“نزديكی بعد از سقط جنین” چند روز بعد ممکنه؟!

برای “نزديكي بعد از سقط جنین” تا زمان اتمام خونریزی صبر کنید، خونریزی سقط جنین به طور معمول ۲ تا ۳ هفته طول می کشد…

دو هفته پیش با قرص سقط کردم و الان خونریزی ام در حد لکه بینی است. می تونم نزدیکی داشته باشم؟ نزديكي بعد از سقط جنین چه زمانی ممکنه؟ چند روز یا چند هفته بعد از سقط؟

پاسخ مشاور نی نی نما:

بعد از اتمام خونریزی سقط جنین می توانید نزدیکی داشته باشید. بهتر است صبر کنید تا لکه بینی هم از بین برود تا احتمال عفونت رحم از بین برود. خونریزی بعد از سقط جنین بین ۲ تا ۳ هفته طول می کشد.

نکات مهم بعد از سقط جنین!
اگر خروج بافت به صورت خود به‌ خودی یا با مداخلۀ جراحی صورت گیرد، به مدت یک روز یا بیشتر، گرفتگی عضلانی مشابه عادت ماهانه وجود دارد و برای یک تا دو هفته خونریزی اندکی نیز وجود خواهد داشت.

بهتر است برای خونریزی از پد یا نوار بهداشتی استفاده شود و برای گرفتگی عضلانی، استامینوفن و ایبوبروفن مصرف شود. از رابطۀ جنسی، شنا کردن، تمیز کردن واژن، استفاده از تامپون و داروهای واژینال، حداقل برای دو هفته و تا زمان توقف کامل خونریزی باید پرهیز کنید. در طول این دوره به احتمال زیاد، پزشک برای جلوگیری از عفونت، آنتی‌بیوتیک یا سایر داروها را تجویز خواهد کرد.

اگر شروع به خونریزی شدید کردید؛ به معنی آغشته به خون شدن یک پد در طول یک ساعت، یا در صورت وجود علائم عفونت مانند تب، درد، ترشحات بدبو از واژن یا احساس ضعف، گیجی و حواس‌پرتی، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید یا به اورژانس مراجعه کنید. اگر خونریزی شما افزایش یافته است و احساس ضعف، گیجی یا حواس‌پرتی می‌کنید، احتمالاً دچار شوک شده‌‌اید. در این شرایط هرچه سریع‌تر به اورژانس مراجعه کنید. 

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. من ۱۰ روز بعد از سقط جنین رابطه با همسرم داشتم خونریزی ام کم بود یعنی احتمال دارد عفونت رحم بگیرم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *