چرا بزرگسالان نباید غذای کودک بخورند؟ آیا "رژیم غذایی کودک" برای کاهش وزن مفید است؟

چرا بزرگسالان نباید غذای کودک بخورند؟ آیا “رژیم غذایی کودک” برای کاهش وزن مفید است؟

ممکن است افراد مشهور به این رژیم که مد شده اعتباری بیشتر از حد انتظار بدهند، اما بزرگسالان بنا به دلایل مختلفی باید از گرفتن این رژیم غذایی پرهیز کنند. افراد مشهور زمانی که “راز رژیم غذایی شان” را فاش می کنند برای اینکه باعث تحریک افراد نشود، راه و روشی برای اینکار دارند. امروز نویسنده و هنرمند معروف Lena Dunham در صفحه اینستاگرام خود مطلبی با عنوان “رژیم ترامپ” پست کرد. Dunham یک طرفدار پر و پاقرص حزب لیبرال با شوخی به این موضوع اشاره می کند که چقدر در زمان انتخاب ماه نوامبر برای لاغر شدن با مشکل مواجه شده بود. لحن حرف های او به وضوح شوخی بود، اما در قسمت سوم حرف هایش با فریاد در مورد غذای کودک، رژیم غذایی ننگینی که توسط افراد مشهور مد شده، حرف می زند. در حقیقت، افراد مشهور مختلفی غذای کودک را به عنوان اکسیر اسرار آمیز برای کاهش وزن اعلام می کنند. تابستان گذشته، Camila Alves شکم صاف و تخت خود را به دو وعده غذای کودک در روز نسبت داد. او شام معقول تری از پروتئین، لوبیا سیاه و سبزیجات مصرف می کرد، اما بازیگران و بنیانگذار شرکت غذای کودک Yummy Spoonfuls می گویند او نیازهای غذایی خود در کل روز را با غذاهای بسته بندی و فشرده شده تامین می کند. طراح Hedi Slimane اعتراف کرد برای حفظ فیزیک فوق العاده لاغر خود با رژیم غذایی کودک زندگی می کند.

رژیم غذایی کودک چیست و چرا این رژیم معروف است؟

ایده این رژیم ساده است: جایگیزنی دو وعده غذایی هر روز با چندین شیشه (یا بسته پلاستیکی) از غذای کودک. یک شیشه غذای کودک بین ۲۰ و ۹۰ کالری دارد، بنابراین با اتکا با رژیم غذایی کم کالری هنوز هم به چندین شیشه از پوره های آبکی نیاز خواهید داشت. Tracy Anderson مربی افراد مشهور اعتبار زیادی در اینترنت برای این رژیم پیدا کرده است، اما تحقیق نشان می دهد که این رژیم از دهه ۱۹۸۰ اغاز شده است. برخی از مدافعان این رژیم مصرف حدود ۱۴ شیشه غذای کودک در طول روز را پیشنهاد می دهند و بعد از آن شام را در موقع شب بخورند. “برنامه دیگری” به شما توصیه می کند که شما فقط باید غذای کودک بخورید. مطمئنا شما هیچ قوانین سفت و سختی سریعی برای رژیم غذایی کودک پیدا نمی کنید، چون این رژیم  بیشتر براساس باور نادرستی است تا اینکه رژیم پزشکی باشد.

رژیم غذایی کودک چیست و چرا این رژیم معروف است؟

آیا می توانید با رژیم غذایی کودک وزنتان را کاهش دهید؟

قطعا. شما می توانید با هر نوع “رژیم غذایی” وزنتان را کاهش دهید، بنابراین به رژیم غذایی کودک خیلی اعتبار ندهید. در واقع، دانستن این موضوع که چرا رژیم غذایی کودک موفقیت آمیز خواهد بود آسان است. شما به تعداد زیادی غذای کودک که کالری طبیعی هر روزتان را تامین کند نیاز خواهید داشت، بنابراین در صورتی که نمی توانید این رژیم را حفظ کنید ممکن است هدفی که برای کالری روزانه داشتید را از دست بدهید. مصرف کالری کمتر از حدی که بدن برای حفظ وزن نیاز دارد به این معنی است که شما شروع به کاهش وزن خواهید کرد. هر شیشه غذای کودک کوچک است، بنابراین کنترل مقدار پروتئین کار سختی نیست؛ و اگر می توانید تمامی طعم ها را تحمل کنید (بوقلمون و شیره گوشت را کسی دوست دارد؟) می توانید طیف گسترده ای از طعم دهنده ها را داشته باشید.

اما در کنار” فوایدی” که این رژیم ها دارند، چند واقعیت ناگوار را هم به همراه دارند. برای اینکه بتوانید غذای بچه را قابل تحمل تر کنید باید ذائقه تان را تمرین بدهید. بسیاری از برندهای غذای کودک به هیچ وجه غذاها را با فصل تطبیق نمی دهند. ذائقه های بسیاری از افراد بالغ به شدت به نمک، شکر و چربی عادت کرده است؛ بنابراین حذف کامل این مواد غذایی واقعا شوکی برای زبان شما خواهد بود. بزرگسالان نیز با خوردن غذاهای واقعی سرپا هستند. برخلاف نوزادان ما دندان و سیستم دستگاه گوارش داریم که می تواند غذهای قابل جویدن را کنترل کند. تعادل فیبر، پروتئین، چربی و کربوهیدرات ها برای حفظ وزن مطلوب بدن ضروری است. اگر خیلی ورزش انجام می دهید، احتمالا رژیم غذایی پوره شده نیازهای شما را تامین نخواهد کرد. خیلی زود احساس ضعف، خستگی و بی حالی خواهید کرد.

درحالیکه دو وعده غذایی از پوره سبزیجات و میوها را برای برآورده کردن نیازهای روزانه تان مصرف می کنید، اگر تقریبا غیر ممکن نباشد اما مشکل خواهد بود. اگر بخواهید از این رژیم برای لاغری قبل از یک روز مهم استفاده کنید (مثل عروسی یا مهمانی)، این موضوع را بدانید که احتمالا تمام وزنی که از دست داده اید مجددا با مصرف غذاهای جامد سریعا باز می گردند. “غذای کودک” فاقد مقادیر کافی از فیبر، چربی و پروتئین برای حفظ سلامت بزرگ سالان است. اغلب این غذاهای پور شده و آسیاب شده برای کودکان با سسیتم  دستگاه گوارش کامل نشده تهیه می شوند. به گفته Jamie Vespa ویراشگر تغذیه، “فعال نگه داشتن سیستم های گوارشی ما با خوردن غذاهای کامل، مواد غذایی متراکم، برای هر دو روده و سیستم ایمنی ما سالم  است. رژیم غذایی کودک یک رژیم غذایی تقلبی و ناپایدار است که نباید توسط  بزرگسالان  به امید دستیابی به نتایج طولانی مدت مورد استفاده قرار بگیرد.”

آیا می توانید با رژیم غذایی کودک وزنتان را کاهش دهید؟

سخن پایانی

مانند توصیه  Dunham که گفته از رژیم Trump او پیروی نکنید، ما هم امتحان کردن رژیم غذایی کودک را توصیه نمی کنیم. “این رژیم غذایی از لحاظ مواد مغذی ناکافی است. Vespa می گوید، من نمی توانم فکر کنم یک فرد بزرگسال غذای کودک بخورد، مگر اینکه فک آنها بسته باشد. در عوض افراد سالم باید بشقاب غذایی شان را با موادی مانند فیبر، پروتئین، چربی و کربوهیدرات ها پر کنند و شیشه های رنگی  مواد غذایی ترکیبی را برای کوچک تر ها باقی بگذارند”.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *