چند بار نزديكی براي بارداري لازم است؟/ نزديكي هر شب براي بارداري

بهترین زمان نزدیکی برای باردار شدن، در حوالی زمان تخمک گذاری است. اسپرم می تواند دو تا سه روز زنده بماند، اما تخمك فقط ۱۲ تا ۲۴ ساعت زنده خواهد ماند…
همچنین نزدیكی یك یا دو روز قبل از تخمك گذاری و پس از آن انجام آمیزش مجدد در روز تخمك گذاری بسیار می تواند مناسب باشد… بنابراین نزدیکی یک شب در میان توصیه می شود و نیازی نیست هر شب نزدیکی داشته باشید…

به زنانی که قصد بارداری دارند، معمولاً توصیه می‌شود که در روزهای تخمک‌گذاری، برای بارداری اقدام کنند. این موضوع به آمادگی همسر هم بسیار مرتبط است.

 زمان دقیق رها شدن تخمك در خانمها، مشخص نیست و به طول دوره قاعدگی آنها بستگی دارد. تخمك گذاری در خانمها معمولا ۱۴ روز پیش از آغاز پریود بعدی انجام می شود. دقت كنید كه این زمان، بر خلاف باور عموم، دقیقا در وسط دوره ماهیانه آنها قرار ندارد. اگر دوره شما ۲۸ روزه باشد (كه متوسط سیكل قاعدگی در خانمها همین مدت است)، آنگاه می توان گفت كه تخمك گذاری تقریبا در وسط دوره انجام می شود. اما اگر مثلا دوره شما ۳۵ روزه باشد، تخمك گذاری در روز بیست و یكم انجام خواهد شد، نه روز هفدهم كه وسط دوره است.

بعضی مردان، تمایلی در داشتن رابطه در فواصل زمانی کم ندارند که این موضوع می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. بعضی از مردان احساس می‌کنند که با داشتن رابطه‌های متعدد ضعیف می‌شوند، همچنین ممکن است زمانی که شما برای رابطه تمایل دارید، همسرتان خسته باشد یا رابطۀ جنسی برای او جذابیت زیادی نداشته باشد. بیشترین دلیل تمایل نداشتن مردان به رابطۀ جنسی، کاهش تستوسترون است که شاید بیماری خاصی دلیل کاهش این هورمون باشد.

به همسرتان بگویید که روزهای تخمک‌گذاری شما پنج روز است و بعد از آن دیگر لازم نیست که هر روز یا یک روز در میان رابطه داشته باشید. 

یکی از بهترین راه‌ها برای خانم‌ها این است که آرامش خود و همسرشان را برهم نزنند. خودتان را مجبور نکنید که در زمان خاص با همسرتان رابطه داشته باشید. وجود استرس خود باعث کاهش باروری است. روزهای تخمک‌گذاری خود را در نظر داشته باشید و سعی کنید به جای این که به بچه‌دار شدن فکر کنید، با همسرتان یک رابطۀ عاشقانه که دلچسب هر دوی شما باشد برقرار کنید.

آیا می توان سریع تر بچه دار شد؟
خوشبختانه باید گفت بله. در اینجا چند مرحله که کمک می کند تا سریع تر بچه دار شوید را برایتان ذکر کرده ایم.

ابتدا باید زمان تخمک گذاری خود را کشف کنید: شما زمانی باردار می شوید که در حال تخمک گذاری باشید. برای تشخیص این زمان روش های مختلفی وجود دارد. از جمله ساده ترین روش ها، تعیین تاریخ شروع پریود ماه بعد است. (البته اگر پریود نامنظم دارید این روش چندان کاربردی ندارد). راه مطمئن تر دنبال کردن تغییرات دمایی بدن و تخلیه واژینال است که به زمان و حوصله زیاد نیاز دارد.

تطبیق زمان نزدیکی با دوره تخمک گذاری: یافته های علمی ثابت کرده اند زوج هایی که همزمان با دوران تخمک گذاری نزدیکی می کنند خیلی سریع تر بچه دار می شوند. بهترین زمان برای بسته شدن نطفه، دو یا سه روز پیش از تخمک گذاری تا همان روز است.

آیا بدن شما آماده آبستن شدن هست: سلامت عمومی و تناسلی شما برای بارداری بسیار مهم هستند. بنابراین پیش از هر اقدامی، حتما پیش پزشک زنان بروید و چک‌آپ کنید. تحقیق کنید بدن شما به چه نوع مواد غذایی برای باردار شدن نیاز دارد و رژیم غذایی مناسب و سالم داشته باشید. همچنین، حتما در نظر داشته باشید اضافه یا کمبود وزن تاثیر زیادی بر بارداری دارند.

اشتراک‌گذاری
2 نظر
  1. من الان ۱۲ روز از اقدام بارداری گذشته ایا برم ازمایش بارداری بدم

    1. خیر زود است بهتر است برای پیشگیری از جواب کاذب آزمایش صبر کنید اگر تاخیر در پریود خود داشتید آن وقت تست بارداری یا آزمایش خون انجام بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *