پماد ب ب کلد برای نوزاد خوبه؟/ برای گرفتگی بینی نوزاد چه کنم؟!

 پماد ب ب کلد برای گرفتگی بینی نوزاد خوبه؟

مواد متشکله پماد ب.ب. کلد نوزادان و کودکان دارای خاصیت ضد میکروب، ضد قارچ، ضد ویروس و آنتی سپتیک می باشند. مصرف موضعی آن موجب درمان سرما خوردگی، آّبریزش، گرفتگی بینی و سرفه می شود. منتول به طور موضعی ویروس آنفولانزا (A) و تبخال را از بین می برد.

همچنین رسـپتورهای سـرمای روی پوست را تحریک کرده و از این طریق انتقال حس درد را به نخاع مهار می سازد. این ماده بر روی کانال های کلسیم واقع در انتهای نرون های حسی، اثر آنتاگونیستی نشان می دهد. این مکانیسم موجب اتساع عروق و در موضع ایجاد پرخونی می نماید.

پماد ب ب کلد برای نوزاد خوبه؟

استعمال موضعی اسانس اکالیپتوس روی ناحیه سینه و گردن و استنشاق بخارات آن موجب ضد عفونی نمودن مجاری تنفسی فوقانی و بروز اثر خلط آور و افزایش ترشحات گلو می شود. بیوسنتز پروستاگلاندین ها را نیز مهار نموده و ناراحتی تنفسی را بر طرف می سازد. تـیمول آبـریزش بینی را متوقف می نـماید، دارای اثر ضد باکتـری می باشد و اسپاسم برونشیول ها را نیز بر طرف می سازد.

مجموعه مواد فوق الذکر پماد ب. ب. کلد آثار یکدیگر را تقویت نموده موجب بهبود سرماخوردگی و علائم تنفسی ناشی از آن می شود.

پماد موضعی ب ب کلد زیر سه ماهگی ممنوع!

پماد موضعی باعث می شود تا بچه ها شب راحتتر بخوایند. خود ما هم وقتی بچه بودیم و بیمار میشدیم، والدینمان پمادهای موضعی حاوی اکالیپتوس، کافور و منتول به سینه مان می مالیدند. با وجود آنکه محققان می گویند این مواد روی گرفتگی بینی تأثیری ندارند، اما کسانی که دچار سرماخوردگی شده و بینی شان گرفته، پس از استفاده از پماد موضعی حس خوبی از خنکی را در بینی احساس کرده و بهتر نفس می کشند در حال حاضر محصولات متنوعی از پماد موضعی در داروخانه ها وجود دارد.

منتها آنها را باید مطابق سن کودکتان انتخاب کنید. استفاده از پماد موضعی برای کودکان زیر سه ماه ممنوع است پماد موضعی مخصوص کودکان حاوی وازلین، روغن و اکالیپتوس است و ضرری برای آنها ندارد محصولات کودکان کافور و منتول ندارد چون استفاده از این دو برای بچه های زیر دو سال ممنوع است پماد موضعی را روی سینه، گردن و پشت کودک بمالید متنها یادتان باشد که آن را روی پوست زخمی یا حساس، داخل دهان یا بینی، اطراف چشمهای اهر جای دیگری از صورت کودک استعمال نکنید.

موارد مصرف پماد ب ب کلد:

ضد سرماخورگی و گرفتگی بینی کودکان

دستور مصرف پماد ب ب کلد:

روزی چند مرتبه به طور موضعی در ناحیه سینه و گردن استعمال شود.

موارد منع مصرف:

عوارض جانبی پماد ب ب کلد:

این دارو ممکن است در افراد حساس موجب واکنش های آلرژیک شود.

موارد احتیاط پماد ب ب کلد:

۱- از راه خوراکی مصرف نمی شود، فقط به طور موضعی استعمال گردد.

۲- این پماد را روی نوک بینی کودکان نمالید.

۳- اگردر حین مصرف دارو بثورات جلدی ظاهر گردید مصرف آن را قطع نمائید.

۴- این پماد را می توان به طور معمول در نوزادان از سه ماهگی به بالا مصرف نموده و در کم تر از این سن با نظر پزشک معالج قابل مصرف است.

نکات قابل توصیه:

۱- بعد ازتاریخ انتقضاء مصرف نکنید.

۲- دور از دسترس کودکان نگاه دارید.

اجزای فرآورده پماد ب ب کلد:

اسانس اکالیپتوس ۲%

منتول ۵/۱%

اسانس آویشن ۵/ %

مواد موثره پماد ب ب کلد:

اسانس اکالیپتوس عمدتاً حاوی سینئول (۸۵%-۷۰%) است. افزونبراین مونوترپنها (لینالول، بورنئول) و سزکویی ترپنها (کاریوفیلین) نیز در آن یافت می شود. منتول ماده موثره اصلی اسانس نعناع است و به مقدار (۴۸%-۲۹%)در روغن نعناع یافت می شود. اسانس آویشن هم که حاوی ماده موثره تیمول می باشد از گیاه آویشن تهیه می گردد.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.