زمان رسیدن اسپرم به تخمک چند ساعت است؟

سلام بعد از نزدیکی چقدر طول میکشه تا اسپرم به تخمک برسه؟، زمان رسیدن اسپرم به تخمک چند ساعت است؟، چقدر لازمه بعد از نزدیکی دراز بکشیم تا حامله بشیم؟ لازمه پاهامون رو بعد از رابطه به دیوار تکیه بدیم؟!!

چقدر طول میکشد تا اسپرم به تخمک برسد؟

پاسخ مشاور نی نی نما:

بعد از نزدیکی در کمتر از ۳ دقیقه اسپرم خود را به دهانه رحم می رساند و بهتر است بعد از نزدیکی ۲۰ دقیقه استراحت کنید اما لزومی ندارد که پاهایتان را به دیوار تکیه دهید.

مطلب پیشنهادی: چرا باردار نمیشوم؟ معرفی ۸ دلیل احتمالی که چرا هنوز باردار نشده اید!

مدت زمان لازم برای رسیدن اسپرم به تخمک، چقدر زمان میبره اسپرم به تخمک برسد

وقتی مایع منی داخل واژن تخلیه می شود، اسپرم ها به سرعت شنا کرده و در عرض کمتر از چند دقیقه خودشان را به داخل دهانه رحم می رسانند. وقتی داخل دهانه رحم شدند، دیگر جاذبه زمین تاثیر چندانی در خروج آنها نخواهد داشت. اما مسلما بقیه اسپرمها و مایع که به دیواره واژن ریخته شده اند، همراه با ترشحات خود خانم، (که حین دخول ایجاد میشه) بیرون می ریزد

دراز کشیدن بعد از نزدیکی جنسی

بسیاری از زنان بعد از اقدام برای بارداری مدتی را در تخت دراز می‌کشند. برخی از آنها پاهای خود را بالا می‌آوردند یا آنها را در هوا مثل حالت دوچرخه‌سواری حرکت می‌دهند تا به اسپرم‌ها برای حرکت به سمت رحم و لوله‌‌های رحم کمک کنند. از نظر علمی برای افزایش شانس بارداری نیازی به دراز کشیدن در تخت یا انجام این حرکات بعد از نزدیکی جنسی نیست. پس از تخلیۀ اسپرم، مخاط موجود در واژن و دهانۀ رحم که چسبنده است، اسپرم را احاطه می‌کند و اسپرم در این مایع شروع به شنا کردن به سمت لوله‌های رحم می‌کند. در هر بار انزال، میلیون‌ها اسپرم وارد واژن و دهانۀ رحم شما خواهد شد و اگر مقداری از مایع از واژن شما خارج شود، باز هم هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت. برای همین بلند شدن شما بعد از نزدیکی جنسی هیچ تأثیری در باردار شدن شما نخواهد داشت. اگرچه بلند شدن از تخت از نظر علمی تأثیری در بارداری ندارد، اما بهتر است کمی بعد از رابطۀ جنسی در تخت بمانید. حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید تا آرامش کافی پیدا کنید. نیازی به حرکت دادن پاها در هوا نیست، فقط به پشت بخوابید و کمی استراحت کنید.

مطلب پیشنهادی: آیا پیشاب باعث بارداری می شود؟

خروج بخشی از مایع منی از واژن

نشت کردن بخشی از مایع منی مرد از واژن زن بعد از رابطۀ جنسی‌ای که برای باردار شدن انجام شده، موضوعی کاملاً طبیعی است. این امر معمولاً زمانی رخ می‌دهد که انزال به اندازۀ کافی باشد. در حقیقت نشت مایع منی به معنی وجود میزان کافی از آن در واژن زن است. کمتر از پنج درصد از مایع منی اسپرم است و بیش از ۹۵ درصد آن از سایر مایعات ساخته شده است و احتمال این که نشت مایع منی از واژن مانع بارداری شود بسیار کم است. اگر انزال هنگام دخول کامل صورت گرفته باشد، معمولاً پس از آن نباید نگران نشت مایع منی از واژن خود باشید، زیرا مقدار کافی از اسپرم خودش را به مخاط دهانۀ رحم رسانده است. اگر بعد از رابطۀ جنسی به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به پشت دراز بکشید و باسن خود را کمی بالا آوردید، در این صورت نشت مایع منی را حس نخواهید کرد و نگرانی شما نیز کم می‌شود.

منبع خبر : madarsho

اشتراک‌گذاری
4 نظر
  1. وقتی مایع منی داخل واژن تخلیه می شود، اسپرم ها به سرعت شنا کرده و در عرض کمتر از چند دقیقه خودشان را به داخل دهانه رحم می رسانند.
    اگر بعد از رابطۀ جنسی به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به پشت دراز بکشید و باسن خود را کمی بالا آوردید، در این صورت نشت مایع منی را حس نخواهید کرد و نگرانی شما نیز کم می‌شود.
    ^^^^^^^^♢♢♢^^^^^^^^
    اما برای سلامت اسپرم برای بارداری موفق دیگه چ کارهایی میشه کرد؟
    میگن فعالیت جنسی هر روزه باشه حتی در طول یک هفته کیفیت اسپرم بالا میره…
    کیفیت اشپرم هم میخوام متوجه بشم یعنی سلامت ژن ها یا …؟

    ممنون از شما

  2. مشکل اصلی اسپرم‌های غیرطبیعی چیست؟
    *اگر تعداد اسپرم‌های غیرطبیعی خیلی زیاد باشد، می‌تواند اثر منفی روی باروری داشته باشد. برخی از متخصصان عقیده دارند که اسپرم‌های غیرطبیعی در عبور از لوله رحمی و سوراخ کردن دیواره تخمک دچار مشکل می‌شوند. تعداد زیاد اسپرم‌ها می‌تواند احتمال باروری را افزایش دهد و طبیعی بودن آنها نیز نقش حیاتی در باروری دارد. نتایج تحقیقات نشان داده است که مردان با تعداد کم اسپرم‌ها همچنان می‌توانند بارور باشند، به شرط اینکه درصد اسپرم‌های طبیعی در آن‌ها بالا باشد.

  3. چه عواملی سلامت اسپرم را تهدید می‌کند؟
    *وجود سابقه عفونت پروستات یا عفونت‌های ناحیه تناسلی، سابقه ضربه به بیضه‌ها یا چرخش بیضه‌ها، ابتلا به واریکوسل، سابقه بلوغ زودرس یا دیررس، تماس با مواد سمی در حین کار نظیر مس، کادمیوم و جیوه، اکسید اتیلن، کلرید وینیل، مواد رادیو اکتیو و اشعه، مصرف دخانیات، قرارگیری ناحیه تناسلی در شرایطی با دمای بالا، ترمیم فتق، بیضه نزول نکرده، داروهای مورد استفاده در درمان زخم‌ها یا پسوریازیس، دیابت، بیماری سیستیک فیبروزیس و آلودگی هوا و میزان سرب موجود در هوای تنفسی.

    ?

  4. روش بزار
    اب بریز
    بکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *