مربای بهار نارنج، مفید برای هضم غذا

این مربا یکی از لطیفترین و مطبوع ترین مرباهاست که باید در طبخ آن دقت بیشتری نمود تا نتیجه مطلوب بدست آید و نکته حساس آن است که باید بعد از چیدن بهار نارنج (شکوفه نارنج) بلافاصله آنرا برای طبخ آماده نمود.

 

مواد لازم:

بهار نارنج              

۱ کیلو گرم

شکر

۱ کیلو گرم

آب

۲ لیوان

آبلیمو

۱ قاشق سوپخوری

طرز تهیه:

  • بهتر است که بهار نارنج ها را قبل از درست کردن مربا، ۲ الی ۳ ساعت در آب آهک بخوابانیم. یک قابلمه مناسب بر می داریم و مقداری آب را درون آن می ریزیم و آن را روی حرارت می گذاریم تا به جوش آید. بهار نارنج ها را از آب آهک خارج می کنیم و  آنها را تمیز می شوییم. سپس آنها را داخل آب در حال جوش می ریزیم و می جوشانیم. آب آن را عوض می کنیم و دو بار دیگر این کار را انجام می دهیم (بهار نارنج ها را می جوشانیم).

  • مقداری آب را در یک ظرف عمیق می ریزیم و مقداری شکر را داخل آن حل می کنیم. سپس بهار نارنج های جوشانده را داخل آب شیرین می ریزیم و می گذاریم ۲۴ ساعت بماند. در این مدت، چند بار آب شیرین را عوض می کنیم تا تلخی بهار نارنج کاملاً گرفته شود.

  • یک کیلو گرم شکر را با دو پیمانه آب می جوشانیم تا شهد درست شود. سپس آن را از صافی رد می کنیم و بهار نارنج تلخی گرفته را داخل شربت می ریزیم و آن را روی حرارت می گذاریم تا بجوشد و قوام یابد. سپس آبلیمو را اضافه می کنیم و بعد از اینکه مربا دو سه جوش زد، آن را از روی حرارت بر می داریم و  پس از اینکه کمی خنک شد، آن را داخل شیشه مناسب می ریزیم.

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. برخلاف تصور برخی از افراد، نوشابه نه تنها هیچ تاثیر مثبتی بر هضم غذا ندارد بلكه موجب رفلاكس معده و بازگشت غذا و اسید معده به مری می‌شود.
    رفلاكس معده عبارت از بازگشت محتویات معده به مری است و مهم‌ترین علت آن نیز رژیم غذایی نامناسب است.

    برای هضم غذا این مربا فوق العاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *