ایا بعد از عمل واریکوسل میتوان بچه دارشد

بعد عمل واریکوسل چقدر احتمال بارداری هست؟

واریکوسل چیست؟ واریکوسل در واقع تجمع عروق خونی است که در اطراف یک یا هر دو بیضه برخی پسران و مردان یافت می شود. موقعیت و تعداد وریدها طبیعی است. اما آنچه که غیرطبیعی است این است که این وریدها متورم شده اند و اندازه آنها بسیار بزرگتر از حد معمول می باشد. واریکوسل را میتوان از روی پوست اسکروتوم (ساکی که بیضه هارا نگه میدارد) لمس کرد. مردم عوام واریکوسل را با نام “کیسه کرم” توصیف می کنند.
حدود ۱ نفر از هر ۵ مرد (۲۰%) واریکوسل دارد. حدود ۴۰% مردان دارای مشکلات ناباروری واریکوسل دارند.

درجه بندی واریکوسل

واریکوسل گرید ۳: وریدها در حالت ایستاده قابل مشاهده اند.

واریکوسل گرید ۲: وریدها در حالت ایستاده قابل لمس میباشند.

واریکوسل گرید ۱: وریدها هنگام زور زدن قابل لمس میباشند.

واریکوسل ساب کلینیکال: که با معاینه قابل لمس نیستند ولی با سونوگرافی تشخیص داده می شود.

آیا بعد از عمل واریکوسل میتوان بچه دار شد؟

پس از واریکوسلکتومی تقریباً در ۷۰-۶۶% بیماران پارامترهای مایع منی افزایش یافته و در ۶۰-۴۰% بیماران نیز میزان باروری افزایش می یابد. از آنجا که فرآیند تولید اسپرم (اسپرماتوژنز) ۷۲ روز طول میکشد، اولین علایم بهبود در آنالیز منی معمولاً تا ۴-۳ ماه پس از جراحی ظاهر می شود.

عمل جراحی واریکوسل جریان مناسب خون را به کیسه بیضه ها برمیگرداند و احتمال بارداری را در آقایان افزایش میدهد. باعث میگردد که میزان تستسترون و اسپرم در بدن مرد افزایش یابد. متخصص ارولوژی میزان کیفیت و کمیت اسپرم افراد مبتلا به واریکوسل را می سنجند تا میزان تاثیر عمل واریکوسل بر روند بهبودی را مشخص کنند.

بعد عمل واریکوسل چقدر احتمال بارداری هست

خواندن این مطلب برای شما مفید است: درمان واریکوسل بدون جراحی و با دارو ممکن است؟!

علت بروز واریکوسل چیست؟

تورم رگهای وریدی خونی، به علت کاهش جریان خون در وریدهای آن ناحیه از بدن بوجود می­آید. واریکوسل در اسکروتوم طرف چپ شایعتر است. این حالت به علت اختلاف در مسیر برگشت جریان خون این ناحیه از بدن به طرف قلب می باشد. واریکوسل یکطرفه در سمت چپ نیز شایع است. واریکوسل دوطرفه اسکروتوم کمتر شایع می باشد.

علائم واریکوسل چیست؟

اغلب هیچگونه علامتی ندارد. با این وجود گاهی اوقات ممکن است موجب دردهای مبهم، بیضه بشود. برخی پسرها تورم دردناک دارند. ممکن است علائم به مرور زمان و مدتها پس از کشف اولیه واریکوسل گسترش یابد. واریکوسل زمانیکه فرد نفس خود را نگه دارد و زور بزند معمولاً بزرگتر می شود؛ و در حالت دراز کشیده وریدها روی هم میخوابند.

واریکوسل چگونه تشخیص داده می شود؟

واریکوسل معمولاً در طی معاینات روتین چک آپ توسط مراقبین بهداشتی یافت می شود. واریکوسل در طرف راست بسیار نامعمول است. اگر تنها در طرف راست دیده شود لازم است تا آزمایشات تشخیصی بیشتر جهت پیدا کردن علت آن انجام شود.
بطور معمول واریکوسل در ابتدا در سنین نوجوانی کشف می شود ولی گاهگاهی در سنین قبل از بلوغ نیز پیدا می شود.

درمان واریکوسل چیست؟

بیشتر موارد واریکوسل منجر به مشکلات پزشکی نشده و نیاز به درمان نیز پیدا نمی کند.
گاهی اوقات، واریکوسل خیلی بزرگ بوده و وریدها موجب ناراحتی­های زیادی میشوند و یا اینکه تستهای آزمایشگاهی مایع منی؛ علایمی از مشکلات ناباروری نشان میدهند. علت این موضوع ناشناخته است. بعضی کارشناسان علت آنرا این میدانند که جریان خون زیاد باعث گرم شدن بیضه هامی شود. در این حالت میتوان جراحی را جهت ترمیم وریدها پیشنهاد نمود. یک جراح روشهای مختلف جهت تصحیح این عیب را میتواند بکار ببرد.
کودکتان را سریعاً به مرکز بهداشتی بیاورید اگر کودک شما درد بسیار شدیدی در ناحیه بیضه دارد.

مراقبت های بعد از عمل واریکوسل

  • جراحی واریکوسل معمولاً در شرایط سرپایی (مانند واحد جراحی روزانه) انجام می شود. بیماران میتوانند پس از ۲ روز به فعالیت روزمره غیرسنگین (مانند کار) برگردند.
  • همه لباسها و پوششهای بیرونی پس از ۴۸ ساعت برداشته می شود. نوارهای چسب ریز محل عمل (Steri-Strips) به مدت ۷ الی ۱۰ روز باید در محل باشند.
  • به بیمار آگاهی بدهید که ۴۸ ساعت پس از جراحی میتواند حمام بگیرد و خود را بشوید.
  • یک رژیم معمولی و متعادل به محض برگشتن بیمار به خانه میتواند برقرار شود. به بیمار توصیه کنید که با مایعات شروع کرده و کم­کم به غذاهای جامد متمایل شود.
  • داروهای ضد درد را مطابق دستور برای او تجویز کنید. ۲ روز پس از عمل، دارویهای غیرتجویزی مانند استامینوفن (تایلنول) یا ایپوبروفن (ادویل، موترین) را برای کاستن از درد میتواند به کار ببرد.
  • بیمار میتواند به فعالیتهای معمولی روزمره غیرسنگین که احساس میکند از پس آن برمی­آید بپردازد. اگر فعالیتی موجب ناراحتی شد باید قطع شود.
  • بیماران ۲ هفته بعد از جراحی میتوانند کارهای سنگین­تر (مانند وزنه برداری، دویدن نرم) را انجام دهند.
  • به بیمار توصیه کنید که تا ۲ هفته از مقاربت امتناع نماید.

عوارض پس از عمل جراحی واریکوسل

بیماران شاید ناراحتیهایی پس از عمل جراحی احساس کنند. عوارض نادر است. ناراحتیها و علائم معمول نیاز به مداخله پزشک نداشته و عبارتند از:
قرمزی خفیف و یا تغییر رنگ جزیی در اطراف برش کشاله ران ممکن است بوجود بیاید که خودبخود بهبود می یابد.
احساس سفتی اطراف و زیر محل عمل حدود ۳ هفته بعد از بین میرود.
تا چند روز پس از عمل مقدار بسیار کمی از مایع کمرنگ از محل برش ترشح می شود. به بیمار توصیه کنید محل را تمیز و خشک نگه دارد.
گلودرد، سردرد، تهوع، یبوست و درد تمام بدن به خاطر عمل جراحی و بیهوشی بکار رفته اتفاق می­ افتد.
عوارض بعد از جراحی که نیاز به توجه پزشکی دارند.
اگر زخم (معمولا ۳ تا ۵ روز بعد از عمل) عفونت کند تجویز آنتی­بیوتیک لازم می شود. زخم گرم، متورم، قرمز و دردناک شده و مقدار قابل توجهی مایع از محل برش خارج می شود و شخص ممکن است تب کند.
هماتوم ممکن است پیدا شود. تغییر رنگ وسیع اطراف برش شکمی میتواند در اثر خونریزی زیرپوستی باشد که باعث درد ضربان دار و برآمده شدن زخم می شود.
۴-۳ ماه پس از جراحی مایع منی فرد را آزمایش کنید؛ چونکه فرآیند تولید اسپرم (اسپرماتوژنز) ۷۲ روز طول میکشد و نیز خود اثرات ترمیم واریکوسل بر روی مایع منی میتواند تاخیری باشد.

توصیه های لازم پس از عمل واریکوسل

بیمار ۷ الی ۱۰ روز پس از عمل برای بررسی زخم ناحیه عمل باید به کلینیک مراجعه نماید. برای پیگیری معاینه زخم و معاینه واریکوسل؛ برنامه­ ریزی به مدت ۸ هفته پس از جراحی انجام دهید.
درباره ساختمان و آناتومی بیضه مطالعه کنید.

عوارض عمل واریکوسل

بروز عوارض جانبی متعاقب ترمیم واریکوسل به طور قابل توجهی بسیار کم است. هیدروسل یا افزایش مایع اطراف بیضه هادر ۵-۲% بیماران اتفاق می­افتد. جراحی موفقیت آمیز اغلب میزان باروری در زوجهای نازا را افزایش می دهد. میزان بروز عود واریکوسل تا حد ۱۰% گزارش شده است.
در ۰٫۹% موارد ترمیمهای میکروسرجری واریکوسل، آسیب به شریانهای بیضه گزارش شده است. این میزان در صورت عدم استفاده از ذره بینهای اپتیکی بیشتر می شود. از آنجا که بیضه معمولاً از شریانهای کرماستریک (Cremastric) و وازال (Vasal) عروق خونی اضافه تر دریافت میکند آتروفی بیضه پس از قطع شریان بیضه غیرمعمول (۵%) می باشد. بیضه­ های کوچک آتروفیه شده در معرض خطر بیشتری پس از آسیب اتفاقی شریان بیضه قرار دارند چونکه در این موارد سایز شریان کوچکتر می باشد.
در بیماری که واریکوسل برای اولین بار در حین وازکتومی برای وی تشخیص داده می شود؛ جراحی واریکوسل همزمان با وازکتومی مورد بحث است. تاخیر در واریکوسلکتومی باعث باقی ماندن برگشت وریدی در اینگونه بیماران شده و احتمالاً از آسیب به شریان بیضه اجتناب خواهد شد. ترمیم واریکوسل ۶ ماه پس از این و بعد از شکل­گیری عروق جدید مورد توجه می باشد.
دوام و یا عود واریکوسل را میتوان با جراحی میکروسرجری ترمیم نمود که بهبود بسیار خوبی در غلظت مایع منی، درصد تحرک و تعداد کل اسپرمهای متحرک در هر انزال را می دهد.
اشتراک‌گذاری
244 نظر
  1. من که از دکترم پرسیدم گفت تا ۸ ماه هم ممکن است اسپرم سازی خوبی نداشته باشی.

  2. ۱٫ واریکوسل چیست؟

    واریکوسل از کلمه واریس منشاء می گیرد. واریکوسل عبارت از متسع شدن و گشاد شدن وریدها یا سیاهرگهای اطراف بیضه می باشد.

    ۲٫ چه عاملي سبب واريکوسل مي شود؟

    سياهرگها مسئول خارج کردن خون از عضو و هدايت آن بطرف قلب مي باشند. براي اينکه خوني که بطرف بالا و سربالائي مي رود بطرف عقب برنگردد، داخل سياهرگها دريچه هائي وجود دارند که از برگشت خون بطرف عقب جلوگيري مي کنند. حال اگر اين دريچه ها خراب شوند، خون براحتي بطرف عقب برگشته و سبب اتساع سياهرگها مي شود. در موارد نادر بخصوص اگر واریکوسل در طرف راست باشد و ناگهان ایجاد شده باشد، علت آن می تواند سرطان کلیه باشد.

    ۳٫ واریکوسل چرا سبب آسیب به قدرت باروری مرد می شود؟

    بيضه ها براي اينکه خوب بتوانند نطفة مردانه يا همان اسپرم توليد کنند، بايد درجه حرارت آنها نيم درجه کمتر از درجه حرارت بدن باشد. به اين دليل موقعيت بيضه‌ها خارج از داخل بدن مي باشد. وقتي سياهرگهاي اطراف بيضه متورم وگشاد مي شوند، درجه حرارت بيضه‌ها بالا رفته و ممکن است توليد اسپرم آسيب ببيند.

    ۴٫ آیا تمام مردان مبتلا به بیماری واریکوسل مشکل در باروری خواهند داشت؟

    خیر. بسیاری از مردان مبتلا به واریکوسل دارای چند فرزند بوده و تا آخر عمر نیز از وجود واریکوسل در خودشان بی اطلاع می مانند.

    ۵٫ آیا واریکوسل می تواند هر دو بیضه را گرفتار کند؟

    بله. ولی در ۹۰ درصد موارد فقط بیضه چپ گرفتار می شود.

  3. با سلاام
    آقای دکتر من در حدود سن ۱۳سالگی به واریکوسل مبتلا شدم….بعد از سونگرافی در بیضه چپ من واریکوسل درجه ۱ مشخص شد…..اکنون من هجده سال دارم……به نظر شما احتمال باروری من وجود دارد؟

  4. واریکوسل در صورتی که باعث اختلال در ساخت و تکامل اسپرم ها شود نیاز به عمل داشته و در اکثر موارد اصلاح می شود. بیماری واریکوسل یا همان واریس عروق اطراف بیضه از بیماری های نسبتا شایع در مردان و از علل مهم ناباروری های مردانه است و مکانیسم آن به همان حالت واریسی است که در پاها به وجود می آید با این تفاوت که این بار عروق اطراف بیضه درگیر می شود و در نتیجه میانگین دمایی در این ناحیه افزایش پیدا می کند و این فراید اسپرم سازی را تا حدی مختل می کند چون تولید اسپرم ها در بیضه به شدت تحت تاثیر دمای محیط است. در صورت ابتلا به واریکوسل تعداد اسپرم ها کاهش پیدا می کند و عواملی که می تواند یک باروری خوب را رقم بزند مختل می شود. اگر بیماری شدید باشد خود فرد به راحتی برجستگی های عروقی اطراف بیضه را می بیند. جراحی درمان قطعی این بیماری است که پس از آن هم امکان باروری برای مرد وجود دارد. در ضمن بیماری طول درمان خاصی ندارد و فرد بعد از جراحی و طی دوران نقاهت بعد از عمل و وقتی تعداد اسپرم ها بیشتر شد می تواند برای بچه دار شدن اقدام کند.

  5. با سلام واحترام
    مجرد هستم در سال ۹۱ طی آزمایش ها و معاینات متعدد موجه واریکوسل (فکر کنم گرید ۳) شدم .اکثر نمونه های آزمایش اسپرم من poor بوده / جراحی کردم بعد جراحی هم آزمایشات اسپرم من تغییر نداشت بابت این مساله پیگیر شدم و سونوگرافی هم از بیضه انجام شد که دلالی خاصی بیان نشد دکتر هم یه قرص داد یه مدت میخوردم میگفت بابت خون رسانی بعد از عمل است
    بعد مدت ها چند روز قبل برای پیگیری این موضوع اقدام کردم که نتایج آزمایش اسپرم من :
    progressive motility: 23% normal morphology: 18% motility sperm concentration: 4.1M
    functional sperm concentration: 1.7M sperm motility idex: 57
    مابقی آیتم ها نرمال یا خوب بودند
    لطفا راهنماییم کنید چه کار کنم؟پیگیر باشم یا صبر کنم تا بعد از ازدواج؟دیگه راهی به ذهنم نمیرسه…
    در ضمن دکتر جراح من یکی از بهترین های مازندران بوده

    1. سلام اقای دکتر من الان ۴ ماهه ک وارکوسلم و عمل کردم ولی هنوزم تو ازمایشات انالیز اسپرم همچنان ضعیف نشان میدهد بنطرتان علت چ می باشد

  6. آقای امیرخان درمان واریکوسل و اسپرم سازی زمانبر است و بهتر است برای درمان آن اقدام کنید و همین روند را پیگیری کنید. همسر من بعد از ۴ سال با وجود عمل جراحی اسپرم سازی خوبی ندارد.

    1. این مدت ۳ سال است عمل واریکوسل دو طرفه انجام داده ام اما بعد از این همه مدت درد دارم این درد به خاطر چیست

  7. واریکوسل بعدازعمل چه مدت یاچندسال طول میکشدکامل درمان شود?آیابدون عمل وباقرص درمان میشود

  8. بعدازعمل واریکوسل چه مدت طول میکشدتاطرف مقابل خوب شود؟

  9. فریبا خانوم نیاز به عمل جراحی دارد تا انسداد آن باز شود البته اگه قصد بچه دار شدن دارید. در ضمن بعد از ۶ تا ۸ ماه اسپرم سازی صورت می گیرد آن هم تا ۴۰ درصد ! البته بستگی به گرید و درجه واریکوسل هم دارد.

  10. سلام میخواستم بدونم میزان اسپرم بعد از عمل واریکوسل با وجود صفر بودن بهبود پیدا میکنه یا نه؟ من سه ماهه عمل کردم اما الان که ازمایش دادم بازم اسپرمم روی صفر مونده وتغییری نداشته!!!

  11. علی آقای عزیز اسپرم سازی بعد از عمل واریکوسل ۶ تا ۸ ماه طول می کشد. گاهی از بافت بیضه هم می توان اسپرم گرفت و آی یو آی کرد.

  12. با سلام. من شنیدم کسانی که برای بارداری عمل واریکاسل انجام میدن (و نتیجه هم میگیرن)برای بارداری بعدی هم باید مجددا این کار رو انجام بدن. آیا این حرف صحت داره؟

  13. سحر روشن روان پاسخ

    آقای طهامی …امکان عود واریکوسل وجود داره .۲۰% عمل شده ممکنه بعد از عمل مشکلاتی داشته باشن که یکیش همین مسئله عود واریکوسل هست. در جه بالای واریکوسل , درد زیاد و غیر قابل تحمل و ومشکلات باروری سه دلیل عمده انجام عمل هست. خواستید دوباره اقدام به بارداری کنید کافیه یه آزمایش اسپرم بدهید تا ببینید اسپرم سازی دارید یا نه.

  14. سلام بعد از عمل واریکوسل۲۴ساعت بعد میتوان به مقدارکم راه رفت؟

  15. حدود چند ساعت پس از عمل واریکوسل می توانید روی تخت بنشینید و پاها را از لبۀ تخت آویزان کنید و سپس با کمک همراه راه بروید.ولی بهتر است تا ۴۸ ساعت اول بعد از عمل فعالیت محدود داشته و فقط در موارد ضروری(مثلا برای رفتن به دستشویی) از جای خود حرکت کنید.

  16. باعرض سلام.همسر من واریکوسل گرید۳ دارد و چون شنیده که بعضی ها بعداز عمل مبتلا به سرطان مثانه میشوند میترسد که بره برای عمل .از شما راهنمایی میخواستم.ممنونم.

  17. مریم خانوم سرطان مثانه به هیچ وجه از عوارض عمل واریکوسل نیست. عوارض کوتاه مدت پس از عمل شامل: درد یا عفونت زخم یا خونریزی یا خون‌مردگی اطراف ناحیه عمل و … می‌باشد. در برخی موارد ممکن است درد خفیفی برای مدتی باقی بماند یا بی‌حسی اطراف ناحیه عمل یا پوست کیسه بیضه ایجاد شود.

    عوارض بلندمدت: عود واریکوسل/ هیدروسل (جمع شدن مایع اطراف بیضه) / کوچک شدن بیضه (کمتر از ۱٪).

  18. من سنگ کلیه داشتم رفتم دکتر گفت متاهلی گفتم اره یک سنوگرافی نوشت بدر ازم پرسید مشکل دیگه نداری گفتم نه بد گفتم میخواهم بچه دار بشم یک سونوگرافی برای نوشت من اصلان نه دردی حس میگردم نه می دانستم واریکوسل دارم آیا وارکوسل درجه چنده ایا بد عمل پچه دار میشم

  19. واریکوسل ساب کلینیکال با معاینه قابل لمس نیستند ولی با سونوگرافی تشخیص داده می شود.
    واریکوسل با گذشت زمان به طور پیشرونده باعث کاهش فعالیت بیضه می شود. گرچه مطالعات نشان می دهد با ترمیم واریکوسل می توان باعث بهبود بخشی از آسیب گذشته و جلوگیری از بدتر شدن کارکرد بیضه در آینده شد.

    در یک مطالعه دیده شده که ۱۰% مردان دارای واریکوسل که هیچ درمانی نگرفته اند درطی ۱ سال حاملگی خودبخودی در همسرشان داشته اند، و در مقایسه در گروهی که جراحی واریکوسل کرده بودند این رقم به ۶۰% رسیده بود. دریک مطالعه برروی ۱۵۰۰ بیمار که تحت جراحی واریکوسل قرار گرفتند دیده شده که در ۴۳% از این جفت ها در سال اول و ۶۹% در سال دوم حاملگی روی داده است.

    بسیاری ازمطالعات نشان می دهد میزان حاملگی بعد از جراحی در مواردی که غلظت اسپرم قبل از عمل
    بالاتر از ۵ میلیون اسپرم در هر میلی لیتر بوده بیشتر می باشد.

  20. من یک دختر شش ساله دارم برای بارداری دوم اقدام کردم که منجر به سقط شد پیگیر شدیم آزمایش اسپرم با حرکت کندمتوجه واریکوسل در بیضه چپ شدیم دکتر یه سری قرص وآمپول برای شوهرم تجویز کرد می خوام بدونم آیا بدون جراحی می تونم حاملگی موفق داشته باشم با توجه به اینکه ما خواستار فرزند پسر هستیم

  21. باسلام من درسال ۹۳عمل واریکوسل راست انجام دادم ولی با گذشت ۲سال منوز بیضه سمت راسته بنده به حالت طعبیی برنگشته می خواستم بپرسم که چکار باید بکنم

  22. باسلام و خسته نباشد،دو سال هستش که اقدام به بارداری کردیم،همسرم ۵ماهه جراحی واریکوسل کرده،قبل عمل تعداد اسپرم ها۶میلیون بوده،الآن کمتر شده،ولی تحرکشون یه مقدار جزئی بهتر شده،تو این ۵ماه هم دارو مصرف کرده هم آمپول،الآن دکتر داروهای دیگه ای تجویز کردن،میخواستم بدونم امکان داره که ما اینجوری نتیجه ای بگیریم یا اینکه بهتره زودترlulکنیم

  23. حمید جان بد از عمل واریکوسل رگهای ک داخل بیضه هستند تغیری نمیکنند؛شایدم بیضه شما بزرگتر بشه ب خاطر رگها چون در عمل جلوی رگهای ناسالم رو میگرن و این باعث بزرگتر شدن رگها میشود

  24. باسلام ممنون از راهنمای که کردیید

  25. باسلام خواستم بپرسم الت تناصلی بعداز عمل واری کوسل رشد میکند

  26. سلام من ١٠ روز عمل كردم ولي هنوز بيضها مثل قبل واريسها مشاهده ميشود و دكترم گفت اب اورده بود بيضت كه اونم رفع كردم و تو بيمارستان گفتن يك هفته بعد عمل بيا جواب نمونه برداري بگير ميخواستم راهننايي كنيد واريكسل سمت چپ

  27. شوهر من چند سال قبل متوجه شد واریکوسل دوطرفه داره شیراز عمل کردیم و بعد از چهار سال که برای بچه اقدام کردیم تو ماه اول باردار شدم الان یه پسر سه ساله دارم و دوباره باردار هستم

  28. س من حدودسه ساله میشه ازدواج کردم الان هم تقریبایک سالی است واسه بچه اقدام کردیم دکتررفتم ازمایش اسپرم ۲میلیون بودگفت خیلی ضیعف هستی به نظرشماچکارکنم

  29. در مردانی که تعداد اسپرم متحرک کمتراز ۵ میلیون در انزال است بهترین درمان پیشنهادی IVF است. این کار نشان میدهد که آیا اسپرم تخمک را بارور نموده یا خخیر. اگر لقاح صورت گیرد بیمار شانس خوبی را برای بارداری خواهد داشت. بهرحال، اگر تعداد اسپرم متحرکر کمتر از ۵ میلیون بوده و یا تخمکها اصلاً در پروسه IVF صورت نگیرد، تنها روش موجود میکرواینجکشن یا تزریق اسپرم به داخل سیتوپلاسم تخمکICSI است که تحول بزرگی را برای درمان مردان نابارور ایجاد نموده است. (منبع نی نی نما)

  30. من واریکوسلمویک سالونیم پیش عمل کردم نوزده سالمه بعد ازعمل ازمایش منی من کامل نرمال شده والان دوباره واریکوسلم اوت کرده قبلادرجه cبودالانم دوباره درجه cهس بااین تفاوت که ازمایش منی من قبل ازعمل نرمال نبودولی الان نرمال شده لطفا راهنمایی کنید

  31. سلام من واریکوسل درجه ۳ انجام دادم الان شش ماه گذشته ولی جوابی نگرفتم چیکارکنم دارم افسرده میشم دکتر گفته مشکل حرکت اسپرم دارم توی شهرستان عمل جراحی انجام دادم.بتز باید عمل جراحی انجام بدم یا راه حلی دیگه ای داره

  32. اسپرم سازی بعد از عمل واریکوسل بعد از ۶ تا ۸ ماه انجام می گیرد. آن هم تا ۴۰ درصد بهبود می یابد نه صد در صد!

  33. سلام
    چند روز بعد از عمل واریکوسل میشه سیگار کشید؟

  34. سلام کسایی که واریکوسل داشتن و تونستن از خدمت سربازی معاف بشن لطفا راهنمایی کننومن واریکوسل گرید ۳ دارم بهم گفتن باید عمل کنی و۶ ماه بهت مرخصی میدیم اگه عود کرد معاف میشی..کسی اطلاعی داره؟

  35. سلام رفتم دکتر گفت وارکوسل نیمه خفیف داری کسی میدونه درجه چند میشه وبعد عمل چه مدت اول می کشه اسپرم سازيش خوب شه

  36. احتمالا درجه ۲ هست و تا ۴۰ .. ۵۰ درصد روی اسپرم سازی تاثیر می ذاره … اون هم بعد از ۶ ماه!!!!!!!!!!!!!

  37. سلام ببخشید من حدود ۲ ماه عمل واریکوسل بیضه چپ کردم اما هر وقت فعالیت میکنم یا حرکات کششی انجام میدم یا ورزش میکنم بیضم ورم میکنه و درد خفیف میگیره وهروقتم بیضم شول میشه درد خفیف میگیره و هر وقت روی صندلی میشینم ورم میکنه و درد ميگيره ولی با استراحت هم ورمش هم دردش کاهش پیدا میکنه میخاستم ببینم آیا احتمال عود دوباره اش هست یا به مرور زمان خوب میشه؟ درضمن حتما باید شورت تنگ داشته باشم وگرنه ورم میکنه و درد ميگيره لطفا جواب بدید ممنون؟

    جرات کار انجام دادن ندارم تازه میخاستم شروع به کار کنم

  38. بعد از عمل باید توسط متخصص از جهت نتایج و احیانا عوارض عمل معاینه شوید. دردهای مختصر و خفیف بعد از جراحی احتمال دارد ولی اگر دردها شدید و مداوم هستند نیاز به بررسی دارد.

  39. سلام، براي بارداري اقدام كرديم و دكتر از داد ، متوجه شديم همسرم واريكسول داره و اسپرمش بشدت كمه ۰٫۵
    ???
    اميدمو از دست دادم.
    بنظرتون بعد عمل ، اسپرم بيشتر ميشه؟
    حتما بايد عمل شه؟

  40. بعد از عمل واریکوسل تا ۴۰ درصد اسپرم سازی تقویت میشه!

  41. من به طب سنتی ایمان آوردم

    با تغذیه و توکل بر خدا مشکلتون حل میشه
    امتحانش ضرری نداره به نظرم
    نامزد منم عمل کرده و داره این روش ها رو امتحان می کنه

    موز – گردو و انار خیلی خوبه

    صبح ها املت پیاز بخورید
    پیاز و خرد کنید با کره تفت بدین تخم مرغ محلی یا تخم مرغ روز نطفه دار بریزید توش بخورید
    *تخم مرغ نطفه دار تخم مرغی که وقتی تو کاسه می شکنید کنار زرده یه تیکه سفید می بینید

    آرد نخود رو کو کو درست کنید . ۷ قسمت کنید. هر شب ۱ قسمت بخورید
    این یک موردیه که چندین نفر که اسپرم ۰ داشتن اما نتیجه گرفتن

    فرمول خرنوب
    افزایش دهنده تعداد و کیفیت اسپرم متحرک و علیه ناتوانی جنسی در مردان

    در نیم لیتر آب در حال جوشیدن، ۶ الی ۷ عدد خرنوب را شکسته و خرد کرده و بریزید در شعله ملایم و ظرف در بسته، ۳ دقیقه بجوشانید. بعد از اتمام مدت جوشیدن زیر اجاق را خاموش نمائید و ۲۰ دقیقه استراحت دهید.

    بعد از اتمام زمان استراحت با قاشق قطعات خرنوب را از آن خارج نمائید. بعد از خنک شدن نصف آن را صبح با شکم گرسنه و نصف دیگر آن را شب، هنگام رفتن به رختخواب بنوشید.

    این طرز استفاده را به مدت یک هفته هر روز اجرا نمائید. بعد از گذشت هفتة اول به مدت سه ماه هر شب هنگام رفتن به رختخواب یک لیوان بنوشید. در ماه‌های بعد گهگاهی بکار ببرید.

    برای رسیدن به نتیجه مطلوب رعایت مقادیر و زمان مصرف ضروری میباشد.

    *خرنوب گیاه فوق العاده موثر برای افزایش تعداد و تحرک اسپرم

  42. فرزنم ۳ساله عروسی گرده واریکوسل داره که باید عمل کنه آیا بهد بجه دار می شه

  43. مهناز خانوم بستگی داره واریکوسلشون درجه چند باشه . بعد از عمل اسپرم سازی تا ۴۰ درصد خوب میشه. اما بعد از ۶ تا ۸ ماه اثر خودشو نشون میده.

  44. سلام .منم سه روز پیش عمل واریکوسل انجام دادم هنوز امید دارم نتیجه بگیرم وبچه دار بشم

  45. سلام من سال۸۸ عمل جراحی داشتم تامدتی۴۸ میلیون اسپرم داشتم.شش ماه پیش آزمایش دادم به۸میلیون رسیده بود سیگاروترک کردم ازتغذیه مناسبی استفاده کردم دوباره تعداداسپرمابه مرز۴۰ میلیون رسیده. درضمن دوش آب سرد یادتون نره خیلی مهمه.

  46. سلام منکه ۳۸میلیون اسپرم دارم و میخوام گرید۳رو عمل کنم آیا منم بازم باید بعداز عمل ۶ ۸ ماه صبر کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  47. با سلام.من ۲۸سالمه ودر سال ۹۳تحت عمل واریکوسل قرار گرفتم و هیچ اسپرم متحرکی نداشتم.وبعد عمل جراحی اسپرم فعالیت خود را شروع کردن تنها مشکلی که اینجاست با عمل جراحی بر اثر ناتوانی آقای دکتر من بیضه سمت چپم را از دست دادم.الان دوباره آزمایش گرفتم جوابش همه نرماله آیا من با یک بیضه میتوانم بچه دار بشم یا نه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  48. سلام ببخشید من واریکوسل گرید سه داشتم یک ماه پیش عمل کردم .میخواستم بپرسم چن وقت بعد عمل احتمال بارداری وجود داره.ایا چند روز بعد عمل امکان بارداری وجود داره؟؟ ممنونم

  49. سلام،منولی هم یکماهه دقیق عمل کردم،چندجاازمایش دادم،ولی روش هرکدوم آزفرق داره،بیامنتظربمونم ببینم چی میشه

  50. چند روز بعد از عمل واریکوسل می توان رانندگی طولانی مدت کرد؟

    1. بستگی به درجه واریکوسل دارد بهتر است با جراح معالج خودتان مشورت نمایید زیرا ایشان در جریان کامل بیماری شما بوده است.

  51. من ۳۶ سالمه و فرزندم ندارم ، میخواستیم برای فرزندار شدن اقدام کنیم که چند روز پیش آزمایش اسپرم دادم . ۶۰ میلیون اسپرم اما متاسفانه از نظر شکل اسپرم ۹۸% آنها ناسالم تشخیص داده شدن که از این میزان ۴۷ درصد آنها سر مخلوطی شکل دارند . شنیدم که علت مخلوطی شکل بودن اسپرم میتونه واریکسل باشه . در ضمن اینکه فقط ۴۰ درصد از اسپرمها دارای حرکت هستند . میشه اگر تجربه ای در این خصوص دارید راهنماییم کنید و در ضمن اینکه چه چیزهایی میتونه به سالم بودن شکل اسپرم و حرکت اون کمک کنه ؟ در صورت احتیاج به عمل جراحی برای واریکسل به این قضیه کمکی خواهد کرد؟

    1. بهتره به ارولوژیست مراجعه کنید تا برای شما دارو تجویز نماید اگر بعد از چند دوره دارو درمانی مشکل شما حل نشود در مرحله آخر باید عمل شوید البته به درجه یا گرید واریکوسل هم بستگی دارد.

  52. سلام
    معنی rt:46*24
    LT:44*23
    ازتون میخاسم ممنون

    1. سلام سوال شما واضح نمی باشد بهتره شرح حال کامل خود را ذکر کنید.

  53. سلام ببخشید مزاحم میشم
    من رفتم دکتر فرستاد سونوگرافی بهم گفت واریکوسل گرید یک دارین.
    در آزمایش نوشته درسمت راست در حالت ایستاده ۲/۲م م و در سمت چپ۲/۵م م قطر ورید افزایش میابد. تا پل تحتانی بیضه ادامه میابد. هیدروسل مشهود نیست. ضخامت جدار…دوسمت نرمال است.واپیدیدیم دوطرف طبیعی است.پایین اینهاهم نوشتهrt:46*24
    Lt:44*23
    میخاسم بپرسم این واریکوسل من باعث کوچکی بیضه؟عملکرد ضعیف؟و اختلالات در سنین بالا؟من الان ۲۳سالمه.
    میخاسم بدونم اگه وضعش بده بیوفتم رووش؟؟؟؟؟

    1. سلام بهتره جواب سونوگرافی خود را نزد متخصص ارولوژی ببرید.

  54. سلام من واریوکسل گرید دو خفیف رو دارم دکترم گفتن ازمایش اسپرم بدم انجام دادم گفتند که همه چیز طبیعی هستش درد هم احساس نمیکنم ایا باز لازم هست که ازمایش بدم یا نه ؟ و اینکه برای بدتر نشدن این بیماری باید چه عواملی رو رعایت کنیم مرسی اگر جواب بنده رو ب ایمیلم بفرستید .

    1. سلام اگر آزمایش داده اید و پزشک شما گفته که همه چیز طبیعیه پس نیازی به آزمایش مجدد نمی باشد بهتره کارهای سنگین انجام ندهید.

  55. با سلام
    ما نزدیک به ۸ ماهه که به طور جدی و زیر نظر دکتر برای بارداری اقدام کردیم و لی هنوز نتیجه نگرفتیم. خانمم دچار تنبلی تخمدان هست و زمان پریودیش بطور طبیعی ۵ الی ۶ ماه طول میکشه. چندین نوبت به دکتر مراجعه کردیم ولی هنوز نتیجه نگرفتیم. من هم آزمایش اسپرم انجام دادم که نتیجه ش بصورت زیر هست:
    volume: 4.5 ml
    PH: 7.0
    Sperm count: 85 million
    Motility:
    Rapid: 35
    Slow: 35
    Non-progressive motility: 20
    Immotile: 10
    Sperm morphology:
    normal: 50
    Head defects: 20
    Neck or midpiece defects: 20
    Tail defects: 10
    WBC: 10-12
    RBC: 1-2
    EP Cell: 2-3
    پیش متخصص رفتم. ایشون واریکوسل تشخیص دادن. برام سونو نوشتن. رگ های سیاه از روی بیضه چپم به راحتی قابل مشاهده و لمس هستش. الان ما خیلی نگرانیم. تو رو خدا کمک کنید. آیا با عمل واریکوسل احتمال باروری هست؟ عمل واریکوسل صدمه جبران ناپذیری نمیزنه؟ در ضمن من شغلم سخته. با چیزهای سنگین سر و کار دارم. به گونه ای هست که یاید حداقل ۴۰ کیلو بار بلند کنم. تو رو خدا کمک کنین کارمم از دست ندم. ممنون

    1. سلام بهتره با متخصص ارولوژی مشورت نمایید وزیر نظر پزشک اورولوژی باشید به نظر بنده مشکل شما جدی نیست یعنی آزمایش شما اینو نشون میده بهتره اول دارو مصرف نمایید اگر بعد از چند ماه با مصرف دارو نتیجه نگرفتید در مرحله آخر با مشورت ارولوژیست عمل کنید.

  56. شوهر من واریکوسل نوع ۳ داشتن، ۱۰ماهه عمل کردن و باتجویز دکتر لتروزل استفاده میکنن اما باز تعداد اسپرمشون کمه. چیکار کنیم تا نتیجه بگیریم؟???

    1. میتوانید با مشورت پزشکتان ای یو ای شوید.

  57. سلام.من هیجده سال دارم و ب بیماری واریکاسول دچار هستم می خاستم ببینم اگه عمل کنم بعد از ان می تونم در تست جسمی دانشگاه افسری قبول بشم؟؟؟درضمن هرشهری میشه عمل کرد؟؟و اگه عمل نکنم چ اتفاقی می افته؟؟ توروخدا ب سوالاتم جواب بدید دارم میمیرم انقدر فکر میکنم

    1. سلام اینکه میتوانید در تست جسمی دانشگاه افسری قبول بشوید یا نه را باید بگویم بعید می‌دانم ایرادی داشته باشد اما بهتره از خودشان سوال بفرمایید. در هر شهری میشود این عمل را انجام داد با توجه به شرایط شما بهتر است با متخصصین ارولوژی مشورت نمایید.

  58. سلام من عرفان هستم از افغانستان دچار یک مشکل شده ام که یک مقدار رگها در میان بیضه سمت چپم قرار گرفته است و بیضه چپم کشال تر از بیضه سمت راستم شده است آیا باید جراحی کنم؟؟؟؟

    1. سلام شما باید به متخصص ارولوژی مراجعه نمایید تا معاینه شوید و آزمایشات لازم در خواست شود بعد تصمیم گرفته میشود که نیازی به مداخله جراحی وجود دارد یا نه.

  59. باسلام
    ممنون از مطالب مفید وخوبتون ،،همسر من سه سال پیش واریکاسل عمل کرد ومن بعد از ۵ماه باردار شدم وفرزندم پسر بود،الان پسر من یک سال ونیمشه و هنوز شیر میخوره یکسالی میشه پیشگیری ندارم ومیخوایم دوباره زود بچه دار بشیم اما من باردار نمیشم ،ایا ممکنه واریکاسل دوباره عود کنه یا به خاطر شیردهیه که بارداری اتفاق نمیفته

    1. سلام بهتره بین فرزند اول و دوم ۳ سال فاصله باشد در هر صورت اگر قصد بارداری دارید بهتره به پزشک مراجعه کرده تا هم خودتان چکاب شوید و هم برای همسرتان آزمایش اسپرم در خواست شود.

  60. با سلام . من ازمایش اسپرم دادم تعداد وحرکت اسپرمهام ضعیفه. رفتم پیش متخصص جراحی مردان واسم سونوگرافی بیضه ها نوشتن و گفتن واریکوسل سمت چپ گرید ۲ دارم و حدودا ۴هفته ای عمل کردم . به نظر شما ایا میتوانم بعد از این عمل واسه بچه دار شدم نتیجه ای بگیرم

    1. سلام بله میتوانید نتیجه بگیرید فقط باید صبر داشته باشید زیرا ممکن است تا چند ماه طول بکشد بهتر است با مشورت پزشکتان از قرص ویتامین ای وسلنیوم استفاده نمایید.

  61. سلام ،چرا سوال من بدون پاسخ ثبت شده؟

    لطفا اگر امکان پاسخگویی هست پاسخ من راسریع بدهید

    تشکر فراوان از شم

  62. با سلام من تقریبا ۲ سال قبل عمل واریکوسل که گرید ۳ بود انجام دادم ولی در حال حاضر همان توده ای که در بیضه چپم قبل از عمل بود کاملا مشخص و قابل لمس است خواستم بپرسم آیا این مورد طبیعی ست یا نشان دهنده ی عود آن است؟؟؟ الان ۲۳ سال دارم

    1. سلام بهتره با جراح معالج خود یا متخصص ارولوژی مشورت نمایید.

  63. باسلام وعرض ادبلیست واحترام.ببخشید آقای دکتر خواهش میکنم به سه سوال بنده جواب بدهید خیلی ازتون ممنونم
    ۱-من هم واریکوسل گرند۲دارم ،هم فتق دوطرفم باز شده،آیا همزمان میتونم عمل کنم؟
    ۲-من دوتابچه دارم و دیگه بچه نمی خوام، آیا حتما باید واریکوسلم را. عمل کنم؟
    ۳-آیا عمل واریکوسل و فتق باعث کم شدن وزنبه هم میشود؟آخه من چندکیلو اضافه وزن دارم.
    خیلی از زحمات شما سپاسگزارم.

    1. سلام بهتره با جراح ارولوژی مشورت نمایید.

  64. با سلام و تشکر بابت وقتی که به سوال اینجاب می گذارید بسیار سپاس گذارم بنده ۳.۵ هست که ازدواج کرده ام قبل از ازدواج ازمایش داده ام تعداد اسپرم ۲ میلیون بود بعد ازدواج سال ۹۴ که خواستیم اقدام کنیم مجداد از داده ام تعداد ۸ میلیون بود علت را جویا شده ایم فهمیدیم بنده واریکوسل دو طرفه وشدید دارم گرید ۲ در سمت راست و گرید ۳ در چپ همین طور دو دل بوده ام برای عمل که باز ازمایش داده ام که تعداد ۲۲ میلیون شد ولی تحرکشون کم بود اونم نه زیاد ۴ روز پیش شیراز عمل کرده ام سوالم اینه چرا ازمایش بنده قبل عمل یکسان نبوده که با تمام رعایت نکات از داده ام البته در ازمایش گاههای مختلف با این شرایط چند درصد امکان بارداری است وایا قرص پنتوکسی فیلین روی هرمون lh و fsh تاثیر دارد و بنده می تونم مصرف کنم با سپاس فراوان

    1. سلام بهتره با پزشک معالج خود ویا متخصص ارولوژی مشورت نمایید.

    2. سلام من جعفری هستم ازافغانستان واری کوسل سمت چپ داشتم عمل کردم پنج ماه پیش هنوزنتیجه نگرفتیم شیرازعمل کردم سه ماه بعدکه رفتم دکتربرام بیست عدد آپول داد هفته دوتاگفت بزن آیانتیجه میگرم هم تیعداداسپرمم کم هست هم تحرکش یک هفته میشه ازگیاه خرنوب استفاده میکنم هیچ دردی هم احساس نمیکنم بعدعمل افسردگی ام گم شده لطفابرام بگین آیابیهترمیشم

    3. سلام من جعفری هستم ازافغانستان واری کوسل سمت چپ داشتم عمل کردم پنج ماه پیش هنوزنتیجه نگرفتیم شیرازعمل کردم سه ماه بعدکه رفتم دکتربرام بیست عدد آپول داد هفته دوتاگفت بزن آیانتیجه میگرم هم تیعداداسپرمم کم هست هم تحرکش یک هفته میشه ازگیاه خرنوب استفاده میکنم هیچ دردی هم احساس نمیکنم بعدعمل افسردگی ام گم شده لطفابرام بگین آیابیهترمیشم

  65. سلام
    من الان یک ماه و ۱۵ روزه که عمل کردم
    حدودا ۱۰ روزه که بیضه ی سمت چپم که قبل عمل واریکوسل گرید ۳ داشت کوچیک شده قبلا هم کوچیک بود ولی از وقتی عمل کردم یک مقدار بزرگتر شده با این حال هنوزم اندازش نصفه بیضه ی راستم هست
    آیا نیاز به مراجعه به پزشک هست یا خیر؟

    1. سلام بهتره با جراح معالج خود مشورت نمایید.

  66. سلام من یک هفته پیش عمل دو طرفه واریکوسل کرده ام الان دارم برای تقویت ال کارنتین ویتامین ای فولیک اسید سلنیوم و ال ارژنین و زینک مصرف می کنم به دکتر گفتم اینارو مصرف می کنم گفت فعلا لازم نیست ما باید اول ببینیم ایا عملی که انجام داده ایم جواب داده یا نه بعد دارو مصرف کنید ایا به نظر شما بنده این داروهارو مصرف کنم یا نه در ضمن بنده ۳.۵ ازدواج کردهام

    1. سلام بهتره طبق دستور پزشک معالج خود دارو مصرف نمایید.

  67. با سلام دکتر یه سوال دیگه داشتم اینکه تو سایت مختلف خونده ام که باید بعد از عمل باید شرت تنگ پوشید این موضوع دلیل علمیش چیه و گفته بودند که تا ۲ هفته بعد از عمل نباید نزدیکی داشت ولی من ۱ هفته است که از عملم می گذره تو خواب جنب شده ام این موضوع لطمه ای وارد نمی کنه فکر کنم سوال خیلی از دوستانه با تشکر

    1. علت استفاده از شورت تنگ یا بیضه بند بعد از عمل واریکوسل کاهش درد بعد از عمل است. و علت اینکه تا ۲ هفته نباید نزدیکی داشته باشید هم این است که نباید به بیضه فشار بیاید اما اگر در خواب جنب شده اید اشکالی ندارد.

  68. سلام دکتر جان سوال بنده رو اشتباه متوجه شدید منظورم اینه که بعد از عمل واریکوسل که بنده انجام داده ام چرا میگن باید شورت تنگ پوشید به خاطر اینکه بیضه ها اویزان نباشن یا اینکه دلیل علمیش چیه و۲ اینکه تو سایتا خودم که نباید بعد از عمل واریکوسل تا ۲ هفته نباید نزدیکی کرد که منی خارج شود ولی بنده بعد از ۱هفته در خواب جنب شده ام و منی ازم خارج شد ایا مشکلی درست می کنه یا نه

    1. دوست عزیز پاسخ سوال شما اصلاح شد. سوال قبلی شما زیر عنوان سزارین برای مشاور ارسال شده بود.

  69. سلام آزمایش اسپرم دادم صفره بعدش سونو گرفتم واریکوسل از نوع سه داشتم الانم عمل کردم میخواستم بدونم بچه دار میشم اسپرم دارم بعد از عمل؟

    1. سلام چند ماه زمان میبرد باید با مشورت پزشک معالج خود مجدد آزمایش اسپرم بدهید.

  70. سلام.عمل واریکوسل انجام دادم حدود۵ ماهه.قبل عمل۸۵ درصد اسپرم ناسالم داشتم.الان که مجدد گرفتم۹۸ درصد ناسالم داره.علت بدتر شدنش چیه

    1. دکتر آذرآبادی متخصص ارولوژی: واریکوسل معمولا اولین اختلالی که در اسپرموگرام ایجاد می کند اختلال حرکت اسپرمها می باشد.بایست به مراکز ناباوری مراجعه کنید و بررسی های تکمیلی انجام شود.

  71. سلام.ببخشید من نزدیک یه ماهی میشه عمل کردم و میزان میل جنسی من خیلی کم است
    ایا این کمبود جنسی تا چند ماه بعد از عمل بهیود میابد؟؟؟

    1. کاهش میل جنسی در جوانان بیشتر مربوط به مسایل روحی ،روانی و ارتباطات زوجین و … می باشد و ارتباطی به عمل ندارد.

  72. با سلام و عرض خسته نباشید
    یه سوال داشتم از حضورتون، من مدت یکسال پیش عمل واریکوسل یکطرفه گرید ۳ سمت چپ انجام دادم، پارامترهای آزمایش منی ام همه نرمال شدن، به غیر از morphology که تو جواب آزمایش صفره،۲۹ سالمه، به نظر شما راهی برای بهبود شکل اسپرم وجود داره یا باید به فکر روش های کمک باروری باشیم؟
    با تشکر

    1. سلام ممنون. مورفولوژی اسپرم در باردار شدن فاکتور مهمی میباشد. ابتدا سه ماه دارو استفاده کنید و اگر پس از سه ماه بهبودی حاصل نشد ،بایست از روشهای کمک باروری کمک گرفت.

  73. سلام من نزدیک چهار ماه پیش عمل واریکوسل انجام دادم
    واریکوسلم گرید سه بود و تو آزمایش اسپرم تعداد اسپرم ها مشکلی نداشت و زیاد بود ولی حرکت اسپرم ها صفر بود
    ب نظر شما مشکل من حل میشه و میتونم بچه دار شم؟؟
    در ضمن۱۹ ساله هم هستم

    1. دکتر آذرآبادی متخصص ارولوژی: هفتاد درصد احتمال بهبودی هست و باید سه تا شش ماه بعد آزمایش اسپرم انجام دهید.

  74. سلام آقای دکتر.من ۲۵ سالمه قبل از اینکه برم خدمت کاملا سالم بودم.بعد از خدمت درد داشتم رفتم پیشه ارولوژ وبعد سونوگرافی متوجه شدم که واریکوسل درجه ۳ دارم.رفتم بیمارستان امام سجاد تهران عمل کردم.فعلا که بد نبوده.الان سه ماهه.مگه با سالم بودن بیضه و وریدهای سمت راست نمیشه باردار شد.درضمن چرا حس جنسی بنده کم شده.ممنون‌.اگه کسی نتونه با ضعیف بودن اسپرم باردار بشه باید چیکار کنه.هرچند که همه چیز دست خداست.ممنونم خسته نباشید

    1. دکتر آذرآبادی متخصص ارولوژی: خیر، اختلال به وجود امده در واریکوسل ،بر روی مجموع اسپرمها اثر می گذارد. بی میلی جنسی در رابطه با مسایل روحی، روانی می باشد. باید به مراکز ناباروری مراجعه کنید.

  75. سلام آقای دکتر عمل واریکوسل بیضه چپ داشتم میخاستم بدونم حدود ۵ ماه پیش عمل واریکوسل داشتم چرا باز هم وزنه سنگین ورمیدارم هم ورم میکنه هم درد خفیف میگیره آیا خدای نکرده مشکلی پیش نمیوده آیا ازین ببعد چیز های سنگین بردارم مانعی نداره؟ درضمن روی صندلی هم میشینم کش مياد و درد میگیره و ورم میکنه؟ ۲۱ سالمه

    1. سلام بهتره از انجام کارهای سنگین پرهیز نمایید و با جراح معالج خود نیز مشورتی داشته باشید.

  76. آیا بعد از پنج ماه عمل واریکوسل وزنه آیا بسیار سنگین برداشتن مانعی داره من ورداشتم هم درد گرفت هم ورم کرده؟

    1. بهتره از انجام کارهای سنگین پرهیز نمایید.

  77. ممنون از پاسخگوییتون آیا امکان داره با انجام دادن کار های سنگین واریکوسل عود کنه و دوباره به عمل جراحی نیاز داشته باشه؟

    1. دکتر آذرآبادی متخصص ارولوژی: خیر،عود واریکوسل مربوط به مسایل عروقی است.

  78. سلام و خسته نباشید من حدود سه ساله عمل واریکوسل چپ درجه سه و راست درجه دو انجام دادم اما نه تنها میزان غلظت اسپرم در اسپرمو گرام بالا نرفته هر بار داره پایین تر میاد میخوام علتو ازتون جویا بشم واقعا به بن بست خوردم.من داروهای کلونازپام.کاربامازپین مصرف میکنم ضد صرع.ممنون

    1. دکتر آذرآبادی متخصص ارولوژی: هفتاد درصد بیمارانی که واریکوسل عمل می کنند در اسپرم آنها بهبودی رویت می شود.از نظر عود واریکوسل بررسی شوید و در صورت عدم عود واریکوسل، بایست به مراکز ناباروری مراجعه نمایید.

  79. باسلام لطفا راهنمایی بفرمایید دقیقا چند وقت پس از عمل واریکوسل میتوان برای بارداری اقدام کرد ؟ اسپرم قبل از عمل همسرم ۷ میلیون نی باشد

    1. دکتر آذرآبادی متخصص ارولوژی: پس از عمل می توان برای بارداری اقدام کرد. ولی ارزیابی وضعیت اسپرمها ۳ تا ۶ ماه پس از جراحی است.

  80. سلام.من ۲۲ سالمه و درد در بیضه ی چپم داشتم که دکتر رفتم و گفت واریکوسل درجه ی ۲ دارم و باید آزمایش اسپرم بدم .اگر کم بود نیاز به عمل دارم .میخواستم بدونم که چون من ۳ سال سابقه ی بدنسازی حرفه ای دارم آیا بعد عمل هم میتونم بدنسازی کار کنم؟ و اگه میشه چه مدت بعدش .لطفا جواب بدین خیلی واسم حیاتی هست.

    1. دکتر آذرآبادی متخصص ارولوژی: سلام، پس از این که درد عمل خوب شد ، می توانید فعالیت را شروع کنید.

  81. سلام خسته نباشید
    من ۱۹سالمه و پیش دکتر که رفتم بعد از انجام سونو دکتر مستقیم‌گفت باید عمل بشی و گرید من هم فک کنم ۳باشه
    حالا نیازی نیس قبل عمل آزمایش اسپرم بدم…
    بعد عمل مشکلی که توی باروری نداره….

    1. دکتر آذرآبادی متخصص ارولوژی: سلام،حتما آزمایش اسپرم انجام دهید. در صورت اختلال در اسپرمها و یا کوچک شدن سایز بیضه ،عمل واریکوسل ضرورت دارد.

  82. سلام همسر من پنج شنبه عمل واریکوسل انجام داده میخواستم بپرسم از کی میتونه بره سر کار.بیرون رفتن ضرری واسش نداره

    1. دکتر آذرآبادی متخصص ارولوژی: سلام،از یک هفته پس از عمل می توانند سر کار بروند.

  83. سلام من یک پسر ۲۲ ساله هستم و واریکسل دو طرف دارم طرف چپ ۳ و طرف راست ۲
    الان دو هفته میشه که عمل کردم و تو ازمایش اسپرمم ۲۷ میلیون اسپرم بود ممنون میشم کمکم کنید ایا من امکان بچه دار شدن را دارم ؟
    و متخصصم فقط طرف چپم رو عمل کرد و گفت ۵ ماه دیگه طرف راستت رو هم عمل میکنم ممنون میشم کمکم کنید ایا امکان بار داری در واریکسل دو طرفه وجود داره ؟

    1. دکتر آذرآبادی متخصص ارولوژی: سلام،غالبا عمل سمت چپ کفایت می کند و سه تا شش ماه بعد آزمایش اسپرم تکرار شود.

  84. اورژانسی
    درود من یک پسر ۲۶ساله مجرد هستم که واریکوسل گرید سه سمت چپ داشتم که سیزدهم اردیبهشت عمل جراحی کردم وبعد از حدود چهل ساعت از انجام عمل در خواب جنب شدم خواستم بدونم تاثیری هم بر عمل جراحی یا امکان عود واریکوسل هست یا خیر؟
    با تشکر

    1. دکتر آذرآبادی ارولوژیست: سلام، ارتباطی ندارد.

  85. باسلام.من هفت ماه پیش عمل واریکوسل انجام دادم ازنوع لاپاراسکوپی..قبل ازعمل جواب ازمایشم این بود:Sperm Motility:18……Total progresive.A+B:6….وموروفولوژی ۱بود.بعدچهارماه مجددادرپژوهشگاه رویان ازمایش دادم به این صورت شد:Sperm Motility:27.8…….Total progresive:22.2و موروفولوژی ۲ ….میخوام باز ازمایش بدم میخواستم بدونم این جواب ازمایش رو به بهبودی هست یاخیر؟جای امیدی برای بچه دارشدن دارم یاخیر..ممنونم ازشما

    1. دکتر آذرآبادی متخصص ارولوژی: سلام، بله در آزمایش بهبودی رویت می شود و بایست دارو هم مصرف کنید.

  86. با سلام خسته نباشید من به علت درد بیضه چپ به دکتر مراجعه کردم و بعد سنو گرافی تشخیص دکتر عمل بود . ک بعد عمل تا یک هفته بیضه چپم ورم زیادی داشت و بعد از همین ک ورم خوابیده احساس میکنم همون سمت چپ ی رگ درشت خشک ب وجود امده ک احساس هم میشه جنس قضروفی داره ایا این مورد طبیعیه یا نیاز ب مراجعه ب دکتر دارد الان دو هفته گزشته؟

    1. دکتر مهدی آذرآبادی متخصص ارولوژی: سلام،باید معاینه شوید.

  87. سلام
    من سال ۸۷ واریس عمل کردم. الان یکسال و نیم هست که برای بچه اقدام کردیم اما نتیجه نگرفتیم.
    آزمایش دادم ۱۱۰ میلیون اسپرم در ۲ میلی لیتر داشتم اما فقط ۲درصدش نرمال بود
    عمل میکرو انجام دادم.
    به نظرتون بعداز عمل تعداد نرمالها چقدر تغییر خواهد کرد.

    1. پاسخ از دکتر مهدی آذر آبادی متخصص ارولوژی در قم: سلام،۵۰ درصد احتمال بهبودی دارد.

  88. سلام اقای دکتر من۲۲سالمهمه الان حدود دوهفتس ک میدونم واریکوسل دارم اما سونوگرافی ک رفتم گفتن تازمانی ک مجردی اصلا دست به عمل جراحی نزن موندم الان چیکار کنم خواهشن راهنمایی کنید بیضم و کمرم خیلی درد میکنه متن سونو نوشته واریکوسل در دوطرف وجود دارد

    1. پاسخ از دکتر مهدی آذر آبادی متخصص ارولوژی در قم: سلام، باید آزمایش اسپرم انجام دهید، اگر اختلال در آزمایش و یا کاهش سایز بیضه وجود داشته باشد . باید عمل کنید و ارتباطی به تاهل ندارد.

  89. سلام.
    من ۱۰ روز هست که عمل واریکوسل کردم
    بیضه سمت چپ هنوزم درد میکنه ،بعضی وقت ها کیسه بیضم جم میشه بعضی وقت ها شل میشه بیضه سمت چپم پاین تر از اون یکی وامیسته وقتی شل میشه کیسه بیضم ،بیضه سمت چپم این ور اون میره اما سمت راستم اینجوری نیست .
    الان هم وارکوسلم گرید ۱ شده قبلا گرید ۲ بود.

    *** بعد از ۸ روز هم نزدیکی داشتم ***
    این شل شدن،درد،کش اومدن کیسه بیضه سره نزدیکی که داشتمه ؟؟؟

    روز ۷ رفتم پیشه دکترم گفت ۶ ماه دیگه بیا اصلا حرفی از نزدیکی نزد.

    1. دکتر مهدی آذرآبادی متخصص ارولوژی: سلام، نزدیکی اشکالی نداره.

  90. سلام من ۶ماهه عمل کردم می تونم کار های سخت انجام بدهم لطفا راهنمایی کنید

    1. دکتر مهدی آذرآبادی متخصص ارولوژی: سلام، بله.اشکالی ندارد.

  91. سلام چند روز پیش به دکتر مراجعه کردم گفت واریکسل شدید دارم
    با این شرایط میتونم روزه بگیرم یا نباید بگیرم؟

    1. دکتر آذرآبادی متخصص ارولوژی: سلام، روزه گرفتن با وجود واریکوسل اشکالی ندارد. 

  92. سلام شوهرم ۸ سال پیش عمل واریکوسل انجام دادو بعد عمل حدود ۶ ماه بعدش باردار شدم ولی بعد ۴ سال که دوباره قصد بارداری کردیم تا ۲ سال اصلا باردارنشدم وبهد از دوسال توی یکسال دو بار با فاصله ۸ماه باردارشدم که جنین اول قلب نداشت و دومی بعد هشت ماه باردارشدم که قلب جنین در ۳ ماه از حرکت ایستاد حالا بعد دو تا کورتاژ تصمیم به باردار شدن دارم و از ان زمان یک سال و ۲ ماه میگذره و اسپرم شوهرم ۹ میلیون است ایا ضعف اسپرم منجر به سقط جنین میشه چه کار کنم و احتمال بارداری با آیو آی با این تعداد اسپرم چطوره ممنون

    1. سلام بله ضعیف بودن اسپرم منجر به سقط میشود حداقل تعداد اسپرم برای بارور شدن به روش طبیعی ۲۰ میلیون اسپرم میباشد بهتر است اگر با دارو مشکل همسر شما حل نشده از روش ای یو ای برای بارداری استفاده کنید.

    2. سلام عزیزم منم همسرم واریکوسل داره تعداد اسپرم ۷میلیون هست سه ماه دارو مصرف کرد اما هیییچ تغییری نکرد دکتر گفت عمل کنی بهتره خیییییلی گیچ شدیم ذهنمان تمام بهم ریخته. همسر شما عمل کرد بعدش از داد تعداد اسپرم چقد شد واریکوسل برطرف شد ممنون میشم اگر جواب بدین

  93. سلام ممنون چه داروهایی برای تقویت اسپرم خوبه با توجه به اینکه شوهرم عمل واریکوسل قبلا کرده و الان ۹ میلیون اسپرم دارهو شانس بارداری با آیو آی چقدره تشکر

  94. سلام من تقریبا ۶ سال پیش عمل واریکوسل سمت چپ انجام دادم در دوران سربازیم وتا الان هیچ ازمایش اسپرم انجام ندادم که وظعیتم چطوره میشه راهنماییم کنید الان باید انجام بدم یا نه و ۲ ساله که ازدواج کردم ممنون

    1. دکتر مهدی آذرآبادی متخصص ارولوژی: سلام،اگر به جهت باوری اقدام نمودید و موفق نبوده است. آزمایش اسپرم انجام دهید.

  95. سلام جواب ندادید من چه باید بکنم شماره ام ۰۹۳۵۱۶۳۵۲۵۷

  96. سلام آیا واریکوسل در طول زمان پیشرفته میشه آیا امکان دارد سالهای اول زندگی مشترک بچه دار بشی و سالهای بعد نه لطفا جواب بدید

    1. باید معاینه شوید و آزمایش اسپرم بدهید.

  97. سلام من ۱ماه عمل کردم ایا ورزش میتوان بکنم مثل دراز نشت دویدن شنا زدن و….ممنون میشم جواب منا بدید

    1. بله می توانید ورزش کنید.

  98. سلام واریکوسل شدید دو طرفه داشتم حدود ۸ ماه پیش عمل کردم تا کنون علیرغم مصرف قرص و آمپول نتیجه نگرفتم و اسپرم من ۵۰۰ هزار تا هست آیا بجز ivf راهی هست

    1. سلام باید از روشهای ای یو ای و یا ای وی اف استفاده کنید تا نتیجه بگیرید.

  99. سلام ۱۹سال سن دارم و همین دیروز توسط معاینات پزشکی استخدامی متوجه شدم که واریکوسل گرید ۱ دارم میخواستم ببینم یا هر چه زودتر عمل کنم بهتره یا میتونم چند ماه دیگه یاسال دیگه عمل کنم

  100. با سلام و خسته نباشید.. آقای دکتر من ۱۸ سالمه که چندسالی بود درد در ناحیه بیضه سمت چپ داشتم که چند روزه بسیار شدید و ورم داره .. دیروز رفتم پیش دکتر تا معاینه کرد گفت باید عمل بشم و برام آزمایش نوشت باید چهارشنبه آزمایش بدم. خواستم بدونم آیا اختمال ناباروری وجود داره یا نه? تا چند وقت باید استراحت کنم? لطفا بگین خیلی ترس دارم آیا عمل درد ناکی دارم یانه ? چون دکتر گفت از درجه رد کرده!

  101. با سلام اقای دکتر و خسته نباشید. من ۱۸ سالمه که چند سال درد خفیف داشتم که دیروز به پزشک مراجعه کردم گفت باید سریع عمل بشم از درجه سه رد کرده .. الان ورم بیضه چپ دارم و درد خفیف..برام آزمایش نوشت که باید پس فردا بدم آیا عمل دردناکی دارم ? احتمال بچه دار شدنم وجود داره? تا چند روز باید استراحت کنم? ممنون لطفا جواب بدین خیلی میترسم!

    1. دکتر آذرآبادی ارولوژیست: سلام،ابتدا آزمایش اسپرم را انجام بدهید. در صورتیکه در آزمایش اسپرم اختلال رویت شود و یا در سونوگرافی سایز بیضه کوچک شده باشد،نیاز به عمل دارد. عمل سختی نخواهد بود.

  102. سلام آقای دکتر خسته نباشید . من ۲۷ سالمه واریکوسل گرید دو سمت چپ.داشتم . ۱۱ روز پیش عمل کردم .دو رو بعد از عمل ورم شدید تو بیضه چپ ام بوجود . به دکترم مراجعه کروم بدون معاینه گفتم کاملا طبیعیه ورمش …اومد که بعد از گذشت ۹ روز ورم یواش یواش کم شد ولی هنوز نسب به بیضه راستم هنوز بزرگتره . تقریبا ۱٫۵ برابر . دردم هم کم شده ولی هنوز قطع نشده . میخواستم ببینم الان وضعیتم نرماله یا خیر . این رو هم بگم دو سه روزه که گلو درد و سردرد و یه درد تقریبا اذیت کننده تو ناحیه مقعد و اطرافش پیدا کردم . ممنون میشم راهنماییم کنید . با تشکر

    1. پاسخ از دکتر آذرآبادی ارولوژیست: سلام،باید معاینه شوید. آب آوردن بیضه (هیدروسل) گاهی اوقات پس از عمل واریکوسل رویت می شود. سایر شکایت های شما به این عمل، ارتباطی ندارد.

  103. سلام من واریکوسلسمت راست دارم وعمل کردم وتعداد وسرعت کم بود قبل از عمل ایا من خوب میشوم تو را خدا کمکم کنید

    1.  4 ماه بعد از عمل واریکوسل باید آزمایش اسپرم بدهید. معمولاً تا ۴۰ درصد بهبودی حاصل می شود. 

  104. من ۴۴ سالمه ۱۲ روزه عمل واری خفبف چپ کردم تعداد اسپرمبالاتر از حد مجاز ۳۸ میلیون اما سرعت ان کمتر از حد مجاز و کمی نزدیک به حد مجاز و im motiliti 50 ایت امکان بارداری و بچه دار سدن همسرم استu

  105. بعد از دو روز از عمل اسپرم بیاد ظرر دارد

  106. سلام همسر من ۱۰ماه پیش عمل کرد بعد ۵ماه نتیجه ازمایشش اینه.all sperm:20; motility:12, rapid progressive:5, medium progressive:5, non progressive: 2, immobility:88, msc:0, fsc, :0 ,smi: 9 میشه بگین نتیجش خوب بوده یا نه،ما قصد بارداری داریم ولی خیلی نگرانیم

  107. ببخشید بعد از عمل واریکوسل تا چند روز درد ناحیه طبیعی هست؟

    1. پاسخ دکتر آذرآبادی ارولوژیست: سلام ، بین یک تا دو هفته معمولاً طول می کشد.

  108. سلام بعد از عمل اندازه بیضه بزرگ ترمیشه ؟

    1. دکتر آذرآبادی ارولوژیست: سلام،گاهی بیضه دچار هیدروسل یا بزرگ شدن بیضه می شود.

  109. من ک نا امیدم حالم از هرچی دکتره بهم میخوره

  110. باسلام من ۱۶ سال دارم که حدود ۲ هفته پیش بیضه سمت چپم درد میکرد و به دکتر مراجعه کردم و گفت که واریکوسل ذاری و جراجی کردم میخوام بدونم جنابت پس از عمل ضرر داره ؟/؟؟

    1. بعد از خوب شدن بخیه ها و کاهش درد اشکالی ندارد.

  111. سلام .نتیجه عمل واریکسل چند روز بعد‌معلوم میشه ممنون؟

    1. بهبود کیفیت و کمیت اسپرمها بعد از ۳ ماه کم کم نمایان می شود اما تاثیر نهایی عمل واریکوسل ۶ تا ۸ ماه طول می کشد.

  112. سلام.من دوسال پیش عمل واریکوسل کردم الان دوباره برگشته ایا عمل دوم برا باروری اشکال داره؟؟خیلی نگرانم لطفا راهنماییم کنین.

  113. با صلوات بر محمد و ال پاکش سلام خدمت همه عزیزان. من خواستم از ماجرای جالب خودم بگم من ازمایش شمارش اسپرم دادم یک میلیون بود و دکتر گفت خیلی ضعیفه شاید حتی عمل و دارو هم جواب نده. عمل واریگوسل انجام دادم بعد سه ماه شد پنج ملیون وبه لطف خدا دقیقا شش ماه بعد از عمل همسرم باردار شد . من خیلی افراد نابارور دیدم که با دارو و درمان بچه دار شدن. هیچ گاه امیدتون رو از دست ندهید همه ی شما بچه دار میشید ایمان دارم.

  114. باسلام برای آزمایش اسپرم باید خود ارضایی انجام بدهیم یا نه ؟

    1. سلام بله نباید دخول صورت بگیرد.

  115. سلام من بیست روزمیشه عمل واریکوسل سمت چپ داشتم الا بیضیه هم درد میکنه ایا مشکلی هم به وجود میاره یاخیر.

  116. اقای دکتر من واریکسل خفیف دادم ایا می توانم بعد از عمل جراحی بچه دار شوم؟؟؟؟

    1. بله – بعد از ۳ ماه پس از عمل جراحی آزمایش اسپرم بدهید.

  117. [email protected] من ۱۵ سال قبل جراحی دو طرفه واریکوسل انجام دادم و از ۱ سال قبل با درد و کوچکی بیضه به پزشک مراجعه کردم که در سونو گرافی واریکوسل شدید در ظرف چپ گرید ۳ و در ظرف راست گرید ۱-۲ داشتم این مشکل نیاز به جراحی داره یا نه

    1. دکتر آذرآبادی ارولوژیست: سلام، باید آزمایش اسپرم انجام دهید. اگر اختلال داشتید، نیاز به عمل دارید.

  118. سلام.واریس دو طرفه داشتم حدود دوماه هست که عمل کردم ولی بیضه سمت چپم از بیضه سمت راستم یکم بزرگ تره میخواستم بدونم ایا هنوز واریس دارم یا نه؟ممنون.

    1. پاسخ از دکتر مهدی آذرآبادی ارولوژیست: سلام باید سونوگرافی انجام دهید و معاینه شوید. گاهی اوقات بیضه دچار هیدروسل ( آب آوردن) پس از جراحی واریکوسل می شود که سایز بیضه بزرگ می شود.

  119. سلام بچه ها اگه کسی الان راهنمایی کنه ممنون میشم
    من یک و نیم سال قبل تعداد اسپرم۲۷ میلیون و،حرکت۳۰ درصد بود بعد از خوردن ویتامینهاو… تعداد ۱۰۳ میلیون و حرکت ۳۹٪ شده ،ؤاریکوسل خفیف هم دارم حالا چرا تعدادش اینقدر بیشتر شده ولی تحرک نسبت ب تعداد خیلی کم، بنظر شما واریکوسل عمل کنم یا اگه از واریکوسل بود چرا تعدادش بیشتر شده ممنون

  120. سلام وخسته نباشید.همسر من چندسال پیش عمل واریکوسل انجام داده…الان برای بارداری ازمایش اسپرم انجام داد دکترا گفتن خوبه…معاینه هم رفته…گفتن خوبه..
    درضمن یکی از بیضه هاش کوچکتره..
    ولی الان ۳ساله اقدام کردیم برای بارداری ولی جواب نگرفتیم…میخواستم بدونم ایا امکانش هست از اثرات واریکوسل قبلیش باشه؟ممنون

  121. سلام علیکم.مشاورعزیزاقای اذرابادی درپاسخ به یکی ازبیمارهاگفتیدبرای آزمایش اسپرم بعدازعمل نیازبه خودارضایی هستیدکه این اشکال شرعی داردمیبایست گفت باهمسرخودبازی کنیدتابه اوج برسیدتااینکه اسپرم ازشون خارج شود..ممنونم ازراهنمایی تان.یاعلی

  122. سلام
    من ۱۸ سالمه به مزشک مراجعه کردم گفت واریکوسل داری ازمایش اسپرم بده! آزمیش اسپرم دادم همه چی درست بود و نیازی ب عمل نبود !!!
    میخواستم بدونم از اونجا ک سنم کمه واریکوسل رو عمل کنم بهتره نیست؟؟ امکان داره تو بزرگسالی مشکل بوجود بیاره؟؟؟

    1. دکتر آذرآبادی ارولوژیست: سلام،بهتره که عمل نکنید، ممکن است هیچ وقت نیاز به عمل پیدا نکنید. نباید پیشگیرانه جراحی کرد.

  123. سلام !من ازمایش اسپرم دادم و نتیجشو گرفتم میخواستم بدونم آیا نرمال هست یا نه؟
    Volume 1.8
    Color &appearence Normal
    Liquitfaction Time Normal
    Viscositly Normal
    PH 7.5
    Concentration 94
    Progressive Motility 58
    Normal Morphology 41
    Motile sperm Concen (MSC ) 54.5
    Functional Sperm Concen 37.8
    Sperm Motilitly index (SMI) 266
    . Total in sample
    Allsperm 169.200 mil
    Motile sperm 98.100 mil
    Functional sperm 68.040 mil
    WBC 0-2

  124. برای افزایش مقدار volum اسپرم چکار باید کنیم ؟
    من در ازمایش اسپرم مقدارvolume اسپرمم نرمال بود اما نرمالی ک نزدیک کمه ب عبارت دیگر شتیدم باید بین ۱٫۵ تا ۵ باشد برای من ۱٫۷ بود سن من ۱۷ است میخواستم بدونم چکار کنم بیشتر شه ایا ب سن ربط داره؟؟؟

    1. دکتر آذرآبادی ارولوژیست: سلام، نیاز به هیچ اقدامی ندارد، زیرا حجم آن نرمال است و بیشترین دلیل آن جمع آوری نادرست مایع منی است.

  125. سلام کارم خیلی خیلی سنگینه و پله رویم در روز خیلی زیاده،،واریس گرید سه دارم،بعد عمل کی میتونم به کارم برگردم یا فوتبال بازی کنم

  126. سلام دوستان و دکتر گرامی
    من دیروز عمل واریکسل انجام دادم واریکسل ۲٫۸سمت چپ هم بیهوشی عمومی شدم هم از نخاع البته اول عمومی شدم نخاع رو بعد از عمل متوجه شدم گفتن یک روز تکون نخور درد زیادیم داشتم صبح ام پاشدم راه رفتم بدون مشکل درد ندارم راه رفتن خیلی کم ولی من چیزی که خونده بودم از زیر ناف عمل میکنن بین الت و ناف ولی واسه من چسبیده به الته ایا طبیعیه مشکلی نداره

  127. سلام من ۱۸ سالمه ازمایش واریکوسل دادم دکتر گفت مشکلی نداری یعنی با این ک واریکوسل داری نیازی ب عمل نیست!
    اما دو تا سوال داشتم اول این ک برای پیشگیری از این ک اینده آسیب بزنه بنطرتون عمل کنم؟؟؟
    اگر نکنم برای این ک حدعقل مراعات کنم ک بدتر نشه چکارهایی باید انجام بدم؟؟؟ اخه گاهی درد و تور داره! باعث نگرانیم شده!!!

  128. سلام من یک ماه پیش عمل واریکوسل شدید ۳رو انجام دادم چون حجم اسپرم هاکم بود حرکتش هم ضعیف امیدی هست بعد دوسه ماه بچه دار بشم

    1. با سلام. همسر من حدود یک سال پیش عمل کرد. واریکوسل شدید و دو طرفه و تمام آیتم ها پایین بود.. خدا را شکر پس از ۴ ماه باردار شدم. امید به خدا داشته باشید. تغذیه مناسب و غذاهای با طبع گرم البته زیرنظر متخصص می تواند مفید باشد.

  129. سلام ببخشید آقای دکتر من دیروز عمل واریکوسل انجام دادم اسپرم هام ۸ میلیون بود قبل از عمل ۲ بار IUI کردیم نتیجه ای نگرفتیم آیا ممکنه بعد از عمل دوباره با IUIبچه دار بشیم

  130. باسلام ببخشیداقای دکتر من درخدمت عمل واریکوسل مربوط به ناباروری انجام دادم ازآن موقع رگهای محل عمل درد دارند فکرمیکنم خوب عمل نکردند و الان جاش دردمیکنه پشیمانم ازاینکه عمل کردم چون فکر میکنم خوب عمل نکردند و الان رگهای محل عمل درددارند وخداروشکرمیل جنسیم کم نشده وببخشیدباکمترین صحنه وفکر کردن به موردی التم راست میشه. فقط جای عمل دردمیکنه وکارم سنگینه دردمیکنه لطفا کمکم کنید وایادرسته که میگن تااخرعمرنمیتوانم چیزسنگین بردارم مجرده۲۷سالمه.ممنون ازراهنمایتون.

  131. سلام خسته نباشید من دو روز عمل کردم چپ وراستم بیض هام بزرگ شدن این عادی

  132. سلام.من الان۱۸سالمه و تابستان ۹۴عمل واریکسل داشتم والان ایا باید پیش دکتر برم و ایا برای باربری و برای ازدواج مشکل داره؟

  133. با سلام من حدود یک ماهه که عمل واریس گرید۲ انجام دادم و حالا مقدار منی کم شد باید چیکار کنم ممکنه واریس برگشته

  134. سلام من از افغانستان هستم ۹ سال قبل در هر دو طرف بیضه درد داشتم دکتر گفت واریکوسل داری تا حالا بچه دار نشدم پاکستان ایران و داکتر های هندی که در افغانستان هستن میگم نه تو مشکل داری نه خانمت البطه من از واریکوسل که دارم چیزی به دکتر ها تا حالا نگفتم ممنون میشم جواب بنده رو زود تر بدید سپاسگزارم داکتر جان

  135. سلام من از افغانستان هستم ۹ سال قبل در هر دو طرف بیضه درد داشتم دکتر گفت واریکوسل داری تا حالا بچه دار نشدم پاکستان ایران و داکتر های هندی که در افغانستان هستن میگم نه تو مشکل داری نه خانمت البطه من از واریکوسل که دارم چیزی به دکتر ها تا حالا نگفتم ممنون میشم جواب بنده رو زود تر بدید سپاسگزارم داکتر جان

  136. سلام وعرض ادب.دكتر من ۷ماه پيش عمل واريكوسل دوطرفه كردم بعد از ۴ماه آزمايش دادم همه آيتم هام عالي شده بود به جزمورفولوژي .ولي بعد ۵ماه وشش ماه آزمايش دوباره دادم دوباره جهش وتعداد به طرز وحشتناكي پايين اومد يعني تعداد از۱۸۰ميليون به ۶ميليون وسرعت مجموع از۸۰درصد به ۲۰درصد كاهش يافت.به نظر شما علت چيست.درضمن سونو دادم عود خفيفي نوشته در جواب

  137. سلام دکتر ۲۵روزه عمل واریکسل سمت چپ انجام دادم…ولی الان با لمس ساده بیضه چپم درد رو حس میکنم یا سوار موتور میشم رو دست انداز میخوره موتور یه مقدار درد تو بیضه چپم حس میکنم .ایا این درد طبیعیه؟

  138. سلام .من چهار ماه پیش عمل واریکوسل درجه دو سمت چپ انجام دادم ولی هنوز درد و تورم رگ ها هستن و چند سانتی متر پایین تر از جای عمل بی حس است میخواستم بدونم اینا طبیعی هستن ؟ممنون میشم جواب بدید در ضمن بیست ساله هستم

    1. دکتر آذرآبادی ارولوژیست: سلام،یک سال باید صبر کرد و پس از شش ماه ازعمل باید آزمایش اسپرم بدهید.

  139. سلام
    من ۴ ماه پیش عمل واریکوسل انجام دادم که قبل از عمل تعداد اسپرم ها ۷ میلیون بود و حرکتشان نیز ضعیف بود ولی الان در ناحیه زیر بیضه ها به هنگام نشستن روی صندلی دردی احساس میکنم که بیشتر به حالت سرد شدن و بی حسی شباهت دارد.آیا مشکلی پیش آمده ویا برای بچه دار شدن مشکلی وجود دارد؟ روزانه ۱۰ ساعت در محل کار روی صندلی می نشینم.

    1. دکتر آذرآبادی ارولوژیست: سلام، بی حسی عارضه آسیب اعصاب ناحیه عمل هست و مسله مهمی نیست. تا دو ماه دیگر صبر کنید و مجددا آزمایش را تکرار کنید. احتمال باروری هست.

  140. سلام . خواهش میکنم آزمایشو برام تفسیر کنید مخصوصا تعداد اسپرم م من چند روز دیگه عمل دارم دکترم بهبود برا بچه دار شدن م رو کم میدونه کمکم کنید. Concent=30 * PROG.MOTILE=15 * NORM.MORPHOLOGY=16 * M.S.C=1.5 * F.S.C = 1 * S.M.I= 40 * ALLSPERM=150 MOTILESPERM=7.50* FUNCE. SPERM= 5 تور وخدا تک تک و برام توضیح بدید و آیا احتمال باروری من هست.

    1. دکتر آذرآبادی ارولوژیست: در خصوص آزمایش اسپرم مهمترین آیتم آن ،حرکت اسپرمها است که کمتر از ۳۲ درصد است.
      یکی از مهمترین پارامترهای، اسپرم حرکت یا موتیلیتی است که کم می باشد و باید واریکوسل عمل بشه و ۷۰ درصد شانس بهبودی پس از ۶ ماه از عمل را می توان انتظار داشت.

  141. سلام اقای دکتر من ۲۲سالمه یکسال پیش عمل وارکویل چپ انجام دادم و الانم ازمایش دادم همه چیز نرماله بجز سرعت که ۳۸میخواستم بدونم من بچه دار میشم

  142. سلام خسته نباشین من ده ماه قبل عمل واریگوسلی داشتم قبل عمل آزمایشم اسپرم ۳۵میلیون داشت سرعت کلاس a:7بودولی الان بعدده ماه عمل اسپرم ۳۸میلیون شده کلاس A: 0شده وکلاس D/80درصدشده دکترم هم میگه عملت خوب بوددرضمن یه دوردرمان باده تاآمپول وقرص گذروندم چهارماه بعدعمل اسپرمم ۱۵میلیون بودالان بعدگذروندن دوره درمان باقرص آمپول اسپرمم ۳۸مییون شده ولی کلاس aصفرهست دیروزدکترم گفت بایدبرین برای کاشت جنین الان دیگه واقعابدجوراسترس گرفتم آیاراه درمانی هست یابایدکاشت جنین انجام بشه

  143. سلام
    همسر من یک هفته ست عمل واریکوسل انجام داده، دوطرفه بوده و‌محل جراحی زیر شکم هست
    با اینکه داروها رو مرتب مصرف کرده، درد شدید داره
    هنکام تغییر موقعیت، مثل وایسادن یا نشستن انقد درد داره که داد میکشه
    ورم بیضه اش هم زیاده و‌نخوابیده
    بیضه چپش حس سفتی و جلو اومدن و‌درد بیشتر داره
    اینا طبیعیه؟!
    کی خوب میشه؟!

  144. سلام من دو روز پیش ۱۹|۱۰|۹۶ عمل واریکوسل انجام دادم اما بی حسی کمی هنوز ناحیه عمل هست بنظرتون عادیه؟

  145. دوستان سلام یک سوال داشتم من دوبار عمل وارکوسل انجام دادم ای معافیت دارد هر کس میدونه راهنمایی کنه ممنون?

  146. سلام
    اگر هم فتق راست هم چپ را عمل کرد در بچه دهر شدن تأثیر دارد?

  147. سلام شوهرم یکسال واریکوسل عمل کرده ولی هنوز باردارنشدم این سری ازمایش داددکترگفت اسپرم حرکت نمیکنه درحال حاضرقرص پنتوکسی فیلین وویتامین eمصرف میکنه بنظرشماتاثیری میزاره

  148. بچه ها یه دارویی هست پودر هس به یه لیوان اب با یک قاشق عسل به هم میزنی خب میشید من ازمایشم ۵۴درصد بود الان شده ۶۹درصد اسمه دارو. سین لس هس

  149. سلام من ۴ ماهه ک واریکوسلم و عمل کردم ولی تو ازمایش انالیز اسپرم امچنان ضعیف نشان میدهد علت چیست؟

  150. سلام من ۴ ماهه ک واریکوسلم و عمل کردم ولی تو ازمایش انالیز اسپرم امچنان ضعیف نشان میدهد علت چیست؟

  151. سلام خسته نباشید من حدود ۳سال هست ازدواج کردم و ۱سالی هست که تصمیم به بچه دار شدن داریم و متوجه شدم که واریکوسل دوطرف دارم وپس فردا هم وقت عمل دارم آیا با این عمل جراحی کیفیت اسپرمم خوب میشه و بچه دار میشم
    ممنون میشم جواب سوالم و بدین

  152. واریکوسل نوع سه چه مدت طول بکشه منجر به نا باروری میشه

  153. واریکوسل نوع سه چه مدت طول بکشه منجر به نا باروری میشه

  154. باسلام و خسته نباشید.‌
    آقای دکتر من برای بارداری دوم اقدام کردم. خانمم پیش دکتر زنان رفتن برای اینکه فرزند دوممون پسر بشه بعد برای من آزمایش اسپرم نوشتن. تعداد اسپرمم ۳۴ میلیون بود. دکتر گفتن با این تعداد احتمال پسر شدن کم هست. احتمال واریکوسل دادن. منم رفتم دکتر گفتن طرف چپ گرید ۳ و طرف راست گرید ۲ هست و باید عمل کنم. حالا سوالم اینه بعد عمل تعداد اسپرمم چقدر زیاد میشه؟ و اینکه چقدر طول میکشه؟ چون میخوام زودتر اقدام کنم

  155. سلام من محسن هستم ۲۴ ساله… حدود یکساله که واریکوسل گرید ۳ عمل کردم… طبق آزمایش نطفه که قبل از عمل انجام دادم اسپرمم مشکل داشت.. حدود چهار ماه بعد از عمل هم دوباره آزمایش دادم که معلوم شد نطفه‌ام بهتر شده ولی هنوز طبیعی نیست… میخواستم بپرسم چقدر طول میکشه تا نطفه به حالت طبیعیش برگرده؟ اگر الان بخوام ازدواج کنم ممکنه برای بچه دار شدن به مشکل بر بخورم؟

  156. سلام من تازه عمل کردم میخواسم بدونم که درصدباروریم تا چه حده؟واریکوسلمم گرید۲بوده ؟

  157. سلام من مدت ۶ ماهه عمل واریکوسل دوطرفه کردم قبل از عمل روی ۴۵ میلیون بود سه ماه بعد که آزمایش دادم اومده بود روی ۲۵ و الان بعد از ۶ ماه بازم اومده پایین تر یعنی ۱۸ میلیون
    مگه نمیگن بعد از عمل بهتر میشه پس چرا من هی داره بدتر میشه ؟
    کسی میدونه باید چکار کنم؟

  158. سلام شوهرمن دوسال پیش عمل واریکوسل انجام دادن وهنوز حرکتشون رو صفر به نظر شما دلیلش چی می‌تونه باشه؟

  159. سلام همسر من یکسال پیش عمل کرد سمت چپ واریکوسل شدید داشت عمل باز بود، بعد از عمل حدود یکسال دارو خورد وضعیت اسپرماش بهتر بود ولی حرکت اسپرم قبل عمل ک صفر بود الان یکم بهتر شده ولی متاسفانه باردار نشدیم ازمایشم ک انجام میدادیم هر سه ماه ضدونقیض بود یه جا میگفت خوبه یه جا میگفت بده. بعد یکسال دوباره متوجه شدیم ک واریکوسلش عود کرده و برگشته به همون حالت اول با این تفاوت ک سمت راست هم واریکوسل خفیف نشون داد،دکترش گفتن ک باید دوباره عمل بشه. سوالم اینه ک آیا لازمه دوباره عمل بشه ؟اگه عمل بشه امکان بارداری هست یا نه با توجه به اینکه توی یکسال اخیر بارداری رخ نداده؟لطفا کمکم کنید خواهش میکنم جوابمو بدین.

  160. سلام دکتر حدود ۴ماه پیش عمل کردم اما متاسفانه بعد از گذشت ۴ماه از عمل دوطرفه واریکوسل مجددا درد بیضه سراغم آمده میخواستم اگه امکان داره راهنمایی بفرمائید علتش چیه بعد من زیاد می شینم هم پشت فرمان ماشین هم محل کار هم توی خونه میتونه علتش باشه ممنون.

  161. سلام اقای دکتر وقت بخیر من دو روز پیش عمل واریکوسل انجام دادام ولی دیشب در خواب جنب شدم ایا این اتفاق مشکلی ایجاد میکند یا خیر خیلی نگرانم…

    1. من از دکتر پرسیدم گفت تو خواب مشکلی نداره

  162. سلام
    من از سن ۱۵ سالگی مبتلا به واریکسل شدم والان سنم ۱۸ هست وهنوزم پیش پزشک نرفتم. لطفا بگید این کار میتونه برام مشکلساز بشه؟

  163. با سلام دکتر من ۱۰ماه پیش عمل واریکوسل سمت چپ انجام دادم ۴ماه بعد آزمایش اسپرم انجام دادم تعداد ۲۸میلیون بود الان دوباره آزمایش دادم شده ۵ میلیون علت چیست؟

  164. سلام من ۳ماهه عمل وارکسل انجام دادم الان یک بچه یک ماهه دارم

  165. من سال ۸۹ عمل واریکوسل انجام دادم گرید ۳ قبلش اسپرمم صفر بوده باوجود عمل بعد این همه سال متاسفانه صفر هست دکتر بعداز عمل گفتن عمل خوبی بوده اما نتیجه نگرفتم الان ۶ سال ازدواج کردم و فرزندی ندارم چکار باید بکنم

  166. سلام.ببخشید من بصورت حرفه ای فوتبال و بدنسازی انجام میدم…واریکوسلم درجه ۳ هست ازمایش اسپرم دادم نرمال بود…میخواستم بدونم بعد عمل چن مدت دیگر میتونم دوباره حرفه ای تمرین کنم..؟!

  167. سلام من شش ماه عمل کردم میگن خوب نشده درجه سه هست تاکی صبرکنم آیاامیدی هست برای بچه دارشدن البته دوبارعمل کردم یه بارعودکرده بودبعدازپنج سال دوباره عمل کردند

  168. سلام دکتر من ۱۵روز پیش عمل واریکوسل چپ انجام دادم ولی هنوز بیضه چپم مقداری درد داره خواستم بپرسم این درد به مرور زمان از بین میره یانه؟

  169. .سلام اقای دکتر من چند روز پیش ازمایش دادم تست گفتن اسپرمم ۱۳ ملیونه به نظرتون چه مشکلی دارم

  170. باسلام واحترام خدمت دکتر محترم
    اینجانب ۱۵ ماه عمل واریکوسل انجام دادم ولی متاسفانه تعداد اسپرم بنده بین ۱۴ تا۱۸ و زیر ۴۰ می باشد ،بچه اولم دختر و برای بچه دوم اقدام کردم اما با این شرایط امیدی ندارم
    لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

  171. باسلام.چندوقت پیش ازمایش اسپرم دادم ۸۰%اسپرمم شکل طبیعی نداشت واریکوسل گرید۱داشتم عفونت ادراری هم داشتم الان ازعملم۴۲روز گزشته.کی نتیجه میگیرم؟؟؟

  172. سلام من عمل واریکوسل انجام دادم ۱۵مهرطبق گفته دکتر باید آزمایش بدم حالا اگه پنجشنبه دوچار خارج شدن منی باشم آیا دوشنبه برم برا آزمایش خوبه؟

  173. باسلم واحتزا مات من واریکوسیل گرید ۳ داشتم جراحی کردم دوماه گذشت که جراحی کردم حلا که فعالیت فیزیکی انجام میدم رگ های بیضه ام مثل قبلا بررگ میشود وقتی که استراحت می کنم خوب میشم علت شان چیست

  174. باسلام الان ۹ ماه از عمل واریکوسل شوشو میگذره و هنوز حامله نشدم شوشو رفت بعد از ۹ ماه آز اسپرم داد افتضاح شده علت چیست آز ۴ ماه و ۶ ماه. بعد از عملش خوب بود چرا الان بد شده دارم از غصه میمیرم کسی اینجوری بوده و باردار شده ? راهنمایی کنید و بگین علت چیه الان دکتر از اول بهش دارو و قرص آمپول. قوی داد

  175. سلام ،من واریکوسل درجه یک داشتم والان عمل کردم،اگه قبل عمل اسپرم ها مشملی نداشتند وبعد یک هفته نزدیکی عمل احتمال باردری هست یاخیر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *