تلگرام نی نی نما اینستاگرام نی نی نما
مشاوره مامایی شبانه روزی با تلفن ثابت مشاوره مامایی شبانه روزی با تلفن ثابت  62 19 907 909
امروز
بازدید امروز : 6912
افراد آنلاين : 1866
عکس رنگی بدون درد
لباس بارداری آناندا
آنچه دیگران در نی نی نما می بینند
گروه خبري : پیش از بارداری
تاريخ انتشار : 1397/12/08 - 11:17
كد :78074
لکه بینی بعد از پریود/ علتش آنتی بیوتیک هست یا جابجایی آیودی؟!

لکه بینی طولانی بعد از پریود، علتش آیودی هست یا آنتی بیوتیکی مثل آموکسی سیلین؟

 باسلام بنده چهارساله که دستگاه آیودی مسی دارم تا به حال هیچ مشگلی نداشتم ولی ۱۴ بهمن پریود شدم و تا ۱۲ روز پاک نمیشدم و لکه بینی داشتم، پریود بعدیم دیروز یعنی ۵ اسفند اتفاق افتاد بدون هیچ دردی در شکم و جای دیگه، سوالم اینه این جلو افتادن یهویی پریود میتونه ربطی به دستگاه آیودی و جابه جاشدنش داشته باشه؟

البته اینم بگم که بنده دراین حد فاصل دو پریودم برای عفونت دندانم ازچند نوع قرص آنتی بیوتیک استفاده کردم آیا جلو افتادن پریودم ربطی به قرص ها دارد؟ و سوال آخر با توجه به اینکه بنده دستگاه آیودی دارم آیا میتونم همزمان از قرص ضدبارداری هم استفاده کنم؟

پاسخ مشاور نی نی نما:

لکه بینی از عوارض آیودی می تواند باشد. آیودی بهتره هر 6 ماه توسط ماما چک بشه. هرماه هم نخ آیودی توسط خودتون میتونه بررسی بشه. لکه بینی علل متعددی هم میتونه داشته باشه از جمله: اختلالات هورمونی، عفونت و در برخی موارد فیبروم و ...

جلو افتادن پریود می تواند از عوارض داروهای مصرفی مثل آموکسی سیلین و مترونیدازول باشد.

جابجایی آیودی در ماههای اول کارگذاری بیشتر شایع است اما در سالهای بعدی این امکان کمتر است. البته در زمان پریود هم احتمال جابجایی آیودی بیشتر است.

با داشتن آیودی نیاز به مصرف قرص ال دی نیست. اما برای تنظیم پریود با مشورت پزشک می توانید از قرص ال دی یا پروژسترون استفاده فرمایید.

لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید؛ نظرات و سوالات شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.

تعداد بازديد : 525
نظرات بينندگان
غیر قابل انتشار : 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته : 1
شعله
|
1397/12/08 - 11:21
0
1
یکی دیگر از عوارض جانبی مصرف آنتی بیوتیک ها ، تغییر در دوره قاعدگی و پریود است . به نظر می رسد این عارضه در برخی از زنان اصلا مشاهده نمی شود ولی در برخی دیگر به صورت واضح قابل مشاهده است . به نظر می رسد این عارضه به دلیل این است که آنتی بیوتیک ها بر متابولیسم استروژن و پروژسترون در کبد تاثیر می گذارد . هنگامی که مصرف این داروها باعث برهم خوردن تعادل هورمونی بدن می شود باعث تغییر در دوره های قاعدگی خواهد شد . البته برخی از کارشناسان بر این باور هستند که تغییرات قاعدگی به دلیل مصرف آنتی بیوتیک ها نیست بلکه عفونت موجود در بدن و استرس بیماری باعث این تغییر می شود .
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : * 
 
متن بالا را وارد نماييد* 
 

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج نام و لينک سايت مجاز است.