آیا می توانید در هنگام شیردهی چای سبز بنوشید؟

آیا نوشیدن چای سبز در حین شیردهی بی خطر است؟

نوشیدن یک فنجان چای سبز می تواند یک شروع تازه برای روز باشد. و چای سبز فوق العاده سالم است. اما وقتی در حال شیردهی هستید، مواد مغذی موجود در غذاهایی که مصرف می کنید، از طریق جریان خون به شیر مادر منتقل می شوند. بنابراین، آیا فکر می کنید که چای سبز برای کودک سالم است؟ به خواندن این متن از وبسایت نی نی نما ادامه دهید که توصیه هایی برای مصرف چای سبز در هنگام شیردهی می دهد.

آیا می توان در دوران شیردهی چای سبز مصرف کرد؟

بله، مصرف چای سبز در میزان متوسط بی خطر است، زیرا هیچ گونه عوارض جانبی برای کودک ایجاد نمی کند. اگرچه شواهد علمی کمی برای اثبات این ادعا وجود دارد، اما آکادمی اطفال ایالات متحده (AAP) از آن حمایت می کند. با این وجود، باید چای سبزی را انتخاب نمایید که فقط حاوی چای بوده و ترکیبات دیگری نداشته باشد. اثرات گیاهان افزودنی به چای سبز ناشناخته است و می تواند برای نوزاد مضر باشد. یک بطری چای سبز تا زمانی که فقط از چای تشکیل شده و فاقد مواد افزودنی مصنوعی باشد، بی خطر است. تنها مصرف چای سبز ساده یک راه برای لذت بردن از نوشیدنی در هنگام شیردهی است. اما بدان معنا نیست که می توانید هر ساعت یک فنجان چای بنوشید.

چای سبز در هنگام شیردهی تا چه اندازه ایمن است؟

تنها دو فنجان چای در هر روز که هر فنجان حدود ۲۳۷ میلی لیتر چای داشته باشد، بی خطر محسوب می شود. چای سبز سرشار از چندین آنتی اکسیدان بوده، اما همچنین حاوی کافئین است. حدود ۲۹ میلی گرم کافئین در هر یک فنجان چای سبز (۲۳۷ میلی لیتر) وجود دارد، در حالی که مقدار مجاز روزانه (از تمام نوشیدنی ها)، در حین شیردهی نباید بیش از ۷۰۰ میلی گرم باشد. کارشناسان توصیه می کنند که از میزان حداکثری، کمتر مصرف نمایید و مصرف هر گونه نوشیدنی حاوی کافئین (از جمله چای سبز)، حدود ۲ فنجان در هر روز باشد.

به خاطر داشته باشید که می توانید غذاهای کافئین دار دیگری مانند شکلات، قهوه، و نوشابه را مصرف کنید. بنابراین، نیاز است تا میزان کافئین مصرفی خود را به گونه ای تنظیم کرده که کل کافئین دریافتی تان از چندین منبع مختلف، از حد مجاز بیشتر نشود. مقدار بیش از این حد می تواند به کودکتان آسیب برساند.

چه اتفاقی می افتد اگر بیش از حد چای سبز مصرف کنید؟

چه اتفاقی می افتد اگر بیش از حد چای سبز مصرف کنید؟

مصرف بیش از حد چای سبز باعث می شود که کافئین اضافی به شیر مادر منتقل شود و منجر به عوارض جانبی زیر در کودک می شود:

  • تحریک پذیری و بهانه گیری
  • بیدار ماندن و خواب نامناسب
  • کولیک

کمتر از ۱ درصد کافئین مصرفی وارد شیر مادر می شود، اما برخی از کودکان به دلیل تحمل کمتر به کافئین حساس تر هستند. حتی در هنگام مصرف چای سبز در محدوده ایمن، مراقب علائم عوارض جانبی باشید.

همچنین این عقیده وجود دارد که چای سبز اضافی می تواند تولید شیر مادر را کاهش دهد. این مساله، سوال بعدی را برای ما ایجاد می کند.

آیا چای سبز باعث کاهش شیر مادر می شود؟

هیچ مدرک علمی مبنی بر اینکه چای سبز شیر مادر را کاهش می دهد یا آن را کاملا خشک می کند، وجود ندارد. با این وجود، یک ماده شیمیایی به نام تانن که به طور طبیعی در چای یافت می شود، ممکن است در جذب آهن در بدن اختلال ایجاد کند. این مساله زمانی اتفاق می افتد که چای سبز زیاد را با غذاهای سرشار از آهن مانند سبزیجاتی با برگ سبز مصرف کنید. اما هیچ تاثیری بر روی غذاهای سرشار از آهن حیوانی مانند گوشت ندارد. با این وجود، بهتر است که از نوشیدن چای سبز با وعده های غذایی اجتناب کرده و بین هر وعده غذایی و چای سبز یک فاصله زمانی ۳ ساعته ایجاد کنید.

توجه داشته باشید که میزان شیر تولیدی بدن به تعداد دفعات تغذیه نیاز دارد. شیردهی مکرر و تغذیه کودک با اولین علائم گرسنگی، میزان شیر سالم را تضمین می کند.

آیا می توانید در هنگام شیردهی چای سبز بنوشید؟

بله، می توانید چای سبز فاقد کافئین بنوشید. چای سبز برای از بین بردن مقدار زیادی کافئین فرآوری می شود. چای سبز فاقد کافئین، به طور کامل بدون کافئین نیست؛ زیرا حاوی ۲ تا ۵ میلی گرم کافئین در هر فنجان (۲۳۷ میلی گرم) است. هر چای سبز فاقد کافئین، دارای سطوح مختلفی از کافئین خارج شده است. بنابراین، برچسب درج شده در محصولات را برای بررسی مقدار دقیق کافئین باقی مانده کنترل کرده و بر همین اساس، تعداد فنجان های مصرفی چای سبز را تنظیم کنید.

آیا نوشیدن چای سبز در حین شیردهی بی خطر است؟

آیا می توان در حین شیردهی چای ماچا مصرف کرد؟

بله، چای ماچا برای شیردهی بی خطر است. این چای از دانه های بسیار ریز چای سبز که منشاء آن کشور چین است، تهیه شده و به روش هایی فرآوری می شود که مقدار کافئین بیشتری نسبت به چای سبز معمولی دارد.

درجه بندی مختلف چای ماچا، دارای مقادیر مختلفی کافئین است، اما معمولا حاوی سه برابر کافئین نسبت به چای سبز معمولی است. یک فنجان (۲۳۷ میلی گرم) چای ماچا حاوی ۷۷ میلی گرم کافئین است. بنابراین، به خاطر داشته باشید که مصرف کافئین را از منابع دیگر کنترل کنید.

آیا در هنگام شیردهی، می توان قرص های چای سبز مصرف کرد؟

بهتر است که از مصرف قرص های چای سبز و عصاره های کپسول چای سبز خودداری کنید، زیرا ممکن است به طور تصادفی کافئین بیشتری از دو فنجان چای سبز مصرف کنید. کپسول های چای سبز با دوزهای مختلفی موجود هستند یک قرص تکی میزان بی خطری از کافئین را برای بدنتان فراهم می کند، اما باز هم ممکن است از مقدار ناشی از مصرف دو فنجان چای سبز بیشتر شود. برای اطلاع از میزان دقیق کافئین در هر کپسول، برچسب قرص های چای سبز را بررسی کنید.

آیا تانین موجود در چای سبز می تواند بر شیردهی تاثیر بگذارد؟

هیچ مدرک علمی برای اثبات یا تاثیرات منفی یا مثبت تانین بر تغذیه با شیر مادر وجود ندارد. تانین نوعی آمینه اسید غیر ضروری است که به وفور در برگهای چای سبز یافت می شود.

چای سبز یک نوشیدنی انرژی بخش است که بسیاری از مادران آن را دوست دارند. شیردهی نباید باعث قطع مصرف آن شود. به خاطر داشته باشید که میزان کافئین مصرفی تان در یک روز را کم کنید و میزان کافئین مصرفی چیزی است که باید اندازه گیری نمایید. اطمینان حاصل کنید که بیش از مقدار ایمن مصرف نمی کنید، و از مصرف نوشیدنی روزانه تان لذت می برید. اما به علائم تحریک پذیری در کودک توجه کنید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *