماه هست که عقب افتاده قصد بارداری دارم خیلی زود رفتم دکتر سونو گرافی دادم گف کیست های خیلی ریز تخمدان سمت چپ داری که جای نگرانی نیست حتی میتونی برای بارداری اقدام کنی و برام قرص دافستون نوشت به مدت دو دوره من میخام یک دوره مصرف کنم بعدش اقدام به بارداری کنم حالا بعد اقدام هم باید دافستون مصرف کنم ول کنم

  147. مصرف دوفاستون منافاتی با بارداری و حامله شدن ندارد.

  148. سلام من برا بارداری رفتم پیش دکتر چندماهه که اقدام کردم اما باردارنشدم دوهفته پیش رفتم دکنر برام قرص دوفاستون نوشت هرشب یکی تا بیست شب الان هنوز چهارتاش مونده که متاسفانه من پریود شدم حالا اون ۴ قرصی که مونده رو بخورم یا نه ؟؟ نیازی نیست ادامش یدم؟

  149. اگر پریود شدی باید خوردن دوفاستون را قطع کنی و از ۱۶ سیکل بعدی دوباره شروع کنی.

  150. سلام
    من روز۱۹ این ماه شب ساعت دهونیم ، یازده پریود شدم، باید از ۱۹هم ۱۴ روز رو حساب کنم یا از ۲۰ام؟

  151. از همان روز باید حساب کنی هانیه جون… از همان روزی که پرود شدی همان ۱۹ ام.

  152. سلام
    من روز۱۹ این ماه شب ساعت دهونیم ، یازده پریود شدم، باید از ۱۹هم ۱۴ روز رو حساب کنم یا از ۲۰ام؟

  153. ممنونم فرناز جون
    قرص دوفاستون رو شب بهتر بخورم یا روز؟
    بعدغذا یا قبل غذا یا فرقی نداره؟

  154. در مورد دوفاستون مصرف شب یا روزش توصیه خاصی نکردند ولی بهتره ۲ ساعت قبل از خواب باشه و با معده سبک قرص خورده بشه و در یک ساعت مشخص قرص مصرف بشه نه اینکه یک روز ۶ صبح و روز بعد ۷ شب باشه!!!!!!!!!!

  155. سلام من قبل پریودیم ب دکتر مراجعه کردم چون پریودی نامنظم داشتم بهم قرص دوفاستون داده چون دیر تهیه کردم قرص را الان پریود شدم و روز دوم هستم الان باید استفاده. کنم یا نه من این ماه منظم با ماه قبل پریود شدم لطفا راهنمایب. کنید چیکار کنم و چطور مصرف کنم

  156. باید رو ۱۶ پریودتان به مدت ۱۰ روز استفاده کنید در واقع باید ۲ هفته دیگر صبر کنید.

  157. سلام من نا منظمي پريودي داشتم دكتر قرص دوفاستون تجويز كردن ماه اول ٤ روز بعد از قطع قرص پريود شدم اما اين ماه بعد از ٤ روز كمي لكه شدم و بعد كامل قطع شد(الان ٧ روز هست كه قرص نميخورم)…به نظرتون مشكلي پيش امده و نياز به دكتر هست يا صبر كنم پريود شم؟؟

  158. سلام .دكتر براي سه دوره قرص دوفاستون تجويز كرده .ماه اول يازده روز بعد از قط قرص پريود شدم ماه دوم سه روز بعدش اين ماه كه ماه اخر هست مصرف كردم دوازده روز گذشته هنوز پريود نشدم. هيچ علايمي هم ندارم . اين سه ماه براي بارداري اقدام كردم ،شما اطلاع دارين چند روز بعد از قط قرص پريود نشديم بايد تست بارداري بدهيم?

  159. بعد از ۱۰ روز از مصرف دوفاستون اگر پریود نشدید باید تست بارداری بدهید. از روز ۱۶ دوره معمولا ۱۰ روز دوفاستون مصرف میشه و ۳ تا ۷ روز بعدش باید پریود بشی اگه نشدید ۳ روز دیگر تست خون بارداری بدهید.

  160. بعد از چهار روز لكه ديدي حتما روز تخمك گذاريت بوده منم يه روزش لكه ميبينم بايد قرصت ادامه ميدادي

  161. سلام.من دوماه قرص دوفاستون مصرف کردم.این ماه بعد از قطع الان پنج روزه پریود نشدم.رفتم ازمایش خون گفت مثبت هست و بارداری هستی.ولی من خودم مطمن نبودم.احتمال داره این قرص باعث مثبت شدن جواب آزمایش شود؟

  162. سلام عزيزم
    من پريوديم نا منظم شده صورت پر جوش چرب شده
    مثلا بعد يك هفته از پريوديم باز پريود شدم و هم اين كه كيست اندومتريوز به اندازه٢٢ميل دارم
    قبلا دكترم قرص دوفاستون داده بود كه از روز١٦بخورمش از طرفي ميخوام دو هفته بعد برم كربلا ايا مشكل داره دو بسته با هم مدام بخورم؟
    كلا نياز هست اين دارورو بخورم؟

  163. دوفاستون برای منظم کردن پریود هم تجویز میشه. با قرصهای هورمونی شوخی نکنید که بخواهید دوزش را زیاد کنید. ولی به نظر من اگه قصد کربلا دارید اگه از امروز دوفاستون بخورید تا ۵ روز چند روز بعدش پریود می شوید تا موقع رفتن پاک می شوید.

  164. سلام
    من براي آي وي اف اقدام كردم. دكتر بعد از تخمك كشي قرص دوفاستون هر ١٢ ساعت تجويز كرده براي ٥ روز. انتقال جنين ها هم بعد از پريود دوممه. كسي ميدونه دليل تجويز قرص از حالا چي بوده ؟

  165. برای آماده کردن رحم شما دوفاستون تجویز شده.

  166. منم دوفاستون مصرف ميكردم تست دادم مثبت بود ١٦ روز هم گذشته بازم باورم نميشه ميگم ابن قرص شايد باعث مثبت شدن نتيجه باشد

  167. به نظرتون مصرف روزی سه عدد دوفاستون زیاده؟

  168. سلام . من حدود شش ساله ک قبل پریودم بین دو تا هفت روز لکه بینی میشم. اخیرا دکتر برام آزمایش هورمون و سونو نوشت ک خداروشکر هورمون هام و سونوم نرمال بودن . دکتر ک میشه گفت بهترین دکتر شهرمونه برام دوفاستون نوشته و من امشب دومین قرص رو خوردم. راستش ان شاالله قراره برای پیاده روی اربعین بریم کربلا اما من هم ی مقدار حالت تهوع دارم بخاطر این قرص ها و هم اینکه نوشته های شما رو خوندم و میترسم لکه بینی شم. به دکترم گفتم ک میخام برم کربلا، گف اگه هت ساخت بیشتر بخور ولی خب من خیلی نگرانم چون ان شاالله چند روز دیگه حرکته و لکه بینی شدن توی همچین سفری واقعا کابوسه. لطفا کمکم کنید آیا من مصرف همین قرصو ادامه بدم یا عوضش کنم؟ ی نکته دیگه اینکه قبل این دکتر پیش دکتر دیگه ای رفتم و ب اشتباه برام سیپروترون تجویز کرد و من ۱۳ تاشو فکر میکنم خوردم ک همش حالت تهوع شدید داشتم و البته از روز پنجم دچار لکه بینی شدم و بخاطر همین قطعش کردم و رفتم سراغ ی دکتر دیگه

  169. سلام میخواستم بدونم که مصرف قرص دوفاستون برای زنان مبتلا به پرولاکتیما خوبه؟

  170. برای بالا بودن هورمون شیر یا پرولاکتین دوفاستون تجویز نمی شود اما مصرف دوفاستون پرولاکتین را هم بالا نمی برد.

  171. موارد منع مصرف دوفاستون:

    در كارسينوم پستان يا اعضاي تناسلي، بيماري كبدي، سقط فراموش شده و اختلالات ترومبوتيك نبايد مصرف شود.
    موارد مصرف:

    درمان آندومتريوز…
    سقط عادتي…
    بعضی از انواع خونريزي غيرفونكسيونل رحم…
    قاعدگي دردناك…
    فقدان قاعدگي…
    سندرم پيش از قاعدگي…
    به منظور جانشين هورمون درمانی

  172. سلام. من کیست تخمدان دارم دوفاستون تجویز کرد برام .همیشه بعد اخرین قرص پریود میشدم اما ماه پیش ۱۱روز و این ماه ۵روز بعد شدم.از روز ۱۴پریودی میخوردم تا ۱۰روز شبی یدونه …این ماه پریودیم ادامه دار شد ب شکل لخته بینی مراجعه کردم دکتر دوز دارو رو برام بالا برد قرار شد از شب ۱۱تا دوهفته شبی ۲عدد بخورم الان سه شبه میخورم اما هنوز لخته بینیم کم نشده. ب نظرتون چقدر طول میکشه؟؟عادیه شرایطم؟

  173. دوفاستون هم کمی پریود را به هم می ریزد و هم کسانی که کیست دارند موقع پریود لخته یا همان کیستشان را دفع می کنند. جای نگرانی نیست.

  174. سلام من بخاطر کیست و کم کاری تیرویید دوفاستون ومتفورمین مخورم… پریودم همیشه نمنظم بوده ولکه ولکه بینی های زیادی دارم الان با وجود دوفاستون لکه بینیم برطرف نشده وقته دکترم یه هفته دیگس و هفته بعد باز پریود باید بشم چون قطع میشه دوفاستون. الان با ووجود لکه بینیه زیاد من نمیتونم با همسرم رابطه اای داشته باشم؟ ضرر داره ینی؟ با اینهمه لکه بینی تا کی باید صبرکرد؟ :(((

  175. براي ضخيم بودن ديواره رحم دوفاستون تجويز ميشه ؟

  176. لکه بینی از عوارض دوفاستونه … دکتر باید دوز شما را بالا ببره تا دچار لکه بینی نشید.

  177. سلام ، طبق سونوي انجام شده ام ديواره رحمم ١٦ ميلي بود دكترم برام دوفاستون تجويز كرد سه دوره از روز ١٠ ام قاعدگي شبي ٢ عدد ب مدت پنج شب ، من توي يك ماه دوبار پريود شدم و مجبود شدم بسته ي سوم رو هم قبل از موعد مصرف كنم ولي با اينكه مصرف دارم ميكنم كماكان خونريزي دارم ، كه خونريزيمم خون پريودي نيست ، خون كثيف و سياه رنگ و خشك شده اس، علت چي ميتونه باشه؟

  178. سلام.من مشکل تنبلی تخمدان داشتم و ب دکتر مراجعه کردم بعد از مصرف دارو ئ قرص دوفاستون پریودی من مرتب شد دکترم گفت بعد از اتمام قرص دیگه دارویی مصرف نکنم تا ببینم وضعیت پریودیم چجور میشه…تا چن ماه بعد از ترک قرص پریودیم مرتب بود ولی دو دوره هست هر ۲۳ روز عادت میشم.یعنی دوباره بی نظمی پریودی شدم و من باید دوباره مراحعه کنم دکتر؟ادر ضمن از لحاظ روز و خونریزی و درد همه چیم نرماله فقط چون ۲۳ روزه شدهنگرانم.کسی میتونه راهنماییم کنه…این اتفاق نرماله یا بی نظمی قاعدگی هستش؟راستی اینم بکم که من مجردم

  179. چون هر ۲۳ روز هست مرتب حساب میشه چند روز زودتر و چند روز دیرتر مشکلی ایجاد نمی کنه.

  180. سلام دوستان من شیش ماهه اقدام به بارداری کردم ولی حامله نشدم ماه پیش دکتر برام دوفاستون ولتراکس و متفورمین تجویز کرد دوازدهم پریودیمم سونو دادم که گفتن یه فولیکول خوب ۲۱میلیمتری دارم من همون شب نزدیکی داشتم وازفرداش قرص دوفاستون رو به مدت شیش شب شبی دوتا خوردم ولی الان دوازده روز از قطع کردن دوفاستون گذشته و من هنوز پریود نشدم ایا امکان حاملگیم وجود داره یا باید منتظر بشم پریود بشم

  181. آره آرزو جون ایشاالله که مامان شدی. دو روز بعد از موعد پریودیت بی بی چک بزار ان شاالله که بارداری!!!!!!!! چون بعد از حداکثر از یک هفته از قطع دوفاستون اگه باردار نباشی باید پریود بشی.

  182. سلام دوستان من ۲۱سالمه ازابتداپریودم نامنظم بود وخونریزی شدیدهم توهردوره پریودیم داشتم دکترمراجعه کردم معلوم شدpcoدارم دکتردوفاستون برام تجویزکرد بامصرف دوفاستون پریودام منظم شدولی همچنان خونریزی شدید دارم واقعازندگی روزمرم مختل شده به نظرتون علتش چی میتونه باشه؟؟آیا مصرف قرص روادامه بدم؟؟ممنون میشم راهنماییم کنید

  183. علت خونریزی زیاد شما در دوران قاعدگی کیستها هستند ……کیست‌های تخمدان نیز موجب شدت خون ریزی در دوران قاعدگی می شوند، این کیست های تخمدان کیسه‌هایی پر از مایع هستند که داخل یا روی تخمدان‌ها ایجاد می گردند.

  184. با سلام و خسته نباشید.من پریودام منظمه و شش ماه اقدام داشتم برای بارداری که نتیجه نگرفتم.به دکتر مراجعه کردم برام قرص دوفاستون نوشت که از روز نوزدهم پریودی خوردم.قرص کلومیفن و لتروزل هم نوشته که باید از روز سه و پنج پریودی بخورم.سوالم اینه من هنوز دوتا از قرصاهای دوفاستون مونده بود که بخورم پریود شدم.چرا اینطور شد؟معمولا دوسه روز بعد از اتمام دوفاستون پریود میشیم.تازه پریود این ماهم با دلدرد شدید و خونریزی زیاد همراه بود.به نظرتون از قرص دوفاستونه که اینطوری شدم؟

  185. مینا جون احتمالا باید دکتر دوزشو ببره بالا تا پروژسترونت افت نکنه که پریود بشی. در ضمن دوفاستون یه مقدار نظم پریودی را به هم میزنه و یکم خونریزی را کم و زیاد می کنه.

  186. سلام من به خاطر لکه بینی قبل از پریودی قرص دوفاستون دکتربرام تجویز کرد از شب ۱۵ به مدت ۱۲ شب . الان ۱۵ روز عقب انداختم باردار نیستم.چکار کنم به خاطرقرصه.یا نه

  187. سلام
    من حدود پنج ماه کیست دارم. سه ماهه که اقدام به بارداری کردم. دکتر قرص دوفاستون رو برام تجویز کردن که از هشت روز بعد پریودی به مدت ده شب برای سه دوره بخورم.
    علتی که دکتر این قرص رو به من دادن برای بارداری سریع هست یا چیز دیگه؟؟؟
    لطفا راهنماییم کنید. ممنون

  188. سلام دوستان من اصلاپریودنمیشم چیزی به اسم خونریزی ندارم ازاول همینطوری بودم بچه ام دارم دکترم رفتم سالمم آزمایش هورمونی هم دادم هیچ مشکلی ندارم بنظرتون ایرادازکجاست

  189. وقتی پریود نمیشی حتما به مشکلی هست شاید پروژسترون شما پایینه، چون بعد از تخمک گذاری پروژسترون افزایش و سپس افت می کند و پریود صورت می گیرد.

  190. پریود نشدن احتمال سرطان رحم رو بیشتر می کنه و پوکی استخوان هم میاره

  191. سلام بچه ها من قرص دوفاستون میخورم دوساله بخاطر تنبلی تخمدانم.لاپروسکوپی هم کردم این ماه دکتر دوفاستون داد که بخورم پریود شدم برم برا ای وی اف.اما همیشه دوروز بعد قطعش پری میشدم الان امروز شده ۴روز نشدم.?نمیدونم چکار کنم

  192. سلام خسته نباشید من چنددورست ک پریودیم خیلی عقب میوفته ووقتیم شروع میشه خیلی کم میاد ولی این دوره تمامی علایم پریودی رودارم ولی نمیشم لکه بینی هروقتی دارم کیست تخمدانم دارم رفتم دکتر بم قرص دوفاستون داده ورو جعبش برام نوشتن ازشب ۱۵پریودی شبی ی عدد و اونطرفش نوشتن روزی دوبار…
    من الان باید پریود شم ولی نمیشم نمیدونم کدومو باید انجام بدم روزی دوبار ازالان بخورم یا از۱۵روز بعد پریودیم البته کپسولfluconazole 150هم برام تجویز کرده هر۳شب یه عدد
    ممنون میشم سوالمو جواب بدید

  193. محدثه خانوم دوزشو دکتر باید برات تعیین کنه دکتر برای من روزی ۲ تا هر ۱۲ ساعت تجویز کرده.

  194. با سلام،آیا ممکنه با قرص دوفاستون شکم آدم آب بیاره و بزرگ بشه؟من ۷ روزه دوفاستون مصرف میکنم،و احساس میکنم شکمم غیر عادی بزرگ شده،خواهش میکنم جوابمو بدید.ممنونم

  195. آره کلا قبل از پریود شکم هم بزرگ و آبکی میشه و هم نفخ میاره. این طبیعیه .

  196. سلام ببخشيد من ٩هفته باردارم.موقع ٧هفته بودم دکتر رفتم کمي زير دلم درد ميکرد دکتر واسم اين دارو نوشتن الان خودم دوباره بسته قرصم تموم شده رفتم خريدم پنوز کمي زير دلم درد ميکنه اشکال نداره ادامه بدم اين خوردن قرصم رو

  197. سلام من باردارم وواسه دردزیردل که داشتم دکتراین قرص روتجویزکرده.الان توعوارضش زده لکه بینی به نظرتون بخورم یانه.اخه میترسم

  198. من بخاطر خونریزی زیاد پریودی یه دوره قرص دوفاستون خوردم الان که یه هفته س پریودم تمام شده هنوز دارم لکه میبینم به نظرتون قرص قطع کنم یا ادامه بدم

  199. سلام دوستان
    من دوسال و سه ماهه زایمان کردم
    پریودام قبل بارداری منظم بود و مشکلی نداشتم.
    طی بارداری دچار فیبروم شدم. بعد زایمان فیبروم هام کوچیکو زیر سه سانت شد.
    تا ماه قبل که قرص لوونورژسترول یا همون جلوگیری اورژانسی از بارداری مصرف کردم. روز هشت دورم بود و یگی دو روز بود پاک شده بودم.
    سه چهار روز بعدش دوباره پریود شدم اوایلش غلیظ بود و بعدش روون شد خون ریزیم تا ۱۲ روز خوونریزی داشتم که شدید هم شده بود نهایت رفتم دکتر که بهم مفنامیک اسید داد و ترنسید برای قطع خونریزی و گفت خونریزبت قطع شد دیگه نخور. دوفاستون هم داد که شبی دوتا بخورم تا ۱۵ شب. قرص آهنم داد که تا دو ماه بخورم. سونو هم کرد دو تا از فیبروم هام ۵ سانت شده بودو جدار آندومترم کمی ضخیم شده بود کهاحتمالن عوارض قرصی بوده که خوردم.
    طی دوره ای که دوفاستون میخوردم روزایی که روزای عادی پریودیم بود لکه بینی داشتم خون علیظ و سیاه و خشک ۴ روز بود بعد قطع شد.
    بعد از تموم شدن دوفاستون پس فرداش دوباره پریود شدم و الان ۴ روزه پریودم و خونریزیم متوسط مایل به شدیده
    این عادیه؟ بعد قطع دوفاستون باید پریود شم و این خونریزی چقدر باید طول بکشه؟ ۹ روز دیگهوقت دکتر دارم و سونو .همون موقع برم یا الان اورژانسی؟
    ممنونم

  200. سلام ب همه من هفته ۲۱ بارداری ام و از اولش شیاف مصرف میگردم ولی خونریزی و لکه بینی داشتم که تا یک ماه هم طول میکشید.رفتم دکتر تواضع که شیراز هست و بهم دوفستون داد و خیلی خوب بود و جنین هم سالمه و حرکت میکند.

  201. دکترم بخاطر pcos و پریود های نامنظم به من ازیک ماه پیش دوفاستون داده از روز۱۵ به مدت ۱۰ شب.شبی یک عدد.یک دوره استفاده کردم و ۲ روز پس از اتمام قرص پریود شدم.الان روز ۱۵ است ولی از دیروز دوباره پریود شدم.آیا امروز باید قرص را مصرف کنم؟کی بایدمصرف کنم؟

    1. اگر روز ۱۵ سیکل قاعدگی شما میباشد میتوانید مصرف کنید اگر علی رغم مصرف قرص دوفاستون خون ریزی شما قطع نشد یا اینکه لکه بینی، طولانی مدت داشتید بهتره با مشورت پزشک تان قرص دوفاستون را از ماه اینده مصرف نکنید.

  202. سلام . میشه لطفا راهنماییم کنید .
    من اصلا خارش نداشتم ، به خاطر ضخامت رحمم دکتر برام دوفاستون تجویز کرده .باید از روز ۱۵ پریودیم به مدت ده شب و شبی دو تا مصرف میکردم .
    بعد از شب ۷ یا ۸ به بعد من خارش گرفتم که بدون التهاب و قرمزیه . فقط خارش دارم همه جای بدنم .
    آیا ممکنه به خاطر مصرف قرص دوفاستون باشه یا مشکل چیز دیگست ؟
    لطفا جواب بدین خیلی نگرانم .

    1. سلام ممکنه به قرص حساسیت داشته باشید بهتره پزشک تان را در جریان گذاشته تا داروی شما را عوض کند.

  203. خب شاید حساسیت داری به دکترت بگو رویا خانوم

  204. سلام.به نظر شما ضخامت رحم روز ۱۲پریود چقدر باید باشه؟

    1. سلام بستگی به سن افراد وضعیت آنها و شرح حالشون دارد در همه افراد یکسان نمی باشد.

  205. سلام آیا کسی میدونه بعد از مصرف و اتمام دوره دوفاستون چند روز بعد خونریزی قاعدگی شروع میشه ؟

  206. سلام
    وقت بخیر
    مبتلا به آرتریت روماتوئید پیشرفتهدهستم با سابقه ۲۱سال مصرف دارو..سنم ۳۴ و مجرد هستم. از دو ماه پیش متوجه شدم که قبل از شروع پریودم چند روزی،حدودا ۴_۵روز لک بینی داشتم بدون دردی.
    به پزشک متخصص زنان مراجعه کردم،نظرشون این بود که بخاطر مصرف درازمدت پردنیزلون این اتفاق افتاده.برام دوفاستون تجویز کردن.به اینصورت: از روز ۱۴بعداز پریود به مدت ده شب استفاده کنم.
    ماه قبل خوب بود و لک بینی نداشتم و
    به موقع پریودم شروع شد.
    .
    اما الان که ماه دوم هست و من مجددا از روز ۱۴بعداز پریود مصرف دوفاستون رو شروع کردم،همچنان لک بینی هم دارم.
    لطفا راهنمایی کنید چرا اینجور هست؟
    متشکرم

    1. سلام بهتره با مشورت پزشک تان از قرص های جلوگیری استفاده نمایید قرص دوفاستون به شما نساخته است.

  207. باسلام دوستان من تنبلی تخمدان داشتم هم متفورمین هم دافستان مصرف کردم دافستان رو ۵ دوره مصرف کردم الان این ماه قطع کردم اما متاسفانه پریود نشدم امکانش هست پریود بشم یا نه باید تکرار کنم داروهارو ؟ البته مجردم من .

    1. با توجه به اینکه مجرد هستید اگر پریود تان بیشتر از ۱۰ روز عقب میافتد میتوانید از قرص های جلوگیری استفاده نمایید تا پریود تان منظم شود و بهتر است وزن خود را پایین بیاورید.

  208. من کم کاری تخمدان دکتر به من دفاستون نجویز کرده قبلش سیپروترون کامپایند استفاده میکردم کاملا جوشام رفته بود الان که قطع کردم جوشام برگشته ایا دفاستون برای جوش ها خوبه کسی میدونه ایا نزدیک عقدمه صورتم شده پره جوش?

    1. شما میتوانید یک دوره دوفاستون مصرف کنید اگر با سیستم هورمونی شما سازگاری داشت ادامه دهید اگر نه میتوانید مانند قبل از سیپروتون کامپاند استفاده کنید.

  209. ۲۳ساله متاهل.مهر ک پریود شدم دیگه نشدم تا او لای آذر ک دکتر رفتم و گفتن کیست ریز دارم گفتم میخوام باردار شم.ی امپول پروژسترون زدم ک ۹روز بعدش پریود شدم .دفاستون از۱۵ تا۲۴ پریودی شبی دوتا خوردم الان ۱۳ روز از قرص میگذره و هنوز پریود نشدم.تست صبحی زدم منفی بود.چیکار کنم بازم صبر کنم تا چن روز دیگه.بار اولم بود دفاستون مصرف کردم.نوک سینه هام حساس شدن و درد خیلی کمی دارند دست ک بزنم.خیلی نگرانم.

  210. ميخوام بدونم كه مصرف اين قرص باعث افزايش ترشح هم ميشه يا نه؟
    چون من ترشحات شبيه به عفونت پيدا كردم

    1. بله ممکنه ترشحات را زیاد کند اما رنگ ترشحات سفید ویا بیرنگ ویا شیری باید باشد اگر رنگ ترشحات شما سبز یا زرد ویا خاکستری باشد سوزش و خارش هم داشته باشید نشانه عفونت است.

  211. سلام
    من ۳۲ سالمه و خونریزیهای نامنظم دارم طوری که ۵ روز قبل از قاعدگی لکه بینی دارم و خونریزی ی بعدش خیلی زیاده دکتر بهم دوفاستون داده از ۱۵ قاعدگی تا ۲۴ هر ۱۲ ساعت یکی خوردم ولی تا قرص رو قطع کردم پریود شدم مگه نباید ۴ تا ۷ روز بعد از قطع قرص پریود بشم؟
    ممنون از جوابتون

    1. سلام از زمان قطع قرص تا ۱۴ روز بعد از مصرف ان زمان هست تا پریود شوید نگران نباشید مشکلی نبوده.

  212. ۲۳ساله متاهل.مهر ک پریود شدم دیگه نشدم تا او لای آذر ک دکتر رفتم و گفتن کیست ریز دارم گفتم میخوام باردار شم.ی امپول پروژسترون زدم ک ۹روز بعدش پریود شدم .دفاستون از۱۵ تا۲۴ پریودی شبی دوتا خوردم الان ۱۳ روز از قرص میگذره و هنوز پریود نشدم.تست صبحی زدم منفی بود.چیکار کنم بازم صبر کنم تا چن روز دیگه.بار اولم بود دفاستون مصرف کردم.نوک سینه هام حساس شدن و درد خیلی کمی دارند دست ک بزنم.خیلی نگرانم.

    1.  بعد از قطع قرص های هورمونی مثل مدروکسی پروژسترون و دوفاستون و آمپول پروژسترون حداکثر تا دو هفته زمان هست تا شخص پریود بشود، در ضمن استرس هم می تواند باعث عقب افتادن پریود شود.

  213. من فیبروم دارم دکتر بهم این قرص رو تجویز کرده که خوب کلا دوره قاعدگی هام ۱۴ روز طول میکشه حالا دکتر این قرص رو گفته از روز ۱۵ام پریود به مدت ۱۰ شب بخورم اما از شب نهم خونریزی دارم میخوام بدونم طبیعیه؟

    1. به علت داشتن فیبروم خون ریزی شما کمی زودتر شروع شده است.

  214. سلام دكتر ٢ دوره قرص دوفاستون براي من تجويز كرده براي منظم شدن پريود، من به اشتباه يكروز زود تر قرص دوفاستون را خوردم آيا ايرادي داره؟ به جاي روز ١٤ از روز ١٣ خوردم

  215. سلام خانمها.من پریودام خییلی طولانی میشد.رفتم دکتر بعد کلی ازمایشو سونو گفتن مشکلی نیس و برام دوفاستون ده میلی رو تجویز کردن.و گفتن از روز چهاده پریود تا روز بیست و هشتم بخورم و همینطور تا سه ماه ادامه بدم.اما بهم نگفتن شبی چندتا بخورم.دکتر داروخونه ازم پرسید دکتر گفته شبی یه دونه یا دوتا ؟منم گفتم چیزی نگفت دکتر.خلاصه منو به شک انداخت.حالا باید شبی یه دونه بخورم یا دوتا؟کسی میتونه کمکم کنه؟

    1. سلام حتما داخل نسخه نوشته شده شبی چند عدد میتوانید مصرف کنید اگر پزشکتان فراموش کرده با پزشک معالج خود تماس گرفته و از ایشان بپرسید.  معمولا شبی دو عدد تجویز میشود به مدت ۱۰ شب.

  216. سلام من دوفاستون مصرف میکنم و شبها قبل از خواب شیر یا ماست میخورم..میخواستم بپرسم مصرف همزمان دوفاستون با چیزهایی که حاوی کلسیم هست مشکلی ایجاد میکنه یا خیر ..ممنون

    1. سلام خیر مشکلی ایجاد نمیکند.

  217. سلام من۲۲سالمه هفته ۸بارداری هستم .قبلا هم بارداری و سقط نداشتم.ولی کم کاری تیروئیددارم.هفته ۶بارداری تازه متوجه شدم باردارم.ولی دکترم گفت کیسه خالی هست.لقاح انجام شده ولی چیزی غیراز ی کیسه نیست.گفت۱۰روزدیکه بیا.۱۰روز بعدبدون انجام سونوبرام امپول هپارین سدیم و قرص فاستون ۱۰میلی گرم تجویز کردن.وگفتن تا۱۰روز ادامه بده.من خیلی نگرانم و سردرد های خیلی شدید دارم امکان داره مال مصرف این قرص باشه.و ایا ممکن باعث خونریزی بشه ؟ممنونم

    1. سلام آمپول هپارین برای خانمهایی تجویز میشود که انعقاد خونشان بالاست و لکه بینی، دارند وتهدید به سقط هستند ویا اینکه سابقه سقط دارند قرص دوفاستون هم به خانمهایی تجویز میشود که لکه بینی، دارند ویا سابقه سقط دارند و نکته مهم اینکه اول مادر باردار باید سونوگرافی انجام دهد اگر همه چیز خوب بود و جنین مشکلی نداشت و خانم باردار لکه بینی، داشت داروهای ضد سقط تجویز میشود چون اگر جنین مشکلی داشته باشد یا تکامل آن ناقص باشد یا رشد آن متوقف شود خود به خود سقط میشود اگر سونوگرافی انجام نشود و این داروها تجویز شوند جلوی سقط طبیعیه جنین مشکل دار گرفته میشود بهترین زمان اولین سونوگرافی پایان ۷ هفتگی میباشد بهتر است با پزشک دیگری مشورت نمایید بعد داروها را مصرف کنید.

  218. سلام آیا دوفاستون در دوره قاعدگی باید مصرف بشه یا نه ؟

    1. سلام بستگی به مشکلتون دارد طبق دستور پزشک معالج خود مصرف نمایید.

  219. سلام.من قبلا یه سقط داشتم ولی دیگه بعدش باردار نشدم الان یک ساله.دکتر یه دوره قرص دوفاستون برام تجویز کرد از۱۶پریود به مدت۱۰روز.اما من بعد از مصرف دوفاستون اصن پریود نشدم.اما حالا ک تاربخ پریودمه دیدم پریود شدم…دلیلش چی میتونه باشه؟البته بگم من کیست هم دارم

    1. سلام من متوجه سوال شما نشدم شما در تاریخی که همیشه پریود میشوید الان در همان تاریخ پریود شده اید پس الان مشکل شما چیه؟

  220. سلام عزیز من اقدام به بارداری کردم ۲ ساله ولی نشده آزمایشام همه خوبه پریودا نامنظم همیشه بوده دکتردوفاستون و متفورمین داده همزمان با خوردن این قرص ها احتمال بارداری آیا هست

    1. سلام بله با منظم شدن پریودتان احتمال بارداری می باشد.

  221. خب دوفاستون که مصرف کنی از روز سوم پریود میشی…من از۱۶عادت مصرف کردم تا۲۶م،اما پریود نشدم…چون خیلیا گفتن با مصرف دوفاستون پریود میشی…

  222. یه سوالی که خیلی برام مهمه .. قرص دوفاستون چاق میکنه ؟ من به خاطر کیست تخمدان ۶ ماه باید بخورم .. منتهی من با ورزش و رژیم ۸ کیلو وزن کم کردم الان به هیچ وجه نمیخووام دوباره وزنم برگرده ؟ این قرص چاق کننده س یا نه؟ 🙁

    1. اختلالات هورمونی و نامنظم بودن پریودها ممکن است باعث ادم و افزایش اشتها شود با مصرف این قرص پریودهای شما تنظیم میشود ورزش و رژیم غذایی خود را ادامه دهید میتوانید با مشورت پزشکتان این قرص را ۳ ماه مصرف کنید اگر مشکلتان حل شد دیگر مصرف قرص را ادامه ندهید.

  223. سلام من۱۹سالمه وبرای بارداری اقدم کردم الان چهار ماهه. این ماه فولیکول ۲۵داشتم واندومتر ۶بقیه چیزام طبیعی بود ‌روز۱۳پری امپول گنادوترپین زدم دوتا از شب بعدش تا سه شب دکتر گف نزدیکی داشته باشم واز از روز بعدسه شب دوفاستون مصرف کنم درضمن من پلی کیستک بودم این ماه فولیکول خوب داشتم تو کل دوره هامم بهم متوفرمین روزی یکی میخورم از شب بعدنزدیکی همش دل درد وکمردرد بودم تخمدانام درد میکرد زیرشکمم همینطور شبا هم حالت سرگیجه میگرفتم امااین هفته یکمی بهتر شدم دیروز که ۲۶پری بود بی بی زدم منفی شد ومن خیلی ناامید بنظرتون من باردارم ‌برام دعاکنید

    1. سلام بهتره صبر کنید اگر عقب انداختید تست بیبی چک بدهید اگر باردار نبودید پزشکتان مشورت نمایید اگر پزشکتان صلاح دانستند همسرتان هم آزمایش اسپرم بدهند.

  224. سلام من اندومتر ۶با فولیکول ۲۵داشتم ایا اندومترم کمه برای بارداری؟

    1. سلام روز چندم سیکل قاعدگی سونوگرافی انجام دادید؟

  225. ممنون .. فقط اینکه من در حالی که کیست رو داشتم ۸ کیلو کم کردم .. هرچند اگه کیست نبود شاید از ورزش و رژیمم تاثیری بیشتر از این میدیدم.. ولی یه چیزی رو دقیق نفهمیدم.. اینکه این قرص ها به خودی خود باعث چاقی میشه یا خیر؟ یعنی حتی با وجود ورزش و رژیم استفاده این قرص ها افزایش وزن به همراه داره یا نه .. اشتهای کاذب ایجاد میکنه فقط؟ یا اینم نه ؟

  226. چرا کسی جواب منو نمیده.؟؟؟

    1. سلام بله کمه.

  227. بنظرتون وضعیت من خوب بود؟

  228. سلام من پریود اصلا منظمی ندارم دو ماه پریود نشدم الان دو شبه شبی دوتا دوفاستون میخورم امشب رابطه الت به الت داشتم پیش اب به التم خورد ولی منی نه.امکان بارداری هست؟

    1. سلام اگر دخول انجام نشده باشد احتمال بارداری وجود ندارد.

  229. با سلام دكتر به خاطره پريوده نامنظم برام دوفاستون تجويز كرد ولي با توجه به اينكه قرص ونلافاكسين مصرف ميكنم خيلي حالمو بد ميكنه و افسرده ترم ميكنه خيلي حال بدي پيدا ميكنم
    ميشه چيزه ديگه اي تجويز كرد يا قطعش كنم؟

    1. سلام عزیزم تمامی داروهایی که برای منظم شدن قاعدگی تجویز میشوند هورمونی هستند میتوانید با پزشک معالج خود تماس گرفته و ایشان را در جریان بگذارید تا در صورت صلاح دید داروی شما را عوض کنند.

  230. درطب اسلامي ايا چيزي جايگزين قرص دوفاستون داريم ؟

    1. بهتره با متخصص طب سنتی مشورت نمایید.

  231. من از اين قرص استفاده ميكنم ماه پيش در حين قرص خوردن شدم اين ماه٦ روز ميگذرد اما خبري نيست به نظرتون ميشم

  232. سلام من مشکل تنبلی تخمدان دارم دکتر برام دوفاستون تجویز کرده از روز ۱۴قاعدگی به مدت ۱۰روز ولی من از همون روز ۱۴ام لکه بینی دارم به نظرتون من قرص هامو به مدت ۱۰روز بخورم یا نه؟؟؟

    1. سلام باید طبق دستور پزشکتون قرص ها را ادامه دهید تا لکه بینی شما قطع شود.

  233. سلام به همه
    من بعد از دوره پریودم فقط دو روز پاک بودم و دوباره لکه بینی شروع شد
    دکترم بهم قرص دوفاستون داد از روز ۱۵ قاعدگی به مدت ۱۵ روز.
    روزی دو عدد.
    خونریزیم هنوز قطع نشده. در ضمن تنبلی تخمدان هم دارم.
    الان این قرصو قطع کنم؟ یه ادامه بدم؟
    کسی میتونه کمکم کنه؟
    ممنون.

    1. سلام من شرح حال کامل شما را ندارم بهتره با پزشک معالج خود تماس گرفته و آن را در جریان بگذارید تا در صورت صلاح دید اجازه قطع دارو را به شما بدهد وقرص دیگری را جایگزین کند یا اینکه با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس گرفته تا بتوانیم با گرفتن شرح حال بهتر راهنماییتان کنیم.

  234. سلام من قرص دوفاستون استفاده ميكنم برا تنظيم پريود
    و روزى ٢ بار صبح و شب استفاده ميكنم ديشب فراموش كردم
    ممنون ميشم بهم بگين چيكار كنم

    1. سلام هر وقت یادتون امد میتوانید آن قرص فراموش شده را مصرف کنید.

  235. سلام به همه عزیزان من پنجاه ودو سال دارم وبا سونوگرافی متوجه شدم فیبروم هایی در رحمم وجود داره که باعث خونریزیهای شدید همراه با لخته شده پزشک برام دوفاستون تجویز کردهسه نوبت خوردم بهتر شدم اما به محض قطع کردن بعد از سه روز دوباره شروع میشه نمیخوام عمل هم بکنم میتونید کمکم کنید ایا داروی دگری هست که بشه خونریزیمو کنترول کنه ویا فیبرومم را درمان کنه ممنون

    1. سلام بله دارویی هست که بشه با آن خون ریزیتون کنترل بشه میتوانید با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس گرفته و شرح حال کامل خود را بیان کنید تا بهتر بتوانیم راهنماییتان کنیم و داروهایی که مناسب وضعیت شما میباشند را به شما تجویز کنیم.

  236. سلام.من لتروزول+متفورمین مصرف کردم وبعددوتاگونال+۵تاپیورگان بادستوردکترزدم.دوازده پریودی تخمدان راست که لوله ش مسدوده۱۶+۱۷داشت وتخمدان چپ که بازه۴تا۱۵+۳تا۱۲ داشت.دکترتا۱۴بهم لتروزول دادوگفت بدون سونو۱۴دوتااچ سی جی بزن.حالا۴تاسؤال دارم۱-تخمدانی که لوله ش مسدوده چطورمیتونه فولیکولش کمک کننده باشه؟ ۲-این تعداد فولیکول چپ اگه رشدکنن چندقلوئی میده؟ ۳-نزدیکی دوروز وروز قبل اچ سی جی کمک کننده هست چون انجام دادم ۴-قرص گابرگولین برای چی دکترداده که هایپرنشم؟!؟مصرفش هرشب۲تاست یاهرهفته؟ ممنون

    1. سلام لوله ای که مسدوده فولیکولاش برای ما مهم نیست احتمال دو قلویی هست البته صد در صد نمیشه گفت که دوقلو میشن بهتره در رابطه با قرص گابر گولین با پزشک معالج خود تلفنی مشورت نمایید زیرا من شرح حال کامل شما را ندارم.

  237. سلام به همگی من ۲۵ سالمه متاهل هستم ولی پریودیام نامنظمه به دکتر مراجعه کردم آزمایش و سونو دادم همگی سالم و نرمال بودن دکتر برام دوفاستون تجویز کرد که از روز یازدهم به مدت چهارده روز شبی دو تا بخورم الان بعد از گذشت نه روز لکه بینی دارم به نظرتون مصرف قرص رو قطع کنم یا ادامه بدم؟

  238. دخترمن پیوند کلیه شده و دکتر براش قرص دوفاستون تجویز کرده, آیا این دارو برای کلیه پیوندی عوارضی ندارد؟

    1. اگر پزشک جراح معالج ایشان قرص دوفاستون را تجویز کردند بهتره طبق دستور جراح دخترتان این قرص را مصرف کند.

  239. سلام من مشکوک به حمل خارج رحمی میباشم دکتور برام دوفاستون تجویز کرده این دارو مشکلم را حل خواهد کرد؟

    1. سلام بستگی به شرایط شما دارد ما شرح حال کامل شما را نداریم.

  240. سلام من٤٢سالمه به دليل نامرتب بودن پريودم رفتم دكتر برام قرص دوفاستون تجويز كردن روزي٢عدد تا٢٠روز روز ١٧ خونريزي كمي شروع شد قرص و ادامه ندادم امروز ازصبح خونريزي شديد ولخته لخته شده چيكار بايد بكنم؟؟؟

    1. سلام برای منظم شدن پریود معمولا قرص دوفاستون از روز ۱۵ سیکل قاعدگی به مدت ۱۰ شب شبی دو عدد تجویز میشود بهتره با پزشک معالج خود تلفنی صحبت کنید ضمنا بهتره قرص آهن وقرص مفنامیک اسید نیز مصرف نمایید.

  241. سلام من ۳۰ سالمه و متاهلم . اقدام برای بارداری دارم . دو دوره هست دارم دوفاستون مصرف میکنم ماه پیش بعداز مصرف ۱۰ روزم که قطع کردم چند روز بعد پریود شدم اما این ماه در دوره مصرف هستم و سه روز مونده تا قرصم تموم بشه خونریزی دارم و فکر میکنم اصلا پریود شدم لکه و خون قهوه ای . الان من باید ادامه بدم قرصام رو تا آخر یا نه لطفا جوابمو بدبن چون با این تعطیلات دسترسی به دکتری ندارم. ممنونم

    1. سلام میتوانید با مشورت پزشک معالج خود قرص را قطع کنید.

  242. باسلام و خسته نباشید من ۲۶ساله و یه ساله ازدواج کردم حدود دوماه پیش با بتای ۶۴ باردار بودم ولی بعد چند روز سقط شد الان دکترم لتروزل و دوفاستون رو همزمان برام تجویز کرده احتمال بارداریم با این شرایط چند درصده

    1. سلام ممنون. نمیشود درصد تعیین کرد این دارو های کمک باروری که پزشک شما تجویز کرده است احتمال بارداری شما را بالا میبرد.

  243. سلام، خسته نباشید
    ببخشید اگر یم وعده از مصرف این قرصو فراموش کنیم چه اتفاقی میوفته و باید چیکار کنیم؟ من این قرصو برای تنظیم قاعدگی میخورم

    1. سلام ممنون هر وقت یادتون اومد قرص فراموش شده را همان لحظه مصرف نمایید.

  244. سلام خسته نباشید من برای تنظیم پریدم پیش پزشک رفتم بهم دوفاستون داد که از روز یازدهم سیکل تا پانزده روز استفاده کنم یک دوره مصرف کردم این دفعه که پرید شدم الان چهارده روزه هنوز پاک نشدم و خونریزی دارم البته دوباره این دفعه دوفاستون را از روز یازدهم شروع کرده ام لطفا من را راهنمایی فرمایید

    1. سلام ممنون. قرص دوفاستون از روز ۱۵ سیکل قاعدگی به مدت ۱۰ شب شبی دو عدد تجویز میشود من نمیدانم چرا پزشک شما از روز ۱۱ سیکل قاعدگی این قرص را تجویز کرده بهتره با پزشک معالج خود تلفنی مشورت نمایید وآن را در جریان مشکلتون قرار دهید.

  245. سلام ممنون از جوابایی که میدین اصلا فکر نمیکردم درعرض کمتر از یه روز جوابمو داده باشین .میخاستم بدونم علایم اولیه بارداری میتونه چند روز قبل از پریود هم شروع بشه ؟مثلا حساس شدن نوک پستان .بزرگ شده خود سینه درد در نواعی زیر ناف و تخمدان ها .۳روز به پریودم مونده و من این علایم رو دارم بخصوص نوک سینه ام بزرگ و حساس شده .قرص لترزول میتونه کیست اور باشه یا نه؟با تشکر

    1. سلام به علت تغییرات هورمونی و مصرف قرص های هورمونی علایم قبل پریودی وبارداری شبیه به هم هستند واز روی علائم نمیشود تشخیص بارداری داد بهتره صبر کنید اگر تاخیر در پریود داشتید از تست بیبی چک استفاده کنید.

  246. سلام الان ۳۰ سالمه مجردم از ۲۱سالکی تشخیص دکتر این بوده که تنبلی تخمدان دارم و پریودیم نامنظمه گاهی تا ۶ماه هم پریود نمیشم؛ در طی دوره های ۶ماهه به توبت قرصهای اتیسترون و داپ باستون مصرف میکنم؛ این در طولانی مدت چه تاثیری خواهد گذاشت و آیا مصرف این دونوع قرص در مدت زمانهای مشخص شده درسته؟؟؟؟ در صورتت عدم مصرف قرصها شدیدا جوش های مقاوم و موهای زاید میزنم……….ن

    1. سلام باید شما زیر نظر متخصص زنان باشید با مشورت پزشکتان بعد از چند ماه که دارو مصرف کردید باید به بدن خود استراحت بدهید و مجدد قرص ها را مصرف کنید بهتره اگر اضافه وزن دارید وزن خود را پایین بیاورید وورزش کنید واینکه هر روز میتوانید از عرق رازیانه استفاده کنید.

  247. و اینکه اگه الان چک کنم چک بی بی نشون میده؟

  248. ممنونم از پاسختون. من الان ۹سال زیرنظر متخصص هستم ولی اگر به بدنم استراحت بدم و مدتی دارو مصرف نکنم دقیقن هم پریودنمیشم هم اینکه جوشهای عجیب و زیاد زیر چانه م در میاد که با خارش شدید همراهه و هم اینکه موهای زاید میزنم…. هرچند الان هم با مصرف این داروها همچنان بمقدار خیلی کم موی زاید میزنم . ضمنا هم زمان با مصرف اتیسترون و دوفاستدون قرص اسیرونولاکتون هم مصرف میکنم. اضافه وزن ندارم با قد ۱۶۵سانتیمتر و وزن ۶۰ کیلو… اضافه کنم موهای سرم هم خیلی کم شدن.

    1. شما باید زیر نظر متخصص زنان دارو مصرف نمایید .

  249. سلام من قاعدگیم نامنظم بود ولی طی ازمایشایی که انجام دادم هیچ مشکل هورمونی نداشتم و سونو هم که انجام دادم کیست یا مشگل دیگه ای نبود…از قرص دوفاستون استفاده کردم ماه اول پریودیم درست بود ولی برای بار دوم قرص رو که استفاده کردم الان ده روز میگذره ولی هنوز پریود نشدم میخواستم ببینم چیکار کنم

    1. سلام ممکنه باردار باشید اگر تا ۲ هفته از قطع قرص پریود نشدید از تست بیبی چک استفاده کنید.

  250. سلام خسته نباشید ببخشید من قرص دو فاستون مصرف کردم الان ده روزه پریود نشدم تست بی بی چک گرفتم منفی بود ولی اکثرا علایم بارداری رو دارم میخواستم بدونم دوفاستئن میتونه باعث فقدان قاعدگی بشه یا اصلا تاثیر منفی گذاشته باشه؟الان من باید چیکار کنم منتظر باشم تا پریود اتفاق بیوفته

    1. سلام ممنون. باید صبر کنید تا پریود شوید.

  251. سلام خسته نباشید من تنبلی تخمدان دارم اوایل قرص جلوگیری می خورپم از سال قبل تا حدود پنج ماه پیش قرص دوفاستون مصرف می کردم از روز پانزدهم شبی یک عدد ولی دو دفعه آخر بعد دو سه روز مجدد پریود میشدم کلا همین جوریم زود به زود پریود میشدم
    الان نزدیک پنج ماهه دارم ویتاگنوس می خورم ولی دکتر نرفتم ولی بازم بعد ده روز پریود میشم باید اونم قطع کنم؟

    1. سلام ممنون. بهتره برای منظم شدن پریود خود زیر نظر متخصص دارو مصرف نمایید.

  252. سلام خسته نباشین،من ۲۹ سالمه،نزدیک دوساله ازدواج کردم،از اول پریودام نامنظم بود،۸ماهه اقدام به بارداری کردم،رفتم دکتر قرص دافستون بهم داد،۷ ماه بود مصرف میکردم پریودام منظم شده بود وپریودام ۲۸ روزه شده بود،این ماه قرص نخوردم ۵ روزه از پریودم گذشته هنوز نشدم،بی بی چک گرفتم منفی بود،ولی سینه هام چندروزه خیلی گز گز میکنه،یعنی با قطع کردن این ماه قرص دافستون باز پریودم نامنظم شده؟؟

    1. سلام ممنون. نگران نباشید تاخیر در پریود تا ۱۰ روز طبیعی است اگر بیشتر از ۱۰ روز تاخیر در پریود داشتید بهتره از دارو استفاده کنید.

  253. باسلام من هفته دهم بارداری هستم، هفته ششم بارداری دچار لکه بینی شدم ب مدت ده روز، ک دکتر دافاستون تجویز کردن برام، الان دو هفته است لکه بینی ام قطع شده . تا کی باید مرف دافاستون رو ادامه بدم؟؟ و اینکه آیا دافاستون باعث ایجاد لکه های پوستی میشه؟؟؟

    1. سلام میتوانید با پزشک معالج خود مشورت نمایید تا اگر صلاح دانستند مصرف قرص را برای شما قطع نمایند ممکنه باعث ایجاد لکه های پوستی شود.

  254. سلام احتمال داره باردار باشم؟؟امروز ده روزه که از پریودم میگذره،علايم بارداری هم دارم

    1. بهتره از بی بی چک استفاده بفرمایید و یا برای اطمینان بیشتر تست خون بارداری بدهید.

  255. سلام. من ۲۹ سالمه و ۳٫۵ساله ازدواج کردم. همیشه پریودای نامنظم داشتم. چند ماه برای بارداری اقدام کردم و متفورمین هم مصرف کردم. نه پریودم منظم شد و نه باردار شدم. این ماه دکتر بهم قرص کلومیفن داد. ۵شب مصرف کنم و بعدش دوفاستون بخورم. الان که قصد بارداری دارم باید دوفاستون رو از همون روز ۱۴ تا ۱۰ روز استفاده کنم. با کلومیفن احتمال بارداری چقدر افزایش پیدا میکنه؟ اگه باردار نشدم باید تا چند ماه قرص مصرف کنم تا نتیجه بده؟

    1. سلام با مصرف قرص کلومیفن شانس بارداری شما بالا میرود تا ۳ دوره میتوانید از این قرص استفاده کنید.

  256. سلام ۲۴ سالمه اقدام ب بارداری کردم یکم پریودم نامنظمه دکتر بهم قرص دوفاستون داد دارم مصرف میکنم همزمان نزدیکی برای بارداری هم دارم سینه هام سفت شدن و درد میگیره مث زمانی که پریودیم نزدیک میشه ولی الان خیلی واسه پریودی زوده میخواستم بدونم درد و سفت شدن سینه از علایم مصرف دوفاستون هست؟ درضمن ژل لوبریکانت اسپرم کشه؟؟؟

    1. سلام بله میتونه از عوارض قرص بخشدار قصد بارداری دارید بهتره از ژل لوبریکانت استفاده نکنید.

  257. سلام .من چهارسال و نیم هستش ازدواج کردم.سنم ۲۸سال هستش.۶ماهه اقدام کردم برای بارداری.ولی جواب نگرفتم قبل ازدواجم پریودم منظم بود دوره ی ۲۸ روز.بعد ازدواجم دوره هام از ۳۰ شروع میشد تا ۳۴ روز.تو اولین دوره که اقدام کردم برای بارداری پریودم ۱روز عقب افتاد.دومین سری دکترم بهم آمپول هورمون زد ولی بازم جواب نگرفتم پریدم ۵روز افتاد جلو.سری سوم قرص کلومیفن بهم داد به مدت ۵شب شبی یک چهارم قرص ولی بازم باردارنشدم.هنگام پریودی انقدر درد داشتم که اشک میریختم.دوره چهارم هیچ دارویی نداد این سری پریودم ۱۷روز عقب افتاد که با ۲تا آمپول پریود شدم .وسری آخر که ماه قبل بود بازم بهم دارو نداد ولی پریودم ۱۰روز عقب افتاد.سونوگرافی از رحم و تخمدان ۳بار انداختم تو هر ماه سالم بود.الان دکترم میگه باید بری سونو گرافی رنگی.میخواستم بدونم چرا وشرایط من از موقعی که اقدام به بارداری کردم اینجوری؟ هیچ راه حلی نیست عکس رنگی نندازم؟خیلی ناراحتم که چرا خدا بهم بچه نمیده

    1. سلام قرص کلومیفن را باید یک عدد کامل مصرف کنید ودر زمان تخمک گذاری سونو انجام دهید تا ببینید فولیکولتان به چند میرسد ودر صورت لزوم آمپول هاش سی جی تزریق کنید.

  258. سلام. خداقوت..۲ ماه قرص دوفاستون مصرف میکنم حس میکنم شکمم بزرگتر شده. میتونه عوارض مصرف قرص باشه؟ با ورزش برطرف میشه؟
    و اینکه تا چ مدت میشه استفاده کرد؟ بینش استراحت نباید داشت؟ ممنون از پاسخگوییتون

    1. سلام بله بهتره ورزش کنید بستگی به شرایط شما دارد بین آن میشود استراحت کرد.

  259. سلام. از دوران مجردی تنبلی تخمدان داشتم و هیچ وقت پریدم دقیق نبوده اما هر ماه پرید میشدم ۴ماهه که پریدم تاخیر زیادی داشته به طوری که هر ۵۰روز یا دوماه یکبار پرید شدم ۴سال ازدواج کردم و دوماهه چون قصد باردارشدن داشتم متخصص زنان برام قرص متفورمین و دوفاستون تجویز کرده از وقتی مصرف کردم جوش های دردناک و موهای زائد به طرز وحشتناک در زیر چانه ام ظاهر شد در صورتی که اصلا رویش موی زائد در صورتم بی سابقه بود آیا ممکنه علتش مصرف دوفاستون باشه؟

    1. سلام احتمالا دچار مشکلات هورمونی هستید وباید برای درمان دارو مصرف کنید.

  260. با سلام و خسته نباشید
    من ۲۹ ساله و ۵ ماه اقدام به بارداری کردم که نشد در سونوگرافی فولیکول های کوچکتر از ۱ سانت داشتم و pco خفیف هستم
    قبل از پریودهایم چند روز لکه بینی دارم و با مراجعه به دکتر برایم دوفاستون تجویز کرده علتش را پرسیدم گفتند برای سندروم پیش قائدگی یعنی همان چند روز لک قبل از پریود
    در حالی که خودم احساس میکنم تخمک آزاد نمیشود و به صورت کیست از من دفع میشود
    حالا میخواهم ببینم این قرص دوفاستون باعث تحریک تخمدان و آزاد شدن تخمک میشود یا فقط لک های قبل از قایدگی را رفع میکند این اولین دوره است که مصرف میکنم
    به دکتر که گفتم مشکلم را گفتند نه در سونوگرافی شما pco خفیف است و تخمکگذاری صورت میگیرد و چند تا فولیکول کوچک روی تخمدان داری که جای نگرانی نیست
    در کل میخواهم بدانم که دوفاستون روی آزاد شدن تخمک هم نقشی دارد یا نه؟

    1. سلام دوفاستون را مصرف کنید اگر بعد از ۲ ماه باردار نشدید میتوانید با مشورت پزشک از قرص های تحریک تخمک گذاری استفاده کنید.

  261. باسلام من نه ماهه ازدواج کردم اقدام به بارداری کردم موفق نشدم همیشه پریودم نامنظم بوده رفتم سونوگرافی که pcod بودمدکتروبهم قرص دوفاستون دادن که ازروزدهم روزی یکی بخورم واین که توی سونو نوشته دیامتربزرگترین فولیکول درتخمدان راست ده میلی است یعنی چی ؟کسی میدونه؟ واین که تاکی بایدقرصوبخورم؟ به نظرشان میتونم تواین ماه بارداربشم من بچه خیلی دوست دارم افسرده شدم برام دعاکنید

    1. تخمدان پلی کیستیک از دلایل ناباروری در خانومهاست. اندازه فولیکول مناسب برای بارداری بین ۱۸ تا ۲۴ میلیمتر است. کم کردن وزن و ورزش برای بهبود عملکرد تخمدانها مفید است. بعد از مصرف داروهای تجویز شده باید چکاپ شوید. دوفاستون برای آماده کردن رحم برای بارداری نیز موثر است.

  262. سلام.خسته نباشید
    مندختر ۲۳ ساله ام. حدودا ۲ ماه و نیمه که پریود نشدم.به پزشک مراجعه کردم،بهم آمپول داد و قرص Duphaston رو برام تجویز کرد که از ۱۴ پریودی به مدت یک هفته مصرف کنم.اما من اشتباه متوجه شدم،و بعد از تزریق آمپول به مدت ۴ روز این قرص رو مصرف کردم.
    میشه لطفا بگید با این اشتباه اوضاع و بدتر کردم یا نه؟!

    1. تجویز آمپول برای ایجاد پریود اولیه بوده است و تا بعد از ایجاد پریود در ماههای بعد با دوفاستون تنظیم شوید. این اشتباه شما مشکل خاصی ایجاد نمی کند. شاید چند روز بیشتر لکه بینی داشته باشید.

  263. سلام خسته نباشید.
    من به علت پریود نشدن به دکتر مراجعه کردم
    دکتر آمپول و قرص دوفاستون تجویز کردن
    که قرص رو از ۱۴ پریودی به مدت ۷ روز مصرف کنم.اما من اشتباه برداشت کردم و قرص رو بعد از تزریق آمپول به مدت ۴ روز مصرف کردم
    میشه بگید ایا این اشتباه باعث بدتر شدن وضعم میشه یا نه؟!

  264. باسلام خانم مشاور الان یعنی من بامشکل تخمدان پلی کیستی نازام وخوردن قرص دوفاستون بی فایده است؟ توراخدا راهنماییم کنیدکه خیلی ناراحتم خیلی بچه دوست دارم چنددرصدبرای من احتمال بارداری وجودداره؟احتمال داره خوب بشم چندوقت بعداازمصرف قرص میشه باردارشد؟ یکسال پیش سونو دادم هیچ مشکلی نداشتم فولیکول ده میلی درروز نهم ازسیکلم کی احتمال آزادشدن داره؟

    1. نگران نباشید اگر درمان بشود مانع بارداری نمی شود و تجویز این قرص هم به دلیل برطرف شدن کیست و آمادگی رحم برای بارداری است. فولیکول روز ۱۳ سیکل بهتر است بالای ۱۸ میلیمتر باشد. به درمان خود ادامه دهید احتمالاً پزشک شما در مراحل بعدی با داروهای تحریک تخمک گذاری شانس بارداری شما را افزایش می دهد.

  265. سلام خانم مشاورم خیلی استرس دارم وناراحتم میشه بفرمایید چه مدتی طول میکشد که من بارداربشم؟ ازلحاظ روحی خیلی بهم ریخته ام ایادی مشکل خیلی بدیه؟

    1. سلام نگران نباشید داروهای خود را مصرف کنید و پروسه درمانی خودرا تکمیل کنید تا به نتیجه برسید.

  266. باسلام خانم مشاور من آزمایشات هورمونی رادادم واین نتیجه اش بود
    B hug 8
    LH 30.6
    Fsh 6.8
    Prolactin 16.8
    اینا یعنی مشکل من باتخمدان پلی کیستیک ربط داره؟

    1. سلام بله عزیزم بهتره زیر نظر پزشک معالج خود دارو مصرف نمایید.

  267. سلام ۳۲ سالمه بچه ندارم. ۵ روز قبل از عادت ماهانه لکه بینی داشتم.روز اول پریودم رفتم سونو اندازه رحم و تخمدانها طبیعی بود ضخامت اندومتر۶mmبود با توجه به اینکه تا ۲ سال شرایط بچه دار شدن ندارم این مشکل میتونه در اینده. باعث نازایییم بشه اگه میشه چه اقدامی میتونم انجام بدم. وزنم هم بالا نیست

    1. سلام نگران نباشید اما بهتره بارداری خود را به تاخیر نیاندازید.

  268. سلام خسته نباشید
    من ۲۵ سالمه، تنبلی تخمدان دارم،واسه منظم کردن پریودم ۳ ماه دوفاستون مصرف کردم که بعد از هر بار قطع دارو بعد از ۲ روز پریود میشدم،۳ دوره که تموم شد آزمایش دادم دکتر تشخیص داد ۳ دوره دیگه باید دوفاستون مصرف کنم،ولی به دلایلی دارو دیر بهم رسید و من از روز ۲۰ام پریود قبلیم دوفاستونو شروع کردم،الان یه هفته از قطع دارو گذشته و پریود نشدم،مشکلش چی میتونه باشه؟؟همه جور درد پریود هم کشیدم تو این یه هفته، ولی فقط درد بود
    من هفته ای دو بار راکوتان مصرف میکنم و آتورواستاتین هم هرشب میخورم
    مصرف دوفاستونم به این صورت بود که از روز ۱۶ پریود ۱۰ شب میخورم
    ممنون میشم جوابمو بدین

  269. سلام
    میخواستم سوال کنم مصرف قرص Dupbaston میتونه روی جنسیت جنین در اوایل بارداری تاثیر بزاره؟

    1. سلام خیر روی جنسیت جنین تاثیری ندارد.

  270. با سلام من ۲۵سالمه ۶ماهه عروسی کردم از وقتی عروسی کردم پریودام نامنظم شدن رفتم دکتر دوفاستون نوشت حالا دوماهه که قصد بارداری دارم به نظرتون مشکل نشه خوردن دوفاستون

    1. سلام خیر مشکلی ندارد این قرص برای منظم شدن پریود شما تجویز شده وبه باردار شدن شما کمک میکند ‌.

  271. سلام دوستان

  272. سلام من اگر باردار بشم بلد از این دارو استفاده بکنم مشکلی برام پیش نمیاد
    این دارو روی جنسیت جنین تاثیر داره یا نه من خیلی نگرانم

    1. سلام خیر مصرف آن مشکلی ندارد.

  273. سلام من چهل سالمه موقع پریود شدنم لکه بینی پیدا کردم همیشه پریود منظم داشتم ولی این ماه فقط لکه بینی دارم دکتر قرص دوفاستون برام تجویز کرده یک شب خوردم لکه بینی زیادتر شد ایا دوفاستون لکه بینی وقطع میکنه یا باعث پریود شدنم میشه اگه پریود شدم قرص وقطع کنم یا نه

    1. سلام شما باید یک دوره کامل از قرص دوفاستون استفاده کنید یعنی ۱۰ شب شبی دو عدد بعد از قطع قرص تا ۲ هفته فرصت دارید تا پریود شوید.

  274. سلام خانم مشاور تو رو خدا منو راهنمایی کنید
    من حدود ۵ماهه مشکل لکه بینی دارم از ۱۴ سیکلم شروع میشه تا موعد پریودیم دکتر برا ۳ماه برام دوفاستون نوشته از ۱۵ سیکل به مدت ۱۰ شب شبی دوتا ولی من از روز سوم خوردن دوفاستون بازم لکه بینی دارم
    مشکل از کجاست که هنوز با خوردن قرص لکه بینی دارم
    سونو هم روز ۱۲ سیکلم شدم مشکلی نداشتم حتی فولیکول درحال رشد هم داشتم، آزمایش هورمونی هم انجام دادم مشکلی نداشتم
    یکسال هم میشه که اقدام به بارداری کردم ولی هنوز نتیجه نکرفتم

    1. سلام میتوانید با مشورت پزشک معالج خود از قرص استرادیول استفاده کنید.

  275. سلام من کیست پارا اوارین دارم دکتر برام آمپول استروژن وقرص دوفاستون وقرص استرومارین به همرا امگا۳تجویزکرد.یه سری دکتراگفتن این کیست دارو روش جواب نمیده باید عمل کنم .الان ۱۵روز خونریزیم بند نیومده چیکار کنم؟لطفا راهنماییم کنید ممنون

    1. سلام باید یک تا دو دوره دارو مصرف کنید اگر سایز کیست شما بزرگ تر شد ان موقع باید به فکر جراحی بود زیرا جراحی خط آخر مرحله درمانی است.

  276. سلام من ۹ ماهه ازدواج کردم رفتم دکتربرام دوفاستون تجویزکردگفت تنبلی تخمدان دارم میخواستم بدونم کی بچه دارمیشم من خیلی عجله دارم

    1. سلام دوست عزیر داروی خود را مصرف کنید ودر تایم تخمک گذاری خود یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید تا نتیجه بگیرید.

  277. سلام من چهل سالمه دههفت روز قبل پریودیم لکه بینی داشتم دکتر قرص دوفاستون تجویز کرد شبی دوتا الان بعد سه شب که قرص وخوردم پریود شدم ایا باید قرص وقطع کنم یا به خوردن ادامه بدم ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام اگر به خون ریزی افتادید میتوانید قرص را قطع کنید و دوباره از روز ۱۵ سیکل قاعدگی قرص دوفاستون را مصرف کنید.

  278. سلام من دیروزدوفاستون خوردم امروزقاعده شدم لطفاراهنماییم کنین چیکارکنم

    1. سلام شاید به طور طبیعی در حال پریود شدن بودید که قرص را مصرف کردید معمولاً بعد از حداقل ۵ روز بعد از مصرف دوفاستون قاعدگی اتفاق می افتد. میتوانید با مشورت پزشک معالج خود قرص را قطع کنید زیرا من شرح حال کامل شما رو ندارم.

  279. سلام ممنون میشم جواب بدین دوفاستون واسه کیست اندومتریوزهم جواب میده

    1. سلام کیست اندومتریوز درمان قطعی دارویی ندارد و ما توصیه میکنیم که این افراد سریعتر باردار شوند اگر قصد بارداری دارند.

  280. سلام ممنون که به سوالات جواب میدین من تازه دوفاستون مصرف میکنم یه سوال داشتم دکترگفت ۳ بار یک روزدرمیان نزدیکی داشته باشین ولی شوهرم نخواست میخواستم ببینم مشکلی که نیست ؟؟

    1. سلام باید در تایم تخمک گذاری خود یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید تا نتیجه بگیرید.

  281. سلام من یه فیبروم ۳ سانتی داخل عضله رحم دارم و از چند روز قبل پریودی هم لکه بینی دارم. دکتر برام دوفاستون رو تجویز کرده از شب ۱۴ پریودی بمدت ۱۰ شب برای دو دوره. میخواستم بدونم آیا این قرص علاوه بر رفع لکه بینی تاثیری در کاهش سایز فیبروم داره؟ و اینکه آیا این فیبروم خطری برای بارداری محسوب میشه؟ ممنونم از پاسختون.

    1. سلام اگر قصد بارداری دارید بهتره سریعتر برای بارداری اقدام کنید در بارداری سایز فیبروم رحم بزرگ نمیشود قرص دوفاستون باعث از بین رفتن لکه بینی، شما میشود ودر کوچک شدن سایز فیبروم رحمی تاثیری ندارد.

  282. سلام من سه چهار روزه دوفاستون میخورم لکه های سفیدازم میاد میخواستم بدونم کیستم داره کم میشه؟

    1. سلام ترشحات سفید رنگ جزء ترشحات طبیعی خانمهای محسوب میشود و ربطی به کیست ندارد.

  283. سلام من pcod هستم دوماهه شبی یکی دوفاستون و روزی سه تا متفورمین مصرف میکنم روز نوزده پریودی سونو دادم فولیکول غالب هشت میلی بودم مقداری مایع آزاد در کلدوساک خلفی دیده شد ایااین نشانه تخمک گذاری و احتمال بارداری دراین ماه وجوداره؟

    1. سلام باتوجه به اینکه مایع آزاد در کلدوساک خلفی دیده شده احتمال اینکه شما تخمک گذاری کرده باشید هست واگر اقدام به بارداری کرده باشید احتمال اینکه باردار شوید برای شما وجود دارد.

  284. سلام ممنون ازحرفاتون ولی من قبلا اینطوری نبودم ومن ۱۷سالمه

  285. باسلام من pcod هستم دوماهه شبی یکی دوفاستون و روزی سه تا متفورمین مصرف میکنم روز نوزده پریودی سونو دادم فولیکول غالب هشت میلی بودم مقداری مایع آزاد در کلدوساک خلفی دیده شد ایااین نشانه تخمک گذاری و آیا این میتواند باعث حاملگی بشه؟

    1. سلام باتوجه به اینکه مایع آزاد در کلدوساک خلفی دیده شده احتمال اینکه شما تخمک گذاری کرده باشید هست واگر اقدام به بارداری کرده باشید احتمال اینکه باردار شوید برای شما وجود دارد.

  286. سلام طبق تجویز پزشک برای رفع لکه بینی باید بمدت ۱۰ شب دوفاستون میخوردم اما بعد از خوردن ۵ قرص دچار لکه بینی شدم تا زمان پریودیم ۱۱ روز مونده. آیا این طبیعیه؟ بنظرتون خوردن قرصو ادامه بدم؟

    1. سلام خیر طبیعی نیست باید تحت نظر پزشک معالج خود داروی خودرا عوض کنید.

  287. سلام من ۸روزه قرص میخورم عادت ماهانه شدم میخواستم بدونم به خوردن قرص ادامه بدم

    1. سلام من شرح حال کامل شما را ندارم بهتره با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

  288. سلام من سه ماهه دوفاستون استفاده میکنم تا قبل از استفاده ی دوفاستون حتی با قرص مدروکسی پرژسترون سیکلم ۳۵ روزه بود بدون قرص مدروکسی ۴۵روز هم میشد
    اما تو این سه دوره که دوفاستون مصرف میکنم ماه اول ۲۱مین روز پریود شدم ماه بعدی با وجود اینکه ۲تا قرص باقی مونده بود پریود شدم یعنی سیکلم ۱۸روز شد
    این ماهم که تازه قرصم تموم شده، میخوام ببینم مشکلی نداره انقدر زود به زود میشم
    لازم به ذکره من ۲ساله قصد بارداری دارم و با وجود آزمایش های خودم و شوهرم که خداروشکر خوبه اما باردار نمیشم حتی یک بار هم آی یو آی کردم
    و دقیقا دوفاستون رو بعد از اینکه ای یو ای جواب نداد توسط دکتر برام تجویز شد

  289. سلام من دکتر واسم قرص دوفاستون تجویز کرده ولی خوب توضیح نداد چجوری مصرف کنم زمان خاصی داره یا نه ؟چجوری مصرف بشه لطفا راهنمایی کنید واضح توضیح بدید ممنونم

  290. سلام،من قاعدگيم نامنظم بود دکتر برام دوفاستون تجويز کرد که از۱۱تا۲۵پريود مصرف کنم الان ۱۲روز از پريودم ميگذره پريود شدم با مصرف قرص ها الان چيکار کنملطفا راهنماييم کنيد

  291. سلام دوستان من رفتم دکتر برای حاملگی البته خداروشکر مشکل خاصی نداشتم فقط کیست خیلی کوچیک داشتم بهم قرص جلوگیری داد گفت از روز ۵ عادتی بخور بعد قرص دوفاستون رو هم گفت از روز ۱۵ عادتی بخور الان از امشب باید بخورم .الان شماها که اینجوری میگین با این قرص پریود میشیم من چیکار کنم خیلی میترسم هم قرص جلوگیری و هم دوفاستون رو بخورم مشکلی نیس هر دو با هم من تا بحال این قرص رو نخوردم نمیدونم چی میشه .

    لطفا پاسخ بدین دوستان ?????????????

    1. سلام قرص جلوگیری را نباید همزمان با قرص دوفاستون مصرف کرد یک ماه قرص ال دی بخورید واز ماه بعد قرص دوفاستون را شروع به مصرف کنید.

  292. سلام من هم شش ماهه تحت نظرپزشک دوفاستون مصرف میکنم.اما جدیدا متوجه شدم دوره مصرف این قرص سه ماهه.اما دکتر من شش هفت ماهه که هرماه برام‌تجویز میکنه.میخواستم بدونم طبیعیه یا نه.و اینکه چندروزیه در سینه ها و باسنم احساس درد دارم.

    1. سلام بهتره یک تا دو ماه مصرف آن را زیر نظر پزشک معالج خود قطع کنید و در صورت نامنظم شدن پریود ی مجدد مصرف کنید اگر تاخیر در پریود داشتید ان وقت از تست بیبی چک استفاده کنید.

  293. سلام من ۱۷ سالمه . من برای نامنظمی پریودی این قرص رو دکتر برام تجویز کرد و گفتند از روز ۱۶ پریودی تا ۲۵ پریودی یعنی به مدت ۱۰ شب استفاده کن من از روز ۱۶ یادم رفت از روز ۱۷ شروع کردم آیا مشکلی داره ؟ و اینکه الآن ۲ روزه این قرص رو میخورم شکم درد شدید میگیرم ولی بعدش ول میکنه شکم پیچه دارم حالا تهوع میگیرم وقتی درد شکمم شروع میشه … . یعنی میتونه از عوارض این قرص باشه ؟

    1. سلام خیر مشکلی ندارد این علائم شما از عوارض دارو است.

  294. زهر جونم خانم مشاور . ولی دکتر خودش گفت از روز ۵ پریودی قرص جلوگیری بخور . بعد از روز ۱۵ دوفستون . خب الان من چیکار کنم خودتون یه چیزی بگین کمکم کنید اخه الان از دیشب شروع کردم قرصمو

  295. سلام دوستان امكانش هست به من كمك كنيد در حال حاظر به دكترم دسترسي ندارم. من پريود نامنظم دارم و براي بارداري اقدام كردم و دكتر قرص دوفاستون و از ١٧ پريود به مدت ١٠ روز يكي صبح و يكي شب تجويز كردن برام و ماه اول قاعده ٢٨ روز داشتم و همه چي اكي بود ولي الان در ماه دومي هستم كه مصرف مي كنم قبل از ده روز مصرف يعني هفتمين روز مصرف قرص دوفاستون پريود شدم ايا به خوردن قرص تا پايان ده روز ادامه بدم؟؟؟ ممنون مي شم كمكم كنيد

    1. سلام خیر نیازی به مصرف بقیه قرص ها نیست قطع کنید تا پریود شوید.

  296. سلام من یه سوال داشتم
    من هم از روز ۱۵تا۱۰روز ۱۲ ساعت خوردم دقیقا روز بعد که قرص تموم شد ساعت ۱۲ لک دیدم و بعدش خونریزی کم دارم یکم عجیب نیست ؟؟!!
    چرا اینقدر زود ??دقیقا روز بعد ??
    دکترم میگه خونریزی نیست لکه ،مگه میشه آخه لک نیست خون میاد ازم ولی نه به شدت ،حالا میشه بگیدمشکل کجاست ??!

    1. سوالتان کامل و مفهوم نیست.

  297. با سلام
    من نزدیک چهل و هفت سال سن دارم‌ به علت تاخیر در پریود دکتر برام دوفاستون تا ده روز و از روز شانزدهم پریود شروع دوباره دوره را تجویز کرد. ده روز مصرف کردم. ولی پس از قطع مصرف دو هفته گذشته و پریود نشدم. چه باید بکنم؟ باید دوباره مصرف قرص را شروع کنم؟

    1. سلام فعلا باید صبر کنید تا پریود شوید و بعد از روز شانزدهم سیکل قاعدگی مصرف مجدد قرص را شروع کنید به مدت ۱۰ شب، شبی دو عدد.

  298. خانم مشاور شما که میگید قرص ال دی و قرص دوفاستون رو با هم نخورید خخ خوبه که به حرفتون نکردم وگرنه بدبخت بودم والا لطفا جواب هارو درست بدین

  299. سلام.من دو ماه هست که زایمان کردم.توی این مدت ۳بار پریود شدم. الان دکباره علایم پریودی داشتم رفتم دکتر برای تنظیم پریودم قرص دوفاستون تجویز کرد یکی خوردم ولی خونریزیم شروع شد.به نظر شما ادامه بدم یا قطع کنم قرصو؟

    1. سلام طبق دستور پزشک معالج خود دارو را استفاده کنید.

  300. من به علت باردار نشدن بعد از ۶ ماه اقدام و لکه بینی طولانی بعد از پریود به پزشک مراجعه کردم.دوفاستون؛ کلومیفن و لتروزول برام تجویز کرد.ماه اول که دوفاستون خوردم سه روز بعد از قطع قرص پریود شدم.اما این ماه که روز ۱۹ سیکلم هست و هنوز ۴ تا قرص دوفاستون خوردم دچار لکه بینی مختصر شدم.مشکلم چیه؟

    1.  یکی از عوارض مصرف قرصهای هورمونی لکه بینی است. به درمان خود ادامه دهید. در صورت طولانی شدن آن "با مشورت پزشک" خود دوز مصرف را بیشتر کنید تا دچار لکه بینی نشوید.

  301. سلام دوستان من پارسال برج ۴ باردار شدم برج ۸ کیسه آبم ترکید و بچه ام را از دست دادم الان دکترم با کلی آزمایش و سونو بهم گفته سالمم و از ۳ ماه قبل فقط مشگل کم کاری تیروئید داشتم که فرص می خورم و پریودم نامنظم هست هر ماه دوروز جلو تر پریود می شوم می شه منو راهنمایی کنید

  302. سلام من یک سال و هشت ماهه ازدواج کردم.الان شش ماهه جلوگیری ندارم سونو رفتم گفت کیست ریز دارم دکتر بهم دوفاستون داد آیا بهم کمک میکنه برای بارداری؟یا کاره دیگه ای کنم؟لطفا راهنمایم کنین مرسی

    1. سلام این قرص برای کسانی که پریودی نا منظمی دارند تجویز میشوداگر بعد از ۲ ماه از مصرف قرص دوفاستون باردار نشدید باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما داروهای تحریک تخمک گذاری تجویز شود.

  303. سلام خانمای گل
    من پریودهام کمی نامنظم بود. سونوگرافی دادم دکتر گفت چند تا کیست کوچیک دارم که خیلی مهم نیست. برای مرتب شدن پریودم بهم دوفاستون داد که از روز ۱۴ قاعدگی تا ۱۰ روز. بخورم. اولین ماهی که استفاده کردم دقیقا یک روز بعد قطع کردنش پریود شدم یعنی ۶ روز جلو انداختم. این غیرطبیعی نیست؟ چون همه جان میگن ۳تا ۷ روز بعد قطع پریود میشن!

    1. سلام خیر غیر طبیعی نیست.

  304. سلام، دكتر براي من شش دوره دوفاستون تجويز كرده، سه دوره ست كه قرص دوفاستون رو بدون هيچ مشكلي مصرف كردم، دوره چهارم يك قرص مونده بود كه لكه ديدم اما اون قرص اخر رو هم خوردم اما سه روز لكه ديدم و بعد از اون به طور طبيعي پريود شدم و هفت روز پريودي ادامه داشت، مبناي خوردن دوفاستون براي دوره بعدي رو ١٥ روز از روز اول پريودي گذاشتم نه روز اول لكه بيني، اين دوره هنوز سه تا قرص مونده لكه بيني دارم، بقيه قرصا رو استفاده كنم يا قطعشون كنم؟ ممنون ميشم اگه امروز جوابم رو بدين

    1. سلام مصرف بقیه قرص ها را قطع کنید.

  305. سلام .. من ۵ دوره س قرص دوفاستون مصرف میکنم و الان حدود ۴ ماه هست که به شدت موهام دچار ریزش شده .. درسته که کمبود آهن و ویتامین دارم ولی برای اونا قرص کافی مصرف میکنم ولی هیچی تاثیری نداره .. تازگی شنیدم که قرص های مخصوص کیست بعضا باعث ریزش مو میشن .. یعنی ممکنه دلیل ریزش موی من این قرص ها باشن و عوارضشون برای من اینجوری بروز داده باشه؟ ماه ششم آخرین ماهه ولی دیگه نمیخوام بخورم چشمم ترسید از این جریان..
    ممنون میشم اگه زودتر جوابمو بدید چون فردا وقت استفاده دوباره قرصاس..

    1. چرا جواب ندادید؟ من دوره ششم رو نخوردم ولی حداقل جواب بدید که ممکنه چنین تاثیری گذاشته باشه رئی ریزش موهام؟ کاش از اون باشه اینجری خیالم راحت میشه که قرصا رو نخورم رفع میشه

      1. قرص دوفاستون باعث ریزش مو نمیشود

  306. سلام .. دکتر دوره شش ماهه دوفاستون تجویز کرده و الان ۵ ماه رو خوردم و مونده ماه ششم .. منتهی حدود ۴ ماهی هست به شدت ریزش مو دارم.. با اینکه قبلا ریزش نداشتم.. درسته کمبود آهن دارم ولی همیشه براش دارو میخورم و هیچوقت ریزش مو نداشتم.. چن روز پیش شنیدم بعضا قرصای کیست باعث ریزش مو میشن.. نکنه برای منم این شکلی عوارض داده؟ یعنی ممکن هست دلیل ریزش موهام دوفاستون باشه؟ از فردا دوره ششم رو باید شروع کنم ولی نمیخوام بخورم دیگه .. میترسم.. اگه میشه زودتر جوابمو بدید ممنون..

  307. سلام من پریودم کاملا منطم بود این ماه ۴ روز بعد از پربودم خونریزی شدیدی داشتموبعد از سونو و منفی بودن آز بتا دوفاستون خوردم شانسم همزمان دچار بیماری ویروسیو افت فشار شدید شدم که بعد از خوردن ۶ عدد از قرصا دکترم به خاطر وضعیتم گفت قطع کن بعد از دوروز دچار خونریزی شدید شدم که من اصلا در پریودهام سابقه نداشته این شدت
    میخواستم ببینم طبیعیه یا عیر طبیعیه
    چکار باید بکنم
    ممنون

    1. من هم بعد از تجویز دوفاستون از همون هفته ی اول شدید موهام شروع کرد به ریختن. اگر جوابی گرفتین به منم بگید لدفا

  308. سلام من پریودیم نامنظم بود آزمایشات هورمونی و سنو گرافی انجام دادم مشکلی نداشتم دکتر به مدت ۱۰ماه برام قرس دوفاستون نوشته از روز ۱۵ام تا ۲۵باید بخورم الان دوماه مصرف میکنم ولی مقدار خونریزیم خیلی خیلی کم شده چرخه پریودیم شده ۲روز به جای ۷روز به نظرتون تاثیر دوفاستونه؟؟؟چیکار باید انجام بدم؟؟؟

  309. سلام من پریودیم نامنظم بود آزمایشات هورمونی و سنوگرافی انجام دادم مشکلی نداشتم دکتر به مدت۱۰ماه برام قرص دوفاستون نوشته الان دوماه که از روز ۱۵ام قاعده گی تا ۲۵مصرف میکنم ولی سیکل قاعدگیم خیلی کم شده میران خونریزیم شاید دو روز باشه به جای ۷ روز به نظرتون به خاطر قرصای دوفاستونه ؟؟چیکار باید انجام بدم؟؟

  310. باسلام من سه ماهه ازروزدهم به مدت چهارده شب روزی یکی دوفاستون وسه ماهه روزی سه تا متفورمین میخورم پی سو او هستم وتیروییدپرکار همیشه روز دومم بعد از قطع دوفاستون پریود میشدم اما الان پنج روزه گذشته وهنوز نشدم بی بی هم منفی بود اما دل درد وکمردردزیادی دارم وهم چنین ترشح وتکررادرار آیا امکان داره باردار باشم باتوجه به بی بی منفی اگر نه علت چی میتونه باشه؟

    1. سلام تا ۱۴ روز بعد از قطع قرص زمان دارید تا پریود شویداگر پریود نشدید باید مجدد از تست بیبی چک استفاده کنید

  311. باسلام من pcod هستم سه ماهه از شب دهم به مدت چهارده شب دوفاستون و روزی سه تا متفورمین مصرف میکنم همیشه روز دوم بعداز قطع قرص پریود میشدم اما این ماه الان پنج روزه پریودنشدم بی بی چک گذاشتم منفی بود ایاایمکان داره من حامله باشم اگرنه علت چی میتونه باشه ؟

  312. سلام من تنبلی تخمدان دارم و دکتر برام دوفاستون تجویز کرد.ولی گفتم ک از روز ۲۰ ام قاعدگی بخورم روزی ۲ تا و وقتی قطعش کنم پریود میشم.میخواستم بدونم اگه بخوام چند روز دیر تر پریود بشم میشه این قرص رو مثلا از روز ۲۵ ام بخورم تا پریدمدم ۵ روز دیر تر اتفاق بیوفته؟

    1. سلام معمولا قرص دوفاستون را از روز ۱۵ سیکل قاعدگی تجویز میشود وبعد از قطع قرص ممکن است یک هفته بعد ویا ۱۰ روز بعد پریود شوید ین طور نیست که حتما بلافاصله بعد از قطع قرص پریود شوید

  313. سلام دخترمن۱۸سالشه چون یکسال بوددیربه دیرپریودمیشدسه دوره دوفاستون مصرف کرده به نظرشمادیگه پریودش منظم میشه اگه دیگه نخوره؟

    1. سلام بله احتمال اینکه پریود دختر شما منظم شود وجود دارد نگران نباشید

  314. با سلام خسته نباشید من ۳۲ سالمه مشکل لکه بینی قبل از عادت ماهانه چند روز قبل از عادت ماهیانه داشتم سونو انجام دادم روز اول عادت ماهانه ضخامت اندومترم ۶ بود دکتر به خاطر عدم تعادل هورمونی به من مدرفم ۵ داد نوشته بود روزی ۲ عدد منم چون متوجه نشدم چطور مصرف کنم هر ۱۲ ساعت یکی به مدت ۱۰ روز خوردم از روز ۱۵ عادت ماهانه به مدت ۲ ماه اما هنوز لکه بینی دارم میتونه به خاطر این باشه که قرص مدرفم هر ۱۲ ساعت خوردم الن باید چیکار کنرم لطفا جواب بدید

    1. سلام قرص مدروفم را باید ۱۰ روز مصرف کنید و نباید ادامه بدید.

  315. سلام به خاطر لکه بینی قبل از عادت ماهانه سونو دادام روز اول عادت ماهانه ضخامت اندمترم۶mmبود برام مدرفم ۵تجویز شد از روز ۱۵ به مدت ۱۰ روز نوشته بود روزی ۲ بار من نمیدونستم دقیقا چطور استفاده کنم هر۱۲ساعت خوردم بعد از دو ماه مصرف هنوز لکه بینی دارم ایا قرص اشتباه مصرف کردم باید دو تا با هم میخوردم یا اینکه مشکل دیگه دارم لطفا جواب بدید

  316. سلام.من ١٠ روزه قرص دوفاستون دارم ميخورم كه دكتر براي تنبلي تخمدان تجويز كردن و روزي يكي مصرف كردم از روز ١٤ تا ٢٤ پريود من ماه اينده امتحان دارم و ميخوام پريودم عقب بيوفته ميخواستم بدونم ميشه كاري كرد با اين قرص؟؟

    1. سلام ۳ تا ۱۴ روز بعد از قطع قرص پریود می شوید.

  317. سلام.
    من هفته ۶ بارداری به دکتر مراجعه کردم گفت یه کیست ۵ سانتی هم هست. و کمی مایع آزاد لگنی دیده شد. بهم قرص دوفاستون داد هر ۱۲ ساعت ۱ قرص.میخوام بدونم این قرص برای چی تجویز شد و من تا کی باید ادامه بدم به خوردنش ؟

    1. سلام احتمالا به علت اینکه شما کیست تخمدان دارید قرص دوفاستون تجویز شده است.

  318. سلام. من دخترم ب طور غیر عادی خونریزی دارم الان بیست روزه دکتر بهم مفنامیک او ترنسین اسید داد خوردم خونریزیم کم شدحالت لکه قهوه ای ..ولی ی بعد ده روز دوبارا شروع شد دکتر بهم دوفاست داده بود. از امروز شروع کنم .تو خونریزی میشه شروع کرد یا نه

    1. سلام باید طبق دستور پزشک معالج خود از قرص استفاده نمایید.

  319. سلام خسته نباشید
    دکتر برای من قرص دوفاستون تجویز کرده هفته ۱۵ بارداری هستم داخل سونو مشخص شده جفتم پایینه دستور مصرفش نوشته ۴ عدد باهم و هر۸ ساعت ۱ عدد میخواستم بپرسم مشکلی برای جنین و خودم پیش نمیاد خیلی میترسم بخورم چیکار کنم؟

    1. سلام اگر لکه بینی دارید مصرف کنید.

  320. سلام من مجردم خونریزی م شدیده سه شب دوفاستون خوردنم.ولی بازن خونریزی م زیادع ب نظرتون ادامه بدم تا ده شیوب بخورم یا قطع کنم؟

    1. سلام میتوانید زیر نظر پزشک معالج خود مصرف قرص دوفاستون را ادامه دهید .

  321. سلام.من دوروز قبل از اینکه قرص دوفاستون تموم بشه پریود شدم آیا باید خوردن قرص رو متوقف کنم؟

    1. سلام بله باید قطع کنید.

  322. ازدواج کن جانم دوای دردت ک یره

  323. با سلام من اقدام به بارداری کردم و در روز ۱۹دهم به لکه بینی افتادم و ۱۲ روزدیگه تازه معلوم میشه که بارداریم اتفاق افتاده یا نه . دکترم بهم قرص دوفاستون داده روزی ۲ عدد اما بعد دو روز مصرف لکه بینیم زیاد شده و رنگشم قرمز شده میخاستم ببینم طبیعیه ؟
    من باید چیکار کنم؟

    1. سلام باید به پزشک معالج خود اطلاع دهید تا در صورت نیاز داروی شما را عوض کند.

  324. سلام .من تاحالا پریودم تا ۱۰رور نکشیده بود ولی اینبار ۱۰روزه پریودم شدیدا خونریزی دارم دکتر رفتم ازاین قرصا داده ۱دونه خوردم قط شده میخام بدونم بازم مصرف کنم یاخیر

    1. سلام باید طبق دستور پزشک معالج خود از قرص ها استفاده کنید اگر برای یک دوره قرص دوفاستون برای شما تجویز شده همان یک دوره کافی است.

  325. سلام .خسته نباشید .روز ۳ انتقال هستم.کمی لکه خونی قهوه ای دفع کردم.امکان دارد مشکلی پیش آمده باشد.ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام اگر به خون ریزی بیافتید خطرناک هست فعلا مشکل جدی ندارید.

  326. سلام من درهفته ششم بارداری هستم وسه ماه پیش بچه توهفت هفتگی توشکمم دکترگفت مرده الان همش میترسم اینم نمونه وقرص دوفاستون واسه جلوگیری ازسقط داده واقعاتاثیرم داره ازسقط جلوگیری میکنه ؟

  327. سلام من ۲۱سالمه سه ماه پیش سابقه سقط داشتم بچه توهفت هفتگی دکترگفت توشکمم مرده الان مجددباردارم ودرهفته ششم بارداری هستم اماخیلی میترسم بازاینم سقط کنم و دکترواسه جلوگیری ازسقطم بهم قرص دوفاستون داده ممکنه تاثیرداشته باشه و بازسقط نکنم ؟لطفاجوابم بدیدممنون؟

    1. سلام بله این قرص پیشگیری از سقط می کند.

  328. سلام من ٢٣ سالمه،، از پنجم ابتدايي تا اول دبيرستان پريود منظم داشتم،، از دوم دبيرستان به بعد كلا پريوديم قطع شد دكتر كه رفتم دوتا امپول واسه باز شدن نوشت و گفت ك قرص سيترون كامپاندم بخورم،، وقتي اين قرصارو ميخورم پريوديم خيلس منظم هست ولي وقتي قطع ميكنم به طور كل پريود نميشم تا حالا چندين بار دكتر رفتم و همين امپول و قرص رو دادن و حتي سونو هم ك رفتم نه كيست داشتم و نه حتي مشكوك بودم حتي ازمايش خونم ك رفتم دادم مشكل تيروئيدي هم گفتن ندارم،،، ميگن تنبلي تخمك داري،،،،اخيرا يه دكتر خيلي خوب ك تعريفشو شنيدم دارم ميرم ك همه شرح حالمو ك گفتم اون قرص dupbaston داده ك ١٠ روز بخورم ك پريود بشم بعد روز دوم يا سوم پريوديم دوسه تا ازمايش نوشته ك برم بدم،،، بنظرتون من در اينده بخوام بچه دار بشم ميشم؟؟ درضمن من هنوز تو عقدم….

    1. سلام نگران نباشید شما با مصرف دارو باردار میشوید وجای نگرانی وجود ندارد .

  329. سلام من الان هفت هفته وپنج روزمه میتونم برم سونوگرافی واسه تشکیل قلب بچه ؟

    1. سلام بله میتوانید سونوگرافی انجام بدهید.

  330. سلام من الان هفت هفته وپنج روزمه میتونم برم سونوگرافی واسه تشکیل قلب بچه ؟

  331. سلام من دوفاستون رو از،شب ۱۶ پریودیم خوردم به مدت ۹ شب و عصر روز دهم قرص پریود شدم ایا دونه ی اهری رپ باید بخورم پ ایا این غیرطبیعی نیست که قبل از قطع قرص پریوذ شدم؟

    1. سلام خیر غیر طبیعی نیست نیازی به مصرف قرص آخر نیست.

  332. من یکماه دیگه باید ازمایش هورمونی بدم اگه از الان قرص اسید فولیک بخورم تو نتیجه ی ازمایش تاثیری نداره؟ قصد باردار شدن دارم
    و چه فولیک اسیدی رو باید ۳ ماه قبل از بارداری مصرف کنم؟

    1. سلام خیر تاثیری ندارد از قرص اسید فولیک یک میلی گرمی استفاده کنید.

  333. سلام من روز پنجم قاعدگیمه خونریزیم قطع شده اما اب کاملا زلال و‌شفاف از واژنم خارج میشه دلیلش چیه؟نگرانم

    1. سلام این ترشحات طبیعی است.

  334. سلام .من بعد از مصرف دوره ده روزه این دارو پریود شدم و الان بعد از یک هفته طبق تاریخ منظم عادت ماهانه خودم باز پریود شدم این طبیعیه؟ دلیلش چیه؟

    1. سلام نیازی به مصرف قرص دوفاستون نیست برای یک ماه این شکل پریود طبیعی است .

  335. سلام خوردن عرق کاسنی میتونه توی جواب ازمایش هورمونی اثر بذاره؟

    1. سلام خیر تاثیری ندارد.

  336. سلام۱۸سالمه و مجرد دو ماه بود پریود نشدم پزشک بهم قرص دوفاستون داده ک شبی یکی بخورم ب مدت۱۰شب متفورمین روزی یکی من الان چهار شبه دارم استفاده میکنم ولی بر عکس متفورمین رو شب میخورم و دوفاستون رو توی روز
    اگه از فردا تغییرش بدم طبق گفته پزشک انجام بدم تو تاخیر پریودم نقش داره؟؟

    1. سلام خیر مشکلی ندارد.

  337. سلام..کسیکه تنبلی تخمدان داردواینکه اولین بارداریش باivf بوده آیا بعدازهشت سال باخوردن دوفاستون و متفورمین بطورطبیعی میتونه باردار شود؟

    1. سلام بستگی به شرایط و وضعیت جسمانی شما دارد.

  338. سلام من تنبلی تخمدان دارم از دو ماه پیش بعلت جوشهای صورتم وتنظیم پریودم قرص یاز خوردم که ماه اول لک بینی داشتم و ماه دوم روز ۸ فراموش کردم قرصمو بخورم ولی قرص رو تا اخر ادامه دادم و تمام این مدت خونریزی داشتم بهد از اونم که پریود شدم و ۸ روز پریود بودم و ۳ روز هم لک بینی دکتر بعد از از و سونو به من ۳۰تا قرص دوفاستون داده ولی طریقه مصرفشو گفته روز ۱۰ پریود به مدت ۱۵ شب قرص رو بخورم برای ۲ ماه بنظرتون طریقه مصرفش درسته ؟چون من هر جا خوندم باید از روز ۱۶ پریودی باشه

    1. سلام طبق دستور پزشک معالج خود از قرص استفاده کنید.

  339. سلام من ماه دوم مصرف دوفاستون از روز ۱۶ پریودی به مدت ۱۰ روز دوفاستون مصرف کردم و دوره های پریود من ۲۳-۲۴ روزه هست
    ماه قبل ۱۶ مرداد پریود شدم و این ماه باید ۱۲ شهریور پریود میشدم و هنوز خبری از پریود نیست علت چیه؟

    1. سلام با توجه به اینکه تا روز ۲۶ سیکل قاعدگی قرص دوفاستون مصرف کرده اید ۳ روز تا ۱۴ روز بعد از قطع قرص دوفاستون زمان دارید تا پریود شوید.

  340. با سلام من تنبلی تخمدان دارم پنج ماهه دوفاستون ومتفورمین روزی سه تامصرف میکنم ماه پیش لتروزول خوردم اما سونو ندادم این ماه ازروز سوم پری دوتالتروزول خوردم ودکترروز۱۳پری که سونو کرد چندتافولیکول توی هردوتاتخمدان داشتم امابااسایز۱۱ خواستم بپرسم که آیا این ماه امکان داشتن فولیکول خوب وجودداره یانه؟

  341. با سلام من تنبلی تخمدان دارم پنج ماهه دوفاستون ومتفورمین روزی سه تامصرف میکنم ماه پیش لتروزول خوردم اما سونو ندادم این ماه ازروز سوم پری دوتالتروزول خوردم ودکترروز۱۳پری که سونو کرد چندتافولیکول توی هردوتاتخمدان داشتم امابااسایز۱۱ خواستم بپرسم که آیا این ماه امکان داشتن فولیکول خوب وجودداره یانه؟

    1. سلام بهتر است زیر نظر پزشک معالج خود همراه قرص لتروزول برای شما آمپول تجویز نماید.

  342. سلام خسته نباشيد يه سوال داشتم. تا زمانى كه اين قرص رو ميخوريم عادت ماهانه نميشيم؟؟
    چون دكتر به من گفته ٥روز روزى دوتا بهورم بعد كه نخوردم عادت ميشم. يعنى هر چندووز كه بخورم هادت نميشم؟؟؟؟؟؟

    1. سلام بعد از تمام شدن قرص ها شما پریود می شوید.

  343. باسلام و احترام
    من از زمان مجردي تنبلي تخمدان داستم و هربار كه به دكتر مراحعه ميكردم داروها رو خوب و دقيق اجرا نميكردم اين با هام بود طوريكه سالي دو سه بار ميشدم
    به هر صورت با همين وصعيت ادامه داشته شرايط من پارسال سونو انجام دادم كه نشون داد ضخامت رحمم افزايش يافته كه دكترم بهم دوفاستون داد ولي دوره اول رو كامل اجرا كردم ولي دور دوم با نامنظمي هايي همراه شد با اين وجود سونو كردم ضخامت رحم به١٠ كاهش پيدا كرده بود بعد دوباره مسىله رو متاسفانه رها كردم سونو رو يكماه پيش مرداد ماه انجام دادم كه با توجه به اينكه تقريباً توي پريودي بودم صخامت در ناحيه فونداس رو١٦ نشون داد باز تقريباً چهارماه هم هست حالت خونريزي لكه بيني با سه چهار روز پاكي كامل دارم
    از ديروز خونريزي يه مقدارشدت پيدا كرده دكترم بهم گفت ضمن مصرف مفتاميك از روز دهم قاعدگيت به مدت١٤ روز دوفاستون بخور
    ولي خيلي نگرانم بايد چيكار كنم?

    1. سلام باید داروی خود را طبق دستور پزشک معالج خود سر وقت وبا دقت مصرف کنید.

  344. سلام وقتتون بخیر من پریودیم نا منظم بود رفتم دکتر قرص دوفاستون بهم داده از ۱۶سیکل ماهانه بخورم روز ۱۶ خوردم و همون روز با همسرم نزدیکی داشتم نمیدونم با اینکه دخول کامل انجام نشده بود و رابطه از مقعد بود امکان حاملگی وجود داره .باید چه قرصی بخورم که حامله نشم

    1. سلام احتمال بارداری وجود ندارد.

  345. سلام من امروز متوجه بارداری ناخواسته م شدم و در طول این ۱ ماه هر صبح ۶ تا فلفل سیاه قورت میدادم به نظرتون مشکلی برا جنین پیش نیومده؟

    1. سلام خیر مشکلی پیش نیامده است .

  346. Salam dosta mekhowam bargar shawam ama che tawr

  347. سلام من میخواهم باردار شوم اما نمیشوم چطور کنم

  348. سلام
    من۴ماهه که ازدواج کردم و ماه دوم ازدواجم برای چکاب رفتم دکتر واین قرصوبرام تجویز کرد البته قبل ازاون تاریخ پریودیم منظم بود اما الان دوماهه که پریود نشدم.ماه گذشته سه روز لکه بینی داشتم اما این ماه اصلا پریود نشدم.بی بی چکم استفاده کردم حامله نبودم.خواستم اگه ممکنه راهنماییم کنید.ممنونم

    1. سلام با توجه به اینکه پریود منظمی داشتید نیازی به مصرف قرص دوفاستون نبوده است نگران نباشید تا ۱۰ روز دیگر برای پریود شدن زمان دارید.

  349. سلام اگر وقتی دوفاستون خلاص شور کسی پریود زود میشود یا در وقت خودش پریود میشود لطفا زود جواب دهید

  350. باسلام من هفته۱۴بارداری ام،رفتم غربالگری گفت خونریزی داخلی داری دوفاستون برام تجویزکردن پایین بود،خوبه این قرص مصرف کنم ؟

    1. سلام سوال شما واضح نیست اگر تمایل داشتید با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس گرفته وشر ح حال کامل خودتان را بدهید تا بهتر راهنمایی شوید.

  351. ببخشیدجفتمم پایین بود

  352. سلام،مدت شش ماه است که نامنظمی پریود دارم
    سونوگرافی کامل انجام دادم مشکلی نداشته والان ماه گذشته کاملا پریود بودم با خونریزی نسبتا شدید که با راهنمایی دکتر به مدت یک هفته از کپسول ترنسید ومفنامیک اسید هر هشت ساعت استفاده کردم که متاسفانه پریودی من قطع نشد بلکه بیشتر شده
    با توجه به نطر دکتر باید بعد از قطع پریودی قرص دوفاستون باید استفاده می کردم لطفا راهنمایی کنید که با توجه به قطع نشدن پریودی چگونه از این قرص استفاده کنم
    سن من هم ۴۳ سال است ودادای دو فرزند هستم که اخرین فرزند من ۱۲ سال دارد
    لطفا راهنمایی بفرمایید ،متشکرم

    1. سلام بهتر است زیر نظر پزشک معالج خود آزمایشات کامل هورمونی انجام بدهید و شروع به مصرف قرص دوفاستون کنید.

  353. سلام خسته نباشید من موقع پریودی خیلی درد دارم و هیچی هم نمیتونم بخورم این قرص رو دکتر برا منم داد البته آزمایش و سونو هم دادم مشکلی ندارم این قرص رو روز پنجم پریود روزی ۳ بار استفاده میکنم اشتهامم کمتر شده بیشتر نشده چیکار کنم ؟

  354. با سلام
    من پریودم منظم نبود دکتور رفتم بهم قرص دو فاستون داد که از شب چهاردهم پریودم مصرف کنم، یکماه استفاده کردم ولی متاسفانه در ماه دوم بعد چند شب مصرف دو شب نخوردم الان خونریزی دارم به نظر تون خوردن قرص رو ادامه بدهم یا منتظر بمونم خونریزی تموم شه.

    1. سلام خیر نیازی به ادامه مصرف قرص نیست .

  355. سلام.من رفتم دکتر برا عقب افتادن پریودیم یه قرص بده که دیرتر پریود شم.بهم قرص دوفاستون داد گفت شبی ۲ عدد بخور.گفت ۲ روز قبل از تاریخ شروع پریودی بخور قرصو.الان از دیشب شروع کردم امروز صبح پریود شدم..این از عوارضشه یا اینکه من پریودیم زودتر اتفاق افتاده؟؟الان نمیدونم چکارکنم.ب خوردن قرصا ادامه بدم یا قطع کنم؟توروخدا راهنماییم کنین.

    1. سلام باید ۵ تا ۷ روز قبل پریودی از قرص های جلوگیری استفاده می کردید .

  356. سلام من آی یو آی جنسیت انجام دادم و دکتر برام قرص دوفاستون نوشت که از دوروزه بعدبخورم پانزده روز از آی یو آی گذشته دیشب بیبی چک زدم خط پایینی کمرنگ بوده یعنی باردارم؟

    1. سلام بله باردار هستید.

  357. سلام من ۴ساله که ازدواج کردم من فقط با آمپول وقرص پریود میشم باردار نمیشم دکتر میگه تنبلی تخمدان داری تخمک از اون چیزی باید باشه کوچکتر تا باردار شوم لطفا اگر دارویی سراغ دارید بهم معرفی کنید

  358. سلام-من پریودم با۱هفته تاخیراومد.تا۱هفته پریود بودم ولی بعدازاون به صورت لکه بینی بود.دکترقرص استرومارین و ترنسید بهم داد.تادوروز قطع میشدولی دوباره لکه بینی دارم-الان دکتر دوفاستون بهم داده.یکم لکه بینی دارم.به نظرتون من حامله م؟

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  359. سلام.من از وقتی ک اقدام ب بارداری کردم پریود نشدم و اما باردار هم نشدم دلیلش چیه؟
    دکتر رفتم ازمایش تیرویبد گرف ک نرمال بود،قرص دفرانسیون دادش ک دوناهه مصرف میکنم و پریودیم بسیارمنظم شد،و لما هنوز باردار نشدم
    راهنماییم کنید

    1. سلام باید پروسه درمانی خود را ادامه دهید تا نتیجه بگیرید.

  360. سلام.من چهار روزقبل از پریودی رفتم دکتر برای من قرص دوفاستون نوشته وگفته شبی یک عدد lمصرف کن من هنوز استفاده نکردم وتا حالا پریودنشدم میشه آلان استفاده کنم یانه ؟
    به مدت ۱۰ روز شبی یک عدد از۱۶ پریودی

    1. سلام اگر بیش تر از ۱۰ روز تاخیر در پریود داشتید ان وقت از قرص دوفاستون استفاده کنید .

  361. عذر میخوام این قرص هارو ب اندازه سه ماه دادند یعنی بعد از اتمام دوباره تهیه کنم؟
    اخه تو کامنتای بالا یجاخوندم ک باید تا سه ماه مصرف بشع

  362. سلام من دوماه پريود شديد داشتم خونريزيهاي خيلي شديد و لكه بيني…الان پريودم طبيعيه اما سونوي اول كه قبل از پريودم بود ضخامت اندومتر رو نشون داد كه ۲۱ بود.بار دوم بعد از پريودم سونو انجام دادم كه ۱۸ بود…چون مجردم نميتونم كورتاژ انجام بدم…دكتر بهم دوفاستون داد تا ده روز مصرف كنم و بعد از پريودم مجددا سونو انجام بدم….ايا تاثيري در بهبود ضخامت اندومتر داره؟؟؟؟

  363. سلام آیا دوفاستون ممکنه باعث لکه صورت بشه

  364. سلام آیا دوفاستون ممکنه باعث لکه صورت بشه

    1. سلام ممکن است .

  365. سلام من بيست سالمه و مجردم بيماري اندومتريوز دارم سه سال پيش عمل كردم و ازون موقع تا حالا ال دي مصرف ميكنم ولي عوارض زيادي ازين قرص پيدا كردم مثل سردرد و تهوع خواستم بدونم ايا قرص دوفاستون براي من خوبه ؟اگه خوبه نحوه مصرفش چطوره

    1. سلام باید زیر نظر پزشک معالج خود از این قرص استفاده کنید.

  366. سلام خسته نباشید من دوماه پریودنمیشم رفتم دکتر دکتربهم دوفاستون تجویزکرد وبهم گفت از شب ۱۵ به بعد به مدت ۱۰ شب قرص رو مصرف کنم من منظورشون رومتوجه نشدم میشه شما توضیح بدین؟

    1. سلام یعنی از روز ۱۵ سیکل قاعدگی تا ۲۵ سیکل قاعدگی باید مصرف کنید.

  367. سلام منظورتون یعنی وقتی پریودشدم بعدازاتمام پریودیم ازشب ۱۵شروع به مصرف قرصها کنم واینکه دکتربهم ۳۰دانه قرص داده باید طی چندماه مصرف کنم؟

    1. سلام دوست عزیز من پاسخ سوال شما را چند بار دادم اگر تمایل داشتید با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس گرفته تا بهتر راهنمایی شوید.

  368. باسلام
    برای کیستم دکتر قرص دفاستونو تجویز کرد و دوماه بعدروز ۱۴ قاعدگی مصرف کردم پریود شدم بسته دومشو که استفاده کردم یک شبشو فراموش کردم مجبور شدم صبحش بخورم و مابقیشو ادامه دادم تا ۱۲ شب بعد رفتم پیش پزشکم و سونو گرفت گفت کیستت آب شده و همه چیتم اوکیه ولی الان قرار بود ۲۲ بشم نشدم چه کنم میشه لطف کنید ج بدید باتشکر

    1. سلام از تست بیبی چک استفاده کنید.

  369. سلام خسته نباشید من پریودم نامنظمه این سری باآمپول پریود شدم میخاستم بپرسم اگربخام باردار بشم از قرص دوفاستون استفاده کنم واسه تحریک تخمک گذاری یانه؟چون سری قبل دکتر واسم تجویز کردن از ۱۶ قائدگی

    1. سلام بهتر است برای منظم شدن پریودی خود از قرص دوفاستون استفاده کنید .

  370. سلام من روز ٢٩ پريودي هستم از روز ١٦ روزي دو عدد قرص دوفازتون خوردم ٣روز پيش يكم خونريزي داشتم خيلي خيلي كم ديروز صبح هم يكم لك امروز هيچ خبري نيست ديگه،حتي سينه هامم درد نميكنه من سيكل هام ٣١ روزه اس .جلوگيري هم ميكنيم ممكنه باردار باشم؟

    1. سلام با توجه به اینکه روش جلوگیری از بارداری داشته اید احتمال بارداری ضعیف است تا ۱۰ روز دیگر زمان دارید تا پریود شوید.

  371. سلام قرص دیپاستون ممکنه باعث لک های قهوه ای روی بازو شه؟

  372. سلام.من دوروزه دارم ازروز۱۴قاعدگی دوفاستون رومصرف میکنم ولی هنوزخونریزی کمی دارم چکارکنم

    1. سلام مصرف قرص را طبق دستور پزشک معالج خود ادامه دهید .

  373. با سلام.من پریودهای منظمی دارم تقریبا سه الی چهار ماهه که یکی الی دو روز قبل از پریودی لکه بینی قهوهای داشتم.این ماه اقدام به بارداری کردم و دور هام ۳۰ روزه است .این. ماه اقدام به بارداری کردیم و بعد از یک هفته از تاریخ تخمک گذاریم و اقدامم.لکه بینی های قهوهای. رنگ شروع شدن یعنی ۸ روز قبل از زما . پریود. بعدی. عد از ۴ روز لکه. بینی خونریزیم شروع شد و درد مانند پریود .به دکتر رفتم و برام دوفاستون تجویز کرد از همان موقع یعنی زمانی که خونریزی داتم .روزی دو عدد به مدت ۲۰ روز و اینکه سونو گرافی ضخامت اندومتررحمم را ۲۰ میلی نون داد.ایا منی که پریود های منظم داشتم این قرص را مصرف کنم.ضمن اینکه زیر دلم خیلی درد میکند.عیبی ندار الان که خونریزی دارم مصرف کنم

    1. سلام باید طبق دستور پزشک معالج خود از قرص استفاده کنید.

  374. سلام وخسته نباشید
    به دلیل بی نظمی پریودم پزشکم ۳ دوره قرص دوفاستون تجویز کرده الان پایان مصرف دارو هام هست و ۴روز هست که قرص ها رو تموم کردم در ضمن جلوگیری طبیعی داشتم آیا احتمال بارداری هست؟ البته ۴۳سال سن دارم و فقط دوفاستون خوردم ممنون

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  375. سلام و خسته نباشید ، من مشکل تخمدان پلی کیستیک دارم و هر چندسال یکبار برای نظم قاعدگی و جوش صورتم قرص های ضدبارداری مصرف کردم ، اینبار به من قرص دوفاستون دادن ولی توی عوارضش نوشته که جوش صورت میاره میخواستم ببینم اگه مصرف کنم جوش های صورتم می‌ره یا اضافه میشه؟

  376. سلام و خسته نباشید
    ببخشید من ۴ روزه که خونریزی غیر طبیعی دارم، به متخصص مراجعه کردم به قرص دوفاستون دادند که روزی دو قرص استفاده کنم، ولی خیلی خونریزیم بیشتر شده ، قرص ر ادامه بهم ؟ یعنی تاثیری نداشته که بدتر شدم ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید …

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا سونوگرافی وازمایشات هورمونی درخواست شود.

  377. سلام خسته نباشید،ببخشید ممنون میشم سریع جوابمو بدین،من پریودیم بهم ریخته بود،درعرض ۲ماه چهار بار پریود شدم،درصورتی ک اقدام برای بارداری هم داشتم،البته بخاطر کیست اندرو متریوز ک داشتم ولاپاراسکوپی کردم سه سال پیش،البته الان چهارماه میشه اقدام برای بارداری کردم،ولی دکتر بهم گفت ذخیره تخمدانم یکم پایی هست،الان در عرض این دو ماهه چهاربار پریود شدم،دکتر بهم قرص ال دی دادن ک پریودیم منظم بشه ک دوباره برم واسه سونوگرافی ببینم مشکلی هست درصورتیکه ک قبلاً ک رفتم سونوگرافی تخمک آزاد هم داشتم،البته ایندفعه برام قرص دوفاستون هم تجویز کردن،الان قرص ال دی هم مصرف میکنم،از روز ۱۶پریودیم قرص دوفاستون خوردم دوعدد،بنظر شما تداخل این دو مشکلی پیش میاد یا اینکه نخورم از ماه دیگه ادامه بدم با اینکه دوعدد از قرصارو استفاده کردم،ممنون میشم سریع جوابمو بدین

    1. سلام نیازی به مصرف همزمان قرص ال دی و قرص دوفاستون در یک دوره نیست با توجه به اینکه قصد بارداری دارید بهتر است از قرص دوفاستون در ماه آینده استفاده کنید .

  378. سسلام خسته نباشید ممنون میشم پاسخ من رو بدید دکتر برای من قرص دوفاستون۵ تجویز کرده ولی هر داروخانه ای رفتم گفتن ۵ تو ایران نیست فقط ۱۰ حالا ۱۰ رو گرفتم نصف کنم یا موردی نداره کامل استفاده کنم متاسفانه الان به پزشکم دسترسی ندارم…ممنون میشم راهنماییم کنید…

    1. سلام بله می توانید کامل استفاده کنید مشکلی ندارد.

  379. Slm khaste nabashin doktor baraye mndofaston 5 tajviz karde vali darokhane gof alan to iran faghat 10 mojode alan mn ghors ro nesf konm ya kamel mitonm bokhoram b pezeshkam dastrsi nadaram mamnon misham rahnamayi konin

  380. سلام.خستخ نباشید.من ضخامت انومترم ۱۶ رفتم دکتر و سونو دادم گفت فولیکول نداری.الان یک ساله ازدواج کردم و ۲۷سالمه.قرص دوفاستون بهم داده که الان از روز ۱۴ پریودی روزی دو تا بخورن .تورو خدا بگید من باردار میشم خیلی ناراحتم

    1. سلام نگران نباشید بهتر است زیر نظر پزشک از داروهای کمک باروری استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید. .

  381. سلام.خستخ نباشید.من ضخامت انومترم ۱۶ رفتم دکتر و سونو دادم گفت فولیکول نداری.الان یک ساله ازدواج کردم و ۲۷سالمه.قرص دوفاستون بهم داده که الان از روز ۱۴ پریودی روزی دو تا بخورن .تورو خدا بگید من باردار میشم خیلی ناراحتم

  382. سلام.من ۴۶ سالمه. آخرین بار اسفند پارسال رفتم سونوگرافی گفتن هیچ مشکلی نداری.الان دو ماه هست که خونریزی دارم.دکتر بهم قرص دوفاستون و ترنسید داده برای قطع خونریزی.الان دو روز هست که مصرف میکنم اما خونریزی قطع نمیشه و مثل قبل ادامه داره.مشکل چی میتونه باشه؟؟چند روز طول میکشه یا باید بلافاصله بعد مصرف قرص خونریزی قطع بشه؟

    1. سلام بهتر است زیر نظر پزشک آزمایشات هورمونی انجام بدهید تا علت مشکل شما بررسی شود.

  383. با سلام و خسته نباشيد.من ٣٠سالم است و پريودي نا منظمي داشتم و دكتر گفت براساس سونو تنبلي تخمدان داري و بايد قرص دوفاستون شبي بخوري از ١٤پريوديت تا ٢٨ام و بعد قطعش كني تا دوره بعدي و جمعا ٩٠ تا از اين قرص بخوري ولي من به اشتباه از ١٤پريودي هر شب قرص خوردم و تا الان ٦٠تا خوردم و در يك ماه دوبار پريود شدم و هنوز هم درگير خونريزي هستم.لطفا راهنماييم كنيد كه بايد چيكار كنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. سلام فعلا قرص دوفاستون را قطع کنید هر ۸ ساعت قرص مفنامیک اسید مصرف کنید اگر خون ریزی شما تبدیل به لکه بینی شد قرص مفنامیک اسید را قطع نمایید از قرص آهن حداقل ۱۰ روز استفاده نمایید .

  384. سلام خسته نباشید من ۵ساله ازدواز کردم ۲تا سقط داشتم الان یک سال اقدام به بارداری داشتم حامله نشدم از اول پریود منظمی نداشتم وندارم این ماه رفتم دکتر بهم قرص لتروزول داد تاحامله بشم اما گفت که باخوردن لتروزول تخمک ندارم بعد اون چهار روز لکه بینی داشتم بعدش دوباره رفتم دکتر بهم داروی کلومفین و دوفاستون داد. الان دوباره پریود شدم کلومفین تموم شد گفته بعد ده روزدوفاستون بخورم میخوام بپرسم بعد خوردن این داروها ایا من حامله میشم تخمدانم تخمک تولید میکنه راهنمایی کنید لطفا

    1. سلام بله با مصرف قرص های تحریک تخمک گذاری شانس بارداری افزایش می یابد.

  385. سلام، دکتر من برای لکه بینی قبل از پریود شدن برام دوفاستون با دوز ۱۰ تجویز کرده که از روز ۱۴ پس از شروع پریودی به مدت ۱۰ روز و ۴ دوره هر شب یک عدد مصرف کنم، البته می خوام شروع به بارداری کنم و امروز ۴ امین روزیه که مصرف رو شروع کردم. (متاسفانه کم کاری خفیف تیروئید هم دارم)
    حالا دو سوال من اینه که، آیا مصرف قرص دوفاستون موجب سورش نوک سینه می شه؟ آیا بعد از ۴ دوره مصرف، لکه بینی ام برای همیشه متوقف می شه یا باید مداوم مصرف کنم؟
    متشکرم

    1. سلام خیر نیازی به مصرف مداوم قرص دوفاستون نیست سوزش نوک سینه قبل از پریودی طبیعی است.

  386. با سلام و وقت بخیر، من روز ۱۴سیکل فولیکول ۲۰داشتم،همون روز یه آمپول hcg تزریق کردم،البته دکترم برام قرص دوفاستون هم تجویز کردن که از روز ۱۶سیکل مصرف کنم.علت تجویز دوفاستون چی بوده؟و دوفاستون چه تاثیری بر عملکرد hcg و تخمک گذاری داره؟سپاسگزارم

    1. سلام قرص دوفاستون برای منظم شدن پریودی تجویز می شود .

  387. سلام، من دوره های پریودی نامنظم بین۳۶-۴۴ روزه دارم، یعنی معمولا روز ۲۱و حدود آن تخمک گذاری دارم. چند وقته برای بارداری اقدام کردم و دکتر این ماه برام تا سه ماه مصرف دوفاستون تجویز کردن، من این ماه روز۲۳ام یا شایدم ۲۵ام تخمک گذاری داشتم ولی بخاطر مصرف دوفاستون روز ۲۸ پریود شدم..خیلی ناراحتم و همش فکر میکنم حتی اگر لقاحی هم صورت گرفته باشه احتمالا بخاطر پریود از بین رفته…به نظرتون ماه بعد استفاده کنم؟، یا مثلا زمان مصرفشو بندازم بعد تخمک گذاری؟(من برای فهمیدن روز تخمک گذاری از کیت تخمک گذاری استفاده میکنم)

    1. سلام نگران نباشید مصرف دوفاستون باعث منظم شدن پریود شما می شود وقتی شما تخمک گذاری می کنید دقیقا ۱۴ روز بعد آن پریود می شوید .

  388. سلام،دختر۳۰ساله هستم.سال پیش برای درمان جوش صورتم سونو دادم گفتن همه چی نرماله،امسال در ماه شهریور یه کیست ۶۶ م.م داشتم که با یه دوره قرص ال دی برطرف شد،سه ماه دوفاستون خوردم سونو دادم یه کیست۷۳م.م تشکیل شده الانم یه دوره قرص ال دی مصرف کردم کوچکتر شده.برای درمان جوشم صبح ها ناشتا یه نصف فنجان خاکشیر جوشیده میخوردم .دکتر بهم.میگه بدنم.مستعد کیست شده ، خیلی هم نفخ دارم.علت تشکیل کیستم.چی میتونه باشه؟وچطور درمان کنم؟ایا دوباره قرص دوفاستون رو بخورم یا خیر؟ممنون

  389. سلام وقتتون بخیر قیمت قرص دوفاستون چقدر هست؟؟ من وقتی میخورم دوتاشو که خوردم لکه بینی دارم دلیلش چیه؟؟

  390. سلام وقتتون بخیر قیمت قرص دوفاستون چقدر هست؟؟ من وقتی میخورم دوتاشو که خوردم لکه بینی دارم دلیلش چیه؟؟

  391. سلام من ۳ماه قرص دوفاستونو مصرف کردم دوماه اخر برا بارداری اقدام کردم ولی تو ماه اخر ۱۳روز بعد قطع کردن قرص پریود شدم فک میکردم حاملم الان ۳روز از پریودم میگذره ولی کمر درد و معده درد دارم بنظرتون از چیه؟

    1. سلام بهتر است از تست بی بی چک استفاده کنید.

  392. سلام من ۳ماه قرص دوفاستونو مصرف کردم دوماه اخر برا بارداری اقدام کردم ولی تو ماه اخر ۱۳روز بعد قطع کردن قرص پریود شدم فک میکردم حاملم الان ۳روز از پریودم میگذره ولی کمر درد و معده درد دارم بنظرتون از چیه؟

  393. سلام.من به دلیل اینکه یه کیست نسبتا بزرگ در تخمدان دارم دکتر برام دوفاستون ۱۰ به مدت ده شب تجویز کرد و یک بسته قرص جلوگیری در دوره بعد پریودم.الان سه چهار ماهه که موقع پریود دردهای شدید داشتم و این دردها مثل کمر درد و درهای لگنی موقع مصرف این قرص هم وجود داشت.به نظرتون طبیعیه این دردها؟ چون من خیلی نگران کیستم هستم

    1. سلام بله این دردها طبیعی است وجای نگرانی ندارد .

  394. باسلام
    من باردارم نزدیک هفت ماهمه چون درد داشتم در ناحیه شکم دهانه سرویکسمم کم شده انگاری بعدش دکتر قرص دوفاستون بهم داد با آمپول پرولوتون این قرص دوفاستونا ضرری نداره واسه جنین ؟؟

    1. سلام مصرف قرص دوفاستون به مدت محدود منعی ندارد.

  395. من ۲۳ اسفند پریود شدم دوره های ماهانه م هم حدودا ۲۶ روزه س

    ۴ فروردین رابطه داشتم بعدش قرص اورژانسی مصرف کردم .
    ۶ فروردین هم رابطه داشتم .
    ولی در هیچکدوم از رابطه ها منی وارد واژن نشد .
    ۱۱ فروردین پریود شدم در صورتی که قانونا باید ۱۸ . ۱۹ فروردین پریود میشدم .
    بعد از اینکه پریودم تموم شد همش لکه بینی دارم .
    رفتم دکتر برام یه آمپول زد قرص دوفاستون هم بهم داده گفته ۱۰ شب باید مصرف کنم الان ۲ شبه دارم مصرف میکنم ولی بازم یه لکه هایی از خون وجود داره .

    من شنیدم که قرص دوفاستون برای آماده سازی بدن برای بارداریه . ولی من که قصد بارداری ندارم فقط خواستم خونریزیم قطع بشه . چون الان نزدیک به ۲ هفته س که خونریزی و لکه بینی دارم یه روز قطع میشه دوباره لکه بینی شروع میشه .
    به نظر شما دکتر مصرف این قرص و درست تجویز کردن برام ؟
    و یه سوال دیگه اینکه این خونریزی های من به دلیل بارداریه یا نه ؟

    1. اگر به خون ریزی افتادید احتمال بارداری وجود ندارد قرص دوفاستون برای قطع شدن لکه بینی شما تجویز شده است.

  396. با سلام، من قرص را بايد از ١٦ قاعدگي، شبي دوًعدد مصرف ميكردم، اما متاسفانه فراموش كردم، و شبي يك عدد مصرف كردم به مدت ١٠ شب. الان ١٠ عدد قرص نخوردم، چي كار كنم، بعد از چند روز پريود ميشم؟ ممنون

    1. سلام نگران نباشید مشکلی ندارد ۳ تا ۱۴ روز بعد از قطع قرص شما زمان دارید تا پریود شوید .

  397. من از ۶ فروردین تا لان خونریزی دارم دکتر هفته ی پیش به من قرص دوفاستون داده هیچ مشکلی هم ندارم فقط دیواره ی رحمم ضخیم شده۱- دوفاستون چاق میکنه؟بعد خونریزی من هنوز ادامه داره مگه نباید قظع بشه؟ ممنون

    1. اگر خون ریزی شما با مصرف کامل قرص دوفاستون برطرف نشد بهتر است زیر نظر پزشک از قرص جلوگیری استفاده کنید.

  398. سلام
    من یکماه پیش سقط داشتم ولی هنوز پریود نشدم دکتر ی برام دوفاستون نوشت گفت روزی دوتا دهروز مصرف کن تا پری بشی الن دوشبه مصرف کردم لکه قهوه ای میبینم نمیدونم باید ادامه بدم یا قطعش کنم؟ قبل مصرف قرصا لکه بینی نداشتم

    1. سلام با توجه به اینکه لکه بینی دارید بهتر است مصرف آن را قطع کنید تا پریود شوید.

  399. آیاقرص دوفاستون چاق میکند؟۲- آیا بعد از دوره درمان قرص خونریزی قطع میشود؟۳-دوفاستون برای قطع خونریزی است؟

  400. ببخشید مه برا بارداری به پزشک مراجه کردم بعد سه ماه رژیم قرص دوفاستون ۱۰عدد بهم داد اشتباها روزی ۲عددمصرف کردم ایامشکلی داره برا حاملگی یا باعث لکه بینی میشه ؟؟

    1. خیر مشکل جدی ندارد اما اگر به لکه بینی افتادید باید قرص را قطع کنید .

  401. باسلام من سه ماه پیش برا بارداری اقدام کردم دکتر ازروز۱۵پریودم ۱۰عدد قرص دفاستون تجویز کرد وروزی دوعدد خوردم ولی میگن باید روزی یک عدد بخوری ،الان روز۲۱پریودم لکه خون دارم ایا امکانش هس من حامله باشم ۹روزقبل نزدیکی داشتم الانم خون دارم

    1. سلام باید تا یک هفته دیگر صبر کنید اگر پریود نشدید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  402. آیا دوفاستون چاق میکنه؟ جایگزینی نداره ؟

  403. با سلام
    من مشکل نامنظمی پریود دارم ،و دکتر برای من یه دوره سه ماهه از روز ۱۶ پریود به مدت ده روز ،روزی سه عدد صبح ظهر شب،دوفاستون تجویز کرده میخواستم بدونم این تعداد برای من مشکلی پیش نمیاره و کیست ساز نیست ویا روزی سه تا زیاد نیست؟؟؟

    1. سلام روزی دو عدد قرص دوفاستون کافی است.

  404. با سلام
    دکتر برای من که مشکل نامنظمی پریود دارم ،دوفاستون از روز ۱۶ پریود روز سه تا ،تا ده روز،برای سه ماه تجویز کرده،من نگرانم روزی سه تا برام.مشکلاتی از قبیل کیست و چیزای دیگه دچار نشم ؟روزی سه تا زیاد نیست؟ کیست ساز نیست؟

  405. سلام من دوفاستون رو به مدت ۱۰ روز خوردم به خاطر اینکه یک ماهه خونریزی دارم الان تموم شده ۱-باید خونریزی قطع بشه؟۲-ماه بعد دقیقا از چه روزی بخورم دکتر گفته ۱۲ تا ۱۶ پریود دقیقا یعنی چی نمیدونم ؟الان هنوز لکه بینی دارم ۱۲ تا ۱۶ معنایی نداره بعدشم یعنی از روز اول حساب کنم تا روز ۱۲ خوب اگه روز ۱۲ پاک بشم بازم بخورم واقعا متوجه نمیشم لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام قرص دوفاستون از روز ۱۵ سیکل قاعدگی تجویز می شود یعنی باید از روز اول پریودی شروع به مصرف قرص کنید اگر پریود شما در مدت زمان طبیعی تمام شد نیازی به مصرف قرص دوفاستون نیست.

  406. با سلام من مشکل تنبلی تخم دان دارم ودکتر برام قرص دفاستون ومتفورمین واسید فولیک تجویز کرد که یک دوره استفاده کردم چهار ماه منظم بودم ولی الان یک ماه که پرید نشدم آز هم دادم منفی بود چون زیر شکمم درد بدی داشتم کیت تخمک گذاری گذاشتم دوتا خط هم رنگ انداخت که بهم گفتن وقت تخمک گذاریته واقدام به نزدیکی کن الان منم تو اقدام برای بارداری هستم بنظرتون از قرص دفاستون استفاده کنم ضرری برای اقدام به بارداری نداره روزی چندتا بخورم؟تو رو خدا کمکم کنید

  407. ببخشید دکتر گفته ۱۵ تا ۲۵ پریو به مدت ۱۰ شب بخورم مشکل من اینه که یک ماهه پشت سر هم خونریزی و لکه بینی دارمالان نمیدونم که اصلا پریودم کی هست ؟؟؟ یا کی باید بخورم؟؟؟ سوا من این است عزیزم لطفا جواب دهید

  408. سلام ببخشيد من تنبلي تخمدان خفيف داشتم دكترم متفورمين هگزال و دوفاستون برام تجويز كردن ولي نگفتن كه دوفاستونو چن روز بخورم هيچ توضيحي ب من ندادن و الان ۶۷روزه كه پشت سر هم هرشب شبي دوتا ميخورم الان متن بالارو خوندم متوجه شدم اشتباه خوردم نبايد اين همه مدت هرشب ميخوردم الان چيكار كنم مشكلي پيش مياد برام چون سينزده روزم هس كه پريودم عقب افتاده پارسال هم ي سقط داشتم توروخدا زود جواب بدين

  409. سلام من دو ماهه پریودیم عقب افتاده میشه بگین چیکار کنم؟؟۲۳سالمه

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا با انجام سونوگرافی وآزمایشات هورمونی علت مشکل شما بررسی شود .

  410. باسلام سردرد میگرنی دارم بخاطر بیماری دونوبت ازاین قرص استفاده کردم سر دردم شدیدتر شده ایا ربطی به مصرف این قرص دارد متشکرم

  411. چرا کسی جواب سوال بالارا نمی دهد کسی بلد نیست

  412. سلام ، ممکنه راهنمایم کنید..
    من الان ۱ سال میشه‌کیست هموراژیک دارم ۶ سانتی متر ، بعد سونو دکترم گفت احتمال آندومتریوز داری.. حالا بمن این قرص دوفاستون بمدت ۷ روز داده.. بنظر شما برای دفع کیست داده؟؟؟؟ یا آندومتریوز
    لطفا راهنماییم کنید نگرانم

  413. سلام من در تخمدان چپم کیست دارم اندازشم تقریبا بزرگ هست به متخصص مراجعه کردم قرص دوفاستون رو به مدت ۱۰ شب تجویز کرده و قرص یاز میخاستم بپرسم این قرصا تاثیری دارن حتما خوبم میکنن؟ واینکه قرص یاز رو چطوری باید مصرف کنم؟ با تشکر

    1. سلام قرص دوفاستون و قرص یاز همزمان با هم تجویز نمی شود .

  414. سلام چند ماه است که پریود من تقریبا ۱۳ تا ۱۵ روز طول می کشد و مقدار خونریزی من بسیار کم است . هر دو هفته یکبار پریود می شوم . لطفا مرا راهنمایی بفرمایید .

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا با انجام سونوگرافی وآزمایشات هورمونی علت مشکل شما بررسی شود

  415. سلام.
    من یه دختر مجردم که اگر قرص نخورم سالی یه بارم پریود نمیشم.
    به قرص های هورمونی و جلوگیری حساسیت دارم
    فقط قرص دفاستون
    چند روز پیش صیغه بودم و با نامزدم از پشت نزدیکی داشتیم.میدونم از پشت آدم باردار نمیشه اما میترسم حواسش نبوده باشه.قرص اورژانسی خوردم یه هفته گذشته پریود نشدم .تا پریود نشم خیالم راحت نمیشه .میخواستم دوفاستون که شما نوشتید باعث این میشه که از سقط جنین جلوگیری کنه.الان چکار کنم؟

  416. من قرص پروژسترون مصرف کردم
    امپولشم زدم
    الانم ۴ روزه قرص دفاستون میخورم ولی هنوز پریود نشدم
    چیکار کنم?

    1. برای اطمینان تست بارداری انجام بدهید.

  417. با سلام
    من بعد از سقطم دو ماه پریودم عقب افتاد دکتر گفتن که تنبلی دارم دوفاستون و متفورمین دادن. دوفاستون رو گفتن روز دهم به مدت ۱۴ روز بخورم ولی من تا روز ۱۱ میخورم پریود میشم یعنی دوره ام ۲۱ روزه میشه و من دارو رو بعد پریودم قطع میکنم.
    ایا این مشکلی نداره

    1. سلام باید قرص دوفاستون را ۱۰ شب مصرف کنید.

  418. با سلام ، من لکه بینی داشتم رفتم دکتر برام قرص ال دی نوشت ال دی رو خوردم تهوع و استفراغ داشتم قطع کردم و دکتر بهم قرص دوفاستونو تجویز کرد از شب ۱۴ به مدت دوهفته …میخواستم بدونم این قرص هم تهوع و استفراغ میده؟؟کسی تا حالا با خوردنش تهوع داشته ؟ خواهشا جواب بدین خیلی برام مهمه

    1. سلام خیر این دارو باعث حالت تهوع نمی شود.

  419. سلام.. من پریودیم برا اولین بار نامنظم شد به دکتر مراجعه کردم سونو نشون داد که تخمدان سمت چپم کمی تنبلی داره دکتر قرص دوفاستون بهم داد که ۱۵ تا ۲۵ پریودی مصرف کنم بعد آزمایش هورمونی هم برام نوشت که پرولاکتینم نرمالش تا ۲۵ بود مال من ۳۳ بود.. حالا بعد از مصرف دوفاستون الان ۱۶ روز میگذره پریود نشدم خواستم ببینم احتمال بارداریم هست. و اینکه پرولاکتین بالا برا بارداریرمشکلی ایجاد نمیکنه؟

    1. سلام خیر مشکلی ندارد باید تست بارداری انجام بدهید.

  420. استفاده از قرص دوفاستون موجبود کمر درد و پیریودی باشد خونریزی خیلی کم هم میشود

  421. سلام خسته نباشید پریود دخترم قطع نمیشد کلی دارو مصرف کرد خوب نشد دکترها گفتن مال استرسه بعد از کنکور استرسش کم شد دیگه پریود نشد دوباره به دکتر مراجعه کردیم بهش قرص دوفاستون دادبرای مدت پنج روز بعداز مصرف قرص تا یه مدت سر وقت پریود میشد ولی ایندفه که پریود شد خون فقط زمان ادرار میاد ودیگه خونی نمیاد میخواستم علتشو بپرسم در ضمن تو سونو یی که ازش گرفته بودن کیست های ریز هم دیده شده بود دکترها میگن چیزیش نیست

  422. سلام خسته نباشید.لطفا کمکم کنید.من ۲۵ سالمه و همیشه پریود کاملا منظمی داشتم اما شدید و دردناک.دکتر رفتم ب۳رای کاهش دردم قرص دوفاستون داد.از روز ۱۵ هر روز یک عدد به مدت ۱۰ روز.ولی وقتی خوردم دیگه پریود نشدم.چیکار کنم؟ الان یه ماهه میخورم.ادامه بدم یا نه

    1. سلام باید فقط ۱۰ شب از این قرص استفاده می کردید باید مصرف قرص را قطع کنید.

  423. فرزانه سادات فخرراد پاسخ

    سلام من قصد دارم باردار بشم .تحت نظر دکتر هستم چون پرودیم نا منظم بود دکتر برام قرص دوفاستون دادن که از ۱۴دهم روز پریودیم بخورم ماه اول که خوردم سه روز بعد از مصرف قرص مریض شدم ماه دوم هم به این طریق شد یعنی ده روز قرص که خوردم بعد سه روز پریود میشدم .ولی ماه سوم هنوز نشدم کمر درد دارم وعلایم پریودی رو دارم ولی هنوز نشدم تست بی بی چکم دادم منفی بود .با این وجود امکان داره باردار باشم میشه من راهنمایی کنید

    1. سلام اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید آن وقت مجدد تست بارداری انجام بدهید.

  424. سلام
    لطفا منو کمک کنید من ۳ هفتست پریود شدم و دکتر قرص دوفاستون رو تجویز کرده ۴ شبه دارم میخورم اما خونریزیم قطع نشده چیکار کنم تو روخدا راهنمایی کنید؟

  425. سلام دکتر برای تنبلی تخمدان به من قرص دوفاستون تجویز کرده و گفته بود از روز ۱۱ پریود قرص بخورم اما یادم نمیاد که گفته بود به مدت ۱۰ روز بخورم یا کل ورق. الان کل ورق قرص تو این ماه تموم کردم آیا ضرری داره؟البته درطول مصرف قرص خونریزی شدید هم داشتم الان چیکار کنم ورق بعدی دوباره از روز ۱۱ پریود شروع کنم لطفا جواب منو بدید ممنون

    1. سلام از شب ۱۵ سیکل قاعدگی خود به مدت ۱۰ شب از این قرص استفاده کنید.

  426. من تنبلی تخمدان و قاعدگی نامنظم دارم.دکتر این دارو رو دادن از روز ۱۴ به مدت ۲ هفته، پریود میشدم ولی این ماه که تو ماه رمضونه یک هفته پیش قطع کردم علائم پریودی رو دارم ولی خونریزی نشد.فردای قطعش نزدیکی داشتم مطمئنم که اسپرم وارد نشد(البته اگر با مایع قبل از منی بارداری انجام شدنی باشه)
    نظر خودم اینه که تا ۳ روز دیگه که مهلت قرص هست ممکنه پریود شم؟یا از ضعف روزه خونریزی ندارم؟یا اینکه من دویا سه بار قبل هم پریودیم کم بود خونریزیم ایندفعه کمتر شده؟یا حاملم؟کسی میتونه بگه دقیقا چیه دلیلش و چی میشه

    1. تا یک هفته دیگر برای پریود شدن زمان دارید.

  427. سلام . من ۳ تا سقط مكرر داشتم . دكتر واسم متفورمين تجويز كرده ظهر و شب.از روز ۱۶پریودی تا ۲۵ باید دفاستون استفاده کنم.مصرف همزمان دو تا قرص مشکلی نداره؟

    1. سلام بهتر است فقط قرص دوفاستون مصرف کنید باید از نظر غلظت خون نیز بررسی شوید.

  428. با سلام، ممنون كه پاسخ ميديد.
    من سه بار سقط داشتم (يك بارداري پوچ در مهرماه ۹۷ و یک بارداری شیميايي در اسفند ۹۷ ويك بارداري شيميايي در فروردين ۹۸٫ )
    آزمايش تيروءيد و پرولاكتين و amh دادم و خوب بودند. به نظر شما مشكل چی هست؟ و دارو چی استفاده كنم.؟

    1. سلام باید از نظر غلظت خون بررسی شوید.

  429. سلام.من هفته ۸ بارداریم دکتر برام دوفاستون ۱۲ ساعتی یکی نوشته لکه بینی نداشتم فقط گفتن چون نازایی داشتین امروز ی دونه خوردم حالم بد شد پا درد و …گرفتم میخواستم ببینم بخورم یا اگه نخورم اتفاقی میفته؟یا اینکه قطع کنم اتفاقی میفته؟

    1. سلام اگر لکه بینی و یا خون ریزی و یا سابقه سقط ندارید خیر نیازی به مصرف این قرص نیست.

  430. سلام ایا مصرف این قرص با قرص اورژانسی تداخلی داره؟

    1. سلام بعد از مصرف قرص اورژانسی نباید از دوفاستون استفاده کنید .

  431. سلام دوستان من چند سال پیش یه سقط داشتم سنم چون کوچیک بود اصلا نمیدونم چه شرایط بود سقط شده حالا میخوام دوباره باردار شم به دکترم گفتم فعلا دوفاستون بهم داده ۱۴تا من از ۱۵پری دارم مصرف میکنم از روز مصرف اقدامم کردم ازتون راهنمایی میخوام من ۱۴تارو همشو بخورم

  432. سلامن رفتم دکتر بهم گفت از شب ۱۴ هرشب ۴عدد مصرف کنم مشکلی نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *