چرابعد از زدن امپول پروژسترون هنوز پریود نشدم؟!!!

سلام خسته نباشید من همیشه ازقرص مدروکسی استفاده میکنم یعنی بدون قرص یا آمپول پریود نمیشم ولی این ماه ۲۵روز از قطع قرص ها گذشت پریودنشدم و باردارنیستم.

دوباره رفتم مامایی برام چهارآمپول پروژسترون نوشت در دوروز زدم امروزهم یه هفته از تزریق آمپولها گذشت و دیشب فقط لکه بینی قهوه ای دارم مامایی هم برام قرص کلومیفن و آمپول برای تخمکگذاری نوشت من سوالم اینه که میتونم داروهامو استفاده کنم آخه خونریزی ندارم فقط لکه بینی یعنی میشه این لکه بینی بعنوان پریود حساب کنم و داروهام استفاده کنم تو را خداکمک کنید.

پاسخ مشاور نی نی نما:

سلام بهتر است صبر کنید تا به خون ریزی بیافتید می توانید از داروهای گیاهی قاعده آور نیز استفاده کنید ضمنا بهتر است در روز سوم پریود آزمایشات هورمونی انجام بدهید تا از نظر کم کاری تیروئید و هورمون پرولاکتین و….. بررسی شوید.

اشتراک‌گذاری
3 نظر
  1. چرا قرص مدروکسی پروژسترون تجویز میشود؟
    رایج ترین قرص برای درمان اختلالات مختلف مربوط به سیکل قاعدگی است که اغلب بدلیل عدم تعادل هورمونی ایجاد میشود.این اختلالات شامل خونریزی غیر طبیعی و نامنظم رحم، آمنوره (قطع شدن پریود)، اندومتریوز و خونریزی شدید و یا زمانی که سلول تخم خارج از رحم در حال رشد است، می باشد.
    مدروکسی پروژسترون اغلب برای القا خونریزی و یا پریود شدن در زنانی که بطور منظم پریود نمی شوند استفاده میشود و یا گاهی به مدت کوتاه برای باردار شدن به همراه سایر داروهای تحریک کننده تخمدان مانند کلومیفن تجویز میشود.

    علت های زیادی برای ابتلا به کمبود پروژسترون وجود دارد. از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    استروژن های محیطی
    همه ما در محیط اطرافمان در مواجهه با ترکیبات شیمیایی مشابه استروژن ها که به Xenoestrogen ها معروف اند، قرار داریم. امروزه این ترکیبات در محیط اطراف ما و نیز در غذاهای مصرفی بیش از پیش وجود دارند.
    زاینواستروژن ها باعث می شوند که بدن پاسخ قوی تری به استروژن داده و آن را بیش از آنچه هست تلقی کند. و پاسخ پروژسترون به این وضعیت کاهش تولید و در نهایت ابتلا به کمبود پروژسترون در بدن است.

    تحت استرس بودن
    استرس از قوی ترین و مهم ترین علل ابتلا به کمبود پروژسترون در بیشتر افراد است. اگر بخواهیم علمی تر نگاه کنیم:افزایش سطح هورمون کورتیزول که همان هورمون استرس است باعث مسدود شدن گیرنده های پروژسترونی و در نتیجه کاهش عملکرد پروژسترون در بدن می شود. بنابراین استرس باعث ابتلا به کمبود پروژسترون خواهد شد.
    این یکی از مهم ترین دلایلی است که می گوییم خانم هایی که قصد بارداری و مادر شدن را دارند، ابتدا باید استرس را از خود دور کنند.

    ورزش افراطی! تعادل را رعایت کنید
    ورزش افراطی می تواند به افت سطح پروژسترون منجر شود. از طرفی ورزش برای تعادل ترشح و عملکرد هورمون ها جدا ضروری است.
    پس برای رسیدن به تاثیرات بهینه ورزش در بدن بهتر است متوسط روزانه ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ورزش را در برنامه خود داشته باشید.

  2. ریزش مو در دوران شیردهی داشتم می دونید علتش چی بوده؟
    این نکته رو شمام داشته باشید
    افت شدید هورمون‌های بارداری از جمله پروژسترون و خروج جفت عامل ریزش شدید مو بعد از بارداری است.
    به همین دلیل توصیه می‌شود فرد در دوران شیردهی حتما از ویتامین‌های گروهB از جمله جوانه های گندم، عدس و ماش و مکملهای زینک استفاده کند.

  3. اینکه چند روز بعد از آمپول پروژسترون پریود میشوم؟

    توجه
    پروژسترون هورمون ترشح شده توسط تخمدان ها در زمان تخمک‌گذاری است و مسئول تنظیم نظم پریود است.
    معمولا یک هفته عقب و جلو انداختن پریود برای زنان طبیعی است مخصوصا اگر شما سفر کرده باشید و دچار هیجانات روحی شده باشید.
    اما اگر بعد از گذشت یک هفته پریود نشدید و علائم بارداری هم نداشتید باید به پزشک مراجعه کرده طبق نظر او آمپول پروژسترون را مصرف کنید.
    نکته:
    معمولا بعد از گذشت ۲ هفته تا ۱۰ روز از تزریق باید پریود شوید، اگر این اتفاق نیافتاد حتما دوباره به پزشک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *