چگونه شیرم را افزایش دهم؟!

بچم ۱۲ روزه هست و فکر می کنم فشار شیرم کمه و بچه سیر نمیشه. از کجا بدونم شیرم براش کافیه؟ چگونه میتونم شیرم را افزایش دهم؟؟؟

چگونه شیرخود را افزایش دهیم؟
۱- شیردهی مکرر
اگر کودک خود را به طور مرتب شیر بدهید، باعث افزایش میزان شیر می شود. سعی کنید حداقل ۱۰ بار در روز به کودک شیر بدهید. علائم گرسنگی کودک عبارتند از: مکیدن انگشت، یا مکیدن لب. سعی کنید قبل از اینکه نوزاد گریه کند به او شیر بدهید.

۲- کودک خود را بیدار کنید تا غذا بخورد
نوزادان شیرخوار باید هر ۲ تا ۴ ساعت، حتی در طول شب، غذا بخورند. اگر کودک شما خواب است، او را بیدار کنید. هرگز اجازه ندهید بین دفعات شیردهی بیش از ۴ ساعت فاصله بیفتد.

۳- نحوه مصرف شیر
نوزادان زیر ۶ ماه شیرخوار باید شبانه حداقل یک بار شیر بخورند. آنها ممکن است در طول شیر خوردن بخوابند. اطمینان حاصل کنید که آنها را تحریک می کنید بیدار بمانند تا هر دو سینه خالی شود.

۴- آنها را در طبق برنامه شیر ندهید
تغذیه با برنامه برای نوزادانی که شیر خشک می خورند مناسب است، اما برای نوزادانی که شیر مادر می خورند دشوار است. از آنجایی که شیر آبکی مادر چربی زیادی ندارد، نوزادانی که شیر مادر می خورند باید بیشتر از نوزادانی که شیر خشک می خورند، شیر بخورند.

۵- انواع غذاها را بخورید
شیر شما چیزی است که می خورید. اگر می خواهید مطمئن شوید شیر مادر غنی از مواد مغذی است، چیزهایی مانند؛ سبزیجات تازه با آهن زیاد، پروتئین های ناب، میوه های تازه، و نان های کامل مصرف کنید. دانه ها نیز مسئول تولید شیر سالم هستند. 

از کجا بدانم شیرم کافی است؟

۱٫ پوشک مرطوب
نوزادان معمولا در هنگام مصرف شیر آغوز، هر روز یک پوشک مرطوب تولید می کنند. سپس پس از تولید شیر بالغ نوزادان ۵ تا ۶ پوشک مرطوب در روز تولید می کنند. مهم است که نشانه های کم آبی بدن را بررسی کنید. خواب آلودگی بیش از حد، عدم وجود اشک، خشک شدن دهان، کمتر از ۵ پوشک مرطوب. اگر این علائم را مشاهده کردید در اسرع وقت با پزشک متخصص اطفال تماس بگیرید.

۱٫ حرکت روده
اگر کودک شما شیر مادر خوب را دریافت کند، در هر بار شیردهی حرکات روده را مشاهده خواهید کرد. حداقل کودک باید ۳ بار در روز حرکت روده داشته باشد. این مدفوع آبکی، زرد و دانه دانه است.

۲٫افزایش وزن
حتی اگر شیر مادر آبکی باشد، بهترین راه برای تشخیص سلامتی کودک بررسی افزایش وزن او است. نوزادان شیرخوار معمولا با نرخ ۶ اونس (هر اونس ۳۱ گرم) در هفته افزایش وزن دارند. به خاطر داشته باشید که نوزاد در هفته اول کمی وزن از دست می دهد، اما بعد از اینکه شیر بالغ تولید شود افزایش وزن شروع می شود.

منبع خبر : ooma،nininama

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *