چه زمانی انجام سزارین ضرورت پیدا می کند؟

مواردی که در قانون علم مامایی ، پزشک را بطرف تصمیم گیری برای سزارین می برد عبارتند از:

۱- تنگی لگن مادر: این تنگی ها نه فقط طبق قوانین علم مامایی می تواند از جانب استخوان بندی محدود و کوچکتر مادر مطرح باشد بلکه در مواردی که وزن و اندازه جنین نیز بزرگتر از حد معمول می باشد هم مطرح است.

۲- زجر جنین: به هر دلیلی که خونرسانی جنین از مادر دچار اختلال گردد، سبب اختلالاتی در ضربان قلب وی شده و یا اینکه تستهای دیگر سلامت جنین علائم نامطلوب نشان داده و نیاز به سزارین فوری را مطرح می کنند.

۳- قرار غیر طبیعی جنین: معمولا جنین با سر خمیده وارد لگن مادر می شود و طی حرکات مشخصی از لگن وی خارج می شود اما اگر تنگی در لگن وجود داشته ، وضعیت و سایز رحم غیرطبیعی باشد و یا جنین درشت باشد ، چرخشهای طبیعی جنین کامل صورت نگرفته و در وضعیت نرمال وارد لگن نمی شود لذا با قرار غیر طبیعی مثل پا یا پهلو یا صورت وارد لگن می شود که در آنصورت زایمان طبیعی برای حفظ سلامت جنین و مادر خطرناک بوده و لازم به سزارین خواهد بود.

۴- سزارین قبلی: بدلیل برش سزارین قبلی روی رحم، یک نقطه ضعفی برروی رحم وجود دارد که با شروع دردهای زایمان طبیعی می تواند منجر به پارگی رحم گردد و خطر جدی برای مادر و جنین تلقی می شود. از طرفی همان دلیلی که دفعه قبل نیاز به سزارین شده است به احتمال زیاد این بار هم مطرح است.

برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید…

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.