درمان دندان درد خانگی/ ۵ روش سریع و موثر!

درمان سریع دندان درد با روشهای خانگی!

درمان دندان درد خانگی

روش خانگی ۱: معجزه درمان دندان درد با آب نمک
آب نمک به حکم آب پاک بوده و در دندان درد موثر است و خط اول درمان محسوب می‌شود، چرا که آب نمک یک محلول ضد عفونی کننده است و می تواند به نرم کردن ذرات غذا که ممکن است در بین دندان ها گیر کنند کمک کند؛ همچنین می تواند به کاهش التهاب و التیام دهان و دندان کمک کند، برای استفاده از این روش خانگی درمان دندان درد، ۱/۲ قاشق چای خوری (قاشق چایخوری) نمک را به یک لیوان آب گرم اضافه و از آن به عنوان یک دهان شویه استفاده کنید.

روش خانگی ۲: درمان دندان درد با کمپرس سرد
کمپرس سرد به تسکین دندان درد کمک می کند، به ویژه اگر درد دندان به دلیل تروما به وجود آمده باشد، کمپرس سرد با انقباص رگ های خونی در منطقه درد باعث می شود دندان درد را کمتر حس کنید، همچنین کمپرس سرد می تواند به کاهش تورم و التهاب کمک کند، در این روش حوله‌ای را دور یک کیسه یخ بپیچید و آن را روی محل دندان در به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید، این روش را می‌توانید تکرار هر چند ساعت یک‌بار تکرار کنید.

روش خانگی ۳: درمان دندان درد با کیسه های چای نعنا
کیسه های چای نعناع را می توان برای بی حس کردن درد و تسکین لثه حساس مورد استفاده قرار گیرد و چای کیسه ای را قبل از استفاده در فریزر قرار دهید تا سرد شود و بعد آن را روی منطقه آسیب دیده قرار دهید این روش به تسکین دندان درد کمک می‌کند.

روش خانگی ۴: معجزه درمان دندان درد با سیر
سیر به عنوان یک ماده درمانی از هزاران سال پیش به رسمیت شناخته شده است و مورد استفاده قرار می گیرد، این گیاه نه تنها خواص دارویی دارد بلکه می تواند باکتری های مضر را که باعث پلاک دندانی می‌شوند، از بین ببرد، همچنین می تواند به عنوان یک مسکن ضد درد استفاده شود.

برای استفاده از این روش درمانی طبیعی دندان می توانید سیر را با میخک له کنید و آن را به منطقه آسیب دیده بچسبانید، همچنین می توان به این ترکیب نمک اضافه کرد، روش دیگر تسکین دندان درد با سیر این است که می توانید به آرامی ترکیب میخک و سیر تازه را بجوید.

  روش خانگی ۵: با وانیل از شر دندان درد رها شوید
  عصاره وانیل می تواند به بی حس کردن دندان کمک کند، همچنین به دلیل خواص آنتی اکسیدانی نیز یک شفا دهنده محسوب می‌شود برای استفاده از این روش مقدار کمی عصاره وانیل بر روی انگشت خود یا تکه پنبه قرار دهید و آن را به طور مستقیم برای منطقه آسیب دیده استفاده کنید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.