چه موقع به کاکتوس اب بدهیم؟!

خشک شدن خاک سطحی کاکتوس نشانه نیاز به آبیاری است!

بهترین زمان برای آبیاری کاکتوس زمانی است که خاک سطحی آن خشک شده باشد و این بستگی به میزان نور و گرما و رطوبت و دمای محیط دارد. 

چه موقع به کاکتوس اب بدهیم؟!

کاکتوس را چند وقت یک بار اب دهیم؟

روش صحیح آبدهی کاکتوس

به یاد داشته باشید که کاکتوس دو فصل دارد، فصل رشد در بهار و تابستان و فصل استراحت در پاییز و زمستان. در طی فصل رشد، نیاز کاکتوس به آبیاری بیشتر است. با این حال برای آبیاری کاکتوس هیچ برنامه ی مشخصی وجود ندارد و همه چیز بستگی به آب و هوای محل زندگی شما، خاک و نور دریافتی بستگی دارد. هنگام آبیاری مراقب باشید که تمام سطح خاک خیس نشود. دور بعدی آبیاری باید در زمانی باشد که خاک کاکتوس کاملا خشک شده باشد. برای اطمینان از خشکی خاک یک خلال دندان را با احتیاط در خاک فرو کنید، اگر خلال دندان نمناک شد، باز هم یکی دو روز صبر کنید. گیاه در فصل استراحت خود تنها چند هفته یکبار به آبیاری نیاز دارد.

کود و نور مناسب برای گیاه کاکتوس:

در طی پاییز و زمستان هر دو تا سه ماه یک مرتبه به خاک کود اضافه کنید. کود مخصوص کاکتوس را از گل فروشی ها تهیه کنید. کاکتوس به نور فراوان نیاز دارند. برای عمر مفیدتر، آنها را پشت پنجره های رو به آفتاب قرار دهید. استفاده از نور چراغ ارزش چندانی ندارد. با این وجود مراقب باشید که کاکتوس خود را زیر نور آفتاب برشته نکنید. در فصل رشد دمای ۳۲ تا ۳۸ درجه برای کاکتوس کافی است و بهترین دما در فصل استراحت ۷ تا ۱۲ درجه سانتیگراد است.

در طی پاییز و زمستان هر دو تا سه ماه یک مرتبه به خاک کاکتوس کود اضافه کنید.

هشدارها

آبیاری بیش از حد موجب پوسیدگی ساقه و ریشه گیاه می شود و متاسفانه هنگامی که ریشه کاکتوس بپوسد یا حتی پوسیدگی در آن آغاز شود، دیگر نمی توان گیاه را نجات داد.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *