از کجا بدانم آلرژی دارم یا سرماخوردم؟!

دوره درمان آلرژی معمولا هفت تا ۱۰ روز تخمین زده می‌شود اما سرماخوردگی معمولا بین سه تا پنج روز است. علامت‌ سرماخوردگی در تمام شبانه‌روز، یکسان است ولی آلرژی، حالت حمله‌ای دارد و در اوایل صبح و غروب بیشتر می‌شود…

تفاوت علایم سرماخوردگی با آلرژی در چیست؟ راه تشخیص آن چیست؟

دوره درمان آلرژی معمولا هفت تا ۱۰ روز تخمین زده می‌شود اما سرماخوردگی معمولا بین سه تا پنج روز است. سرماخوردگی و آلرژی علایم مشابه زیادی دارند اما در آلرژی معمولاً تب مشاهده نمی‌شود. فردی که به آلرژی مبتلا می‌شود ترشحاتی شفاف و روشن در گلو و بینی دارد. در حالی که این ترشحات در سرماخوردگی رنگی است. از شباهت‌های آلرژی و سرماخوردگی می‌توان به آبریزش بینی، عطسه، سوزش و گرفتگی بینی، سرفه، گلودرد و خستگی اشاره کرد.

در سرماخوردگی شاهد عطسه‌های پی در پی نیستیم و معمولاً افراد سرفه می‌کنند اما درزمان بروز آلرژی در فرد مبتلا عطسه‌های پی در پی مشاهده می‌شود.

دوره درمان آلرژی معمولا هفت تا ۱۰ روز تخمین زده می‌شود اما سرماخوردگی معمولا بین سه تا پنج روز است. علامت‌ سرماخوردگی در تمام شبانه‌روز، یکسان است ولی آلرژی، حالت حمله‌ای دارد و در اوایل صبح و غروب بیشتر می‌شود. همچنین در زمان مواجهه با ماده آلرژن مانند عطر‌های تند، سیگار و دود خودروها به‌صورت جدی بروز می کند.استفاده از ماسک برای گروه‌های حساس و افرادی که زمینه ابتلا به آلرژی دارند در هوای آلوده توصیه می‌شود.

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. تفاوت آلرژی و سرماخوردگی
    اشتباه گرفتن آلرژی با سرماخوردگی بسیار متداول است زیرا علائم هر دو مشابه هستند و در حقیقت برخی افراد حتی تفاوت این دو را نمی دانند.
    عامل سرماخوردگی یک ویروس است و مسری هم هست. هنگامی که سرما می خورید دفاع بدن در مقابل حمله ویروس باعث ایجاد سرفه، تب، ضعف و دردهای شدید می شود. برای خلاص شدن از سرماخوردگی ممکن است مجبور شوید نهایتاً چند روز صبر کرده و حداکثر به برخی از داروها متوسل شوید.اما از سوی دیگر آلرژی ناشی از بیش از حد حساس بودن سیستم ایمنی بدن است.
    در این شرایط بدن چیزهای بی ضرر را به عنوان موجودات بیگانه حس نموده و شروع به حمله به آنها می کند. این فعل و انفعال ممکن است یک واکنش آلرژیک مانند بثورات یا عطسه ایجاد کند. برخی از آلرژن های شناخته شده عبارتند از شیر، سویا، ماهی، گرد و غبار، انواع گرده، آجیل و گندم. برخلاف سرماخوردگی آلرژی ها خیلی سریع از بین نرفته و دوباره عود می کنند و مسری هم نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *