لکه بینی بعد از پریود/ علتش آنتی بیوتیک هست یا جابجایی آیودی؟!

لکه بینی طولانی بعد از پریود، علتش آیودی هست یا آنتی بیوتیکی مثل آموکسی سیلین؟

 باسلام بنده چهارساله که دستگاه آیودی مسی دارم تا به حال هیچ مشگلی نداشتم ولی ۱۴ بهمن پریود شدم و تا ۱۲ روز پاک نمیشدم و لکه بینی داشتم، پریود بعدیم دیروز یعنی ۵ اسفند اتفاق افتاد بدون هیچ دردی در شکم و جای دیگه، سوالم اینه این جلو افتادن یهویی پریود میتونه ربطی به دستگاه آیودی و جابه جاشدنش داشته باشه؟

البته اینم بگم که بنده دراین حد فاصل دو پریودم برای عفونت دندانم ازچند نوع قرص آنتی بیوتیک استفاده کردم آیا جلو افتادن پریودم ربطی به قرص ها دارد؟ و سوال آخر با توجه به اینکه بنده دستگاه آیودی دارم آیا میتونم همزمان از قرص ضدبارداری هم استفاده کنم؟

پاسخ مشاور نی نی نما:

لکه بینی از عوارض آیودی می تواند باشد. آیودی بهتره هر ۶ ماه توسط ماما چک بشه. هرماه هم نخ آیودی توسط خودتون میتونه بررسی بشه. لکه بینی علل متعددی هم میتونه داشته باشه از جمله: اختلالات هورمونی، عفونت و در برخی موارد فیبروم و …

جلو افتادن پریود می تواند از عوارض داروهای مصرفی مثل آموکسی سیلین و مترونیدازول باشد.

جابجایی آیودی در ماههای اول کارگذاری بیشتر شایع است اما در سالهای بعدی این امکان کمتر است. البته در زمان پریود هم احتمال جابجایی آیودی بیشتر است.

با داشتن آیودی نیاز به مصرف قرص ال دی نیست. اما برای تنظیم پریود با مشورت پزشک می توانید از قرص ال دی یا پروژسترون استفاده فرمایید.

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. یکی دیگر از عوارض جانبی مصرف آنتی بیوتیک ها ، تغییر در دوره قاعدگی و پریود است . به نظر می رسد این عارضه در برخی از زنان اصلا مشاهده نمی شود ولی در برخی دیگر به صورت واضح قابل مشاهده است . به نظر می رسد این عارضه به دلیل این است که آنتی بیوتیک ها بر متابولیسم استروژن و پروژسترون در کبد تاثیر می گذارد . هنگامی که مصرف این داروها باعث برهم خوردن تعادل هورمونی بدن می شود باعث تغییر در دوره های قاعدگی خواهد شد .

    البته برخی از کارشناسان بر این باور هستند که تغییرات قاعدگی به دلیل مصرف آنتی بیوتیک ها نیست بلکه عفونت موجود در بدن و استرس بیماری باعث این تغییر می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *