10 دستورالعمل ساخت ماسک صورت هلو که برای داشتن پوستی درخشان و سالم به آن نیاز دارید

۱۰ دستورالعمل ساخت ماسک صورت هلو که برای داشتن پوستی درخشان و سالم به آن نیاز دارید

هلو میوه ای بسیار خوشمزه است. چیزی های جذابی در مورد این میوه های کوچک وجود دارد. این میوه ها نه تنها مملو از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که برای سلامتی شما مفید هستند، بلکه برای پوست شما نیز فوق العاده هستند. پوست بزرگترین اندام بدن است، اما همچنین می توانید از آن مراقبت کنید، زیرا به آن دسترسی دارید. به طور خلاصه، هر چیزی و هر آنچه را که روی آن گذاشته اید، جذب می کند. هلو یکی از مؤلفه هایی است که شما برای تغذیه پوست خود به آن نیاز دارید.

هلو شامل:

دستور العمل های ساخت ماسک صورت هلو

  • فولات ها (ویتامین ب ۹): به پر کردن لایه بالایی پوست شما و به تقویت سلول و تجدید سلول کمک می کنند و به طور فعال با سرطان پوست مقابله میکند.
  • لوتئین: به تقویت سیستم آنتی اکسیدانی طبیعی پوست شما کمک می کند. این ماده باعث بهبود هیدراتاسیون در پوست می شود و در عین حال باعث ارتجاع پوست نیز می شود. علاوه بر این، با رادیکال های آزاد نیز مبارزه می کند و از این طریق پیری زودرس پوست را مهار می کند.
  • پتاسیم: به مرطوب کردن و آبرسانی پوست شما کمک می کند؛ در ضمن پوست را التیام میبخشد و تسکین دهنده پوست خشک و خارش دار است.
  • ویتامین E: به محافظت از پوست شما کمک می کند، زیرا پوست لکه دار و خراب (تیره) را با التیام و ترمیم پوستهای آسیب دیده و بافت های زخمی جوان میسازد (باعث جوان سازی پوست میشود).  همچنین به کاهش لکه ها کمک می کند.
  • زاكسانتین: یک کاروتنوئید است؛ به جلوگیری از آسیب رادیکال آزاد به پوست کمک می کند و از این طریق پیری پوست را مهار می کند.

دستور العمل های ساخت ماسک صورت هلو

اکنون که مزایای شگفت انگیز پوست هلو را مطالعه کرده اید، برای برخی از دستور العمل های ماسک صورت واقعاً آسان، ساده و خانگی هلو که می توانید امتحان کنید، صفحه را به بالا بکشید.

۱٫ ماسک صورت هلو، موز و جو دوسر، برای تغذیه عمیق

ماسک صورت هلو، موز و جو دوسر، برای تغذیه عمیق

موز ضمن اینکه به خلاص شدن از شر پوست تیره و پوست آسیب دیده (قرار گرفتن در معرض شدید خورشید و آسیب UV) کمک می کند، به آبرسانی پوست شما هم نیز کمک می کند. همچنین بسیار مغذی است و برای انواع پوست مناسب است. بلغور جو دوسر نه تنها ماده ای مغذی است، بلکه یک لایه بردار عالی نیز محسوب می شود. این کمک می کند تا تمام سلول های مرده پوست، روغن اضافی، تیرگی ناشی از کثیف بودن و سایر ناخالصی های پوست شما از بین برود.

  • نصف هلو رسیده و یک موز را درون یک غذاساز ریخته تا خمیر یک دست به دست بیاید. برای این کار، ۱ قاشق غذاخوری جو دوسر زمینی را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. این خمیر را به صورت لایه ای ضخیم روی صورت و گردن خود بمالید و از برخورد آن با چشمان خود خودداری کنید. ۲۰ دقیقه آن را بگذارید تا بماند؛ قبل از اینکه آن را با آب ولرم بشویید.

۲٫ ماسک صورت هلو و سفیده تخم مرغ، برای سفت شدن پوست

سفیده تخم مرغ نه تنها پوست شما را تغذیه می کند، بلکه به سفت و محکم شدن منافذ نیز کمک می کند و از این طریق خطوط و چین و چروک ها را صاف می کند.

  • نصف هلوی رسیده و ۱ عدد تخم مرغ را درون یک غذاساز ریخته تا خمیر یک دست به دست بیاید. این خمیر را بر روی صورت و گردن خود بمالید؛ به استثنای قسمت حساس چشم. قبل از شستشو با آب ولرم، بگذارید نیم ساعت بماند.

۳٫ ماسک صورت هلو و ماست، برای هیدراتاسیون و مرطوب کردن

ماسک صورت هلو و ماست، برای هیدراتاسیون و مرطوب کردن

ماست حاوی اسید لاکتیک است که به صاف کردن پوست زبر و خشک کمک میکند و در ضمن مرطوب کننده است و نیز به تغذیه آن کمک میکند. همچنین حاوی روی است که التهاب ناشی از آکنه را تسکین می دهد. همچنین حاوی خاصیت سفیدکنندگی ملایم است که به کاهش لکه های تیره، زخم های آکنه و جوش ها کمک می کند و در ضمن چهره شما را نیز روشن تر می کند.

  • نصف پوره هلو را درون یک غذاساز ریخته تا خمیر یک دست به دست بیاید. برای این کار، ۱ قاشق غذاخوری ماست ساده را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا خمیر یکدست شود. این را فقط روی صورت و گردن خود بمالید و چشمان خود را پاک نگاه دارید (به دور چشمان خود نزنید). بگذارید ۲۰ دقیقه بماند، قبل از اینکه آن را با آب ولرم بشویید. با یک حوله نرم خشک کنید و یک مرطوب کننده ملایم را برای آب رسانی و نرم کردن بمالید.

۴٫ ماسک صورت هلو، عسل و زرده تخم مرغ، برای مقابله با پیری پوست

عسل یک ماده آرام بخش است که به ماندگار شدن رطوبت سلول های پوست کمک می کند. همچنین حاوی خواص آنتی اکسیدانی، آنتی باکتریایی و ضد میکروبی است که به حفظ میکروب ها و باکتری هایی که باعث آکنه می شوند کمک می کند. زرده تخم مرغ بسیار مغذی است. این ماده پر از مواد مغذی و پروتئین است که پوست شما را نرم می کند و در عین حال به حفظ علائم پیری مانند چروک و خطوط ریز در کناره های صورت نیز کمک می کند.

  • ۱ هلو رسیده را در یک کاسه تمیز، با پشت چنگال له کنید تا هیچ تکه بزرگ و درشتی از هلو در آن نباشد. ۱ قاشق چایخوری عسل و ۱ عدد زرده تخم مرغ را درون یک غذاساز ریخته و خوب مخلوط کنید تا خمیر یکدست شود. این خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید و از برخورد آن با چشمان خود خودداری کنید. بگذارید ۲۰ دقیقه بماند، قبل از اینکه آن را با آب ولرم بشویید.

مطلب پیشنهادی: ماسک خیار

۵٫ ماسک صورت هلو، آناناس و عسل، برای لایه برداری

ماسک صورت هلو، آناناس و عسل، برای لایه برداری

آناناس به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی، باعث تقویت تولید کلاژن می شود و در ضمن به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی، باعث کاهش هرگونه التهاب ناشی از آکنه و جوش ها می شود. از طرف دیگر، عسل به نرم شدن و صاف شدن پوست شما کمک می کند و به خلاص شدن از میکروب ها و باکتری های ایجاد کننده توسط آکنه ها و جوش ها کمک می کند.

  • نصف هلو رسیده و ۲ قطعه بزرگ آناناس را درون یک غذاساز ریخته و خوب مخلوط کنید تا خمیر یکدست شود. آن را درون یک کاسه تمیز بریزید و ۱ قاشق غذاخوری عسل را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید و از چشمانتان دور نگه دارید. (دور چشمانتان نمالید). بگذارید ۲۰ دقیقه بماند، قبل از اینکه آن را با آب ولرم بشویید. با یک حوله نرم خشک کنید و یک مرطوب کننده ملایم بمالید.

۶٫ ماسک صورت هلو، عسل، روغن زیتون و شیر خامه ای، برای پوست درخشان

عسل به آبرسانی و روغنی کردن پوست شما کمک می کند. همچنین به روشن شدن و براق تر شدن پوست شما کمک می کند. روغن زیتون یک مرطوب کننده طبیعی است که به صاف و نرم نگه داشتن پوست کمک می کند. شیر خامه ای کاملاً مغذی است و در عین حال خاصیت سفید کننده طبیعی نیز دارد. این ماده به درخشندگی طبیعی پوست شما کمک می کند.

  • ۱ عدد هلو رسیده و ۲ قاشق چای خوری شیر را درون یک غذا ساز ریخته تا یک خمیر یکدست بوجود بیاید.آن را درون یک کاسه تمیز بریزید و ۱ قاشق غذاخوری از هریک  عسل و روغن زیتون را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.این را بر روی صورت و گردن خود بمالید و از زدن به چشمان خود خودداری کنید.قبل از شستشو با آب ولرم ، بگذارید نیم ساعت بماند.

۷٫ ماسک صورت هلو، عسل و جو دوسر، برای لایه برداری عمیق

ماسک صورت هلو، عسل و جو دوسر، برای لایه برداری عمیق

عسل یک مرطوب کننده طبیعی است که به هیدراته کردن و تغذیه پوست شما از درون کمک می کند. همچنین به لطف خاصیت آنتی اکسیدانی موجود، پوست شما را روشن و براق می کند. از طرف دیگر، جو دو سر کمک می کند تا تمام سلول های مرده پوست، روغن اضافی، تیرگی ناشی از کثیف بودن و سایر ناخالصی های پوست شما از بین برود و آن را نرم، صاف و ارتجاعی می کند.

  • نصف پوره هلو رسیده را درون یک غذا ساز ریخته تا یک خمیر یکدست بوجود بیاید. ۱ قاشق غذاخوری از هر یک از عسل و جو دوسر را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا خمیر یکدست شود. این خمیر را بر روی صورت و گردن خود بمالید و از زدن به چشمان خود خودداری کنید. بگذارید ۲۰ دقیقه بماند، قبل از اینکه آن را با آب ولرم بشویید. با یک حوله نرم خشک کنید و یک مرطوب کننده ملایم برای آبرسانی و نرمی بمالید.

مطلب پیشنهادی: ماسک آسپرین

۸٫ ماسک صورت هلو، روغن زیتون و روغن ویتامین E، برای پوستهای جوان تر

روغن زیتون یک ماده آبرسان و مرطوب کننده طبیعی است که به تغذیه و نرم شدن پوست شما کمک می کند. روغن ویتامین E باعث جوانسازی پوست های کدر و آسیب دیده میشود و در عین حال در بهبود بافتهای آسیب دیده نیز نقش دارد. همچنین به بهبود هر نوع زخم (جای زخم) کمک می کند.

  • نصف هلو رسیده را درون یک غذاساز ریخته تا خمیر یک دست به دست بیاید. آن را درون یک کاسه تمیز ریخته و چند قطره روغن ویتامین E و ۱ قاشق چایخوری روغن زیتون خام اضافی را اضافه کنید. به خوبی آنها را مخلوط کرده و آن را روی صورت و گردن خود، به جز در مناطق حساس در ناحیه چشم خود بمالید. بگذارید ۲۰ دقیقه بماند، قبل از اینکه آن را با آب ولرم بشویید.

۹٫ ماسک صورت هلو، گلاب، و آب لیمو، برای آکنه و جوش ها

ماسک صورت هلو، گلاب، و آب لیمو، برای آکنه و جوش ها

گلاب برای پوست شما بسیار آرامش بخش و آرام بخش است. آب لیمو که سرشار از ویتامین C و اسید سیتریک است، به پاکسازی پوست شما از همه ناخالصی ها، از جمله سلول های مرده پوست و روغن (چربی) اضافی کمک می کند. به دلیل خاصیت ضد باکتریایی، آکنه و جوش ها در کناره ها نگه داشته می شوند (جوش نمیزنید).

  • نصف پوره هلو را درون یک غذاساز ریخته تا خمیر یک دست به دست بیاید. آن را درون یک کاسه تمیز ریخته و آب نصف لیمو و ۱ قاشق چایخوری گلاب را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. این خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید و از زدن آن به دور چشمتان خودداری کنید. قبل از شستشو با آب ولرم، اجازه دهید تا به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت بماند.

۱۰٫ ماسک صورت هلو، خاک فولر (نوعی خاک رس) و آب لیمو، برای پوست روغنی و چرب

فولر به جذب روغن اضافی از پوست شما کمک می کند و در ضمن به لایه برداری آن توسط خلاص شدن از سلول های مرده پوست، کثیفی (چرک شدن پوست توسط عوامل خارجی)، چرک های سیاه و سایر ناخالصی ها نیز کمک می کند. آب لیمو حاوی اسید سیتریک و ویتامین C است که به روشن شدن و درخشندگی بیشتر پوست شما کمک می کند. همچنین به کاهش لکه های تیره، زخم های آکنه و لکه ها کمک می کند. به لطف خاصیت ضد باکتریایی اش، به مبارزه با باکتری های ایجاد کننده جوش و آکنه میپردازد.

  • نصف پوره هلو را درون یک غذاساز ریخته تا خمیر یک دست به دست بیاید. آن را درون یک کاسه تمیز بریزید و ۱ قاشق چایخوری از خاک فولر و نصف قاشق چای خوری آب لیمو را اضافه کنید. به خوبی مخلوط کنید تا خمیر یکدست شود. این خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید و از مالیدن آن بر مناطق حساس چشم خودداری کنید. بگذارید ۲۰ دقیقه بماند، قبل از اینکه آن را با آب ولرم بشویید.

دستور العمل های شگفت انگیز ماسک صورت هلو برای پوستی درخشان و تغذیه کامل پوست

اینها همه دستور العمل های شگفت انگیز ماسک صورت هلو است که برای پوستی درخشان و تغذیه کامل پوست خود به آن نیاز دارید.

مطلب پیشنهادی: طرزتهیه ماسک با سدر

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *