درمان خانگی درد سقط جنین/ دل درد شدید دارم…

دیروز به دلیل تشکیل نشدن قلب جنین در ۱۰ هفتگی با قرص سایتوتک سقط کردم دل درد شدید و خونریزی شدید دارم. درمان خانگی برای کاهش درد سقط جنین وجود دارد؟!!

برای کاهش دل دردهای ناشی از سقط جنین از مسکنهایی مثل ایبوپروفن استفاده کنید و دمنوشهایی مثل دارچین و زنجبیل میل نمایید که این دمنوشها مانند یک مسکن طبیعی برای کاهش درد سقط جنین عمل می کنند.

۲ دمنوش مفید برای درمان خانگی درد سقط جنین

طرز تهیه دمنوش دارچین برای کاهش درد سقط جنین:

۲ تا ۳ چوب دارچین را درون یک لیوان آب جوش گذاشته و سر لیوان را با نعلبکی ببندید. اجازه دهید دارچین به مدت ۱۰ دقیقه در آب جوش بماند تا به خوبی دم بکشد و سپس چوب‌ دارچین را از لیوان خارج کرده و دمنوش را میل نمایید و نوشیدن ۲ لیوان دمنوش دارچین و خوردن غذاهایی با طبع گرم مثل کاچی می‌تواند بهترین انتخاب برای درمان درد سقط جنین باشد.

طرز تهیه دمنوش زنجبیل برای کاهش درد سقط جنین:

برای تهیه این چای زنجبیل کافی است یک قاشق چای‌خوری زنجبیل رنده شده را در یک لیوان آب جوشانده و قبل از خوردن غذا آن را صاف کنند و میل کنید. زنجبیل چون طعمی تند و گس داشته برای خوش‌طعم کردن آن می‌توانید یک قاشق چای‌خوری عسل یا یک قطعه کوچک نبات به آن اضافه کرده و قبل از خوردن وعده غذایی آن را میل نمایند. 

بعد از سقط جنین چه کنیم؟

۱- استراحت کنید

شما به استراحت در ۲۴ ساعت بلافاصله پس از سقط، نیاز دارید. اگر شما مشکل در خوابیدن دارید، سعی کنید یک لیوان شیر گرم بنوشید، سعی کنید بازوها و پاهای خودرا برای ده دقیقه بکشید.. ورزش برای شما خوب است وشما همچنین می توانید روزانه ۲۰ دقیقه پیاده روی است.

۲- مسکن برای از بین بردن درد شکمی

درد شکمی بسیار معمول است پس از سقط و معمولا با خونریزی همراه است. درد از فردی به فرد دیگر متفاوت است، مسکن مانند ایبوپروفن برای تسکین درد مفید است.

۳- نظارت بر درجه حرارت خود

بالا بودن درجه بدن می تواند نشانه عفونت باشد. برای پنج روز اول پس از سقط، توصیه می شود که شما دمای روزمره خود را چک کنید. درجه حرارت بیش از ۳۷٫۶۰ درجه سانتیگراد (۹۹٫۷ درجه فارنهایت) باید به دکتر خود گزارش کنید.

۴- استفاده از نوار بهداشتی و یا تامپون برای کنترل خونریزی

خونریزی واژینال سنگین تا متوسط ​ پس از سقط انتظار می رود. هر دو نوار بهداشتی و تامپون را باید هر ۸ ساعت،تغییر دادو در بسیاری موارد نیز بایدحداقل یک بار در روز (و ترجیحا دو بار) دوش گرفت.

۵- استفاده از کمپرس سرد و گرم برای کاهش گرفتگی عضلات و سردرد

استفاده متناوب بین کمپرس سرد و گرم یک ایده خوب است، به صورت گرما کمک می کند تا به شل شدن عضلات، در حالی که سرما کمک می کند به بی حسی. شما همچنین می تواند یک کیسه نخود فرنگی یخ زده برای کمپرس سرد و یک بطری آب گرم برای یک گرم کمپرس گرم در برابر ناحیه دردناک برای ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در یک زمان، و سپس به یکی سرد تغییر دهید، و یا بالعکس استفاده کنید.

۶- یک رژیم غذایی سالم

کمک خواهد کرد بدن شما التیام یابد. یک رژیم غذایی سالم بعد از سقط جنین ضروری است، یک رژیم غذایی متعادل که شامل بخشهای سالم پروتئین، کربوهیدرات، فیبر و چربی است. سعی کنید به نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در روز و مصرف کلسیم از ۲۰۰mg در روز. نوشیدن شیر، خوردن محصولات لبنی و خوردن ماهی مانند ماهی ساردین و مصرف اسید فولیک .

۷- نزدیکی و رابطه جنسی برای ۱ تا ۲ ماه بعد از سقط جنین

بهتر است برای رابطه جنسی تا ۱ تا ۲ ماه اول پس از سقط جلوگیری کنید- توصیه به استفاده ازقرص ضد بارداری زیرا افزایش احتمال حامله شدن، وجود دارد.

غم از دست دادن کودک

افراد مختلف واکنشهای مختلف نشان می دهند به سقط جنین به روش های مختلف، اما درمان نیاز به زمان دارد. پیدا کردن یک مشاور که بتوانید به راحتی درمورد غم و اندوه، ترس و اضطراب خود صحبت کنید.

گفتگودر مورد احساسات خود با یک دوست نزدیک یا اعضای خانواده

تغییرات هورمونی در بدن مادر پس از سقط میتواند حس غم یا خشم راافزایش دهد. بنابراین، پیدا کردن یک دوست، یکی از بستگان نزدیک که بتوانید احساسات خود را بیان کنید بسیار مهم است. این مهم است که آگاهانه از این واقعیت که سقط جنین یک تجربه ناراحت کننده برای هر دو مادر و پدر است هر دو ،تجربه فشار عاطفی از دست دادن نوزاد، پس ضروری است که شما از یکدیگر حمایت کنید.

انجام تمرینات مدیتیشن

هر شکلی از ورزش خوب است، وباعث کاهش سطح آندروژن (هورمون استرس) در بدن و افزایش اندورفین (شاد، آرامش بخش هورمون) باپیاده روی ۲۰ دقیقه در روز انجام دهید. پس از آن، شما می توانید فعالیت های شدید جسمی بیشتری مانند دویدن، دوچرخه سواری و سوارکاری انجام دهید .

یوگا کار کن

انجام یوگا روزمره به شدت برای زنان در دوره نقاهت بعد از سقط جنین توصیه می شود، یک شکل سبک از ورزش ست وکمک می کند تا به آرامش ذهنی برسید .انجام یک سری از تمرینات تنفسی، که باعث ترویج ارامش احساسات و تمدد اعصاب، شل کردن عضلات میشود.

استفاده از داروهای ضد افسردگی، در صورت لزوم

داروهای ضد افسردگی وضد اضطراب برای کمک به افسردگی و اضطراب شما اگر خسته هستید. این داروها با مهار گیرنده های سروتونین که باعث افسردگی میشوند می توانید تا ۳ هفته مصرف کنید البته تحت نظر پزشک .

بازگشت به کار 

بازگشت به کار در اوایل به عنوان یک راه حل برای مقابله با اضطراب مرتبط با از دست دادن نوزاد خود است.

برنامه ریزی برای بارداری در آینده

پس از سقط، توصیه می شود که شما اگرقصد دارید هر حاملگی در آینده داشته باشید قبل از هر اقدامی صبر کنید . به اندازه کافی استراحت کنید و یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید. این می تواند به شما کمک کند تا احساس آرامش بیشتر و امن تری برای جلوگیری از سقط جنین، داشته باشید.طول مدت خونریزی بعد از سقط جنین در زنان مختلف متفاوت است، اما خونریزی باید پس از حدود دو هفته در اغلب موارد متوقف شود،. زمان خونریزی طولانی تر می تواند نشانه ای از سقط جنین ناقص، به معنی باقی ماندن بافت بارداری که هنوز در رحم است باشد. این امر خطر ابتلا به عفونت را بالا میبرد. 

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. برای درمان خانگی دل درد سقط جنین چه غذایی بخورم ؟ چه سوپی مفید است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *