نوشیدن چای ترنج

نحوه تهیه چای ترنج ، فواید و عوارض جانبی و مضرات نوشیدن چای ارل گری

چای ترنج معمولاً ترکیبی از چای سیاه و عصاره میوه ترنج است. این چای را معمولاً چای ارل گری می نامند و می فروشند. ترنج – همچنین به عنوان پرتقال ترنج شناخته می شود – میوه ای مرکباتی است که در دریای مدیترانه کاشته و رشد میکند و شایعات حاکی از این است که این میوه دارای کیفیت و خاصیت دارویی است.چای ترنج وحشی معمولاً در خانه با استفاده از یک گیاه وحشی غیرمرتبط تهیه می شود ، اگرچه با کمبود مطالعات طرف هستیم اما ممکن است فواید مختلفی برای سلامتی به همراه داشته باشد. در این مقاله به خاصیت چای ترنج برای بدن می پردازیم.

مطالب پیشنهادی:  خوردن چای زیاد در دوران بارداری چه عوارضی دارد؟

چای ترنج چیست؟

ترنج (مرکبات برگامیا) یک مرکبات گلابی شکل است که در درجه اول در کالابریا ، ایتالیا ، و همچنین در آرژانتین ، برزیل ، الجزایر ، مراکش ، تونس ، ترکیه و مناطقی از آسیا رشد می کند. پوست میوه سبز یا زرد را برای روغنی که برای اهداف دارویی یا رژیم غذایی استفاده می شود چلانده می شود. برخی معتقدند که ترنج ترکیبی از لیمو و نارنج است. کلمه “ترنج” از یک کلمه ترکی که به معنی “گلابی شاهزاده(prince’s pear)” است گرفته شده است. چای ترنج فقط و منحصرا از میوه درست نمی شود. معمولاً از چای سیاه و عصاره ترنج درست می شود. چای ارل گری نیز نامیده می شود ، چای ترنج را می توان با کافئین یا بدون کافئین خریداری کرد. چای ارل گری همچنین ممکن است با استفاده از برگهای چای های دیگر از جمله چای سبز یا چای رویبوس (چای قرمز) تولید شود. مقدار کافئین موجود در چای به برگهایی که برای تولید آن استفاده می شود بستگی دارد. چای ترنج همچنین ممکن است به نوعی چای که با برگهای گیاه ترنج وحشی تهیه می شود و گاهی اوقات آن را پونه (نعناع فلفلی )می نامند اشاره داشته باشد. ترنج وحشی ممکن است در مناطقی از ایالات متحده و همچنین در اروپا رشد کند. گزارش شده است که بومیان آمریکایی از چای ترنج وحشی برای درمان علائم سرماخوردگی و سایر مصارف دارویی استفاده کرده اند.

چای ترنج چیست

نحوه تهیه چای ترنج

بسیاری از مارک های معروف مانند Twinings ، Bigelow و Stash چای ترنج را درست می کنند.چای کیسه های برگاموت را می توانید بصورت آنلاین و در بسیاری از فروشگاه ها یا بازارهای مواد غذایی سالم خریداری کنید. کیسه های چای باید به مدت ۳-۵ دقیقه در آب داغ یا حدود ۱۹۰-۲۰۹ درجه فارنهایت دم شوند. اگر علاقه مند به تهیه چای ترنج وحشی هستید ، ممکن است در یافتن و پیدا کردن مواد تشکیل دهنده آن به مشکل بربخورید و مشکل داشته باشید.طبق گفته منابع ، چای را می توان با برگ تازه یا خشک ترنج یا حتی از بذر آن تهیه و درست کرد.برخی از مردم در خانه ترنج وحشی پرورش میدهند. اگر از مواد تازه برای تهیه چای ترنج وحشی استفاده می کنید ، باید مقدار بیشتری از آن (حداکثر یک و نیم فنجان از برگ (چای) استفاده کنید). اگر از برگ یا دانه های خشک استفاده می کنید ،حدودا از دو قاشق غذاخوری استفاده کنید. برگها باید حدود پنج دقیقه دم بکشند. قبل از نوشیدن چای آن را با صافی صاف کنید.

خاصیت چای ترنج

ترنج (Citrus bergamia/مرکبات برگامیا) اغلب به دلیل داشتن مزایای سلامتیش مصرف می شود. برخی از افراد برای تقویت و افزایش هوشیاری ذهنی و یا جلوگیری از انواع خاصی از سرطان این چای را می نوشند. روغن ترنج همچنین ممکن است به صورت موضعی (روی پوست) برای محافظت از بدن در برابر شپش ، تسکین پسوریازیس و مدیریت ظاهر ویتیلیگو (وضعیتی است که در آن پوست سلول های رنگدانه خود (ملانوسیت ها) را از دست می دهد) استفاده شود.برخی از مطالعات تحقیقاتی مزایای سلامتی ترنج را بررسی کرده اند.

خاصیت چای ترنج

یک مطالعه که توسط Phytotherapy Research (تحقیقات گیاه درمانی) منتشر شده است توسط چندین کارمند یک شرکت تولید کننده روغن ضروری انجام شده است. آنها دریافتند که استنشاق روغن معطر ممکن است به کاهش اضطراب قبل از درمان با اشعه کمک کند. مطالعه دیگری استفاده از آب ترنج را برای کاهش عوامل خطر قلبی-متابولیکی بررسی کرده است. محققان در آن مطالعه نتیجه گرفتند که مکمل عصاره آب ترنج باعث کاهش سطح لیپیدهای (چربی های) پلاسما و بهبود مشخصات (پروفایل های) لیپوپروتئین در افراد مورد مطالعه شده است.مطالعات علمی در مورد مزایای سلامتی یا ایمنی ترنج وحشی وجود ندارد/بسیار کم است.

خطرات و عوارض جانبی چای ارل گری :

در صورت استفاده و مصرف روغن ترنج در مقادیر کمی که به طور معمول در غذا وجود دارد ، برای بیشتر افراد بی خطر و ایمن است. هنگامی که به صورت موضعی روی پوست استفاده شود احتمالاً ایمن و بی خطر نباشد زیرا می تواند پوست را به آفتاب حساس کند و ممکن است شما را در برابر سرطان پوست آسیب پذیرتر کند.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.