چرا “اصلا خواستگار ندارم” چیکار کنم؟!

گاهی دختران با خود می‌گویند "با وجود اینکه به سن ازدواج رسیده‌ام، چرا خواستگار ندارم؟ چیکار باید بکنم که خواستگار داشته باشم؟" این خواستگار نداشتن می‌توانند دلایل متعدد فرهنگی، خانوادگی و اجتماعی داشته باشد، پس نیازی نیست در وجودتان به دنبال عیب و ایراد بگردید. در این مطلب به بررسی این دلایل و راهکاری برای رفع آن می‌پردازیم. این موراد را در خود بررسی کرده و از راهکارهای گفته شده استفاده کنید؛ با ما همراه باشید.

اصلا خواستگار ندارم چیکار کنم؟
در قسمت زیر برخی از مهم‌ترین دلایلی که می‌تواند در خواستگار نداشتن شما دخیل باشد را بررسی می‌کنیم:

اصلا خواستگار ندارم چیکار کنم

۱. آیا شما فردی خجالتی هستید؟
اگر پاسخ مثبت است و شما دختری خجالتی هستید، طبیعی است که نسبت به دخترانی که خجالتی نیستند خواستگاران کمتری داشته باشید. کم نیستند دخترانی که با وجود شرایط فردی و خانوادگی بسیار خوب، به دلیل کمرویی و خجالتی بودن، با دیگران تعاملی برقرا نمی‌کنند، کسی آن‌ها را نمی‌شناسد و در نتیجه خواستگاران زیادی ندارند. بنابراین می‌توانید در عین حال که متانت خود را حفظ می‌کنید، با دیگران تعامل برقرار کرده و عقایدتان را با لحنی مناسب بیان کنید.

۲. آیا به ظاهر و لباس پوشیدن خود توجهی ندارید؟
کسی که برای اولین بار شما را می‌بیند شناختی از خلقیات و شخصیت شما ندارد و اولین چیزی که می‌بیند ظاهر شماست. آراستگی ظاهر شما نقش بسیار مهمی در جلب توجه دیگران دارد. این مورد را با آرایش غلیظ و لباس‌های زننده اشتباه نگیرید، یک خانم می‌تواند با پوشیدن لباسی مناسب، تمیز، زیبا و صورتی آراسته و مرتب، بسیار خوب و متین به نظر برسد. اگر تا به حال به ظاهر و یا لباسی که می‌پوشید اهمیت نمی‌دادید، پیشنهاد می‌کنیم از این به بعد توجه کنید.

۳. آیا شما دختری غمگین و منزوی هستید؟
خوب است بدانید که آدم‌های شاد خیلی زود افراد را به خود جذب می‌کنند و انرژی خوبی که دارند همه را به سمت آن‌ها می‌کشاند. اگر فردی غمگین هستید و به اصطلاح زانوی غم بغل گرفته‌اید، کیس‌های ازدواج خود را از دست می‌دهید. روحیه زن در شاد بودن فضای خانه بسیار مهم است و زمانی که زن غمگین است همه خانواده غمگین هستند؛ به این خاطر که کسی با دیدن دختری غمگین ترغیب به انتخاب او برای ازدواج نمی‌شود. شاد باشید و بخندید، به اتفاقات خوب فکر کنید و مثبت اندیش باشید. این تغییر رویه در جذب شدن افراد به شما نیز بسیار مهم است.

۴. آیا شما یک دختر پرتوقع و کمال گرا هستید؟
اگر فردی پرتوقع و کمال گرا هستید و به دنبال پسری همه چیز تمام هستید، هیچوقت همچین فردی را پیدا نخواهید کرد. برخی از دختران، پسری که می‌خواهند با او ازدواج کنند را یک مرد سوار بر اسب سفید تصور می‌کنند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که کمی واقع بین باشید، آیا خودتان هیچ نقصی ندارد؟ هیچکس بی‌نقص نیست، با توقع زیاد از فردی که می‌خواهید با او ازدواج کنید فقط و فقط گزینه‌های ازدواج خود را کاهش می‌دهید.
حتما ببینید: تست کمال‌ گرایی؛ آیا خودتان را با کمال‌ طلبی زجر می‌دهید؟

۵. آیا در مورد خواستگاران خود سخت‌ گیر هستید؟
شاید با خودتان بگویید نه من آدم سخت‌گیری نیستم و فقط معیار‌های معقولی دارم، اما وقتی پای عمل فرا می‌رسد با وسواس خاصی هر موضوع را به شکل یک مشکل می‌بینید. اگر شما فردی سخت‌گیر هستید و در وجود هر کس به دنبال عیب و ایراد می‌گردید، این سخت‌گیری باعث می‌شود که افراد کمتری به شما جذب شده و در نتیجه خواستگاران شما آن‌طور که می‌خواهید نباشند.

۶. آیا خودتان را دست کم می‌گیرید؟
برخی از دختران عزت نفس پایینی داشته، همیشه در حال دست کم گرفتن خودشان هستند، اما ‌می‌گویند چرا خواستگار ندارم؟ پاسخ واضح است؛ اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، به یاد داشته باشید که همیشه قبل از همه، باید خودتان را دوست بدارید و به خودتان اهمیت دهید. تا وقتی که شما برای خودتان احترام قائل نشوید و خودتان را دوست نداشته باشید، بقیه نیز به شما احترام نخواهند گذاشت. ارزش دادن به خودتان جذابیت فوق العاده ای برای شما به ارمغان می‌آورد. خودتان را دوست بدارید و برای توانایی‌های خود ارزش قائل شوید.

۷. آیا نداشتن ظرافت زنانه، دلیل خواستگار نداشتن شماست؟
داشتن ظرافت زنانه یکی از اصول اولیه هر رابطه و مخصوصا ازدواج است. آیا شخصیت شما به گونه‌ای است که همه می‌گویند مانند مرد رفتار می‌کنی؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است، باید بگوییم که یکی از دلایل خواستگار نداشتن شما همین است. رفتار زنانه و ظرافت زن یکی از مهم‌ترین دلایل جذب شدن یک مرد به یک زن است. بنابراین مستقل باشید و کنترل امور را به دست بگیرید، اما تا وقتی که به روابط شما آسیبی نزند. زنانه رفتار کرده و جذابیت داشته باشید.

۸. آیا سابقه خانوادگی‌ شما منفی است؟
برخی از خانواده‌ها به سبب اشتباهاتی که در گذشته مرتکب شده‌اند، سایر افراد نظر خوبی راجع به آن‌ها ندارند. قضاوت کردن افراد بر اساس گذشته‌ای که داشته‌اند کار اشتباهی است، برای جلوگیری از قضاوت‌های اشتباه دیگران و نشان دادن خودتان به آن‌ها، همه سعی خود را به کار گیرید.

۹. آیا هنوز به رابطه قبلی خود فکر می‌کنید؟
تا زمانی که بار رابطه قبلی را به دوش بکشید، حتی اگر خواستگار هم داشته باشید، به دلایل مختلف حاضر به پذیرش خواستگار نبوده و شروع به عیب‌جویی کردن می‌کنید. به این فکر کنید که اتفاقات گذشته در گذشته مانده و نیاز نیست که همیشه آن را به خودتان یادآوری کنید. تمام چیز‌هایی که شما را به یاد فردی که در گذشته با او رابطه عاطفی داشته‌اید می‌اندازد را دور ریخته و زندگی جدیدی را شروع کنید.

۱۰. آیا محل زندگی خوبی ندارید؟
برخی از دختران تحصیل‌کرده از این موضوع شاکی هستند که چرا به خاطر زندگی در محله پایین شهر و یا زندگی در روستا خواستگارانی درخور و شایسته ندارند؛ متاسفانه محل زندگی یکی از معیارهای خواستگاران است، در این شرایط اگر شرایطی وجود داشته باشد که خانواده دختر بتوانند به مکان بهتر مهاجرت کنند، این بهترین کار است.

۱۱. آیا رسم و رسوم غلط و فرهنگ‌ های اشتباه دارید؟
هنوز بسیاری از روستا‌ها و حتی شهر‌های کشورمان، به رسم و رسوم و فرهنگ‌های قدیمی و غلط پایبند هستند. مثلا زمانی که به هر دلیل دختر بزرگتر مایل به ازدواج نیست، اجازه ازدواج را به دختر کوچک‌تر از او هم نمی‌دهند. متاسفانه این فرهنگ‌های اشتباه در زندگی بسیاری از خانواده‌ها هنوز پابرجاست و مانع از ازدواج بسیاری از دختران می‌شود.

چگونه دختری جذاب باشیم؟

۷ خصوصیت خانم ها که آقایان را شیفته خود می کند!

۱٫ شوخ‌طبعی

مردها موجودات شوخ طبعی هستند و همسری می خواهند که به لطیفه هایشان بخندد، همسری که بتوانند با وی مکالمه سرگرم کننده و جالبی داشته باشند. همسری که بتوانند با وی شوخي کنند و جنبه شوخي داشته باشد.

چه خانه باشید و چه بیرون، درست وقت هایی که کسی نگاهتان نمی کند، وقت مسخره رقصیدن ها، حرف زدن با صداهای عجیب و غریب و وقت این است که خودتان باشید. چنانچه می خواهید همسرتان حس کند که میتواند با شما تفریح کند، شما هم نباید از تفریح کردن با وی بترسید. حتی اگر از این که مسخره به نظر برسید نباید بترسید. از این که خودتان را رها کنید، از چارچوب همیشگی تان بیرون بیایید و بلند بلند بخندید نترسید.

۲٫ اعتماد به نفس

زنی باشید که کارهایش را عاقلانه انجام ميدهد و می داند چه می خواهد و می داند چطور باید به آن برسد ولی مغرور نباشید برای این که اصلاً مردی زن مغرور را دوست ندارد. با ایجاد تغییراتی در ظاهر مثل کوتاه کردن مو، کاهش وزن، تغيير لباس و ژست راست و محکم موقع نشستن و ایستادن، باعث ميشود شما مطمئن تر و بااعتماد به نفس بیش تر به نظر برسید.

حقیقت این است که مردها دوست دارند فکر کنند که جایزه را برده اند. دوست دارند حس کنند که خوش شانس ترین مرد هستند. درست همان طور که دوست دارند شما به آن ها افتخار کنید، وی هم می خواهد به شما افتخار کند. اگر شما خودتان به خودتان اعتماد نداشته باشید و از خوب بودن خودتان مطمئن نباشید، چرا وی باید چنين حسی داشته باشد؟

چه به خاطر ظاهرتان باشد، چه هوشتان، چه موفقیت هایتان، چه احترامی که افراد دیگر به شما می گذارند، کارتان یا هر خصوصیات خوب ديگر شما، همسرتان دوست دارد به شما پز بدهد. می خواهد بداند که میتواند با اطمینان شما را به منزل پیش مادرش بیاورد و یا به دوستانش معرفی کند و یا حتی در جلسات کاری بیرون از محل کار شما را با خود پیش رئیسش ببرد زیرا شما سبب می شوید که وی خوب به نظر برسد.

۳٫ استقلال

این خصلتی که هر زنی چه بخواهد همسرش را جذب کند چه نخواهد باید داشته باشد. هیچ مردی زن بی اندازه وابسته را نمی پسندد. وقت مرد ها برایشان بسیار ارزشمند است به حدی که اگر وقت شان را بگیرید باعث خشم و عصبانیت در آنها ميشود . پس زندگی خودتان را داشته باشید، خودتان را مشغول کنید، سرگرمی های تان را داشته باشید و همراه دوستان تان به گردش بروید. این چنین وی هم براي وقت شما ارزش قائل ميشود .

۴٫ قدرت

آیا هنگامی که دچار ضعف ميشود ، میتوانید صاف بایستید؟ یا این که شما هم سریعتر از وی خم شده و می شکنید؟ اگر لازم باشد میتوانید از عهده مخارج خودتان برآیید؟ این قدرت ها قدری از فشار را از روی دوش وی برمی دارد و سبب ميشود خود بخواهد که براي شما قوی باشد نه این که مجبور باشد!

آیا در ارزش ها و اعتقاداتتان قدرتمند هستید؟ یا این که خيلي راحت تحت‌تأثیر قرار می گیرید؟ کی هستید؟ به چه چیزهایی اعتقاد دارید؟ آیا سر اعتقاداتان هستید؟ آیا وی میتواند به حرف هایی که می زنید اعتماد کند؟ آیا اعمال و رفتارتان مطابق با حرف هایتان هست؟ زنی که اعتقاداتی پابرجا داشته باشد، سبب امنیت مرد زندگی اش است. حس امنیت یکی از مهم ترين عناصر در ایجاد حس اعتماد در مردهاست. این حس سبب ميشود بتواند دریچه دلش را بطور کامل برایتان باز کند.

۵٫ برای خودش ارزش قائل است

زنی که به خود اهمیت دهد، مثلا به ظاهرش برسد، براي خود پول خرج کند، به سلامتی اش اهمیت دهد و در یک کلمه مراقب خود باشد، زنی است که سایرین هم به وی احترام می گذارند. این مدل از زنان افرادی قابل اطمینان ، سخت کوش و دارای اعتماد به نفس بالایی هستند که سایرین هم میتوانند به آن ها تکیه کنند.

۶٫ زنانگی

زنانگی هم مربوط به ظاهر شماست و هم رفتارتان. زن بودن یعنی زيبايي، ظرافت، لطافت، مهربانی و قسمت شیرین وجودتان که مردها فاقد آن ها هستند را در اغوش بکشید. زن باشید! پیراهن های زیبا بپوشید، رژلب بزنید و خوش بو باشید. براي زیبا کردن ظاهرتان وقت بگذارید و از آن لذت ببرید. این کار به خودتان هم حسی فوق العاده خواهد داد.

بامحبت باشید. یکی از خصوصیات زنانگی که مردها معمولاً ندارند، میل طبيعي شما به مراقبت کردن است. اما میتوانید در عین حال اسیب پذیر بوده و به همسرتان نشان دهید که به وی احتیاج دارید ولی میتوانید از وی هم مراقبت کنید. هرچقدر هم که قوی، مردانه و مستقل باشد، تمامی مردها دوست دارند که کسی از آن ها مراقبت کند. این که نشان دهید چنين توانایی دارید سبب ميشود سلاح خود را در کنار شما زمین بیندازد و در کنارتان حس امنیت کند. وقتی مردی ضعف از خود نشان ميدهد و اجازه ميدهد بخش اسیب پذیر وی را ببینید، به شما قدرت خواهد داد. منظور این نیست که رابطه مانند یک مسابقه یا بازي است، تمامی اینها براي ایجاد یک رابطه محکم و ایجاد حس امنیت و ارامش براي دو طرف است.

۷٫ شادی

تمامی مرد ها دوست دارند شاد باشند و از زندگی لذت ببرند؛ بنابراین هیچوقت دوست ندارند دور و بر زنانی باشند که انرژی منفی و نفرت را از خود ساطع ميکنند. زنانی که با غر زدن و شکایت کردن می خواهند توجه مرد را بخود جلب کنند براي روح مرد ها سم هستند. نگرش ها و رفتار های مسموم این زنان مسری است و سبب ایجاد منفی گرایی در مردها ميشود. در پایان باید بگویم که انسان های شاد جذاب تر هستند.

منبع خبر : برگرفته از setare،beytoote

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.